Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 11. aug 2016, 14:42

BoT skrev: Øh ja, de klubber, der ligger over os og har budgetter, der nærmer sig det dobbelte af vores, har muligvis bedre backs (men fx Johan Larsson i Brøndby tager sig nogle gevaldige blundere af og til, og jeg vil altså også gerne se Rasmus Nissen præstere over mere end fem kampe, før jeg udråber ham som den bedste højreback i ligaen)!!

Vi kan ikke sammenligne os mand for mand med fck, brøndby og FCM (selvom vi på flere pladser mindst ligger lige med 2 af klubberne!). Og tager du så det næste lag - AGF, OB, SønderjyskE, Randers - mener jeg altså ikke, at de stiller med backs, der er væsentligt stærkere - overhovedet - end PK og Ahlmann. I øvrigt råder vi pt allerede over den back, der lavede 4. flest assists i ligaen sidste år - Blåbjerg (som jeg i øvrigt hele tiden har hævdet var bedst som back..!!)
Rent taktisk er det vel en selvfølge, at man bliver nødt til at ændre på sin spillestil, når en meget usædvanlig og stærk spiller på en position skifter væk. Vi kan ikke som FCK skifte 1:1. Og bare fordi, man spiller med kanter, der trækker ind i banen, behøver man ikke have Henrik Dalsgaard som højreback. Lad os huske på, at Patrick kunne have haft væsentligt flere assists, hvis Spalvis havde behandlet en række af hans tidlige indlæg efter fortjeneste i sidste sæson.
Det det handler om nu er, hvor farten er på vores hold. Før lå den på højrekant - nu må vi indse, at den skal ligge andre steder.
Hvis ikke du kan se, at Nissen er en fremragende spiller allerede, så skal du vist kigge godt efter igen. Han holder høj klasse, og slår fantastiske indlæg!

Når man spiller med kanter der trækker ind i banen, så har man brug for bredde, hvis ikke spillet skal blive alt for forkrampet og centreret. Det får vi ikke med vores nuværende besætning, og det sætter sit tydelige præg på vores spil.

Du bliver ved med at fastholde, at Patrick havde mange næsten-assists sidste sæson, jeg mener det er en gang pseudo-snak.
Det er da lige meget om farten er centralt i banen, det ændrer ikke på at vi skal kunne true over kanterne, hvis vores oprindelige kanter render rundt inde centralt i banen. Den dimension var altafgørende for vores succes i de foregående år, og den er afgørende for de hold der har succes lige nu.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 11. aug 2016, 15:03

Gamen skrev:
BoT skrev: Øh ja, de klubber, der ligger over os og har budgetter, der nærmer sig det dobbelte af vores, har muligvis bedre backs (men fx Johan Larsson i Brøndby tager sig nogle gevaldige blundere af og til, og jeg vil altså også gerne se Rasmus Nissen præstere over mere end fem kampe, før jeg udråber ham som den bedste højreback i ligaen)!!

Vi kan ikke sammenligne os mand for mand med fck, brøndby og FCM (selvom vi på flere pladser mindst ligger lige med 2 af klubberne!). Og tager du så det næste lag - AGF, OB, SønderjyskE, Randers - mener jeg altså ikke, at de stiller med backs, der er væsentligt stærkere - overhovedet - end PK og Ahlmann. I øvrigt råder vi pt allerede over den back, der lavede 4. flest assists i ligaen sidste år - Blåbjerg (som jeg i øvrigt hele tiden har hævdet var bedst som back..!!)
Rent taktisk er det vel en selvfølge, at man bliver nødt til at ændre på sin spillestil, når en meget usædvanlig og stærk spiller på en position skifter væk. Vi kan ikke som FCK skifte 1:1. Og bare fordi, man spiller med kanter, der trækker ind i banen, behøver man ikke have Henrik Dalsgaard som højreback. Lad os huske på, at Patrick kunne have haft væsentligt flere assists, hvis Spalvis havde behandlet en række af hans tidlige indlæg efter fortjeneste i sidste sæson.
Det det handler om nu er, hvor farten er på vores hold. Før lå den på højrekant - nu må vi indse, at den skal ligge andre steder.
Hvis ikke du kan se, at Nissen er en fremragende spiller allerede, så skal du vist kigge godt efter igen. Han holder høj klasse, og slår fantastiske indlæg!
Jeg kunne se, at Indrik Zelinski var en fremragende spiller i august 2001, og at Patrick Kristensen var en fremragende spiller i foråret 2014. 5 kampe er i mine øjne ikke nok til prædikatet fremragende.
Gamen skrev:Når man spiller med kanter der trækker ind i banen, så har man brug for bredde, hvis ikke spillet skal blive alt for forkrampet og centreret. Det får vi ikke med vores nuværende besætning, og det sætter sit tydelige præg på vores spil.

Du bliver ved med at fastholde, at Patrick havde mange næsten-assists sidste sæson, jeg mener det er en gang pseudo-snak.
Det er da lige meget om farten er centralt i banen, det ændrer ikke på at vi skal kunne true over kanterne, hvis vores oprindelige kanter render rundt inde centralt i banen. Den dimension var altafgørende for vores succes i de foregående år, og den er afgørende for de hold der har succes lige nu.
Der er jo mange måde at true bredt på - og min point er, at andre hold i ligaen altså også formår at true bredt, selvom de ikke har Dalsgaard på højre back. Patrick og Ahlmann slår begge nogle fine, tidlige indlæg, hvilket bestemt også er en trussel.
Og ja. PK havde mange potentielle assists sidste år - et begreb, som scouts altså er temmelig interesserede i nu til dags. Især assists er jo en pudsig størrelse: Puf bolden hen til Messi, som afdribler 3 mand og hakker den op i hjørnet = Assist! Send et fremragende indlæg perfekt ind i panden på en fri Spalvis, der fucker up = ikke-assist.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 11. aug 2016, 15:14

Med skiftet af Flores og Helenius er truppen ifølge superstats på 26 spillere og en gennemsnitshøjde på 181,2 cm(det er gas, I kan tage det).

Men 26 spillere er vel det nogenlunde ideelle tal for AaB og de kampe, som venter ? V.Ahlmann er inklusiv, hvis han ryger, kunne en mere rutineret spiller ønskes.
'Vi har pt. Pohl ude og Bardhec(?), mens to er til OL. Så Lars Søndergaard kan vælge 17 spillere mellem 22 spillere - det er vel i underkanten ?
- FlæskeFrank

birk
Allstar
Allstar

Indlæg af birk » 11. aug 2016, 15:45

Victor Ahlmann er vel røget til Jammerbugt igen ?

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Indlæg af Spanky » 11. aug 2016, 15:46

birk skrev:Victor Ahlmann er vel røget til Jammerbugt igen ?
Der er ikke bekræftet nogen aftale mellem Jammerbugten og AaB, men han træner med deroppe.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 12. aug 2016, 09:03

Jeg har en mavefornemmelse, der siger mig at vi henter Ronni Schwartz hjem.

Jeg ved at mange stejler over det, men tror situationen vil være en anden, hvis han kommer gennem Yankees svenskertest!

Personligt synes jeg det vil være fornuftigt. Jeg forestiller mig ikke at Gaarde har mange flere $, og Schwartz kan man formentlig leje billigt.
Som type, synes jeg han passer fint ind. Jeg mener sagtens han kan indgå i vores kombinationsspil, men vigtigst af alt, så er han en fuldblodsangriber. Det mangler vi.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 12. aug 2016, 09:10

Min fornemmelse siger at der ikke sker noget på angrebsfronten, med mindre Ene pludselig smutter.

Jeg tror på Allan når han siger, at vores vindue umiddelbart er lukket... jeg tror så også, at man holder øje med hvad der kan dukke op af muligheder til højreback (forhåbentlig da).
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

SkumF
Ynglinge
Ynglinge

Indlæg af SkumF » 12. aug 2016, 09:10

Sønderhof skrev:Jeg har en mavefornemmelse, der siger mig at vi henter Ronni Schwartz hjem.

Jeg ved at mange stejler over det, men tror situationen vil være en anden, hvis han kommer gennem Yankees svenskertest!

Personligt synes jeg det vil være fornuftigt. Jeg forestiller mig ikke at Gaarde har mange flere $, og Schwartz kan man formentlig leje billigt.
Som type, synes jeg han passer fint ind. Jeg mener sagtens han kan indgå i vores kombinationsspil, men vigtigst af alt, så er han en fuldblodsangriber. Det mangler vi.
Manden skyder jo på alt. Synes bestemt ikke det virker til at passe ret godt ind.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 12. aug 2016, 09:20

Sønderhof skrev:Jeg har en mavefornemmelse, der siger mig at vi henter Ronni Schwartz hjem.
Jeg vil tage noget mod den mavefornemmelse. Har intet imod ham, men synes det virker lidt for perspektivløst - jeg er heller ikke sikker på, at han vil levere noget, som vi ikke har i forvejen.

Jeg tror dog som Hanga, at vinduet nok er mere elle mindre lukket. Hvis man skal tro andet, så er det jo Flores-handelen, som virker til at være lang tid undervejs og måske intet med Masango-handelen at gøre.

Altså at der hele tiden har været penge til to handler og med afskeden af Helenius er der måske også kommet lidt lønkroner i overskud.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar

Indlæg af BoT » 12. aug 2016, 09:23

Var vores sæsonmål at slutte i top-3 er det klart, at vi burde hente i hvert fald en top-angriber og en centerforsvarer. Men det er vores mål ikke. Og man har altså så meget tiltro til Grønning og Pohl (som forhåbentlig snart bliver klar), at man er tilfreds med 3 fuldblodsangribere + Basso, evt. Flores og jo åbenbart Risgård til at dække de to pladser i front.
Ganske fornuftigt i min optik.

Jeg er stadig mest bekymret over vores fysiske mangler i det centrale forsvar - vi ser MEGET sårbare ud på dødbolde og har i mange haft notorisk svært ved at stå i mod de meget fysiske hold.

AaB-Jones
Allstar
Allstar

Indlæg af AaB-Jones » 12. aug 2016, 09:36

Den mavefornemmelse har jeg ikke - men jeg føler mig overbevist om, at Ronnie har AaB som sin næste favoritdestination.

Som jeg skrev til Gamen tidligere, så kan jeg ikke se, at Schwartz skulle kunne bidrage med ret meget, som Helenius ikke kunne. Ronnie er - ligesom Helenius - en dygtig afslutter, men de laver deres mål på nogenlunde samme måde. Enten på skud fra en vis distance eller på omstillinger. Han er ikke specielt "klog" i sine løb ind i boksen, og han har store mangler i spillet med ryggen mod målet. Jeg tror, at Schwartz vil nå til samme erkendelse som Helenius - han er ikke et godt match til AaBs spillestil.

Jeg vil hellere satse på en defensiv forstærkning og på at få et stærkt firekløver bygget op i Basso, Ene, Pohl og Grønning, hvor de to sidstnævnte er talenterne, der puster de etablerede i nakken. Ser klart Flores som kantspiller - i første omgang som indskiftningsspiller. Sådan tolker jeg også Søndergaard i dagens Nordjyske.

Vi skal ikke hente Schwartz ind, fordi han er gammel AaB'er eller fordi nogen på dette forum har en særlig sympati for ham - han har senest ikke vist synderlige kvaliteter i hverken BIF eller Esbjerg. Ville vi overhovedet overveje ham, hvis han ikke var rimelig tilgængelig og tidligere AaB'er?

Ja, tak til en ny højreback (gerne med kvaliteter som centerforsvarer også) med fart og højde - vi kan ikke uden videre ignorere, at vi med den nuværende besætning bliver pryglet totalt på standarder af FCK, FCM og Sønderjyske.

aaballday
1. div
1. div

Indlæg af aaballday » 12. aug 2016, 10:27

Tror virkelig ikke AaB henter mere ind på angriberposition. Begrundelse:

Man satser på Enevoldsen og Bassogog og alternativt Flores, hvis han er ringe defensivt

Derudover har man Grønning og Pohl man gerne vil inkorporere på holdet. Det er en del af filosofien i AaB - de unge skal integreres og det gøres bedst ved spilletid. Derudover kan Ramkilde muligvis også komme i spil hvis han som ventet brillierer på U19.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 12. aug 2016, 10:33

aaballday skrev:Tror virkelig ikke AaB henter mere ind på angriberposition. Begrundelse:

Man satser på Enevoldsen og Bassogog og alternativt Flores, hvis han er ringe defensivt

Derudover har man Grønning og Pohl man gerne vil inkorporere på holdet. Det er en del af filosofien i AaB - de unge skal integreres og det gøres bedst ved spilletid. Derudover kan Ramkilde muligvis også komme i spil hvis han som ventet brillierer på U19.
Gaarde har jo også været ude og lukke vinduet når det kommer til tilgange. Så vi får ikke mere ind.

Jeg er nu også mere end tilfreds med dette vindue, med Holger, Meil, Sloth, Flores. Jøsses - det bedste vindue jeg kan huske i mange år.

Well done Gaarde.
Bienvenu Bassogog!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 12. aug 2016, 10:44

astonvilla skrev:Gaarde har jo også været ude og lukke vinduet når det kommer til tilgange. Så vi får ikke mere ind.

Jeg er nu også mere end tilfreds med dette vindue, med Holger, Meil, Sloth, Flores. Jøsses - det bedste vindue jeg kan huske i mange år.

Well done Gaarde.
Alle er vel tilfredse med vinduet, det er det mest levende i mange år. Men det er som ved grillarrangementer, uanset hvor mange steaks du har fået, så siger du ikke nej til lige at klemme en ekstra pølse ned.

Vi har dog 3 uger til vinduet lukker og 3-4 kampe(måske 1 pokalkamp), så nu vurdere man vel truppen og så måske supplere på sidstedagen. Sidste efterår var der vel 25 i truppen og der er vi nu. Men vi skal vel spille et par kampe mere i efteråret end sidste år, så jeg tror kun transfervinduet er lukket i tale, men ikke i økonomi.
- FlæskeFrank

AaB-Jones
Allstar
Allstar

Indlæg af AaB-Jones » 12. aug 2016, 11:08

FlæskeFrank skrev:
astonvilla skrev:Gaarde har jo også været ude og lukke vinduet når det kommer til tilgange. Så vi får ikke mere ind.

Well done Gaarde.
Alle er vel tilfredse med vinduet, det er det mest levende i mange år. Men det er som ved grillarrangementer, uanset hvor mange steaks du har fået, så siger du ikke nej til lige at klemme en ekstra pølse ned.

Vi har dog 3 uger til vinduet lukker og 3-4 kampe(måske 1 pokalkamp), så nu vurdere man vel truppen og så måske supplere på sidstedagen. Sidste efterår var der vel 25 i truppen og der er vi nu. Men vi skal vel spille et par kampe mere i efteråret end sidste år, så jeg tror kun transfervinduet er lukket i tale, men ikke i økonomi.
Jeg er ganske enig i, at det er 4 spændende spillere, der er hentet ind - tiden må vise, om det var klogt at tage Sloth frem for Jeppe Andersen (Esbjerg). Det er er jeg ikke så overbevist om.
Men det er Spalvis, Jönsson, Thomsen som pt. er erstattet af 2 spillere Flores og Meilinger.
Sloth fylder det hul ud centralt, som alle kunne se, vi havde i bredden/toppen - egentlig erstatter han vel Augo
Dalsgaard er stadig ikke erstattet - det mangler vi!
Derudover kører vi en farlig stil med kun 3 midterforsvarer (hvoraf den ene er gardering på venstre back). Rokkedal er ligesom Betyqi og Mæhle udviklingsspillere, som jeg ser det.
Magnus C og Grønning (og Thellufsen) ligner fuldgode erstatninger for Thrane og Bruhn (+V. Ahlmann)
Jeg kan ikke se nogen logik i, at vi ikke forstærker bagkæden - især fordi vi efterhånden ser godt ud offensivt.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar

Indlæg af BoT » 12. aug 2016, 11:13

AaB-Jones skrev: Jeg er ganske enig i, at det er 4 spændende spillere, der er hentet ind - tiden må vise, om det var klogt at tage Sloth frem for Jeppe Andersen (Esbjerg). Det er er jeg ikke så overbevist om.
Men det er Spalvis, Jönsson, Thomsen som pt. er erstattet af 2 spillere Flores og Meilinger.
Men det er jo ikke kun sådan, at spillere, der forlader os, skal erstattes direkte af en ny spiller udefra. Fx er Bassoggog i høj grad med i erstatnings-puslespillet, ligesom Grønning og Pohl er det. Det er jo - som Lynge vist engang har udtalt - også tilladt for nogle af de andre i truppen at blive bedre - i forhold til kun at hente nye spillere ind.

Jeg vil fx langt hellere satse på Grønning og Pohl, end jeg vil hente Ronnie!

AaB-Jones
Allstar
Allstar

Indlæg af AaB-Jones » 12. aug 2016, 11:19

BoT skrev:
AaB-Jones skrev: Jeg er ganske enig i, at det er 4 spændende spillere, der er hentet ind - tiden må vise, om det var klogt at tage Sloth frem for Jeppe Andersen (Esbjerg). Det er er jeg ikke så overbevist om.
Men det er jo ikke kun sådan, at spillere, der forlader os, skal erstattes direkte af en ny spiller udefra. Fx er Bassoggog i høj grad med i erstatnings-puslespillet, ligesom Grønning og Pohl er det. Det er jo - som Lynge vist engang har udtalt - også tilladt for nogle af de andre i truppen at blive bedre - i forhold til kun at hente nye spillere ind.

Jeg vil fx langt hellere satse på Grønning og Pohl, end jeg vil hente Ronnie!
Det synes jeg nu også, at jeg skriver... Men jeg kan ikke få "erstatningspuslespillet" til at gå op i forsvaret. Hverken Betyqi, Rokkedal eller Mæhle besidder jo den højde og fysik, som vi pt. skriger efter defensivt.

Gamling
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Indlæg af Gamling » 12. aug 2016, 11:31

Ud med ene, kp, pk og Gilli. Ind med ny angriber, ny midterforsvarer og ny højre back. Så må vi vente til vintervinduet med at udskifte Nikolaj Larsen !
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar

Indlæg af BoT » 12. aug 2016, 11:39

AaB-Jones skrev: Det synes jeg nu også, at jeg skriver... Men jeg kan ikke få "erstatningspuslespillet" til at gå op i forsvaret. Hverken Betyqi, Rokkedal eller Mæhle besidder jo den højde og fysik, som vi pt. skriger efter defensivt.
Du skriver, at du kun ser Flores og Meilinger som erstatninger for Thomsen, Jönsson og Spalvis. I den ligning vil jeg tilføje Basso og Pohl/Grønning.

Med hensyn til forsvaret er jeg enig i, at vi mangler højde og fysik - det har jeg agiteret for flere gange. Men det er ikke en "erstatnings-sag", men en "tilføjelsessag", idet KEP jo er erstattet af Holger.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 12. aug 2016, 11:56

AaB-Jones skrev:Jeg er ganske enig i, at det er 4 spændende spillere, der er hentet ind - tiden må vise, om det var klogt at tage Sloth frem for Jeppe Andersen (Esbjerg). Det er er jeg ikke så overbevist om.
Jeg var på Middelfart Stadion i går og se Middelfart - Esbjerg i pokalen. Jeppe Andersen imponerede mig helt vild. Umulig at tage bolden fra, afleverede godt, kunne alt. Så jeg kan godt forstå, at de andre klubber kigger hans vej - selvom det kun var 2.divisionsmodstand i går.
- FlæskeFrank

Låst