Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)
Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)
Jeg var ude og se reserveholdskampen mod agf her i sommers, og her rendte jeg ind i en fyr ret tæt på AaB og dagligdagen derude. Jeg spurgte ind til om han vidste noget om spillere på vej ind eller ud.
Han fortalte her, at han for et par uger siden havde snakket med Thelander, og at AaB ikke var hans første prioritet, men at han så igen havde snakket med ham efterfølgende, “(...) og at tingene skulle havde ændret sig en del”.
Jeg har læst med herinde i mange år, men oprettede så iaften en bruger for lige at dele det, om man vil, sparede info jeg har mht. Thelander-rygtet.
Han fortalte her, at han for et par uger siden havde snakket med Thelander, og at AaB ikke var hans første prioritet, men at han så igen havde snakket med ham efterfølgende, “(...) og at tingene skulle havde ændret sig en del”.
Jeg har læst med herinde i mange år, men oprettede så iaften en bruger for lige at dele det, om man vil, sparede info jeg har mht. Thelander-rygtet.
Velkommen til.Albuen skrev: ↑15. aug 2019, 21:47Jeg var ude og se reserveholdskampen mod agf her i sommers, og her rendte jeg ind i en fyr ret tæt på AaB og dagligdagen derude. Jeg spurgte ind til om han vidste noget om spillere på vej ind eller ud.
Fin info.
Fin favoritspiller du har. JERNkæppen er vi mange der savner.
Uden Synd Ingen Frelse
-
Gamen
Nu har det her intet med strategi at gøre. Thelander kunne vi formentlig have hentet allerede for uger siden, hvis vi havde haft pengene.
Fossum er jo så et resultat af at handlen med en ringere spiller gik i vasken.
Lærdommen her er, at man ikke skal udlicitere sit eget arbejde til en agent (hej Erik Larsen), og i stedet holde sig til det der ALTID har virket for AaB. Skandinavisk kvalitet - hentet i udlandet.
Dét her er en god handel af Gaarde.
Men hvorfor i himlens navn er det ikke den type spillere han brugte penge på, da han havde muligheden for at rigtig at splashe nogle cash?! I stedet dansede han efter Wieghorsts pibe, og det har kostet AaB millioner af kroner. Desværre. Det skandinaviske spor, som Lynge altid advokerede kraftigt for, skal man bare holde sig til.
Da Lynge begyndte på det var det ikke så udbredt og den økonomiske fordel mellem klubberne var ikke så står som nu.Gamen skrev: ↑15. aug 2019, 21:50Nu har det her intet med strategi at gøre. Thelander kunne vi formentlig have hentet allerede for uger siden, hvis vi havde haft pengene.
Fossum er jo så et resultat af at handlen med en ringere spiller gik i vasken.
Lærdommen her er, at man ikke skal udlicitere sit eget arbejde til en agent (hej Erik Larsen), og i stedet holde sig til det der ALTID har virket for AaB. Skandinavisk kvalitet - hentet i udlandet.
Dét her er en god handel af Gaarde.
Men hvorfor i himlens navn er det ikke den type spillere han brugte penge på, da han havde muligheden for at rigtig at splashe nogle cash?! I stedet dansede han efter Wieghorsts pibe, og det har kostet AaB millioner af kroner. Desværre. Det skandinaviske spor, som Lynge altid advokerede kraftigt for, skal man bare holde sig til.
Idag er det væsentligt sværere at lave den slags handler uden FCK/Rosenborg/FCM/OB/AGF også har snøren ude med store summer.
Gaarde har de seneste vinduer lavet gode handler. Hans største fadæser har nærmere været på trænerbænken i denne periode.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Prøv lige at kigge vores kampe igennem. I hver eneste af dem, har Pallesen lavet en fejl, hvor vi var svineheldige med at det ikke kostede et mål imod.Kristian skrev: ↑15. aug 2019, 21:46Det er da helt sort. Han har steppet op og har leveret hæderligt. Bevares ikke super, men heller ikke livsfarligt.Pastorius skrev: ↑15. aug 2019, 21:32Pallesen er livsfarlig defensivt og ikke noget særligt offensivt (og det er efter at han er steppet op)michael_nagg skrev:Jeg synes sgu Pallesen har steppet op i den her sæsonstart. Så jeg syntes vi skal holde lidt igen med at finde en ny HB. Istedet skal vi sætte alt ind på at få skudt okore afsted, og så hellere bruge pengene på en ordentlig makker til Kasper p. Men jeg har ikke nogen forslag, og aner heller ikke hvilken hylde vi kan kigge på.
Fedt med fossum iøvrigt. Den havde jeg ikke set komme
Ingen grund til at bruge penge på en hb i det her vindue.
Hvis Ahlmann smutter skal der en ny venstre back ind og Okore skal skydes af hvis muligt, så vi kan få en ny midterforsvar ind også.
(Måske undtaget den sidste mod EfB).
Udover det er han ikke i stand til at holde en mand fra sin back-position.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Det er vel også meget sigende at en back, der skal hævde sig selv gennem sit offensive spil endnu ikke har lavet et mål eller en assist. Det tog Lukas Klitten 20 min.Pastorius skrev: ↑15. aug 2019, 22:00Prøv lige at kigge vores kampe igennem. I hver eneste af dem, har Pallesen lavet en fejl, hvor vi var svineheldige med at det ikke kostede et mål imod.Kristian skrev: ↑15. aug 2019, 21:46Det er da helt sort. Han har steppet op og har leveret hæderligt. Bevares ikke super, men heller ikke livsfarligt.Pastorius skrev: ↑15. aug 2019, 21:32Pallesen er livsfarlig defensivt og ikke noget særligt offensivt (og det er efter at han er steppet op)michael_nagg skrev:Jeg synes sgu Pallesen har steppet op i den her sæsonstart. Så jeg syntes vi skal holde lidt igen med at finde en ny HB. Istedet skal vi sætte alt ind på at få skudt okore afsted, og så hellere bruge pengene på en ordentlig makker til Kasper p. Men jeg har ikke nogen forslag, og aner heller ikke hvilken hylde vi kan kigge på.
Hvis Ahlmann smutter skal der en ny venstre back ind og Okore skal skydes af hvis muligt, så vi kan få en ny midterforsvar ind også.
Han har 3 assists i 107 Superliga kampe den gode PallesenKokkefar skrev: ↑15. aug 2019, 22:06Det er vel også meget sigende at en back, der skal hævde sig selv gennem sit offensive spil endnu ikke har lavet et mål eller en assist. Det tog Lukas Klitten 20 min.Pastorius skrev: ↑15. aug 2019, 22:00Prøv lige at kigge vores kampe igennem. I hver eneste af dem, har Pallesen lavet en fejl, hvor vi var svineheldige med at det ikke kostede et mål imod.Kristian skrev: ↑15. aug 2019, 21:46Det er da helt sort. Han har steppet op og har leveret hæderligt. Bevares ikke super, men heller ikke livsfarligt.Pastorius skrev: ↑15. aug 2019, 21:32Pallesen er livsfarlig defensivt og ikke noget særligt offensivt (og det er efter at han er steppet op)michael_nagg skrev:Jeg synes sgu Pallesen har steppet op i den her sæsonstart. Så jeg syntes vi skal holde lidt igen med at finde en ny HB. Istedet skal vi sætte alt ind på at få skudt okore afsted, og så hellere bruge pengene på en ordentlig makker til Kasper p. Men jeg har ikke nogen forslag, og aner heller ikke hvilken hylde vi kan kigge på.
Og vel 1.000 indlæg uden at ramme en rød trøje.troelsh skrev: ↑15. aug 2019, 22:23Han har 3 assists i 107 Superliga kampe den gode PallesenKokkefar skrev: ↑15. aug 2019, 22:06Det er vel også meget sigende at en back, der skal hævde sig selv gennem sit offensive spil endnu ikke har lavet et mål eller en assist. Det tog Lukas Klitten 20 min.Pastorius skrev: ↑15. aug 2019, 22:00Prøv lige at kigge vores kampe igennem. I hver eneste af dem, har Pallesen lavet en fejl, hvor vi var svineheldige med at det ikke kostede et mål imod.Kristian skrev: ↑15. aug 2019, 21:46Det er da helt sort. Han har steppet op og har leveret hæderligt. Bevares ikke super, men heller ikke livsfarligt.Pastorius skrev: ↑15. aug 2019, 21:32Pallesen er livsfarlig defensivt og ikke noget særligt offensivt (og det er efter at han er steppet op)michael_nagg skrev:Jeg synes sgu Pallesen har steppet op i den her sæsonstart. Så jeg syntes vi skal holde lidt igen med at finde en ny HB. Istedet skal vi sætte alt ind på at få skudt okore afsted, og så hellere bruge pengene på en ordentlig makker til Kasper p. Men jeg har ikke nogen forslag, og aner heller ikke hvilken hylde vi kan kigge på.
Kun én assist for os - i færd med 3. sæson.troelsh skrev: ↑15. aug 2019, 22:23Han har 3 assists i 107 Superliga kampe den gode PallesenKokkefar skrev: ↑15. aug 2019, 22:06Det er vel også meget sigende at en back, der skal hævde sig selv gennem sit offensive spil endnu ikke har lavet et mål eller en assist. Det tog Lukas Klitten 20 min.Pastorius skrev: ↑15. aug 2019, 22:00Prøv lige at kigge vores kampe igennem. I hver eneste af dem, har Pallesen lavet en fejl, hvor vi var svineheldige med at det ikke kostede et mål imod.Kristian skrev: ↑15. aug 2019, 21:46Det er da helt sort. Han har steppet op og har leveret hæderligt. Bevares ikke super, men heller ikke livsfarligt.Pastorius skrev: ↑15. aug 2019, 21:32Pallesen er livsfarlig defensivt og ikke noget særligt offensivt (og det er efter at han er steppet op)michael_nagg skrev:Jeg synes sgu Pallesen har steppet op i den her sæsonstart. Så jeg syntes vi skal holde lidt igen med at finde en ny HB. Istedet skal vi sætte alt ind på at få skudt okore afsted, og så hellere bruge pengene på en ordentlig makker til Kasper p. Men jeg har ikke nogen forslag, og aner heller ikke hvilken hylde vi kan kigge på.
Troede faktisk det var 0, men han fik lige prikket den til Lucas inden han bankede den ind mod Sønderjyske. Det var hans første og eneste assist for os. Skræmmende.
Jow jow så får i da delvist ret..Men holder stadig på at han ikke har været livsfarlig endnu i år :-)Forza skrev: ↑15. aug 2019, 22:24Og vel 1.000 indlæg uden at ramme en rød trøje.troelsh skrev: ↑15. aug 2019, 22:23Han har 3 assists i 107 Superliga kampe den gode PallesenKokkefar skrev: ↑15. aug 2019, 22:06Det er vel også meget sigende at en back, der skal hævde sig selv gennem sit offensive spil endnu ikke har lavet et mål eller en assist. Det tog Lukas Klitten 20 min.Pastorius skrev: ↑15. aug 2019, 22:00Prøv lige at kigge vores kampe igennem. I hver eneste af dem, har Pallesen lavet en fejl, hvor vi var svineheldige med at det ikke kostede et mål imod.Kristian skrev: ↑15. aug 2019, 21:46Det er da helt sort. Han har steppet op og har leveret hæderligt. Bevares ikke super, men heller ikke livsfarligt.
Det er nærmest en præstation i sig selv for en offensiv back der laver masser af indlæg.Kokkefar skrev: ↑15. aug 2019, 22:27Kun én assist for os - i færd med 3. sæson.troelsh skrev: ↑15. aug 2019, 22:23Han har 3 assists i 107 Superliga kampe den gode PallesenKokkefar skrev: ↑15. aug 2019, 22:06Det er vel også meget sigende at en back, der skal hævde sig selv gennem sit offensive spil endnu ikke har lavet et mål eller en assist. Det tog Lukas Klitten 20 min.Pastorius skrev: ↑15. aug 2019, 22:00Prøv lige at kigge vores kampe igennem. I hver eneste af dem, har Pallesen lavet en fejl, hvor vi var svineheldige med at det ikke kostede et mål imod.Kristian skrev: ↑15. aug 2019, 21:46Det er da helt sort. Han har steppet op og har leveret hæderligt. Bevares ikke super, men heller ikke livsfarligt.
Troede faktisk det var 0, men han fik lige prikket den til Lucas inden han bankede den ind mod Sønderjyske. Det var hans første og eneste assist for os. Skræmmende.
Det er helt vildt. Men ved vi med sikkerhed, at det er indlæg han laver? Det ligner mere clearinger..Forza skrev: ↑15. aug 2019, 22:36Det er nærmest en præstation i sig selv for en offensiv back der laver masser af indlæg.Kokkefar skrev: ↑15. aug 2019, 22:27Kun én assist for os - i færd med 3. sæson.troelsh skrev: ↑15. aug 2019, 22:23Han har 3 assists i 107 Superliga kampe den gode PallesenKokkefar skrev: ↑15. aug 2019, 22:06Det er vel også meget sigende at en back, der skal hævde sig selv gennem sit offensive spil endnu ikke har lavet et mål eller en assist. Det tog Lukas Klitten 20 min.Pastorius skrev: ↑15. aug 2019, 22:00Prøv lige at kigge vores kampe igennem. I hver eneste af dem, har Pallesen lavet en fejl, hvor vi var svineheldige med at det ikke kostede et mål imod.Kristian skrev: ↑15. aug 2019, 21:46
Det er da helt sort. Han har steppet op og har leveret hæderligt. Bevares ikke super, men heller ikke livsfarligt.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Kan se Sparta Prag røg ud, så betyder det nok ikke en Abildgaard transfer.
- FlæskeFrank
Kan se på Twitter, at Fossom angiveligt koster os 300.000 euro. Jeg synes det er helt fint.
-
Uldahl
- Allstar

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: Spanien
Helt enig.baresi skrev: ↑15. aug 2019, 21:14Vil da til enhver tid foretrække ahlman på venstre og så smide Patrick på højre. Bedst venstre forsvarer både defensivt og offensivt. Og er langt bedre for både en Lucas og klitten. Ret god venstre side.Pastorius skrev: ↑15. aug 2019, 21:08Jeg synes undervurderer Ahlmann groft - han er også efter sin skade en ganske god fodboldspiller, men han er lidt afhængig af at have et lidt længere træningsforløb uden yderligere skader. Det virker som om har er lidt langsom til at komme op i omdrejninger.Uldahl skrev:Absolut. Eneste grund til han ikke er røget til udlandet var den skade, han har været en skygge af sit gamle jeg siden. Han fortjener sgu et udenlands eventyr, også selvom det bliver til en mindre klub i Holland. Ønsker alt det bedste for ham.Aalborg frederikshavner skrev: ↑15. aug 2019, 18:09Ahlmann ligner en der er gået i stå så et skifte vil være fornuftigt for begge parter
Og føler mig mere sikker med Patrick på højre end Palle.
Palle gør mig nervøs![]()
Tag ikke fejl jeg synes skam Ahlmann gør det godt. Jeg mener bare ikke han har vundet fordums styrke igen efter hans korsbånds skade, og det niveau han har nu passer til en transfer der kaster en del penge af sig. Et suptop hold i Holland er fint nu, modsat dengang, også selvom det måske åbner op for et hul hos os. Han fortjener det sgu.
Tænker også det er fint nok. Ahlmann har aldrig nået sit gamle niveau igen og han er efterhånden 28. Skal han nå et eventyr skal det til at være. Derudover ser jeg ham ikke som en uerstattelig spiller da hans niveau nu oftest er middel. Jeg kunne godt se ide i at hente ham FCM backens tvilling, hvis vi kan som afløser. Han kan spille i begge sider og kan starte i venstre. Om et år når Lukas Klitten forhåbentlig er ved at være klar til at være starter kan vi så rykke ham over i højre side når Pallesen smutter og Patrick kan køre de sidste par år af hans karriere som bænkspiller og vi kan måske forefremme et talent så vi har fire backs eller finde et talent andetsteds.Uldahl skrev: ↑15. aug 2019, 23:45Helt enig.baresi skrev: ↑15. aug 2019, 21:14Vil da til enhver tid foretrække ahlman på venstre og så smide Patrick på højre. Bedst venstre forsvarer både defensivt og offensivt. Og er langt bedre for både en Lucas og klitten. Ret god venstre side.Pastorius skrev: ↑15. aug 2019, 21:08Jeg synes undervurderer Ahlmann groft - han er også efter sin skade en ganske god fodboldspiller, men han er lidt afhængig af at have et lidt længere træningsforløb uden yderligere skader. Det virker som om har er lidt langsom til at komme op i omdrejninger.Uldahl skrev:Absolut. Eneste grund til han ikke er røget til udlandet var den skade, han har været en skygge af sit gamle jeg siden. Han fortjener sgu et udenlands eventyr, også selvom det bliver til en mindre klub i Holland. Ønsker alt det bedste for ham.Aalborg frederikshavner skrev: ↑15. aug 2019, 18:09Ahlmann ligner en der er gået i stå så et skifte vil være fornuftigt for begge parter
Tag ikke fejl jeg synes skam Ahlmann gør det godt. Jeg mener bare ikke han har vundet fordums styrke igen efter hans korsbånds skade, og det niveau han har nu passer til en transfer der kaster en del penge af sig. Et suptop hold i Holland er fint nu, modsat dengang, også selvom det måske åbner op for et hul hos os. Han fortjener det sgu.
RAUS RAUS SSE!
- Spanky
- Allstar

- Favoritspiller: Risgård og Mini
- Geografisk sted: Vodskov
Skal Ahlmann videre er det fuldstændig afgørende, om vi kan få den nødvendige kvalitet ind som afløser. Kan vi ikke det skal han ingen steder. Forstå ikke det der med, at han har “fortjent” at komme afsted - er det ikke til AaB’s bedste skal han ingen steder (tænker ikke vi får en kanon transfer på ham)
Jeg under også ahlman at komme videre men der er jo ingen der siger at han vil videreJakobsen skrev: ↑15. aug 2019, 23:49Tænker også det er fint nok. Ahlmann har aldrig nået sit gamle niveau igen og han er efterhånden 28. Skal han nå et eventyr skal det til at være. Derudover ser jeg ham ikke som en uerstattelig spiller da hans niveau nu oftest er middel. Jeg kunne godt se ide i at hente ham FCM backens tvilling, hvis vi kan som afløser. Han kan spille i begge sider og kan starte i venstre. Om et år når Lukas Klitten forhåbentlig er ved at være klar til at være starter kan vi så rykke ham over i højre side når Pallesen smutter og Patrick kan køre de sidste par år af hans karriere som bænkspiller og vi kan måske forefremme et talent så vi har fire backs eller finde et talent andetsteds.Uldahl skrev: ↑15. aug 2019, 23:45Helt enig.baresi skrev: ↑15. aug 2019, 21:14Vil da til enhver tid foretrække ahlman på venstre og så smide Patrick på højre. Bedst venstre forsvarer både defensivt og offensivt. Og er langt bedre for både en Lucas og klitten. Ret god venstre side.Pastorius skrev: ↑15. aug 2019, 21:08Jeg synes undervurderer Ahlmann groft - han er også efter sin skade en ganske god fodboldspiller, men han er lidt afhængig af at have et lidt længere træningsforløb uden yderligere skader. Det virker som om har er lidt langsom til at komme op i omdrejninger.Uldahl skrev:Absolut. Eneste grund til han ikke er røget til udlandet var den skade, han har været en skygge af sit gamle jeg siden. Han fortjener sgu et udenlands eventyr, også selvom det bliver til en mindre klub i Holland. Ønsker alt det bedste for ham.Aalborg frederikshavner skrev: ↑15. aug 2019, 18:09
Ahlmann ligner en der er gået i stå så et skifte vil være fornuftigt for begge parter
Og skal han videre så kræver det en ny venstre back da klitten er skadet og blåbjerg er blåbjerg.
Og skal ikke have en sæson med Palle alene på højre .
Nåå, får vi mon en offentliggørelse af Iver Fossom idag!!?