Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Freddie
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Freddie » 7. apr 2016, 13:21

Yankee skrev:
Prøv at læse mit indlæg igen :)

Vi er helt enige i at Lynge ventede for at få det bedste for pengene. Men det har også en pris - nemlig at spillerne ikke kan være med i de første 1½ måned af sæsonen. Derfor er det en afvejning, som man kan være uenig i. Lynge KUNNE have hentet en dårligere spillere tidligere i vinduet eller lagt flere penge på bordet for at få fat i den bedre spiller tidligt. Det er ikke sikkert at det havde været bedre, men det er heller ikke nogen umulighed eller noget, der eksisterer i en drømmeverden for 10-årige. Det er en konkret afvejning, som vi kan diskutere.
Men den pris du taler om, er ude af hænderne på en dansk klub, og det med de 1½ måned ved vi allesammen. I den ideelle verden går man bare ind og handler, men fodboldverdenen er bare så langt fra den ideelle. Hvorfor tror du at Lynge kunne have hentet en dårligere spiller ved at handle straks, og hvorfor tror du at han overhovedet kunne være interesseret i det? Det drejer sig om at skaffe kvalitet, ellers er der jo ingen grund til at handle.
Man kunne jo sagtens argumentere for, at Kasper Risgård aldrig havde fået chancen i sommeren 2007 hvis AaB bare havde kunnet hente Andreas og en en anden udenlandsk topmidtbanespiller, så de havde stået her den 1 juli. Men det kunne vi ikke, og vi kender allesammen historien.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 7. apr 2016, 13:24

Freddie skrev:
Yankee skrev:
Prøv at læse mit indlæg igen :)

Vi er helt enige i at Lynge ventede for at få det bedste for pengene. Men det har også en pris - nemlig at spillerne ikke kan være med i de første 1½ måned af sæsonen. Derfor er det en afvejning, som man kan være uenig i. Lynge KUNNE have hentet en dårligere spillere tidligere i vinduet eller lagt flere penge på bordet for at få fat i den bedre spiller tidligt. Det er ikke sikkert at det havde været bedre, men det er heller ikke nogen umulighed eller noget, der eksisterer i en drømmeverden for 10-årige. Det er en konkret afvejning, som vi kan diskutere.
Men den pris du taler om, er ude af hænderne på en dansk klub, og det med de 1½ måned ved vi allesammen. I den ideelle verden går man bare ind og handler, men fodboldverdenen er bare så langt fra den ideelle. Hvorfor tror du at Lynge kunne have hentet en dårligere spiller ved at handle straks, og hvorfor tror du at han overhovedet kunne være interesseret i det? Det drejer sig om at skaffe kvalitet, ellers er der jo ingen grund til at handle.
Man kunne jo sagtens argumentere for, at Kasper Risgård aldrig havde fået chancen i sommeren 2007 hvis AaB bare havde kunnet hente Andreas og en en anden udenlandsk topmidtbanespiller, så de havde stået her den 1 juli. Men det kunne vi ikke, og vi kender allesammen historien.
Du lever tilsyneladende i 2007. Det har meget lidt at gøre med den nye turneringsstruktur, den nuværende kvalifikationsform til Europa League, vores nuværende spillertrup, vores nuværende sportsdirektør og vigtigst af alt har det meget lidt at gøre med vores nuværende økonomiske situation.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 7. apr 2016, 13:27

Gamen skrev:
BoT skrev:Jeg ville også være lidt varsom med at hente midterforsvarere fra den hollandske liga. De spiller altså forsvarsspil på en HELT anden måde dernede, end vi er vant til i Danmark, og der vil nemt kunne være store indkøringsvanskeligheder rent taktisk.
For en klub som PSV har også vist sig slet ikke at kunne forsvare i Europa. Og hvad med en spiller som Andreas Granqvist der for alvor udviklede sit spil i Groningen? Det er vist endnu en debatside-myte...
Jamen så synes jeg da, vi skal hente en af forsvarerne fra PSVs idealopstilling.
ND: Arrogance klæder ingen. Heller ikke dig.

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 7. apr 2016, 13:36

Yankee skrev:
Du lever tilsyneladende i 2007. Det har meget lidt at gøre med den nye turneringsstruktur, den nuværende kvalifikationsform til Europa League, vores nuværende spillertrup, vores nuværende sportsdirektør og vigtigst af alt har det meget lidt at gøre med vores nuværende økonomiske situation.
Den, der ikke kan lære af historien, har ikke forstået noget, siger et gammelt ord. Når jeg specielt tager fat i 2007 er det fordi her ligger alle eksemplerne.
Ganske kort må jeg sige, at du famler i blinde. Vores økonomiske situation er akkurat den samme nu som i 2007. Den eneste forskel er dog, at dengang havde vi ingen penge at bruge af. Det har vi heller ikke nu, for de skillinger vi har, vil ikke blive smidt ud på spillerhandler. Hver en krone vil blive brugt med kløgt og omhu, fuldstændig som i 2007. De skal sikre AaB i fremtiden, og helst yngle så de også kan sikre selskabet en magtposition mange år frem.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 7. apr 2016, 13:40

Freddie skrev:Vores økonomiske situation er akkurat den samme nu som i 2007.
Nej, det er den bestemt ikke.

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 7. apr 2016, 14:01

seamann skrev: Og så er "og det er derfor Gamen agerer som en 10 årig, der gerne vil have juleaften flyttet frem" altså et noget nedværdigende personligt udsagn.
Det synes jeg på ingen måde. Gamen har kaldt mig for en gammel mand i en tidligere diskussion, så han har selv givet bolden op. Selv om han ikke havde gjort det, ville jeg alligevel mene, at det her ikke kan virke nedværdigende. Jeg aner ikke hvor gammel han er, og intet kunne interessere mig mindre. Jeg diskuterer med ham på meninger, og sådan er det. På en eller anden måde kan jeg bare glæde mig over, at AaB kan rumme både ham og mig.

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 7. apr 2016, 14:06

Yankee skrev:
Så må jeg gentage mit udsagn. Er det nødvendigt at tage ting ud af deres sammenhæng, eller hva' ?

"Vores økonomiske situation er akkurat den samme nu som i 2007. Den eneste forskel er dog, at dengang havde vi ingen penge at bruge af. Det har vi heller ikke nu, for de skillinger vi har, vil ikke blive smidt ud på spillerhandler. Hver en krone vil blive brugt med kløgt og omhu, fuldstændig som i 2007. De skal sikre AaB i fremtiden, og helst yngle så de også kan sikre selskabet en magtposition mange år frem."

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 7. apr 2016, 14:30

Freddie skrev:
Gnu skrev: Så husker du vel også året før, hvor AaB allerede i marts kunne offentliggøre at Rade Prica kom til klubben pr. 1. juli? Selvfølgelig kan det lade sig gøre at lave sit forarbejde og få truppen på plads i tide, når man så lang tid i forvejen har defineret sit klare mål.
Gnu: Jeg husker udmærket da Prica kom, men jeg husker også at Lynge jagtede ham gennem flere år da aftalen endelig kom, var den voldsomt dyr, og der var en salgsklausul, men det har Jesper Schmidt allerede gjort så fint rede for.
Nu var det jo dig, der på skinger vis gjorde dig til talsmand for, at det nærmest ikke kunne lade sig gøre og at danske klubber bare må vente på at belgiske og portugisiske klubber får handlet færdig. Når jeg så præsenterer dig for et eksempel på det modsatte, er det pludselig noget helt, helt andet. Hvad så med Michael Beauchamp, der blev præsenteret midt i juni? Kasper Bøgelund tre dage senere?

Prica havde man så åbenbart jagtet længe, men det er jo præcis samme situation nu. Vi har længe vidst, at der skal en forsvarsspiller ind. Så selvfølgelig kan det lade sig gøre.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 7. apr 2016, 14:59

Freddie skrev:
Yankee skrev:
Så må jeg gentage mit udsagn. Er det nødvendigt at tage ting ud af deres sammenhæng, eller hva' ?

"Vores økonomiske situation er akkurat den samme nu som i 2007. Den eneste forskel er dog, at dengang havde vi ingen penge at bruge af. Det har vi heller ikke nu, for de skillinger vi har, vil ikke blive smidt ud på spillerhandler. Hver en krone vil blive brugt med kløgt og omhu, fuldstændig som i 2007. De skal sikre AaB i fremtiden, og helst yngle så de også kan sikre selskabet en magtposition mange år frem."
Men hvorfor må man ikke diskutere den strategi uden at blive kaldt et barn eller få at vide at man famler i blinde?

Jeg mener vi bedst sikrer vores magtposition ved ofte at gå i europæiske gruppespil. Og det gør vi bedst ved at strække os lidt længere økonomisk og være på plads med et slagkraftigt hold når vi starter træningen op omkring 1/7.

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 7. apr 2016, 15:03

Gnu skrev:
Freddie skrev:
Gnu skrev: Så husker du vel også året før, hvor AaB allerede i marts kunne offentliggøre at Rade Prica kom til klubben pr. 1. juli? Selvfølgelig kan det lade sig gøre at lave sit forarbejde og få truppen på plads i tide, når man så lang tid i forvejen har defineret sit klare mål.
Gnu: Jeg husker udmærket da Prica kom, men jeg husker også at Lynge jagtede ham gennem flere år da aftalen endelig kom, var den voldsomt dyr, og der var en salgsklausul, men det har Jesper Schmidt allerede gjort så fint rede for.
Nu var det jo dig, der på skinger vis gjorde dig til talsmand for, at det nærmest ikke kunne lade sig gøre og at danske klubber bare må vente på at belgiske og portugisiske klubber får handlet færdig. Når jeg så præsenterer dig for et eksempel på det modsatte, er det pludselig noget helt, helt andet. Hvad så med Michael Beauchamp, der blev præsenteret midt i juni? Kasper Bøgelund tre dage senere?

Prica havde man så åbenbart jagtet længe, men det er jo præcis samme situation nu. Vi har længe vidst, at der skal en forsvarsspiller ind. Så selvfølgelig kan det lade sig gøre.
Tvivler på man "sprænger banken" for at hente en spiller med Pricas klasse og økonomiske pakke til forsvaret. Det gjorde Lynge dengang... trods man ikke havde pengene til det / eller hvert fald lavede en FCM og lukkede øjnene for det. DET SKER ALDRIG IGEN I AaB!!!

De penge har vi ikke mere at vi kan binde os op på så dyre kontrakter - måske det kommer i fremtiden når AaB's indtjenings grundlag er forbedret.
Men ingen ved om de allerede forhandler med diverse klubber nu... eller spillere der er transferfri til sommer.
Tror hellere end gerne AaB vil have holdet på plads så TIDLIGT som muligt... men heldigvis kigger de også på økonomien. De kan sikkert godt sikre sig spilleren de vil have nu, men så koster det måske AaB 6 mio. kr. over en 4 årige periode (tænkt eksempel).
Men venter man til måske slut juli og hente ham kan det være prisen kun er 3,5 mio kr. og måske kun 3 mio ved slutningen af vinduet. Det er altså mange penge i AaB's spiller budget.

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 7. apr 2016, 15:05

Vi skal have en ny stopper på plads, inden vi går i gang med en ny sæson. Det er en absolut nøgleposition - basta.

Så kan jeg bedre leve med, at Gaarde trækker den på andre positioner, hvor PK, Bruhn og Pohl evt. kan gardere, indtil vi forhåbentlig kan lande deciderede forstærkninger.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 7. apr 2016, 15:16

hje1980 skrev: Tror hellere end gerne AaB vil have holdet på plads så TIDLIGT som muligt... men heldigvis kigger de også på økonomien. De kan sikkert godt sikre sig spilleren de vil have nu, men så koster det måske AaB 6 mio. kr. over en 4 årige periode (tænkt eksempel).
Men venter man til måske slut juli og hente ham kan det være prisen kun er 3,5 mio kr. og måske kun 3 mio ved slutningen af vinduet. Det er altså mange penge i AaB's spiller budget.
Et midterforsvar med Kasper P og Morten Rokkedal kvalificerer os næppe til Europa League gruppespillet, hvorimod vi med en stærk stopper i folden vil være meget stærkere stillet.

Kvalifikation til Europa League-gruppespillet 2016 bør være et kæmpe mål for AaB. Med lidt held er vi seedet frem til playoff-runden - og måske endda hele vejen til gruppespillet. Det skal vi da gå 100 pct. efter i stedet for at bruge alle vores penge på obligationer.

Hvis vi kunne gå i gruppespil 2 ud af 3 sæsoner sender vi et enormt stærkt signal, som vil have en særdeles positiv effekt på vores evne til at tiltrække sponsorer, fans og ikke mindst spillere.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 7. apr 2016, 15:27

Yankee skrev:
hje1980 skrev: Tror hellere end gerne AaB vil have holdet på plads så TIDLIGT som muligt... men heldigvis kigger de også på økonomien. De kan sikkert godt sikre sig spilleren de vil have nu, men så koster det måske AaB 6 mio. kr. over en 4 årige periode (tænkt eksempel).
Et midterforsvar med Kasper P og Morten Rokkedal kvalificerer os næppe til Europa League gruppespillet, hvorimod vi med en stærk stopper i folden vil være meget stærkere stillet.

Kvalifikation til Europa League-gruppespillet 2016 bør være et kæmpe mål for AaB. Med lidt held er vi seedet frem til playoff-runden - og måske endda hele vejen til gruppespillet. Det skal vi da gå 100 pct. efter i stedet for at bruge alle vores penge på obligationer.

Hvis vi kunne gå i gruppespil 2 ud af 3 sæsoner sender vi et enormt stærkt signal, som vil have en særdeles positiv effekt på vores evne til at tiltrække sponsorer, fans og ikke mindst spillere.
Off topic - hvor mange runder før man rammer gruppespillet?
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 7. apr 2016, 15:27

Det er jo AaB selv, der har sat sig under pres i et kommende transfervindue. Vi kunne og burde have hentet ind til forsvaret i vintervinduet. Nu står vi til at miste vores bedste centerforsvarer og har i forvejen et yderst tyndt forsvar. Vi er derfor nød til at have en ny centerforsvarer af en vis kvalitet ind inden sæsonstart. Som Yankee skriver, er det uholdbart at stille med Kasper P + Blåbjerg/Rokkedal i europæiske kvalifikationskampe, hvilket vi forhåbentlig skal spille.

AaB kommer under pres fordi vi aldrig agerer på forkant af en situation. Vi henter ikke erstatning før en spiller er definitivt væk.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Gnu
Allstar
Allstar

Indlæg af Gnu » 7. apr 2016, 15:35

Foruden Greven, hvornår har vi så ellers scoret opad ved at benytte vente-strategien i transfervinduet?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 7. apr 2016, 16:12

Gnu skrev:Foruden Greven, hvornår har vi så ellers scoret opad ved at benytte vente-strategien i transfervinduet?
Greven blev signet inden Superliga-sæsonen startede, så ham kan du også regne delvist ud af ligningen.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Sanchez94 » 7. apr 2016, 16:39

Yankee skrev:
Gnu skrev:Foruden Greven, hvornår har vi så ellers scoret opad ved at benytte vente-strategien i transfervinduet?
Greven blev signet inden Superliga-sæsonen startede, så ham kan du også regne delvist ud af ligningen.
Var Grevens første kamp, ikke hjemme kampen mod KAA Gent, hvor han scorede efter 80' minutter til 2-1 ?

Gnu
Allstar
Allstar

Indlæg af Gnu » 7. apr 2016, 16:54

Yankee skrev:
Ja, 17. juli kan jeg se, at det blev offentliggjort. Greven bliver ellers altid hevet op af hatten i denne diskussion, så jeg var så sløset, at jeg ikke tjekkede. Men det er jo interessant nok. Hvad mon så vi ellers har af konkrete eksempler, som støtter vente-strategien?

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 7. apr 2016, 17:16

Gnu skrev:
Yankee skrev:
Ja, 17. juli kan jeg se, at det blev offentliggjort. Greven bliver ellers altid hevet op af hatten i denne diskussion, så jeg var så sløset, at jeg ikke tjekkede. Men det er jo interessant nok. Hvad mon så vi ellers har af konkrete eksempler, som støtter vente-strategien?
Og hvad vigtigere er - vi står med et kæmpe hul i centerforsvaret 1/7. Det er virkeligheden i 2016. Så kan det altså ikke være et interessant argument om vi gjorde det ene eller det andet i 2007.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 7. apr 2016, 17:23

Gnu skrev:
Yankee skrev:
Nwakaeme/Kusi-Asare/Saganowski/Jose Mota/Raitala/Beauchamp .

Vælg selv! De var alle værd at vente på...

Låst