Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 10. nov 2021, 21:09

gwailo skrev:
10. nov 2021, 20:35
KlaskmyggenNoah skrev:
10. nov 2021, 13:59
gwailo skrev:
10. nov 2021, 13:29
Prica22 skrev:
10. nov 2021, 11:18
KlaskmyggenNoah skrev:
10. nov 2021, 10:48
Prica22 skrev:
10. nov 2021, 09:40
AaB har Jonathan Lind og Vini Lontsi Lontsi med som gæstespillere til dagens kamp mod Randers i Reserveligaen.

Det ligner at Lind er fra Silkeborg og Lontsi kan jeg ikke finde noget på, men navnet er da afrikansk-klingende, som efterspurgt
Det er ikke så mærkeligt du ikke kender ham ;)

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... r-ham-ikke
Hahaha, fantastisk. Så kan vi danne en bette profil.
Navn: Vini Lontsi Lontsi
Alder: Formentligt 18 (2003)
Klub: Nkufo Academy Sports
Position: Midtbane
Nationalitet: Cameroun
Highlights: https://www.instagram.com/p/CUsUHS1hf3S/

Akademiet har opfostret spillere som Jean Onana (Bordeaux) og Martin Hongla (Verona).
So bad they named him twice :cool:
Så du ham spille ? :)
Nej. Med det navn fik jeg bare flashback til Djemba-Djemba...
Ok jeg havde kun hørt det omvendte om Jay-Jay, så troede du lavede et ordspil på det...men det eksisterede så allerede :)
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Johansson

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 18. nov 2021, 13:36

Ligner et farvel til Børsting til sommer, agenten udelukker ikke noget men det lyder til at Børsting vil prøve noget nyt i udlandet. Forståeligt hvis han gerne vil prøve en ny udfordring.
Han kan sikkert klare sig fint i en norsk/svensk midterklub.

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 18. nov 2021, 15:24

Aalborg frederikshavner skrev:
18. nov 2021, 13:36
Ligner et farvel til Børsting til sommer, agenten udelukker ikke noget men det lyder til at Børsting vil prøve noget nyt i udlandet. Forståeligt hvis han gerne vil prøve en ny udfordring.
Ja, det er vel også fortjent nok at han får en chance for et skifte. Han har været en sympatisk figur, selvom præstationerne på banen ofte har haltet.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 18. nov 2021, 21:21

Hvor har agenten udtalt sig?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Foran fjerneren

Indlæg af AaB1978 » 18. nov 2021, 22:20

Forza skrev:
18. nov 2021, 21:21
Hvor har agenten udtalt sig?
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/boe ... udenlands/

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 19. nov 2021, 00:14

Børsting bør selvfølgelig forfølge sin lykke. Selv tror jeg dog, at han godt kan ende lidt i en KP-situation - der står nok næppe større klubber i kø.
Men så kunne han måske sigte efter Færøerne eller Island for oplevelsens skyld. Så får han heller ikke smukkere omgivelser.
Ædruelighedens stemme

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 19. nov 2021, 08:38

R Rosenberg skrev:
19. nov 2021, 00:14
Børsting bør selvfølgelig forfølge sin lykke. Selv tror jeg dog, at han godt kan ende lidt i en KP-situation - der står nok næppe større klubber i kø.
Men så kunne han måske sigte efter Færøerne eller Island for oplevelsens skyld. Så får han heller ikke smukkere omgivelser.
Og så er næste på affyingsrampen Magnus, som nok allerede (igen) bliver bedt om at finde en ny klub til januar. Om han vil give afkald på sin relativt høje løn er nok tvivlsomt.

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 19. nov 2021, 09:11

Julgranen skrev:
19. nov 2021, 08:38
R Rosenberg skrev:
19. nov 2021, 00:14
Og så er næste på affyingsrampen Magnus, som nok allerede (igen) bliver bedt om at finde en ny klub til januar. Om han vil give afkald på sin relativt høje løn er nok tvivlsomt.
Vi skal vel have en back up på pladsen når nu Pedro Ferreira igen er i karantæne. Strengt taget skal vi bruge ham. Men han er da let at slippe af med. Giv ham pengene, og spark ham ud.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 19. nov 2021, 09:35

Vi skal da beholde Magnus sæsonen ud. Ferreira ryger i karantæne og vi har intet alternativ.

Hvis man vil slanke truppen skal man kigge på de offensive, hvor reelt kun Makaric har leveret og vi drømmer om en Lucas i foråret.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 19. nov 2021, 10:29

FlæskeFrank skrev:
19. nov 2021, 09:35
Vi skal da beholde Magnus sæsonen ud. Ferreira ryger i karantæne og vi har intet alternativ.

Hvis man vil slanke truppen skal man kigge på de offensive, hvor reelt kun Makaric har leveret og vi drømmer om en Lucas i foråret.
Vi skal selvfølgelig ikke beholde Magnus, men han skal selvfølgelig erstattes så vi har et reelt alternativ på midtbanen, eller måske endda en der kan give konkurrence om pladsen igen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 19. nov 2021, 10:46

Pastorius skrev:
19. nov 2021, 10:29
FlæskeFrank skrev:

Vi skal selvfølgelig ikke beholde Magnus, men han skal selvfølgelig erstattes så vi har et reelt alternativ på midtbanen, eller måske endda en der kan give konkurrence om pladsen igen.
Men det er jo noget helt andet. Det kan vi sagtens gøre uanset om Magnus er her. Så lad os få en ind og så først derefter vurdere om Magnus ikke er relevant sidst i vinduet.

Børsting og Kusk kan sagtens skippes i januarvinduet, fordi vi har alternativer på deres pladser. Det gælder bare ikke Magnus.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 19. nov 2021, 10:59

FlæskeFrank skrev:
19. nov 2021, 10:46
Pastorius skrev:
19. nov 2021, 10:29
FlæskeFrank skrev:

Men det er jo noget helt andet. Det kan vi sagtens gøre uanset om Magnus er her. Så lad os få en ind og så først derefter vurdere om Magnus ikke er relevant sidst i vinduet.

Børsting og Kusk kan sagtens skippes i januarvinduet, fordi vi har alternativer på deres pladser. Det gælder bare ikke Magnus.
Det er da sort.
Hvem er det så vi skal fyre eller sælge for at få råd til en midtbanespiller foran Magnus (som så stensikkert ikke rigtig kommer til at spille).
Jeg tænker vi har haft rigeligt med tid til at vurdere om Magnus er relevant.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 19. nov 2021, 11:10

Det er da ikke sort.

Helt fint at hente en ind, men helt sort at hive Magnus ud uden at have et alternativ. Magnus har haft 5 startpladser denne sæson, så der skal være et alternativ til Ferreira.

Sålænge vi ikke har det, så er Magnus nødvendig også i foråret.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 19. nov 2021, 11:49

FlæskeFrank skrev:Det er da ikke sort.

Helt fint at hente en ind, men helt sort at hive Magnus ud uden at have et alternativ. Magnus har haft 5 startpladser denne sæson, så der skal være et alternativ til Ferreira.

Hvis man henter en, så har man da netop et alternativ. Hvis ikke økonomien var en begrænsning kunne det da være fint bare at hente ekstra folk ind, men det er den.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 19. nov 2021, 11:58

Jeg anviste to spillere, som kunne undværes og som burde kun afsættes. Hvis det er økonomi.

Hvis opgaven var så nem, så var den vel allerede sket for 1,5 år siden med Inges tiltræden!?

Og det eneste jeg blot siger er at afhænde reserven på en plads, hvor vi kun har to spillere, er for risikofyldt for mig. Så derfor vil jeg have en ny reserve/starter ind først, især når der vil kunne løbe et godt bud ind på Ferreira sidst i vinduet og så hedder måske nul defensive midtbanespillere eller endnu værre et feberindkøb i sidste time.
- FlæskeFrank

Reyad
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Indlæg af Reyad » 19. nov 2021, 12:09

AaB har stadig lidt for meget dødvægt i truppen.
MC er i mine øjne én af dem. Så lad os endelig sende ham afsted i januar, hvis muligheden opstår. Jeg mener Højholt kan dække ind som 6'er. Eller Granli.
Også kan andre dække 8'eren. Fx Prip.

Børsting under jeg også et skifte, hvor han kan blive en bærende spiller. Det bliver han aldrig i AaB. Det tekniske niveau er for lavt. Men ser gerne, at vi holder på ham resten af sæsonen. Han har haft mange startpladser.

Synes stadig vi mangler konkurrence til midtbanen. Med eller uden Magnus' afgang. Og Fossum kunne også stå på affyringsrampen, så ville være fornuftigt at hente spillere ind allerede nu. Synes Mark Brink fra SIF er fremragende, men han er nok udenfor vores formåen lige nu. Tochi fra FCN et andet bud. Han har udløb til sommer og er bæk fra holdet lige nu.

Udlandsdanskere som disse er måske relevante:
Victor Jensen, Lasse Sørensen, Jens Odgaard (angriber) eller Jeppe Andersen, der virker til at være lidt ude i kulden i Hammarby.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 19. nov 2021, 12:42

FlæskeFrank skrev:
19. nov 2021, 11:58
Jeg anviste to spillere, som kunne undværes og som burde kun afsættes. Hvis det er økonomi.

Hvis opgaven var så nem, så var den vel allerede sket for 1,5 år siden med Inges tiltræden!?

Og det eneste jeg blot siger er at afhænde reserven på en plads, hvor vi kun har to spillere, er for risikofyldt for mig. Så derfor vil jeg have en ny reserve/starter ind først, især når der vil kunne løbe et godt bud ind på Ferreira sidst i vinduet og så hedder måske nul defensive midtbanespillere eller endnu værre et feberindkøb i sidste time.
Vi ved jo, at Inge i hvert fald seriøst kiggede efter en central midtbanespiller i sommer. Det var muligvis mere en 8'er type end en 6'er, men mon ikke han igen leder efter spillere hertil?

Vi kan vel lynhurtigt blive enige om, at Højholt, Pedro og Magnus ikke er tilstrækkeligt til at dække de to centrale for en klub der vil spille med om medaljer.

Med skader, karentæner, formudsving, kontraktudløb, mulighed for salg af Pedro, synes jeg til sammen viser at vi bør finde et supplement til bemandingen på midt-midtbanen.

Ideelt set, finder Inge en 21-23-årig(vores trup er for gammel!) vi kan udvikle på, og som stille og rolig kan blive sluset ind på holdet. Gerne en med større offensive kvaliter end Pedro, som kan sætte spillet længere fremme på banen.

Ligeledes håber jeg, at man har gjort et stort arbejde ud af at søge efter gennembrudsspillere siden sommer. Enhver kan se vi mangler typer der kan sætte en mand. Vi har 2 mand i top 80 over de hurtigste i ligaen, og er samtidig slet ikke dygtige nok til at skabe målchancer i åbent spil.

Jeg er stor fan af Inge, men må samtidig sige, at jeg overordnet ikke er imponeret over de spillere han henter. De værste skuffelser har været Nkada og Samuelsen, der bidragede med nul og niks. Det er so far samme status for Trajkovski.

De er alle sammen lejespillere, som vi generelt har haft elendige erfaringer med i klubben, og som i bund og grund er et resultat af vores ikke eksisterede scouting. Inge har tidligere sagt, at man skal sætte massivt ind her især i Norden, men det er fortsat ikke noget der er sat ressourcer af til. Åbenbart og samtidig uforklarligt.

Ideelt set, fik man stablet et sådan på benene, så man kunne scoute unge spillere, og hente dem inde allerede som u-spillere, så man selv kan forme dem til den type fodbold man vil spille. Det er ikke længere kun champions league-klubberne der har sådan en strategi, men også de 3 største klubber herhjemme har længe kørt sådan en model. Det er den åbenlyst mest langsigtede strategi, og mon ikke det var en mangel på sådan, der også har fået Søren Krogh til at takke af.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 19. nov 2021, 12:44

FlæskeFrank skrev:
19. nov 2021, 11:10
Det er da ikke sort.

Jo, det er det faktisk. MC skal naturligvis væk, og så skal der hentes enten en etableret spiller på et markant højere niveau, der kan konkurrere med Ferreira eller en upcoming, som kan presse på.

Den mio, som MC koster os om året, kan bruges væsentligt bedre.
Ædruelighedens stemme

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Dennis Nielsen » 19. nov 2021, 12:45

Reyad skrev:
19. nov 2021, 12:09
AaB har stadig lidt for meget dødvægt i truppen.
MC er i mine øjne én af dem. Så lad os endelig sende ham afsted i januar, hvis muligheden opstår. Jeg mener Højholt kan dække ind som 6'er. Eller Granli.
Også kan andre dække 8'eren. Fx Prip.

Børsting under jeg også et skifte, hvor han kan blive en bærende spiller. Det bliver han aldrig i AaB. Det tekniske niveau er for lavt. Men ser gerne, at vi holder på ham resten af sæsonen. Han har haft mange startpladser.

Synes stadig vi mangler konkurrence til midtbanen. Med eller uden Magnus' afgang. Og Fossum kunne også stå på affyringsrampen, så ville være fornuftigt at hente spillere ind allerede nu. Synes Mark Brink fra SIF er fremragende, men han er nok udenfor vores formåen lige nu. Tochi fra FCN et andet bud. Han har udløb til sommer og er bæk fra holdet lige nu.

Udlandsdanskere som disse er måske relevante:
Victor Jensen, Lasse Sørensen, Jens Odgaard (angriber) eller Jeppe Andersen, der virker til at være lidt ude i kulden i Hammarby.
vi har udløb med

Kusk
Trajkovski
Rinne
Thelander
Magnus
Børsting
Rufo.

Det er ret mange og ud af dem, så er der faktisk kun 2.5 jeg ønsker at beholde. Kusk er den halve, som skal ned i løn, såfremt han skal forlænges med.

Rinne og Thelander vil jeg meget gerne beholde og de må gerne koste lidt ekstra, som kan spares på fx Kusk og Rufo.

Der er i hvert fald mulighed for IAO til at trylle lidt ukendt opad hatten og beholde noget af de velkendte. Det bliver spændende at se, om vi får lov til at lukke de gamle huller eller skal bruge mange ressourcer på at lukke nye - Thelander og Rinne afgang.

Tyskeren
Allstar
Allstar

Indlæg af Tyskeren » 20. nov 2021, 13:39

Jakob Busk er et emne når Rinne smutter…

Låst