Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)
Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)
Og det er faktisk en tendens jeg gerne ser vi fortsætter med. Hvis en spiller bliver hentet til udlandet som helt ung (spillere som Lasse Vigen, Patrick Olsen, Morten Knudsen osv.), og ikke slår til, så synes jeg det vil være hovedløst hvis man fra AaBs side ikke forsøger at hente sådanne folk hjem, for de kan jo helt sikkert et og andet. Ikke at de 3 spillere er spillere AaB skal gå efter, det var blot eksempler.
Jeppe Curth er måske det bedste eksempel på en sådan spiller sammen med Michael Jakobsen.
EDIT: Anders Due tog da, såvidt jeg husker, rimelig sent til udlandet?
Ifølge Wiki var det i 2006, 24 år. Anede iøvrigt ikke Due havde spillet på landsholdet, men han har åbenbart en landskamp.
Jeppe Curth er måske det bedste eksempel på en sådan spiller sammen med Michael Jakobsen.
EDIT: Anders Due tog da, såvidt jeg husker, rimelig sent til udlandet?
Ifølge Wiki var det i 2006, 24 år. Anede iøvrigt ikke Due havde spillet på landsholdet, men han har åbenbart en landskamp.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
-
Reyad
- Allstar

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: 5500
Der er vel ikke noget sammenligningsgrundlag, men mere end frygt for, at det scenarie jeg opstiller kan udspille sig. For det ses vel meget sjældent, at en profil fra Superligaen vender hjem igen efter én eller en halv sæson i udlandet. Det er set med Corner og det har indtil videre været en fiasko. Andre eksempler kan jeg ikke huske.Køllen I Møllen skrev:Hvad er dit sammenligningsgrundlag? Har vi før hentet unge folk hjem som ikke er slået til i udlandet (endnu)?Reyad skrev:Ja, det er lykkes meget godt i de tilfælde, men det er også en anden situation. De vender "hjem" efter en periode væk fra AaB og som rutinerede spillere, der har været ud at prøve sig rigtig af, og har fundet ud af talentet ikke var til mere - eller at de bare er bedst i AaB.madsanders skrev:Gaarde, Würtz, Augo, Risgaard?? Det plejer vi vist at håndtere meget godt.Reyad skrev:Jeg er stadig skeptisk for en retur ad de AaB-spillere, der lige har forladt klubben. Der ligger en stor psykisk udfordring i at vende hjem for tidligt.
Det er en anden situation for Lucas, Helenius og Lasse, som jeg har uddybet andetsteds.
Det er langt fra sikkert jeg har ret, og mit argumentationsgrundlag er bygget på rationaler og betragtninger, som man meget vel kan være uenig i. Det er ikke stenhård fakta jeg kommer med :-)
Hvis vi oven i Due og Curth også mister Jönsson og evt. Kusk, er det helt vitalt, at vi henter rutinerede erstatninger ind udefra. Det er altså spillere, der har spillet henholdsvis 20, 13 og 19 kampe i denne sæson og dermed været meget vigtige for bredden - og i øvrigt også rutinen - i truppen. Disse tre spillere kan IKKE bare erstattes af vores unge folk. Især ikke, da vi også skal prøve kræfter med minimum 4 hårde europæiske kampe.
Vi har i alle følgende sæsoner efter vores 4 mesterskaber haft det svært i ligaen. Og i hvert fald i både 1995 og 2008 var truppens manglende bredde (kombineret med CL-bold!!) i mine øjne en væsentlig faktor for det.
Der bliver nødt til at blive skruet op for spillerbudgettet. Selvfølgelig ikke drastisk - men for at vi ikke skal knække nakken.
Som truppen ser ud nu (inkl. de spillere, der smutter), har vi vel 15-16 spillere med klasse til top-6 i ligaen. Det er vel allerede nu for få til at spille mere end liga og pokalturnering, og 3 af disse forlader os højst sandsynligt.
Alt efter, hvor langt unge spillere som Bruhn, Rye, lille-Ahlmann og Blåbjerg vurderes at være, skal vi i mine øjne supplere truppen med 3-5 spillere af gedigen superliga-klasse. Ellers kan det gå galt...
Vi har i alle følgende sæsoner efter vores 4 mesterskaber haft det svært i ligaen. Og i hvert fald i både 1995 og 2008 var truppens manglende bredde (kombineret med CL-bold!!) i mine øjne en væsentlig faktor for det.
Der bliver nødt til at blive skruet op for spillerbudgettet. Selvfølgelig ikke drastisk - men for at vi ikke skal knække nakken.
Som truppen ser ud nu (inkl. de spillere, der smutter), har vi vel 15-16 spillere med klasse til top-6 i ligaen. Det er vel allerede nu for få til at spille mere end liga og pokalturnering, og 3 af disse forlader os højst sandsynligt.
Alt efter, hvor langt unge spillere som Bruhn, Rye, lille-Ahlmann og Blåbjerg vurderes at være, skal vi i mine øjne supplere truppen med 3-5 spillere af gedigen superliga-klasse. Ellers kan det gå galt...
Jeg mener faktisk vi bør kigge efter en defensiv forstærkning eller 2. Jeg forestiller mig en der kan dække begge backs, feks Alexander Juel, og et ungt talent (måske ham Marxen som Rams har nævnt) . Derudover kunne en supplering til kanten være rar, her kunne Bassel Jradi være et bud, eller Mathias Thrane som vi havde til prøvetræning. Start-11'eren er i min optik helt fin, det er bredden der halter lidt, især nu hvor vi mister et par spillere.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
- Køllen I Møllen
- Allstar

Forkert formulering. Jeg mente om vi før havde hentet unge folk hjem som så har vist sig at fejle. Det har vi mig bekendt ikke.Provst i Brovst skrev:Jeppe Curth. Anders Due?Køllen I Møllen skrev:Hvad er dit sammenligningsgrundlag? Har vi før hentet unge folk hjem som ikke er slået til i udlandet (endnu)?Reyad skrev:Ja, det er lykkes meget godt i de tilfælde, men det er også en anden situation. De vender "hjem" efter en periode væk fra AaB og som rutinerede spillere, der har været ud at prøve sig rigtig af, og har fundet ud af talentet ikke var til mere - eller at de bare er bedst i AaB.madsanders skrev:Gaarde, Würtz, Augo, Risgaard?? Det plejer vi vist at håndtere meget godt.Reyad skrev:Jeg er stadig skeptisk for en retur ad de AaB-spillere, der lige har forladt klubben. Der ligger en stor psykisk udfordring i at vende hjem for tidligt.
Det er en anden situation for Lucas, Helenius og Lasse, som jeg har uddybet andetsteds.
Janteloven eksisterer IKKE!
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Kun Hans Backe har vel forsat efter et mesterskab. En medvirkende årsag til kaos og manglende resultater er de katastrofale trænervalg.BoT skrev: Vi har i alle følgende sæsoner efter vores 4 mesterskaber haft det svært i ligaen. Og i hvert fald i både 1995 og 2008 var truppens manglende bredde (kombineret med CL-bold!!) i mine øjne en væsentlig faktor for det.
1995 Sepp Piontek.
2008 Bruce Rioch.
2009 Magnus Pehrsson.
Selv i tilfældet med Hans Backe var der uro på trænerposten. Blev han fyret eller udløb kontrakten bare?
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
Gents, har I allerede opgivet pokalen allesammen, eller hvordan kan I koncentrere jer om næste sæson allerede.
Gaarde og Kent er allerede tæt på gudestatus. Gaarde henter hvad vi har brug for, og skulle han fejle en smule, tryller Kent bare lidt ekstra
Gaarde og Kent er allerede tæt på gudestatus. Gaarde henter hvad vi har brug for, og skulle han fejle en smule, tryller Kent bare lidt ekstra
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
- NIN
- Allstar

- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Geografisk sted: Vestbyen
- Kontakt:
Glemt? Ikke det mindste, men der er ingen x-factor ved den. Vi tromler Københavnerne ned og slutter 350 års pokaltørke. Gravgsaard udtaler efterfølgende, at selvfølgelig vandt AaB pokalfinalen, det respekter han, men det var på en temmelig billig baggrund.Pastorius skrev:Gents, har I allerede opgivet pokalen allesammen, eller hvordan kan I koncentrere jer om næste sæson allerede.
NIN den fromme skrev:Glemt? Ikke det mindste, men der er ingen x-factor ved den. Vi tromler Københavnerne ned og slutter 350 års pokaltørke. Gravgsaard udtaler efterfølgende, at selvfølgelig vandt AaB pokalfinalen, det respekter han, men det var på en temmelig billig baggrund.Pastorius skrev:Gents, har I allerede opgivet pokalen allesammen, eller hvordan kan I koncentrere jer om næste sæson allerede.
Sådan er det jo, når Fck eller Brøndby ikke vinder.. (Ifølge "eksperterne").
Enig, lad os nu lige hive endnu en pokal hjem for at sætte trumf på en vidunderlig sæson.
Til gengæld er det derpå uhyre vigtigt, at det ikke kommer ligeså meget bag på den nuværende AaB-ledelse, at der følger en sæson efter et mesterskab, som det var tilfældet med den daværende AaB-ledelse efter sæsonen 2007/2008.
Men det er en snak, vi kan begynde at tage, når endnu en omgang sejrstømmermænd har lagt sig
Til gengæld er det derpå uhyre vigtigt, at det ikke kommer ligeså meget bag på den nuværende AaB-ledelse, at der følger en sæson efter et mesterskab, som det var tilfældet med den daværende AaB-ledelse efter sæsonen 2007/2008.
Men det er en snak, vi kan begynde at tage, når endnu en omgang sejrstømmermænd har lagt sig
Som jeg ser det, vil en Silberbauer opfylde mange af de ting vi efterspørger:
En rutineret allrounder. Passer som type godt ind i filosofien (ekstremt løbevillig, fin teknik og god spilforståelse)
Kan dække begge backs, kanterne og både udfylde Risgaards og Würtz roller.
Erindrer at folk argumenterer med at vi har PK som udfylder denne rolle, men som jeg ser det, vil det være en direkte erstatning for Due.
Spørgsmålet er så om Silber vil affinde sig med ikke at være førstevalg til en bestemt position og ikke mindst om han er villig til at gå helt vildt ned i løn.
Er der nogen herinde der har set kampe med Hvidovre i foråret? Jonas Hebo husker jeg der var flere der talte varmt om i vinter. Har han fortsat med at imponere i foråret?
En rutineret allrounder. Passer som type godt ind i filosofien (ekstremt løbevillig, fin teknik og god spilforståelse)
Erindrer at folk argumenterer med at vi har PK som udfylder denne rolle, men som jeg ser det, vil det være en direkte erstatning for Due.
Spørgsmålet er så om Silber vil affinde sig med ikke at være førstevalg til en bestemt position og ikke mindst om han er villig til at gå helt vildt ned i løn.
Er der nogen herinde der har set kampe med Hvidovre i foråret? Jonas Hebo husker jeg der var flere der talte varmt om i vinter. Har han fortsat med at imponere i foråret?
-
tommas jensen
- Landshold

- Favoritspiller: Wæhler / Augo / Thelander
- Geografisk sted: Brønderslev
Få nu strikket en aftale sammen med Jønson og Wolfsburg. Han passer perfekt ind i den måde vi spillet på pt, og så er han jo sublim med bolden. Mht til hans skade så går det jo kun frem af.
Hvis nogen tænker Lasse Nielsen, så er han desværre muligvis på vej til FCK:
http://onside.dk/superligaen/avis-fck-h ... se-nielsen
En stolt herre som blev interviewet under kampen mellem AaB - BIF af TV2 Nord!
- Brodernumsi
- Allstar

- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Vestbyen
Indtil transfervinduet lukker, vil tjøwenhavner medierne linke samtlige spillere i verden til FCK og/eller Brøndby.duncan88 skrev:Hvis nogen tænker Lasse Nielsen, så er han desværre muligvis på vej til FCK:
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Det gør det jo desværre lige præcist ikke. Jönsson slutter jo nærmest lejeopholdet i præcist samme stand som da han ankom sidste efterår - ude af stand til at spille fodbold, mens han i den mellemliggende periode jo faktisk fik en del kampe. Jeg elsker Jönsson som spiller, og når han har spillet har han jo vist at han måske er ligaens allerbedste, men hans skadesituation gør altså at det vil være en gambling at købe ham fri af Wolfsburg. Til gengæld er netop hans skade også den eneste grund til at man kan have en smule tro på at vi kan komme i nærheden af ham.tommas jensen skrev: Mht til hans skade så går det jo kun frem af.
Skal vi beholde Jönsson, så vil endnu en lejeperiode være optimalt.
Eller en eller anden klausul om mulighed for annulering af kontrakten hvis skaderne ikke kan udryddes. Men det er nok for besværligt at formulere noget om.Jesper Schmidt skrev:Det gør det jo desværre lige præcist ikke. Jönsson slutter jo nærmest lejeopholdet i præcist samme stand som da han ankom sidste efterår - ude af stand til at spille fodbold, mens han i den mellemliggende periode jo faktisk fik en del kampe. Jeg elsker Jönsson som spiller, og når han har spillet har han jo vist at han måske er ligaens allerbedste, men hans skadesituation gør altså at det vil være en gambling at købe ham fri af Wolfsburg. Til gengæld er netop hans skade også den eneste grund til at man kan have en smule tro på at vi kan komme i nærheden af ham.tommas jensen skrev: Mht til hans skade så går det jo kun frem af.
Skal vi beholde Jönsson, så vil endnu en lejeperiode være optimalt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Jeg er ret uenig.Sønderhof skrev:Som jeg ser det, vil en Silberbauer opfylde mange af de ting vi efterspørger:
En Silber for et par år siden ville være højaktuel men han er slet ikke den spiller længere. Han vil ikke kunne starte inde på vores nuværende hold og han vil være en alt for dyr reserve. Dertil er han ofte skadet.
Ift. Lasse: Ståle har flere gange vist sin store begejstring for Lasse da han spillede i AaB. Ville dog gøre ondt i det rød/hvide hjerte at se ham i den hvide trøje. Håber han giver udlandet længere snor og ikke bare giver op. Han vidste jo godt at risikoen for nedrykning var ret høj da han skiftede.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
-
Reyad
- Allstar

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: 5500
Silber, nej tak. Jeg kan ikke se, hvad han skal tilføre vores hold. Han var min yndlingsspiller, da han tonsede op og ned af højrekanten med 5-tallet på ryggen. Men den spiller findes ikke længere.
Jeg håber, hverken for mig eller FCK, at Lasse ender i FCK. I min optik er han for dårlig med bolden til at spille i FCK.
I øvrigt tror jeg godt vi kan frygte, at Kasper Hjulmand ser mod AaB-spillerne, hvis han får et budget at lege med i Mainz. Jeg kunne sagtens se Kusk, Ahlmann eller Thomsen passe ind i Hjulmands koncept.
Jeg håber, hverken for mig eller FCK, at Lasse ender i FCK. I min optik er han for dårlig med bolden til at spille i FCK.
I øvrigt tror jeg godt vi kan frygte, at Kasper Hjulmand ser mod AaB-spillerne, hvis han får et budget at lege med i Mainz. Jeg kunne sagtens se Kusk, Ahlmann eller Thomsen passe ind i Hjulmands koncept.
Så er det godt vi ikke er tvunget ud i salg, og kan sige nej tak til deres tilbud...Reyad skrev:Silber, nej tak. Jeg kan ikke se, hvad han skal tilføre vores hold. Han var min yndlingsspiller, da han tonsede op og ned af højrekanten med 5-tallet på ryggen. Men den spiller findes ikke længere.
Så snart der ligger bud på 8-10 mio. og spilleren samtidigt er interesseret i et skifte, så vil AaB til hver en tid acceptere budet. Tror aldrig AaB har afslået bud i den størrelsesorden og økonomien er jo pt. slet ikke til at spille primadonna.hje1980 skrev:Så er det godt vi ikke er tvunget ud i salg, og kan sige nej tak til deres tilbud...Reyad skrev:Silber, nej tak. Jeg kan ikke se, hvad han skal tilføre vores hold. Han var min yndlingsspiller, da han tonsede op og ned af højrekanten med 5-tallet på ryggen. Men den spiller findes ikke længere.