Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af astonvilla » 12. apr 2016, 14:06

frederikshavneren skrev:Lyder jvf. Bold.dk til at Thrane er på vej væk efter gensidig forståelse. Thrane ønsker mere spilletid og AaB tøver med at tilbyde en ny kontrakt
Virker fornuftigt nok.
Samtidig kunne man fantasere om at AaB's tøven indikerer at man går efter en 1:1 erstatning for Thomsen. Who knows?

Vigtigst er at vi får en central forsvarsspiller ind - én med masser af erfaring og lederskab i sig.
Men kunne da være rigtig sjovt hvis vi bliver forkælet med en stærk kant i stedet for Thomsen som glider direkte ind på holdet.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 12. apr 2016, 14:43

astonvilla skrev:
frederikshavneren skrev:Lyder jvf. Bold.dk til at Thrane er på vej væk efter gensidig forståelse. Thrane ønsker mere spilletid og AaB tøver med at tilbyde en ny kontrakt
Virker fornuftigt nok.
Samtidig kunne man fantasere om at AaB's tøven indikerer at man går efter en 1:1 erstatning for Thomsen. Who knows?

Vigtigst er at vi får en central forsvarsspiller ind - én med masser af erfaring og lederskab i sig.
Men kunne da være rigtig sjovt hvis vi bliver forkælet med en stærk kant i stedet for Thomsen som glider direkte ind på holdet.
Mindst lige så vigtig som en forsvarer er en direkte erstatning for Spalvis fra hylde A. Og så skal der også hentes noget til den centrale midtbane og findes en permanent løsning på back-besætningen.

Det bliver et travlt vindue. Lidt bekymrende med så mange udskiftninger i en sæson, hvor vi ca. midt i sæsonen bare skal ligge min. nr. 6.
Fodbold skal ses med hjertet!

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 12. apr 2016, 14:54

Grunden til du er så svær at tage seriøs er bl.a. du kræver forstærkninger hvor du godt ved de ikke kommer. Er der noget der tyder på erstatningen for Spalvis, ikke bliver Helenius? Al udmelding fra AaB's side har været at man fortsat tror på Helenius, og formålet med at leje ham ud var for netop at have ham i form, og med minutter i benene, til når Spalvis er fortid.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 12. apr 2016, 15:05

Jeg forstår godt Thrane. Med 3 oprykkere til næste sæson burde muligheden for fremtid superligabold absolut være tilstede for ham i en af de klubber som må kigge efter billige forstærkninger. Jeg synes så selv, at vi skulle give ham en 1-årig forlængelse af kontrakten, ligesom at vi aldrig skulle have opgivet Hallur i sin tid. Han havde været en fin back-up til Wurtz og Risgaard nu hverken Augo, Kakeeto eller Bust lader til at have niveauet pt. Sådan er der så meget. Jeg håber Thrane bliver.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 12. apr 2016, 15:25

Forudsat Thomsen smutter skal han erstattes med en spiller der kan være en profil fra dag et. Det er fint vi får mange unge op, men det har vi allerede i forvejen på kanterne i Bruhn, Bassogog og Børsting. Vi skal også have en spiller der er toneangivende i vores offensiv og det er ikke Børsting som mere er en arbejdsspiller (og misforstå mig ikke - jeg er pjattet med Børsting). Et talent kan tage Thranes plads og jeg ser også Bruhn have udspillet sin rolle og at en ny må chancen. Bruhn har nu været i truppen siden mesterskabsæsonen uden at have udviklet sig eller markeret sig for alvor.

Forsvaret vil umiddelbart bestå af Patick, Kasper P, Blåbjerg, Rokkedal, Gilli, Bardthec og en halv Ahlmann. Vi skal under alle omstændigheder erstatte KEP, men jeg mener også der er grund til at hente en ekstra back eller stopper og jeg ser gerne det er i højre side hvis Ahlmann skulle blive fit. Patrick er en fin reserve, vores spillestil er afhængig af den uro offensive backs skaber. Gilli kan løbe hurtigt og fysisk kunne han godt blive den nye Dalsgaard, men han mangler robusthed og klogskab. Siden Søndergaard ikke har brugt ham da backen var up for grabs har jeg svært ved at se meget fremtid i ham. Derudover kan vi ikke forvente at både Bardthec og Rokkedal kan gå ind fra dag et og spille f.eks. fem kampe i tilfælde af skader.

Endelig er der angrebet. Umiddelbart lyder det som Ene, Helenius og Pohl. Jeg tror Jönsson er for dyr og ifht. hvad han har vist kan jeg slet ikke se vi skal forlænge ham. Numerisk mangler vi en angriber. Jeg er med på at give Helenius chancen i de første kampe og se om han mentalt er tilbage. Får vi ugidelige Helenius hjem må og skal Gaarde hente en angriber og så bør vi skille os af med Helenius. Der grænser for, hvor længe vi kan klynge os til håbet om, at Helenius bliver den gamle Helenius. Som Lynge en gang sagde så er AaB ikke et socialfiliantropisk foretagende.

Endelig er der den centrale midtbane. Der bør der ske noget. Jeg er med på talenterne skal have kampe, men vi kan ikke leve med den svækkelse det er når RIsgård eller Würtz er ude. Abildgaard er stadig langt fra at kunne dække af for dem. Det kommer, men hans niveau er nok mere til nogle 10 minutters indhop. Samtidig er der en plads ledig efter Augu og her kunne man passende hente en spiller, som kan skabe lidt sikkerhed på den centrale midtbane. Kakeeto virker langt fra og mon ikke Bust er fortid. Han har vel dårligt været udtaget til truppen. Derudover skal vi ikke være blege for at vores to starte også har formdyk, skaber og karantæner. Risgård har f.eks. været gudsjammerligt ringe i størstedelen af foråret.

Det er uanset, hvad spændende hvordan man vil håndtere tilgangen af 7 talenter til sommer. Alle syv er næppe gode nok eller klar til at spille og truppen kan numerisk blive ret spor uden det siger noget om kvalitet i bredden. At Thrane smutter virker fornuftigt og jeg er spændt på om andre fra udkanten af truppen følger trop. Det kunne være V. Ahlmann, Bruhn og Bust. Augus plads ser jeg gerne gå til en lidt mere voksen spiller.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 12. apr 2016, 15:25

Ja og hvad vigtigere er får vi potentielt 6-7 sjællandske 1. divisionsklubber, hvilket vil skabe en ekstrem konkurrence for en spiller som Thrane. I forvejen er det københavnske/sjællandske divisionsspillermarked ofte ret vanvittigt, men det bliver helt ustyrligt hvis tre københavner-klubber rykker op fra 2. division. Det kan en mand som Thrane virkelig nyde godt af.

I AaB kan der ikke være tvivl om at han er færdig. Hvis vi henter 7 U19-spillere op til sommer er vi simpelthen nødt til at komme af med nogle reservespillere, som alligevel aldrig spiller.

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 12. apr 2016, 15:35

Yankee skrev:Ja og hvad vigtigere er får vi potentielt 6-7 sjællandske 1. divisionsklubber, hvilket vil skabe en ekstrem konkurrence for en spiller som Thrane. I forvejen er det københavnske/sjællandske divisionsspillermarked ofte ret vanvittigt, men det bliver helt ustyrligt hvis tre københavner-klubber rykker op fra 2. division. Det kan en mand som Thrane virkelig nyde godt af.

I AaB kan der ikke være tvivl om at han er færdig. Hvis vi henter 7 U19-spillere op til sommer er vi simpelthen nødt til at komme af med nogle reservespillere, som alligevel aldrig spiller.

Sådan set enig. Jeg mener så blot at der var andre som måtte være foran i køen ud af butikken. Thrane kan sagtens komme på hold i klubber som Vejle, Silkeborg, Lyngby, Horsens eller hvem der ender med at rykke op. Derudover er der alle 1.div klubberne.
Er jeg den eneste som ser et potentiale i ham evt som angriber? Lidt ala Ene.
Kender vi præcist navnene på de syv u-19 spillere?
Morten Rokkedal
Bardhec Bytyqi
Rasmus Thellufsen
Magnus Christensen
Sebastian Grønning
Marco Ramkilde
Laus Nielsen
Joakim Mæhle

Ved godt her er 8 navne...
Jeg savner Winsnes

Sanchez94
Superliga
Superliga

Indlæg af Sanchez94 » 12. apr 2016, 16:21

Martino skrev:Sådan set enig. Jeg mener så blot at der var andre som måtte være foran i køen ud af butikken. Thrane kan sagtens komme på hold i klubber som Vejle, Silkeborg, Lyngby, Horsens eller hvem der ender med at rykke op. Derudover er der alle 1.div klubberne.
Morten Rokkedal
Bardhec Bytyqi
Rasmus Thellufsen
Magnus Christensen
Sebastian Grønning
Marco Ramkilde
Laus Nielsen
Joakim Mæhle

De 6 spillere jeg har hørt er følgende
Morten Rokkedal
Bardhec Bytyqi
Rasmus Thellufsen
Magnus Christensen
Moses Opondo
Sebastian Andersen

Yderligere skulle der være 2 boblere i form af Laus Nielsen og Joakim Mæhle

Marco Ramkilde, kommer ikke i år, han er 1 års. u 19 spiller, så han har helt sikkert et år mere på ungdomsniveau.

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 12. apr 2016, 16:49

Sanchez94 skrev:
Martino skrev:Sådan set enig. Jeg mener så blot at der var andre som måtte være foran i køen ud af butikken. Thrane kan sagtens komme på hold i klubber som Vejle, Silkeborg, Lyngby, Horsens eller hvem der ender med at rykke op. Derudover er der alle 1.div klubberne.
Morten Rokkedal
Bardhec Bytyqi
Rasmus Thellufsen
Magnus Christensen
Sebastian Grønning
Marco Ramkilde
Laus Nielsen
Joakim Mæhle

Morten Rokkedal
Bardhec Bytyqi
Rasmus Thellufsen
Magnus Christensen
Moses Opondo
Sebastian Andersen

Marco Ramkilde, kommer ikke i år, han er 1 års. u 19 spiller, så han har helt sikkert et år mere på ungdomsniveau.
Det er rigtigt, min fejl.

Troede ikke Moses Opondo kom op fra u-19, men spændende nok.
Jeg savner Winsnes

Sanchez94
Superliga
Superliga

Indlæg af Sanchez94 » 12. apr 2016, 16:51

Martino skrev:
Sanchez94 skrev:
Morten Rokkedal
Bardhec Bytyqi
Rasmus Thellufsen
Magnus Christensen
Sebastian Grønning
Marco Ramkilde
Laus Nielsen
Joakim Mæhle

Morten Rokkedal
Bardhec Bytyqi
Rasmus Thellufsen
Magnus Christensen
Moses Opondo
Sebastian Andersen

Det er rigtigt, min fejl.

Troede ikke Moses Opondo kom op fra u-19, men spændende nok.
En af de ting jeg også finder rigtig spændende er at hvis Thomsen stadig er i AaB efter sommer, hvilket jeg dog ikke tror. Så ville der være 3 spillere, som havde deres helt tidlige ungdomsår i FFI, henholdsvis Thomsen, Magnus Christensen og Moses. De må kunne noget i FFI, yderligere spiller Johan Ejsing og for u19, som også er fra FFI. - Eller hvis det skal være helt rigtig fra Skagen, men primære ungdomsår i FFI

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 12. apr 2016, 17:48

thomasjn skrev:Forudsat Thomsen smutter skal han erstattes med en spiller der kan være en profil fra dag et. Det er fint vi får mange unge op, men det har vi allerede i forvejen på kanterne i Bruhn, Bassogog og Børsting. Vi skal også have en spiller der er toneangivende i vores offensiv og det er ikke Børsting som mere er en arbejdsspiller (og misforstå mig ikke - jeg er pjattet med Børsting). Et talent kan tage Thranes plads og jeg ser også Bruhn have udspillet sin rolle og at en ny må chancen. Bruhn har nu været i truppen siden mesterskabsæsonen uden at have udviklet sig eller markeret sig for alvor.

Forsvaret vil umiddelbart bestå af Patick, Kasper P, Blåbjerg, Rokkedal, Gilli, Bardthec og en halv Ahlmann. Vi skal under alle omstændigheder erstatte KEP, men jeg mener også der er grund til at hente en ekstra back eller stopper og jeg ser gerne det er i højre side hvis Ahlmann skulle blive fit. Patrick er en fin reserve, vores spillestil er afhængig af den uro offensive backs skaber. Gilli kan løbe hurtigt og fysisk kunne han godt blive den nye Dalsgaard, men han mangler robusthed og klogskab. Siden Søndergaard ikke har brugt ham da backen var up for grabs har jeg svært ved at se meget fremtid i ham. Derudover kan vi ikke forvente at både Bardthec og Rokkedal kan gå ind fra dag et og spille f.eks. fem kampe i tilfælde af skader.

Endelig er der angrebet. Umiddelbart lyder det som Ene, Helenius og Pohl. Jeg tror Jönsson er for dyr og ifht. hvad han har vist kan jeg slet ikke se vi skal forlænge ham. Numerisk mangler vi en angriber. Jeg er med på at give Helenius chancen i de første kampe og se om han mentalt er tilbage. Får vi ugidelige Helenius hjem må og skal Gaarde hente en angriber og så bør vi skille os af med Helenius. Der grænser for, hvor længe vi kan klynge os til håbet om, at Helenius bliver den gamle Helenius. Som Lynge en gang sagde så er AaB ikke et socialfiliantropisk foretagende.

Endelig er der den centrale midtbane. Der bør der ske noget. Jeg er med på talenterne skal have kampe, men vi kan ikke leve med den svækkelse det er når RIsgård eller Würtz er ude. Abildgaard er stadig langt fra at kunne dække af for dem. Det kommer, men hans niveau er nok mere til nogle 10 minutters indhop. Samtidig er der en plads ledig efter Augu og her kunne man passende hente en spiller, som kan skabe lidt sikkerhed på den centrale midtbane. Kakeeto virker langt fra og mon ikke Bust er fortid. Han har vel dårligt været udtaget til truppen. Derudover skal vi ikke være blege for at vores to starte også har formdyk, skaber og karantæner. Risgård har f.eks. været gudsjammerligt ringe i størstedelen af foråret.

Det er uanset, hvad spændende hvordan man vil håndtere tilgangen af 7 talenter til sommer. Alle syv er næppe gode nok eller klar til at spille og truppen kan numerisk blive ret spor uden det siger noget om kvalitet i bredden. At Thrane smutter virker fornuftigt og jeg er spændt på om andre fra udkanten af truppen følger trop. Det kunne være V. Ahlmann, Bruhn og Bust. Augus plads ser jeg gerne gå til en lidt mere voksen spiller.
Hvis der rykkes 6 spillere op fra U-19 vil holdet se således ud, når Spalvis og KEP skifter klub til sommer, Augo stopper og Thrane sandsynligvis har kontraktudløb.

Jönsson er stadig et spørgsmålstegn og er umiddelbart undladt.

Målmænd
Larsen
CC

Forsvar centralt
KP
Blåbjerg
Rokkedal

Højre back
PK
Gilli

Venstre back
Bardhec
Blåbjerg
Rokkedal
Ahlmann

6'er
Würtz
Kakeeto
Bust
Abilgaard

8'er
Risgård
Abildgaard
Magnus Christensen

Højre kant
Børsting
Bruhn

Venstre kant
Thomsen
Bruhn
Thellufsen
Børsting
Moses Opondo

Angreb
Enevoldsen
Helenius
Bassogog
Pohl
Ahlmann
Sebastian Grønning
Moses Opondo

Jeg kunne godt tænke mig en rutineret central forsvarsspiller på nordisk landsholdsniveau, som kan tage ansvaret i forsvaret. Herudover kunne jeg godt tænke mig et billigt talent i det centrale forsvar, som er indstillet på at vente på sin chance. Dette gjorde vi eksempelvis med Thelander i AB.

Hvis Thomsen smutter, kunne jeg godt tænke mig en kant, som kan gå direkte ind i startopstillingen, da jeg ikke føler er Bruhn endnu er klar til at spille en hel sæson som venstre kant i AaB. Jeg ser Bruhn som færdig i klubben, hvis det skulle ske, medmindre han accepterer at han ikke stiger ret meget i løn og venter tålmodigt på sin chance.

Ellers synes jeg, at det ser rigtig godt ud på de andre positioner.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Gamling
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Indlæg af Gamling » 12. apr 2016, 19:10

God oversigt over de op til 6 unge som måske rykkes op. Men vi kan vel ikke forvente at talentmassen lige pludselig er så meget større end den har været historisk, hvor der vel rykkes 2-3 op i A-truppen pr. år. Rokkedal og Magnus C er vel dem der er tættest på da de var med på vintertræningslejren.

Uanset at AaB har erklæret at ville satse på egne talenter så skal man også sikre en vis aldersmæssig balance i truppen. Det nytter ikke blot at rykke 6 nye ind i forvejen ung trup uden at sende andre unge ud. Victor Ahlmann er vel en færdig mand i AaB og Thrane har selv meldt sin afgang. Herudover er Bruhn og Bust klar til at blive sendt på græs et andet sted.

Når vi også skal ud og spille i Europa vil det være klogt at forlænge med Jønsson, købe den love rutinerede erstatning for KEP, hente "et rutineret talent" mere til midterforsvaret (som da vi hentede Thelander i AB), hente et nyt talent udefra til en af de to pladser i maskinrummet og så få en direkte erstatning ind for Thomsen hvis kan smutter.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Sanchez94
Superliga
Superliga

Indlæg af Sanchez94 » 12. apr 2016, 19:41

Gamling skrev:God oversigt over de op til 6 unge som måske rykkes op. Men vi kan vel ikke forvente at talentmassen lige pludselig er så meget større end den har været historisk, hvor der vel rykkes 2-3 op i A-truppen pr. år. Rokkedal og Magnus C er vel dem der er tættest på da de var med på vintertræningslejren.

Uanset at AaB har erklæret at ville satse på egne talenter så skal man også sikre en vis aldersmæssig balance i truppen. Det nytter ikke blot at rykke 6 nye ind i forvejen ung trup uden at sende andre unge ud. Victor Ahlmann er vel en færdig mand i AaB og Thrane har selv meldt sin afgang. Herudover er Bruhn og Bust klar til at blive sendt på græs et andet sted.

Når vi også skal ud og spille i Europa vil det være klogt at forlænge med Jønsson, købe den love rutinerede erstatning for KEP, hente "et rutineret talent" mere til midterforsvaret (som da vi hentede Thelander i AB), hente et nyt talent udefra til en af de to pladser i maskinrummet og så få en direkte erstatning ind for Thomsen hvis kan smutter.
Rasmus Thellufsen skulle også have været med men var skade
og Bardhec var ikke med af personlige årsager.
Men klart at Morten Rokkedal er tættest på, derefter vil jeg mene en Ramus Thellufsen ikke er langt fra. han er typisk AaB venstrekant

Mogens
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Indlæg af Mogens » 12. apr 2016, 21:37

Der er næppe nogen tvivl om, at de fleste (alle) ønsker en forsvarsstyrmand, hvilket også er tiltrængt. Jeg har ikke umiddelbart noget bud, men håber på en skandinav, da de umiddelbart er lettest at få integreret ret hurtigt. Dette må udover de spillemæssige kvaliteter vægtes højt på så vigtig en position og med KEPs afgang in mente.

En solid gardering (eller udfordring til de to gamle) til en af de centrale pladser på midtbanen vil heller ikke være så skidt, og da man ikke umiddelbart havde den store interesse i Jesper Jørgensen (eller også ville han bare gerne hjem til esbjerg), så ved jeg ikke heller ikke her, hvad man skal stræbe efter. Jeg har i øvrigt nærmest ikke set esbjerg her i foråret, så jeg ved ikke, om vi er gået glip af det store - jeg synes bare, at han "altid" har gjort sig godt bemærket med et forholdsvis højt niveau.

Som erstatning for Thomsen (selvom han ikke er væk endnu), kunne jeg sagtens se det interessante i Søren Rieks. Han har dog umiddelbart god succes i Sverige, hvorfor han muligvis ikke selv har den store interesse i at komme til AaB og måske også vil være for dyr. Jeg husker ham dog som en spændende spiller, som også blev godt skolet i Esbjerg.

Hvad angår en erstatning for Spalvis, så så jeg naturligvis gerne, at vi hentede en bomber er rang, MEN... jeg er en af dem, der tror på, at Helenius nok skal komme i gang igen i Aalborg - indtil videre ser det da også ok ud i Tyskland. Derudover er der milevid forskel på, om det er Spalvis version efterår 2015 eller version forår 2016 vi skal erstatte. Alle ønsker naturligvis, at det er efterår 2015, og så kan vi næppe være tilfredse med Helenius. Faktum er dog, at han indtil videre i foråret ikke har præsteret noget nævneværdigt. Potentialet er til at få øje på og vi så en uhyre skarp Spalvis i efteråret. Spørgsmålet er, om ikke det niveau vi med rette kan forvente ligger et sted midt imellem? I så fald mener jeg, at Helenius godt kan udfylde rollen. Hvis vi samtidig beholder Ene, og Pohl får nogle flere minutter i benene i foråret, så er vi ok besat, selvom vi stadig skal have en kompetent 4. angriber. Pohl har i glimt vist ok takter, omend han tydeligvis mangler skarphed/kynisme. Med ovenstående in mente, mener jeg således, at kræfterne/ressourcerne bør prioriteres
1. Midterforsvar
2. Kant (såfremt Thomsen som forventet smutter)
3. Central midt
4. angriber

Herunder håber jeg, at Ahlmann når tilbage på sit vanlige høje niveau med skaderne holdt fra døren, mens Gilli og Patrick må udfordre hinanden i kampen om højre back. Jeg både tror og håber, at Gilli med mere tilvænning kan blive en ny spændende højreback, som i hård konkurrence med Patrick kan udvikle sig og gøre AaB´s højrekant hurtig og "uforudsigelig" igen.

Slutteligt aner jeg ikke ret meget om niveauet på de spillere, man vil rykke op, men jeg håber dog, at man ikke udelukkende sætter sin lid til, at de unge talenter kan udvikle sig i raketfart, men at de får rutinerede kræfter at læne sig op ad, så de i ro og mag kan udvikle sig.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 12. apr 2016, 23:55

astonvilla skrev:
Virker fornuftigt nok.

Det er sikkert fornuftigt nok. Jeg synes bare Thrane har set spændende (og topmotiveret!) ud hver gang, jeg har set ham spille for 1.holdet.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 13. apr 2016, 01:23

Mogens skrev: selvom vi stadig skal have en kompetent 4. angriber.
Udover Pohl har vi jo også Bassogog. Mange mål i optakten, og en del for reserverne. Han er rigtigt nok hentet til som kant, men sådan tror jeg ikke længere man ser ham. De sidste mange kampe tyder på man ser ham som angriber, hvilket også giver bedst mening i vores system. Hans stil, synes jeg, minder rigtig meget om Ene's, og ligesom Enevoldsen kan man også få mere ud af hans evner på toppen, fremfor på kanten, hvor der også er en del defensive opgaver.
Jeg kan sagtens se ham blive rigtig farlig, om et par sæsoner. Han har ikke været meget i truppen på det sidste, og jeg kender heller ikke grundene, men jeg går stærkt udfra det er en spiller man stadig tror på. Af samme grund tror jeg heller ikke vi henter angribere ind, medmindre Enevoldsen smutter. Jeg håber dog ikke det sker, for min skyld kan man egentlig bare lade kontrakten udløbe, hvis han gerne vil til udlandet igen. Vi kan næppe få det helt vilde for ham, og vi kan heller ikke erstatte ham fornuftigt alligevel.

Central midtbane er jeg enig i, men kan heller ikke umiddelbart finde nogle navne. Der var i sommers en del snak om Jens Jønsson, og jeg syntes egentlig at han som type kunne have været fornuftig, men jeg så dog også gerne man kunne finde noget der var lidt mere interessant. Ham Sakor, fra Juventus, vi skulle have været ude efter for et par år siden, hvordan er det gået med ham? Jeg kan se han er 19 år, stadig er på kontrakt hos Juventus, men er været lejet ud til Vålerenga, og tidligere været lejet ud til Westerlo. Er der nogen der følger norsk bold herinde der ved noget mere? Er han god nok? Og er han realistisk?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

9800
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Wurtz

Indlæg af 9800 » 13. apr 2016, 08:50

jonas386 skrev:
Mogens skrev: selvom vi stadig skal have en kompetent 4. angriber.
Udover Pohl har vi jo også Bassogog. Mange mål i optakten, og en del for reserverne. Han er rigtigt nok hentet til som kant, men sådan tror jeg ikke længere man ser ham. De sidste mange kampe tyder på man ser ham som angriber, hvilket også giver bedst mening i vores system. Hans stil, synes jeg, minder rigtig meget om Ene's, og ligesom Enevoldsen kan man også få mere ud af hans evner på toppen, fremfor på kanten, hvor der også er en del defensive opgaver.
Jeg kan sagtens se ham blive rigtig farlig, om et par sæsoner. Han har ikke været meget i truppen på det sidste, og jeg kender heller ikke grundene, men jeg går stærkt udfra det er en spiller man stadig tror på. Af samme grund tror jeg heller ikke vi henter angribere ind, medmindre Enevoldsen smutter. Jeg håber dog ikke det sker, for min skyld kan man egentlig bare lade kontrakten udløbe, hvis han gerne vil til udlandet igen. Vi kan næppe få det helt vilde for ham, og vi kan heller ikke erstatte ham fornuftigt alligevel.

Central midtbane er jeg enig i, men kan heller ikke umiddelbart finde nogle navne. Der var i sommers en del snak om Jens Jønsson, og jeg syntes egentlig at han som type kunne have været fornuftig, men jeg så dog også gerne man kunne finde noget der var lidt mere interessant. Ham Sakor, fra Juventus, vi skulle have været ude efter for et par år siden, hvordan er det gået med ham? Jeg kan se han er 19 år, stadig er på kontrakt hos Juventus, men er været lejet ud til Vålerenga, og tidligere været lejet ud til Westerlo. Er der nogen der følger norsk bold herinde der ved noget mere? Er han god nok? Og er han realistisk?
Hvad angår Ene, så kunne jeg forestille mig at han har en 2-4 mio kr klausul. Vi har tjent på ham en gang, og hvis han vil have et sidste eventyr så har han også fortjent det.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 13. apr 2016, 08:56

9800 skrev: Hvad angår Ene, så kunne jeg forestille mig at han har en 2-4 mio kr klausul. Vi har tjent på ham en gang, og hvis han vil have et sidste eventyr så har han også fortjent det.
Gaarde har sagt, at der ikke er flere klausuler tilbage i truppen, så det skal være på den famøse gentleman klausul han smutter hvis det er.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Pastorius » 13. apr 2016, 09:15

Funky skrev:
astonvilla skrev:
Virker fornuftigt nok.

Det er sikkert fornuftigt nok. Jeg synes bare Thrane har set spændende (og topmotiveret!) ud hver gang, jeg har set ham spille for 1.holdet.
Det synes jeg også - og tilsvarende med Gilli - men ingen af dem har alligevel vist nok overfor træneren til at skubbe andre startere til side, og da vi som bekendt pt. har et historisk ringe hold - et af de dårligste i Superligaens historie - så kommer de nok aldrig i startelleveren.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 13. apr 2016, 09:37

Pastorius skrev:...og da vi som bekendt pt. har et historisk ringe hold - et af de dårligste i Superligaens historie - så kommer de nok aldrig i startelleveren.
Dine år på Sjælland har ikke fået dig til at glemme den nordjyske arv...

Træls med Thrane for han har afgjort vist noget i momenter, men har ikke vist nok til at klemme sig fast ind. Er stadig i tvivl om, hvor han er bedst. Men hvis han er god på venstrekanten så kunne ½ års forlængelse måske være en mulighed, Thellufsen og de andre er vel ikke nødvendigvis foran ham. Det er vel blot fordi Thomsen er så mange km foran de øvrige...

I øvrigt har Thrane med bold.dk artiklen vel blot åbnet op for at andre klubber godt må byde sig til, ikke sagt, at AaB er lukket land.

Men pladserne er få. offensiv midt er Risgaards, afløseren Abildgaard. Børsting er højrekant, alternativet er Jönsson, Venstrekant Thomsen, dernæst ? Så hvis AaB køber f.eks. Borring til venstrekant, så er der ikke meget spilletid til en spiller i næste geled.
- FlæskeFrank

Låst