Problemet med ovennævnte opstilling i forhold til at bruge den til at sige vi har masser af rutine på holdet, er at ud af disse spillere ser det, udfra forårets kampe, ud til at kun 5 af dem er fast inventar i startopstillingen.frederikshavneren skrev:Jeg har tilføjet antal kampe for at understrege min pointe. Hvis de ovennævnte spillere alle sammen er med i startopstillingen så har vi vel en af superligaens mest rutinerede startellever (om det er godt eller dårligt kan altid diskuteres)frederikshavneren skrev:PeterS skrev:Derudover kan Lodberg rygtet også skydes i jorden, han har skrevet med HaderslevE[/quo
Fantastisk nyhed at Lodberg IKKE skifter til AaB. Jeg har frygtet at Lynge og Kent ville signe Lodberg, hvilket ville være en kæmpe fejltagelse i min optik. Lodberg er gammel, langsom og over the hill. Han har mistet stampladsen i Horsens og har ikke mere at bidrage med. Tilmed er han teknisk dårlig, hvilket ikke just er en egenskab vores hold mangler. Vi har rigeligt af boldflyttere og teknisk dårlige spillere (KEP, Lasse, Augu og Würtz).
Til dem der måtte mene at vores hold mangler rutinerede spillere, så har vi altså en del i truppen med stor rutine
(i form af alder og antal spillede kampe):
Bøgelund (31 år, 99 kampe)
Patrick (25 år, 162 kampe)
Lasse (24 år, 124 kampe)
KEP (27 år, 73 kampe)
Due (30 år, 133 kampe)
Würtz (28 år, 279 kampe)
Augu (31 år, 327 kampe)
Curth (28 år, 240 kampe)
Derudover har en del af de unge spillere efterhånden spillet ganske mange kampe trods deres unge alder. Her tænker jeg især på Helenius, Dalsgaard og Wichmann.
Min pointe med ovenstående er at vi bestemt ikke mangler rutinerede spillere, men at vi tværtimod mangler bredde i truppen. Selvfølgelig ville det være rart hvis der var råd til direkte forstærkninger, der kunne gå direkte ind og forstærke holdet, men det er økonomien desværre ikke til.
Håber at Lynge og Kent har kig på nogle talentfulde spillere i 1. division. Gerne nogle spillere med fart, drive og teknik da det er en mangelvare på vores hold.
Derefter kan vi jo så begynde at tælle superligakampe sammen hos resten af spillerne i det som i foråret har lignet idealopstillingen - her ser jeg kun Helenius som en spiller man er i nærheden af at kunne kalde etableret superligaspiller. Vi har altså noget der ligner en halv startopstilling, hvor ikke en eneste spiller endnu har spillet en hel superligasæson (jeg er klar over at Dalsgaard har en del kampe, men næppe meget mere end en håndfuld fra start, og endnu færre på den position har har spillet i foråret).
Jeg tror ganske enkelt ikke på at der er andre hold i superligaen som har så mange unge spillere med så få kampe i bagagen i deres bedste opstilling, og det er med det i tankerne at man med god grund kan tale om manglende rutine.
Når det er sagt, mener jeg nu bestemt ikke vi, i den nuværende økonomiske situation, bør gå efter at hente mere rutine ind til bredden, men at man ser helt rigtigt ved at gå efter spillere som man tror på kan udvikle sig, og løfte sig fra at være breddespillere, til at være stamspillere som kan løfte holdet. Præcist som vi i år har set spillere som Helenius, Ahlmann og Kusk gøre. Det kommer vi forhåbentlig til at se mere af i de kommende sæsoner, og det er netop de kommende sæsoner man bør se frem mod, fremfor at hive billige rutinerede (læs: gamle) spillere ind. Der skal bygges en stamme op, som kan udgøre fundamentet, når der om 2-3 sæsoner forhåbentligt igen er råderum til at krydre holdet med Rade/Greve/Bhele kloner... og så kan vi saftsuseme få et stærkt hold, hvis de unge knægte fortsat bygger på det vi har set indtil videre.
Mit bud på dette vindue: Vi kommer til at hente 2-3 spillere, sikkert på under 25, fra lavere niveau. Det eneste som kan ændre på det er hvis Helenius bliver solgt, i det tilfælde kan jeg godt forestille mig man vil forsøge at hente en mere etableret angriber, hvis økonomien tillader det og man har mulighed for at hente et rimeligt "safe bet", som f.eks. Duncan eller Junker. Prica er en drøm som ikke går i opfyldelse.