Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)
Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)
Jeg håber at Flores er købt ind til venstre kant - ellers vil Kadrii godt nok være en kæmpe forstærkning! Nu siger Ståle selv, at han skal udlejes... Man har lov at drømme!!
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Det er vel den plads vi talmaessigt er bedst besat paa hele holdet. Vi har tre, fire, maaske fem spillere det kan spille den kant i Boersting, Flores, Risgaard, Basso og maaske Sloth. Siden Staale vil leje ham ud, betyder det nok ogsaa han endnu ikke er i form efter hans endnu endnu skade, saa jeg er ikke engang sikker paa han ville vaere backup til pladsen i vores trup. M.a.o. jeg tror godt du kan droemme videre.Tyskeren skrev:Jeg håber at Flores er købt ind til venstre kant - ellers vil Kadrii godt nok være en kæmpe forstærkning! Nu siger Ståle selv, at han skal udlejes... Man har lov at drømme!!
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Du er slet ikke den eneste. Jeg er fuldkommen enig, men gider ikke længere debattere emnet, men der er et sted mere Dalsgaard var god. I hovedspillet. Men vi har vundet The Double med Patrick Kristensen som højre back. Selvfølgelig har han klassen.Alpa Chino skrev:Jeg føler mig noget ensom, da det virker til at jeg er den eneste nord for Haverslev-rastepladsen der ikke synes at PK er verdens dårligste højre back.
Jeg synes netop at han er taktisk klog, god med fødderne i småspillet og derudover er han en af de mest erfarne på holdet. Dette kan blandt andet ses i spillertunnellen, hvor netop PK er med til at gejle de andre op.
Og ja, der var kilometer af plads at løbe på i højre side igår, hvilket Dalsgaard helt sikkert havde udnyttet bedre. Men jeg har godt nok også set Dalsgaard være fuldstændig ubrugelig når der ikke var plads at løbe på. Han fungerede ikke i småspillet og hans indlæg var dårlige (pånær hans skrå-tilbage-indlæg).
Vi kan godt bruge en ny mand til HB, men så slemt står det heller ikke til.
- Buzz Killington
- Allstar

Var han ligefrem god i hovedspillet? Han var hoej, men jeg mindes ikke en eneste situation hvor han var farlig, og jeg mindes heller ikke at det var ham der headed bolde ud af feltet paa defensive hjoernespark (stod han ikke bare ved stolpen normalt?). Paa offensive hjoerne stod han vist ogsaa normalt tilbage som gardering mod kontrachancer. Saa naar han ikke ligefrem blev prioriteret som en trussel paa hjoernespark var det vel delvist fordi han ikke var nogen trussel.Freddie skrev:Du er slet ikke den eneste. Jeg er fuldkommen enig, men gider ikke længere debattere emnet, men der er et sted mere Dalsgaard var god. I hovedspillet. Men vi har vundet The Double med Patrick Kristensen som højre back. Selvfølgelig har han klassen.Alpa Chino skrev:Jeg føler mig noget ensom, da det virker til at jeg er den eneste nord for Haverslev-rastepladsen der ikke synes at PK er verdens dårligste højre back.
Jeg synes netop at han er taktisk klog, god med fødderne i småspillet og derudover er han en af de mest erfarne på holdet. Dette kan blandt andet ses i spillertunnellen, hvor netop PK er med til at gejle de andre op.
Og ja, der var kilometer af plads at løbe på i højre side igår, hvilket Dalsgaard helt sikkert havde udnyttet bedre. Men jeg har godt nok også set Dalsgaard være fuldstændig ubrugelig når der ikke var plads at løbe på. Han fungerede ikke i småspillet og hans indlæg var dårlige (pånær hans skrå-tilbage-indlæg).
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Den logik holder ikke. Vi har været i CL med Martin P, skal vi høre om han er frisk på en tjans? Curth har også scoret på Old Trafford, mon VIborg vil sælge denne internationale bomber?Freddie skrev: Men vi har vundet The Double med Patrick Kristensen som højre back. Selvfølgelig har han klassen.
Det er da ikke standarder, der tales om. Det er evnen til at forsvare indlæg i bagområdet, hvor Patrick i tidernes løb har kostet utallige mål ved at blive overmatchet i fysiske dueller med angribere og kantspillere.Buzz Killington skrev:
Var han ligefrem god i hovedspillet? Han var hoej, men jeg mindes ikke en eneste situation hvor han var farlig, og jeg mindes heller ikke at det var ham der headed bolde ud af feltet paa defensive hjoernespark (stod han ikke bare ved stolpen normalt?). Paa offensive hjoerne stod han vist ogsaa normalt tilbage som gardering mod kontrachancer. Saa naar han ikke ligefrem blev prioriteret som en trussel paa hjoernespark var det vel delvist fordi han ikke var nogen trussel.
Det er nu ikke den ringeste ballast at have, at man har spillet en hovedrolle på det mest succesfulde hold i AaB's historie, og at det ikke er længe siden. Resten er ævl og useriøst.Eksil skrev:Den logik holder ikke. Vi har været i CL med Martin P, skal vi høre om han er frisk på en tjans? Curth har også scoret på Old Trafford, mon VIborg vil sælge denne internationale bomber?Freddie skrev: Men vi har vundet The Double med Patrick Kristensen som højre back. Selvfølgelig har han klassen.
Dit eller mit?Freddie skrev:Det er nu ikke den ringeste ballast at have, at man har spillet en hovedrolle på det mest succesfulde hold i AaB's historie, og at det ikke er længe siden. Resten er ævl og useriøst.Eksil skrev:Den logik holder ikke. Vi har været i CL med Martin P, skal vi høre om han er frisk på en tjans? Curth har også scoret på Old Trafford, mon VIborg vil sælge denne internationale bomber?Freddie skrev: Men vi har vundet The Double med Patrick Kristensen som højre back. Selvfølgelig har han klassen.
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
At han var god for to år siden kan man bare ikke rigtig bruge til noget, når det aktuelle niveau halter. To år er da lige præcis ret lang tid i fodboldmæssig sammenhæng.Freddie skrev:Det er nu ikke den ringeste ballast at have, at man har spillet en hovedrolle på det mest succesfulde hold i AaB's historie, og at det ikke er længe siden. Resten er ævl og useriøst.Eksil skrev:Den logik holder ikke. Vi har været i CL med Martin P, skal vi høre om han er frisk på en tjans? Curth har også scoret på Old Trafford, mon VIborg vil sælge denne internationale bomber?Freddie skrev: Men vi har vundet The Double med Patrick Kristensen som højre back. Selvfølgelig har han klassen.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
- Buzz Killington
- Allstar

Jeg brugte hans manglende evner, samt det at han af traenerstaben blev nedprioriteret paa doedbolde, til at illustrere hans mangler i hovedspillet generelt. Jeg forsoegte at undergrave paastanden om at han var "god" i hovedspillet. Det betyder ikke at jeg mener PK er paa niveau med Dalle, da PK er decideret elendig i den henseende.Yankee skrev:Det er da ikke standarder, der tales om. Det er evnen til at forsvare indlæg i bagområdet, hvor Patrick i tidernes løb har kostet utallige mål ved at blive overmatchet i fysiske dueller med angribere og kantspillere.Buzz Killington skrev:
Var han ligefrem god i hovedspillet? Han var hoej, men jeg mindes ikke en eneste situation hvor han var farlig, og jeg mindes heller ikke at det var ham der headed bolde ud af feltet paa defensive hjoernespark (stod han ikke bare ved stolpen normalt?). Paa offensive hjoerne stod han vist ogsaa normalt tilbage som gardering mod kontrachancer. Saa naar han ikke ligefrem blev prioriteret som en trussel paa hjoernespark var det vel delvist fordi han ikke var nogen trussel.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Forsvar af dødbolde og forsvar af indlæg er bare to helt forskellige discipliner, så det giver ingen mening i praksis. En back skal være dygtig til at forsvare på indlæg - evner på dødbolde er en bonus.Buzz Killington skrev:Jeg brugte hans manglende evner, samt det at han af traenerstaben blev nedprioriteret paa doedbolde, til at illustrere hans mangler i hovedspillet generelt. Jeg forsoegte at undergrave paastanden om at han var "god" i hovedspillet. Det betyder ikke at jeg mener PK er paa niveau med Dalle, da PK er decideret elendig i den henseende.Yankee skrev:Det er da ikke standarder, der tales om. Det er evnen til at forsvare indlæg i bagområdet, hvor Patrick i tidernes løb har kostet utallige mål ved at blive overmatchet i fysiske dueller med angribere og kantspillere.Buzz Killington skrev:
- Elscorpio
- Allstar

- Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt:
Eneste vi mangler efterhånden er vel en ordentlig backup til højre backen. Er også en af dem der synes PK fungerer fint på HB. Han kan spille næsten alle pladser, sådan en mand er guld værd for vores hold.Alpa Chino skrev:Jeg føler mig noget ensom, da det virker til at jeg er den eneste nord for Haverslev-rastepladsen der ikke synes at PK er verdens dårligste højre back.
Ja. To år er længe, hvis man er 18 år eller 33, men Patrick er i sin bedste fodboldalder og har ikke mistet form. Det understreges også af, at han har været fast starter siden Dalsgaard stoppede. I alle kampe bortset fra en, og da opdagede Lars Søndergaard allerede i 1. halvleg hvor langt der var ned til Gilli, der blev flået ud i pausen.Gnu skrev: At han var god for to år siden kan man bare ikke rigtig bruge til noget, når det aktuelle niveau halter. To år er da lige præcis ret lang tid i fodboldmæssig sammenhæng.
Men når du bruger netop argumentet med de to år, må du jo have kunnet lide det du så i 2014, og Patricks spillestil er vel så godkendt fra dig Gnu? Det var dog rart, at der endelig er en af de hårdnakkede, der erkender, at man ikke behøver en sprinter på backen. Det havde jeg aldrig ventet fra dig.
Til Buzz: Det er naturligvis i forhold til Patrick at min udtalelse om at Dalsgaard som en god header skal ses, og jeg giver dig ret. Patrick kan og skal ikke bruges som opdækker på dødbolde akkurat som Ahlmann heller ikke skal.
Men som jeg sagde allerede da jeg gik ind i tråden, gider jeg ikke blive ved med at diskutere dette. Jeg har for længst sagt hvad jeg mener, og har ikke det samme behov som visse andre for at understrege min mening igen og igen.
- Buzz Killington
- Allstar

Siden et hjoernespark, baade offensive og defensive, er en type doedbold der meget ofte ender i et indlaeg, har jeg svaert ved helt at koebe den paastand. Jeg er dog med paa at blot fordi man er nogenlunde til at heade bolden ud af feltet paa et defensivt hjoerne, er man ikke noedvendigvis ligesaa god til at angribe bolden paa et offensivt hjoerne.Yankee skrev:Forsvar af dødbolde og forsvar af indlæg er bare to helt forskellige discipliner, så det giver ingen mening i praksis. En back skal være dygtig til at forsvare på indlæg - evner på dødbolde er en bonus.Buzz Killington skrev:Jeg brugte hans manglende evner, samt det at han af traenerstaben blev nedprioriteret paa doedbolde, til at illustrere hans mangler i hovedspillet generelt. Jeg forsoegte at undergrave paastanden om at han var "god" i hovedspillet. Det betyder ikke at jeg mener PK er paa niveau med Dalle, da PK er decideret elendig i den henseende.Yankee skrev:Det er da ikke standarder, der tales om. Det er evnen til at forsvare indlæg i bagområdet, hvor Patrick i tidernes løb har kostet utallige mål ved at blive overmatchet i fysiske dueller med angribere og kantspillere.Buzz Killington skrev:
Ah, ok. Saa har du naturligvis fuldstaendig ret. Han er relativt set kilometer foran PK, selvom han (Dalle) ikke er nogen oern i disciplinen i sig selv, uagtet hans hoejde.Freddie skrev: Til Buzz: Det er naturligvis i forhold til Patrick at min udtalelse om at Dalsgaard som en god header skal ses, og jeg giver dig ret. Patrick kan og skal ikke bruges som opdækker på dødbolde akkurat som Ahlmann heller ikke skal.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Jeg er helt uenig. Når du som back forsvarer et indlæg fra åbent spil er det altid i en omstilling eller efter et gennembrud af modstanderen. Derfor vil backen i næsten alle situationer være i bevægelse og/eller delvist uetableret i forhold til den øvrige backlinje, hvilket medfører at backen ved et indlæg til bagområdet næsten altid skal håndtere sin situation 1-mod-1. Når du forsvarer en defensiv standard står du pr. definition etableret og afstemt med de øvrige forsvarere og det er (i hvert fald på vores breddegrader) et kollektivt ansvar hvordan du forsvarer situationen. Det er to helt forskellige situationer som man også træner på to helt forskellige måder. Det svære er jo ikke at hoppe eller at heade, men at forberede situationen og placere sig korrekt i forhold til angriberen - og netop den fase er vidt forskellig for de to situationer.Buzz Killington skrev:
Siden et hjoernespark, baade offensive og defensive, er en type doedbold der meget ofte ender i et indlaeg, har jeg svaert ved helt at koebe den paastand. Jeg er dog med paa at blot fordi man er nogenlunde til at heade bolden ud af feltet paa et defensivt hjoerne, er man ikke noedvendigvis ligesaa god til at angribe bolden paa et offensivt hjoerne.
Et godt eksempel er Patrick Mtiliga, som på sine gode dage er eminent 1-mod-1, især på indlæg i bagområdet. Til gengæld er han på ingen måde en nøgleperson på hverken defensive eller offensive standarder.
- Buzz Killington
- Allstar

Du ved tydeligvis mere om emnet end jeg, saa jeg har ikke noget fornuftigt modsvar at bidrage med til at understoette min intuition. Saa jeg staar af her.Yankee skrev:Jeg er helt uenig. Når du som back forsvarer et indlæg fra åbent spil er det altid i en omstilling eller efter et gennembrud af modstanderen. Derfor vil backen i næsten alle situationer være i bevægelse og/eller delvist uetableret i forhold til den øvrige backlinje, hvilket medfører at backen ved et indlæg til bagområdet næsten altid skal håndtere sin situation 1-mod-1. Når du forsvarer en defensiv standard står du pr. definition etableret og afstemt med de øvrige forsvarere og det er (i hvert fald på vores breddegrader) et kollektivt ansvar hvordan du forsvarer situationen. Det er to helt forskellige situationer som man også træner på to helt forskellige måder. Det svære er jo ikke at hoppe eller at heade, men at forberede situationen og placere sig korrekt i forhold til angriberen - og netop den fase er vidt forskellig for de to situationer.Buzz Killington skrev:
Siden et hjoernespark, baade offensive og defensive, er en type doedbold der meget ofte ender i et indlaeg, har jeg svaert ved helt at koebe den paastand. Jeg er dog med paa at blot fordi man er nogenlunde til at heade bolden ud af feltet paa et defensivt hjoerne, er man ikke noedvendigvis ligesaa god til at angribe bolden paa et offensivt hjoerne.
Et godt eksempel er Patrick Mtiliga, som på sine gode dage er eminent 1-mod-1, især på indlæg i bagområdet. Til gengæld er han på ingen måde en nøgleperson på hverken defensive eller offensive standarder.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Ja, Patrick Kristensen var glimrende i 2014, men det kan vi da ikke bruge til noget som helst i 2016. Om han i dag er i sin bedste fodboldalder er jo fuldstændig ligegyldigt, når niveauet halter. Det er ikke en maskine, vi taler om. Michael Jakobsen var også en fremragende fodboldspiller for os i 2008, men han floppede alligevel eklatant i Nordsjælland og Esbjerg selvom han var i sin bedste fodboldalder.Freddie skrev:Ja. To år er længe, hvis man er 18 år eller 33, men Patrick er i sin bedste fodboldalder og har ikke mistet form. Det understreges også af, at han har været fast starter siden Dalsgaard stoppede. I alle kampe bortset fra en, og da opdagede Lars Søndergaard allerede i 1. halvleg hvor langt der var ned til Gilli, der blev flået ud i pausen.Gnu skrev: At han var god for to år siden kan man bare ikke rigtig bruge til noget, når det aktuelle niveau halter. To år er da lige præcis ret lang tid i fodboldmæssig sammenhæng.
Men når du bruger netop argumentet med de to år, må du jo have kunnet lide det du så i 2014, og Patricks spillestil er vel så godkendt fra dig Gnu? Det var dog rart, at der endelig er en af de hårdnakkede, der erkender, at man ikke behøver en sprinter på backen. Det havde jeg aldrig ventet fra dig.
Til Buzz: Det er naturligvis i forhold til Patrick at min udtalelse om at Dalsgaard som en god header skal ses, og jeg giver dig ret. Patrick kan og skal ikke bruges som opdækker på dødbolde akkurat som Ahlmann heller ikke skal.
Men som jeg sagde allerede da jeg gik ind i tråden, gider jeg ikke blive ved med at diskutere dette. Jeg har for længst sagt hvad jeg mener, og har ikke det samme behov som visse andre for at understrege min mening igen og igen.
At Patrick Kristensen har været foretrukket på højreback siden Dalsgaard siger jo lige præcis intet om, hvorvidt Patrick er en god højreback. Det siger blot at alternativet er ENDNU ringere.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
Hvad har Esbjerg og Michael Jakobsen med Patrick Kristensen og AaB at gøre. Hvorfor skal jeg tvinges til at tage stilling til træneren for Jammerbugts niveau, 3. angrebsreserve i Viborg og en spiller, der er faldet igennem i FCK, Nordsjælland og Esbjerg i en diskussion om Patrick Kristensen.Gnu skrev: Ja, Patrick Kristensen var glimrende i 2014, men det kan vi da ikke bruge til noget som helst i 2016. Om han i dag er i sin bedste fodboldalder er jo fuldstændig ligegyldigt, når niveauet halter. Det er ikke en maskine, vi taler om. Michael Jakobsen var også en fremragende fodboldspiller for os i 2008, men han floppede alligevel eklatant i Nordsjælland og Esbjerg selvom han var i sin bedste fodboldalder.
At Patrick Kristensen har været foretrukket på højreback siden Dalsgaard siger jo lige præcis intet om, hvorvidt Patrick er en god højreback. Det siger blot at alternativet er ENDNU ringere.
Du har allerede anerkendt Patricks spillestil i 2014. Det er præcis den samme han bruge i dag, nemlig pasningsspil. At du ikke kan kende forskel på kvalitet eller ikke kvalitet kan jeg ikke argumentere mig frem til, så det opgiver jeg på forhånd. Jeg har prøvet at argumentere med dig en gang for ofte. Du og jeg ser simpelthen fundamentalt forskelligt på ALT omkring AaB, så slut herfra.
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... norsk-klub
Det betyder vel at Gaarde kigger på ny højreback?
Man kunne frygte AaB mener den rolle skal udfyldes af de unge U19-spillere som eks. Bardhec. Det ville passe ind i filosofi om, at de unge skal have chancen når den Paddy eks er skadet eller karantæne.9800 skrev:http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... norsk-klub