Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af baresi » 15. jul 2021, 16:50

san skrev:
15. jul 2021, 16:46
"''At an er 1. til 6eren siger mere om hvad vi mangler. han har ingen leder evner, tænker langsomt, afleverer stadig dårligt, og har stadig et lavt bundniveeau og ikke et topniveau der er start 11"""
Fuck de andre må være pivringe på den midtbane nu når ham du beskriver er 1 valg :oops:
han er jo pt 1. valg til 6eren. jeg synes ikke han er 1. valg. men det viser kampene jo.

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 15. jul 2021, 16:56

san skrev:
15. jul 2021, 16:33
Magnus får godt nok ufortjent mange negative tillægsord. Han er pt førstevalg på cm og derfor vel det bedste vi har til pladsen. 🤔
Det svarer til at gå på Old Games, og påstå at hende den lyshårede i baren er bedste mulighed.
Det kan da godt være, men det er fordi de pæne piger er skredet, og når hun vender sig om er hun stadig under middel.
Sådan er det lidt på CM, hvor vi med Hiljemarks afgang er historisk ringe besat, i hvert fald så længe Ferreira ikke løfter sit niveau.
Håber Fossum sælges enten dette vindue eller næste, så hverken Magnus eller Pedro (hvis ikke han løfter sit niveau) behøver starte og Inge i stedet køber to nye midtbanespillere.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 15. jul 2021, 17:07

Og det er bestemt ikke fordi jeg har noget imod Magnus - han lider under samme forbandelse som stort set alle andre centrale midtbanespillere vi har skabt de sidste 10 år. Minus Abildgaard.

For langsom, for dårlig teknisk og mangler i pasningsspillet.

AaB’s spillestil stiller krav til spilopbygning og afvikling.
Der skal spilles hurtigt og klogt.
Spillerne skal være teknisk stærke og intelligente.

Det harmonerer meget dårligt med spillere som Kakeeto og Magnus.
Intet ville glæde mig mere end hvis vi fandt en central midtbanespiller med evner på bolden. Evner til de skarpe pasninger, til at spotte de gode løb, til at styre spillet på sikker vis.
En type som Hammershøj-Mistrati.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 15. jul 2021, 17:10

Inge har rost MC for sit comeback, og Cifuentes bruger ham. Jeg går ud fra, han alligevel er noget bedre, end kritikken herinde skulle indikere, og at det er ret åbent, om det er ham eller Ferreira som kommer til at supplere en ny klasse-midt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 15. jul 2021, 17:14

Funky skrev:
15. jul 2021, 17:10
Inge har rost MC for sit comeback, og Cifuentes bruger ham. Jeg går ud fra, han alligevel er noget bedre, end kritikken herinde skulle indikere, og at det er ret åbent, om det er ham eller Ferreira som kommer til at supplere en ny klasse-midt.
Ja, han har da vundet i lotteriet, og været begunstiget af Hiljemarks skade, Pedros deroute og det faktum at vi ikke har haft en værdig back-up.

Men det er samme spiller som Inge prompte flåede af holdkortet ved hans tiltrædelse, fordi han var holdets svageste led.
Det er jo ikke fordi han er blevet længder bedre. Han spiller flere kampe på middel niveau, og har ikke haft helt samme frekvens af mareridtskampe.

Men lad os da høre nogle forslag til hvem der kan forstærke os centralt. Hvad synes I andre er vigtige egenskaber for en CM i AaB? Det er jo en transfertråd :-)

Legum Magister
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Indlæg af Legum Magister » 15. jul 2021, 17:33

Funky skrev:
15. jul 2021, 17:10
Nu har Inge og AaB jo en selvstændig interesse i at tale egne spillere op og ikke ned, så rosen siger nok ikke så meget om MC's faktiske niveau; men mere om det faktum, at AaB har været nødt til at agere efter de forhåndenværende søms princip, og der har han haft sin brugbarhed - i mangel af bedre alternativer - da Hiljemark blev skadet og bunden gik ud af Pedros spil. Hvis Pedro kan genfinde de takter han tidligere har vist, er der for mig ingen tvivl om, at MC står nærmest udgangen.

Brugeravatar
Runschen
2. div
2. div

Indlæg af Runschen » 15. jul 2021, 17:37

Som type tænker jeg en “Pierre-Emil Højbjerg-type”.

Altså en verbal leder, som både kan erobre, men frem for alt styre spillet på midten. En type, der skyder brystet frem og signalere “giv bare mig bolden”, for det har vi den grad brug for - i særdeleshed, når vi møder modgang.

Hiljemark var jo skræddersyet - god damn it :@

Faktisk tror jeg, at vi med en mere spilstyrende spiller på midten igen kan få Ferreira tilbage i sin bedste rolle, som klar 6’er, hvis opgave ligger i erobrings- og duelspillet.

Og hvem passer så på den profil og inden for vores økonomiske rammer - ja det er så “the-million-dollar-question” ? :S

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 15. jul 2021, 18:18

baresi skrev:
15. jul 2021, 16:01
bedstefar skrev:
15. jul 2021, 15:42
Jyden skrev:
15. jul 2021, 15:37
Med Prip og Makaric som foreløbige transfers, tænker folk så Thomsen kan have sin berettigelse på holdet, såfremt han kan erhverves til en "kom igang igen og vis hvad du kan" kontrakt, eller har han ikke længere hvad der skal til for at løfte holdet?
Nej tak, simpelthen ikke god nok. Har intet vist i FCK og har også været ramt af en del skader de sidste år. Mon ikke en klub som Silkeborg, Vejle eller måske Køge kan bruge ham, så kan han også blive boende i sin hjemby :thumbsup:
jeg gad godt se ham. Dejligt overblik. Kæmpe stor motor. God teknik. God assist spiller og til dels målfarlig.
MEN jeg hører at han ikke er et emne i AaB, og at man har radaren ude efter en pænt stærk CM der uden tvivl er over Thomsen niveau.
Jeg er lidt blandet med Thomsen. 2013-2015 Thomsen ville jo kunne styrke holdet, men ville så omvendt ikke passe skide godt i et det nuværende system. Ser ham ikke som 10'er, han er ikke wingback, ser ham heller ikke som 8'er og kan heller ikke se ham som en optimal løsning i frontkæden om så vi spiller med 2 fremme og en 10'er eller tre helt fremme.
Jeg er meget bange for, at det ville blive et dyrt projekt som vi ikke ville få meget ud af. Han har ikke spillet meget i mange år og jeg han kunne måske godt supplere på de fleste pladser, men har vi ikke mere brug for en starter på en af de to centrale midt pladser eller noget mere kreativt på den forreste del af banen? Jeg er lunken omkring det.
RAUS RAUS SSE!

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 15. jul 2021, 18:24

Jakobsen skrev:
15. jul 2021, 18:18
eller noget mere kreativt på den forreste del af banen? Jeg er lunken omkring det.
Vi er bedre besat end de fleste hold udenfor top 3 med Kusk og Prip. Det vigtigste må være at vi får strikket nogle bedre holdpræstationer sammen.
Spillerne kan jo være nok så gode, hvis ikke holdet fungerer.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 15. jul 2021, 20:05

Runschen skrev:
15. jul 2021, 17:37

Altså en verbal leder, som både kan erobre, men frem for alt styre spillet på midten. En type, der skyder brystet frem og signalere “giv bare mig bolden”, for det har vi den grad brug for - i særdeleshed, når vi møder modgang.

Faktisk tror jeg, at vi med en mere spilstyrende spiller på midten igen kan få Ferreira tilbage i sin bedste rolle, som klar 6’er, hvis opgave ligger i erobrings- og duelspillet.

Og hvem passer så på den profil og inden for vores økonomiske rammer - ja det er så “the-million-dollar-question” ? :S
Præcis dén type, vi mangler. Og ja, Hiljemark var netop den type. Men at lave det scoop (ja, det var så ikke et scoop alligevel) to vinduer i træk bliver ikke nemt. Men hvem ved, hvad Inge kan præstere.
Ædruelighedens stemme

Legum Magister
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Indlæg af Legum Magister » 15. jul 2021, 20:10

R Rosenberg skrev:
15. jul 2021, 20:05
Runschen skrev:

Præcis dén type, vi mangler. Og ja, Hiljemark var netop den type. Men at lave det scoop (ja, det var så ikke et scoop alligevel) to vinduer i træk bliver ikke nemt. Men hvem ved, hvad Inge kan præstere.
Og her er det så, at jeg folder hænderne og beder til, at Inge har en nordmand eller svensker på tegnebrættet. Måske Julgranen, som sitets faste Skandinaviens-korrespondent, har et bud eller to?

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 15. jul 2021, 20:18

R Rosenberg skrev:
Runschen skrev:

Mindre kan også gøre der for mit vedkommende. for min skyld behøver vi ikke hente en overskyggende stjerne ind. En handel som den vi lavede med PO kan jeg sagtens leve med.

Det vigtigste er at få en med de rette kompetencer ind. Det vil gøre en verden til forskel for os at få en central midtbanespiller med evner i fødderne. Jeg tror også Pedro ville stråle igen ved at det ansvar med spilfordeling primært ligger hos en anden.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
KME
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Peter Møller, Peter Rasmussen, Peter Woodring
Geografisk sted: 8722
Kontakt:

Indlæg af KME » 15. jul 2021, 20:31

Radnik har bekræfter Makaric skiftet - hvornår melder AaB ud? :aabfan: :aabfan:
AaB fan since 1991 :aabfan:

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 15. jul 2021, 20:31

KME skrev:
15. jul 2021, 20:31
mon ikke det bliver imorgen?

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 15. jul 2021, 20:38

gravballe skrev:
KME skrev:
Jeg tænker han sikkert fløj til DK i nat - så jo, mon ikke han annonceres i morgen.

Lyfe
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Eric Cantona

Indlæg af Lyfe » 15. jul 2021, 20:41

Forza skrev:
15. jul 2021, 20:38
gravballe skrev:
KME skrev:
Jeg tænker han sikkert fløj til DK i nat - så jo, mon ikke han annonceres i morgen.
Inge sagde tidligere idag at lægetjekket manglede og nogle underskrifter.
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 15. jul 2021, 20:42

Lyfe skrev:
15. jul 2021, 20:41
Forza skrev:
15. jul 2021, 20:38
gravballe skrev:
KME skrev:
Inge sagde tidligere idag at lægetjekket manglede og nogle underskrifter.
Hov, mente fløj til DK i dag.

Spørgsmålet er vel hvornår lægetjekket foretages.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Indlæg af Moen » 15. jul 2021, 21:55

"Det er både vores og Thisteds håb, at Oliver skal dertil på udlån, men der er ikke noget bekræftet endnu", siger Inge André Olsen til Nordjyske

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Indlæg af Fromthecradle » 15. jul 2021, 22:46

Julgranen skrev:
15. jul 2021, 17:07
Og det er bestemt ikke fordi jeg har noget imod Magnus - han lider under samme forbandelse som stort set alle andre centrale midtbanespillere vi har skabt de sidste 10 år. Minus Abildgaard.

For langsom, for dårlig teknisk og mangler i pasningsspillet.

AaB’s spillestil stiller krav til spilopbygning og afvikling.
Der skal spilles hurtigt og klogt.
Spillerne skal være teknisk stærke og intelligente.

Det harmonerer meget dårligt med spillere som Kakeeto og Magnus.
Intet ville glæde mig mere end hvis vi fandt en central midtbanespiller med evner på bolden. Evner til de skarpe pasninger, til at spotte de gode løb, til at styre spillet på sikker vis.
En type som Hammershøj-Mistrati.
Men tilsyneladende harmonerer det også dårligt med Pedro. Han er åbenbart ramt af samme “forbandelse”?
You pay for this?

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 15. jul 2021, 22:57

Legum Magister skrev:
15. jul 2021, 20:10
R Rosenberg skrev:
Runschen skrev:

Og her er det så, at jeg folder hænderne og beder til, at Inge har en nordmand eller svensker på tegnebrættet. Måske Julgranen, som sitets faste Skandinaviens-korrespondent, har et bud eller to?
Ja, det ville være brugbart. Eller en islænding med samme skudsmål ville også være fint.
Ædruelighedens stemme

Låst