Det er jo ikke bare ham der skal komme. Han har også en kontrakt i sønderjyske. Jeg tror og håber ikke han er vores store transfermål men HVIS han er, så afhænger det vel af at man kan få forhandlet prisen langt ned på ham.Stegosaurus skrev: ↑6. aug 2021, 22:08Nu bliver jeg stenet, men der er jo INGEN medier der tilnærmelsesvist så meget som har antydet at Albæk skulle være på vej. HVIS vi gad ham, var han da kommet for længst. Jeg tror ikke en skid på “rygtet”.Hanga skrev: ↑6. aug 2021, 20:47Med det citat kan jeg godt være nervøs for hans mentale tilstand...Forza skrev:Men transfer for en 31 årig er jeg bestemt ikke vild med. Han har kontrakt til 2023.DenGamleMand skrev: ↑6. aug 2021, 20:17Albæk skal være mere end vedkommende. Fremragende fodboldspiller. Jeg var jaloux da SønderjyskE hentede ham.
https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/al ... enderjyske
Han lader i hvert fald ikke til at være helt tilfreds i Sønderjylland.
“Glen var én af grundene til, at jeg kom til SønderjyskE. Som jeg også sagde, da jeg kom hertil, tror jeg ikke, at jeg havde skrevet under med SønderjyskE, hvis ikke han var træner“
Spøg til side, så ser jeg Albæk som en lidt stationær men dygtig dybtliggende playmaker, men jeg synes jo vi trænger til en midtbanespiller der kan støde bedre til offensivt og sætte lidt fart med bolden når muligt. Jeg håber stadig Pedro kan fylde den anden rolle.
Sendt fra min SM-G970F med Tapatalk
Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)
Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
-
Bisgaard88
- Drenge

- Favoritspiller: Jeppe Curth
Et moderne AaB kunne jo måske også nemmere opnåes hvis den bestyrelse blev justeret lidt og fik nogle nye input ind.Jakobsen skrev: ↑6. aug 2021, 22:17Tænk nu hvis det går overset hen i A/S's betstyrelse, hvem der får fiduspokalen for pige lilleput i 1885? Det og tænk, hvis typer som Nagus og Børsting ikke var garangeret kontrakter. Det kan vi jo ikke leve med som hæderkronet gammel dansk klub.Bisgaard88 skrev: ↑6. aug 2021, 22:14Ja og måske noget bestyrelse der skal ryddes op i.Stegosaurus skrev: ↑6. aug 2021, 22:09Penge?Bisgaard88 skrev: ↑6. aug 2021, 22:07Det skær sku i hjertet og se hvad vores klub er blevet til. Vi er en a de ældste, hvis ikke den ældste professionelle fodboldklub i Danmark. Vi er det hold sammen med pestegnen, så vidt som jeg husker der har været længest tid i superligaen. Vi var en højborg førhen. Alle frygtede og komme til Limfjorden, for de vidste godt der ventede øretæver.
Den dag idag har vi problemer med bare og stille et hold der kan klemme røven med i top 6. Jeg håber vi finder vej tilbage over tid, så vi endnu en gang kan blive en klub der kan kæmpe med i det sjove selskab.
Seriøst, er helt enig! Jeg synes vi har set over tid, at folkene bag klubben ikke evner at drive klubben ifht. dens potentiale. Selvfølgelig skal vi stadig være AaB, men det må være muligt med et moderne AaB.
Fristrup og co. har trådt i spinaten ved både at snakke om målsætninger om top 4 (på trods af et lavere budget end andre med den ambition), talentudvikling, en ung startopstilling og budgetteret med store salg hvert år. Man kan ikke det hele på en gang, men man har ansat IAO til at forløse det hele.Legum Magister skrev: ↑6. aug 2021, 21:38Jeg er enig i, at IAO's projekt er betydeligt mere langsigtet; end Cifuentes', og ville anse det som værende vanvittigt, hvis han på nogen måde sad usikkert i sadlen. Det tager tid at omstille en trup, der skal både købes målrettet ind og luges ud de rigtige steder.Dennis Nielsen skrev: ↑6. aug 2021, 20:28[Inge skal i hvert fald have meget mere tid, Marti har, i min verden, ikke lige så lang tid til at vise noget.
Inge skal præstere ift. talent setuppet. Der skal laves en yngre trup med flere salgsbare emner og samtidig skal der selvfølgelig også skabes nogle resultater lige her og nu. Inges projekt er, for mig, markant mere langsigtet og derfor skal han have længere snor. Marti derimod har en trup, som er stabil efter superliga standarder og med godt trænerarbejde, kan holdet godt snige sig med i top 6 og præstere godt i pokalen. Fra 6-8 pladsen er det ofte få point og marginaler der er afgørende. Med den rette træner, så kan de marginaler godt lande på vores buffet.
Jeg synes det er lovende, at Inge ser efter et back talent til højre siden. Han jagter også til den centrale midt og ønsker noget mere til offensiven. Han rammer ret godt ift. vores svagheder.
At tålmodigheden med Cifuentes ikke varer evigt bør være naturligt, og han har endnu til gode at finde en stil, der harmonerer med de spillere, som han nu engang har til rådighed i truppen. Og netop truppen er for mig at se det absolutte problem. Det er efter min opfattelse ikke en stabil trup efter superliga standarder. Den er i bedste fald under middel. AaB's bedste spiller er langtidsskadet, og kommer muligvis aldrig tilbage på niveau; af de større "navne" vi har i truppen har kun Thelander og Rinne formået at præstere på et niveau, der er et hold, der vil spille med i mesterskabsslutspillet værdigt. Defensiven fungerer nogenlunde, når man spiller med en bagkæde med 3 mand; men ligner kluddermutter, når man spiller med 4. Midtbanen er et åbent sår, der kan udvilke sig til holdets banesår i jagten på top 6. Offensiven har hidtil i denne sæson levet og døet med Prip, og af angriberne er den ene et ungt talent, og den anden ny i truppen og ikke spillet ind på holdet. Så skal Cifuentes til at få fingeren ud, og få fundet en stil, der passer med de forhåndenværende spillere? Ja for helvede! Men manden har altså også svære betingelser med det materiale, som han har til rådighed.
Nu er de så det seneste halve år begyndt at snakke udenom hver gang der bliver spurgt ind til ambitionerne om top 4.
Jeg deler din holdning til at stilen stadig er alt for svingende til min smag, men jeg er ikke enig i din holdning til truppens standard. Den er absolut ikke under middel i mine øjne. Vi var sekunder fra Europa sidste sæson og spillede lige op mod AGF. Vi ligger vel i et midterfelt med en del hold.
Nævn et hold udenfor top 2 der ikke har mangler i deres trup. Man kan nærmest ikke undgå at have svagheder. Vi er startet sæsonen mod svære modstandere. Jeg synes det er alt for tidligt at være SÅ kritisk.
En god central midtbanespiller vil dog rykke os i den rigtige retning. Den spiller tvivler jeg ret meget på er Albæk.
------------------------------------------------
Mads Veiby er da ny i bestyrelsen. Så lidt er der sket.Bisgaard88 skrev: ↑6. aug 2021, 22:23Et moderne AaB kunne jo måske også nemmere opnåes hvis den bestyrelse blev justeret lidt og fik nogle nye input ind.Jakobsen skrev: ↑6. aug 2021, 22:17Tænk nu hvis det går overset hen i A/S's betstyrelse, hvem der får fiduspokalen for pige lilleput i 1885? Det og tænk, hvis typer som Nagus og Børsting ikke var garangeret kontrakter. Det kan vi jo ikke leve med som hæderkronet gammel dansk klub.Bisgaard88 skrev: ↑6. aug 2021, 22:14Ja og måske noget bestyrelse der skal ryddes op i.Stegosaurus skrev: ↑6. aug 2021, 22:09Penge?Bisgaard88 skrev: ↑6. aug 2021, 22:07Det skær sku i hjertet og se hvad vores klub er blevet til. Vi er en a de ældste, hvis ikke den ældste professionelle fodboldklub i Danmark. Vi er det hold sammen med pestegnen, så vidt som jeg husker der har været længest tid i superligaen. Vi var en højborg førhen. Alle frygtede og komme til Limfjorden, for de vidste godt der ventede øretæver.
Den dag idag har vi problemer med bare og stille et hold der kan klemme røven med i top 6. Jeg håber vi finder vej tilbage over tid, så vi endnu en gang kan blive en klub der kan kæmpe med i det sjove selskab.
Seriøst, er helt enig! Jeg synes vi har set over tid, at folkene bag klubben ikke evner at drive klubben ifht. dens potentiale. Selvfølgelig skal vi stadig være AaB, men det må være muligt med et moderne AaB.
Super god update vi fik, selvom alt ikke er rosenrødt
Og positivt hvis Albæk er inde i billede.
Vi har en trup som skriger på lederskab på midtbanen.
Og med en leder kan det være vi kan se Pedro i dit es igen og en Højholt blomster. Knægten har mere talent en vi giver ham kredit for. Men han skal guides stadig hvilket også er fair nok.
Vi SKAL have en cm ind der kan tage takt stokken og bevare roen når vi spiller.
Vi mangler generelt spiller med røv i bukserne som dengang jeg var ung og Anders Anderson, Ståle Solbakken mm spillede i klubben.
Kom så AaB
Og positivt hvis Albæk er inde i billede.
Vi har en trup som skriger på lederskab på midtbanen.
Og med en leder kan det være vi kan se Pedro i dit es igen og en Højholt blomster. Knægten har mere talent en vi giver ham kredit for. Men han skal guides stadig hvilket også er fair nok.
Vi SKAL have en cm ind der kan tage takt stokken og bevare roen når vi spiller.
Vi mangler generelt spiller med røv i bukserne som dengang jeg var ung og Anders Anderson, Ståle Solbakken mm spillede i klubben.
Kom så AaB
Vi mangler - er der bred enighed om - en lederskikkelse på midtbanen. Sidst vi selv havde en ung spiller godt undervejs i den rolle i form af Abildgaard røg han jo hurtigt videre, så hvis vi samtidig gerne vil have noget kontinuitet, så skal det nok netop IKKE være en ung spiller med videresalgspotentiale, som udenlandske klubber med det samme vil stå og fiske. Og kontinuitet er altså det, vi seriøst mangler. Derfor skal der ikke rokkes ved Cifuentes eller Inges arbejde nu; de skal have arbejdsro, ellers vil vi konstant halte bagefter de klubber, som høster gevinsterne af kontinuitet (og vi kommer næppe nogensinde til bare at kunne købe succes igen, sådan som FCM, FCK og til dels BIF kan).
Det er bare skideærgerligt, at byttet med PO for Hiljemark endte ulykkeligt. Det rammer os hårdt, med Lucas-skaden som glasur på. Han er ikke nem at erstatte, og nej, Albæk er næppe nogen Hiljemark v.2, men kan han levere et solidt stykke dirigent-arbejde inde på midten i 3 sæsoner i streg, så tror jeg, det vil gøre meget godt for holdets udvikling. Og Ferreira er efter alt hvad jeg har set slet ikke en midtbanegeneral a’la Hiljemark.
Det er bare skideærgerligt, at byttet med PO for Hiljemark endte ulykkeligt. Det rammer os hårdt, med Lucas-skaden som glasur på. Han er ikke nem at erstatte, og nej, Albæk er næppe nogen Hiljemark v.2, men kan han levere et solidt stykke dirigent-arbejde inde på midten i 3 sæsoner i streg, så tror jeg, det vil gøre meget godt for holdets udvikling. Og Ferreira er efter alt hvad jeg har set slet ikke en midtbanegeneral a’la Hiljemark.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Enig.Funky skrev: ↑6. aug 2021, 22:41Vi mangler - er der bred enighed om - en lederskikkelse på midtbanen. Sidst vi selv havde en ung spiller godt undervejs i den rolle i form af Abildgaard røg han jo hurtigt videre, så hvis vi samtidig gerne vil have noget kontinuitet, så skal det nok netop IKKE være en ung spiller med videresalgspotentiale, som udenlandske klubber med det samme vil stå og fiske. Og kontinuitet er altså det, vi seriøst mangler. Derfor skal der ikke rokkes ved Cifuentes eller Inges arbejde nu; de skal have arbejdsro, ellers vil vi konstant halte bagefter de klubber, som høster gevinsterne af kontinuitet (og vi kommer næppe nogensinde til bare at kunne købe succes igen, sådan som FCM, FCK og til dels BIF kan).
-
Aalborg frederikshavner
- Allstar

- Favoritspiller: Johansson
Tjo det kan da godt tænkes at Albæk er en lederskikkelse der har noget at bidrage med men når jeg ser på Albæks tid i Sønderjyske har han ikke set overbevisende ud når han har været på banen. Derudover har han mig bekendt også været en del skadet hvilket selvsagt er bekymrendeFIDEL skrev: ↑6. aug 2021, 22:51Enig.Funky skrev: ↑6. aug 2021, 22:41Vi mangler - er der bred enighed om - en lederskikkelse på midtbanen. Sidst vi selv havde en ung spiller godt undervejs i den rolle i form af Abildgaard røg han jo hurtigt videre, så hvis vi samtidig gerne vil have noget kontinuitet, så skal det nok netop IKKE være en ung spiller med videresalgspotentiale, som udenlandske klubber med det samme vil stå og fiske. Og kontinuitet er altså det, vi seriøst mangler. Derfor skal der ikke rokkes ved Cifuentes eller Inges arbejde nu; de skal have arbejdsro, ellers vil vi konstant halte bagefter de klubber, som høster gevinsterne af kontinuitet (og vi kommer næppe nogensinde til bare at kunne købe succes igen, sådan som FCM, FCK og til dels BIF kan).
Jeg er helt enig i, at vi skal have en spiller som klubben kan forvente ikke vil være i særlig risiko for at løbe ind i skader. Hvis det ikke rimer på Albæk, så må man se andre veje.Aalborg frederikshavner skrev: ↑6. aug 2021, 22:57Tjo det kan da godt tænkes at Albæk er en lederskikkelse der har noget at bidrage med men når jeg ser på Albæks tid i Sønderjyske har han ikke set overbevisende ud når han har været på banen. Derudover har han mig bekendt også været en del skadet hvilket selvsagt er bekymrendeFIDEL skrev: ↑6. aug 2021, 22:51Enig.Funky skrev: ↑6. aug 2021, 22:41Vi mangler - er der bred enighed om - en lederskikkelse på midtbanen. Sidst vi selv havde en ung spiller godt undervejs i den rolle i form af Abildgaard røg han jo hurtigt videre, så hvis vi samtidig gerne vil have noget kontinuitet, så skal det nok netop IKKE være en ung spiller med videresalgspotentiale, som udenlandske klubber med det samme vil stå og fiske. Og kontinuitet er altså det, vi seriøst mangler. Derfor skal der ikke rokkes ved Cifuentes eller Inges arbejde nu; de skal have arbejdsro, ellers vil vi konstant halte bagefter de klubber, som høster gevinsterne af kontinuitet (og vi kommer næppe nogensinde til bare at kunne købe succes igen, sådan som FCM, FCK og til dels BIF kan).
-
McMark
- Superliga

- Favoritspiller: Jakob Ahlmann
- Geografisk sted: Malta
Det giver egentlig OK mening, at vi er ude efter en type som Mads Albæk. Der gik jo også en del snak om Mike Jensen sidste sæson. Men jeg synes helt klart, at vi skulle have hentet Mads Albæk for et par sæsoner siden. Der skal dog ikke særlig meget til for at slå hverken Højholt eller MC af, hvis vi går ud fra filosofien, at man ikke er bedre end sin sidste kamp!
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen
-
R Rosenberg
- Allstar

Jeg er enig mht kontinuitet. Det er et must. Og jeg synes slet ikke, at Inges stilling er til diskussion. Hans arbejde er ét langt, sejt træk. Hans job er jo bl.a. bundet op på kontrakter fra før hans ansættelse, og det kan han jo ikke rigtig gøre noget ved, andet end at forsøge at sælge - men det kræver jo også en køber.Funky skrev: ↑6. aug 2021, 22:41Vi mangler - er der bred enighed om - en lederskikkelse på midtbanen. Sidst vi selv havde en ung spiller godt undervejs i den rolle i form af Abildgaard røg han jo hurtigt videre, så hvis vi samtidig gerne vil have noget kontinuitet, så skal det nok netop IKKE være en ung spiller med videresalgspotentiale, som udenlandske klubber med det samme vil stå og fiske. Og kontinuitet er altså det, vi seriøst mangler. Derfor skal der ikke rokkes ved Cifuentes eller Inges arbejde nu; de skal have arbejdsro, ellers vil vi konstant halte bagefter de klubber, som høster gevinsterne af kontinuitet (og vi kommer næppe nogensinde til bare at kunne købe succes igen, sådan som FCM, FCK og til dels BIF kan).
Cifuentes, derimod, bør være noget mere presset. Han har jo reelt ikke leveret det store endnu. Klart, at sæsonen lige er begyndt, og at de to første kampe var mod FCK og FCM, og derfor kan vi ikke bruge resultaterne i de to til noget, isoleret set.
Men han virker jo stadig til enten at famle/lede eller også er han bare én, der skifter formation, taktik og spillere, som Otto Brandenburg skiftede damer. Og begge dele har jeg svært ved at se det vildt positive i.
Mange af os, der prædikede kontinuitet og tålmodighed med Cifuentes brugte bl.a. termen "han skal jo også have lov at have en fuld opstart". Det har han fået nu, så derfor bør der også være mere soliditet i hans taktiske oplæg/opstilling/system. Men det virker der jo ikke til at være - det er jo som vinden blæser.
Jeg forventer, at vi efter denne svære start ret hurtigt begynder at se et Cifuentes-aftryk på holdet i løbet af august og september. For ellers hopper jeg med på vognen, hvor man med fuld ret kan stille spørgsmålstegn ved ham.
Ædruelighedens stemme
Men er det i virkeligheden ikke en PO vi mangler at erstatte?Funky skrev: ↑6. aug 2021, 22:41Vi mangler - er der bred enighed om - en lederskikkelse på midtbanen. Sidst vi selv havde en ung spiller godt undervejs i den rolle i form af Abildgaard røg han jo hurtigt videre, så hvis vi samtidig gerne vil have noget kontinuitet, så skal det nok netop IKKE være en ung spiller med videresalgspotentiale, som udenlandske klubber med det samme vil stå og fiske. Og kontinuitet er altså det, vi seriøst mangler. Derfor skal der ikke rokkes ved Cifuentes eller Inges arbejde nu; de skal have arbejdsro, ellers vil vi konstant halte bagefter de klubber, som høster gevinsterne af kontinuitet (og vi kommer næppe nogensinde til bare at kunne købe succes igen, sådan som FCM, FCK og til dels BIF kan).
Alle de midtbanespillere vi har nu (minus Fossum) er alle spillere som er bedst til at bryde bolden.
Ser Albæk på samme måde.. Altså som en 6'er.
Mangler vi i virkeligheden ikke mere en trussel fremad på midten ala PO ?
Jeg synes personligt at der er MEGET langt mellem vores midtbane og angreb.
Og så længe vi kun har Prip og Kusk, som modstanderne skal holde styr på. Så kommer vi til at skabe alt alt for få chancer.
-
R Rosenberg
- Allstar

Ideelt set mangler vi en Hiljemark. En forudseende leder, der kan se de offensive huller, der kan vende med bolden, der kan operere fra felt til felt - der både er erobrings- og pasningsstærk. Som kan sætte tempo, men også kan holde på kuglen.Gaarde6 skrev: ↑6. aug 2021, 23:57Men er det i virkeligheden ikke en PO vi mangler at erstatte?Funky skrev: ↑6. aug 2021, 22:41Vi mangler - er der bred enighed om - en lederskikkelse på midtbanen. Sidst vi selv havde en ung spiller godt undervejs i den rolle i form af Abildgaard røg han jo hurtigt videre, så hvis vi samtidig gerne vil have noget kontinuitet, så skal det nok netop IKKE være en ung spiller med videresalgspotentiale, som udenlandske klubber med det samme vil stå og fiske. Og kontinuitet er altså det, vi seriøst mangler. Derfor skal der ikke rokkes ved Cifuentes eller Inges arbejde nu; de skal have arbejdsro, ellers vil vi konstant halte bagefter de klubber, som høster gevinsterne af kontinuitet (og vi kommer næppe nogensinde til bare at kunne købe succes igen, sådan som FCM, FCK og til dels BIF kan).
Alle de midtbanespillere vi har nu (minus Fossum) er alle spillere som er bedst til at bryde bolden.
Ser Albæk på samme måde.. Altså som en 6'er.
Mangler vi i virkeligheden ikke mere en trussel fremad på midten ala PO ?
Jeg synes personligt at der er MEGET langt mellem vores midtbane og angreb.
Og så længe vi kun har Prip og Kusk, som modstanderne skal holde styr på. Så kommer vi til at skabe alt alt for få chancer.
Jeg ser ikke behovet for den klassiske 6'er (MC eller Ferreira), hvis Cifuentes en dag vælger at spille med tre midtstoppere.
Ædruelighedens stemme
baresi skrev: ↑6. aug 2021, 16:16Generel Update fra frokostmøde (ikke MIN holdning- men det jeg hører) Deler det ind i kategorier og I får ALT råt for usødet. Men prøver at gøre det meget kort, for det var en lang snak, også om hvad han hører ude i verden og marken om AaB.
Transfers ind:
Helt Konkret er Mads albæk er et af emnerne i AaB.
CM profil generelt er man i markedet efter uden tvivl.
offensiv kant er man også i marken efter - højrebenet. Og her er der efter sigende også tale om en start 11 spiller. Og jeg fik faktisk indtrykket af at offensivdelen vægter lige så højt om ikke højere end den centrale midt.
Og så bomben måske.
man leder faktisk efter en Højre Wingback men IKKE en aldrende spiller som feks Dalsgaard. Et ungt talent der kan presse sig på til start 11eren og på sigt blive fast mand med videresalgspotentiale.
Transfers ud:
Fossum forsøges solgt i dette vindue og der lægger ej heller en forlængelse at venter.
MC står ikke foran en forlængelsen men kontrakten løber bare ud. Han er vist ikke forsøgt solgt grundet manglende spillere til midten.
Prijovic - man forsøger vist både med salg og leje
Rinne - Der er ingen bud men man sælger gerne, ellers hører jeg rygtet om at man vil forlænge med ham i en eller anden gentleman agreement, og at rinne ikke er afvisende herfor.
kakeeto - mulig afgang
Tidliger rygter:
Ross hører jeg ingen salg om pt.
Børsting heller ikke, (han har vist affundet sig i rollen som en ny patrick kristensen :-))
Kusk ud af vagten hørte jeg intet til.
Inge Andre:
han deler åbentbart vandene. Der er en del der snakker om ham og synes der er rigtigt meget varm luft, og at han taler alt og alle op, men at handlingen mangler. og så er der en del der synes der er lidt for meget gang i et globalt AaB projekt og ikke tilbage til rødderne og det sikre og det vi kender ift. transfers.
Der er også den modsatte der synes han er møg fræk og en super skarp forhandler for AaB både ind og ud mht. transfers, og at han er i marken efter nogle spændende muligheder. Og at han går sine egne veje uden at lade sig presse, og stoler på Data og referencer, hvilket man synes er yderst interessant.
Men det jeg hører idag var desværre til den mere negative side. ude i marken er der flere tvivl om AaB projektet under Inge og Cifu end man kunne ønske sig.
transfermarkedet:
det er vist pivhamrende svært denne sommer. Og AaB har det svært lyder det til. Der er ikke en voldsom økonomi, og så er det spillernes marked. Der er nogle der venter og venter og og og ....for at se om det bliver bedre før AaB er interessant. OG så bliver markedet vist sværere og sværere rent agentmæssigt. Det er lidt et "luder" marked (undskyld mit sprog) hvor man skal være meget mere skarp end tidligere. tillid er vist ikke det samme længere i denne verden.
Cifuentes:
Hører lidt derude fra at der kan være lidt frustrationer om formationen og om man som spiller er ude eller inde. Det jeg hører er at der udtrykkes ønsker om lidt mere klarhed over et koncept og at man kan have svært ved at spille polyvant og at skal kunne omstille sig hele tiden. og at der veksles for meget systemmæssigt.
Men hører også stadig at hans iver, engagement, krav til spillerne, både menneskeligt og fysisk er i toppen og en forbedring fra tidligere. Virker til at troen på ham er der internt, og at han har en enorm drifkravt og vinder mentalitet. men også at han er dygtig til personalet. Hård men meget menneskelig retfærdig og en moderne leder.
Jeg har sgu ikke mere idag.
Min personlige holdning er:
jeg er lidt ligeglad hvad holdningen til både Inge og Cifu er. Denne sommer skal transfers sidde i skabet og vi skal have de spillere ind som Cifu ønsker. Og de spillere ud der kan trimme truppen.
Cifu skal bevise at han kan få os i top 6 og Inge bevise transfers.
begge dele er der egentlig ikke nogen undskyldninger for. Så det vil jeg glæde mig til at følge.
HVIS AaB ikke henter en profil til CM, så er jeg ude af debatten med rygter, forudsigelser osv. Så er mit arbejde ikke godt nok og jeg vil ikke ende som en eller anden der kommer med alt for løse ting.
Im out hvis ikke der lander en CM profil. (og det er ikke en forkortelse for det hedengangne CHampionship manager) haha.
God weekend til jer alle, med ønske om en rød sejr over de hviiiiiiiiiiiiii i weekenden.
Milan og Kusk på tavlen så er jeg en happy man.
Du er guld Baresi
Der er bare ik nogen tvivl om at både Cifuentes og Inge skal præstere i denne sæson, og komme et skridt videre.
Process snakken KAN bare ik blive at give ekko.
Hvis Makaric ikke bliver en markant gevinst er der igen fejlet bigtime på den position, håber og tror på ham.
Prip er en stærk signing, og viser det også allerede.
Albæk… hmm hvorfor ik. Vi har ik en position og omdømme lige nu hvor vi trækker en ung gut der både kan forstærke os plus gi penge i kassen, vores økonomi er bare ik til det!!
Han kunne måske godt blive manden i et par år der kunne skabe ro på den plads og hjælpe os længere op i tabellen.
Tror han vil fylde mere på et AaB hold end vi lige synes han er løsningen på.
Inge skal vise han er mere end varm luft nu, der skal handling til.
Men det er også fedt hvis det er “store spillere” han går efter.
Måske Albæk er plan B
Generelt ret interessant læsning Baresi, men også lidt bekymring på projektet, håber virkelig det bedste.
Alt under top seks er en skandale, det går sgu ik længere
Så vi går fra PO til Hiljemark til Albæk.baresi skrev: ↑6. aug 2021, 16:16Generel Update fra frokostmøde (ikke MIN holdning- men det jeg hører) Deler det ind i kategorier og I får ALT råt for usødet. Men prøver at gøre det meget kort, for det var en lang snak, også om hvad han hører ude i verden og marken om AaB.
Transfers ind:
Helt Konkret er Mads albæk er et af emnerne i AaB.
CM profil generelt er man i markedet efter uden tvivl.
offensiv kant er man også i marken efter - højrebenet. Og her er der efter sigende også tale om en start 11 spiller. Og jeg fik faktisk indtrykket af at offensivdelen vægter lige så højt om ikke højere end den centrale midt.
Og så bomben måske.
man leder faktisk efter en Højre Wingback men IKKE en aldrende spiller som feks Dalsgaard. Et ungt talent der kan presse sig på til start 11eren og på sigt blive fast mand med videresalgspotentiale.
Transfers ud:
Fossum forsøges solgt i dette vindue og der lægger ej heller en forlængelse at venter.
MC står ikke foran en forlængelsen men kontrakten løber bare ud. Han er vist ikke forsøgt solgt grundet manglende spillere til midten.
Prijovic - man forsøger vist både med salg og leje
Rinne - Der er ingen bud men man sælger gerne, ellers hører jeg rygtet om at man vil forlænge med ham i en eller anden gentleman agreement, og at rinne ikke er afvisende herfor.
kakeeto - mulig afgang
Tidliger rygter:
Ross hører jeg ingen salg om pt.
Børsting heller ikke, (han har vist affundet sig i rollen som en ny patrick kristensen :-))
Kusk ud af vagten hørte jeg intet til.
Inge Andre:
han deler åbentbart vandene. Der er en del der snakker om ham og synes der er rigtigt meget varm luft, og at han taler alt og alle op, men at handlingen mangler. og så er der en del der synes der er lidt for meget gang i et globalt AaB projekt og ikke tilbage til rødderne og det sikre og det vi kender ift. transfers.
Der er også den modsatte der synes han er møg fræk og en super skarp forhandler for AaB både ind og ud mht. transfers, og at han er i marken efter nogle spændende muligheder. Og at han går sine egne veje uden at lade sig presse, og stoler på Data og referencer, hvilket man synes er yderst interessant.
Men det jeg hører idag var desværre til den mere negative side. ude i marken er der flere tvivl om AaB projektet under Inge og Cifu end man kunne ønske sig.
transfermarkedet:
det er vist pivhamrende svært denne sommer. Og AaB har det svært lyder det til. Der er ikke en voldsom økonomi, og så er det spillernes marked. Der er nogle der venter og venter og og og ....for at se om det bliver bedre før AaB er interessant. OG så bliver markedet vist sværere og sværere rent agentmæssigt. Det er lidt et "luder" marked (undskyld mit sprog) hvor man skal være meget mere skarp end tidligere. tillid er vist ikke det samme længere i denne verden.
Cifuentes:
Hører lidt derude fra at der kan være lidt frustrationer om formationen og om man som spiller er ude eller inde. Det jeg hører er at der udtrykkes ønsker om lidt mere klarhed over et koncept og at man kan have svært ved at spille polyvant og at skal kunne omstille sig hele tiden. og at der veksles for meget systemmæssigt.
Men hører også stadig at hans iver, engagement, krav til spillerne, både menneskeligt og fysisk er i toppen og en forbedring fra tidligere. Virker til at troen på ham er der internt, og at han har en enorm drifkravt og vinder mentalitet. men også at han er dygtig til personalet. Hård men meget menneskelig retfærdig og en moderne leder.
Jeg har sgu ikke mere idag.
Min personlige holdning er:
jeg er lidt ligeglad hvad holdningen til både Inge og Cifu er. Denne sommer skal transfers sidde i skabet og vi skal have de spillere ind som Cifu ønsker. Og de spillere ud der kan trimme truppen.
Cifu skal bevise at han kan få os i top 6 og Inge bevise transfers.
begge dele er der egentlig ikke nogen undskyldninger for. Så det vil jeg glæde mig til at følge.
HVIS AaB ikke henter en profil til CM, så er jeg ude af debatten med rygter, forudsigelser osv. Så er mit arbejde ikke godt nok og jeg vil ikke ende som en eller anden der kommer med alt for løse ting.
Im out hvis ikke der lander en CM profil. (og det er ikke en forkortelse for det hedengangne CHampionship manager) haha.
God weekend til jer alle, med ønske om en rød sejr over de hviiiiiiiiiiiiii i weekenden.
Milan og Kusk på tavlen så er jeg en happy man.
Det er der sg’ ikke meget ambition over.
Dybt, dybt skuffende.
Og spændende, IAO nu skal til at levere for være troværdig. Hidtil har det været meget småt med succeserne.
Tak for update Baresi!
Ikke så meget nyt under solen. Albæk har været diskuteret før i transfertråden og Inge/Cifu projektet deler vandene også herinde.
Højre wingback er det heller ikke så overraskende, at vi kigger på. Pallesen har spillet sig en my op, men er stadig langt fra at være en optimal løsning og Gedsted er et ubeskrevet blad på seniorniveau.
Vi skal have en CM og Inge kan ikke snige sig udenom at erstatte Hiljemark med sit spin om, at Hiljemark jo ikke spillede så meget og at vi på den led ikke skal erstatte så mange kampe, som udtrykt i interviewet med Rishøj.
Ikke så meget nyt under solen. Albæk har været diskuteret før i transfertråden og Inge/Cifu projektet deler vandene også herinde.
Højre wingback er det heller ikke så overraskende, at vi kigger på. Pallesen har spillet sig en my op, men er stadig langt fra at være en optimal løsning og Gedsted er et ubeskrevet blad på seniorniveau.
Vi skal have en CM og Inge kan ikke snige sig udenom at erstatte Hiljemark med sit spin om, at Hiljemark jo ikke spillede så meget og at vi på den led ikke skal erstatte så mange kampe, som udtrykt i interviewet med Rishøj.
At Cifuentes skal ‘præstere’ efter kun 1 halvsæson, det er da ret kort snor, alt afhængig af, hvad man lægger i udtrykket. Jeg tror og håber da på, det skal gå ret galt før man udskifter ham ved næste sommerferie.
Transfers: Jeg ved ikke, om det er PO der skal erstattes, Hiljemark havde langt bedre leder-egenskaber, og det er det, vi mangler. En spiller med så meget overskud, coolness og stjerner på skuldrene, at han kan styre resten af holdet.
Transfers: Jeg ved ikke, om det er PO der skal erstattes, Hiljemark havde langt bedre leder-egenskaber, og det er det, vi mangler. En spiller med så meget overskud, coolness og stjerner på skuldrene, at han kan styre resten af holdet.
Det giver vare ikke mening at erstatte en spiller der har spillet 5 fulde kampe. Manglen på hiljemark har været tydelig, men det har tilværelsen jo ikke.Funky skrev: ↑7. aug 2021, 10:12At Cifuentes skal ‘præstere’ efter kun 1 halvsæson, det er da ret kort snor, alt afhængig af, hvad man lægger i udtrykket. Jeg tror og håber da på, det skal gå ret galt før man udskifter ham ved næste sommerferie.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Ja, ved ikke helt hvad det er folk vil - at vi skal til at skifte træner hver sæson? Det klubben har brug for er kontinuitet. Det tog Kent Nielsen mere end 2 år, at levere noget der bare tilnærmelsesvis var acceptabelt, det samme med Friis der først fik held med sine ting til sidst. Hvem gider træne AaB, hvis ikke man får lov til at være der mere end et halvt år før ens hoved bliver krævet på et fad?
-
Dennis Nielsen
- Allstar

Vi har 3 kampe, 2 forskellige opstillinger og spillere der - især i offensiven - skifter position meget ofte eller også går de fra start 11 og til bænken og tilbage til start 11 igen og igen.Funky skrev: ↑7. aug 2021, 10:12At Cifuentes skal ‘præstere’ efter kun 1 halvsæson, det er da ret kort snor, alt afhængig af, hvad man lægger i udtrykket. Jeg tror og håber da på, det skal gå ret galt før man udskifter ham ved næste sommerferie.
Nu har han haft 6 mdr til at lege i. En opstart, der ifølge Marti selv ville gøre det nemmere. Så har jeg en forventning om, at der er mere styr på pisset og mindre pis på styret. Så kan vi selvfølgelig debattere, hvad der er kort eller lang tid ift at finde sin foretrukne formation og start 11.
Vi er ca 8 mdr inde i ansættelsen. Synes du der er nok taktisk stabilitet og kontinuitet i start 11?
Lige for god ordens skyld, så er jeg slet ikke på "han skal fyres holdet". Jeg er mere på "det virker famlende holdet"