Hvorfor ikke tage et kig på Elias Sørensen. Topscorer i 2. Div og en mand der hele karrieren har vidst hvor målet står. Billig i løn og 1 år tilbage af kontrakten. Måske ikke mega ambitløst bud, men trods alt en tidligere U21 landsholdspiller, så består svensker-testen.Kasper skrev: ↑22. maj 2024, 22:04Jeg vil gerne have en ny angriber. F.eks. Kaufmann eller Faghir på leje. To der kan bringe noget vi ikke har.Maglau skrev: ↑22. maj 2024, 21:45Jeg mener omvendt mange at de eneste vi ikke mangler og bør prioritere at bruge midler er i angrebet. Vi har rigeligt med offensive spillere der kan dække de tre front pladser med ok kvalitet.
En midterforsvar høj kvalitet og en gerne to midtbanespillere.
Alle tre fast til start 11 så er jeg egentligt tilfreds.
+ vi har kun Widell, Jørgensen, Ross, Bakiz, Helenius og Jubril til de 3 forreste pladser - 4 forreste, hvis vi spiller med offensiv midt.
Vi må gå udfra at Toku er færdig i klubben.
Men jeg er selvfølgelig også med på at der er andre positioner, hvor vi hellere skal sætte ind.
Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)
Re: Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)
-Nej tak til plastikbaner i Superligaen
Samt han kender Mathias Jørgensen, og de to ville kunne indgå i et godt samarbejde igen på toppen - spændende bud556 skrev: ↑23. maj 2024, 00:47Hvorfor ikke tage et kig på Elias Sørensen. Topscorer i 2. Div og en mand der hele karrieren har vidst hvor målet står. Billig i løn og 1 år tilbage af kontrakten. Måske ikke mega ambitløst bud, men trods alt en tidligere U21 landsholdspiller, så består svensker-testen.Kasper skrev: ↑22. maj 2024, 22:04Jeg vil gerne have en ny angriber. F.eks. Kaufmann eller Faghir på leje. To der kan bringe noget vi ikke har.Maglau skrev: ↑22. maj 2024, 21:45Jeg mener omvendt mange at de eneste vi ikke mangler og bør prioritere at bruge midler er i angrebet. Vi har rigeligt med offensive spillere der kan dække de tre front pladser med ok kvalitet.
+ vi har kun Widell, Jørgensen, Ross, Bakiz, Helenius og Jubril til de 3 forreste pladser - 4 forreste, hvis vi spiller med offensiv midt.
Men jeg er selvfølgelig også med på at der er andre positioner, hvor vi hellere skal sætte ind.![]()
AaB - nu, i morgen & altid! 
- bonanza
- Landshold

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: København S
Begge spiller med en løn vi ikke er i nærheden af at kunne eller ville betale.Kasper skrev: ↑22. maj 2024, 22:04Jeg vil gerne have en ny angriber. F.eks. Kaufmann eller Faghir på leje. To der kan bringe noget vi ikke har.Maglau skrev: ↑22. maj 2024, 21:45Jeg mener omvendt mange at de eneste vi ikke mangler og bør prioritere at bruge midler er i angrebet. Vi har rigeligt med offensive spillere der kan dække de tre front pladser med ok kvalitet.
Men jeg er selvfølgelig også med på at der er andre positioner, hvor vi hellere skal sætte ind.
Jeg tror bakiz kan være færdig - løse rygterbonanza skrev: ↑23. maj 2024, 07:24Begge spiller med en løn vi ikke er i nærheden af at kunne eller ville betale.Kasper skrev: ↑22. maj 2024, 22:04Jeg vil gerne have en ny angriber. F.eks. Kaufmann eller Faghir på leje. To der kan bringe noget vi ikke har.Maglau skrev: ↑22. maj 2024, 21:45Jeg mener omvendt mange at de eneste vi ikke mangler og bør prioritere at bruge midler er i angrebet. Vi har rigeligt med offensive spillere der kan dække de tre front pladser med ok kvalitet.
Desuden tror jeg Ross ryger hvis ikke han forlænger og Ross ser jeg ikke som 9er i superligaen
Vi skal bruge 1 ny 9er og klart en 6er.
Men alt afhænger af om man holder fast i den 4 back el hvad man gør.
Men altså der
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Har læst en del om ham, men har aldrig set ham spille. Hvilken type angriber er han?556 skrev: ↑23. maj 2024, 00:47Hvorfor ikke tage et kig på Elias Sørensen. Topscorer i 2. Div og en mand der hele karrieren har vidst hvor målet står. Billig i løn og 1 år tilbage af kontrakten. Måske ikke mega ambitløst bud, men trods alt en tidligere U21 landsholdspiller, så består svensker-testen.Kasper skrev: ↑22. maj 2024, 22:04Jeg vil gerne have en ny angriber. F.eks. Kaufmann eller Faghir på leje. To der kan bringe noget vi ikke har.Maglau skrev: ↑22. maj 2024, 21:45Jeg mener omvendt mange at de eneste vi ikke mangler og bør prioritere at bruge midler er i angrebet. Vi har rigeligt med offensive spillere der kan dække de tre front pladser med ok kvalitet.
Men jeg er selvfølgelig også med på at der er andre positioner, hvor vi hellere skal sætte ind.![]()
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Det er ikke sikkert, men måske en leje uden fuld lønkompensation.bonanza skrev: ↑23. maj 2024, 07:24Begge spiller med en løn vi ikke er i nærheden af at kunne eller ville betale.Kasper skrev: ↑22. maj 2024, 22:04Jeg vil gerne have en ny angriber. F.eks. Kaufmann eller Faghir på leje. To der kan bringe noget vi ikke har.Maglau skrev: ↑22. maj 2024, 21:45Jeg mener omvendt mange at de eneste vi ikke mangler og bør prioritere at bruge midler er i angrebet. Vi har rigeligt med offensive spillere der kan dække de tre front pladser med ok kvalitet.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
Ja tak til Bakiz ud. Han er givet på en dyr IAO kontrakt, er ikke stabil og har en ret trels attitude. Tror vi kan få væsentligt bedre til mindre penge.baresi skrev:Jeg tror bakiz kan være færdig - løse rygterbonanza skrev: ↑23. maj 2024, 07:24Begge spiller med en løn vi ikke er i nærheden af at kunne eller ville betale.Kasper skrev: ↑22. maj 2024, 22:04Jeg vil gerne have en ny angriber. F.eks. Kaufmann eller Faghir på leje. To der kan bringe noget vi ikke har.Maglau skrev: ↑22. maj 2024, 21:45Jeg mener omvendt mange at de eneste vi ikke mangler og bør prioritere at bruge midler er i angrebet. Vi har rigeligt med offensive spillere der kan dække de tre front pladser med ok kvalitet.
Desuden tror jeg Ross ryger hvis ikke han forlænger og Ross ser jeg ikke som 9er i superligaen
Men altså der
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
RAUS RAUS SSE!
Jeg håber også man kommer af med ham. Hans nykker og hans altid enormt ustabile præstationer er svære at tolerere. Ærgerligt Silkeborg ikke købte ham, som der var snak om.Jakobsen skrev: ↑23. maj 2024, 08:21Ja tak til Bakiz ud. Han er givet på en dyr IAO kontrakt, er ikke stabil og har en ret trels attitude. Tror vi kan få væsentligt bedre til mindre penge.baresi skrev:Jeg tror bakiz kan være færdig - løse rygterbonanza skrev: ↑23. maj 2024, 07:24Begge spiller med en løn vi ikke er i nærheden af at kunne eller ville betale.Kasper skrev: ↑22. maj 2024, 22:04Jeg vil gerne have en ny angriber. F.eks. Kaufmann eller Faghir på leje. To der kan bringe noget vi ikke har.Maglau skrev: ↑22. maj 2024, 21:45Jeg mener omvendt mange at de eneste vi ikke mangler og bør prioritere at bruge midler er i angrebet. Vi har rigeligt med offensive spillere der kan dække de tre front pladser med ok kvalitet.
Men altså der
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
-
DarkHorse9000
- Landshold

- Favoritspiller: Oscar Hiljemark
Var Bakiz ikke røget til Silkeborg i vinters, hvis de havde fået skudt Kusk af?Jakobsen skrev: ↑23. maj 2024, 08:21Ja tak til Bakiz ud. Han er givet på en dyr IAO kontrakt, er ikke stabil og har en ret trels attitude. Tror vi kan få væsentligt bedre til mindre penge.baresi skrev:Jeg tror bakiz kan være færdig - løse rygterbonanza skrev: ↑23. maj 2024, 07:24Begge spiller med en løn vi ikke er i nærheden af at kunne eller ville betale.Kasper skrev: ↑22. maj 2024, 22:04Jeg vil gerne have en ny angriber. F.eks. Kaufmann eller Faghir på leje. To der kan bringe noget vi ikke har.Maglau skrev: ↑22. maj 2024, 21:45Jeg mener omvendt mange at de eneste vi ikke mangler og bør prioritere at bruge midler er i angrebet. Vi har rigeligt med offensive spillere der kan dække de tre front pladser med ok kvalitet.
Men altså der
Jeg tror det var Christian Flindt Bjerg, som i seneste afsnit af Ripodsten, mere end antydede, at Bakiz har et problem med sin attitude. Det tænker jeg godt, at vi havde en anelse om, men han nævnte helt specifikt, at Bakiz havde haft et udbrud overfor træneren i omklædningsrummet. Angiveligt fordi han ikke var tilfreds med at spille back. Derudover var han temmelig direkte omkring Andreas Poulsen og sagde, at han ikke havde udviklet sig i den tid, han var i Mönchengladbach, samt at han ikke har de nødvendige defensive kompetencer til at spille back i SL.
Det leder mig frem til, at AaB skal sige farvel til:
Toku og Odada (kommer af sig selv). Ahlmann stopper sin aktive karriere.
Bakiz og Andreas Poulsen (Vi skal håbe på, at Silkeborg vil have A.P., men jeg tvivler).
Ramkilde og Makaric (jeg havde håbet på mere fra dem, men...).
Højholt og Ross? Jeg håber på forlængelse med Ross, men Højholt må de gerne sælge, hvis muligt.
Ask? Pas?!
Det leder mig frem til, at AaB skal sige farvel til:
Toku og Odada (kommer af sig selv). Ahlmann stopper sin aktive karriere.
Bakiz og Andreas Poulsen (Vi skal håbe på, at Silkeborg vil have A.P., men jeg tvivler).
Ramkilde og Makaric (jeg havde håbet på mere fra dem, men...).
Højholt og Ross? Jeg håber på forlængelse med Ross, men Højholt må de gerne sælge, hvis muligt.
Ask? Pas?!
Sælg Bakiz og hent Villads Rasmussen i Hobro. Så får vi en bedre spiller med en meget bedre attitude - samt større potentiale. Jeg var lunken da vi hentede Bakiz og er det stadig overfor ham. Han har sine momenter - og er egentlig en dygtig fodboldspiller på mange måder; det bliver bare til for lidt.Jakobsen skrev: ↑23. maj 2024, 08:21Ja tak til Bakiz ud. Han er givet på en dyr IAO kontrakt, er ikke stabil og har en ret trels attitude. Tror vi kan få væsentligt bedre til mindre penge.baresi skrev:Jeg tror bakiz kan være færdig - løse rygterbonanza skrev: ↑23. maj 2024, 07:24Begge spiller med en løn vi ikke er i nærheden af at kunne eller ville betale.Kasper skrev: ↑22. maj 2024, 22:04Jeg vil gerne have en ny angriber. F.eks. Kaufmann eller Faghir på leje. To der kan bringe noget vi ikke har.Maglau skrev: ↑22. maj 2024, 21:45Jeg mener omvendt mange at de eneste vi ikke mangler og bør prioritere at bruge midler er i angrebet. Vi har rigeligt med offensive spillere der kan dække de tre front pladser med ok kvalitet.
Men altså der
- Steve-Dave
- Landshold

Jeg yder lige den service, at prøve at transskribere, hvad Flindt Bjerg hakker afsted fra ca. 19.40 i Ripodsten:Raptorr skrev: ↑23. maj 2024, 08:40Jeg tror det var Christian Flindt Bjerg, som i seneste afsnit af Ripodsten, mere end antydede, at Bakiz har et problem med sin attitude. Det tænker jeg godt, at vi havde en anelse om, men han nævnte helt specifikt, at Bakiz havde haft et udbrud overfor træneren i omklædningsrummet. Angiveligt fordi han ikke var tilfreds med at spille back.
Det hører jeg som: Bakiz skal bringe en god attitude på banen og så kan han - i et tænkt eksempel fra Flindt Bjerg - kast mæ en flask og kalde træneren en tosse under fire øjn efter kampen, hvis han er utilfreds.Christian Flindt Bjerg sagde, ikke skrev:Ved du hvad, lad være med at komme med den attitude der. Vis dine omgivelser, vær en rollemodel.
Og så kast mæ en flask bagefter bagefter en en en vandflask inde i omklædningsrummet. Kald træneren under fire øjn en tosse eller et eller andet. Men hold nu op mæ og æhh. I en sæson hvor der alligevel har været små negative ting på grund af spillestil og ting og sager. Prøv nu bare at vis dig som en mand, der er taknemmelig og ydmyg over at han har en kontrakt i AaB og har verdens fedeste job i hele verden.
Tak for en god gennemgang og analyse af Flindt Bjerg og Bakiz i ripodsten.Steve-Dave skrev: ↑23. maj 2024, 09:09Jeg yder lige den service, at prøve at transskribere, hvad Flindt Bjerg hakker afsted fra ca. 19.40 i Ripodsten:Raptorr skrev: ↑23. maj 2024, 08:40Jeg tror det var Christian Flindt Bjerg, som i seneste afsnit af Ripodsten, mere end antydede, at Bakiz har et problem med sin attitude. Det tænker jeg godt, at vi havde en anelse om, men han nævnte helt specifikt, at Bakiz havde haft et udbrud overfor træneren i omklædningsrummet. Angiveligt fordi han ikke var tilfreds med at spille back.
Det hører jeg som: Bakiz skal bringe en god attitude på banen og så kan han - i et tænkt eksempel fra Flindt Bjerg - kast mæ en flask og kalde træneren en tosse under fire øjn efter kampen, hvis han er utilfreds.Christian Flindt Bjerg sagde, ikke skrev:Ved du hvad, lad være med at komme med den attitude der. Vis dine omgivelser, vær en rollemodel.
Og så kast mæ en flask bagefter bagefter en en en vandflask inde i omklædningsrummet. Kald træneren under fire øjn en tosse eller et eller andet. Men hold nu op mæ og æhh. I en sæson hvor der alligevel har været små negative ting på grund af spillestil og ting og sager. Prøv nu bare at vis dig som en mand, der er taknemmelig og ydmyg over at han har en kontrakt i AaB og har verdens fedeste job i hele verden.
Uden Synd Ingen Frelse
Så er den første lille brik i sommer-puslespillet lagt, SIF udnytter optionen på Andreas Poulsen. Det er vel fint nok. Så er der mere rum til at finde ud af, hvad løsningen skal være for os på VB.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Ja, det er skønt. Jeg vil håbe, at man bruger midlerne på en yngre back med potentiale for videresalg. Vi har to erfarne backs og kunne godt trænge til en med noget potentiale derude.
Altså en Andreas Poulsen 2.0?
Er ret sikker på at Bakiz var en Lars Friis ide. Man kan selvfølgelig argumentere for, at den snaskede brugtvognshandler Sinke Andre har skylden, fordi han partout skulle gøre sig uvenner med alt og alle, og derfor gjorde vi ikke kunne hente førstevalget Thomasberg, og vi derfor endte med Lars Friis i stedet..
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Lars Friis, som vi skulle have beholdt. formentlig den enkelstående største gak-gak og booking af nedrykning, ledelsen præsterede.jonas386 skrev: ↑23. maj 2024, 10:18Er ret sikker på at Bakiz var en Lars Friis ide. Man kan selvfølgelig argumentere for, at den snaskede brugtvognshandler Sinke Andre har skylden, fordi han partout skulle gøre sig uvenner med alt og alle, og derfor gjorde vi ikke kunne hente førstevalget Thomasberg, og vi derfor endte med Lars Friis i stedet..
Jeg husker også at Bakiz var en spiller Friis rigtig gerne ville have med fra Viborg. Jeg kan også godt se potentialet. Jeg kan bare konstatere at han aldrig har indfriet det.jonas386 skrev: ↑23. maj 2024, 10:18Er ret sikker på at Bakiz var en Lars Friis ide. Man kan selvfølgelig argumentere for, at den snaskede brugtvognshandler Sinke Andre har skylden, fordi han partout skulle gøre sig uvenner med alt og alle, og derfor gjorde vi ikke kunne hente førstevalget Thomasberg, og vi derfor endte med Lars Friis i stedet..
------------------------------------------------
- bonanza
- Landshold

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: København S
Vil bare lige hurtigt tilslutte mig udsagnet om Bakiz. Jeg synes han har haft en elendig attitude længe, også i sidste sæson. Som om han er for god til at være der, og det har jeg på ingen måder set et eneste tegn på. Det er selvisk og ukonstruktivt det han kommer med på banen. Han fik chancen for nr 10 og som angriber, og greb den på ingen måde. Han hører til på en back, eller på bænken, andet kan ikke rigtig retfærdiggøres.
Christian Flindt Bjerg, var dejlig ærlig i ripodsten. Der var nogle gode takes - som jeg er ret enig i. Fedt vi allerede nu lykkedes med at afskibbe Poulsen, der heller ikke har været for god i Silkeborg. Vi skal bruge en back med flere defensive kvaliteter, og et udviklingspotentiale. Ikke en back, der er så kraftigt stagneret og i øvrigt har udtalt at han ikke ser en fremtid i AaB, for vi ser heller ikke en fremtid i ham.
Christian Flindt Bjerg, var dejlig ærlig i ripodsten. Der var nogle gode takes - som jeg er ret enig i. Fedt vi allerede nu lykkedes med at afskibbe Poulsen, der heller ikke har været for god i Silkeborg. Vi skal bruge en back med flere defensive kvaliteter, og et udviklingspotentiale. Ikke en back, der er så kraftigt stagneret og i øvrigt har udtalt at han ikke ser en fremtid i AaB, for vi ser heller ikke en fremtid i ham.