Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Siiger
Drenge
Drenge
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Siiger » 19. aug 2016, 14:57

Martino skrev:Gilli røg ud fordi at LS ikke så det store lys i ham, ligesom han ikke gjorde i Bruhn, Ahlmann og Thrane så det tyder på LS virkelig er igang med en større udrensning i truppen. Kakeeto og Abildgaard bliver næste spillere som ryger videre, men om det bliver allerede nu med Abildgaard er svært at vide. Han var ikke tilstede på Hornevej idag, iøvrigt. Han skulle eftersigende mangle taktisk forståelse og med Kakeeto er det nok bare den klassiske med at han ikke kan rykke sig det sidste stykke.

De to prøvespillere er ikke aktuelle. Den defensive spiller er ikke god nok og den lille offensive type, med enorme lårmuskler er nok virkelig god teknisk men for uskolet, tror jeg. Det lugter af en vennetjeneste at de træner med. Jeg kan selvfølgelig tage fejl :o
Jeg mener at have læst, at Spalvis var en vennetjeneste, som Kent gjorde i sin tid. Bare lige for at tage den værste negative brod af begrebet vennetjeneste ;)

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 19. aug 2016, 15:01

Martino skrev:
Buzz Killington skrev:
Martino skrev:
FlæskeFrank skrev:
Martino skrev:Gilli røg ud fordi at LS ikke så det store lys i ham, ligesom han ikke gjorde i Bruhn, Ahlmann og Thrane så det tyder på LS virkelig er igang med en større udrensning i truppen. Kakeeto og Abildgaard bliver næste spillere som ryger videre, men om det bliver allerede nu med Abildgaard er svært at vide. Han var ikke tilstede på Hornevej idag, iøvrigt. Han skulle eftersigende mangle taktisk forståelse og med Kakeeto er det nok bare den klassiske med at han ikke kan rykke sig det sidste stykke.
Nu siger jeg ikke, at du har uret. Men GIlli spillede fra start på venstrebacken de første tre kampe, det tyder ikke på den store utilfredshed fra Lars Søndergaards side ?

Mht. indkøbet af Sloth, så har Abildgård været den store taber. Om købet af Sloth er fravalg af Abildgård er svært at vide.
Det kan man sige, men omvendt var der jo ikke de helt store åbenlyse muligheder. LS kunne vel nok bruge Gilli uden at se det store lys i ham på sigt?
Det er ikke mit indtryk at LS meget at skulle have sagt i forhold til transfers. Og det ville ligne AaB meget daarligt at sende egne spillere videre uden at have givet dem en meget lang snort foerst. En del af talentstrategien er helt eksplicit at spillerne faar tryghed, masser af tryghed, og dermed tid til at slaa igennem. Jeg har svaert ved at forestille mig at f.eks. Abildgaard ikke faar mindst et aar mere til at slaa igennem, med mindre han selv insisterer paa at kommer videre. Det samme gjorde sig forresten gaeldende for Gilli jf. hvad jeg har laest - det var ham der ville viderere.
Kunne man forestille sig Gilli ville videre fordi han godt vidste han ikke var Søndergaards favoritspiller?

Jeg tror da bestemt at AaB har tålmod, og slet ikke sikkert Abildgaard er på vej ud. MEN han er meget langt fra en startplads og AaB plejer ikke at stå i vejen for et skifte. Nu må vi se hvad der sker. Han står listet som skadet pt, så det forklarer hans fravær i truppen mod FCK og dagens træning.

Fra Nordjyske:
Kun Oliver Abildgaard er ikke til rådighed til lørdagens kamp. Han har problemer med et begyndende springerknæ og er derfor taget ud af træningen i foreløbig en uges tid.
http://nordjyske.dk/sport/flores-bejler ... 21/24/1547

Her er vel hovedaarsagen til Abild har vaeret fravaerende her i starten.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 19. aug 2016, 16:13

Buzz Killington skrev:
Martino skrev:
Buzz Killington skrev:
Martino skrev:
FlæskeFrank skrev:
Nu siger jeg ikke, at du har uret. Men GIlli spillede fra start på venstrebacken de første tre kampe, det tyder ikke på den store utilfredshed fra Lars Søndergaards side ?

Mht. indkøbet af Sloth, så har Abildgård været den store taber. Om købet af Sloth er fravalg af Abildgård er svært at vide.
Det kan man sige, men omvendt var der jo ikke de helt store åbenlyse muligheder. LS kunne vel nok bruge Gilli uden at se det store lys i ham på sigt?
Det er ikke mit indtryk at LS meget at skulle have sagt i forhold til transfers. Og det ville ligne AaB meget daarligt at sende egne spillere videre uden at have givet dem en meget lang snort foerst. En del af talentstrategien er helt eksplicit at spillerne faar tryghed, masser af tryghed, og dermed tid til at slaa igennem. Jeg har svaert ved at forestille mig at f.eks. Abildgaard ikke faar mindst et aar mere til at slaa igennem, med mindre han selv insisterer paa at kommer videre. Det samme gjorde sig forresten gaeldende for Gilli jf. hvad jeg har laest - det var ham der ville viderere.
Kunne man forestille sig Gilli ville videre fordi han godt vidste han ikke var Søndergaards favoritspiller?

Jeg tror da bestemt at AaB har tålmod, og slet ikke sikkert Abildgaard er på vej ud. MEN han er meget langt fra en startplads og AaB plejer ikke at stå i vejen for et skifte. Nu må vi se hvad der sker. Han står listet som skadet pt, så det forklarer hans fravær i truppen mod FCK og dagens træning.

Fra Nordjyske:
Kun Oliver Abildgaard er ikke til rådighed til lørdagens kamp. Han har problemer med et begyndende springerknæ og er derfor taget ud af træningen i foreløbig en uges tid.
http://nordjyske.dk/sport/flores-bejler ... 21/24/1547

Her er vel hovedaarsagen til Abild har vaeret fravaerende her i starten.
Absolut. Ikke det bedste tidspunkt at begynde at døje med et springerknæ, jvf at AaB ser stærke ud på den centrale midt i forhold til sidste år på samme tid. Hvis Abildgaard kan udvikle sin taktiske forståelse og fysik, kan han blive en fin 6'er tror jeg, men det er godt nok svært at vurdere. Jeg troede også at Rye ville blive en habil superligaspiller, men han render rundt i Jammerbugt nu.
Jeg savner Winsnes

9800
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Wurtz

Indlæg af 9800 » 19. aug 2016, 17:33

Randers har lige forlænget med Fisker til 2021, på trods af at hans aftale først udløb i 2019 (samme tid som Bassogog) Jeg synes Gaarde skulle få forlænget med Basso også!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 19. aug 2016, 19:43

9800 skrev:Randers har lige forlænget med Fisker til 2021, på trods af at hans aftale først udløb i 2019 (samme tid som Bassogog) Jeg synes Gaarde skulle få forlænget med Basso også!
I den perfekte verden, enig.

Men Bassogog går vel i øjeblikket på en af de klassiske bankelev-løn kontrakter, og må formodes at skulle have en klækkelig lønstigning for at forlænge... Et totalt ukvalificeret gæt kunne være 1-2 mio. ekstra årligt over en fem årlig periode. Det er alligevel også penge at investere i en spiller som stadig skal bygge på for at blive et salgsemner i fremtiden. Jeg ville nok bruge pengene et andet sted, og som minimum se ham præstere fremgang i hele efteråret.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 19. aug 2016, 20:55

Steve De ridder fik ophævet sin kontrakt. Gaardes påståede Kbh. Visit?

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 19. aug 2016, 22:23

FIDEL skrev:Steve De ridder fik ophævet sin kontrakt. Gaardes påståede Kbh. Visit?
Håber jeg satme ikke..

seamann

Indlæg af seamann » 19. aug 2016, 22:40

Kokkefar skrev:
FIDEL skrev:Steve De ridder fik ophævet sin kontrakt. Gaardes påståede Kbh. Visit?
Håber jeg satme ikke..
Kan han stå en back?

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Indlæg af Ham der Emil » 20. aug 2016, 10:34

seamann skrev:
Kokkefar skrev:
Håber jeg satme ikke..
Kan han stå en back?
Han skriver under med Lokeren.
Et Hjerte - En Klub

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 20. aug 2016, 15:06

Ham der Emil skrev:
seamann skrev:
Kokkefar skrev:
Håber jeg satme ikke..
Kan han stå en back?
Godt for den arme ridder... :thumbsup:

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Indlæg af Ham der Emil » 20. aug 2016, 22:28

FIDEL skrev:
Ham der Emil skrev:
seamann skrev:
Kokkefar skrev:
Håber jeg satme ikke..
Kan han stå en back?
Godt for den arme ridder... :thumbsup:
Nemlig. Kan ikke se ham få en plads på det nuværende AaB hold.
Et Hjerte - En Klub

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 22. aug 2016, 10:40

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/AaB- ... fervindue/

Det virker ikke til at en ny højre back lige er oppe over...
Jeg savner Winsnes

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 22. aug 2016, 12:32

Martino skrev:http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/AaB- ... fervindue/

Hvis budgettet er brugt... eller om teamet vurdere at Patrick er manden på den højre back i første år i genopbygningsfasen...

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 22. aug 2016, 12:38

hje1980 skrev:
Martino skrev:http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/AaB- ... fervindue/

Hvis budgettet er brugt... eller om teamet vurdere at Patrick er manden på den højre back i første år i genopbygningsfasen...
De vurderer vel at Mæhle og Børsting kan udvikle sig nok i løbet af året. Dette år bliver året, hvor trænerteamet skal vurdere hvor Børsting er bedst, kan se at han hos reserverne idag er tiltænkt den rolle Ene har på førsteholdet. Synd Bardhec ikke er en naturlig højre back, for ham ser jeg er stort lys i.
Jeg savner Winsnes

Gamling
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Indlæg af Gamling » 22. aug 2016, 15:30

Hvor er det uambitiøst af LS at stille sig tilfreds med 4 indkøb, når vi har mistet langt flere og holdet i den grad mangler 3 signings mere (angriber, høj midterforsvarer og offentiv højre back).
Gamling
"Ib Simonsen forever"

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 22. aug 2016, 15:45

Gamling skrev:Hvor er det uambitiøst af LS at stille sig tilfreds med 4 indkøb, når vi har mistet langt flere og holdet i den grad mangler 3 signings mere (angriber, høj midterforsvarer og offentiv højre back).
Du glemte at skrive at ironi kan forekomme...

Brugeravatar
Kristian60
1. div
1. div

Indlæg af Kristian60 » 22. aug 2016, 16:12

Gamling skrev:Hvor er det uambitiøst af LS at stille sig tilfreds med 4 indkøb, når vi har mistet langt flere og holdet i den grad mangler 3 signings mere (angriber, høj midterforsvarer og offentiv højre back).
hvor høj?

Gamling
Superliga
Superliga

Indlæg af Gamling » 22. aug 2016, 17:04

Kristian60 skrev:
hvor høj?
Minimum 1,90 med stor springkraft
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Gamling
Superliga
Superliga

Indlæg af Gamling » 22. aug 2016, 17:07

hje1980 skrev:
Du glemte at skrive at ironi kan forekomme...
Der er nok en sandsynlighed for ironi, men på den anden side er kravet fra mange kernefans her på siden jo ubønhørligt. Og vi skulle jo så nødigt rykke i nedrykningsfare !
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
AMadsen
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Støvring, Nordjylland

Indlæg af AMadsen » 22. aug 2016, 19:45

Gamling skrev:
Kristian60 skrev:
hvor høj?
Minimum 1,90 med stor springkraft
Ja det er Flores selvfølgelig også...
Guld? igen, igen...!

Låst