Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
AaB-Jones
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af AaB-Jones » 12. aug 2016, 12:16

BoT skrev:
AaB-Jones skrev: Det synes jeg nu også, at jeg skriver... Men jeg kan ikke få "erstatningspuslespillet" til at gå op i forsvaret. Hverken Betyqi, Rokkedal eller Mæhle besidder jo den højde og fysik, som vi pt. skriger efter defensivt.
Du skriver, at du kun ser Flores og Meilinger som erstatninger for Thomsen, Jönsson og Spalvis. I den ligning vil jeg tilføje Basso og Pohl/Grønning.

Med hensyn til forsvaret er jeg enig i, at vi mangler højde og fysik - det har jeg agiteret for flere gange. Men det er ikke en "erstatnings-sag", men en "tilføjelsessag", idet KEP jo er erstattet af Holger.
Jo, jeg synes, at det er en erstatningssag - for det er et efterslæb fra Dalsgaard og Thelanders exit, men det er ordkløveri ;) Basso og Pohl/Grønning er bare ikke hentet som etablerede spillere (og er det heller ikke endnu, selvom de har vist sig fint frem) - det gjorde især Bruhn også i perioder, men de skal doseres rigtigt (hverken for lidt eller meget ansvar), hvis deres talent skal understøttes optimalt. MEN jeg er heller ikke fortaler for en ny forward med mindre Gaarde vil være på forkant, hvis det er sikkert, at Ene ikke vil forlænge kontrakten (i så fald kræver det en anden hylde end Schwartz).

Tyskeren
Allstar
Allstar

Indlæg af Tyskeren » 12. aug 2016, 13:04

Jeg tror ikke at vi er færdige i dette vindue. Tror der ryger en spiller ud og en enkelt ind - lad os se :danmarkfan:

Gamen

Indlæg af Gamen » 12. aug 2016, 13:22

Tyskeren skrev:Jeg tror ikke at vi er færdige i dette vindue. Tror der ryger en spiller ud og en enkelt ind - lad os se :danmarkfan:
Ærgerligt, at det er lykkedes nogen herinde at give dig mundkurv på :-)

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 12. aug 2016, 13:27

Tyskeren skrev:Jeg tror ikke at vi er færdige i dette vindue. Tror der ryger en spiller ud og en enkelt ind - lad os se :danmarkfan:
Hvem tror du ryger ud? Har personligt lidt svært ved at se hvilke spillere der skulle være bud efter, og som samtidig er i overskud.
Håber dog stadig på en defensiv forstærkning inden vinduet lukker.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 12. aug 2016, 13:27

Hvis du har noget konkret, så bare kom med det mester... :cheers:

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 12. aug 2016, 13:28

jonas386 skrev:
Hvem tror du ryger ud? Har personligt lidt svært ved at se hvilke spillere der skulle være bud efter, og som samtidig er i overskud.

Mit bud er Enevoldsen...

Gamen

Indlæg af Gamen » 12. aug 2016, 13:30

AaB-Jones skrev:
Vi skal ikke hente Schwartz ind, fordi han er gammel AaB'er eller fordi nogen på dette forum har en særlig sympati for ham - han har senest ikke vist synderlige kvaliteter i hverken BIF eller Esbjerg. Ville vi overhovedet overveje ham, hvis han ikke var rimelig tilgængelig og tidligere AaB'er?
Det er efterhånden et lidt tyndslidt argument, når man hiver spillere ud af den kontekst de er i.
Hjulsager fungerede ikke synderligt godt under Frank, men har været sublim under Zorniger. Og sådan er der så meget. Selv den bedste spiller kan ikke fungere på et lortehold.
Esbjerg og Brøndby var i katastrofal stand da Ronnie var der. Han brænder for at komme hjem og vise sit værd.
Men jeg ved godt, at der er en del modstand mod ham :-)

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 12. aug 2016, 13:30

FIDEL skrev:
jonas386 skrev:

Mit bud er Enevoldsen...
V.Ahlmann ud
Højre back ind

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 12. aug 2016, 13:34

Kristian skrev:
FIDEL skrev:
jonas386 skrev:

Mit bud er Enevoldsen...
V.Ahlmann ud
Højre back ind

Jeg tror sgu de er fint tilfredse med besætningen på højre back... PK og Gilli. Tror mere på at der hentes en angriber og at Enevoldsen smutter til hollandsk eller belgisk klub.

AaB-Jones
Allstar
Allstar

Indlæg af AaB-Jones » 12. aug 2016, 13:51

Gamen skrev:
AaB-Jones skrev:
Vi skal ikke hente Schwartz ind, fordi han er gammel AaB'er eller fordi nogen på dette forum har en særlig sympati for ham - han har senest ikke vist synderlige kvaliteter i hverken BIF eller Esbjerg. Ville vi overhovedet overveje ham, hvis han ikke var rimelig tilgængelig og tidligere AaB'er?
Det er efterhånden et lidt tyndslidt argument, når man hiver spillere ud af den kontekst de er i.
Hjulsager fungerede ikke synderligt godt under Frank, men har været sublim under Zorniger. Og sådan er der så meget. Selv den bedste spiller kan ikke fungere på et lortehold.
Esbjerg og Brøndby var i katastrofal stand da Ronnie var der. Han brænder for at komme hjem og vise sit værd.
Men jeg ved godt, at der er en del modstand mod ham :-)
Det gjorde Helenius også... Du er for biased i denne diskussion - mon du selv kan se det?
Var det også et lortehold i Frankrig? Fakta er, at Ronnie har leveret én god sæson i Randers og enkelte gode perioder i andre klubber - men det er ikke afgørende. Jeg anfægter hverken hans motivation eller spidskompetencer - jeg kan bare ikke se ham fungere i AaBs nuværende spillestil. Vi skal bruge en boldfast angriber, som også har kynisme foran kassen - det har vi i Ene. Ryger Ene, så har vi en udfordring, som jeg ikke kan se, at Schwartz skulle være svaret på.

Fedt forsvar af Tyskeren igen - skal andre debattører skydes i skoene, at hans rygter i bedste fald er vejvisende?

Jeg TROR også, at det forholder sig sådan, at der sker mere både ind og ud - mit håb er Ahlmann og Gilli ud og ny højre back ind.

Jeg frygter Ene og Ahlmann ud og Ronnie ind.

Breezer
2. div
2. div

Indlæg af Breezer » 12. aug 2016, 14:21

Tror at der kommer lidt udlejninger af spillere i bredden. Ahlmann jr. Er allerede afskrevet, og så håber jeg man forsøger at få Kakeeto og Abildgaard ud på lejeaftaler. Især Abildgaard kunne få godt af en sæson i 1. Division hvis han skal have en chance for at gøre sig gældende for os igen, da Magnus Christensen virker langt foran ham.

På indgangssiden håber jeg på en ny højre back, men jeg forventer ikke flere nye. Jeg har størrere tiltro til at Blåbjerg kan løfte sig til en kvalitetsspiller end PK, og ser derfor helst en ny back.

Gamen

Indlæg af Gamen » 12. aug 2016, 14:56

AaB-Jones skrev: Det gjorde Helenius også... Du er for biased i denne diskussion - mon du selv kan se det?
Var det også et lortehold i Frankrig? Fakta er, at Ronnie har leveret én god sæson i Randers og enkelte gode perioder i andre klubber - men det er ikke afgørende. Jeg anfægter hverken hans motivation eller spidskompetencer - jeg kan bare ikke se ham fungere i AaBs nuværende spillestil. Vi skal bruge en boldfast angriber, som også har kynisme foran kassen - det har vi i Ene. Ryger Ene, så har vi en udfordring, som jeg ikke kan se, at Schwartz skulle være svaret på.

Fedt forsvar af Tyskeren igen - skal andre debattører skydes i skoene, at hans rygter i bedste fald er vejvisende?

Jeg TROR også, at det forholder sig sådan, at der sker mere både ind og ud - mit håb er Ahlmann og Gilli ud og ny højre back ind.

Jeg er ikke specielt biased. Det eneste der interesserer mig, er at AaB får spillere som brænder for klubben og kan gøre en forskel.

Ronnie's angrebskonkurrent spiller jo altså nu i Celta Vigo - Beauvue var jo KONGE i Ronnie's første sæson dernede, og Mandanne gik også ind og leverede pænt med mål hver 188. minut. Man kan vist i øvrigt ikke bebrejde nogen at de ikke slår igennem i en Ligue 1-klub. Det kan være Thomsen lider samme skæbne om et halvt år - who knows?

Ronnie har da om nogen kynisme foran kassen, hvis han har bare lidt af sit gamle jeg intakt. Du kan evt. spørge PEA eller AGF's talentchef Anders Madsen (der var katalysator bag hans udvikling i ungdomsårene) om ikke de vil være enige i den betragtning.

Jeg ved at han har været i spil - om han stadig er det er uvist. Det ved kun Gaarde.

Jeg synes bare det er lidt ærgerligt, at der ikke kommer lidt rygter på banen. Det er tilladt at være kritisk :-)

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 12. aug 2016, 15:20

Gamen skrev:
AaB-Jones skrev: Det gjorde Helenius også... Du er for biased i denne diskussion - mon du selv kan se det?

Jeg er ikke specielt biased. Det eneste der interesserer mig, er at AaB får spillere som brænder for klubben og kan gøre en forskel.

Ronnie's angrebskonkurrent spiller jo altså nu i Celta Vigo - Beauvue var jo KONGE i Ronnie's første sæson dernede, og Mandanne gik også ind og leverede pænt med mål hver 188. minut. Man kan vist i øvrigt ikke bebrejde nogen at de ikke slår igennem i en Ligue 1-klub. Det kan være Thomsen lider samme skæbne om et halvt år - who knows?

Ronnie har da om nogen kynisme foran kassen, hvis han har bare lidt af sit gamle jeg intakt. Du kan evt. spørge PEA eller AGF's talentchef Anders Madsen (der var katalysator bag hans udvikling i ungdomsårene) om ikke de vil være enige i den betragtning.

Jeg ved at han har været i spil - om han stadig er det er uvist. Det ved kun Gaarde.

Jeg synes bare det er lidt ærgerligt, at der ikke kommer lidt rygter på banen. Det er tilladt at være kritisk :-)
Ronnie kunne godt være en mulighed, hvis vi mister Enevoldsen. De kan noget af det samme, synes jeg. Men som det ser ud nu, synes jeg vi er rigeligt dækket ind på de offensive pladser. Både i antal og i typer. Om kvaliteten så er god nok er altid et åbent spørgsmål.

AaB-Jones
Allstar
Allstar

Indlæg af AaB-Jones » 12. aug 2016, 15:42

Gamen skrev:

Vi ser nok forskelligt på det at være biased.

Lad mig forklare hvorfor jeg bruger det begreb:
Min oplevelse er, at du har en tendens til at ende i relation til flere debattører og spillere, hvor du enten ender i en angrebs- eller forsvarsposition. I Ronnies tilfælde det sidste - i Patricks eller tidligere Curth og Würtz tilfælde det modsatte. Når du så kombinerer det med lidt halvløse rygter fra truppens "interne liv", så kan jeg let tolke det som om, at dine vurderinger bunder i andet end det sportslige, og det finder jeg uheldigt i et offentligt forum som dette. Det samme reagerer jeg på hos Tyskeren - jeg undværer gerne de løse rygter, hvis de i virkeligheden underminerer den kultur, som AaB bruger meget energi på at opbygge (og som er en stor del af mit tilhørsforhold til klubben - stærkt personificeret ved bl.a. Lynge).

Jeg holder af at læse mange af dine analyser og kommentarer (din fodbold-faglighed synes jeg er stor), men når dine "favoritter"/"syndebukke" bliver en del af analysen, så synes jeg, at du mangler perspektiv. Hvornår har du fx sidst forholdt dig til en god kamp fra Patrick? (så langt er der ikke imellem, vil jeg mene). Eller til Ronnies mangler? På samme måde oplever jeg dig noget forudindtaget omkring flere debattører - det inkluderer ikke mig, og dine svar i denne tråd synes jeg viser det. Jeg håber du læser det i den ånd, det er skrevet - forsøget på at bygge bro frem for grøfter på dette forum.

Tilbage til Ronnie: Jeg mener ikke, at Ronnie mangler kynisme (og skriver det vist heller ikke) - men han er ikke boldfast (og han er heller ikke dominerende i feltet). Kynismen tror jeg på, at man kan fremelske hos Grønning og/eller Pohl - og jeg kan ikke se, at Ronnie har vist sig knivskarp andre steder end i Randers. Det handler ikke om, hvorvidt han kan score, men om han kan komme til chancer nok - det evnede han ikke i sin AaB-tid, og det tror jeg heller ikke, han vil gøre i en ny periode.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 12. aug 2016, 16:35

Remmer skulle have kostet 500.000 euro jf tribunen.com. Forstår godt AaB ikke ville købe så.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 12. aug 2016, 16:35

Hvis Flores skal spille angriber bør Enevoldsen sælges. Skal han spille midtbane, bør Børsting sælges. Ingen af disse spillere bør nøjes med en bænkeplads og de bør heller ikke bremse et talents vej til spilletid.

Jeg er overbevist om at Enevoldsen ryger hvis det er tænkt Flores skal spille angriber for pt. er Bassogog vores førsteangriber.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 12. aug 2016, 16:40

Jeg er nu ikke voldsomt sikker på at Børstings plads skal være på venstrekanten. Han er slet ikke samme type som Thomsen, og der kommer for lidt hvis han skal spille derude. Jeg håber man på et tidspunkt prøver ham centralt hvor hans arbejdsraseri og gåpåmod langt bedre kommer til sin ret. Børsting slår mig langt mere som 8'er end som kant.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 12. aug 2016, 16:45

Provst i Brovst skrev:Hvis Flores skal spille (...) spille midtbane, bør Børsting sælges. Ingen af disse spillere bør nøjes med en bænkeplads og de bør heller ikke bremse et talents vej til spilletid.
Hvorfor skal AaB ikke have tre spillere - Børsting, Flores, Mellinger - til to pladser? Synes ikke ligefrem det er en uoverstigelig forhindring for nogen af dem, især når man tager skader, kort og form ind i ligningen.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 12. aug 2016, 16:59

Eksil skrev:
Provst i Brovst skrev:Hvis Flores skal spille (...) spille midtbane, bør Børsting sælges. Ingen af disse spillere bør nøjes med en bænkeplads og de bør heller ikke bremse et talents vej til spilletid.
Hvorfor skal AaB ikke have tre spillere - Børsting, Flores, Mellinger - til to pladser? Synes ikke ligefrem det er en uoverstigelig forhindring for nogen af dem, især når man tager skader, kort og form ind i ligningen.
Nej og det er også en fordel, at vi har konkurrence om pladserne. Det nytter ikke vi bare har 11 gode og resten er blandede ungdomsspillere. Vi er nødt til også at have et par solide folk vi kan regne med så vi kan variere vores idealopstilling og har buffer ved skader.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 12. aug 2016, 17:02

Eksil skrev:

Der skal være plads til talenter ved skader og karantæner. Børsting bør ikke holde et talent fra spilletid, jeg tror ikke Børsting kan udvikle sig til en profil, derfor burde AaBs satse på talenter der kan udvikle sig til profiler.

Jeg foreslår at AaB har en kortere lunte end hidtil ved talenter der ikke viser noget ekstraordinært eks. Børsting, Bruhn og Wichmann.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Låst