Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af emenike » 16. aug 2023, 11:48

Stegosaurus skrev:
16. aug 2023, 11:10
emenike skrev:
16. aug 2023, 11:03
Eksil skrev:
16. aug 2023, 10:55
Det må næsten handle mere om hvad man kan spare i løn, end hvad man kan tjene i transferdollars.
Men har Prip virkelig en løn hvor man kan sige, at det vil være så udslagsgivende at spare væk? Vi hentede ham i Horsens der var rykket ned med en ambition om at han skulle gøre sig til på førsteholdet, men ikke som profil umiddelbart, og det må lønnen vel også afspejle.

Oh well, vi havde vel nok en offensiv midtbanemand for meget i truppen, så fint nok at det trods alt er Prip der skal sælges, selvom prisen igen virker skuffende. Igen kan man undre sig over hvordan dælen man ikke kunne/ville få ham skudt afsted da han var allervarmest sidste sommer.
Hvordan kan nogen herinde tale om skuffende pris for en spiller, som lige har spillet en ufattelig dårlig sæson, hvor han ikke engang var fast mand på et hold, der sejlede og endte med at rykke ned?? Vi har truppen fyldt med langsomme tekniske spillere (som vi desperat prøver at tale op som værende "mellemrumsspillere"), og Prip kan nemt undværes. Han beviste i går mod JS-holdet, at han ikke evner at spille hurtigt eller direkte.
Nok er der mange der ønsker Prip hen hvor peberet gror, og jeg er også tilfreds med at han ryger videre, men synes ikke denne pris matcher hans spillerværdi. Han har to år tilbage af hans kontrakt og har bevist, at han fint kan begå sig som superligaspiller og endda være profil hvis det kører for holdet han spiller på. Det tager selvfølgelig noget af en evt. pris at vi er rykket ned, men at vi acceptere et bud der er 1/3 af hvad vi kunne have fået for ham i vinters mener jeg er temmelig skuffende ja.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 16. aug 2023, 11:49

Aalborg frederikshavner skrev:
16. aug 2023, 11:27
baresi skrev:
16. aug 2023, 11:18
hvem er vi kommet af med indtil nu - er nedenstående korrekt altså 9 ud og 5 ind ift. sidste sæsons trup???
Theo
Granli
ramkilde
ementa
makaric
Skulstad (er vel også væk eller på vej)
hannesbo
fossum
prip

Og hvem har vi fået ind / retur: (de smadrer da ikke noget lønbudget)
Prica
widell
caballo
odada
vartuli

Jeg er sikker på der kommer en offensiv spiller ind altså kant type med fart. Det har man ledt efter hele vinduet såfremt truppen tilpasses (altså salg)
og så kommer der en målmand også.
Mantl, Ludewig, Klitten samt Kakeeto har også forladt klubben
og vi har vel glemt kasper høgh - rigtigt ja - det er sgu svært at følge med. :-) det er jo sådan set 14 spillere ud der har været på kontrakt uagtet om det har været leje eller ej.
jeg tror vi står stærkt når vinduet lukker.

Stegosaurus
Allstar
Allstar

Indlæg af Stegosaurus » 16. aug 2023, 11:53

emenike skrev:
16. aug 2023, 11:48
Stegosaurus skrev:
16. aug 2023, 11:10
emenike skrev:
16. aug 2023, 11:03
Eksil skrev:
16. aug 2023, 10:55
Det må næsten handle mere om hvad man kan spare i løn, end hvad man kan tjene i transferdollars.
Men har Prip virkelig en løn hvor man kan sige, at det vil være så udslagsgivende at spare væk? Vi hentede ham i Horsens der var rykket ned med en ambition om at han skulle gøre sig til på førsteholdet, men ikke som profil umiddelbart, og det må lønnen vel også afspejle.

Oh well, vi havde vel nok en offensiv midtbanemand for meget i truppen, så fint nok at det trods alt er Prip der skal sælges, selvom prisen igen virker skuffende. Igen kan man undre sig over hvordan dælen man ikke kunne/ville få ham skudt afsted da han var allervarmest sidste sommer.
Hvordan kan nogen herinde tale om skuffende pris for en spiller, som lige har spillet en ufattelig dårlig sæson, hvor han ikke engang var fast mand på et hold, der sejlede og endte med at rykke ned?? Vi har truppen fyldt med langsomme tekniske spillere (som vi desperat prøver at tale op som værende "mellemrumsspillere"), og Prip kan nemt undværes. Han beviste i går mod JS-holdet, at han ikke evner at spille hurtigt eller direkte.
Nok er der mange der ønsker Prip hen hvor peberet gror, og jeg er også tilfreds med at han ryger videre, men synes ikke denne pris matcher hans spillerværdi. Han har to år tilbage af hans kontrakt og har bevist, at han fint kan begå sig som superligaspiller og endda være profil hvis det kører for holdet han spiller på. Det tager selvfølgelig noget af en evt. pris at vi er rykket ned, men at vi acceptere et bud der er 1/3 af hvad vi kunne have fået for ham i vinters mener jeg er temmelig skuffende ja.
Men intet har vel tydet på, at han ville smadre NordicBet-ligaen? Selv med en god sæson har han 1 år tilbage når vi rykker op. Jeg synes tidspunktet for et salg er fint. Prisen er vel også Ok hvis BT har ret.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 16. aug 2023, 12:03

Kunji skrev:
16. aug 2023, 11:34
Jeg synes, det et et mirakel at få penge for Prip. Han var en gigantisk katastrofe sidste år, han har ikke alderen med sig, og han passer slet ikke ind i den type fodbold, vi higer efter.
Farvel!

Til gengæld ufatteligt, at man ikke solgte ham i vinters, hvis det passer med buddet på 7,5.
Ja jeg synes også, det er virkelig imponerende, hvis man kan kradse små 3 mio ind på ham.
Han er voldsomt ringe, og han har en voldsomt ringe attitude.
Ædruelighedens stemme

Stegosaurus
Allstar
Allstar

Indlæg af Stegosaurus » 16. aug 2023, 12:10

Ingen Prip til træning i dag. Odada er med - svært at sige noget om niveau da de mest laver lidt småspil med vægt på teknik. Noshe og Bakiz træner med fyssen og der er pæn intensitet og spark, så tænker også de snart er klar igen.

Portland
1. div
1. div
Favoritspiller: Pallesen

Indlæg af Portland » 16. aug 2023, 12:11

baresi skrev:
16. aug 2023, 11:49
Aalborg frederikshavner skrev:
16. aug 2023, 11:27
baresi skrev:
16. aug 2023, 11:18
hvem er vi kommet af med indtil nu - er nedenstående korrekt altså 9 ud og 5 ind ift. sidste sæsons trup???
Theo
Granli
ramkilde
ementa
makaric
Skulstad (er vel også væk eller på vej)
hannesbo
fossum
prip

Og hvem har vi fået ind / retur: (de smadrer da ikke noget lønbudget)
Prica
widell
caballo
odada
vartuli

Jeg er sikker på der kommer en offensiv spiller ind altså kant type med fart. Det har man ledt efter hele vinduet såfremt truppen tilpasses (altså salg)
og så kommer der en målmand også.
Mantl, Ludewig, Klitten samt Kakeeto har også forladt klubben
og vi har vel glemt kasper høgh - rigtigt ja - det er sgu svært at følge med. :-) det er jo sådan set 14 spillere ud der har været på kontrakt uagtet om det har været leje eller ej.
jeg tror vi står stærkt når vinduet lukker.

Vi har skippet mange spillere, men vi stærk vel spilmæssigt kun stærkere, hvis vores start 11 og bænken er blevet stærkere.
Det er den ikke!

Men jeg er spændt på, hvad vores regnskab får året efterhånden bliver. Hidtil har vi ikke fortalt Fondsbørsen og ændring i forventningerne.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 16. aug 2023, 12:23

Jeg tror såmænd sagtens, vi kunne bruge Prip i indeværende sæson, men det er formentligt en af de mere fornuftige pladser at åbne op for at kunne give yngre spillere spilletid.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 16. aug 2023, 12:24

Funky skrev:
16. aug 2023, 12:23
Jeg tror såmænd sagtens, vi kunne bruge Prip i indeværende sæson, men det er formentligt en af de mere fornuftige pladser at åbne op for at kunne give yngre spillere spilletid.
Sagtens. Han er fin i 1. division. Problemet er bare, at vi ikke kan bruge ham til en skid, når vi (forhåbentlig) rykker op til foråret.
Ædruelighedens stemme

Stegosaurus
Allstar
Allstar

Indlæg af Stegosaurus » 16. aug 2023, 12:26

Funky skrev:
Ja, hvis man ikke tror på ham som kommende profil på superligaholdet er det vanvid at han skal fylde en plads. Så hellere se hvad Jeppe P. og Noshe kan få ud af det.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Indlæg af raekkeettre » 16. aug 2023, 12:36

R Rosenberg skrev:
16. aug 2023, 12:24
Funky skrev:
Sagtens. Han er fin i 1. division. Problemet er bare, at vi ikke kan bruge ham til en skid, når vi (forhåbentlig) rykker op til foråret.
Jeg er enig - men kan man ikke også have et argument, at han jo var topscore for 2 år siden, den gang vores hold fungerede lidt bedre end sidste år, og det måske bare er det der skal til igen, og så kan han shine - eller var han en "one hit wonder" - jeg synes personligt den er svær, fordi han var så god den gang.

baresi
Allstar
Allstar

Indlæg af baresi » 16. aug 2023, 12:44

Stegosaurus skrev:
16. aug 2023, 12:26
Funky skrev:
Ja, hvis man ikke tror på ham som kommende profil på superligaholdet er det vanvid at han skal fylde en plads. Så hellere se hvad Jeppe P. og Noshe kan få ud af det.
ved godt det ikke er samme plads men synes egentlig at jeppe p er okay spændende ikke mindst til 1. div. Han tager nogle gode beslutning både med og uden bold, og tager nogle vildt gode dybdeløb - han kommer tit til at virke farlig - han skal da have chancen

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Indlæg af Halil » 16. aug 2023, 12:49

R Rosenberg skrev:
16. aug 2023, 12:24
Funky skrev:
Prip skal videre fra AaB.

Hellere igår end overmorgen.
Uden Synd Ingen Frelse

baresi
Allstar
Allstar

Indlæg af baresi » 16. aug 2023, 12:59

SÅ UD ser sådan her ud: (vildt nok alligevel men OGSÅ stærkt ryddet op. . . . .

Theo solgt (ca 5 mio)
Granli solgt (pris?)
ramkilde udlejet
ementa solgt (under 1 mio)
makaric udlejet men færdig
Skulstad skal vel ses som historie
hannesbo solgt
fossum udløb
prip solgt (3 mio ca)
Høgh solgt (3-4 mio ik?)
Mantl udløb
Ludesig udlløb
Klitten et eller andet
kakeeto udløb

+ rygter om at A.Poulsen (meget løntung) skal væk samt evt. salg af højholt / pedro

Synes det er en fed oprydning faktisk. trods truppen lige er smal nok, men fedt at skære det over en kam i 1. mulige transfervindue fra tyskerne. COOL

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 16. aug 2023, 13:05

Hvis 2-3 mio. kr. for Prip holder vand, synes jeg igen, det er alt for billigt. Helt fair, hvis planen er, at han skal sælges. Men han kunne sagtens blive en profil for os i denne sæson, så havde hellere set, man afventede andre tilbud.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 16. aug 2023, 13:08

baresi skrev:
16. aug 2023, 12:59
SÅ UD ser sådan her ud: (vildt nok alligevel men OGSÅ stærkt ryddet op. . . . .

Theo solgt (ca 5 mio)
Granli solgt (pris?)
ramkilde udlejet
ementa solgt (under 1 mio)
makaric udlejet men færdig
Skulstad skal vel ses som historie
hannesbo solgt
fossum udløb
prip solgt (3 mio ca)
Høgh solgt (3-4 mio ik?)
Mantl udløb
Ludesig udlløb
Klitten et eller andet
kakeeto udløb

+ rygter om at A.Poulsen (meget løntung) skal væk samt evt. salg af højholt / pedro

Synes det er en fed oprydning faktisk. og truppen er lige smal nok, men fedt at skære det over en kamp i 1. mulige transfervindue fra tyskerne. COOL
Den liste er jeg også overall glad for. Jeg ville gerne have set Ementa i 1. division, men når han nu ikke ville blive måtte det være sådan.
Havde gerne holdt på Ludewig Mantl, men var jo ikke muligt.
Fossum skulle videre for alles skyld.

Jeg ser dog gerne, at oprydningen følges op af
- tilgang af en talentfuld højre back. Palle er langtidsskadet og har en alder, hvor han nok ikke forlænger. Vi er derudover for tynde. Viser det rette talent sig ikke kan en leje vel gå an.
- En ekstra stopper. Vi bør have fire og eftersom vi ikke har nogen venstrebenede ville et venstrebenet talent være fedt at få ind.
- En ekstra kant: Vi er tynde der og vores kanter er dræbende langsomme udover Sousa. Lad os få en Widell type bare til kanten.
- Så nok også gerne en ekstra angriber med lidt mere speed da Helenius har lige så store svagheder som han har styrker. Prica er umuligt at blive klog.

Men det er egnetlig fint, at alle ovenstående er unge spillere hentet ud fra lidt samme model som Widell eller en der kan være "Widell til næste år".
Jeg håber dog også, at man får en nordisk linje i sådan en gang tilgange så vi ikke får et kludetæppe af en trup lige pludselig.
RAUS RAUS SSE!

Mr Gold
Superliga
Superliga

Indlæg af Mr Gold » 16. aug 2023, 13:14

Sauer skrev:
16. aug 2023, 13:05
Hvis 2-3 mio. kr. for Prip holder vand, synes jeg igen, det er alt for billigt. Helt fair, hvis planen er, at han skal sælges. Men han kunne sagtens blive en profil for os i denne sæson, så havde hellere set, man afventede andre tilbud.
Ja det ER billigt!!! Men det der “sagtens” kan jeg ik se ske.
Det ligger absolut ik til det at han bliver en profil i 1 div.

Oprydningen var varslet at det blev voldsomt.
Det er sket, og det er klasse. Priserne skulle gerne være en enlig svale, så vi fra næste vindue begynder at få langt bedre handler i hus for vores spillere.

Lige nu skal korthuset balancere, og synes de har været kølige og dygtige til at rense ud.

Langt bedre og gi nogle unge et indhop istedet for Prip. Fordi han får fliser i røven på bænken.

Soren
1. div
1. div

Indlæg af Soren » 16. aug 2023, 13:29

Ja, det er godt at der er ryddet op og at lønudgifterne bringes ned. Men Prip har trods alt bidraget med tre vigtige assists i fire kampe i denne sæson. Så en profil kunne han nok godt blive.

Mr Gold
Superliga
Superliga

Indlæg af Mr Gold » 16. aug 2023, 13:40

Soren skrev:
16. aug 2023, 13:29
Ja, det er godt at der er ryddet op og at lønudgifterne bringes ned. Men Prip har trods alt bidraget med tre vigtige assists i fire kampe i denne sæson. Så en profil kunne han nok godt blive.
Du har helt ret. Men synes bare en profil er en start 11’er.
Og Det har jeg svært ved at se kommer til at ske.

Ser ham mere som en joker, ligner ik en der er ved at slå nogen af

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 16. aug 2023, 13:56

baresi skrev:
16. aug 2023, 12:44
Stegosaurus skrev:
16. aug 2023, 12:26
Funky skrev:
ved godt det ikke er samme plads men synes egentlig at jeppe p er okay spændende ikke mindst til 1. div. Han tager nogle gode beslutning både med og uden bold, og tager nogle vildt gode dybdeløb - han kommer tit til at virke farlig - han skal da have chancen
Og så sparker Jeppe altså virkelig godt til en bold. Hvis bare han kan holde sig skadesfri, kan han godt overraske positivt.
Jeg savner Winsnes

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 16. aug 2023, 13:56

Mr Gold skrev:
16. aug 2023, 13:40
Soren skrev:
16. aug 2023, 13:29
Du har helt ret. Men synes bare en profil er en start 11’er.
Og Det har jeg svært ved at se kommer til at ske.

Ser ham mere som en joker, ligner ik en der er ved at slå nogen af
Jeg tror også det her betyder at der skal et pænt stort tilbud til før vi lader Sousa gå.
Er sikker på at planen er en superliga stærk start 13/14’ er og så supplere med yngre som indskiftere.
Jeg synes også at Prip er for god til at være på bænken i en 1 div klub, men lige på hans plads er vi så godt besat at det blev en kendsgerning.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Besvar