Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Yankee » 19. jun 2013, 15:38

thomasjn skrev:Ved godt, at han ikke har præsteret så meget de sidste par år, men hvad med Djiby Fall?
http://www.bold.dk/nyt/Uoensket-Djiby-F ... rth-kulden" onclick="window.open(this.href);return false;

Nogle gange er det jo vilkårene, at vi må hente en spiller som er gået i stå i sin udenlandske klub. Fall er en anden type, men klasseangriber som burde kunne begå sig på AaBs hold og i den danske liga.
Han er jo uønsket fordi han har været konstant skadet i 12 måneder og klubben er rykket ned. Han skal bruge mindst et halvt år på at komme i form, og vil sandsynligvis kræve mindst 3-4 milioner i årsløn.

Rasmus Jönsson er altså på ingen måde bedre end Thomas Dalgaard. Har folk overhovedet set Jönsson spille? Han er ikke særlig god og kunne ikke engang komme på hold i 2. Bundesliga.

Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga

Indlæg af budo » 19. jun 2013, 16:30

frederikshavneren skrev:
thomasjn skrev:Er faktisk umiddelbart positiv overfor Thomas Dalgaard. For år tilbage havde jeg bandet langt væk, men ambitionsniveauet og økonomien er anderledes i AaB anno 2013 + ligaen er blevet dårligere. Derudover går føljetonnerne jo på, at Dalgaard skulle være blevet mere seriøs og noget mere moden i sit spil. Derudover savner jeg en angriber som bare er derinde og har lidt fysik. Vi har lige netop et godt kontrahold, men problemet for vores offensiv er, at der helst skal være plads til at spille frem hele tiden. Derfor vil det faktisk være rart at have en afsluttet med noget mere fysik inde i boksen som kan rage boldene til sig og enten afslutte eller modtage bolde som sidenhen falder ned til andre. Derudover skal vi heller ikke glemme, at de 27 mål er lavet i en historisk stærk 1. division så jeg tror sagtens han kan gøre sig gældende i Superligaen anno 2013. Taget i betragtning at nulbonner som Makienok kan være med så kan Dalgaard sgu også. Derudover skal folk huske på, at Dalgaard faktisk er den type, som kan gøre AaBs indlæg til reelle chancer for første gang i mange år.

Mht. Anders Jochumsen bør man i øvrigt huske, at han spillede i en væsentlig dårligere 1. division end den nuværende.
Er helt uenig i din vurdering af 1. division. Selvfølgelig har det haft betydning af 1. division er blevet reduceret fra 16 til 12 hold, men når det er sagt så er 1. division stadigvæk meget svag. Jeg så en del 1. divisionskampe i foråret og var til tider virkelig skræmt over niveauet. Viborg kunne spille ok da de har nogle spændende midtbanespillere, men at FC Vestsjælland kunne rykke op med deres betondefensiv (Ove P bold når det er værst), det siger virkelig en del om et meget lavt niveau hos de potentielle andre tophold såsom Lyngby, HB Køge og Fredericia.

Dalgaard har som jeg vurderer det ikke superliga niveau. Dalgaard har fundet sin rette placering i 1. division hvor han er en profil, men jeg tror at han vil dumpe på superliganiveau. Vil sammenligne Dalgaard med spillere som Jochumsen og Danni König der også er/var gode i 1. division, men som dumpede da blev prøvet på højere niveau.
Jeg har ikke set nok 1. Div. bold, til at kunne udtale mig om niveauet. Jeg kan dog konstaterer at begge de to oprykkere fra sidste sæson, sluttede over AaB i tabellen i år. Jeg kan også konstaterer, at Ronnie Schwartz blot scorede 8 mål for Randers i 1. Div. men endte på en delt 3 plads i Suppen, med 14 kasser. Martin Braithwaite lavede kun 5 mål i 1. Div. mod 9 i Suppen.

På den baggrund lyder 27 mål i 33 kampe fuldstændig vildt, og at afskrive Thomas Dalgaard som en überlucky nulbon virker simpelthen snævertsynet. Selv hvis man fraregnede en 1/3 af hans mål i 12/13 sæsonen som rene foræringer fra dommere og modstandere, så ville han stadig, med afstand, være blevet 1. Div. topscorer. I 11/12 sæsonen lavede han i øvrigt 9 mål, 1 enkelt mere end Ronnie.

Thomas Dalgaard lyder som AaBs udgave, af AVs køb af Helenius for £1,2 mio. Hvis han flopper, er det ikke økonomisk ruin. Men hvis han bare klare det ok, har vi gjort en super handel.

Go for it Gaarde.
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 19. jun 2013, 16:40

Læg dertil at Viborg ved dette eventuelle salg er særdeles svækket. Jeg tvivler på, at en oprykker som mister sin absolut farligste mand har mange chancer for overlevelse.

Sambaman
2. div
2. div

Indlæg af Sambaman » 19. jun 2013, 16:53

Lidt blandet følelser omkring Dalgaard. 27 mål i 33 kampe lyder på grænsen til vanvittigt i forhold til tidligere år i 1. Division, og ja jeg ved godt de har spillet 3 kampe mere i år, men der er stadig et stykke op.

Jeg så ham dog spille i Hjørring og der var han fuldstændig anonym hele kampen, hvor det eneste der kamp fra hans fod måske var en assist (var lidt svært at se hvem det var fra min vinkel).

Men til den rygtet pris virker han som en helt fin signing.

Man kunne evt. forestille sig at man ventede til 1/7 og hentede Dalgaard på en fri transfer til vinter, samtidig med man satser på lejesvend/Curth indtil da.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 19. jun 2013, 17:00

Hvis Dalgaard bliver AaB spiller, så er Jeppe Curth måske en ganske fin makker for den dovne Dalgaard. Jeppe skal have chancen for at vise hvad han kan ved siden af dennye angriber, hvis Kent vurderer ham som bedst. Det må så også være sidste chance. Det kan man jo sige hver gang, men kontrakten forlænges jo i hvert fald ikke den her gang.

Jeg ser egentlig hellere man spiller således:

Larsen
Dalsgaard – Lasse – KEP – Ahlmann
Augo – Würtz
Frederiksen – Kusk – Thomsen
X

X er den nye angriber, som vil være at finde i truppen, som en erstatning for Helenius. Hvis den angriber er Dalgaard er det måske bedre at skabe et makkerskab mellem den arbejdsivrige Curth og den dovne målsluger. Opstillingen ovenfor ville være god, da Kusk derfor kun er placeret centralt. SF og Thomsen er langt bedre til at støtte vores backs defensivt.

Jeg forstår egentlig ikke hvorfor vi tager dette rygte så seriøst. Ingen medier beretter om dette rygte. Endnu i hvert fald.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 19. jun 2013, 17:25

Jeg er umiddelbart lunken ved tanken om Dalgaard. Jeg har ikke så meget at have det i, men min mavefornemmelse siger, at han kommer til at få det meget svært i superligaen. Kan tydeligt huske hvor elendig han var i Randers på trods af sine 12 mål, som vel alle blev sat ind i løbet af 2 måneder eller sådan noget, hvor han red på en bølge ala den han har præsteret nu her for Viborg. Snakkede dengang med et par Randers fans der på ingen måde troede på manden, og jeg tror de gned sig i hænderne da han blev solgt. Jeg har ikke set ret meget af ham i den forrige sæson, men har svært ved at forestille mig, at han skulle have udviklet sig enormt. Han minder mig mest om en Christian Lundberg, altså en spiller der egentlig ikke har ret store evner, men som kan finde vej til netmaskerne når der er selvtillid på kontoen. Spørgsmålet er bare, om superligaen er kommet ned på et niveau igen, hvor den slags spillere kan gøre sig udslagsgivende.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 19. jun 2013, 17:35

Jeg har set en del Viborg kampe i denne sæson.
Kan kun sige en ting: Dalgaard har været PISSE giftig!!!
Den mand klapper jo bolde i kassen, selvom det kun er 1/10 af en chance!

Hallo mine damer og herrer... Glem nu ikke vores økonomi, når vi snakker en Helenius erstatning!
Vi var vel nærmest nede og ha 0 kr tilbage i kassen!
Nu skal der sgu tænkes på den lange bane!
En udlænding, som skal ind og have en god løn og en sign on fee kan blive den rene gift, for vores økonomi!

Jeg var parat til at lade de unge spille sig til en plads ved siden af Frederiksen i denne sæson.
Får vi en spiller som Dalgaard ind vil jeg juble røven ud af bukserne!
Den handel lugter så fornuftigt at man skulle tro det var løgn!

Billig overgang, billig sign on og en mad som ved, hvor rusen står!
Så vil jeg skide på om folk kalder ham doven og jeg vil også skide på om han var ringe for 3 år siden!

Lucas Kuskenius
1. div
1. div

Indlæg af Lucas Kuskenius » 19. jun 2013, 17:59

Gaarde6 skrev:Jeg har set en del Viborg kampe i denne sæson.
Kan kun sige en ting: Dalgaard har været PISSE giftig!!!
Den mand klapper jo bolde i kassen, selvom det kun er 1/10 af en chance!

Hallo mine damer og herrer... Glem nu ikke vores økonomi, når vi snakker en Helenius erstatning!
Vi var vel nærmest nede og ha 0 kr tilbage i kassen!
Nu skal der sgu tænkes på den lange bane!
En udlænding, som skal ind og have en god løn og en sign on fee kan blive den rene gift, for vores økonomi!

Jeg var parat til at lade de unge spille sig til en plads ved siden af Frederiksen i denne sæson.
Får vi en spiller som Dalgaard ind vil jeg juble røven ud af bukserne!
Den handel lugter så fornuftigt at man skulle tro det var løgn!

Billig overgang, billig sign on og en mad som ved, hvor rusen står!
Så vil jeg skide på om folk kalder ham doven og jeg vil også skide på om han var ringe for 3 år siden!
Allan, er et dig?
Følg mig på Twitter (@CescSzczesny) hvor jeg tweeter om AaB.

jayC
Landshold
Landshold

Indlæg af jayC » 19. jun 2013, 20:30

http://www.bold.dk/nyt/Jacobs-Det-her-e ... b-Vingaard" onclick="window.open(this.href);return false;

Kunne Vingaard være en mulig signing i dette vindue?
AaB - nu, i morgen & altid! :)

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 19. jun 2013, 20:50

jayC skrev:http://www.bold.dk/nyt/Jacobs-Det-her-e ... b-Vingaard

Kunne Vingaard være en mulig signing i dette vindue?
Vel ikke lige en plads vi har det store behov, specielt med forlængelsen af Due
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 19. jun 2013, 21:13

Nu er vi jo blevet nøjsomme fans, da det jo er gået op for os, at klubben ingen penge har.

Hvis man vil prøve en spiller fra den næstbedste række, så kunne jeg godt tænke at se Andreas Albers fra Vejle. Han har noget højde og er hovedstødsstærk. Har dog ikke verdensstjernepotentiale, men har i glimt vist evnerne hos Vejle.
- FlæskeFrank

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 19. jun 2013, 22:19

Ser Brasilien mod Mexico. Der skal da sendes en lille kontrakt til ham nr. 10 fra brasserne. :cool:

Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga

Indlæg af budo » 19. jun 2013, 22:25

jensemand57 skrev:Ser Brasilien mod Mexico. Der skal da sendes en lille kontrakt til ham nr. 10 fra brasserne. :cool:
Ahh! Han brænder sq for mange chancer og har aldrig præsteret i Superligaen ;)
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen

Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga

Indlæg af budo » 19. jun 2013, 22:34

gomezriis skrev:Så vidt jeg har hørt "i byen" idag, så har Dalgaard en månedsløn på kr. 40.000,- i VFF idag. Et lønkrav i en kontraktforlængelse lyder på kr. 80.000,- om måneden - et krav, som VFF ikke vil imødekomme. Det har så fået AaB på banen, idet de skulle være villige til at betale dette beløb. Spørgsmålet er så, om AaB vil købe ham fri af VFF allerede nu, eller hente ham på en fri transfer til nytår......

Jeg aner ikke, om ovennævnte har den mindste grad af sandhed, men 80 K om måneden lyder fuldstændig vanvittigt i mine ører. Manden er 29 år gammel - og har reelt aldrig vist, at han kan begå sig på højeste niveau. Jeg tvivler simpelthen på, at AaB kan være så letsindige at tilbyde en sådan løn.... http://www.thegreenpride.dk/newforum/vi ... 46062fdc6f
Når man læser hvad de skriver om ham på deres forum, så lyder han som et svært godt tilbud. Meeeen 80kg om måneden? Så skal en del af dem vist være præstationsafhængige.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 20. jun 2013, 00:09

budo skrev:
gomezriis skrev:Så vidt jeg har hørt "i byen" idag, så har Dalgaard en månedsløn på kr. 40.000,- i VFF idag. Et lønkrav i en kontraktforlængelse lyder på kr. 80.000,- om måneden - et krav, som VFF ikke vil imødekomme. Det har så fået AaB på banen, idet de skulle være villige til at betale dette beløb. Spørgsmålet er så, om AaB vil købe ham fri af VFF allerede nu, eller hente ham på en fri transfer til nytår......

Jeg aner ikke, om ovennævnte har den mindste grad af sandhed, men 80 K om måneden lyder fuldstændig vanvittigt i mine ører. Manden er 29 år gammel - og har reelt aldrig vist, at han kan begå sig på højeste niveau. Jeg tvivler simpelthen på, at AaB kan være så letsindige at tilbyde en sådan løn.... http://www.thegreenpride.dk/newforum/vi ... 46062fdc6f
Når man læser hvad de skriver om ham på deres forum, så lyder han som et svært godt tilbud. Meeeen 80kg om måneden? Så skal en del af dem vist være præstationsafhængige.
Afhængigt af transfer og sign-on lyder 80 ikke helt galt.

Så et par tv-kampe med Viborg og en enkelt live i sidste sæson. Lundberg er en meget god sammenligning. Han er typen der kan være usynlig i 80 minutter, men lave 2 mål alligevel. Så dem live mod Skive og der dukkede han op af ingenting efter en lunken præstation og driblede lidt rundt med forsvaret for herefter at sende bolden i kassen. Jeg tror han vil blive god i AaB, for han er god til at placere sig og udnytte chancer. Tror at Kusk og Thomsen vil få rigtig mange assists, hvis vi signer ham. For de er om nogen gode til at sætte andre i scene. Kunne godt se Dalgaard fungere, hvis vi kan få ham ret så billigt.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Njak
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Voldum

Indlæg af Njak » 20. jun 2013, 00:19

Nogen der har noget info om hvor meget vi fik for Helenius? Ifølge sporten.dk fik vi 20+ for ham.
Salget af Nicklas Helenius til Aston Villa skæpper i kassen med mere end 20 mio. kr. Afløseren kan findes i egne rækker med talentfulde Lukas Spalvis

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 20. jun 2013, 00:37

Interessant. De angiver at de har særdeles velorienterede kilder i det engelske, i en anden artikel om Helenius' lønforhold. Der er ikke helt samme hemmelighedskræmmeri i det engelske, så det kunne da godt passe. Tænker umiddelbart at man har medregnet klausulerne i det samlede beløb dog, ellers ville jeg blive positivt overrasket.

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 20. jun 2013, 08:22

Njak skrev:Nogen der har noget info om hvor meget vi fik for Helenius? Ifølge sporten.dk fik vi 20+ for ham.
Salget af Nicklas Helenius til Aston Villa skæpper i kassen med mere end 20 mio. kr. Afløseren kan findes i egne rækker med talentfulde Lukas Spalvis
De skriver lidt over 10 på sporten.dk

http://www.sporten.dk/superligaen/AaB-e ... enius-salg" onclick="window.open(this.href);return false;
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 20. jun 2013, 08:23

Brent skrev:
Njak skrev:Nogen der har noget info om hvor meget vi fik for Helenius? Ifølge sporten.dk fik vi 20+ for ham.
De skriver lidt over 10 på sporten.dk

http://www.sporten.dk/superligaen/AaB-e ... enius-salg" onclick="window.open(this.href);return false;
Passer jo meget godt med "11 mill up front"-rygterne.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 20. jun 2013, 09:28

Søgaard skrev:
budo skrev:

Afhængigt af transfer og sign-on lyder 80 ikke helt galt.

Så et par tv-kampe med Viborg og en enkelt live i sidste sæson. Lundberg er en meget god sammenligning. Han er typen der kan være usynlig i 80 minutter, men lave 2 mål alligevel. Så dem live mod Skive og der dukkede han op af ingenting efter en lunken præstation og driblede lidt rundt med forsvaret for herefter at sende bolden i kassen. Jeg tror han vil blive god i AaB, for han er god til at placere sig og udnytte chancer. Tror at Kusk og Thomsen vil få rigtig mange assists, hvis vi signer ham. For de er om nogen gode til at sætte andre i scene. Kunne godt se Dalgaard fungere, hvis vi kan få ham ret så billigt.
Lønnen er næppe urimelig, problemet er selvfølgelig at AaB med en trup af førsteholdspillere som tjener 1 million om året IKKE har råd til at sælge profiler for små 10 millioner kr. For salg af de profiler skal betale lønningerne for resten af holdet. Klubberne i superligaen skal have salgsprisen op eller også må spillerne ned på semi-professionelle vilkår og kontrakter.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Låst