Håber vi har set nogle interessante data på ham der viser mere end hvad journalisten har set. For en angriber der ikke magter tempoet har vi set.Jakobsen skrev: ↑16. jul 2021, 19:29Ja, det lyder godt nok ikke særligt lovende!Mephisto2 skrev: ↑16. jul 2021, 19:22https://nordjyske.dk/nyheder/sport/serb ... sknap_plus
Lyder vist som en ny Safranko, hvis den serbiske journalist har ret![]()
![]()
![]()
![]()
Jeg var egentlig ret positiv, men de ting journalisten bringer frem sænker mine forventninger en hel del.
Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Han spiller ikke den bedste kamp Dalsgaard. Der udover ser de godt nok svage ud FCM. De mangler selvfølgelig nogle af deres bedste spillere, men hvis det er deres niveau for sæsonen, så bliver top 3 svært for dem.
Men ærlig talt, hvor vigtigt er fart egentlig som 9'er i dansk fodbold? Okay, det er nogle år siden, men når jeg lige tænker tilbage på tidligere topscorere i ligaen, så er det vel nærmest kun Mikael Uhre (og jeg glemmer sikkert nogle her) som har fart som en decideret spidskompetence. Wilchek, Ndoye, Wind, Cornelius, Utaka, Rade Prica, Pusic, Spalvis, Ingvartsen osv. er jo ikke ligefrem spillere man vil betegne som decideret hurtige. Alligevel har de jo scoret spandevis af mål.
Vi mangler afgjort fart på holdet, men det behøver ikke komme fra 9'eren. Vi kunne godt bruge lidt fart på backerne, den centrale midtbane og den offensive del af midtbanen lige bag ved angriberen
Vi mangler afgjort fart på holdet, men det behøver ikke komme fra 9'eren. Vi kunne godt bruge lidt fart på backerne, den centrale midtbane og den offensive del af midtbanen lige bag ved angriberen
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Ja, det var ikke just en positiv melding fra den serbiske journalist. Jeg håber og beder til, at Inge, Marti og Jim har set noget i deres datamat, som den serbiske journalist ikke har indsigt i.
Hurtigheden synes jeg ikke umiddelbart er afgørende, bare at han kan komme i boksen og så banker bolden i mål, når chancen byder sig.
Hurtigheden synes jeg ikke umiddelbart er afgørende, bare at han kan komme i boksen og så banker bolden i mål, når chancen byder sig.
- bonanza
- Landshold

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: København S
Folk må slå koldt vand i blodet, og give spillerne tid før de dømmer dem. Det ene øjeblik skriger debatsiden efter en boksangriber, så offentliggører klubben en spiller der ligner et rigtig godt bud på netop det og så begynder vi at debattere hurtighed. Jeg tror at vi har rigeligt med hurtighed i truppen. Det kan aldrig stå og falde med den enkelte spillers kompetencer. Mangler vi hurtighed, har vi heldigvis 3 udskiftninger i løbet af en kamp, så vi kan få mest muligt ud af det.
Jeg er begejstret over Makaric, det er en type truppen har manglet i meget meget lang tid.
Jeg er begejstret over Makaric, det er en type truppen har manglet i meget meget lang tid.
- Buzz Killington
- Allstar

Jeg læste det ikke som topfart, men som evne til fungere i et højt tempo:jonas386 skrev: ↑16. jul 2021, 20:03Men ærlig talt, hvor vigtigt er fart egentlig som 9'er i dansk fodbold? Okay, det er nogle år siden, men når jeg lige tænker tilbage på tidligere topscorere i ligaen, så er det vel nærmest kun Mikael Uhre (og jeg glemmer sikkert nogle her) som har fart som en decideret spidskompetence. Wilchek, Ndoye, Wind, Cornelius, Utaka, Rade Prica, Pusic, Spalvis, Ingvartsen osv. er jo ikke ligefrem spillere man vil betegne som decideret hurtige. Alligevel har de jo scoret spandevis af mål.
"Jeg ser ham dog langt fra som en topspiller, og et af hans problemer kan blive hans manglende hurtighed. Spillet foregår i et langt lavere tempo i Serbien end i Danmark."
Hvis det er sådan det skal læses, så kan han jo blive en decideret hæmsko i vores angrebsspil.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Fair play. Jeg skimmede kun artiklen, og der er selvfølgelig forskel på at være langsom i tanke og handling end i fødderne. Det er selvfølgelig set før, at spillere der får tid og plads kan score uendeligt mange mål, uden at det viser sig at være særligt retvisendeBuzz Killington skrev: ↑16. jul 2021, 20:18Jeg læste det ikke som topfart, men som evne til fungere i et højt tempo:jonas386 skrev: ↑16. jul 2021, 20:03Men ærlig talt, hvor vigtigt er fart egentlig som 9'er i dansk fodbold? Okay, det er nogle år siden, men når jeg lige tænker tilbage på tidligere topscorere i ligaen, så er det vel nærmest kun Mikael Uhre (og jeg glemmer sikkert nogle her) som har fart som en decideret spidskompetence. Wilchek, Ndoye, Wind, Cornelius, Utaka, Rade Prica, Pusic, Spalvis, Ingvartsen osv. er jo ikke ligefrem spillere man vil betegne som decideret hurtige. Alligevel har de jo scoret spandevis af mål.
"Jeg ser ham dog langt fra som en topspiller, og et af hans problemer kan blive hans manglende hurtighed. Spillet foregår i et langt lavere tempo i Serbien end i Danmark."
Hvis det er sådan det skal læses, så kan han jo blive en decideret hæmsko i vores angrebsspil.
Jeg tror ikke på, at Inge og Cifuentes har set 20 kampe med manden uden at notere noget på blokken om tempo.det kan lige så vel være den serbiske journalist som tror, det danske landshold afspejler niveauet i en liga, han sikkert ikke selv har set 20 kampe fra.Buzz Killington skrev: ↑16. jul 2021, 20:18Jeg læste det ikke som topfart, men som evne til fungere i et højt tempo:jonas386 skrev: ↑16. jul 2021, 20:03Men ærlig talt, hvor vigtigt er fart egentlig som 9'er i dansk fodbold? Okay, det er nogle år siden, men når jeg lige tænker tilbage på tidligere topscorere i ligaen, så er det vel nærmest kun Mikael Uhre (og jeg glemmer sikkert nogle her) som har fart som en decideret spidskompetence. Wilchek, Ndoye, Wind, Cornelius, Utaka, Rade Prica, Pusic, Spalvis, Ingvartsen osv. er jo ikke ligefrem spillere man vil betegne som decideret hurtige. Alligevel har de jo scoret spandevis af mål.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Nu er Dejan Stankovic vel ikke blot en serbisk journalist, men vel en tidligere xlandsholdsspiller for Serbien. Så han kender vel kravene til topfodbold.
Men hvis vi hænger på vores serber kontrakten ud selvom han laver 25 mål hver sæson, så ok.
Men hvis vi hænger på vores serber kontrakten ud selvom han laver 25 mål hver sæson, så ok.
- FlæskeFrank
Men hvad kender han egentlig til den danske liga?FlæskeFrank skrev: ↑16. jul 2021, 20:34Nu er Dejan Stankovic vel ikke blot en serbisk journalist, men vel en tidligere xlandsholdsspiller for Serbien. Så han kender vel kravene til topfodbold.
Jeg tror ikke, vores nye angriber kommer til at lave 25 mål pr. sæson - som jeg tidligere skrev, så kommer han vist fra en liga hvor forsvarsspillet nogle gange er lidt mere gavmildt. Men kan han lave +10, nogle assists, og samtidig være en god opspilsstation og dynamo i presspillet, så er det vel også alt, hvad vi har sukket efter. Med 185 cm. kan vi vel desuden håbe på, vi bliver endnu mere farlige på dødbolde. Flere nemme mål, tak.
Ja, hvis Stankovic bruger hans erfaring fra topfodbold i serie A til at vurdere vores nye angriber ud fra, så kan det da godt være, at han ikke helt er på niveau. Som andre skriver tvivler jeg på, at Stankovic kender alverden til dansk fodbold. Mens FCM og OB kører på skærmen sidder jeg ikke og er skræmt over tempoet.FlæskeFrank skrev: ↑16. jul 2021, 20:34Nu er Dejan Stankovic vel ikke blot en serbisk journalist, men vel en tidligere xlandsholdsspiller for Serbien. Så han kender vel kravene til topfodbold.
Han kender da absolut intet til dansk fodbold.Mikki89 skrev: ↑16. jul 2021, 20:42Ja, hvis Stankovic bruger hans erfaring fra topfodbold i serie A til at vurdere vores nye angriber ud fra, så kan det da godt være, at han ikke helt er på niveau. Som andre skriver tvivler jeg på, at Stankovic kender alverden til dansk fodbold. Mens FCM og OB kører på skærmen sidder jeg ikke og er skræmt over tempoet.FlæskeFrank skrev: ↑16. jul 2021, 20:34Nu er Dejan Stankovic vel ikke blot en serbisk journalist, men vel en tidligere xlandsholdsspiller for Serbien. Så han kender vel kravene til topfodbold.
Hvor skulle han vide det fra.
Lad os nu lige mane til besindighed og ikke falde på halen over en eller anden journalist der udtaler sig.
Hvis Mararic har handling og tanke med og fysik som boksangriber, så behøver man ikke være mega hurtig. Han skal bare være i feltet og banke målene ind.
Som jeg har opfattet Prica, er han heller ikke ligefrem nogen raket.
- Buzz Killington
- Allstar

Jeg lavede en kort opgørelse over hvilke modstandere han har scoret imod i sidste sæson. Som nævnt var det hovedsagligt mod bundhold. Ret skal være ret, så har han scoret mod Røde Stjerne i en pokalkamp (semi-finalen). Og i 19/20 scorede han også mod Røde Stjerne:
ca 30 sekunder inde:
Ret hurtigt opfattet må man sige.
ca 30 sekunder inde:
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Det interessante kunne også være, hvor mange aflastende aktioner han til gengæld har leveret mod de gode hold. Hvis han har skullet være en enmandshær mod de bedste er det måske ikke så overraskende, at det ikke er blevet til mange mål.Buzz Killington skrev: ↑16. jul 2021, 20:51Jeg lavede en kort opgørelse over hvilke modstandere han har scoret imod i sidste sæson. Som nævnt var det hovedsagligt mod bundhold. Ret skal være ret, så har han scoret mod Røde Stjerne i en pokalkamp (semi-finalen). Og i 19/20 scorede han også mod Røde Stjerne:
ca 30 sekunder inde:
Nu læste jeg lige igen, og det virker altså som om han mener topfart, og ikke tankevirksomhed
"Jeg ser ham dog langt fra som en topspiller, og et af hans problemer kan blive hans manglende hurtighed"
"Det er hans styrker, men hvis han kommer til at spille på et hold, der spiller meget vertikalt, er jeg ikke sikker på, at han vil være god, for han er som sagt ikke så hurtig"
Han siger ikke noget om hans evne til at opfange spillet.
"Jeg ser ham dog langt fra som en topspiller, og et af hans problemer kan blive hans manglende hurtighed"
"Det er hans styrker, men hvis han kommer til at spille på et hold, der spiller meget vertikalt, er jeg ikke sikker på, at han vil være god, for han er som sagt ikke så hurtig"
Han siger ikke noget om hans evne til at opfange spillet.
-
RufusTheDog
Ro på, han laver en Dejan på os.Mephisto2 skrev: ↑16. jul 2021, 19:22https://nordjyske.dk/nyheder/sport/serb ... sknap_plus
![]()
![]()
![]()
Det er en anden Dejan Stankovic.
Skal vi nu ikke sætte vores lid til grundig scouting og datanalyser fremfor en random serbisk journalist?
Skal vi nu ikke sætte vores lid til grundig scouting og datanalyser fremfor en random serbisk journalist?
- Buzz Killington
- Allstar

Så længe vi mangler helt klare indikationer på at vores scouting og data kan gøre arbejdet for os, så er det da ikke helt ubetydeligt hvad en gut der arbejder med ligaen professionelt har af fornemmelser.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
-
R Rosenberg
- Allstar

Og en angriber, der i den grad magter tempoet, men ikke kan ramme målet, har vi i den grad også set.Buzz Killington skrev: ↑16. jul 2021, 19:50Håber vi har set nogle interessante data på ham der viser mere end hvad journalisten har set. For en angriber der ikke magter tempoet har vi set.Jakobsen skrev: ↑16. jul 2021, 19:29Ja, det lyder godt nok ikke særligt lovende!Mephisto2 skrev: ↑16. jul 2021, 19:22https://nordjyske.dk/nyheder/sport/serb ... sknap_plus
![]()
![]()
![]()
Jeg var egentlig ret positiv, men de ting journalisten bringer frem sænker mine forventninger en hel del.
Har han placeringsevne og målnæse, kan han for min skyld være langsommere end Frank Strandli.
Ædruelighedens stemme
Synes det ser spændende ud med Milan.
Nu har Inge set ca 20 kampe med ham og vurderet.
Nu kan VI så se 20 kampe med ham i AaB og så vurdere
Han skal vel have lidt tid til at falde til.
Tror nemt Prip kan blive RIGTIG god!!
Spændende transfers.
Spændt på Baresi’s hint om en midtbane som vi kan have forventninger til
Nu har Inge set ca 20 kampe med ham og vurderet.
Nu kan VI så se 20 kampe med ham i AaB og så vurdere
Han skal vel have lidt tid til at falde til.
Tror nemt Prip kan blive RIGTIG god!!
Spændende transfers.
Spændt på Baresi’s hint om en midtbane som vi kan have forventninger til