Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Yankee » 24. aug 2020, 08:17

jonas386 skrev:
23. aug 2020, 21:27
Mon ikke Børsting i første omgang spiller i stedet for Lucas? Jeg synes han byder med mere end Klitten, og vi kan have en offensiv med Prica og Van Weert/Kusk som de to andre

Jeg er enig angående Kakeeto, der må have overhalet MC i den konkurrence. Send Magnus videre evt gratis i bytte for en videresalgsklausul, hvis han nu skulle vise sig at udvikle sig under andre forhold.
I nogle kampe, ja - men stilen med højt pres og direkte spil passer altså ikke lige så godt til de kampe, hvor AaB får 55-60% possession. Og dem er der naturligvis mange flere af i grundspillet. Når AaB står overfor Randers eller Sønderjyske, så er det høje pres ikke et nær så godt våben, da de hold er mere komfortable med at sparke hen over det pres, AaB forsøger at lægge. Derfor er der brug for nogle andre kvaliteter, som Børsting simpelthen ikke besidder - hurtig boldomgang, vendinger i små rum, kreativitet.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 24. aug 2020, 08:32

Yankee skrev:
24. aug 2020, 08:17
jonas386 skrev:
23. aug 2020, 21:27
Mon ikke Børsting i første omgang spiller i stedet for Lucas? Jeg synes han byder med mere end Klitten, og vi kan have en offensiv med Prica og Van Weert/Kusk som de to andre

Jeg er enig angående Kakeeto, der må have overhalet MC i den konkurrence. Send Magnus videre evt gratis i bytte for en videresalgsklausul, hvis han nu skulle vise sig at udvikle sig under andre forhold.
I nogle kampe, ja - men stilen med højt pres og direkte spil passer altså ikke lige så godt til de kampe, hvor AaB får 55-60% possession. Og dem er der naturligvis mange flere af i grundspillet. Når AaB står overfor Randers eller Sønderjyske, så er det høje pres ikke et nær så godt våben, da de hold er mere komfortable med at sparke hen over det pres, AaB forsøger at lægge. Derfor er der brug for nogle andre kvaliteter, som Børsting simpelthen ikke besidder - hurtig boldomgang, vendinger i små rum, kreativitet.
Bestemt. Men dem har vi ikke rigtigt i truppen, medmindre vi ser Kusk eller Van Weert i venstresiden.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 24. aug 2020, 09:12

jonas386 skrev:
24. aug 2020, 08:32
Bestemt. Men dem har vi ikke rigtigt i truppen, medmindre vi ser Kusk eller Van Weert i venstresiden.
Hvorfor vi selvfølgelig ikke skal sælge Kusk.
Der er intet der indikerer at vores mesterskabsspil kan holde over en hel sæson, ganske enkelt fordi styrkerne ved kontinuerligt højt pres bliver minimeret den dag vi møder et af de mange hold, der ynder at spille med lange violiner.
Jeg tror stadig på at vi over en hel sæson får langt mere ud af at bruge Lucas og Kusk optimalt, fremfor at stille med et meget lidt fodboldintelligent hold.
Jeg forestiller mig i øvrigt heller ikke at Prica er kommet til Danmark for at spille destruktiv fodbold.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 24. aug 2020, 09:40

Julgranen skrev:
24. aug 2020, 09:12
jonas386 skrev:
24. aug 2020, 08:32
Hvorfor vi selvfølgelig ikke skal sælge Kusk.
Der er intet der indikerer at vores mesterskabsspil kan holde over en hel sæson, ganske enkelt fordi styrkerne ved kontinuerligt højt pres bliver minimeret den dag vi møder et af de mange hold, der ynder at spille med lange violiner.
Jeg tror stadig på at vi over en hel sæson får langt mere ud af at bruge Lucas og Kusk optimalt, fremfor at stille med et meget lidt fodboldintelligent hold.
Jeg forestiller mig i øvrigt heller ikke at Prica er kommet til Danmark for at spille destruktiv fodbold.
Enig, og oveni var der rigtig mange ting i vores spil der slet ikke fungerede. Selvom vi fik styr over defensiven, og den fremstod stærkt og vores presspil så fint ud, så var der altså også en vis portion held indblandet. Vi vil med 100% garanti ikke få lige så mange point med de præstationer vi leverede over en længere periode, så der skal altså lægges på.

Vi skal fortsat blive bedre med bolden, når vi spiller den taktik vi sluttede med, men vi skal også have andre muligheder.
Med venlig Hilsen
--
Robert

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 24. aug 2020, 09:45

Dét er jeg også enig i, men spørgsmålet er hvordan det efterlader os med besætningen på midtbanen, hvor jeg ikke synes at hverken MC eller portugiseren (på nuværende tidspunkt for sidstnævnte) virker klar til at starte på 6'eren. Ret beset mangler der vel to folk med Olsens afgang, forudsat at Magnus ryger helt ud i kulden. Højholt eller Jeppe P bør nok udlejes. Så lander vi på 6 mand til 2-3 positioner alt efter opstilling, med Portugiseren, Kakeeto og Højholt/Jeppe P som reserver. Når vi kun spiller med to på midten er tanken vel at en af vores centrale midtbanefolk kan spille angriber, og der dermed stadig er plads til alle tre tænkte startere fra start.

Jeg er meget spændt på hvad Inge finder frem. Der ligger en del muligheder derude, og modsat så mange andre klubber har vi både tid og råd til at vente på den rigtige mulighed. Jeg vil gerne se minimum en enkelt spiller mere, foruden Ocampos hvis han kommer, inden testkampen imod Randers Lørdag. Kommer den rigtige 6'er/8'er kan jeg godt leve med at sidste mand først kommer til allersidst i i vinduet, men jeg mener ikke at en enkelt mand er nok.

Den rigtige besætning på midtbanen vil selvfølgelig også styrke de tre forreste, hvor især Kusk kan få noget ud af et hold der er mere på bolden, og Prica få flere muligheder.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Indlæg af raekkeettre » 24. aug 2020, 11:24

Jeg har SUPER svært ved at forholde mig til vores trup lige pt. - Der er simpelthen så mange ubekendte, at man ikke ved hvad dælen der er brug for, og hvad der ikke er brug for. Jeg peger måske i en retning nu - der hedder RO!!! Og så lad Friis arbejde med det han har - så vi ikke får flere ubekendte faktorer i spil. Der er sket SÅ meget det sidste 6-8 måneder, men specielt også den sidste måned.

Hvis der helt til slut i vinduet skulle komme noget vildt, jamen så slå til! Ellers venter vi, og ser hen imod vinter vinduet. Vi skal "kun" spille 13 kampe i efteråret her, og derfor er der 9 kampe tilbage (41%) af grundspillet - inden vi så går ind i et forhåbentligt mestergruppespil. Så vi kan nå at reagere til vinter, og vi kan se tiden lidt an.

Men ellers er det jo altid sjovt med lidt Football Manager sjov :thumbsup:

9000AaB
Superliga
Superliga
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Indlæg af 9000AaB » 24. aug 2020, 11:34

Ved Bo Henriksen skilder vandende men gan er loge blevet ledig i Horsens. Personligt gad jeg mega godt sådan en type i AaB, men fodboldfsgligt aner jeg ikke hvordan han er - men har en personlig holdning at han kun ka være bedre end Friss..

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 24. aug 2020, 11:38

9000AaB skrev:
24. aug 2020, 11:34
Ved Bo Henriksen skilder vandende men gan er loge blevet ledig i Horsens. Personligt gad jeg mega godt sådan en type i AaB, men fodboldfsgligt aner jeg ikke hvordan han er - men har en personlig holdning at han kun ka være bedre end Friss..
Slå venligst autocorrect til næste gang.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 24. aug 2020, 11:45

Hvis ikke Inge André kan hente Henriksen, så kan jeg sagtens acceptere en Amini. :thumbsup:

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 24. aug 2020, 11:46

FIDEL skrev:
24. aug 2020, 11:45
Hvis ikke Inge André kan hente Henriksen, så kan jeg sagtens acceptere en Amini. :thumbsup:
Amini var ringere end Patrick Olsen på stort set alle målbare parametre i sidste sæson. Nej tak.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 24. aug 2020, 11:48

Julgranen skrev:
24. aug 2020, 11:46
FIDEL skrev:
Amini var ringere end Patrick Olsen på stort set alle målbare parametre i sidste sæson. Nej tak.
Det ligger heller ikke i kortene at han bliver i DK, så var han vel blevet enig med GF om en forlængelse.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 24. aug 2020, 11:52

Pastorius skrev:
24. aug 2020, 11:48
Julgranen skrev:
FIDEL skrev:
Det ligger heller ikke i kortene at han bliver i DK, så var han vel blevet enig med GF om en forlængelse.
Jojo, men han er blevet røvrendt af den tyrkiske klub, og flere ligaer er allerede startet... Nu må vi se.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 24. aug 2020, 11:52

Pastorius skrev:
24. aug 2020, 11:48
Julgranen skrev:
FIDEL skrev:
Ah, nu så jeg lige en artikel om at en deal var strandet.

Amini bliver ikke den første og langt fra den sidst - og da slet ikke den bedste, som i dette vindue kommer til at stå i en situation, hvor hans muligheder forsvinder og i sidste ende må tage til takke med noget mindre, ringere eller mere eksotisk end han havde håbet.

Det er den situation som jeg håber at AaB er rustet til, så vi kan være klar når de rigtige muligheder opstår.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 24. aug 2020, 11:53

raekkeettre skrev:
24. aug 2020, 11:24
Jeg har SUPER svært ved at forholde mig til vores trup lige pt. - Der er simpelthen så mange ubekendte, at man ikke ved hvad dælen der er brug for, og hvad der ikke er brug for. Jeg peger måske i en retning nu - der hedder RO!!! Og så lad Friis arbejde med det han har - så vi ikke får flere ubekendte faktorer i spil. Der er sket SÅ meget det sidste 6-8 måneder, men specielt også den sidste måned.

Hvis der helt til slut i vinduet skulle komme noget vildt, jamen så slå til! Ellers venter vi, og ser hen imod vinter vinduet. Vi skal "kun" spille 13 kampe i efteråret her, og derfor er der 9 kampe tilbage (41%) af grundspillet - inden vi så går ind i et forhåbentligt mestergruppespil. Så vi kan nå at reagere til vinter, og vi kan se tiden lidt an.

Jeg tror det er alt for farligt, IKKE at erstatte PO.
Han var vores bedste mand sidste sæson. Kan slet ikke se, hvem i vores nuværende trup, som skal erstatte ham ,uden vi ser mærkbart dårligere ud?

Og så skal der altså til at være noget handling bag ordene i AaB!
Det kan altså ikke nytte at vi har en direktør, som snakkede top 4 for et års tid siden.
Nu har vi en sportschef, som i Ridposten snakker om at vi skal vinde noget, og været et top 4 hold.
Nu skal der noget handling bag de ord! Det sender IKKE et godt signal at sælge vores bedste mand og så tro vi lige bliver et top 4 hold alligevel.
Det er på tide man giver alle omkring AaB nogle signaler, som viser at man mener de ting man siger.
Publikum, sponsore, (Kommende investor) Ja hele fodbold Danmark, skal da se at vi mener, hvad vi siger!

Vi bliver ikke top 4 ved at sælge vores bedste mand og hive 4 unge spillere ind, for at styrke bredden.
Der skal PROFIL indkøb til, hvis vi vil være med, hvor det er sjovest.
DET signal må Inge gerne begynde at sende til de folk, som ligger penge i AaB. Ellers ender det IGEN IGEN med en midterplacering og et halvt nordjylland, som siger: DE er SÅ RINGE!

Der skal skabes en hype, som gør at folk kommer på stadion fordi vi vinder. Sponsorere og investor skal synes der er handling bag ordene, så vi kan få flere penge i kassen og gøre det endnu sjovere.

Det skal være SLUT med middelmådighed, hvis der er alvor bag Inges ord.
Der skal handels ind, for at få de resultater som han selv siger vi skal have.

raekkeettre
Allstar
Allstar

Indlæg af raekkeettre » 24. aug 2020, 12:01

raekkeettre skrev:

Lige for at lave en EDIT på min egen post. At HVIS der kommer noget i slutningen af vinduet, skal det overskyggende paramenter (altså ud over han skal være god :)) være Fart! Så lige opgørelsen for 2019/2020 - På listen over topfart skal vi helt ned på nummer 39 for at finde en AaB spiller, og det er Kaufmann! Hvis vi går længere ned for at finde en nuværende AaB spiller så er det nummer 68 og det er Lucas - Det er jo helt vildt. Der er INGEN andre hold der kan mønstre et langsomre hold i Superligaen...

raekkeettre
Allstar
Allstar

Indlæg af raekkeettre » 24. aug 2020, 12:05

Gaarde6 skrev:
24. aug 2020, 11:53
raekkeettre skrev:

Jeg tror det er alt for farligt, IKKE at erstatte PO.
Han var vores bedste mand sidste sæson. Kan slet ikke se, hvem i vores nuværende trup, som skal erstatte ham ,uden vi ser mærkbart dårligere ud?

Og så skal der altså til at være noget handling bag ordene i AaB!
Det kan altså ikke nytte at vi har en direktør, som snakkede top 4 for et års tid siden.
Nu har vi en sportschef, som i Ridposten snakker om at vi skal vinde noget, og været et top 4 hold.
Nu skal der noget handling bag de ord! Det sender IKKE et godt signal at sælge vores bedste mand og så tro vi lige bliver et top 4 hold alligevel.
Det er på tide man giver alle omkring AaB nogle signaler, som viser at man mener de ting man siger.
Publikum, sponsore, (Kommende investor) Ja hele fodbold Danmark, skal da se at vi mener, hvad vi siger!

Vi bliver ikke top 4 ved at sælge vores bedste mand og hive 4 unge spillere ind, for at styrke bredden.
Der skal PROFIL indkøb til, hvis vi vil være med, hvor det er sjovest.
DET signal må Inge gerne begynde at sende til de folk, som ligger penge i AaB. Ellers ender det IGEN IGEN med en midterplacering og et halvt nordjylland, som siger: DE er SÅ RINGE!

Der skal skabes en hype, som gør at folk kommer på stadion fordi vi vinder. Sponsorere og investor skal synes der er handling bag ordene, så vi kan få flere penge i kassen og gøre det endnu sjovere.

Det skal være SLUT med middelmådighed, hvis der er alvor bag Inges ord.
Der skal handels ind, for at få de resultater som han selv siger vi skal have.
Altså jeg kan kun være enig i det du skriver - hvis vel og mærket præmissen er, at jo flere man henter ind, også af profiler, jo større chancer har vi for succes. Og det er den præmisse, at jeg stiller spørgsmålstegn ved. Jeg tror også RO kan noget, jeg tror også stabilitet kan noget, specielt på den korte bane. Men er der ikke også noget med, at det er først i 2021/2022 vi skal være nummer 4 - så IAO kan jo for sin vis jo sælge denne her sæson, og bare købe vildt ind, for så at håbe at stabiliteten findes i 2021. Jeg tror bare at hvis vi vil se resultater på den kortebane også, så skal vi altså til at tænke på at skabe noget ro omkring truppen, ellers bliver jeg sgu bange for den her sæson...

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 24. aug 2020, 12:19

raekkeettre skrev:
24. aug 2020, 12:05

Altså jeg kan kun være enig i det du skriver - hvis vel og mærket præmissen er, at jo flere man henter ind, også af profiler, jo større chancer har vi for succes. Og det er den præmisse, at jeg stiller spørgsmålstegn ved. Jeg tror også RO kan noget, jeg tror også stabilitet kan noget, specielt på den korte bane. Men er der ikke også noget med, at det er først i 2021/2022 vi skal være nummer 4 - så IAO kan jo for sin vis jo sælge denne her sæson, og bare købe vildt ind, for så at håbe at stabiliteten findes i 2021. Jeg tror bare at hvis vi vil se resultater på den kortebane også, så skal vi altså til at tænke på at skabe noget ro omkring truppen, ellers bliver jeg sgu bange for den her sæson...
Helt uenig i præmissen. Der er stor kontinuitet og stabilitet på holdet. De fleste spillere har været i klubben i mange år.

Rinne (3 sæsoner)
Okore (3) - Thelander (1+) - Ross (1)
Pallesen (3) - Fossum (1) - MC (4) - Ahlmann (10)
Kusk (2½+) - van Weert (3) - Lucas (2+)

Så kan man stille lidt anderledes op - måske får du Prica (0) ind i stedet for Kusk eller Ferreira (0) ind for MC, fair nok. Men næsten hele start-11 er gengangere fra sidste sæson og cirka halvdelen af start-11 har været i AaB i 3 sæsoner eller mere.

At den kommende sæson skal "sælges" forstår jeg intet af. Hvad mener du med det?

raekkeettre
Allstar
Allstar

Indlæg af raekkeettre » 24. aug 2020, 12:31

Yankee skrev:
24. aug 2020, 12:19
raekkeettre skrev:

Helt uenig i præmissen. Der er stor kontinuitet og stabilitet på holdet. De fleste spillere har været i klubben i mange år.

Rinne (3 sæsoner)

Så kan man stille lidt anderledes op - måske får du Prica (0) ind i stedet for Kusk eller Ferreira (0) ind for MC, fair nok. Men næsten hele start-11 er gengangere fra sidste sæson og cirka halvdelen af start-11 har været i AaB i 3 sæsoner eller mere.

At den kommende sæson skal "sælges" forstår jeg intet af. Hvad mener du med det?
Jeg mener - at jeg bestemt ikke tror, at det hold du nævner, er det hold der kommer på banen, og det er derfor jeg skriver RO PÅ nu :)

Jeg tror, Ross er væk, jeg tror Rinne er væk, der er chancer for Okore og Kusk også er væk, der er chancer for Lucas er skadet de næste mange kampe. Plus vi nu har 4-5 nye spillere, som skal integreres. Og hvis nu der kommer 1-2 mere som folk mener til start 11, som ikke er en af dem der potentielt skal sælges, men som fx. MC - jamen så kan vi potentielt set, se ind i at et halvt hold som er nye. Og så synes jeg man sælger 2020/2021 for at opnå noget i 2021 - det kan jo være en strategi, jeg synes bare den kan være risikabel.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 24. aug 2020, 12:32

Yankee skrev:
24. aug 2020, 12:19
raekkeettre skrev:

Rinne (3 sæsoner)

Nej, det er helt sort. Vi skal op og blande os stensikkert i top-6 fra start, og så skal vi minimum være med til at kæmpe om medaljerne når det bliver afgjort - helt til slut. Alt andet vil være en fiasko.

Noget andet er så om det er det der kommer til at ske. Jeg er ikke overbevist - der skal i hvert fald lige pludselig være en helt anden stabilitet over vores præstrationer sæsonen igennem, hvis det skal kunne holde.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Himmerland
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Skørping

Indlæg af Himmerland » 24. aug 2020, 12:36

Låst