Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
-
Gamen
Rams skrev:
Latterlig generalisering, som Ragnar Klavan så rigeligt demontere. Ift VG så er du med på at Viking er en klub i nedsmeltning, hvor alt er kaos og som med al sandsynlighed ryger ud af Eliteserien på røv og albue.
Jeg bedømmer Mets på samtlige år i norsk fodbold, og der har han været en fremragende manndecker. Men ja han er selvfølgelig faldet sammen med resten af holdet
Så én spiller ud af et helt kuld? :-) Esterne har aldrig haft talent for at udvikle særligt teknisk dygtige forsvarsspillere - hvis man ser kampe fra ligaen forstår man det godt. Det er en værre gang kick-and-rush bold, der får Championship-bold til at blegne.
Det er da ikke nogen latterlig generalisering, når der ikke er én eneste af de estiske forsvarsspillere på landsholdet, udover Klavan og polsk-baserede Kallaste, der spiller i andet end sekunda-klubber. Man kan til nøds regne Pikk fra BATE med, men han spiller jo knap nok.
Viking's Adegbenro er den der scorer bedst karakterer i hele ligaen, så det er altså ikke fordi hele holdet præsterer ringe. Mets var i øvrigt også på sidste års rangliste relativt middelmådig, og placeret efter Wæhler samt lige over Mikkel Kirkeskov...
-
Gamen
Jeg begriber ikke, at folk herinde i ramme alvor mener at 4 mio. + bonusser for Jesper Hansen er dyrt. Vi taler en spiller som holdt 15 clean sheets sidste sæson, samt en af ligaens højeste redningsprocenter. Hvad er det helt præcist I forventer? At vi kan få alle spillere for 500.000 kr. og så til elevløn?
Det er da overhovedet ikke for meget for en spiller man kan have i 3-4 år, og som har leveret på topniveau i flere år. Målmandsposten er så afgjort et sted, hvor vi ikke har råd til svingende kvalitet, fordi det påvirker resten af holdet ekstremt meget.
-
Hanga
- Allstar

- Geografisk sted: 7200 Grindsted
Gamen skrev:
Rolig nu, vi skal bare vente! Så kommer de gode spillere som perler på en snor.
Spøg til side - rygterne viser da at AaB er aktive, men der skal snart til at ske lidt.
Så Mikkel Andersen var ikke den målmand, du mente AaB var langt med i forhandlingerne? Det var ellers mit gæt, selvom det er ved at være en måned siden.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
-
Gamen
Hanga skrev:
Så Mikkel Andersen var ikke den målmand, du mente AaB var langt med i forhandlingerne? Det var ellers mit gæt, selvom det er ved at være en måned siden.
Mikkel Andersen VAR aktuel for AaB for noget tid siden.
Aftalen med Lyngby betyder måske, at han gerne har villet hjem til København.
Men så igen, først på sommeren havde vi i hvert fald også forhørt os på Kanstrup. Så vi har altså vist en interesse i de spillere. Jeg håber blot, at det er fordi man har valgt at vende blikket andetsteds hen, og ikke fordi vi er blevet slået i kampen om spillernes underskrift.
Men når vi også har haft budt på Heinz Lindner, så går jeg ud fra at vi kigger mod udlandet efter nyt blod til målmandsposten. De mest oplagte danske er vel røget nu.
-
Hanga
- Allstar

- Geografisk sted: 7200 Grindsted
Gamen skrev:Hanga skrev:
Mikkel Andersen VAR aktuel for AaB for noget tid siden.
Aftalen med Lyngby betyder måske, at han gerne har villet hjem til København.
Men så igen, først på sommeren havde vi i hvert fald også forhørt os på Kanstrup. Så vi har altså vist en interesse i de spillere.
Jeg håber blot, at det er fordi man har valgt at vende blikket andetsteds hen, og ikke fordi vi er blevet slået i kampen om spillernes underskrift.
Men når vi også har haft budt på Heinz Lindner, så går jeg ud fra at vi kigger mod udlandet efter nyt blod til målmandsposten. De mest oplagte danske er vel røget nu.
Godt, så er vi jo helt enige... At de var oplagte emner, og at vi må håbe det er AaB der har valgt fra fordi de har noget bedre, som vi kan lukke aftaler med.
Risikoen er at vi står tilbage med sorteper. Vi skal altså gerne snart have fundet nogle løsninger på nogle af de mange løse ender.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
-
Rams
- Allstar

- Geografisk sted: Brønshøj
Gamen skrev:Rams skrev:
Latterlig generalisering, som Ragnar Klavan så rigeligt demontere. Ift VG så er du med på at Viking er en klub i nedsmeltning, hvor alt er kaos og som med al sandsynlighed ryger ud af Eliteserien på røv og albue.
Jeg bedømmer Mets på samtlige år i norsk fodbold, og der har han været en fremragende manndecker. Men ja han er selvfølgelig faldet sammen med resten af holdet
Så én spiller ud af et helt kuld? :-) Esterne har aldrig haft talent for at udvikle særligt teknisk dygtige forsvarsspillere - hvis man ser kampe fra ligaen forstår man det godt. Det er en værre gang kick-and-rush bold, der får Championship-bold til at blegne.
Det er da ikke nogen latterlig generalisering, når der ikke er én eneste af de estiske forsvarsspillere på landsholdet, udover Klavan og polsk-baserede Kallaste, der spiller i andet end sekunda-klubber. Man kan til nøds regne Pikk fra BATE med, men han spiller jo knap nok.
Viking's Adegbenro er den der scorer bedst karakterer i hele ligaen, så det er altså ikke fordi hele holdet præsterer ringe. Mets var i øvrigt også på sidste års rangliste relativt middelmådig, og placeret efter Wæhler samt lige over Mikkel Kirkeskov...
Nu pointerede jeg jo også at Mets er duelspiller og ville skulle være en ny Thelander, og netop ikke en spillende forsvarstype. At bringe den estiske liga ind i ligningen giver ingen mening. Ja den er røv og nøgler, men derfor søger deres spillere og ud tidligt. Luxembourg er også et fodboldmæssigt uland, men derfor fik Strasser alligevel en fin karriere. Jaager i VIF har vel også haft en fin karriere. Men vi taler altså også om et land på 1,3 mio indbyggere.
Og jo Viking er i sølle forfatning, at Adegbenro har har en fin sæson siger mere om hans indviduelle færdigheder end resten af holdet, hvor bla danske sekundaspillere som Ernemann og Cronborg boltere sig. Mets skal væk for at tage næste step, og der mener jeg han kunne være fin i AaB ved siden af en spillende fprsvarer
In verbis simus faciles
-
Gamen
Stefan Silva får nok også fri transfer fra Palermo, og kunne også være interessant for os måske. Dygtig, kreativ spiller der kan fungere som angriber, men også offensiv midt.
https://en.wikipedia.org/wiki/Stefan_Silva
Ellers håber jeg virkelig vi også holder øje med Brommapojkarnas talentfulde hold, trænet af Olof Mellberg, der er ved at smadre Superettan fuldstændig. Topscorer, 19-årige Viktor Gyökeres, ser ekstremt interessant ud. Minder om Pohl, men kan finde ud af at afslutte. Har en del U-landsholdskampe.
Spændende at se hvad Gaarde hiver op af hatten...
-
Ham der Emil
- Allstar

- Favoritspiller: David Beckham og Martin P
- Geografisk sted: 50939
Gamen skrev:Stefan Silva får nok også fri transfer fra Palermo, og kunne også være interessant for os måske. Dygtig, kreativ spiller der kan fungere som angriber, men også offensiv midt.
https://en.wikipedia.org/wiki/Stefan_Silva
Ellers håber jeg virkelig vi også holder øje med Brommapojkarnas talentfulde hold, trænet af Olof Mellberg, der er ved at smadre Superettan fuldstændig. Topscorer, 19-årige Viktor Gyökeres, ser ekstremt interessant ud. Minder om Pohl, men kan finde ud af at afslutte. Har en del U-landsholdskampe.
Spændende at se hvad Gaarde hiver op af hatten...
Jeg følger BP så tæt som jeg nu kan, og prøver at se et par kampe om året. Kæmpe ja tak til Viktor Gyökeres. Skal vi have ham, så skal det også være nu, inden større klubber gafler ham.
Et Hjerte - En Klub
-
michael_nagg
- 2. div

- Favoritspiller: risgård
Jeg har læst at Jonas lossl skulle være færdig i mainz. Ham ville jeg da gerne se i AaB trøjen, hvis han altså vil hjem og er til at komme til for penge.
Og hvad med pusic, er han helt død for os. Så vidt jeg har forstået har han ikke mere og lave i Ikast. Nogen med fingrene på pulsen, må da vide om han stadig spøger ude på hornevej.
Og tidligere i debatten var der en det sagde at thelander gik i Grækenland til 350.000 euro om året. Nu ved jeg godt hans skadesstatistik taler lidt i mod ham. Men det er da ikke en løn der skræmmer mig væk.
Så kan vi få de 3 spillere, så synes jeg vi er et godt stykke hen af vejen
-
Gamen
michael_nagg skrev:Jeg har læst at Jonas lossl skulle være færdig i mainz. Ham ville jeg da gerne se i AaB trøjen, hvis han altså vil hjem og er til at komme til for penge.
Og hvad med pusic, er han helt død for os. Så vidt jeg har forstået har han ikke mere og lave i Ikast. Nogen med fingrene på pulsen, må da vide om han stadig spøger ude på hornevej.
Pusic reddede nærmest på egen hånd Sparta fra nedrykning, så jeg formoder de gerne beholder ham. Han har i hvert fald gjort sig meget interessant for klubber i Benelux-området.
-
Gaarde6
- Allstar

- Geografisk sted: Sæby Nordjylland
michael_nagg skrev:Jeg har læst at Jonas lossl skulle være færdig i mainz. Ham ville jeg da gerne se i AaB trøjen, hvis han altså vil hjem og er til at komme til for penge.
Og tidligere i debatten var der en det sagde at thelander gik i Grækenland til 350.000 euro om året. Nu ved jeg godt hans skadesstatistik taler lidt i mod ham. Men det er da ikke en løn der skræmmer mig væk.
Så kan vi få de 3 spillere, så synes jeg vi er et godt stykke hen af vejen
Jeg er slet ikke uenig i dine 3 forslag.
Men det er bare ALT for få spillere.
Vi skal have en højre back. En midterforsvar mere!
Og så SKAL vi død og pine ha nogle kreative og hurtige kantspillere! Vi kunne ikke skabe chancer sidste sæson.
Smider vi en pusic ind, har vi manden som kan sparke dem ind. Vi har bare stadig ingen spillere som kan flytte bolden ind til ham og skabe chancerne.
-
Yankee
- Allstar

Gaarde6 skrev:
Og så SKAL vi død og pine ha nogle kreative og hurtige kantspillere! Vi kunne ikke skabe chancer sidste sæson.
Smider vi en pusic ind, har vi manden som kan sparke dem ind. Vi har bare stadig ingen spillere som kan flytte bolden ind til ham og skabe chancerne.
Hvis du forventer at AaB henter 6-7 spillere så bliver du skuffet.
Vi har lige nu 23 spillere i truppen og skal vel have 1-2 flere. Derudover er der mulig afgang fra 2-3 andre, hvoraf det dog kun er Larsen og måske Sloth, der skal erstattes. Det virker på alle måder mest sandsynligt at vi henter 2-3 spillere plus en målmand hvis Larsen bliver solgt.
Det er også fornuftigt - selvom man gerne måtte være lidt mere på forkant. Vi kan ikke have en trup på over 30 mand og vi har masser af talentfulde spillere. Vi har brug for en saltvandsindsprøjtning i form af 2-3 rutinerede profiler, der også kan gøre spillere som Ahlmann, Meilinger, Flores, Pohl m.fl. bedre. Det skal bare ikke være 2-3 spillere på Søren Reese-hylden...
-
Tyskeren
- Allstar

Gamen skrev:Jeg begriber ikke, at folk herinde i ramme alvor mener at 4 mio. + bonusser for Jesper Hansen er dyrt. Vi taler en spiller som holdt 15 clean sheets sidste sæson, samt en af ligaens højeste redningsprocenter. Hvad er det helt præcist I forventer? At vi kan få alle spillere for 500.000 kr. og så til elevløn?
Det er da overhovedet ikke for meget for en spiller man kan have i 3-4 år, og som har leveret på topniveau i flere år. Målmandsposten er så afgjort et sted, hvor vi ikke har råd til svingende kvalitet, fordi det påvirker resten af holdet ekstremt meget.
100% enig.. Det er jo pinligt og høre på!
-
De Fem
- Landshold

Gamen skrev:Jeg begriber ikke, at folk herinde i ramme alvor mener at 4 mio. + bonusser for Jesper Hansen er dyrt. Vi taler en spiller som holdt 15 clean sheets sidste sæson, samt en af ligaens højeste redningsprocenter. Hvad er det helt præcist I forventer? At vi kan få alle spillere for 500.000 kr. og så til elevløn?
Jeg ville være jævnt træt af det hvis AaBs dyreste signing i 10 år var en 32 årig målmand med en op og ned karriere. Ja, han var god sidste år, men selv i SL var han kun den 3. bedste.
-
huzaza
- 2. div

- Favoritspiller: Erik Bo´naldo
- Geografisk sted: 9000
Fint nok man lige venter på de gode spillere og håber på de ikke kommer til den klub der er deres første prioritet - men hvad så hvis de gør? Så er Ankersen, Andersen, Kanstrup osv væk og så står Gaarde tilbage med en endnu længere næse...
Jeg er ikke imponeret ....
-
RaeveFar
- Drenge

-
Gamen
De Fem skrev:
Jeg ville være jævnt træt af det hvis AaBs dyreste signing i 10 år var en 32 årig målmand med en op og ned karriere. Ja, han var god sidste år, men selv i SL var han kun den 3. bedste.
Dyreste signing i ti år? Kan nok nævne en 3-4 stykker der har været dyrere end han ville have været det. Desuden har vi helt andre økonomiske forudsætninger nu, end i hovedparten af de seneste 10 år.
En stærk målmand kan vinde fodboldkampe, det er dét man betaler for. Det kan godt være, at han kun var 3. bedst, men den investering Lyngby lavede ved at hente ham har han så rigeligt betalt ind ved at være en massiv faktor i deres flotte 3. plads, og deraf følgende europæisk fodbold. Lige præcis den leder vi godt kunne have brugt nede bagi, når nu vores egen keeper ofte klovner rundt og vores centrale forsvarsspillere det samme.
Vi taler altså en målmand med CL-kampe, 25 kampe i Ligue 1, nylig udtagelse til landsholdet...
-
De Fem
- Landshold

Gamen skrev:De Fem skrev:
Dyreste signing i ti år? Kan nok nævne en 3-4 stykker der har været dyrere end han ville have været det. Desuden har vi helt andre økonomiske forudsætninger nu, end i hovedparten af de seneste 10 år.
En stærk målmand kan vinde fodboldkampe, det er dét man betaler for. Det kan godt være, at han kun var 3. bedst, men den investering Lyngby lavede ved at hente ham har han så rigeligt betalt ind ved at være en massiv faktor i deres flotte 3. plads, og deraf følgende europæisk fodbold. Lige præcis den leder vi godt kunne have brugt nede bagi, når nu vores egen keeper ofte klovner rundt og vores centrale forsvarsspillere det samme.
Vi taler altså en målmand med CL-kampe, 25 kampe i Ligue 1, nylig udtagelse til landsholdet...
Hvem har mellem nu og 2007 være dyrere? Jeg spørger helt oprigtigt, for husker ingen før krisen.
Ja, han er en god og stærk målmand, men at tage målmanden helt ud af ligningen er ikke noget en klub som AaB kan tillade sig. Smider man 5 mio for en spiller, så skal der være en chance for at han kan være i klubben i mange år eller at han kan sælges videre.
Kan forstå at folk gerne så AGF spillerne i klubben, men det her virker for mig som dårlig købmandsskab, især fordi FCM har forhandlet imod et konkursbo.
-
Gamen
De Fem skrev:
Hvem har mellem nu og 2007 være dyrere? Jeg spørger helt oprigtigt, for husker ingen før krisen.
Ja, han er en god og stærk målmand, men at tage målmanden helt ud af ligningen er ikke noget en klub som AaB kan tillade sig. Smider man 5 mio for en spiller, så skal der være en chance for at han kan være i klubben i mange år eller at han kan sælges videre.
Kan forstå at folk gerne så AGF spillerne i klubben, men det her virker for mig som dårlig købmandsskab, især fordi FCM har forhandlet imod et konkursbo.
Louay Chanko, Edison Flores, Rasmus Würtz og muligvis KEP. Det var bare nogle stykker.
FCM har skrevet at prisen er noget lavere end 5 mio, og medierne mener den ligger på omkring 4.
Det her var en god chance for os, ifht. at hente en driftsikker målmand med et godt navn, og beviseligt gode præstationer i Superligaen relativt billigt. 15 clean sheets for et hold som Lyngby taler for sig selv.
Det er den slags præstationer som vinder titler. Det kan vi godt glemme alt om så længe vi har Nicolai Larsen på mål, medmindre hans niveau stiger uforholdsmæssigt meget igen.
-
Gaarde6
- Allstar

- Geografisk sted: Sæby Nordjylland
Yankee skrev:Gaarde6 skrev:
Hvis du forventer at AaB henter 6-7 spillere så bliver du skuffet.
Vi har lige nu 23 spillere i truppen og skal vel have 1-2 flere. Derudover er der mulig afgang fra 2-3 andre, hvoraf det dog kun er Larsen og måske Sloth, der skal erstattes. Det virker på alle måder mest sandsynligt at vi henter 2-3 spillere plus en målmand hvis Larsen bliver solgt.
Det er også fornuftigt - selvom man gerne måtte være lidt mere på forkant. Vi kan ikke have en trup på over 30 mand og vi har masser af talentfulde spillere. Vi har brug for en saltvandsindsprøjtning i form af 2-3 rutinerede profiler, der også kan gøre spillere som Ahlmann, Meilinger, Flores, Pohl m.fl. bedre. Det skal bare ikke være 2-3 spillere på Søren Reese-hylden...
HVIS der kun skal hentes 3 spillere, skal det satme godt nok være i Okore niveauet.
Henter vi ind på Reese, Kanstrup og Ankersen hylden. Så når vi ikke top.6 i næste sæson.
Vores trup er i mine øjne ikke dårlig. Den er ELENDIG! Jeg har ikke i mine +30 år som AaB fan ikke set en dårligere sammensat AaB trup end den nuværende.