Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)
Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)
Jeg ville også være lidt varsom med at hente midterforsvarere fra den hollandske liga. De spiller altså forsvarsspil på en HELT anden måde dernede, end vi er vant til i Danmark, og der vil nemt kunne være store indkøringsvanskeligheder rent taktisk.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Vi hentede da Clemens Z. Det var der da ingen problemer med...
- FlæskeFrank
Jo jo... men Derveld fra Esbjerg gjorde det nu meget godt...FlæskeFrank skrev:Vi hentede da Clemens Z. Det var der da ingen problemer med...
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
-
Gamen
For en klub som PSV har også vist sig slet ikke at kunne forsvare i Europa. Og hvad med en spiller som Andreas Granqvist der for alvor udviklede sit spil i Groningen? Det er vist endnu en debatside-myte...BoT skrev:Jeg ville også være lidt varsom med at hente midterforsvarere fra den hollandske liga. De spiller altså forsvarsspil på en HELT anden måde dernede, end vi er vant til i Danmark, og der vil nemt kunne være store indkøringsvanskeligheder rent taktisk.
Derveld gjorde det tilgengæld rigtigt godt i hans OB tid så man kan ikke sige, at han var dårlig eller passede dårligt til dansk fodbold. Det fungerede åbenbart ikke for ham i anden omgang, men han var en rigtigt god back da han spillede i OB. Det kunne jo også tænkes han bare passede bedre til OBs stil end Esbjergs. Mener i øvrigt også AaB havde kig på ham da han kom tilbage til DK.hje1980 skrev:Jo jo... men Derveld fra Esbjerg gjorde det nu meget godt...FlæskeFrank skrev:Vi hentede da Clemens Z. Det var der da ingen problemer med...
Det bliver rigtigt spændende, hvad der kommer til at ske på stopperpladsen. Skal vi hente en ny styrmand ind eller skal Kasper P løfte den arv. Der er også spørgsmålet, om man vil hente en udpræget spillende forsvarer ind eller man går efter en duelspiller, der kan give noget fysik og drøjde på dødbolde i eget og modstanderens felt.
Med Blåbjerg og Rokkedal i kulissen har vi ikke brug for et talent, men derimod en spiller til start-elveren. Personligt tror jeg fortsat, at det bliver en forsvarsdirigent i form af Kanstrup som kommer til Aalborg alene af den grund, at det vil være en spiller som Søndergaard kender og har udviklet, der er velafprøvet i superligaen og som formodentlig kan hentes for en transfer, hvor AaB kan være med (3-4 mio. kr.). Jeg har virkeligt svært ved at se andre danske kandidater. Ser vi mod andre skandinaviske spillere, så er Holgersson som Gamen har nævnt tidligere en mulighed, men ellers kan jeg ikke lige komme på en forsvarsstyrmand med - eller tæt på - kontraktudløb.
Ryger vi i kategorien af duelspillere, altså en makker til Kasper P, er feltet pludseligt noget bredere, og aldersmæssigt vil vi også kunne finde spillere med videresalgspotentiale. På den plads er det kommunikative (altså rollen som trænerens forlængede arm på banen) også knap så vigtigt, så her kan man godt se på mere "eksotiske" emner. Nu debatterede Gamen og jeg tidligere slovakiske spillere til midtbanen (Kiss og Berot), men der kan også findes forsvarspillere i Fortuna Liga, der er inde omkring det slovakiske A- eller U-21 landshold. Skulle jeg komme med et bud på en spiller, der ser interessant ud og som er et monster på dødbolde, så kunne det være Robert Pillár fra FK Senica http://www.transfermarkt.com/robert-pil ... ler/149431. Særligt sidste år scorede han ualmindeligt meget for en forsvarspiller.
Summa summarum så håber jeg, at Gaarde dropper Lynges gamle taktik med at vente til de sidste dage i transfervinduet, og at han snart melder noget ud, så vi kan få ro på denne helt centrale position. Så ser jeg hellere, at Gaarde gambler og ser om der dukker en kanin op i transfervinduets sidste dage på truppens andre sårbare positioner, såsom en afløser for Thomsen, venstre back og måske angrebspladsen, hvis ikke Helenius vender hjem eller Pohl har manifesteret sig som den naturlige afløser.
Med Blåbjerg og Rokkedal i kulissen har vi ikke brug for et talent, men derimod en spiller til start-elveren. Personligt tror jeg fortsat, at det bliver en forsvarsdirigent i form af Kanstrup som kommer til Aalborg alene af den grund, at det vil være en spiller som Søndergaard kender og har udviklet, der er velafprøvet i superligaen og som formodentlig kan hentes for en transfer, hvor AaB kan være med (3-4 mio. kr.). Jeg har virkeligt svært ved at se andre danske kandidater. Ser vi mod andre skandinaviske spillere, så er Holgersson som Gamen har nævnt tidligere en mulighed, men ellers kan jeg ikke lige komme på en forsvarsstyrmand med - eller tæt på - kontraktudløb.
Ryger vi i kategorien af duelspillere, altså en makker til Kasper P, er feltet pludseligt noget bredere, og aldersmæssigt vil vi også kunne finde spillere med videresalgspotentiale. På den plads er det kommunikative (altså rollen som trænerens forlængede arm på banen) også knap så vigtigt, så her kan man godt se på mere "eksotiske" emner. Nu debatterede Gamen og jeg tidligere slovakiske spillere til midtbanen (Kiss og Berot), men der kan også findes forsvarspillere i Fortuna Liga, der er inde omkring det slovakiske A- eller U-21 landshold. Skulle jeg komme med et bud på en spiller, der ser interessant ud og som er et monster på dødbolde, så kunne det være Robert Pillár fra FK Senica http://www.transfermarkt.com/robert-pil ... ler/149431. Særligt sidste år scorede han ualmindeligt meget for en forsvarspiller.
Summa summarum så håber jeg, at Gaarde dropper Lynges gamle taktik med at vente til de sidste dage i transfervinduet, og at han snart melder noget ud, så vi kan få ro på denne helt centrale position. Så ser jeg hellere, at Gaarde gambler og ser om der dukker en kanin op i transfervinduets sidste dage på truppens andre sårbare positioner, såsom en afløser for Thomsen, venstre back og måske angrebspladsen, hvis ikke Helenius vender hjem eller Pohl har manifesteret sig som den naturlige afløser.
In verbis simus faciles
For nogle år siden fulgte vi Bassel Jradi da han spillede i AB... men tror ikke der skete mere grundet vores økonomi.
Han spiller nu i Norge. Kunne han være en mulighed istedet for Thomsen.
-Fysisk stærk
-Gennembrudsspiller
-Hurtig
-Fysisk stærk
-Gennembrudsspiller
-Hurtig
Dengang var det en god ide. Han er jo aldrig rigtigt slået igennem så jeg tvivler på han har talentet til at være mere end fyld.hje1980 skrev:For nogle år siden fulgte vi Bassel Jradi da han spillede i AB... men tror ikke der skete mere grundet vores økonomi.
-Fysisk stærk
-Gennembrudsspiller
-Hurtig
-
Gamen
Der SKAL ro på. Og så må det være slut med hypen af den trefarvede is i maven - det vil være en falliterklæring af rang hvis ikke AaB får noget på plads relativt tidligt. Man har trods alt haft næsten et halvt år til at få scoutet den/de rigtige spillere.Rams skrev: Summa summarum så håber jeg, at Gaarde dropper Lynges gamle taktik med at vente til de sidste dage i transfervinduet, og at han snart melder noget ud, så vi kan få ro på denne helt centrale position. Så ser jeg hellere, at Gaarde gambler og ser om der dukker en kanin op i transfervinduets sidste dage på truppens andre sårbare positioner, såsom en afløser for Thomsen, venstre back og måske angrebspladsen, hvis ikke Helenius vender hjem eller Pohl har manifesteret sig som den naturlige afløser.
Men også ifht. de andre positioner. Jönsson ryger med garanti ud og det frigiver en røvfuld lønkroner - vi SKAL kunne hente en profil.
Falliterklæring af rang? En ny spiller vil sandsynligvis først kunne tiltræde den 1. juli, og en dansk klub kan næsten helt sikkert ikke skrive med spillere af kvalitet, før de store og mellemstore ligaer er ved at være færdige med at købe ind. Du lyder nærmest som en 10-årig der gerne vil have flyttet juleaften frem til den 1. november. Jeg er helt sikker på, at en ny spiller kommer så hurtigt det er muligt. Du er vel klar over at transfervinduet er åbent til den 1. september?Gamen skrev: Der SKAL ro på. Og så må det være slut med hypen af den trefarvede is i maven - det vil være en falliterklæring af rang hvis ikke AaB får noget på plads relativt tidligt. Man har trods alt haft næsten et halvt år til at få scoutet den/de rigtige spillere.
Men også ifht. de andre positioner. Jönsson ryger med garanti ud og det frigiver en røvfuld lønkroner - vi SKAL kunne hente en profil.
For øvrigt er der ro på. Trods alt det hyleri, som du er en stor del af, ligger AaB altså stadig på andenpladsen i ligaen og skal nu spiller semifinaler i pokalen. Meget godt klaret af en trup uden forsvar og uden gardering på den centrale midtbane, hvis man skal tro på visse debattører herinde. Pessimismen må helt sikkert nå nye højder, hvis vi som ventet smadrer Hobro og AGF i den kommende uge.
Nej, Gamen lyder ikke som en 10-årig. Han lyder som en helt nøgtern realist, der kigger på den kommende sæson.Freddie skrev:Falliterklæring af rang? En ny spiller vil sandsynligvis først kunne tiltræde den 1. juli, og en dansk klub kan næsten helt sikkert ikke skrive med spillere af kvalitet, før de store og mellemstore ligaer er ved at være færdige med at købe ind. Du lyder nærmest som en 10-årig der gerne vil have flyttet juleaften frem til den 1. november. Jeg er helt sikker på, at en ny spiller kommer så hurtigt det er muligt. Du er vel klar over at transfervinduet er åbent til den 1. september?Gamen skrev: Der SKAL ro på. Og så må det være slut med hypen af den trefarvede is i maven - det vil være en falliterklæring af rang hvis ikke AaB får noget på plads relativt tidligt. Man har trods alt haft næsten et halvt år til at få scoutet den/de rigtige spillere.
Den suverænt vigtigste periode i 2016-17-sæsonen ligger fra ca. 20. juli til 30. august. Dels er de første 6-7 runder altid meget vigtige for sæsonens udfald, men vigtigst af alt er det i den periode at vi skal spille Europa League-kvalifikation.
Nu vil jeg ikke diskutere en anden bruger med dig, bare konstatere at han er mere drømmer end realist, men at du og han slår direkte ned på det problem danske klubber står med hvert eneste år. I har tilsyneladende bare ikke fanget problematikken, som er, at de spillere vi gerne vil have, helst ikke vil til Danmark på et tidligt tidspunkt i vinduet. De vil til England og tjene 10 gange så meget der, som de kan få her. Hvis de ikke kan komme dertil er der altid det spanske, tyske, franske, portugisiske, hollandske, belgiske marked der trækker, eller hvad med det russiske og kinesiske marked og dem jeg har glemt.Yankee skrev:
Nej, Gamen lyder ikke som en 10-årig. Han lyder som en helt nøgtern realist, der kigger på den kommende sæson.
Den suverænt vigtigste periode i 2016-17-sæsonen ligger fra ca. 20. juli til 30. august. Dels er de første 6-7 runder altid meget vigtige for sæsonens udfald, men vigtigst af alt er det i den periode at vi skal spille Europa League-kvalifikation.
Behøver jeg virkelig minde dig om sommeren 2007 hvor AaB måtte starte UEFA-kval i Finland med en midtbane med Suni Olsen og Jens-Kristian Sørensen, men endte med Kasper Risgård og Andreas Johansson, og endte med at slå Sampdoria ud, samt blive dansk mester?
Så kan du og Gamen være bekymrede alt det I vil, og det er derfor Gamen agerer som en 10 årig, der gerne vil have juleaften flyttet frem.
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Så husker du vel også året før, hvor AaB allerede i marts kunne offentliggøre at Rade Prica kom til klubben pr. 1. juli? Selvfølgelig kan det lade sig gøre at lave sit forarbejde og få truppen på plads i tide, når man så lang tid i forvejen har defineret sit klare mål.Freddie skrev:Nu vil jeg ikke diskutere en anden bruger med dig, bare konstatere at han er mere drømmer end realist, men at du og han slår direkte ned på det problem danske klubber står med hvert eneste år. I har tilsyneladende bare ikke fanget problematikken, som er, at de spillere vi gerne vil have, helst ikke vil til Danmark på et tidligt tidspunkt i vinduet. De vil til England og tjene 10 gange så meget der, som de kan få her. Hvis de ikke kan komme dertil er der altid det spanske, tyske, franske, portugisiske, hollandske, belgiske marked der trækker, eller hvad med det russiske og kinesiske marked og dem jeg har glemt.Yankee skrev:
Nej, Gamen lyder ikke som en 10-årig. Han lyder som en helt nøgtern realist, der kigger på den kommende sæson.
Behøver jeg virkelig minde dig om sommeren 2007 hvor AaB måtte starte UEFA-kval i Finland med en midtbane med Suni Olsen og Jens-Kristian Sørensen, men endte med Kasper Risgård og Andreas Johansson, og endte med at slå Sampdoria ud, samt blive dansk mester?
Så kan du og Gamen være bekymrede alt det I vil, og det er derfor Gamen agerer som en 10 årig, der gerne vil have juleaften flyttet frem.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
- Lucas Andersen 25. juli 2022
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Du finder ikke mange andre eksempler fra nyere tid end Prica, som klubben havde arbejdet på at hente i årevis.Gnu skrev:Så husker du vel også året før, hvor AaB allerede i marts kunne offentliggøre at Rade Prica kom til klubben pr. 1. juli? Selvfølgelig kan det lade sig gøre at lave sit forarbejde og få truppen på plads i tide, når man så lang tid i forvejen har defineret sit klare mål.Freddie skrev:Nu vil jeg ikke diskutere en anden bruger med dig, bare konstatere at han er mere drømmer end realist, men at du og han slår direkte ned på det problem danske klubber står med hvert eneste år. I har tilsyneladende bare ikke fanget problematikken, som er, at de spillere vi gerne vil have, helst ikke vil til Danmark på et tidligt tidspunkt i vinduet. De vil til England og tjene 10 gange så meget der, som de kan få her. Hvis de ikke kan komme dertil er der altid det spanske, tyske, franske, portugisiske, hollandske, belgiske marked der trækker, eller hvad med det russiske og kinesiske marked og dem jeg har glemt.Yankee skrev:
Jeg tror ikke på at en dansk klub helt generelt kan hente samme kvalitet for samme penge i maj som i den sidste uge af august, og jeg tror absolut at det er et billede som er blevet forstærket i de senere år, fordi spillerne og deres agenter er blevet langt mere kyniske i deres jagt på en ny klub. Jeg mener helt afgjort at det er noget man er nødt til at have med i regnestykket, når man ønsker sig en spiller på plads meget tidligt... hvilket jeg ikke er uenig i ville være en god ide, særligt i dette tilfælde.
-
seamann
Og så kan den sædvanlige diskussion om hvor længe man skal vente i transfervinduet, med henblik på at kunne få tiloversbleven kvalitet, køre.
Egentlig en ok diskussion, men ærgerligt at den skal forstyrres af udsagn som "10 årig" og "falliterklæring af rang".
Egentlig en ok diskussion, men ærgerligt at den skal forstyrres af udsagn som "10 årig" og "falliterklæring af rang".
Det er vi jo alle sammen klar over. Ingen grund til at gå over i personangreb.Freddie skrev:
Nu vil jeg ikke diskutere en anden bruger med dig, bare konstatere at han er mere drømmer end realist, men at du og han slår direkte ned på det problem danske klubber står med hvert eneste år. I har tilsyneladende bare ikke fanget problematikken, som er, at de spillere vi gerne vil have, helst ikke vil til Danmark på et tidligt tidspunkt i vinduet. De vil til England og tjene 10 gange så meget der, som de kan få her. Hvis de ikke kan komme dertil er der altid det spanske, tyske, franske, portugisiske, hollandske, belgiske marked der trækker, eller hvad med det russiske og kinesiske marked og dem jeg har glemt.
Pointen - som måske ikke har fremgået klart nok - er, at der selvfølgelig er et trade-off mellem at sikre sig spillere tidligt og at sikre sig de bedste spillere. Hvis man vil have lukket handlerne hurtigt vil man typisk ikke have adgang til de spillere, der måske på lang sigt er bedre.
Og i det trade-off var Lynge altid fokuseret på det lange sigt. Der er det blot min holdning at man også skal huske det korte sigt fordi starten på næste sæson er så vigtig og fordi vi står over for relativt store udskiftninger i holdets kerne.
Alternativt kunne man balancere trade-off'et ved at strække sig lidt på den økonomiske front. Hvis man eksempelvis kunne lukke en aftale med en virkelig god stopper allerede fra 1. juli ville det øge chancerne for at kvalificere sig til gruppespillet markant, og så er business casen potentielt ret god.
Gnu: Jeg husker udmærket da Prica kom, men jeg husker også at Lynge jagtede ham gennem flere år da aftalen endelig kom, var den voldsomt dyr, og der var en salgsklausul, men det har Jesper Schmidt allerede gjort så fint rede for.Gnu skrev: Så husker du vel også året før, hvor AaB allerede i marts kunne offentliggøre at Rade Prica kom til klubben pr. 1. juli? Selvfølgelig kan det lade sig gøre at lave sit forarbejde og få truppen på plads i tide, når man så lang tid i forvejen har defineret sit klare mål.
Seaman: Enig om udtryk. Det var faktisk det, der fik mig til at reagere. Mit udtryk var "og det er derfor Gamen agerer som en 10 årig, der gerne vil have juleaften flyttet frem". Jeg kan ikke se at det skulle være noget særligt. Det står jeg ved.
Det her er ingen diskussion om hvor længe man kan vente i transfervinduet ser fra mit synspunkt. Det drejer sig om at man er nødt til at vente.
Yankee: Jeg kan ikke se hvor jeg er personlig, men jeg kan se, at du sådan set siger det samme som jeg, bortset fra, at du ignorerer, at AaB ikke er bestemmende på transfermarkedet, akkurat på samme måde som Gamen. Desuden gør du den fejl, at du tror Lynge ventede for at vente. Det gjorde han ikke. Han ventede fordi han ville have det bedste for pengene, samtidig med at han blev udkonkurreret, som jeg allerede har gjort rede for.
-
seamann
Jeg er sådan set enig med dig langt henad vejen. Dog er situationen lidt anderledes nu om stunder. Vi skal ikke hente "Prica'er" ind, det er fra en anden hylde vi taler om (en erstatning for KEP er altså ikke at sammenligne med Prica erstatning).Freddie skrev:Gnu: Jeg husker udmærket da Prica kom, men jeg husker også at Lynge jagtede ham gennem flere år da aftalen endelig kom, var den voldsomt dyr, og der var en salgsklausul, men det har Jesper Schmidt allerede gjort så fint rede for.Gnu skrev: Så husker du vel også året før, hvor AaB allerede i marts kunne offentliggøre at Rade Prica kom til klubben pr. 1. juli? Selvfølgelig kan det lade sig gøre at lave sit forarbejde og få truppen på plads i tide, når man så lang tid i forvejen har defineret sit klare mål.
Seaman: Enig om udtryk. Det var faktisk det, der fik mig til at reagere. Mit udtryk var "og det er derfor Gamen agerer som en 10 årig, der gerne vil have juleaften flyttet frem". Jeg kan ikke se at det skulle være noget særligt. Det står jeg ved.
Det her er ingen diskussion om hvor længe man kan vente i transfervinduet ser fra mit synspunkt. Det drejer sig om at man er nødt til at vente.
Yankee: Jeg kan ikke se hvor jeg er personlig, men jeg kan se, at du sådan set siger det samme som jeg, bortset fra, at du ignorerer, at AaB ikke er bestemmende på transfermarkedet, akkurat på samme måde som Gamen. Desuden gør du den fejl, at du tror Lynge ventede for at vente. Det gjorde han ikke. Han ventede fordi han ville have det bedste for pengene, samtidig med at han blev udkonkurreret, som jeg allerede har gjort rede for.
Og så er "og det er derfor Gamen agerer som en 10 årig, der gerne vil have juleaften flyttet frem" altså et noget nedværdigende personligt udsagn.
Prøv at læse mit indlæg igenFreddie skrev: Desuden gør du den fejl, at du tror Lynge ventede for at vente. Det gjorde han ikke. Han ventede fordi han ville have det bedste for pengene, samtidig med at han blev udkonkurreret, som jeg allerede har gjort rede for.
Vi er helt enige i at Lynge ventede for at få det bedste for pengene. Men det har også en pris - nemlig at spillerne ikke kan være med i de første 1½ måned af sæsonen. Derfor er det en afvejning, som man kan være uenig i. Lynge KUNNE have hentet en dårligere spillere tidligere i vinduet eller lagt flere penge på bordet for at få fat i den bedre spiller tidligt. Det er ikke sikkert at det havde været bedre, men det er heller ikke nogen umulighed eller noget, der eksisterer i en drømmeverden for 10-årige. Det er en konkret afvejning, som vi kan diskutere.