Transfertråden Vol. 38 (Vintervinduet 24/25)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
DGK
2. div
2. div
Favoritspiller: Søren Evigglad Frederiksen

Re: Transfertråden Vol. 38 (Vintervinduet 24/25)

Indlæg af DGK » 19. dec 2024, 13:10

Hanga skrev:
19. dec 2024, 13:04
Ifølge Farzam så bød FCN i sommer 3 mio. euro på Jørgensen som blev afvist.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... ab-kaptajn

Det overrasker mig lidt at vi havde køligheden til at afvise det bud. Men virkelig godt at høre at vi er oppe i det prisleje og endda går efter mere.
Jeg tror rigtig meget generel på Farzam. Men 3 mio euro et halvt år efter vi har købt ham lyder som en and.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 19. dec 2024, 13:40

Han uddyber at AaB pga. den pressede økonomi nok vil sige ja til 3,5-4. mio eur.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 19. dec 2024, 13:44

4 millioner euro synes jeg er en fair pris.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 19. dec 2024, 13:54

Prissætningen er ikke skæv for en 24 årig med en god halvsæson i SL medmindre nogen virkelig ser ham som den helt rigtige typecastede angriber.
Hvis det så koster mere at rykke ned giver det jo ikke mening at sælge.

Vedr. et FCN bud i sommer har jeg svært ved at se et bud i den kaliber selvom priserne er stukket af. Hans track record var jo meget lav, men okay når man ser hvad Henrik Meister kan blive solgt for efter få gode kampe i Norge skal man da aldrig sige aldrig.
RAUS RAUS SSE!

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 19. dec 2024, 14:27

Hanga skrev:

Det overrasker mig lidt at vi havde køligheden til at afvise det bud. Men virkelig godt at høre at vi er oppe i det prisleje og endda går efter mere.
Det lyder som et eller andet skambud på DBA. "Kan du i øvrigt også levere, jeg har ingen bil?"
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 19. dec 2024, 14:54

R Rosenberg skrev:
19. dec 2024, 14:27
Hanga skrev:

Det lyder som et eller andet skambud på DBA. "Kan du i øvrigt også levere, jeg har ingen bil?"
:D
Jeg synes nu det er var et ret pænt bud på en spiller der godt nok har scoret mange mål, men alene i 2 div og et halvt år i 1 div.

Heldigvis har han fortsat målscoringen i Superligaen og virket meget træfsikker, så enig i at han nu skal koste mere.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 19. dec 2024, 14:55

R Rosenberg skrev:
Hanga skrev:

For 22 millioner leverer jeg, og installerer det hele med munden.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 19. dec 2024, 17:28

jonas386 skrev:
19. dec 2024, 14:55
R Rosenberg skrev:
Hanga skrev:

For 22 millioner leverer jeg, og installerer det hele med munden.
Det lyder meget hoe-agtigt.

Jeg ved godt, at klubben er så fattig, at den burde være på finansloven, men det kunne sgu være meget rart snart at prøve at sælge til helt urimelige summer som de andre.
Ædruelighedens stemme

OrkSatme
2. div
2. div
Favoritspiller: Tulio de Melo / Melker Widell

Indlæg af OrkSatme » 20. dec 2024, 08:14

I et Januar-vindue synes jeg ikke det ville være urimeligt at forlange € 5m for Mathias Jørgensen.

Når man ser på hans betydning for klubben og på vores nuværende offensiv er han jo nærmest uundværlig.

Han er vores anfører og har vist rigtig gode lederevner
Han har kynisme foran kassen
Han er pisse hurtig og er god til at finde de små rum
En evt. nedrykning ville sætte klubbens plan fuldstændig ud af kurs og vil koste mere end 3-4 millioner euro..

Jeg synes vi skal beholde både ham og Melker, så vi kommer sikkert i havn denne sæson, hvorefter vi kan skyde dem afsted til sommer.

Pengene kan selvfølgelig blive så store at vi ikke kan sige nej, men så mener jeg at den skal hedde +4 millioner euro for Melker og +5 millioner euro for Mathias Jørgensen

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 20. dec 2024, 16:44

OrkSatme skrev:
20. dec 2024, 08:14
I et Januar-vindue synes jeg ikke det ville være urimeligt at forlange € 5m for Mathias Jørgensen.

Når man ser på hans betydning for klubben og på vores nuværende offensiv er han jo nærmest uundværlig.

En evt. nedrykning ville sætte klubbens plan fuldstændig ud af kurs og vil koste mere end 3-4 millioner euro..

Jeg synes vi skal beholde både ham og Melker, så vi kommer sikkert i havn denne sæson, hvorefter vi kan skyde dem afsted til sommer.

Pengene kan selvfølgelig blive så store at vi ikke kan sige nej, men så mener jeg at den skal hedde +4 millioner euro for Melker og +5 millioner euro for Mathias Jørgensen
Det er jo den helt klassisk med hvad man synes kontra hvad der er muligt. Melker har til sommer et år tilbage af kontrakten. Så daler prisen og presset for at få indkasseret en transfer betragteligt.

Samtidig er AaB’s skrantende økonomi bare en presbold der gør at man ikke kan sige nej til store beløb, desværre.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 20. dec 2024, 17:26

Forza skrev:
20. dec 2024, 16:44
OrkSatme skrev:

Det er jo den helt klassisk med hvad man synes kontra hvad der er muligt. Melker har til sommer et år tilbage af kontrakten. Så daler prisen og presset for at få indkasseret en transfer betragteligt.

Samtidig er AaB’s skrantende økonomi bare en presbold der gør at man ikke kan sige nej til store beløb, desværre.
Man kunne håbe, at man måske kunne forlænge Widell mod en gentlemanaftale (eller en frikøbsklausul) om, at man skyder ham af sted, hvis der kommer noget, han er interesseret i, men hvor buddet også er ok for klubben.
At have ham længere end halvandet år endnu, vil jo, som du siger, gøre, at man kan sætte et andet prisskilt på ham.
Ædruelighedens stemme

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 20. dec 2024, 17:40

Som udgangspunkt må vi vel regne med, at både Widell og Jørgensen bliver solgt til sommer. Det er ærgerligt, men jeg tror også at de begge kommer til at være brandvarme i løbet af foråret, og forhåbentligt kan indbringe små 50 millioner til sammen. Og hvis vi gerne vil flytte os tættere på vores egentlige ambitioner, er der behov for penge i kassen. Måske tyskerne også har nemmere ved at stampe flere penge op af jorden, hvis ikke det hele skal gå til brandslukning.

Sportsligt kunne det selvfølgelig være fedt at beholde en af dem, uden det ville påvirke transfersummen synderligt. Det er bare ikke der vi er i vores udvikling, og hvis vi skal overbevise den næste Widell eller Mathias Jørgensen om, at AaB er det rigtige skridt i karrieren, så har vi også behov for at kunne vise at spillere der gør det godt i AaB, bliver solgt dyrt og kan score fede sportslige såvel som økonomiske muligheder i fodboldeuropa. Der er en fortælling om AaB der skal ændres, og det er vigtigt at vi ikke vedbliver at være sådan en klub hvor karrierer tager hen for at gå i dvale eller sågar dø helt.

Der er ingen tvivl om, at de bliver voldsomt svære at erstatte. Enhver tanke om 1:1 transfers er utopisk, og i stedet skal vi håbe på at transferkronerne samlet kan løfte andre positioner på holdet, eksempelvis midterforsvar, backs eller angreb. Selvom vi på den korte bane bliver kraftigt svækket offensivt, er to gode salg også den mulighed vi har for at få forretningen skudt ind på det moderne transfermarked og indhente noget af det efterslæb vi har haft over de sidste mange år.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 20. dec 2024, 18:19

I øvrigt tror jeg ikke på Tipsbladets ide om, at Jørgensen ender i en anden superligaklub. Jeg kan ikke huske om det var Kappmeiner eller Gow der sagde, at man havde afvist bud i sommer (formentlig det på Jørgensen) bl.a. fordi man ikke er interesserede i at udvikle spillere til superligaen eller sammenlignelige ligaer.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 20. dec 2024, 20:10

jonas386 skrev:
20. dec 2024, 17:40
Som udgangspunkt må vi vel regne med, at både Widell og Jørgensen bliver solgt til sommer. Det er ærgerligt, men jeg tror også at de begge kommer til at være brandvarme i løbet af foråret, og forhåbentligt kan indbringe små 50 millioner til sammen. Og hvis vi gerne vil flytte os tættere på vores egentlige ambitioner, er der behov for penge i kassen. Måske tyskerne også har nemmere ved at stampe flere penge op af jorden, hvis ikke det hele skal gå til brandslukning.

Sportsligt kunne det selvfølgelig være fedt at beholde en af dem, uden det ville påvirke transfersummen synderligt. Det er bare ikke der vi er i vores udvikling, og hvis vi skal overbevise den næste Widell eller Mathias Jørgensen om, at AaB er det rigtige skridt i karrieren, så har vi også behov for at kunne vise at spillere der gør det godt i AaB, bliver solgt dyrt og kan score fede sportslige såvel som økonomiske muligheder i fodboldeuropa. Der er en fortælling om AaB der skal ændres, og det er vigtigt at vi ikke vedbliver at være sådan en klub hvor karrierer tager hen for at gå i dvale eller sågar dø helt.

Der er ingen tvivl om, at de bliver voldsomt svære at erstatte. Enhver tanke om 1:1 transfers er utopisk, og i stedet skal vi håbe på at transferkronerne samlet kan løfte andre positioner på holdet, eksempelvis midterforsvar, backs eller angreb. Selvom vi på den korte bane bliver kraftigt svækket offensivt, er to gode salg også den mulighed vi har for at få forretningen skudt ind på det moderne transfermarked og indhente noget af det efterslæb vi har haft over de sidste mange år.
Nej, ikke nødvendigvis 1:1, men det er vel meningen, at man, hvis man har ambitioner om mere og bedre end at ligge i bunden år efter år, kontinuerligt gør holdet og dets muligheder bedre - også ved salg af spillere.

Det er jo ingenlunde holdbart, hvis man udhuler mulighederne for avancement, hver gang man sælger en profil.

Derfor er det jo også enorm væsentligt, at man får en forretning, der baserer sig på andet og mere end spillersalg, og som ideelt går i pænt plus uden et stort salg af en profil eller to.
Ædruelighedens stemme

OrkSatme
2. div
2. div
Favoritspiller: Tulio de Melo / Melker Widell

Indlæg af OrkSatme » 20. dec 2024, 20:28

Forza skrev:
20. dec 2024, 16:44
OrkSatme skrev:

Det giver jeg det helt ret i!

Men vi skal også til at vise at det er nye tider og vi ikke blot sælger for pebernødder, som vi har gjort de seneste mange år.

Et andet interessant salgsemne er Sebastian Otoa. Hvis han kan holde sig skadesfri, holde et stabilt højt niveau og blive udtaget til U21 EM, så skulle vi også gerne kunne hente et meget pænt beløb for ham. Han er kraftedme go’ når han spiller sit bedste!

Dog vil det blive farligt med for stor udskiftning i truppen igen igen og man så skal starte forfra. Vi ved jo allerede at Kramer er væk til sommer og nok det samme med Bruus og vores nye Nordmand som er her på lejeaftaler..

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 20. dec 2024, 20:46

R Rosenberg skrev:
20. dec 2024, 20:10
jonas386 skrev:
20. dec 2024, 17:40

Nej, ikke nødvendigvis 1:1, men det er vel meningen, at man, hvis man har ambitioner om mere og bedre end at ligge i bunden år efter år, kontinuerligt gør holdet og dets muligheder bedre - også ved salg af spillere.

Det er jo ingenlunde holdbart, hvis man udhuler mulighederne for avancement, hver gang man sælger en profil.

Derfor er det jo også enorm væsentligt, at man får en forretning, der baserer sig på andet og mere end spillersalg, og som ideelt går i pænt plus uden et stort salg af en profil eller to.
Det er også min pointe. Selvom vi ikke kan få to nye spillere med samme øjeblikkelige indvirkning, kan vi forhåbentlig styrke andre pladser, og samlet komme styrket ud af forløbet på den lidt længere bane og komme tættere på at være et hold der kan konkurrere om top-6 og måske europæiske pladser, og på den måde tjene flere penge (og øge interessen omkring vores andre spillere).

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 21. dec 2024, 15:35

M. Jørgensen er noget nær uundværlig, såvel i forhold til det umiddelbare mål - overlevelse - som til det at få rodfæstet den kulturforandring, SSE22 så rigtigt har set behovet for. Målt op imod det er jeg ikke ved at falde bagover ved tanken om 4-5 mio. Euro. Han skal vel i øvrigt spille et horribelt forår for, at han falder markant i pris igen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 25. dec 2024, 09:03

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/tran ... 1735110488

Nogen der kan se beløbene? Og er det baseret på kilder i AaB eller agenter, eller?

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 25. dec 2024, 09:54

Agenter og sportsdirektører på det nordiske marked:

Jørgensen
Markedet - 3-4 mio euro
AaB - 5-6 mio euro

Widell
Markedet - 3 mio euro
AaB - 4+ mio euro

Otoa
Markedet - 2-3 mio euro
AaB - 7-9 mio euro

Grønkjær
Markedet - 2 mio euro
AaB - ukendt

Davidsen
Markedet - 1,5 mio euro
AaB - 2 mio euro
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Indlæg af raekkeettre » 25. dec 2024, 10:08

Kunji skrev:
25. dec 2024, 09:54
Agenter og sportsdirektører på det nordiske marked:

Jørgensen
Markedet - 3-4 mio euro
AaB - 5-6 mio euro

Widell
Markedet - 3 mio euro
AaB - 4+ mio euro

Otoa
Markedet - 2-3 mio euro
AaB - 7-9 mio euro

Grønkjær
Markedet - 2 mio euro
AaB - ukendt

Davidsen
Markedet - 1,5 mio euro
AaB - 2 mio euro
Hvornår dælen har vi sidst haft en trup hvor market vurdere holdet til 100 millioner?? Så ved jeg godt ar AaB vurdere til 150...men alligevel. Fuck hvor er vi langt væk fra IAO og Bælum....plus det tog kun 18 måneder at vende det...nu skal vi så lige blive oppe. Men hvis det sker, er det for vildt. Vi kunne ikke havde håbet på en bedre løsning....

Låst