Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jesper Schmidt » 24. jun 2017, 22:03

Gamen skrev:
De Fem skrev: Hvem har mellem nu og 2007 være dyrere? Jeg spørger helt oprigtigt, for husker ingen før krisen.

Ja, han er en god og stærk målmand, men at tage målmanden helt ud af ligningen er ikke noget en klub som AaB kan tillade sig. Smider man 5 mio for en spiller, så skal der være en chance for at han kan være i klubben i mange år eller at han kan sælges videre.

Kan forstå at folk gerne så AGF spillerne i klubben, men det her virker for mig som dårlig købmandsskab, især fordi FCM har forhandlet imod et konkursbo.
Louay Chanko, Edison Flores, Rasmus Würtz og muligvis KEP. Det var bare nogle stykker.

FCM har skrevet at prisen er noget lavere end 5 mio, og medierne mener den ligger på omkring 4.

Det her var en god chance for os, ifht. at hente en driftsikker målmand med et godt navn, og beviseligt gode præstationer i Superligaen relativt billigt. 15 clean sheets for et hold som Lyngby taler for sig selv.
Det er den slags præstationer som vinder titler. Det kan vi godt glemme alt om så længe vi har Nicolai Larsen på mål, medmindre hans niveau stiger uforholdsmæssigt meget igen.
Det er jo ikke andet end gætterier. Tv3sport skriver prisen ligger tæt på 5 mio. Det er i min verden en pæn sjat mere end de 3,5 mio. som medierne mener vi gav for Flores. KEP kostede mig bekendt 2-2,5 mio. ifølge medierne dengang, og jeg er forholdsvis sikker på at ingen af de nævnte kostede "tæt på 5 mio.".

Det er ved at være trættende som du fremlægger de her tal som ingen af os kender med sikkerhed, som værende fakta der lige passer ind i dine argumenter. Det er ikke nemt at debattere når argumenterne er tal som åbenbart kan bøjes efter forgodtbefindende.

Jeg synes iøvrigt det er vildt at kalde det "relativt billigt"... Frit fra hukommelsen har jeg svært ved at komme i tanker om andre målmænd som er handlet mellem to danske klubber for den størrelse transfer.

Gamen

Indlæg af Gamen » 24. jun 2017, 22:49

Jesper Schmidt skrev: Det er jo ikke andet end gætterier. Tv3sport skriver prisen ligger tæt på 5 mio. Det er i min verden en pæn sjat mere end de 3,5 mio. som medierne mener vi gav for Flores. KEP kostede mig bekendt 2-2,5 mio. ifølge medierne dengang, og jeg er forholdsvis sikker på at ingen af de nævnte kostede "tæt på 5 mio.".

Det er ved at være trættende som du fremlægger de her tal som ingen af os kender med sikkerhed, som værende fakta der lige passer ind i dine argumenter. Det er ikke nemt at debattere når argumenterne er tal som åbenbart kan bøjes efter forgodtbefindende.

Jeg synes iøvrigt det er vildt at kalde det "relativt billigt"... Frit fra hukommelsen har jeg svært ved at komme i tanker om andre målmænd som er handlet mellem to danske klubber for den størrelse transfer.
FCM udtaler selv at prisen er noget lavere end de 5 mio. som medierne gætter på? Andre kilder taler om 4 mio. + bonusser.

Steinlein udtaler, at de har opnået målet om at ville hente en målmand for nogenlunde det de sælger Dahlin for til Malmö: 2,4 mio. danske kroner.

Hvad er det for noget vrøvl, Jesper. Nu er det vist dig der bøjer tal efter forgodtbefindende.

Hvis du skal se på udgiften til en spiller, så skal man se på den samlede udgift. Det er hvad jeg forbinder med den dyrest købte spiller vi har haft siden 2007. Du kan ikke sammenligne en spiller der er købt for 4 mio,. men får 50.000 om måneden, med en der er købt til 2,5 mio. men koster 300.000 månedligt - det siger sig selv.

Flores kostede AaB 3,5 mio., en sandsynligvis relativt høj løn og samtidig 40 % af videresalgsprisen til Universitario. Alene de 3,5 mio. + 40 % af videresalgsprisen lander et godt stykke over 5 mio.
Louay Chanko kostede heller ikke mere end 3 mio. eller deromkring, men kostede så til gengæld 4 mio. om året i løn alene + en kæmpe signon.
KEP kostede omkring 3 mio., men fik en topløn fra start.
Würtz blev hentet hjem for 4 mio., men blev gjort lønførende sammen med Augustinussen.

Ja, for målmænd bliver sjældent handlet mellem danske klubber, eller også bliver det gjort mens de er relativt unge. Som vi gjorde med Larsen, og som Brøndby gjorde med Rønnow.
Når jeg ser på de nøgne tal: 15 clean sheets, en tårnhøj redningsprocent på 71 % (væsentligt højere end både Mikkel Andersen og Dahlin, for ikke at nævne Nicolai Larsen), landsholdsudtagelse, 30 Ligue 1-kampe og en keeper, der nærmest egenhændigt har gjort Lyngbys middelmådige forsvarsspillere til et af ligaens allerdygtigste forsvar, så ser jeg en spiller der markant overstiger den værdi han er købt for. Ergo er han et godt køb til de penge.
Med en keeper som ham, så tør jeg godt påstå at vi ikke havde rodet rundt i nedrykningsspillet.

Gamen

Indlæg af Gamen » 24. jun 2017, 23:19

Så er det officielt, at Emir Kujovic forlader Gent: http://www.fotbolldirekt.se/2017/06/24/ ... -med-gent/

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 25. jun 2017, 00:22

Gamen skrev:
Jesper Schmidt skrev: Det er jo ikke andet end gætterier. Tv3sport skriver prisen ligger tæt på 5 mio. Det er i min verden en pæn sjat mere end de 3,5 mio. som medierne mener vi gav for Flores. KEP kostede mig bekendt 2-2,5 mio. ifølge medierne dengang, og jeg er forholdsvis sikker på at ingen af de nævnte kostede "tæt på 5 mio.".

FCM udtaler selv at prisen er noget lavere end de 5 mio. som medierne gætter på? Andre kilder taler om 4 mio. + bonusser.

Steinlein udtaler, at de har opnået målet om at ville hente en målmand for nogenlunde det de sælger Dahlin for til Malmö: 2,4 mio. danske kroner.

Hvad er det for noget vrøvl, Jesper. Nu er det vist dig der bøjer tal efter forgodtbefindende.

Hvis du skal se på udgiften til en spiller, så skal man se på den samlede udgift. Det er hvad jeg forbinder med den dyrest købte spiller vi har haft siden 2007. Du kan ikke sammenligne en spiller der er købt for 4 mio,. men får 50.000 om måneden, med en der er købt til 2,5 mio. men koster 300.000 månedligt - det siger sig selv.

Flores kostede AaB 3,5 mio., en sandsynligvis relativt høj løn og samtidig 40 % af videresalgsprisen til Universitario. Alene de 3,5 mio. + 40 % af videresalgsprisen lander et godt stykke over 5 mio.
Louay Chanko kostede heller ikke mere end 3 mio. eller deromkring, men kostede så til gengæld 4 mio. om året i løn alene + en kæmpe signon.
KEP kostede omkring 3 mio., men fik en topløn fra start.
Würtz blev hentet hjem for 4 mio., men blev gjort lønførende sammen med Augustinussen.

Ja, for målmænd bliver sjældent handlet mellem danske klubber, eller også bliver det gjort mens de er relativt unge. Som vi gjorde med Larsen, og som Brøndby gjorde med Rønnow.
Når jeg ser på de nøgne tal: 15 clean sheets, en tårnhøj redningsprocent på 71 % (væsentligt højere end både Mikkel Andersen og Dahlin, for ikke at nævne Nicolai Larsen), landsholdsudtagelse, 30 Ligue 1-kampe og en keeper, der nærmest egenhændigt har gjort Lyngbys middelmådige forsvarsspillere til et af ligaens allerdygtigste forsvar, så ser jeg en spiller der markant overstiger den værdi han er købt for. Ergo er han et godt køb til de penge.
Med en keeper som ham, så tør jeg godt påstå at vi ikke havde rodet rundt i nedrykningsspillet.
Nu var der vel her snak om transfersumme, sådan forstod jeg det i hvert fald. Og så har jeg ikke væltet mig rundt i artikler om Hansens transfer, men bidt mærke i at bold.dk har skrevet 5 mio. og at tv3sport har skrevet knap 5 mio. Det kan vel være lige så rigtigt som alt muligt andet.

Jeg tror alle er enige om at Hansen er en rigtigt dygtig målmand, og som jeg tidligere har skrevet, for mig tæt på at være en ønskesigning, ikke mindst fordi han også er så dygtig med fødderne, men til den pris mener jeg ikke han ville være et godt køb for AaB, fordi man jo også er nødt til at se på hvad en så stor transfersum på målmandsposten vil betyde for hvor stort et beløb der er tilbage til resten. Selv om jeg er enig i at det er vigtigt at have en stabil sidste skanse, og meget gerne fast i en årrække, så mener jeg der er andre steder hvor så stort et beløb kan gøre en større forskel, og som jeg også nævnte... uanset at der er flere penge (og sikkert MANGE penge efter AaB forhold) til dette vindue, så er midlerne stensikkert ikke ubegrænsede. Der er med garanti på forhånd lagt et budget, som jeg tvivler på man kommer til at rokke ved, og det vil jo altså sige at så stor en udgift vil betyde der er mindre penge til andre indkøb. Det er DET som er min anke, og derfor jeg mener at han er for dyr for AaB. For FCM er det en super fin handel at skifte Dahlin ud med Hansen uden at få en ekstra udgift, jeg synes han er klart bedre.

Jeg er iøvrigt slet ikke overbevist om at vi er på markedet efter en ny målmand i øjeblikket. Jeg har ikke rigtigt noget at have det i, men jeg kunne have en fornemmelse af at en Larsen transfer måske er faldet på gulvet, eller at man måske har haft en aftale om at han måtte finde en klub inden en eller anden skæringsdato. Vi får se, men jeg tror Larsen står i efteråret også.

Hejslet
Junior
Junior

Indlæg af Hejslet » 25. jun 2017, 00:30

Gaarde6 skrev:
Yankee skrev:
Gaarde6 skrev:
Jeg er slet ikke uenig i dine 3 forslag.
Men det er bare ALT for få spillere.
Vi skal have en højre back. En midterforsvar mere!
Og så SKAL vi død og pine ha nogle kreative og hurtige kantspillere! Vi kunne ikke skabe chancer sidste sæson.
Smider vi en pusic ind, har vi manden som kan sparke dem ind. Vi har bare stadig ingen spillere som kan flytte bolden ind til ham og skabe chancerne.
Hvis du forventer at AaB henter 6-7 spillere så bliver du skuffet.

Vi har lige nu 23 spillere i truppen og skal vel have 1-2 flere. Derudover er der mulig afgang fra 2-3 andre, hvoraf det dog kun er Larsen og måske Sloth, der skal erstattes. Det virker på alle måder mest sandsynligt at vi henter 2-3 spillere plus en målmand hvis Larsen bliver solgt.

Det er også fornuftigt - selvom man gerne måtte være lidt mere på forkant. Vi kan ikke have en trup på over 30 mand og vi har masser af talentfulde spillere. Vi har brug for en saltvandsindsprøjtning i form af 2-3 rutinerede profiler, der også kan gøre spillere som Ahlmann, Meilinger, Flores, Pohl m.fl. bedre. Det skal bare ikke være 2-3 spillere på Søren Reese-hylden...
HVIS der kun skal hentes 3 spillere, skal det satme godt nok være i Okore niveauet.
Henter vi ind på Reese, Kanstrup og Ankersen hylden. Så når vi ikke top.6 i næste sæson.
Vores trup er i mine øjne ikke dårlig. Den er ELENDIG! Jeg har ikke i mine +30 år som AaB fan ikke set en dårligere sammensat AaB trup end den nuværende.
Ja, jeg er desværre helt enig. Vi mangler kvalitet, og Würtz og Risgaard er slidte. Vi har nogle okay talenter - men spiller for spiller er AaB ikke i top-6 i denne sæson, hvis der ikke snart sker noget drastisk.

Kanstrup og Ankersen ville have løftet niveauet - suppleret op med 2-3 yderligere af endnu højere kvalitet. Det er der, vi er, hvis AaB igen skal blande sig i toppen. Som sæsonkortholder går man ind til denne sæson med frygt og bæven, uden forventninger overhovedet.

Der skal handles, vi skal af med de spillere der ikke er gode nok. Om vi så skal sende dem afsted gratis. Det blir langt dyrere for AaB, hvis man ikke tager konsekvensen af det lave niveau i truppen pt. Det er skræmmende lavt, og vi har stort set ingen spillere der kan skabe chancer.

Vi er i en situation, hvor vi er nødt til at være super offensive og ambitiøse på transfermarkedet. Hvis AaB skal holde et konservativt og skrabet transferbudget denne gang, ryger vi lige lukt ned i bunden, hvor vi for alvor kommer til at miste millioner. Vi har ikke r å d til ikke at investere i nogle store profiler, der kan løfte os.

Og nej. Jeg har ingen indsigt i, hvad Gaarde foretager sig. Kan blot konstatere hvad det ligner:

De andre klubber handler. AaB sover. Tilsyneladende. Og tiden går.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 25. jun 2017, 01:18

Hejslet skrev:
Gaarde6 skrev:
Yankee skrev:
Gaarde6 skrev:
Jeg er slet ikke uenig i dine 3 forslag.
Men det er bare ALT for få spillere.
Vi skal have en højre back. En midterforsvar mere!
Og så SKAL vi død og pine ha nogle kreative og hurtige kantspillere! Vi kunne ikke skabe chancer sidste sæson.
Smider vi en pusic ind, har vi manden som kan sparke dem ind. Vi har bare stadig ingen spillere som kan flytte bolden ind til ham og skabe chancerne.
Hvis du forventer at AaB henter 6-7 spillere så bliver du skuffet.

Vi har lige nu 23 spillere i truppen og skal vel have 1-2 flere. Derudover er der mulig afgang fra 2-3 andre, hvoraf det dog kun er Larsen og måske Sloth, der skal erstattes. Det virker på alle måder mest sandsynligt at vi henter 2-3 spillere plus en målmand hvis Larsen bliver solgt.

Det er også fornuftigt - selvom man gerne måtte være lidt mere på forkant. Vi kan ikke have en trup på over 30 mand og vi har masser af talentfulde spillere. Vi har brug for en saltvandsindsprøjtning i form af 2-3 rutinerede profiler, der også kan gøre spillere som Ahlmann, Meilinger, Flores, Pohl m.fl. bedre. Det skal bare ikke være 2-3 spillere på Søren Reese-hylden...
HVIS der kun skal hentes 3 spillere, skal det satme godt nok være i Okore niveauet.
Henter vi ind på Reese, Kanstrup og Ankersen hylden. Så når vi ikke top.6 i næste sæson.
Vores trup er i mine øjne ikke dårlig. Den er ELENDIG! Jeg har ikke i mine +30 år som AaB fan ikke set en dårligere sammensat AaB trup end den nuværende.
Ja, jeg er desværre helt enig. Vi mangler kvalitet, og Würtz og Risgaard er slidte. Vi har nogle okay talenter - men spiller for spiller er AaB ikke i top-6 i denne sæson, hvis der ikke snart sker noget drastisk.

Kanstrup og Ankersen ville have løftet niveauet - suppleret op med 2-3 yderligere af endnu højere kvalitet. Det er der, vi er, hvis AaB igen skal blande sig i toppen. Som sæsonkortholder går man ind til denne sæson med frygt og bæven, uden forventninger overhovedet.

Der skal handles, vi skal af med de spillere der ikke er gode nok. Om vi så skal sende dem afsted gratis. Det blir langt dyrere for AaB, hvis man ikke tager konsekvensen af det lave niveau i truppen pt. Det er skræmmende lavt, og vi har stort set ingen spillere der kan skabe chancer.

Vi er i en situation, hvor vi er nødt til at være super offensive og ambitiøse på transfermarkedet. Hvis AaB skal holde et konservativt og skrabet transferbudget denne gang, ryger vi lige lukt ned i bunden, hvor vi for alvor kommer til at miste millioner. Vi har ikke r å d til ikke at investere i nogle store profiler, der kan løfte os.

Og nej. Jeg har ingen indsigt i, hvad Gaarde foretager sig. Kan blot konstatere hvad det ligner:

Endnu en uge gået uden forstærkninger, og Würtz skadet samt Risgård konstant på skånekost. Vi skal til at have et par centrale spillere på plads.
Vi har brug for at nye spillere bliver en del af opstarten. Kom nu Gaarde!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 25. jun 2017, 03:00

Hejslet skrev: Kanstrup og Ankersen ville have løftet niveauet - suppleret op med 2-3 yderligere af endnu højere kvalitet. Det er der, vi er, hvis AaB igen skal blande sig i toppen. Som sæsonkortholder går man ind til denne sæson med frygt og bæven, uden forventninger overhovedet.

Hvordan gør man det der med at give spillere gratis væk, som er på fine kontrakter i AaB, og sikkert ganske tilfredse med deres løn? Det er jo ikke "bare lige", for hvorfor skulle de spillere opgive deres gode løn, hvis der ikke står en ny klub klar med et eller andet attraktivt? Derudover kan der rent regnskabsteknisk være noget med afskrivninger, hvis det er spillere vi har givet transfers for, samt at spillerne med stor sikkerhed har fået en pæn del af deres løn udbetalt forud i form af sign-on, så vi får næppe i alle tilfælde frigjort så stor en lønsum, som en ny spiller med tilsvarende løn skal have.

Det er dyrt at tage fejl i fodboldens verden.

Jeg er dog helt enig i at vi mangler kvalitet og konstante gode præstationer fra samtlige vore erfarne spillere. Det er et kæmpe problem, hvis det fortsætter, men ikke et problem jeg tror på kan løses i dette vindue.

DobbeltA
1. div
1. div
Geografisk sted: 9330

Indlæg af DobbeltA » 25. jun 2017, 09:03

Helt enig i at det ser vanskeligt ud med de spillere som har dyre, lange (+ 2 år fra nu) kontrakter. Her tænker jeg især på Holgersson, Meilinger og Sloth. Jeg er dog ret sikker på at der offentliggøres en ny offensivspiller senest på fredag. Ingen tvivl om at der kunne opgraderes på temmelig mange pladser, men prioriteten i dette vindue bør være på de centrale spillere, CB, 8'er, 10'er og måske også 6'er efter Würtz's skade i går, som ikke lover for en hel sæson i topform. Backs og kanter tror jeg vi må indstille os på at løse med egne spillere og så må vi se hvad der kommer til at ske på 9'er positionen. Lige nu har vi Sylvestr, Pohl, Grønning og Ramkilde, ikke en TOP-løsning, men dog fire spillere til én position. Kommer vi af med nogle af de løntunge, så skal der selvfølgelig ske endnu mere, men jeg tror mest på et år, hvor vi må klare os igennem med dem vi har tilsat en ny midterakse. Jeg siger ikke, at det er det mest ønskelige, blot at det lige nu virker mest realistisk. Tror desværre ikke at AaB er villige til at kaste penge efter de dyre spillere, enten på medfinansieret salg, eller på lejeaftale. Jeg så gerne, at man accepterede at man havde taget fejl big time og derfor er nødt til at have et år eller to med en dyrere samlet lønningspose, men jeg tror desværre ikke på det.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 25. jun 2017, 09:23

Der er ikke meget bold i ham og alderen er ved at trykke, men hvis Wieghorst/Gaarde når til den konklusion at en stærk organisation skal opveje den pauvre offensiv så er 32 årige Rudolph Austin måske et emne.
Matchspoileren er transferfri efter bruddet med Brøndby.

Det er ikke en spiller som jeg ønsker til AaB da han ganske enkelt er for langsom og har en dårlig teknik, men det vil ikke overraske mig hvis han er én af de spillere som AaB er opmærksom på.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 25. jun 2017, 10:04

DobbeltA skrev:Helt enig i at det ser vanskeligt ud med de spillere som har dyre, lange (+ 2 år fra nu) kontrakter. Her tænker jeg især på Holgersson, Meilinger og Sloth. Jeg er dog ret sikker på at der offentliggøres en ny offensivspiller senest på fredag. Ingen tvivl om at der kunne opgraderes på temmelig mange pladser, men prioriteten i dette vindue bør være på de centrale spillere, CB, 8'er, 10'er og måske også 6'er efter Würtz's skade i går, som ikke lover for en hel sæson i topform. Backs og kanter tror jeg vi må indstille os på at løse med egne spillere og så må vi se hvad der kommer til at ske på 9'er positionen. Lige nu har vi Sylvestr, Pohl, Grønning og Ramkilde, ikke en TOP-løsning, men dog fire spillere til én position. Kommer vi af med nogle af de løntunge, så skal der selvfølgelig ske endnu mere, men jeg tror mest på et år, hvor vi må klare os igennem med dem vi har tilsat en ny midterakse. Jeg siger ikke, at det er det mest ønskelige, blot at det lige nu virker mest realistisk. Tror desværre ikke at AaB er villige til at kaste penge efter de dyre spillere, enten på medfinansieret salg, eller på lejeaftale. Jeg så gerne, at man accepterede at man havde taget fejl big time og derfor er nødt til at have et år eller to med en dyrere samlet lønningspose, men jeg tror desværre ikke på det.
Jeg er lodret uenig.
Eller nej.. vi mangler helt klart to centrale forsvarsspillere.
Men længere fremme på banen har vi wurtz, MC og Risgård til 2 pladser. På kanterne har vi også flere spillere, men ingen af dem har klassen til at være løsningen på vores manglende evner til at skabe chancer.

9800
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Wurtz

Indlæg af 9800 » 25. jun 2017, 10:05

SkumF skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Hanga skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Gamen skrev:
Forza skrev:Søren Sorgenfri skriver på Twitter at FCM er i gang med at hente Jesper Hansen. Endnu et potentielt emne vi kan krydse af listen som en mulighed.
Ekstremt ærgerligt. Garant for et kontinuerligt højt niveau på målmandsposten.
Enig. Men 5 mio. for en målmand? Det er godt nok mange penge.
De får jo nok også lidt for Dahlin.

Jeg synes de har lavet et fint køb, Jesper Hansen er afgjort en af superligaens bedste målmænd der samtidig besidder stor erfaring. Men snupper AaB Mikkel Andersen på en fri, vil jeg sige det er en bedre løsning.
Jeg er helt enig i at det er et mere end godt bytte de laver, selv hvis det koster dem lidt mere end de har fået for Dahlin. Jeg mente bare at selv om jeg egentlig havde Hansen som min favorit til AaB buret, så er 5 mio. mange penge, og for mange for os.

Mikkel Andersen håber jeg stadig finder et andet sted end AaB, jeg mener det må være muligt at gøre det lidt bedre.
Det er vel kun halvdelen af det man forventer at smide efter aktionærene i udbytte... Så flere penge er det trods alt heller ikke for os. Man har så bare valgt at nedprioritere truppen i AaB.
Fat det nu: DER BLIVER IKKE UDBETALT UDBYTTE

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 25. jun 2017, 10:08

9800 skrev:
God debatstil der... Måske du skulle fortælle det til vores direktør, for AaB har i hvert fald ikke afvist den overvejelse offentligt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

9800
Superliga
Superliga

Indlæg af 9800 » 25. jun 2017, 10:15

Hanga skrev:
9800 skrev:
God debatstil der... Måske du skulle fortælle det til vores direktør, for AaB har i hvert fald ikke afvist den overvejelse offentligt.
Det kan der være mange grunde til, det kunne for eksempel være for at tækkes en stor aktionær som ikke har noget særligt hjerte for AaB?

Mike80
1. div
1. div
Favoritspiller: Søren Skriver

Indlæg af Mike80 » 25. jun 2017, 10:23

Jesper Schmidt skrev:
Gamen skrev:
De Fem skrev: Hvem har mellem nu og 2007 være dyrere? Jeg spørger helt oprigtigt, for husker ingen før krisen.

Ja, han er en god og stærk målmand, men at tage målmanden helt ud af ligningen er ikke noget en klub som AaB kan tillade sig. Smider man 5 mio for en spiller, så skal der være en chance for at han kan være i klubben i mange år eller at han kan sælges videre.

Kan forstå at folk gerne så AGF spillerne i klubben, men det her virker for mig som dårlig købmandsskab, især fordi FCM har forhandlet imod et konkursbo.
Louay Chanko, Edison Flores, Rasmus Würtz og muligvis KEP. Det var bare nogle stykker.

FCM har skrevet at prisen er noget lavere end 5 mio, og medierne mener den ligger på omkring 4.

Det her var en god chance for os, ifht. at hente en driftsikker målmand med et godt navn, og beviseligt gode præstationer i Superligaen relativt billigt. 15 clean sheets for et hold som Lyngby taler for sig selv.
Det er den slags præstationer som vinder titler. Det kan vi godt glemme alt om så længe vi har Nicolai Larsen på mål, medmindre hans niveau stiger uforholdsmæssigt meget igen.
Det er jo ikke andet end gætterier. Tv3sport skriver prisen ligger tæt på 5 mio. Det er i min verden en pæn sjat mere end de 3,5 mio. som medierne mener vi gav for Flores. KEP kostede mig bekendt 2-2,5 mio. ifølge medierne dengang, og jeg er forholdsvis sikker på at ingen af de nævnte kostede "tæt på 5 mio.".

Jeg enig i at prisen på danske spillerhandler i bund og grund altid kommer ned til en række gætterier i medierne. Jeg kender heller ikke prisen på Jesper Hansen, men jeg bider dog mærke i at Steinlein i præsentationen ligefrem havde behov for at påpege, at den pris som var fremme i medierne ikke stod mål med virkeligheden, men var væsentligt lavere. Det var et mål for FCM at sælge Dahlin og købe en målmand for et tilsvarende beløb! Steinlein skal ved gud ikke tages som troværdigheden selv, men jeg husker ikke, at jeg tidligere har oplevet dette behov fra CS for at påpege forkerte "gæt" i mediemøllen.

Jeg tror ikke FCM har betalt 5 mio for Jesper Hansen. Og når alt kommer til alt synes jeg personligt at Lyngby selv ved en pris på 2-3mio plus Mikkel Andersen har lavet det bedste købmandsskab. Jeg forstår slet ikke at AaB ikke gik benhårdt efter Mikkel Andersen for hans afsked begræder jeg som FCM mand..

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 25. jun 2017, 10:24

9800 skrev: Det kan der være mange grunde til, det kunne for eksempel være for at tækkes en stor aktionær som ikke har noget særligt hjerte for AaB?
Det er ikke mere end godt 2 uger siden, at Schoors i et live interview på facebook fortæller at man overvejeler indstilling om udbetaling af udbytte i 2018, afhængigt af vores situation på det tidspunkt.

https://www.facebook.com/aabfodbold/vid ... 612466410/

Jeg skal ikke kunne sige om man forsøger at tække en storaktionær. Personligt ville jeg da tro at dette ville ske direkte overfor vedkommende fremfor i en livevideo på facebook. Uanset hvad synes jeg i hvert fald ikke det er vildt utænkeligt, når vores egen direktør udtaler sig om muligheden. Det er for meget forlangt, at folket på debatsiden bare skal "fatte" at det ikke sker, fordi du siger det.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

9800
Superliga
Superliga

Indlæg af 9800 » 25. jun 2017, 10:29

Hanga skrev:
9800 skrev: Det kan der være mange grunde til, det kunne for eksempel være for at tækkes en stor aktionær som ikke har noget særligt hjerte for AaB?
Det er ikke mere end godt 2 uger siden, at Schoors i et live interview på facebook fortæller at man overvejeler indstilling om udbetaling af udbytte i 2018, afhængigt af vores situation på det tidspunkt.

Jeg skal ikke kunne sige om man forsøger at tække en storaktionær. Personligt ville jeg da tro at dette ville ske direkte overfor vedkommende fremfor i en livevideo på facebook. Uanset hvad synes jeg i hvert fald ikke det er vildt utænkeligt, når vores egen direktør udtaler sig om muligheden. Det er for meget forlangt, at folket på debatsiden bare skal "fatte" at det ikke sker, fordi du siger det.
Fordi jeg ved hvad jeg taler om! Nogen af de helt store aktionærer har talt imod udbytte, fordi det alt andet lige er svært at gå ud til potentielle sponsorer og fortælle at man skal have penge, for så at konstaterer at klubben er så stenrig at man betaler penge til aktionærerne.
AaB er en hjerte aktie for de store aktionærer

9800
Superliga
Superliga

Indlæg af 9800 » 25. jun 2017, 10:32

9800 skrev:
Hanga skrev:

Fordi jeg ved hvad jeg taler om! Nogen af de helt store aktionærer har talt imod udbytte, fordi det alt andet lige er svært at gå ud til potentielle sponsorer og fortælle at man skal have penge, for så at konstaterer at klubben er så stenrig at man betaler penge til aktionærerne.
Måske med undtagelse af ham fra Vejle. Resten af de store aktieposter ligger lokalt, hos erhvervsfolk med kæmpestore AaB hjerter

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 25. jun 2017, 10:35

9800 skrev: Fordi jeg ved hvad jeg taler om! Nogen af de helt store aktionærer har talt imod udbytte, fordi det alt andet lige er svært at gå ud til potentielle sponsorer og fortælle at man skal have penge, for så at konstaterer at klubben er så stenrig at man betaler penge til aktionærerne.
Det er muligt at du ved hvad du taler om, men du får mig altså ikke overbevist om, at debatsiden skal fatte noget som helst, og bare tage dit ord, en bruger på debatsiden, fremfor ordet af vores administrerende direktør, og hvad der står i vores årsrapport.

Jeg forsøger ikke at overbevise dig om muligheden for udbytte, men derimod at det må være fair og forståeligt, at debatsiden forholder sig til det, når det nu engang er en officiel overvejelse fra klubbens side.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 25. jun 2017, 10:41

Gamen skrev: Når jeg ser på de nøgne tal: 15 clean sheets, en tårnhøj redningsprocent på 71 % (væsentligt højere end både Mikkel Andersen og Dahlin, for ikke at nævne Nicolai Larsen), landsholdsudtagelse, 30 Ligue 1-kampe og en keeper, der nærmest egenhændigt har gjort Lyngbys middelmådige forsvarsspillere til et af ligaens allerdygtigste forsvar, så ser jeg en spiller der markant overstiger den værdi han er købt for. Ergo er han et godt køb til de penge.
Man kan sige meget sandt med statistik, Gamen, men man kan også lyve, hvis man ikke er kritisk. Hvis du vil sammenligne clean sheet er man nødt til at bemærke, at AaB forsøger at være boldførende, mens Lyngby helst slet ikke vil have bolden. Derfor er det meget lettere at opnå høje tal som 15 clean sheet i en sæson, selv om det selvfølgelig er flot. Lyngby spiller nærmest altid med et etableret forsvar i modsætning til AaB.
Men tilfældigvis har jeg lavet en statistik på clean sheet i AaB. Her er et udsnit, der viser målmænd med mere end 100 kampe, startende med Kaj Paulsen, altså 1960.
Den viser, at Karim Zaza har den største clean sheet procent og at Nicolai Larsen har den fjerdestørste. Faktisk er Lars Winde den målmand med den højeste clean sheet procent nemlig 36,73. Tallene er renset for kampe på bænken, derfor er Lars Windes kamptal langt under, kun 49.
Jimmy Nielsen har 102 clean sheet mens Nicolai Larsen er næstbedst med 61. Tallene gælder alle tællende kampe.

Karim Zaza 47, 31.54%
Niels Christian Jørgensen 39 29.10%
Thomas Gill 30 28.30%
Nicolai Larsen 61, 25,76%
Jimmy Nielsen 102 clean sheet, 25,76%
Kaj Paulsen 54, 24.66%
Henrik Engelund Hansen 23 20.17%
Karsten Simensen 41, 18,22%

Gamen

Indlæg af Gamen » 25. jun 2017, 11:00

Freddie skrev: Man kan sige meget sandt med statistik, Gamen, men man kan også lyve, hvis man ikke er kritisk. Hvis du vil sammenligne clean sheet er man nødt til at bemærke, at AaB forsøger at være boldførende, mens Lyngby helst slet ikke vil have bolden. Derfor er det meget lettere at opnå høje tal som 15 clean sheet i en sæson, selv om det selvfølgelig er flot. Lyngby spiller nærmest altid med et etableret forsvar i modsætning til AaB.
Tak for listen, men jeg aner ikke hvad jeg skal bruge den til.

Ifht. at lyve, så bør man lade være med at forsøge at sætte andres brug af statistik i et dårligt lys, når man ikke selv evner at læse banal statistik. Lyngby er med 52 % boldbesiddelse gennemsnitligt over denne sæson kun marginalt efter AaB's 54 %, og er altså sjettehøjest i ligaen. Du får dem til at fremstå som Horsens.
Lyngby spiller helt anderledes under David Nielsen, end det kontrabold der bl.a. kendetegnede dem under Niels Frederiksen.
Med andre ord, så er din argumentation tom.
Det er fuldt fortjent at de endte hvor de gjorde, og en stor del af den forklaring hedder Jesper Hansen, og et hold der forsvarer langt bedre generelt end vi gør ved at lukke rummene ned for modstanderne meget effektivt, lidt á la Atletico.

Låst