Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Jesper Schmidt » 13. jun 2012, 02:44

frederikshavneren skrev:
frederikshavneren skrev:
PeterS skrev:Derudover kan Lodberg rygtet også skydes i jorden, han har skrevet med HaderslevE[/quo

Fantastisk nyhed at Lodberg IKKE skifter til AaB. Jeg har frygtet at Lynge og Kent ville signe Lodberg, hvilket ville være en kæmpe fejltagelse i min optik. Lodberg er gammel, langsom og over the hill. Han har mistet stampladsen i Horsens og har ikke mere at bidrage med. Tilmed er han teknisk dårlig, hvilket ikke just er en egenskab vores hold mangler. Vi har rigeligt af boldflyttere og teknisk dårlige spillere (KEP, Lasse, Augu og Würtz).

Til dem der måtte mene at vores hold mangler rutinerede spillere, så har vi altså en del i truppen med stor rutine
(i form af alder og antal spillede kampe):

Bøgelund (31 år, 99 kampe)
Patrick (25 år, 162 kampe)
Lasse (24 år, 124 kampe)
KEP (27 år, 73 kampe)
Due (30 år, 133 kampe)
Würtz (28 år, 279 kampe)
Augu (31 år, 327 kampe)
Curth (28 år, 240 kampe)

Derudover har en del af de unge spillere efterhånden spillet ganske mange kampe trods deres unge alder. Her tænker jeg især på Helenius, Dalsgaard og Wichmann.
Jeg har tilføjet antal kampe for at understrege min pointe. Hvis de ovennævnte spillere alle sammen er med i startopstillingen så har vi vel en af superligaens mest rutinerede startellever (om det er godt eller dårligt kan altid diskuteres)

Min pointe med ovenstående er at vi bestemt ikke mangler rutinerede spillere, men at vi tværtimod mangler bredde i truppen. Selvfølgelig ville det være rart hvis der var råd til direkte forstærkninger, der kunne gå direkte ind og forstærke holdet, men det er økonomien desværre ikke til.

Håber at Lynge og Kent har kig på nogle talentfulde spillere i 1. division. Gerne nogle spillere med fart, drive og teknik da det er en mangelvare på vores hold.
Problemet med ovennævnte opstilling i forhold til at bruge den til at sige vi har masser af rutine på holdet, er at ud af disse spillere ser det, udfra forårets kampe, ud til at kun 5 af dem er fast inventar i startopstillingen.

Derefter kan vi jo så begynde at tælle superligakampe sammen hos resten af spillerne i det som i foråret har lignet idealopstillingen - her ser jeg kun Helenius som en spiller man er i nærheden af at kunne kalde etableret superligaspiller. Vi har altså noget der ligner en halv startopstilling, hvor ikke en eneste spiller endnu har spillet en hel superligasæson (jeg er klar over at Dalsgaard har en del kampe, men næppe meget mere end en håndfuld fra start, og endnu færre på den position har har spillet i foråret).

Jeg tror ganske enkelt ikke på at der er andre hold i superligaen som har så mange unge spillere med så få kampe i bagagen i deres bedste opstilling, og det er med det i tankerne at man med god grund kan tale om manglende rutine.

Når det er sagt, mener jeg nu bestemt ikke vi, i den nuværende økonomiske situation, bør gå efter at hente mere rutine ind til bredden, men at man ser helt rigtigt ved at gå efter spillere som man tror på kan udvikle sig, og løfte sig fra at være breddespillere, til at være stamspillere som kan løfte holdet. Præcist som vi i år har set spillere som Helenius, Ahlmann og Kusk gøre. Det kommer vi forhåbentlig til at se mere af i de kommende sæsoner, og det er netop de kommende sæsoner man bør se frem mod, fremfor at hive billige rutinerede (læs: gamle) spillere ind. Der skal bygges en stamme op, som kan udgøre fundamentet, når der om 2-3 sæsoner forhåbentligt igen er råderum til at krydre holdet med Rade/Greve/Bhele kloner... og så kan vi saftsuseme få et stærkt hold, hvis de unge knægte fortsat bygger på det vi har set indtil videre.

Mit bud på dette vindue: Vi kommer til at hente 2-3 spillere, sikkert på under 25, fra lavere niveau. Det eneste som kan ændre på det er hvis Helenius bliver solgt, i det tilfælde kan jeg godt forestille mig man vil forsøge at hente en mere etableret angriber, hvis økonomien tillader det og man har mulighed for at hente et rimeligt "safe bet", som f.eks. Duncan eller Junker. Prica er en drøm som ikke går i opfyldelse.

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 13. jun 2012, 05:43

Nu har Dalsgaard dog været i startopstillingen 46 gange af 82. Det er dog noget af en håndfuld.

Egentlig synes jeg heller ikke det giver megen mening at remse kampantal op for at understrege erfaring, hvis man ikke kan medregne at Kenneth Emil Petersen har spillet over 100 kampe for Horsens. Due, Bøgelund, Würtz, Augo har også spillet kampe for andre klubber på minimum dansk topniveau, mange har spillet på diverse landshold og så videre. Bortset fra Bøgelund er de andre sikre startere.

Når man ser på spillerne, er truppen faktisk meget erfaren med ikke mindre en 3 spillere med mere end 200 kampe, i alt 6 har klart rundet 100 for AaB. Bøgelund, Dalsgaard og Kenneth Emil vil uden skader på de to sidste runde de 100 kampe i den kommende sæson, og vores såkaldte talenter som Nicklas Helenius, Wickmann, Lucas og Nicolai har spillet henholdsvis 66, 62, 34, 33.

Der er masser af spilletid i vores ben, der er masser af udviklingsmuligheder i et hold, hvor der oven i købet er masser af afprøvet talent i udkanten af truppen. Man skal da være gjort af et specielt stof, hvis man ikke kan anerkende at nye unge navne presser sig foran de etablerede.

Forudsætningen for at AaB kan løfte sig yderligere er afgjort til stede.
Jesper Schmidt skrev:
Jeg har tilføjet antal kampe for at understrege min pointe. Hvis de ovennævnte spillere alle sammen er med i startopstillingen så har vi vel en af superligaens mest rutinerede startellever (om det er godt eller dårligt kan altid diskuteres)

Min pointe med ovenstående er at vi bestemt ikke mangler rutinerede spillere, men at vi tværtimod mangler bredde i truppen. Selvfølgelig ville det være rart hvis der var råd til direkte forstærkninger, der kunne gå direkte ind og forstærke holdet, men det er økonomien desværre ikke til.

Håber at Lynge og Kent har kig på nogle talentfulde spillere i 1. division. Gerne nogle spillere med fart, drive og teknik da det er en mangelvare på vores hold.
Problemet med ovennævnte opstilling i forhold til at bruge den til at sige vi har masser af rutine på holdet, er at ud af disse spillere ser det, udfra forårets kampe, ud til at kun 5 af dem er fast inventar i startopstillingen.

Derefter kan vi jo så begynde at tælle superligakampe sammen hos resten af spillerne i det som i foråret har lignet idealopstillingen - her ser jeg kun Helenius som en spiller man er i nærheden af at kunne kalde etableret superligaspiller. Vi har altså noget der ligner en halv startopstilling, hvor ikke en eneste spiller endnu har spillet en hel superligasæson (jeg er klar over at Dalsgaard har en del kampe, men næppe meget mere end en håndfuld fra start, og endnu færre på den position har har spillet i foråret).

Jeg tror ganske enkelt ikke på at der er andre hold i superligaen som har så mange unge spillere med så få kampe i bagagen i deres bedste opstilling, og det er med det i tankerne at man med god grund kan tale om manglende rutine.

Når det er sagt, mener jeg nu bestemt ikke vi, i den nuværende økonomiske situation, bør gå efter at hente mere rutine ind til bredden, men at man ser helt rigtigt ved at gå efter spillere som man tror på kan udvikle sig, og løfte sig fra at være breddespillere, til at være stamspillere som kan løfte holdet. Præcist som vi i år har set spillere som Helenius, Ahlmann og Kusk gøre. Det kommer vi forhåbentlig til at se mere af i de kommende sæsoner, og det er netop de kommende sæsoner man bør se frem mod, fremfor at hive billige rutinerede (læs: gamle) spillere ind. Der skal bygges en stamme op, som kan udgøre fundamentet, når der om 2-3 sæsoner forhåbentligt igen er råderum til at krydre holdet med Rade/Greve/Bhele kloner... og så kan vi saftsuseme få et stærkt hold, hvis de unge knægte fortsat bygger på det vi har set indtil videre.

Mit bud på dette vindue: Vi kommer til at hente 2-3 spillere, sikkert på under 25, fra lavere niveau. Det eneste som kan ændre på det er hvis Helenius bliver solgt, i det tilfælde kan jeg godt forestille mig man vil forsøge at hente en mere etableret angriber, hvis økonomien tillader det og man har mulighed for at hente et rimeligt "safe bet", som f.eks. Duncan eller Junker. Prica er en drøm som ikke går i opfyldelse.[/quote]

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 13. jun 2012, 05:43

Nu har Dalsgaard dog været i startopstillingen 46 gange af 82. Det er dog noget af en håndfuld.

Egentlig synes jeg heller ikke det giver megen mening at remse kampantal op for at understrege erfaring, hvis man ikke kan medregne at Kenneth Emil Petersen har spillet over 100 kampe for Horsens. Due, Bøgelund, Würtz, Augo har også spillet kampe for andre klubber på minimum dansk topniveau, mange har spillet på diverse landshold og så videre. Bortset fra Bøgelund er de andre sikre startere.

Når man ser på spillerne, er truppen faktisk meget erfaren med ikke mindre en 3 spillere med mere end 200 kampe, i alt 6 har klart rundet 100 for AaB. Bøgelund, Dalsgaard og Kenneth Emil vil uden skader på de to sidste runde de 100 kampe i den kommende sæson, og vores såkaldte talenter som Nicklas Helenius, Wickmann, Lucas og Nicolai har spillet henholdsvis 66, 62, 34, 33.

Jeg vil da mene, at der ikke er nogen af væres erfarne spillere, der ikke er i spil til startopstillingen. Det kan da umuligt være noget negativt, at unge spillere byder sig til og tager kampen op med de erfarne. Dog er det en kendsgerning, at truppen naturligvis godt kan bruge lidt nyt blod. Lad os nu se hvad der falder ned. Under alle omstændigheder ligner det en ny spændende sæson, hvor alt er muligt.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 13. jun 2012, 09:35

Silvermoon skrev:http://www.bold.dk/nyt/AaB-Ikke-direkte-forstaerkninger ikke de bedste meldninger
Jeg forstår simpelthen ikke logikken i AaB. Hvorfor har vi pludselig en tynd trup? Lucho, Justinussen og Gotfredsen fik tilsammen 4 kampe i sidste sæson. Hvorfor brugte vi ikke dem, hvis truppen var så forbandet smal?

Det giver bedre mening at hente udviklingsspillere, som Lynge også nævner. Men det kræver altså at de ikke bliver ansat på ½-årige kontrakter og at man rent faktisk tror 100% på disse folk.

Hvis vi henter Rasmus Thelander og Anders Kaagh på 3-årige aftaler vil det eksempelvis være rigtig fine signings. Men ikke flere eksotiske prøve/leje-spillere, tak.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 13. jun 2012, 10:05

Silvermoon skrev:ham her ville jeg gerne se i AaB igen http://www.bold.dk/nyt/Rosenborg-aabner-for-Prica-salg" onclick="window.open(this.href);return false;
Enig. Alternativt Martin Bernburg. Når vi nu tilsyneladende ikke kan få ham den store, hurtig somalier.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 13. jun 2012, 10:30

Yankee skrev:
Silvermoon skrev:http://www.bold.dk/nyt/AaB-Ikke-direkte-forstaerkninger ikke de bedste meldninger
Jeg forstår simpelthen ikke logikken i AaB. Hvorfor har vi pludselig en tynd trup? Lucho, Justinussen og Gotfredsen fik tilsammen 4 kampe i sidste sæson. Hvorfor brugte vi ikke dem, hvis truppen var så forbandet smal?

Det giver bedre mening at hente udviklingsspillere, som Lynge også nævner. Men det kræver altså at de ikke bliver ansat på ½-årige kontrakter og at man rent faktisk tror 100% på disse folk.

Hvis vi henter Rasmus Thelander og Anders Kaagh på 3-årige aftaler vil det eksempelvis være rigtig fine signings. Men ikke flere eksotiske prøve/leje-spillere, tak.
Enig - hvis man ikke tør at lave langsigtede signings, så er der ingen idé i at hente spillere der ikke umiddelbart kan gå ind i startpladser på holdet. Jeg er bange for at man lægger lidt for meget vægt på præstationen i de sidste par kampe, da man lagde strategien.
Med venlig Hilsen
--
Robert

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 13. jun 2012, 13:39

BoT skrev:
Silvermoon skrev:ham her ville jeg gerne se i AaB igen http://www.bold.dk/nyt/Rosenborg-aabner-for-Prica-salg" onclick="window.open(this.href);return false;
Enig. Alternativt Martin Bernburg. Når vi nu tilsyneladende ikke kan få ham den store, hurtig somalier.
Jeg nægter at tro på at Bernburg på nogen måde overvejes. Da han for et par år siden spillede i Nordsjælland var han en af superligaens mest eftertragtede angribere, men efter skiftet til Brøndby er han røget helt ud i glemslen. Bernburg kommer IKKE til AaB. Dels er han på kontrakt i Brøndby, men derudover taler hans skadeshistorik imod et skifte. Bernburg har glasben, hvorfor han under ingen omstændigheder bør overvejes.
At der så tilmed i givet fald skal betales transfer for ham samt at han skal have en forholdsvis høj løn taler også stærkt imod et skifte!

Flere debattører har også nævnt den 25 årige angriber Anders Kaagh fra 2. divisionsklubben Herlev, som et muligt emne. Kaagh er topscorer i
2. division øst og har tidligere været til prøvetræning ude på Hornevej. Jeg håber godt nok ikke at Lynge overvejer at hente Kaagh, da han er en dårlig spiller. Kaagh mangler fart, teknik og træfsikkerhed. De par gange jeg har set Kaagh ude på Hornevej har han været pivelendig.

Gamling
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Indlæg af Gamling » 13. jun 2012, 15:55

Når vi nu også på indkøbsfronten er blevet overhalet af "storhold" som Horsens, Sdr.jyske og Silkeborg, så er det vel meget relevant at begynde at se Kaagh som en klassesigning for en mandskab som vores :|
Gamling
"Ib Simonsen forever"

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 13. jun 2012, 20:05

Gamling skrev:Når vi nu også på indkøbsfronten er blevet overhalet af "storhold" som Horsens, Sdr.jyske og Silkeborg, så er det vel meget relevant at begynde at se Kaagh som en klassesigning for en mandskab som vores :|
Er vi nu også overhalet af dem???

swfc
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Midthimmerland

Indlæg af swfc » 13. jun 2012, 20:25

frederikshavneren skrev:
BoT skrev:
Jeg nægter at tro på at Bernburg på nogen måde overvejes. Da han for et par år siden spillede i Nordsjælland var han en af superligaens mest eftertragtede angribere, men efter skiftet til Brøndby er han røget helt ud i glemslen. Bernburg kommer IKKE til AaB. Dels er han på kontrakt i Brøndby, men derudover taler hans skadeshistorik imod et skifte. Bernburg har glasben, hvorfor han under ingen omstændigheder bør overvejes.
At der så tilmed i givet fald skal betales transfer for ham samt at han skal have en forholdsvis høj løn taler også stærkt imod et skifte!

Flere debattører har også nævnt den 25 årige angriber Anders Kaagh fra 2. divisionsklubben Herlev, som et muligt emne. Kaagh er topscorer i
2. division øst og har tidligere været til prøvetræning ude på Hornevej. Jeg håber godt nok ikke at Lynge overvejer at hente Kaagh, da han er en dårlig spiller. Kaagh mangler fart, teknik og træfsikkerhed. De par gange jeg har set Kaagh ude på Hornevej har han været pivelendig.

Jeg gentager lige...pivelendig
AaB i hjertet

jydenfranord
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Indlæg af jydenfranord » 13. jun 2012, 20:32

frederikshavneren skrev:
BoT skrev:

Men du er godt klar over at AaB ikke har penge og dermed netop skal gå efter spillere der ikke just har det store navn eller hvis man går efter et stort navn så en der skal have karrieren tilbage på sportet. Da BIF hentede Krohn-Dehli havde han haft et hav af skader og blev af mange anset som færdig på topplan. Det er LANGTFRA sikkert at det samme vil ske hvis AaB henter en spiller der har været meget skadet. AaB hentede Fredheim-Holm som var kronisk skadet her, han spillede 13 kampe fra 09- 11,men efter hans skifte til Rosenborg har han ikke været så skadet og har spillet 27 kampe fra jan. 11 til idag. (kilde Wikipedia)

Hvad blev der sagt da AaB hentede Dalsgaard i en serieklub? det var over en bred kam hovedrysten, men han er endt som en udemærket spillet for AaB.

Sidst men ikke mindst, så tvivler jeg ret meget på du kan se noget på "et par" træninger på Hornevej, som de folk der er omkring AaB overser.

bongo123
2. div
2. div
Geografisk sted: Nibe

Indlæg af bongo123 » 13. jun 2012, 20:34

Denne fyr skulle efter sigende være på Lynge's blok:

Branimir Hrgota, Jönköping

degn
1. div
1. div
Geografisk sted: nordjylland

Indlæg af degn » 13. jun 2012, 20:38

bongo123 skrev:Denne fyr skulle efter sigende være på Lynge's blok:

Branimir Hrgota, Jönköping
Den 6:e Juni 2012 blev Branimir Hrgota klar för den tyska bundesliga klubben Borussia Mönchengladbach.

kopieret fra wiki

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 14. jun 2012, 13:50

jydenfranord skrev:
frederikshavneren skrev:
BoT skrev:

Men du er godt klar over at AaB ikke har penge og dermed netop skal gå efter spillere der ikke just har det store navn eller hvis man går efter et stort navn så en der skal have karrieren tilbage på sportet. Da BIF hentede Krohn-Dehli havde han haft et hav af skader og blev af mange anset som færdig på topplan. Det er LANGTFRA sikkert at det samme vil ske hvis AaB henter en spiller der har været meget skadet. AaB hentede Fredheim-Holm som var kronisk skadet her, han spillede 13 kampe fra 09- 11,men efter hans skifte til Rosenborg har han ikke været så skadet og har spillet 27 kampe fra jan. 11 til idag. (kilde Wikipedia)

Hvad blev der sagt da AaB hentede Dalsgaard i en serieklub? det var over en bred kam hovedrysten, men han er endt som en udemærket spillet for AaB.

Sidst men ikke mindst, så tvivler jeg ret meget på du kan se noget på "et par" træninger på Hornevej, som de folk der er omkring AaB overser.
Selvfølgelig har du ret i at AaB har meget få penge, hvilket gør det yderst vanskeligt at hente gode spillere. Men de meget begrænsede ressourcer gør det endnu vigtigere at foretage en grundig vurdering af nye spillere. Det vil da være en kæmpe satsning at brænde vores yderst begrænsede transferbudget af på f.eks. Bernburg! Manden har vel nærmest været skadet i et par år og har i hele sin karriere været voldsomt plaget af skader. Bernburg har bestemt mange gode kvaliteter og han var vel i udkanten af landsholdet da han var på toppen i nordsjælland.
I min optik vil det være forrykt at hente Bernburg der om nogen har glasben og som måske snart bliver erklæret fodboldinvalid.

Det er et kæmpe sats at hente "glasben", hvilket vi bl.a. så med Daniel Fredheim Holm. DFH havde bestemt mange kvaliteter og et stort potentiale, men hans potentiale så vi næsten intet til pga. evigt tilbagevendende skader. Det samme problem har vi nu med Bøgelund, hvor jeg virkelig undrer mig over at Lynge i sin tid hentede Bøge på en 5 årig kontrakt. Det var virkelig et sats med tanke på Bøges skadeshistorik (ja han har spillet 99 kampe for AaB, men han har jo spillet meget begrænset i de sidste par sæsoner. Mange af de 99 kampe stammer også fra hans første tid i klubben hvor han stort set var skadesfri og dermed spillede mange Champions League og Europa League kampe).

Angående Kaagh så håber jeg godt nok ikke at han signes. Kaagh er elendig og hvis det er ambitionsniveau at hente spillere fra lavere rækker med Kaaghs niveau så går vi godt nok trange tider i møde!

Til sidst nævner du Dalsgaard. Ja han har spillet mange kampe og kan på den måde godt vurderes som en delvis succes, især med tanke på at han kom direkte fra serie 2. Dalsgaards helt store kompetence er hans enorme hurtighed, hvilket holdet desværre har været dårlige til at udnytte. Dalsgaard har imidlertid mange svage sider og er vel ret beset en meget ordinær superligaspiller! Han har ikke slået til i angrebet og spiller nu højre back hvor han også har store problemer. Defensivt er han helt væk mens han offensivt er bedre med, men desværre er hans indlæg ofte ganske forfærdelige.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 14. jun 2012, 14:19

Jeg tilslutter mig lige hylekoret omkring Hr. Kaagh. HAN ER MØG HAMRENDE ELENDIG! Så kan vi lige så godt bruge André Christensen fra Danmarkserieholdet.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 14. jun 2012, 14:54

Den økonomiske situation gør desværre vores handlemuligheder yderst begrænset. Lynge har selv udtalt at der ikke er råd til profilindkøb, men at der derimod satses på at hente et par breddespillere fra de lavere rækker
(primært 1. division). Vi har desværre dårlige erfaringer fra de sidste magre transfervinduer hvor der er hentet breddespillere, som Pol, Lucho og Gottfredsen, der samlet set har floppet (måske med undtagelse af Gottfredsen, der har spillet et par kampe, men som har været meget usikker).

Det bliver meget spændende at se hvilke nye spillere der hentes. Økonomien sætter store begrænsninger da nye spillere helst skal være transferfri eller kunne købes meget billigt. Transferplanerne er naturligvis også afhængig af om Helenius eller Lucas sælges, for så skal der selvfølgelig hentes gode erstatninger.
Truppens eneste udlænding, Kayke; er også en joker i dette spil, da han åbent har ytret utilfredshed med den manglende spilletid i sæsonen. Kayke var god i den vanvittige forårssæson 2011, mens han i den netop overståede sæson har været en stor skuffelse. Spørgsmålet er om Kent satser på Kayke, hvis han ikke gør det er det nok ikke utænkeligt at Kayke får ophævet kontrakten hvis han er villig til det.

Angående nye spillere så er der meget stille, men rygterne er primært rettet mod 2 forsvarsspillere:

Calum Butcher fra Hjørring har længe været rygtet til AaB, men et af problemerne ved Butcher er at han ikke er transferfri. Butcher har 1 år tilbage af sin kontrakt med Hjørring, hvorfor der i givet fald skal betales en transfer for Butcher.

Rasmus Thelander fra AB er transferfri og dermed måske et mere oplagt emne. Thelander er en ung talentfuld forsvarsspiller, der har et stort udviklingspotentiale. Vi er angiveligt meget interesseret i Thelander, men spørgsmålet er om at han vælger os hvis interessen fra hollandske Roda og andre superligaklubber holder stik.

jydenfranord
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af jydenfranord » 14. jun 2012, 15:33

frederikshavneren skrev:Den økonomiske situation gør desværre vores handlemuligheder yderst begrænset. Lynge har selv udtalt at der ikke er råd til profilindkøb, men at der derimod satses på at hente et par breddespillere fra de lavere rækker
(primært 1. division). Vi har desværre dårlige erfaringer fra de sidste magre transfervinduer hvor der er hentet breddespillere, som Pol, Lucho og Gottfredsen, der samlet set har floppet (måske med undtagelse af Gottfredsen, der har spillet et par kampe, men som har været meget usikker).

Det bliver meget spændende at se hvilke nye spillere der hentes. Økonomien sætter store begrænsninger da nye spillere helst skal være transferfri eller kunne købes meget billigt. Transferplanerne er naturligvis også afhængig af om Helenius eller Lucas sælges, for så skal der selvfølgelig hentes gode erstatninger.
Truppens eneste udlænding, Kayke; er også en joker i dette spil, da han åbent har ytret utilfredshed med den manglende spilletid i sæsonen. Kayke var god i den vanvittige forårssæson 2011, mens han i den netop overståede sæson har været en stor skuffelse. Spørgsmålet er om Kent satser på Kayke, hvis han ikke gør det er det nok ikke utænkeligt at Kayke får ophævet kontrakten hvis han er villig til det.

Angående nye spillere så er der meget stille, men rygterne er primært rettet mod 2 forsvarsspillere:

Calum Butcher fra Hjørring har længe været rygtet til AaB, men et af problemerne ved Butcher er at han ikke er transferfri. Butcher har 1 år tilbage af sin kontrakt med Hjørring, hvorfor der i givet fald skal betales en transfer for Butcher.

Rasmus Thelander fra AB er transferfri og dermed måske et mere oplagt emne. Thelander er en ung talentfuld forsvarsspiller, der har et stort udviklingspotentiale. Vi er angiveligt meget interesseret i Thelander, men spørgsmålet er om at han vælger os hvis interessen fra hollandske Roda og andre superligaklubber holder stik.
Udfra de rygter jeg har hørt fra Hjørring, så er økonomien MEGET stram, og de kan komme til at kæmpe for at have nok penge, til de må indgå kontrakter. Der er kommet langt færre penge ind end de havde håbet på og regnet med, derfor skal de have skudt nogle spillere af, hvis de ikke kan skrive kontrakter, så kan det uden tvivl også blive meget svært at holde på dem der har kontrakt, som Butcher, så spørgsmålet er om de bliver nød til at opløse kontrakterne, for at få frigivet midler til at overleve

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 14. jun 2012, 15:42

jydenfranord skrev:
Udfra de rygter jeg har hørt fra Hjørring, så er økonomien MEGET stram, og de kan komme til at kæmpe for at have nok penge, til de må indgå kontrakter. Der er kommet langt færre penge ind end de havde håbet på og regnet med, derfor skal de have skudt nogle spillere af, hvis de ikke kan skrive kontrakter, så kan det uden tvivl også blive meget svært at holde på dem der har kontrakt, som Butcher, så spørgsmålet er om de bliver nød til at opløse kontrakterne, for at få frigivet midler til at overleve
Mht. Hjørring, så er der vel også tradition for et ret tæt samarbejde med dem, derfor kunne man vel også forestille sig en aftale hvor der indgik noget med udlejning/udlån af AaB spillere, om ikke i denne sæson så når det næste kuld af unge spillere rykkes op i superligatruppen.

Brugeravatar
Hajen
Allstar
Allstar

Indlæg af Hajen » 14. jun 2012, 15:47

jydenfranord skrev:Udfra de rygter jeg har hørt fra Hjørring, så er økonomien MEGET stram, og de kan komme til at kæmpe for at have nok penge, til de må indgå kontrakter. Der er kommet langt færre penge ind end de havde håbet på og regnet med, derfor skal de have skudt nogle spillere af, hvis de ikke kan skrive kontrakter, så kan det uden tvivl også blive meget svært at holde på dem der har kontrakt, som Butcher, så spørgsmålet er om de bliver nød til at opløse kontrakterne, for at få frigivet midler til at overleve
Det er ikke længere et rygte, men den skinbarlige sandhed, og mon ikke "hatten-skal-rundt" en snarlig ekstra gang hos de faste støtter, hvis der skal være håb (læs: økonomi) for den næste sæson
"He’s a former gambling addict who earned the nickname “Casino Jimmy” back in Denmark, and he still has the occasional smoke after training. In short, he’s human"

jydenfranord
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af jydenfranord » 14. jun 2012, 16:29

Hajen skrev:
jydenfranord skrev:Udfra de rygter jeg har hørt fra Hjørring, så er økonomien MEGET stram, og de kan komme til at kæmpe for at have nok penge, til de må indgå kontrakter. Der er kommet langt færre penge ind end de havde håbet på og regnet med, derfor skal de have skudt nogle spillere af, hvis de ikke kan skrive kontrakter, så kan det uden tvivl også blive meget svært at holde på dem der har kontrakt, som Butcher, så spørgsmålet er om de bliver nød til at opløse kontrakterne, for at få frigivet midler til at overleve
Det er ikke længere et rygte, men den skinbarlige sandhed, og mon ikke "hatten-skal-rundt" en snarlig ekstra gang hos de faste støtter, hvis der skal være håb (læs: økonomi) for den næste sæson
Jeg hørte så også et andet rygte, at der var store problemer med ledelsen, de ikke fattede at drive forretningen og at Jacob Krüger skulle være ekstremt konfliktsky og derfor var der for mange agenter/spillere der fik tingene som de ville have det.

Om det er rigtigt eller forkert, det ved jeg ikke, men jeg tror desværre det er sandt

Låst