Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
9520AaB
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af 9520AaB » 30. nov 2015, 20:27

Spanky skrev:
Sambaman skrev:
frederikshavneren skrev:
gravballe skrev:
Sauer skrev:
gravballe skrev:Slagelse er konkurs, Michael lumb kunne være en god backup?
Han spiller i Lyngby
Ups :)
Umiddelbart synes jeg ikke rigtigt at der er noget interessant at hente i Slagelses konkursbo
Det skulle da lige være, hvis man kunne få Bozga eller Kure billigt ind samtidig med, at de er indstillet på at stå bagerst i køen til det centrale forsvar.
Helt håbløse spillere - de må gerne holde sig langt væk fra AaB !
Enig, det eneste Kure er garant for, er nedrykning. Først AGF, så FCV * 2.

jonas386
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af jonas386 » 30. nov 2015, 22:28

Jeg vil hellere man splitter holdet op til en ny sæson fremfor midt i sæsonen hvor man har noget at spille for. Lå vi nummer 6, og var for langt fra top 3 til det ville give mening, så var situationen selvfølgelig en anden. Men nu er tilfældet altså bare at vi har noget at spille for, og vi er ikke i en situation hvor vi er tvunget til at sælge vores spillere for at få lortet til at køre rundt. Vi skal da sælge vores spillere hvis vi kan sælge dem til astronomiske beløb, men vi har altså stadig et mål om at vinde fodboldkampe. Jeg ved selvfølgelig ikke med Gaarde og alle andre fodboldfans, men jeg vil hellere vinde mesterskaber end at sælge en spiller for 5 millioner ekstra (Thomsen).

Man kan rigtigt nok ikke betale sig ud af alt, men man kan jo lave en deal med Spalvis og Thomsen der går på højere (som i rigtigt gode) bonusser for et evt mesterskab (eller andre placeringer) der giver dem en fordel i at spille sæsonen færdig, men heller ikke binder dem til klubben i længere tid. Gaarde snakker om at man gerne vil belønne de spillere der gør det godt (i forbindelse med evt Spalvis forlængelse), så hvorfor ikke gøre det?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 30. nov 2015, 23:05

jonas386 skrev:Jeg vil hellere man splitter holdet op til en ny sæson fremfor midt i sæsonen hvor man har noget at spille for. Lå vi nummer 6, og var for langt fra top 3 til det ville give mening, så var situationen selvfølgelig en anden. Men nu er tilfældet altså bare at vi har noget at spille for, og vi er ikke i en situation hvor vi er tvunget til at sælge vores spillere for at få lortet til at køre rundt. Vi skal da sælge vores spillere hvis vi kan sælge dem til astronomiske beløb, men vi har altså stadig et mål om at vinde fodboldkampe. Jeg ved selvfølgelig ikke med Gaarde og alle andre fodboldfans, men jeg vil hellere vinde mesterskaber end at sælge en spiller for 5 millioner ekstra (Thomsen).

Man kan rigtigt nok ikke betale sig ud af alt, men man kan jo lave en deal med Spalvis og Thomsen der går på højere (som i rigtigt gode) bonusser for et evt mesterskab (eller andre placeringer) der giver dem en fordel i at spille sæsonen færdig, men heller ikke binder dem til klubben i længere tid. Gaarde snakker om at man gerne vil belønne de spillere der gør det godt (i forbindelse med evt Spalvis forlængelse), så hvorfor ikke gøre det?
Helt enig. Hellere små transfers og store resultater end omvendt. Selvfølgelig kan pengene blive så store, at man ikke kan sige nej, men med AaB's nuværende økonomi og mulig mesterskabskamp til foråret vil ethvert salg under 10 mio være et dårligt salg. For Spalvis især skal vi meget højere op, og et vintersalg skal først gælde fra sommerferien. Han er simpelthen for unik til at lade gå midt i en sæson.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 30. nov 2015, 23:27

sulakvelidze skrev:
jonas386 skrev:Jeg vil hellere man splitter holdet op til en ny sæson fremfor midt i sæsonen hvor man har noget at spille for. Lå vi nummer 6, og var for langt fra top 3 til det ville give mening, så var situationen selvfølgelig en anden. Men nu er tilfældet altså bare at vi har noget at spille for, og vi er ikke i en situation hvor vi er tvunget til at sælge vores spillere for at få lortet til at køre rundt. Vi skal da sælge vores spillere hvis vi kan sælge dem til astronomiske beløb, men vi har altså stadig et mål om at vinde fodboldkampe. Jeg ved selvfølgelig ikke med Gaarde og alle andre fodboldfans, men jeg vil hellere vinde mesterskaber end at sælge en spiller for 5 millioner ekstra (Thomsen).

Helt enig. Hellere små transfers og store resultater end omvendt. Selvfølgelig kan pengene blive så store, at man ikke kan sige nej, men med AaB's nuværende økonomi og mulig mesterskabskamp til foråret vil ethvert salg under 10 mio være et dårligt salg. For Spalvis især skal vi meget højere op, og et vintersalg skal først gælde fra sommerferien. Han er simpelthen for unik til at lade gå midt i en sæson.
Problemet er bare at sommerens transfervindue går langt ind i en sæson, så det bliver jo september inden vi ved hvilket hold vi har at spille med.
Med venlig Hilsen
--
Robert

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 1. dec 2015, 01:10

Pastorius skrev:
sulakvelidze skrev:

Problemet er bare at sommerens transfervindue går langt ind i en sæson, så det bliver jo september inden vi ved hvilket hold vi har at spille med.
Så må man bygge op derfra. Det giver hvertfald i min øjne bedst mening ift hvordan situationen ser ud lige nu.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 1. dec 2015, 08:34

Det er lykkedes mange hold at vinde Danmarksmesterskabet uden Nicolaj Thomsen eller Lukas Spalvis i truppen.

Selv med de to på holdet er der meget stor sandsynlighed for at vi "kun" bliver nr. 4-5, så hvis der kommer et stort tilbud på en af dem nu til vinter, så bør man slå til. Ligesom dengang vi solgte Rade Prica og Lasse Nielsen i vinterpausen...

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 1. dec 2015, 08:54

Yankee skrev:Det er lykkedes mange hold at vinde Danmarksmesterskabet uden Nicolaj Thomsen eller Lukas Spalvis i truppen.

Selv med de to på holdet er der meget stor sandsynlighed for at vi "kun" bliver nr. 4-5, så hvis der kommer et stort tilbud på en af dem nu til vinter, så bør man slå til. Ligesom dengang vi solgte Rade Prica og Lasse Nielsen i vinterpausen...
Helt enig!

Det allerbedste der kan ske er at vi laver en aftale med en klub med skifte i sommerferien. Så har vi god tid til at finde ud af hvem vi vil tilføje truppen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 1. dec 2015, 08:56

Yankee skrev:Det er lykkedes mange hold at vinde Danmarksmesterskabet uden Nicolaj Thomsen eller Lukas Spalvis i truppen.

Præcis. Kommer der rigtigt mange penge på bordet, og det kan der altså godt fra en Bundesligaklub, så skal man sige ja tak. Tager man de mange penge bliver der også noget at geninvestere for. Kunne godt tænkt mig, at se AaB hente et stort dansk eller nordisk talent for en gang skyld, også selvom sådan nogle koster.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 1. dec 2015, 09:15

Selvom jeg har hørt skræk historier om manden.
Så burde Pusic da kunne lokkes væk fra FCM, hvis vi sælger Spalvis.
Jeg synes han arbejder sten hårdt og er målfarlig. Men i FCM, hvor de kun spiller med en fremme, bliver han nok 3-4 valg næste sæson.

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 1. dec 2015, 09:31

Pastorius skrev:

Helt enig!

Det allerbedste der kan ske er at vi laver en aftale med en klub med skifte i sommerferien. Så har vi god tid til at finde ud af hvem vi vil tilføje truppen.
Dette tror jeg også vil give et løft til evt. begge spillere, da de så er frie for bekymringer om hvad der skal ske pr. 1.juli...

Og så kan det godt laves at prisen er lidt lavere hvis transferen først går igennem til sommer. De penge kan være givet godt ud for AaB...

N
1. div
1. div

Indlæg af N » 1. dec 2015, 09:46

Er meget enig. Hvis ikke vi havde scoret dybt inde i overtiden mod Randers og var Brøndby kampen ikke faldet ud til vores fordel havde vi lagt i midterste del af tabellen og snakken havde været en hel anden. Spalvis peaker maksimalt nu og hans markedsværdi kan vel næppe blive højere (ser man bort fra evt klausul), det er perfekt timing op til transfervindue. Vores "problem" er vi pludselig snuser til metallet, men ser vi et øjeblik bort fra det, så må det være nu man skal cashe in og forlade bordet i denne omgang. Thomsen er væk, skal sælges sålænge vi måske stadig kan hive en mill euro for ham eller lign.

En lejeaftale sæsonen ud ku være interessant, omvendt, taber vi et par kampe, så hellere ha en frisæson at spille nye spillere ind.

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 1. dec 2015, 09:49

Rasmus Falk vil gerne prøve at vinde noget.

Kunne være en fin, lille tak for sidst-hilsen til OB at skrive kontrakt med ham fra sommer, hvor han har kontraktudløb. Så kan OB selv bestemme, om de vil betale løn i et halvt år til en umotiveret spiller, eller om de vil lade ham gå til vinter for de håndører Allan Gaarde nu lige har i bukselommen.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 1. dec 2015, 10:26

Gnu skrev:Rasmus Falk vil gerne prøve at vinde noget.

Kunne være en fin, lille tak for sidst-hilsen til OB at skrive kontrakt med ham fra sommer, hvor han har kontraktudløb. Så kan OB selv bestemme, om de vil betale løn i et halvt år til en umotiveret spiller, eller om de vil lade ham gå til vinter for de håndører Allan Gaarde nu lige har i bukselommen.
Det sker jo ikke... Vi har problemer nok med bare at holde på vores egne! Skulle Thomsen ryge ville han være en perfekt erstatning, men vi vil jo ikke tilbyde ham den økonomi der skal til.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

9800
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Wurtz

Indlæg af 9800 » 1. dec 2015, 10:53

N skrev:

Er meget enig. Hvis ikke vi havde scoret dybt inde i overtiden mod Randers og var Brøndby kampen ikke faldet ud til vores fordel havde vi lagt i midterste del af tabellen og snakken havde været en hel anden. Spalvis peaker maksimalt nu og hans markedsværdi kan vel næppe blive højere (ser man bort fra evt klausul), det er perfekt timing op til transfervindue. Vores "problem" er vi pludselig snuser til metallet, men ser vi et øjeblik bort fra det, så må det være nu man skal cashe in og forlade bordet i denne omgang. Thomsen er væk, skal sælges sålænge vi måske stadig kan hive en mill euro for ham eller lign.

En lejeaftale sæsonen ud ku være interessant, omvendt, taber vi et par kampe, så hellere ha en frisæson at spille nye spillere ind.
Hvis og hvis min røv er spids. Jeg er ikke tilhænger af at købe (ret mange) spillere, og jeg er heller ikke tilhænger af at sælge nogen. Vores drift hænger sammen uden spillersalg, og grunden til at vi driver en fodboldklub er drømmen om hæder og ære, ikke nødvendigvis at tjene penge. Hvis vi vinder mesterskab og pokal og kvalificerer ós til gruppespil, så er jeg egentlig pisse ligeglad om Thomsen ryger for 0 kroner om et år. Faktum er at vi ligger godt an til det hele før foråret (jeg er slet ikke i tvivl om at Viborg bliver smadret på mandag) Vores trup er ikke den bredeste, målt på 24 mand, men vi har masser af kvalitet på de første 16 spillere, se bare sidst hvor vi mangler tre mand, men hvor vores erstatninger gjorde det fantastisk. Hvis Ahlman er klar næste gang, så ville jeg spille med Gilli på højre back. Jeg er sikker på at når vi skriver 1/4 så er der ikke en eneste der kan huske at vi engang havde en Henrik Dalsgaard på backen.
En enkelt tilføjelse kunne være en defensiv midtbanespiller, og måske en ung talentfuld fløj, men ellers synes jeg vi har en pisse stærk trup.

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 1. dec 2015, 11:04

Hanga skrev:
Gnu skrev:Rasmus Falk vil gerne prøve at vinde noget.

Det sker jo ikke... Vi har problemer nok med bare at holde på vores egne! Skulle Thomsen ryge ville han være en perfekt erstatning, men vi vil jo ikke tilbyde ham den økonomi der skal til.
Jaja, realistisk er det ikke, men det kunne være sjovt at få skovlen under OB.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

N
1. div
1. div

Indlæg af N » 1. dec 2015, 11:11

9800 skrev:
N skrev:

Hvis og hvis min røv er spids. Jeg er ikke tilhænger af at købe (ret mange) spillere, og jeg er heller ikke tilhænger af at sælge nogen. Vores drift hænger sammen uden spillersalg, og grunden til at vi driver en fodboldklub er drømmen om hæder og ære, ikke nødvendigvis at tjene penge. Hvis vi vinder mesterskab og pokal og kvalificerer ós til gruppespil, så er jeg egentlig pisse ligeglad om Thomsen ryger for 0 kroner om et år. Faktum er at vi ligger godt an til det hele før foråret (jeg er slet ikke i tvivl om at Viborg bliver smadret på mandag) Vores trup er ikke den bredeste, målt på 24 mand, men vi har masser af kvalitet på de første 16 spillere, se bare sidst hvor vi mangler tre mand, men hvor vores erstatninger gjorde det fantastisk. Hvis Ahlman er klar næste gang, så ville jeg spille med Gilli på højre back. Jeg er sikker på at når vi skriver 1/4 så er der ikke en eneste der kan huske at vi engang havde en Henrik Dalsgaard på backen.
En enkelt tilføjelse kunne være en defensiv midtbanespiller, og måske en ung talentfuld fløj, men ellers synes jeg vi har en pisse stærk trup.
Jeg tror at dem som skyder og har skudt millioner og atter millioner i AaB ikke er ligeglade med om købmandsskabet vægtes en smule. Som Pastoríous så fint siger, hvis så bare ramaskriget herinde ikke er så stort til sommer når vi sælger til det halve... Alle vil selvfølgelig gerne se metal, men prisen har de forgangende år os nær kostet klubbens eksistens. Hvis og hvis, jeg er fuld ud klar over mit oplæg ville afføde dette, men lad os nu ikke gå GF vejen. Kig på tabellen træk den smule tur i den vi har haft ud af ligningen inden vi vælger at gå all in og risikere økonomi og troværdighed overfor spillere.

Gamen

Indlæg af Gamen » 1. dec 2015, 11:24

9800 skrev:
Vi har så også været ret forskånet for skader på de positioner hvor det ser værst ud - den centrale midtbane og det centrale forsvar. Her er der alt for lidt (kvalificeret) konkurrence om pladserne stadigvæk, når vi kun har 3 mand til de 2 positioner, hvoraf den ene er en juniorspiller som stadig har store mangler når det kommer til fysik og boldsikkerhed.

Jeg frygter sådan set bare, at hvis AaB sælger begge nu uden at bringe kvalificerede erstatninger ind, så har vi tabt al troværdighed ifht. at ville være en top 4-klub. Også overfor de øvrige spillere. Og hvem gider være I en klub, der ikke viser at de har ambitioner? Så er det da først Ene og de andre søger væk.

Nu må det altså være på tide at vi ikke bare kommer med den sædvanlige: "Nu hvor de er væk, så er der andre der må steppe op."
Vi har en rigtig god chance i år, hvor FCM ikke er specielt velkørende og de andre hold bag os også hakker meget i det.
Det er nu, hvis AaB sælger, at vi skal bevise at vi også kan være en købende klub!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 1. dec 2015, 11:25

Gnu skrev: Jaja, realistisk er det ikke, men det kunne være sjovt at få skovlen under OB.
Det kunne det bestemt! Det er træls hele tiden at føle sig som lille AaB der hverken kan købe gode navne eller holde på de bedste spillere.

Gudske tak og lov for vores fantastiske talent- og trænerarbejde!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Gamen

Indlæg af Gamen » 1. dec 2015, 11:37

Hanga skrev:
Det kunne det bestemt! Det er træls hele tiden at føle sig som lille AaB der hverken kan købe gode navne eller holde på de bedste spillere.

Gudske tak og lov for vores fantastiske talent- og trænerarbejde!
Det er ret beset også nu Gaarde skal til at vise sit værd. Thelander og AK var spillere Kent selv havde peget på. Gaarde hentede Raitala og Blomqvist, som begge har været fejlskud. Jönsson har heller ikke levet op til sin løn, men det er vel ikke Gaardes skyld. Han er trods alt dalet markant i niveau siden guldsæsonen, selvom han har været i topform i snart et år.

De næste par transfervinduer bliver ret afgørende for Gaarde. En forudsætning for at være en dygtig sportschef er ikke kun at man skal være i stand til at sælge (dyrt), men så sandelig også at man sikrer at der er nok kvalitet i truppen, og dermed også at man henter de rigtige spillere.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 1. dec 2015, 11:48

Man aner i hvert fald for en sjælden gangs skyld, at flere bærende spillere begynder at lægge et pres på den sportslige ledelse i forhold til de sportslige ambitioner. Hvis Thomsen (der så vidt jeg ved er meget opsat på at skifte til januar) og Spalvis (der tilsyneladende ikke har helt ligeså travlt, men som er en mere attraktiv vare) begge ryger, SKAL der hentes erstatninger. Ellers mister vi virkelig meget troværdighed - både internt og eksternt.

Låst