Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 3. apr 2016, 15:46

Rams skrev:Kamara... Så håber jeg godt nok, at AaB har is i maven til at vente på Alexander Ring i Lautern i stedet. Ham er der væsentligt mere bold i, og han er cyklet ind og ud af holdet. Derudover er han skolet i Leverkusen, hvilket også er fordel
Det er en noget anden prisklasse. Han er ikke cyklet ind og ud af holdet, men har været offer for at træner Fünfstück konstant roterer, og ovenikøbet ofte bytter formation. Det betyder, at træneren af og til foretrækker 1 udpræget def. midtbanespiller, og der har Markus Karl hele sæsonen været mere eller mindre fast.
Dette står i modsætning til første del af sæsonen, hvor formationen var en anden. De skifter sandsynligvis træner til sommer igen, og en spiller der har været fast mand i 2,5 sæson i 2. Bundesliga vil være stort set umulig for os at hente.

Der er ellers et par gode finske spillere i 2. Bundesliga - Joel Pohjanpalo er en fantastisk talentfuld angriber, som desværre har kontrakt i Leverkusen et par år endnu.

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 3. apr 2016, 16:00

Ring har stortset ikke spillet i anden halvdel af denne sæson, og ny træner er heller ikke garanti herfor. Jeg ved selvfølgelig godt at han spillede den seneste kamp.

Selvfølgelig vil europæisk fodbold kunne lokke ham, og hvis Lautern får ny træner, så kan der sagtens komme storvask i en trup, der ikke lever op til forventningerne, som er store til den sovende kæmpe.
Heller betale for Ring end et ringvrag som Kamara, der har de bedste år bag sig
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 3. apr 2016, 16:02

Kode: Vælg alt

N. Helenius: 		2.Bundesliga	09 kampe	4 mål	0167 minutter pr. mål	0666 spillede minutter

J. Pohjanpalo		2.Bundesliga	21 kampe	1 mål	1074 minutter pr. mål	1074 spillede minutter
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Gamen

Indlæg af Gamen » 3. apr 2016, 16:24

Rams skrev:Ring har stortset ikke spillet i anden halvdel af denne sæson, og ny træner er heller ikke garanti herfor. Jeg ved selvfølgelig godt at han spillede den seneste kamp.

Selvfølgelig vil europæisk fodbold kunne lokke ham, og hvis Lautern får ny træner, så kan der sagtens komme storvask i en trup, der ikke lever op til forventningerne, som er store til den sovende kæmpe.
Heller betale for Ring end et ringvrag som Kamara, der har de bedste år bag sig
Nej, fordi han var skadet i halvanden måned op til jul, og efterfølgende røg ud i kulden pga. af en træner der kun spiller med én defensiv midtbanespiller. Men det ændrer ikke på, at vi ikke vil kunne lokke en spiller der har 2,5 sæson som fast mand bag sig i 2. Bundesliga, ligesom vi heller ikke kunne komme i nærheden af Tim Sparv. Ikke med vores nuværende løn- og transferbudget. Han var rygtet væk til Championship og Bundesligaen for under 1 år siden.

Hahaha, hvad er det for noget vrøvl at Kamara skulle være et ringvrag. Hvornår har det nogensinde diskvalificeret en midtbanespiller at han er 28?
Han har flere kampe på højeste niveau end Alexander Ring, inkl. omkring 15 europæiske kampe, både fra Europa League og Champions League.
Er enormt god på dødbolde, har høj tempo i sin boldomgang og masser af fysik.
Jeg foreslår i det mindste én der er realistisk ifht. vores økonomi og status - det kunne du også prøve at gøre :-)

Gamen

Indlæg af Gamen » 3. apr 2016, 16:26

Provst i Brovst skrev:

Kode: Vælg alt

N. Helenius: 		2.Bundesliga	09 kampe	4 mål	0167 minutter pr. mål	0666 spillede minutter

J. Pohjanpalo		2.Bundesliga	21 kampe	1 mål	1074 minutter pr. mål	1074 spillede minutter
Hvis ikke det var fordi dine indlæg konsekvent er både intetsigende og ikke-debatskabende, så ville jeg gerne ofre et par linjer på at diskutere med dig. Medmindre stilen bliver lagt om, så kommer det ikke til at ske.

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar

Indlæg af Rams » 3. apr 2016, 17:00

Hahaha. Kamara har intet præsteret de sidste to sæsoner. Han toppede sidst i 13/14 for Bolton, men var på ingen måde dominerende i den svage israelske liga, og er nu taget hjem til HJK for at sparke liv i karrieren. For mig er han absolut ikke noget sikkert kort.

Afhængig af pakken, så kan du ikke overbevise mig om, at AaB ikke skulle være interessant for Ring. Den interesse fra England du nævnervar fra Brentford. Når man ser hvordan, den klub har fået kørt Akaki Gogia i sænk, der kom efter en fantomsæson i Hallerscher, så tror jeg Ring er glad for, at han ikke lod sig købe for Bentham penge.
Men det sagt, så ser jeg da også heller, at vi sprænger banken for en etableret stopper med lederevner.
In verbis simus faciles

Gamen

Indlæg af Gamen » 3. apr 2016, 17:23

Rams skrev:Hahaha. Kamara har intet præsteret de sidste to sæsoner. Han toppede sidst i 13/14 for Bolton, men var på ingen måde dominerende i den svage israelske liga, og er nu taget hjem til HJK for at sparke liv i karrieren. For mig er han absolut ikke noget sikkert kort.

Afhængig af pakken, så kan du ikke overbevise mig om, at AaB ikke skulle være interessant for Ring. Den interesse fra England du nævnervar fra Brentford. Når man ser hvordan, den klub har fået kørt Akaki Gogia i sænk, der kom efter en fantomsæson i Hallerscher, så tror jeg Ring er glad for, at han ikke lod sig købe for Bentham penge.
Men det sagt, så ser jeg da også heller, at vi sprænger banken for en etableret stopper med lederevner.
Havde Würtz præsteret noget i perioden 2007-2009, indtil vi hentede ham tilbage igen? Nej. Absolut intet, udover at være håbløst ringe internationalt og levere et ret dårligt lejeophold i Vejle. Men det har da absolut ikke været noget relevant pejlemærke ifht. hans betydning for AaB.

Kamara har trods alt spillet på noget højere niveau, og i 2012 blev han meldt interessant for Tottenham, Chelsea og Liverpool efter halvanden fantastisk sæson for Partizan Beograd. Allerede da han spillede i HJK var der stor interesse for ham fra både Tyskland og England, og jeg foreslog ham også herinde.
At han havde et lidt uroligt lejeophold i Maccabi Haifa, bør da ikke afskrække nogen.

Hvad er det vi skal kunne tilbyde Ring? At han skal spille i en halv-ringe liga, hvor han spiller for over 8.000 tilskuere 3-4 gange om året, hvis han er heldig.
Europæisk deltagelse betyder næppe specielt meget, når man skal spille i en liga der er væsentlig mindre profileret og hvor interessen er minimal sammenlignet med Tyskland, eller England for den sags skyld. Hvor tit ser man spillere skifte fra 2. Bundesliga til Superligaen, medmindre det er en af de absolutte topklubber? Jeg kan ikke komme i tanke om nogen.

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar

Indlæg af Rams » 3. apr 2016, 18:25

Din Wurtz-analogi er i bedste fald irrelevant. Såvel Risgård som Wurtz var stortset risikofrie for AaB fordi de kendte klubben og omvendt, så begge parter formentlig har vist hvad der skulle til for at ramme deres gamle niveau.
Mht til spillere fra 2. Bundeslig og 3. Liga, så er disse i reglen gået til mindre klubber i Holland og Belgien, hvis ikke de har haft niveauet til 1. Bundesliga. Så er der nogle stykker som Hennings, Hoffman og Gogia der de sidste par sæsoner er smuttet til Championsship, men det et ligeså meget et udtryk for tv-pengenes skævvridning.
Jeg er dybt uenig med dig i at AaB, der har solgt spillere til Aston Villa, Sunderland, Ajax, Twente, Zulte Waregem og Panathinaikos ikke skulle være mindst ligeså godt udstillingsvindue som Nijmegen eller De Graffshap.
Men fred være med det. Vi bliver ikke enige.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar

Indlæg af Rams » 4. apr 2016, 10:27

Uden at genoplive min diskussion med Gamen, så kan jeg se at det tidligere slovakiske stortalent Filip Kiss http://www.transfermarkt.co.uk/filip-ki ... eler/90360, er blevet udlejet fra Cardiff til norske Haugesund. Han har kontraktudløb til sommer.

Udover at han er en hårdtarbejdende, men samtidig teknisk habil midtbanespiller, så har han også vinderattitude.

"The latest Tweets from Filip Kiss (@FilipKiss4). I play for Cardiff City and I'm the future leader of Slovakia. I like to slide tackle and make all players my bitch."

Ærgerligt at han ikke er midtstopper :)

Han blev i øvrigt smidt ud i denne rundes kamp mod Strømgodset efter to gule kort på 8 minutter efter at have tacklet nogle norske kællinger.
In verbis simus faciles

Gamen

Indlæg af Gamen » 4. apr 2016, 10:58

Apropos Slovakiet, så kan vi passende holde et øje på AS Trencin. De fortsætter med at være gode til at give dygtige talenter et europæisk touch, for derefter at sende dem videre.
Det er ikke en klub der bør være specielt dyr at hente spillere fra, al den stund at de ikke er et økonomisk powerhouse.
Jairo (PAOK), Adi (FCK/Portland Timbers), Moses Simon (Gent), Wesley (Club Brügge)

På midtbanepositionen har de unge Matus Bero, som har en fremtid på det slovakiske landshold og ser enormt spændende ud.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 4. apr 2016, 11:24

Når der skal udskiftes så mange bliver det virkelig et problem, at AaB ikke har noget scouting netværk. Gaarde har jo sagt, at AaB trækker på henvisninger fra agtener og så ser de spillerne efter. Dermed bliver det ikke nemt at finde de spillere agenterne ikke vil vi skal se, især ikke udenfor Danmarks grænser, internationale kampe (hej AGF/Geogien) og måske en træningsturnering. Lyngeårenes angriberindkøb er vel den værste eksponent på dette.

Hvor der er flere interessant kanter i Danmark, så synes jeg at der mangler midterforsvarer ret desperat. På nær FCK så spiller næsten alle klubberne med en eller flere tvivlsomme spillere derinde og kan ikke se hvem AaB skal kunne trække til.

Gamen

Indlæg af Gamen » 4. apr 2016, 12:14

Eksil skrev:Når der skal udskiftes så mange bliver det virkelig et problem, at AaB ikke har noget scouting netværk. Gaarde har jo sagt, at AaB trækker på henvisninger fra agtener og så ser de spillerne efter. Dermed bliver det ikke nemt at finde de spillere agenterne ikke vil vi skal se, især ikke udenfor Danmarks grænser, internationale kampe (hej AGF/Geogien) og måske en træningsturnering. Lyngeårenes angriberindkøb er vel den værste eksponent på dette.

Hvor der er flere interessant kanter i Danmark, så synes jeg at der mangler midterforsvarer ret desperat. På nær FCK så spiller næsten alle klubberne med en eller flere tvivlsomme spillere derinde og kan ikke se hvem AaB skal kunne trække til.
Men det er vel retteligt noget af det man har prioriteret i handlingsplanen?

Jeg er dog fuldstændig enig - det har været ikke-eksisterende op til nu, og sådan noget som at hente spillere fra de ligaer hvor der er et helt andet fordelagtigt forhold mellem økonomi og kvalitet, end det oftest er tilfældet i vores nabolande, har været utopi. I hvert fald indtil man smider penge i at opbygge et mindre scoutingnetværk.
Og inden der kommer et par brugere og kommenterer "Det har vi ikke brug for, vi har vores egne talenter", så tror jeg også Midtjylland havde samme opfattelse indtil de ramte 2 årgange hvor der knap nok var én eneste de kunne bruge. Så er alternativet at hive nogen op, der ikke har kvaliteten og det har AaB absolut intet ud af.
Der er desuden ingen af vores talenter der har indbragt os nævneværdige beløb siden Grønkjær, Gaardsøe og til dels Spalvis...

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 4. apr 2016, 13:03

Gamen skrev:

Jeg er dog fuldstændig enig - det har været ikke-eksisterende op til nu, og sådan noget som at hente spillere fra de ligaer hvor der er et helt andet fordelagtigt forhold mellem økonomi og kvalitet, end det oftest er tilfældet i vores nabolande, har været utopi. I hvert fald indtil man smider penge i at opbygge et mindre scoutingnetværk.
Og inden der kommer et par brugere og kommenterer "Det har vi ikke brug for, vi har vores egne talenter", så tror jeg også Midtjylland havde samme opfattelse indtil de ramte 2 årgange hvor der knap nok var én eneste de kunne bruge. Så er alternativet at hive nogen op, der ikke har kvaliteten og det har AaB absolut intet ud af.
Der er desuden ingen af vores talenter der har indbragt os nævneværdige beløb siden Grønkjær, Gaardsøe og til dels Spalvis...
Jeg er helt enig, men det skal også bare være en konstant vurdering af om det er omkostningen værd.

En fuldtidsscout koster i løn+omkostninger i nærheden af 1 mio. kr. om året, og så kan du alligevel kun afdække 2-3 mindre lande eller ét større. Når AaB så alligevel aldrig rigtigt er ude og betale transfersummer, så er det mange penge med et meget usikkert afkast.

Vi kommer jo alligevel op i en volumen, hvor vi på Manager-vis kan søge på tværs af alle ligaer efter X, Y og Z egenskab plus snarligt kontraktudløb osv. Det er ekstremt bekosteligt at opretholde sådan en database, og det kan man næppe som ene klub. FC Midtjylland kan jo dårligt nok med deres eller så højt besungne smart-odds.

9800
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Wurtz

Indlæg af 9800 » 4. apr 2016, 14:21

Gamen skrev:
Eksil skrev:Når der skal udskiftes så mange bliver det virkelig et problem, at AaB ikke har noget scouting netværk. Gaarde har jo sagt, at AaB trækker på henvisninger fra agtener og så ser de spillerne efter. Dermed bliver det ikke nemt at finde de spillere agenterne ikke vil vi skal se, især ikke udenfor Danmarks grænser, internationale kampe (hej AGF/Geogien) og måske en træningsturnering. Lyngeårenes angriberindkøb er vel den værste eksponent på dette.

Enevoldsen?

Gamen

Indlæg af Gamen » 4. apr 2016, 14:25

9800 skrev:
Enevoldsen?
9 mio. kr. er vist ikke noget nævneværdigt beløb, derfor skrev jeg også til dels Spalvis. For ellers tæller spillere som Würtz og Silberbauer f.eks. også med, og det var i virkeligheden relativt små salg, tiden taget i betragtning.

Hvis jeg endelig skylder at tilføje en er det selvfølgelig Lucas Andersen, men han gav os heller ikke mere end godt 1,5 mio. euro.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 4. apr 2016, 14:39

Yankee skrev: Jeg er helt enig, men det skal også bare være en konstant vurdering af om det er omkostningen værd.

En fuldtidsscout koster i løn+omkostninger i nærheden af 1 mio. kr. om året, og så kan du alligevel kun afdække 2-3 mindre lande eller ét større. Når AaB så alligevel aldrig rigtigt er ude og betale transfersummer, så er det mange penge med et meget usikkert afkast.

Vi kommer jo alligevel op i en volumen, hvor vi på Manager-vis kan søge på tværs af alle ligaer efter X, Y og Z egenskab plus snarligt kontraktudløb osv. Det er ekstremt bekosteligt at opretholde sådan en database, og det kan man næppe som ene klub. FC Midtjylland kan jo dårligt nok med deres eller så højt besungne smart-odds.
Jamen så kan jeg erklære mig helt enig den anden vej rundt. AaB køber generelt set ikke nok ind, til at det realistisk kan betale sig. Den her gang kommer der bare et vindue hvor der faktisk skal handles ind og så ville en mand med styr på Sverige og Norge være guld værd.

Jeg ved, at der findes databaser ala. smartodds hvor eksempelvis en Spalvis bongede ud for en masse klubber. Mon klubben har sådan noget?

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 4. apr 2016, 15:19

Jeppe Tverskov fik 90 minutter mod OB i weekenden og er dermed tilbage fra skade, kontraktudløb til sommer. Er der nogen der kan sætte et par ord på, hvordan han er som spiller, det er begrænset hvor meget jeg har set Randers...? Er han en mulighed (udover at han kun er 23, som for nogen vil tale imod)?
Aalborg BK 1885!

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 4. apr 2016, 23:18

Gamen skrev:Apropos Slovakiet, så kan vi passende holde et øje på AS Trencin. De fortsætter med at være gode til at give dygtige talenter et europæisk touch, for derefter at sende dem videre.
Det er ikke en klub der bør være specielt dyr at hente spillere fra, al den stund at de ikke er et økonomisk powerhouse.
Jairo (PAOK), Adi (FCK/Portland Timbers), Moses Simon (Gent), Wesley (Club Brügge)

På midtbanepositionen har de unge Matus Bero, som har en fremtid på det slovakiske landshold og ser enormt spændende ud.
Synes du skal droppe Gaarde en mail. Kender ikke Bero selv. FC Fredericia har lige forlænget med en slovakisk stopper. Nogen som har set ham i aktion? Jeg ser indimellem 1.div kampe men Fredericia har jeg ikke fået set i år.

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fred ... arsprofil/
Jeg savner Winsnes

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 5. apr 2016, 12:28

Så at Twente havde fratrukket tre point pga. rod i regnskaberne. De køber lowbudget for tiden og derfor spiller blandt andet den unge dansker Joachim Andersen for dem.

Men faldt over dette imponerende navn Stefan Thesker, som spiller midterforsvar. 24 årig tysker, har spillet 3 U21 kampe for Tyskland, udlejet til sommer til Twente fra Greuther Fürth(kontrakt til sommeren 2017). 1,90 høj.

Det er nok i den dur, som Gaarde kan finde.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 5. apr 2016, 13:27

FlæskeFrank skrev:Så at Twente havde fratrukket tre point pga. rod i regnskaberne. De køber lowbudget for tiden og derfor spiller blandt andet den unge dansker Joachim Andersen for dem.

Men faldt over dette imponerende navn Stefan Thesker, som spiller midterforsvar. 24 årig tysker, har spillet 3 U21 kampe for Tyskland, udlejet til sommer til Twente fra Greuther Fürth(kontrakt til sommeren 2017). 1,90 høj.

Det er nok i den dur, som Gaarde kan finde.
Han har været ungdomsspiller i Twente - mon ikke det er en af årsagerne til at han er taget dertil for at få gang i karrieren igen - han har ikke spillet meget over 50 kampe de sidste fire-fem år, og langt de fleste i det første år.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Låst