Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)
Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)
Arendt har svaret for mig. Hvis vi skal have noget nyt ind skal det være bedre end i hvertfald to af de tre unge, Thrane, Børsting og Bruhn. Der har jo været rygter om Kevin Mensah.
Sidder på en mobil så kan ikke lige sakse links, men har her i efteråret gået og forelsket mig lidt i Akaki Gogia fra Hallescher FC i den tyske 3. liga. Han er tysk-georgier, har spillet på det tyske U-20 landshold og er skolet i bl.a Wolfsburg. Dækker begge kanter og offensiv midt og har et fremragende frispark. Har kontraktudløb til sommer.
Og ja er lidt pjattet med tysk bold.
Sidder på en mobil så kan ikke lige sakse links, men har her i efteråret gået og forelsket mig lidt i Akaki Gogia fra Hallescher FC i den tyske 3. liga. Han er tysk-georgier, har spillet på det tyske U-20 landshold og er skolet i bl.a Wolfsburg. Dækker begge kanter og offensiv midt og har et fremragende frispark. Har kontraktudløb til sommer.
Tror vi får svært ved at lokke en tysk U-20 landsholdsspiller til Aalleren. Mon ikke der er nogle tysk klubber, som vil betale mere. Talenter er jo generelt i høj kurs dernede.Rams skrev:Arendt har svaret for mig. Hvis vi skal have noget nyt ind skal det være bedre end i hvertfald to af de tre unge, Thrane, Børsting og Bruhn. Der har jo været rygter om Kevin Mensah.
Han har prøvet Augsburg og sct. Pauli uden succes. Hvorfor skulle AaB ikke kunne ses som en genvej til noget større fremfor en 2. Liga klub
Det kan ikke afvises. Vi skriver en mail til Allan Gaarde, hvorfor manden må komme op på en prøvetræningRams skrev:Han har prøvet Augsburg og sct. Pauli uden succes. Hvorfor skulle AaB ikke kunne ses som en genvej til noget større fremfor en 2. Liga klub
- Erasmus Montanus
- Allstar

- Favoritspiller: Kasper Risgård
AaB kan sagtens tiltrække tyske talenter, og en plads på et u-landshold er ikke ensbetydende med kvalitet. Vi havde en fyr ved navn Abu Bakarr Kargbo heroppe for et par år siden, som ikke var god nok. Angriber, ung, 33 u-landskampe for Tyskland. P.t. spiller han i den næstbedste række i Østrig, hvor han af og til kan kæmpe sig til en plads på bænken.
M.h.t. en ny spiller, så vil jeg elske at se en ung venstrebenet kantspiller, som kan det ene, det andet og det helt tredje, som ingen havde set komme. Det får vi bare ikke, og jeg ser frem til noget mere Børsting, Bruhn og/eller Thrane. Jeg synes dog at vi mangler noget venstreben, som dur til noget - så må vi hente en stærk back.
Hvis Risgård mangler en afløser, så ser jeg Chucks Aneke (som jeg har nævnt i de sidste par vinduer) som den helt rette! Han spiller p.t. i Belgien, har været omkring Arsenal, har et fantastisk skud, god fysik, er ung og har et godt blik for spillet. Han bruges desuden fra tid til anden på den defensive midtbane i Belgien, selvom han egentlig er en offensiv midtbanespiller. Dette vidner om, at han er lidt af en tovejsspiller, ligesom Risgård.
https://www.youtube.com/watch?v=tUk464pHpss
M.h.t. en ny spiller, så vil jeg elske at se en ung venstrebenet kantspiller, som kan det ene, det andet og det helt tredje, som ingen havde set komme. Det får vi bare ikke, og jeg ser frem til noget mere Børsting, Bruhn og/eller Thrane. Jeg synes dog at vi mangler noget venstreben, som dur til noget - så må vi hente en stærk back.
Hvis Risgård mangler en afløser, så ser jeg Chucks Aneke (som jeg har nævnt i de sidste par vinduer) som den helt rette! Han spiller p.t. i Belgien, har været omkring Arsenal, har et fantastisk skud, god fysik, er ung og har et godt blik for spillet. Han bruges desuden fra tid til anden på den defensive midtbane i Belgien, selvom han egentlig er en offensiv midtbanespiller. Dette vidner om, at han er lidt af en tovejsspiller, ligesom Risgård.
Kan godt huske Abu Bakarr Kargbo. Det er utroligt, at 33 U-landskampe kan blive til den næstbedste række i Østrig.Oldager skrev:AaB kan sagtens tiltrække tyske talenter, og en plads på et u-landshold er ikke ensbetydende med kvalitet. Vi havde en fyr ved navn Abu Bakarr Kargbo heroppe for et par år siden, som ikke var god nok. Angriber, ung, 33 u-landskampe for Tyskland. P.t. spiller han i den næstbedste række i Østrig, hvor han af og til kan kæmpe sig til en plads på bænken.
I forhold til vores midtbaneven Chucks Aneke, så er det altid svært at bedømme efter en youtube video. Jeg er fortaler for nyt blod til midtbanen, og hvis han er dygtig nok, så er jeg frisk på det. Jeg synes ligeledes, at den unge nordmand fra Juventus' U19 også så helt vildt spændende ud!
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Han kampe er jo primært U16 og derefter falder antallet af kampe, et sikkert tegn på at han havde været et eller flere år fysisk foran hans jævnaldrende og den fysiske fordel er blevet indhentet.Arendt skrev:Kan godt huske Abu Bakarr Kargbo. Det er utroligt, at 33 U-landskampe kan blive til den næstbedste række i Østrig.Oldager skrev:AaB kan sagtens tiltrække tyske talenter, og en plads på et u-landshold er ikke ensbetydende med kvalitet. Vi havde en fyr ved navn Abu Bakarr Kargbo heroppe for et par år siden, som ikke var god nok. Angriber, ung, 33 u-landskampe for Tyskland. P.t. spiller han i den næstbedste række i Østrig, hvor han af og til kan kæmpe sig til en plads på bænken.
Sikkert.Provst i Brovst skrev:Han kampe er jo primært U16 og derefter falder antallet af kampe, et sikkert tegn på at han havde været et eller flere år fysisk foran hans jævnaldrende og den fysiske fordel er blevet indhentet.Arendt skrev:Kan godt huske Abu Bakarr Kargbo. Det er utroligt, at 33 U-landskampe kan blive til den næstbedste række i Østrig.Oldager skrev:AaB kan sagtens tiltrække tyske talenter, og en plads på et u-landshold er ikke ensbetydende med kvalitet. Vi havde en fyr ved navn Abu Bakarr Kargbo heroppe for et par år siden, som ikke var god nok. Angriber, ung, 33 u-landskampe for Tyskland. P.t. spiller han i den næstbedste række i Østrig, hvor han af og til kan kæmpe sig til en plads på bænken.
Jeg håber, at vi i dette transfervindue kan få Vajebah Sakor fra Juventus ind på midtbanen enten i dette vindue eller gratis til sommer samt Kevin Mensah med de samme vilkår som den kære nordmand. Hvis Patrick Olsen er dygtig nok, har han også kontraktudløb til sommer. Dette kunne også være spændende.
I forhold til venstre back er jeg ikke så bekymret, da Patrick Kristensen kan agere reserve på venstre back, hvis Jakob Blåbjerg bliver skadet.
Halmstads tidligere anfører 23-årige Richard Magyar er nu uden kontrakt. Han kunne være en fin erstatning for Thelander (eller konkurrere med KEP om den anden plads i midterforsvaret)
Angiveligt var FCN og FCV ude efter ham i sidste transfervindue.
Angiveligt var FCN og FCV ude efter ham i sidste transfervindue.
Magyar ser rigtig spændende ud. Anfører i så ung en alder indikerer, at der er gods i knægten. Mht. Gogia som jeg foreslog tidligere er der faktisk en del unge tyskere, der er begyndt at drage ud. Vores egen Spalvis er et eksempel på en ung spiller formet i det tyske ungdomssystem. Andre eksemplar er Mark Uth i Herenveen, der holder Dalgaard på bænken og også Pourie.
Så Danamrk kunne sagtens blive set som en god affyringsrampe. Han har ihvertfald kvaliteterne til at løfte holdet enten som kant eller offensiv midt, mens vi venter på Jønsson.
Så Danamrk kunne sagtens blive set som en god affyringsrampe. Han har ihvertfald kvaliteterne til at løfte holdet enten som kant eller offensiv midt, mens vi venter på Jønsson.
- Erasmus Montanus
- Allstar

Til dem som forteslog Gogia: Tror I Fabian Klos kunne være interesseret i at forlade Bielefelt for at bombe i Alka Superligaen?
Nej, jeg tror ikke på at Klos sigter mod superligaen. Han er 27 år, topscorer i 3. ligaen og så fører Bielefeld, der er traditionsklub 3. liga og har kurs mod oprykning.
Når jeg nævnte Gogia tidligere var det også fordi Hallescher FC er en blød mellemvare, fordi han tidligere har prøvetrænet i hollandske Heracles og fordi har fortsat er ung.
Når jeg nævnte Gogia tidligere var det også fordi Hallescher FC er en blød mellemvare, fordi han tidligere har prøvetrænet i hollandske Heracles og fordi har fortsat er ung.
- Erasmus Montanus
- Allstar

27 er da en glimrende alder. Han har bombet løs i 3. Bundesliga, ja, men det betyder jo ikke, at Superligaen ikke kunne være interessant. Jeg er dog bevidst om, at han har bombet og bombet løs i 3. Bundesliga i år og for to år siden, og at han derudover gjorde en god figur i 2. Bundesliga sidste sæson. Desuden er jeg bevidst om, at han er lidt af en klubmand, som vist også er blevet anfører for Bielefelt, hvorfor han måske ikke er så interesseret i at flytte - så havde han nok gjort det. Man har jo lov at håbe - han er alt for god til 3. Bundesliga.
Nu behøver vi jo heller ikke stille os tilfreds med spillere fra den bløde mellemvare i 3. Bundesliga - hvis vi hentede en spiller fra en bundklub i 2. Bundesliga (som Bielefelt var sidste sæson), så ville det jo heller ikke lyde så utroligt
Nu behøver vi jo heller ikke stille os tilfreds med spillere fra den bløde mellemvare i 3. Bundesliga - hvis vi hentede en spiller fra en bundklub i 2. Bundesliga (som Bielefelt var sidste sæson), så ville det jo heller ikke lyde så utroligt
3. ligaen er i mine øjne meget interessant netop fordi den er foreløbig stop for mange af ungtalenterne fra bundesligaklubbernes U-trupper og reservehold. Den tyske talentfabrik kører på højoktan i øjeblikket, men vejen er lang til bundesligaen. Danske klubber burde kunne samle op og videeeudvikle, som vi selv har gjort med Spalvis. Og så har vi jo faktisk et klubkoryfæ i Ove Flindt Bjerg, der fra sit virke som scout for Gladbach har stor viden om, hvad der rør sig og kunne være interessant. Er sikker på at han ikke smækker røret på, hvis Gaarde ringer og spørger om et godt råd.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Han lyder rigtig interessant og kan han i øvrigt også spille venstre back.Kempes skrev:Halmstads tidligere anfører 23-årige Richard Magyar er nu uden kontrakt. Han kunne være en fin erstatning for Thelander (eller konkurrere med KEP om den anden plads i midterforsvaret)
Et sådan indkøb ville vise, at man vil prøve at nå højere op.
I øvrigt må man gerne bruge januar til en del prøvespillere. Har Nomvethe ikke en søn ?
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Med Ahlmanns og Gorters alvorlige knæskader er vi meget tyndt besat på venstre back. Paddy blir fremhævet som løsning bl.a. af Gaarde, men han dur ikke som venstre back. Defensivt er han udmærket, men offensivt bidrager han med ingenting når han spiller pladsen.
Blåbjerg er bedst i midterforsvaret, han har også problemer når han er back.
Da de offensive backs er så vigtige for vores spil så er det et stort problem at Gorter blev skadet. Jeg håber godt nok at klubben er sig dette bevidst og handler derefter.
Jeg har ikke set ham spille og kender intet til hans niveau, men jeg har lige læst at Fredericias venstre back Andreas Moos kan hentes transferfrit. Dette bare for at nævne et emne, der findes ganske givet mange andre interessante venstre backs som passer ind i vores koncept.
Al ære og respekt for økonomien, men man kan også spare sig selv til store problemer hvis man ikke satser minimalt når det er påkrævet.
Med afgangen af SF og med Gorters skade er vi to spillere færre end i efteråret.
Da de offensive backs er så vigtige for vores spil så er det et stort problem at Gorter blev skadet. Jeg håber godt nok at klubben er sig dette bevidst og handler derefter.
Jeg har ikke set ham spille og kender intet til hans niveau, men jeg har lige læst at Fredericias venstre back Andreas Moos kan hentes transferfrit. Dette bare for at nævne et emne, der findes ganske givet mange andre interessante venstre backs som passer ind i vores koncept.
Al ære og respekt for økonomien, men man kan også spare sig selv til store problemer hvis man ikke satser minimalt når det er påkrævet.
Med afgangen af SF og med Gorters skade er vi to spillere færre end i efteråret.
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Fantastisk grundlag for at foreslå en spiller!frederikshavneren skrev:Jeg har ikke set ham spille og kender intet til hans niveau
-
Rextherunt
- Landshold

- Geografisk sted: Østjylland
Kunne se at der var Dansk interesse for Lars Veldwijk... kunne vi måske være indover der? Han er angriber så ind med ham ud med Helle?
Der findes jo altså andre måder at vinde fodboldkampe på end via offensive backs. Vi har vundet masser af fodboldkampe uden Søren Frederiksen og Donny Gorter - også i efteråret. Jeg kan slet ikke forstå hvorfor Jakob Blåbjerg ikke fortjener en halvsæson til at bevise sit værd? Han er et kæmpe talent, der har potentiale til at blive en fremragende offensiv back, hvis han får chancen.frederikshavneren skrev:Med Ahlmanns og Gorters alvorlige knæskader er vi meget tyndt besat på venstre back. Paddy blir fremhævet som løsning bl.a. af Gaarde, men han dur ikke som venstre back. Defensivt er han udmærket, men offensivt bidrager han med ingenting når han spiller pladsen.
Andreas Moos skal så vidt jeg ved til København, i øvrigt.
Til FCK, eller? Kender intet til ham, men han virker da umiddelbart til at være et niveau under hvad FCK normalt ville gå efter.Andreas Moos skal så vidt jeg ved til København, i øvrigt