Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)
Bruhn tiltaler vel teknikeren og Børsting fighteren. Ikke at de nødvendigvis er så forskellige. Men et mere stabilt niveau over en længere del af sæsonen er ønskværdig for begge spillere.
- FlæskeFrank
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Det er også et spørgsmål om hvilket hold de ville være mest iøjnefaldende på. Hvis vi spillede som sidste år, tror jeg f.eks. vi ville få meget mere ud af Bruhn, end som det er gået i år. Børsting - som også er teknisk stærk - har en smule lettere ved at overbevise i øjeblikket, da han har nogle kvaliteter der også gør sig på et hold der ikke fungerer, i modsætning til Bruhn.FlæskeFrank skrev:Bruhn tiltaler vel teknikeren og Børsting fighteren. Ikke at de nødvendigvis er så forskellige. Men et mere stabilt niveau over en længere del af sæsonen er ønskværdig for begge spillere.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Er det ikke mere relevant at tale om hvorvidt Nicolaj Thomsen, Kasper Risgård og Rasmus Jönsson har leveret hvad man kunne forvente? På i alt 50 optrædener har de tilsammen leveret tre mål og fire oplæg. Det modsvarer nogenlunde hvad Nicklas Helenius (4/2) og Anders K. Jacobsen (6/3) har lavet hver især. Bruhn og Børsting har heller ikke været storleverandører, men de trods alt også kun hhv. andet- og førsteårsseniorer.
Alle og enhver kan vel se at Thomsen, slet ikke har ramt det niveau han havde sidste år. Men han har også fået klart svære arbejdsbetingelser.Yankee skrev:Er det ikke mere relevant at tale om hvorvidt Nicolaj Thomsen, Kasper Risgård og Rasmus Jönsson har leveret hvad man kunne forvente? På i alt 50 optrædener har de tilsammen leveret tre mål og fire oplæg. Det modsvarer nogenlunde hvad Nicklas Helenius (4/2) og Anders K. Jacobsen (6/3) har lavet hver især. Bruhn og Børsting har heller ikke været storleverandører, men de trods alt også kun hhv. andet- og førsteårsseniorer.
Sidste år, var mange af holdene dybt fokuseret på at lukke Kasper Kusk ned, hvorfor det gav mere plads i modsatte side af banen, og derved kunne Thomsen boltre sig på større arealer.
Endvidere syntes jeg vi ser en Thomsen, som har fået flere defensive pligter i Det J. Ahlmann er ude. Hverken Gorter eller Blåbjerg, har de samme defensive kvaliteter som Ahlmann, hvorfor Thomsen har været længere nede i banen og støtte dem.
Jönsson syntes jeg er svær.. han har været skadet i en ekstrem lang periode.. det har vel taget ham 6-7 kampe, bare for at finde en nogenlunde kamp form igen, derfor tror jeg han bliver rigtig god næste år!
Mener du alvorligt, at Ahlmann er bedre defensivt end Donny og Blåbjerg? Tværtimod, da.Sanchez94 skrev: Alle og enhver kan vel se at Thomsen, slet ikke har ramt det niveau han havde sidste år. Men han har også fået klart svære arbejdsbetingelser.
Sidste år, var mange af holdene dybt fokuseret på at lukke Kasper Kusk ned, hvorfor det gav mere plads i modsatte side af banen, og derved kunne Thomsen boltre sig på større arealer.
Endvidere syntes jeg vi ser en Thomsen, som har fået flere defensive pligter i Det J. Ahlmann er ude. Hverken Gorter eller Blåbjerg, har de samme defensive kvaliteter som Ahlmann, hvorfor Thomsen har været længere nede i banen og støtte dem.
Jönsson syntes jeg er svær.. han har været skadet i en ekstrem lang periode.. det har vel taget ham 6-7 kampe, bare for at finde en nogenlunde kamp form igen, derfor tror jeg han bliver rigtig god næste år!
Ja det mener jeg alvortligt, jeg ved ikke om du kan huske FCV's mål til 1-1, hvor blåbjerg uden grund, begynder at bevæge sig op i feltet, i mens der står en mand, fuldstændig fri 1½ meter fra ham..Yankee skrev:Mener du alvorligt, at Ahlmann er bedre defensivt end Donny og Blåbjerg? Tværtimod, da.Sanchez94 skrev: Alle og enhver kan vel se at Thomsen, slet ikke har ramt det niveau han havde sidste år. Men han har også fået klart svære arbejdsbetingelser.
Jeg mener klart Gorters force ligger på modstanders banehalvdel
Og det er så argument for at Blåbjerg er dårligere defensivt end Ahlmann?Sanchez94 skrev: Ja det mener jeg alvortligt, jeg ved ikke om du kan huske FCV's mål til 1-1, hvor blåbjerg uden grund, begynder at bevæge sig op i feltet, i mens der står en mand, fuldstændig fri 1½ meter fra ham..
Jeg mener klart Gorters force ligger på modstanders banehalvdel
Nej, Ahlmann er meget skrøbelig rent defensivt. Han kommer alt for ofte på ydersiden af sin direkte modstander og tillader utroligt mange indlæg. Derudover er han meget svag i duelspillet og er et nemt offer for diagonalbolde og indlæg i bagrummet fra modstanderens venstreside. Det var i mange kampe sidste sæson en central del af modstandernes game plan mod os. Til gengæld havde de så også stor fokus på hvordan man dæmmede op for vores venstreside, så det er bestemt ikke fordi jeg ikke er fan af Ahlmann. Men rent defensivt har vi været mere solide i denne sæson - blandt andet pga. situationen på venstre back.
Med den forudsætning at vi mister Nicklas Helenius til sommer og vi forlænger med Anders K. Jakobsen, kunne jeg godt tænke mig enten Marvin Pourié eller Simon Makienok til vores angreb. Især Simon Makienok er spændende, idet han er ude i kulden i Palermo og ville give vores angreb en ny dimension som targetman.
Derudover er Nicolaj Ritter en spændende venstreback i Silkeborg, som ville kunne agere backup på vores venstre back. Han er en dygtig spiller med perspektiv, som ville kunne presse Jakob Ahlmann til at præstere sit yderste for at spille, i stedet for at hans plads er selvskrevet. Det ville endvidere sørge for, at vi har 4 centrale forsvarsspillere til to pladser, og at Patrick Kristensen kan spille længere fremme eller agere backup på højre back, hvor han decideret er bedre end venstre back.
Thomas Enevoldsen har med sine indsatser i år bevist, at han har fortjent en kontrakt i AaB. At han både kan dække kanten og 10'er positionen er et klart plus for vores mandskab. Han ville også være en god tilføjelse til vores trup. Sommerens transfervindue er dog uforudsigeligt, da der kan dukke en kanin op af hatten som Andreas Blomqvist. Det bliver et meget interessant transfervindue.
Derudover er Nicolaj Ritter en spændende venstreback i Silkeborg, som ville kunne agere backup på vores venstre back. Han er en dygtig spiller med perspektiv, som ville kunne presse Jakob Ahlmann til at præstere sit yderste for at spille, i stedet for at hans plads er selvskrevet. Det ville endvidere sørge for, at vi har 4 centrale forsvarsspillere til to pladser, og at Patrick Kristensen kan spille længere fremme eller agere backup på højre back, hvor han decideret er bedre end venstre back.
Thomas Enevoldsen har med sine indsatser i år bevist, at han har fortjent en kontrakt i AaB. At han både kan dække kanten og 10'er positionen er et klart plus for vores mandskab. Han ville også være en god tilføjelse til vores trup. Sommerens transfervindue er dog uforudsigeligt, da der kan dukke en kanin op af hatten som Andreas Blomqvist. Det bliver et meget interessant transfervindue.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.
Vi skal ikke have Makienok til Aalborg. Det eneste han kan er at heade. Teknisk og motorisk får han jo Helenius til at ligne Messi og derudover gider jeg ikke hele det cirkus det vil medføre når Sukkermor weekend efter weekend skal kloge sig om hans klub og præstation på Twitter. Så så jeg hellere vi genopfinder Pourie, men tvivler på FCK vil slippe ham til os da en skarp Pourie i AaB vil betyde en konkurrent i guldkampen.
Helt urimligt enig. Mainok er en medieklovn fanget i hans eget cirkus. Pourie kan være farlig, men er han ikke lidt samme type og cirka lige så god som AK? Desuden har Pourie en lidt kantet personlighed, så starter han ikke hver uge, så bliver han let tvær.thomasjn skrev:Vi skal ikke have Makienok til Aalborg. Det eneste han kan er at heade. Teknisk og motorisk får han jo Helenius til at ligne Messi og derudover gider jeg ikke hele det cirkus det vil medføre når Sukkermor weekend efter weekend skal kloge sig om hans klub og præstation på Twitter. Så så jeg hellere vi genopfinder Pourie, men tvivler på FCK vil slippe ham til os da en skarp Pourie i AaB vil betyde en konkurrent i guldkampen.
-
Gamen
Nicolaj Ritter er gammel AaB-spiller. Midtjylland hijackede ham som junior-spiller, og derfra røg han så til Silkeborg. God spiller, ja. Men vi har Ahlmann, og til nøds Blaabjerg. Ville være lidt synd at hente flere til den position.
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Cool med den info om Ritter, det anede jeg ikke.Gamen skrev:Nicolaj Ritter er gammel AaB-spiller. Midtjylland hijackede ham som junior-spiller, og derfra røg han så til Silkeborg. God spiller, ja. Men vi har Ahlmann, og til nøds Blaabjerg. Ville være lidt synd at hente flere til den position.
Ellers ved jeg ikke rigtigt om jeg er enig. Ahlmann i den form vi er vant til at se ham spiller selvfølgelig 90 min hver eneste gang, og jeg tror også han er typen som meget hurtigt finder sit gamle niveau, det gjorde han sidst han havde været skadet, men det er vel stadig lidt en gambling så længe vi ikke har ham tilbage på banen. Jeg ville meget gerne se ham få spilletid i nogle af de sidste kampe i denne sæson, før jeg tør tro på at han kan spille fra starten af den nye sæson, og iøvrigt være god nok fra start. Og skulle han ikke være der, så må jeg indrømme at jeg synes dette forår har vist os vi mister for meget ved at have Blåbjerg eller PK derude, selv om det for PK's vedkommende helt sikkert mest af alt drejer sig om at han har skullet op i omdrejninger igen, jeg synes han har været glimrende i de sidste par kampe. Hvad angår Blåbjerg har hans mange minutter på venstre back i denne sæson helt sikkert været en god investering i fremtiden - han var rigtigt stærk mod Sønderjyske i dag, det samme var Kasper P iøvrigt... uhyre lovende for fremtiden på de pladser, men også for Blåbjergs vedkommende et klart signal om hvor han skal spille "når han bliver stor".
Med andre ord - ser vi Ahlmann tilbage på sit gamle niveau, eller tæt på fra sæsonstart, har jeg det helt fint med at vi har Blåbjerg eller PK som backup de få kampe Ahlmann ikke spiller. På den anden side synes jeg nu heller ikke det kunne være helt dumt at have fremtidens venstre back siddende på bænken, for Ahlmann på sit gamle topniveau har vi ikke efter næste sæson.
Jeg kan i øvrigt godt li tanken om at hente Barrett hjem, også fordi det jeg har set ham som venstre kant hos OB vidner om at han bestemt også kan begå sig på den position, og fordi han helt tydeligt har de fodboldmæssige egenskaber vi har brug for i AaB... meget skadesplaget, jovist, men det kunne ændre sig i AaB, det har vi et par eksempler på i øjeblikket.
Jeg er uenig i dette. Blaabjerg er fremtidens mand i midten, og det ville være dejligt at have to naturlige backs til venstre back. Derudover kan Nicolaj Ritter gå ind og overtage fra første dag, når vi forhåbentligt på et tidspunkt sælger Jakob Ahlmann til udlandet. Jeg er desuden helt enig i Jesper Schmidts betragtninger, da det ikke er sikkert, at Jakob Ahlmann kan spille første turneringskamp til sommer. I stedet for at han render ind i nogle overbelastningsskader, ville det være rigtig godt med en kvalificeret afløser.Gamen skrev:Nicolaj Ritter er gammel AaB-spiller. Midtjylland hijackede ham som junior-spiller, og derfra røg han så til Silkeborg. God spiller, ja. Men vi har Ahlmann, og til nøds Blaabjerg. Ville være lidt synd at hente flere til den position.
Derudover jeg meget uenig i Simon Makienok nedsablingen. Det er urealistisk at foretille sig, at vi kan hente angribere på en højere hylde end Simon Makienok. I hans tid i Brøndby var han, på trods af mange skader, en af Superligaens bedste angribere og udtaget til landsholdet. Hvis Nicklas Helenius begynder at vise det niveau, som han tidligere havde i AaB trøjen, så er det unødvendigt at hente endnu en angriber, da vi ligeledes har Anders K., Viktor Ahlmann, Rasmus Jönsson og Lukas Spalvis. Hvis vi ikke beholder Nicklas Helenius eller Anders K for den sags skyld ikke vil forlænge, så er det en angriber som er god for 10 mål pr. sæson i Superligaen.
At han får Helenius til at ligne Messi er vidst også liiiiiige at presse den
Så lavede Rasmus Thellufsen igen 2 mål for u19 holdetSøgaard skrev:Husk nu også, at Bruhn er i truppen på 3. år næste sæson, så Thellufsen skal jo også lige bruge lidt tid på at tilpasse sig. Nu ved jeg ikke hvor fysisk stærk han er. Mon ikke Gilli er fortid til vinter, men så har vi self. også Thrane. Så mon ikke snart vi ser nogle kanter blomstre, det kan ikke passe andet. Men hvis han er så stærk som du vurderer, får han helt sikkert også chancen - hverken Bruhn eller Børsting har sat sig tungt på kanten endnu.Sanchez94 skrev:Thellufsen er hammer spændende.. problemet er bare at hans direkte konkurrenter må betegnes som Andreas Bruhn, Børsting eventuelt Jönsson, og det er hammer svært at slå nogle af dem af, da både Børsting og Bruhn, har fået godt med spilletid både i supperligaen og i Europa. og ja Jönsson giver vidst lidt sig selv.Martino skrev:Ja Ene må gerne blive hvis lønnen ikke er urimelig. Helenius bliver et nej herfra.
Thellufsen, som en nævner, har jeg desværre aldrig set spille, men mon ikke ihvertfald Pohl og Asger Bust bliver hevet op?
Nu har jeg set ham spille et par enkelte gange, og jeg syntes hans drev med bolden er fantastisk, jeg syntes han er det bedste bud på den næste ungdomsspiller som kommer til at slå igennem på 1. holdet! Hvis altså Søndergaard og Kuhn kigger hans vej, og ikke vil forsat satse på Bruhn og Børsting.
/Søgaard
De nuværende 7 mål som kant og førsteårs U19-spiller er meget godkendt. Han må banke på til U18-landsholdet, hvor han tidligere er blevet udtaget, men endnu ikke har fået debut. Han har 5 U-landskampe på henholdsvis U16- og U17-landsholdetSanchez94 skrev:Så lavede Rasmus Thellufsen igen 2 mål for u19 holdetSøgaard skrev:Husk nu også, at Bruhn er i truppen på 3. år næste sæson, så Thellufsen skal jo også lige bruge lidt tid på at tilpasse sig. Nu ved jeg ikke hvor fysisk stærk han er. Mon ikke Gilli er fortid til vinter, men så har vi self. også Thrane. Så mon ikke snart vi ser nogle kanter blomstre, det kan ikke passe andet. Men hvis han er så stærk som du vurderer, får han helt sikkert også chancen - hverken Bruhn eller Børsting har sat sig tungt på kanten endnu.Sanchez94 skrev:Thellufsen er hammer spændende.. problemet er bare at hans direkte konkurrenter må betegnes som Andreas Bruhn, Børsting eventuelt Jönsson, og det er hammer svært at slå nogle af dem af, da både Børsting og Bruhn, har fået godt med spilletid både i supperligaen og i Europa. og ja Jönsson giver vidst lidt sig selv.Martino skrev:Ja Ene må gerne blive hvis lønnen ikke er urimelig. Helenius bliver et nej herfra.
Thellufsen, som en nævner, har jeg desværre aldrig set spille, men mon ikke ihvertfald Pohl og Asger Bust bliver hevet op?
Nu har jeg set ham spille et par enkelte gange, og jeg syntes hans drev med bolden er fantastisk, jeg syntes han er det bedste bud på den næste ungdomsspiller som kommer til at slå igennem på 1. holdet! Hvis altså Søndergaard og Kuhn kigger hans vej, og ikke vil forsat satse på Bruhn og Børsting.
/Søgaard!
http://www.bold.dk/nyt/agent-sandsynlig ... der-twente
Så er det nu, at Gaarde køber Kasper Kusk tilbage for 2-3 mio. kr. Sivebæk kunne i den forbindelse argumentere for, at der skal en frikøbsklausul i aftalen, idet vi sandsynligvis kan købe ham tilbage for billige penge. Hvis det sker denne gang, så bliver frikøbsklausulen forhåbentligt ikke under 10 mio. kr.
Så er det nu, at Gaarde køber Kasper Kusk tilbage for 2-3 mio. kr. Sivebæk kunne i den forbindelse argumentere for, at der skal en frikøbsklausul i aftalen, idet vi sandsynligvis kan købe ham tilbage for billige penge. Hvis det sker denne gang, så bliver frikøbsklausulen forhåbentligt ikke under 10 mio. kr.
Den knægt SKAL vi have tilbage!!Arendt skrev:http://www.bold.dk/nyt/agent-sandsynlig ... der-twente
Med ham i truppen er jeg sikker på vi igen får en stor sæson næste sæson.
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Vildt nok!Gaarde6 skrev:Satme godt at høre det der Gaarde!!
http://nordjyske.dk/sport/kasper-kusk-k ... cd/24/1547
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
!!!Provst i Brovst skrev:Vildt nok!Gaarde6 skrev:Satme godt at høre det der Gaarde!!
http://nordjyske.dk/sport/kasper-kusk-k ... cd/24/1547