Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Legum Magister
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Legum Magister » 15. jul 2017, 19:21

Mogens skrev:
Legum Magister skrev:Tomás Pekhart på 1.94 cm ville fylde godt i feltet. Han har vist tidligere været linket til Randers; men endte i græsk fodbold i stedet. Er transferfri, og burde være indenfor AaB's økonomiske rækkevidde.
Det kunne utvivlsomt være lækkert med en ordentlig motherfucker på holdet - se bare hvor meget fck fik ud af deres bedste salg nogensinde. Når det er sagt, så har jeg slet ingen anelse om, hvorvidt der OGSÅ er noget bold i ham. Hvis det kun er fordi han er over 1.90 (som nogen synes er en spidskompetence), så nej tak.
Nu er youtube-videoer jo ikke det bedste sandhedsbevis; men du skal da ikke snydes for et link til Pekharts mål i sidste sæson.

https://www.youtube.com/watch?v=pFrGpoowOX0

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Foran fjerneren

Indlæg af AaB1978 » 15. jul 2017, 19:47

Wieghorst er klar i spyttet vedrørende behovet for en ny angriber

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/AaB- ... iber-mere/

Legum Magister
Landshold
Landshold

Indlæg af Legum Magister » 15. jul 2017, 20:21

AaB1978 skrev:Wieghorst er klar i spyttet vedrørende behovet for en ny angriber

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/AaB- ... iber-mere/
Det synes jeg egentlig også at Wurtz er i samme artikel.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 15. jul 2017, 21:20

Kom nu for pokker da med Pusic!
Den mand havde scoret 2 i dag............ Og JA det ved jeg han havde :thumbsup:

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 16. jul 2017, 12:04

Duncan, hvis han kan lokkes lidt nordpå igen.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 16. jul 2017, 12:16

Elscorpio skrev:Duncan, hvis han kan lokkes lidt nordpå igen.
Ja, eller hvad med Raul. Han vil passe godt ind i nordens Paris.

Nå, men Pusic, tror jeg vil være god, uden tvivl. Dog tror jeg sporene efter Slot, Sylvestr og Lucic, gør at vi er påpasselig med at hente endnu en enfant terrible ;)

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 16. jul 2017, 12:38

Sønderhof skrev:
Elscorpio skrev:Duncan, hvis han kan lokkes lidt nordpå igen.
Ja, eller hvad med Raul. Han vil passe godt ind i nordens Paris.

Nå, men Pusic, tror jeg vil være god, uden tvivl. Dog tror jeg sporene efter Slot, Sylvestr og Lucic, gør at vi er påpasselig med at hente endnu en enfant terrible ;)
Er det alligevel ikke lidt voldsomt at placere Sloth og Sylvestr i den kategori? Havde de været så hammer-umulige, så tror jeg alligevel, vi havde hørt mere om det.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Gamen

Indlæg af Gamen » 16. jul 2017, 12:43

Funky skrev: Er det alligevel ikke lidt voldsomt at placere Sloth og Sylvestr i den kategori? Havde de været så hammer-umulige, så tror jeg alligevel, vi havde hørt mere om det.
Hvis ikke flere mishagsytringer offentligt både i aviser og TV er at være umulig, hvad er så? Sloth forsøgte at tale sig på holdet efter et halvt år, og brugte medierne til allerede tidligt at sige at han var blevet lovet noget andet, end de få chancer han fik. Det satte selvsagt ham under pres, og modsat Gaarde i et dårligt lys.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 16. jul 2017, 12:51

Gamen skrev:
Funky skrev: Er det alligevel ikke lidt voldsomt at placere Sloth og Sylvestr i den kategori? Havde de været så hammer-umulige, så tror jeg alligevel, vi havde hørt mere om det.
Hvis ikke flere mishagsytringer offentligt både i aviser og TV er at være umulig, hvad er så? Sloth forsøgte at tale sig på holdet efter et halvt år, og brugte medierne til allerede tidligt at sige at han var blevet lovet noget andet, end de få chancer han fik. Det satte selvsagt ham under pres, og modsat Gaarde i et dårligt lys.
Det var så Sloth, som slet ikke er på Lucic-niveau. Jeg læste, hvad Sloth udtalte, og syntes ikke, det var specielt kontroversielt. Kan en klub ikke tåle, at en ambitiøs spiller siger, at han gerne vil spille, og at han måske også var blevet stillet det i udsigt, da man skrev med ham, så er det noget pyller. Og hvad så med Sylvestr?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Indlæg af BassogogsVen » 16. jul 2017, 12:56

Der er ikke meget nyt her i Nordjylland, hvor man (fans) stadig er så bange for spillere, der stikker lidt ud eller har noget kant. Nej, de skal helst være pæne, velfriserede, nordjyske drenge, der ikke gør for meget væsen af sig. Sådan har det efterhånden lydt i en menneskealder.

Andetsteds her på siden debatteres den manglende passion på tribunerne (noget, der er blevet debatteret siden midtfirserne). Der kunne måske være en sammenhæng i tingene. Kedelighed, leverpostej, fornuftighed og passionsløshed har det med at indgå i større sammenhænge.

Af og til hænger tingene altså sammen, og hvis man vil være en klub, der spiser kirsebær med de store, skal og må man også kunne rumme disse typer. Sætte pris på disse typer. Inkorporere disse typer. Udnytte deres potentiale. Ellers må man nøjes med klappere med leverpostej (samt en fornuftig polo med dertilhørende zip-off-bukser til hr. Jensen og en fornuftig tofarvet korthårsfrisure til fru Jensen), som vi er så glade for i Nordjylland.

Men det kræver så også, at man som klub (og fans) kommer lidt ud over, at det hele skal være så pænt og fornuftigt. Og har et setup omkring holdet, der kan både rumme og udnytte det.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Legum Magister
Landshold
Landshold

Indlæg af Legum Magister » 16. jul 2017, 12:59

troelsh skrev:Emir Kujovic ville være en drømme signing, og lige den type spiller vi står og mangler, spørgsmålet er om vi kan imødekomme hans lønkrav, han har nok flere muligheder specielt i Skandinavien.
Jeg tror, at der vil være et stort rehabiliteringsarbejde med Kujovic, for han har været meget langt væk fra spilletid i Gent. Det virker som om, at han fra start er blevet kategoriseret som fejlkøb i klubben, og han har kun spillet samlet 67 minutter for førsteholdet, og ikke været på banen siden en pokalkamp i september.

Det kan selvfølgelig være, at forløbet i Belgien vil gøre Kujovic ekstra sulten; men omvendt kan han altså også være alvorligt ramt på selvtilliden.

Gamen

Indlæg af Gamen » 16. jul 2017, 13:05

Funky skrev: Det var så Sloth, som slet ikke er på Lucic-niveau. Jeg læste, hvad Sloth udtalte, og syntes ikke, det var specielt kontroversielt. Kan en klub ikke tåle, at en ambitiøs spiller siger, at han gerne vil spille, og at han måske også var blevet stillet det i udsigt, da man skrev med ham, så er det noget pyller. Og hvad så med Sylvestr?
Jeg har ikke nævnt noget om Sylvestr. Jeg forholder mig bare til at det er kutyme, at den slags ting er blevet taget i opløbet tidligere i AaB. Det kan vi så konstatere at det ikke bliver længere. Men jeg har det generelt lidt svært med spillere der forsøger at tale sig selv på holdet, og når man så sætter sportschefen i et dårligt lys efter få måneder, så ligner det mere FCM end det ligner AaB.

Gamen

Indlæg af Gamen » 16. jul 2017, 13:09

BassogogsVen skrev:Der er ikke meget nyt her i Nordjylland, hvor man (fans) stadig er så bange for spillere, der stikker lidt ud eller har noget kant. Nej, de skal helst være pæne, velfriserede, nordjyske drenge, der ikke gør for meget væsen af sig. Sådan har det efterhånden lydt i en menneskealder.

Andetsteds her på siden debatteres den manglende passion på tribunerne (noget, der er blevet debatteret siden midtfirserne). Der kunne måske være en sammenhæng i tingene. Kedelighed, leverpostej, fornuftighed og passionsløshed har det med at indgå i større sammenhænge.

Af og til hænger tingene altså sammen, og hvis man vil være en klub, der spiser kirsebær med de store, skal og må man også kunne rumme disse typer. Sætte pris på disse typer. Inkorporere disse typer. Udnytte deres potentiale. Ellers må man nøjes med klappere med leverpostej (samt en fornuftig polo med dertilhørende zip-off-bukser til hr. Jensen og en fornuftig tofarvet korthårsfrisure til fru Jensen), som vi er så glade for i Nordjylland.

Men det kræver så også, at man som klub (og fans) kommer lidt ud over, at det hele skal være så pænt og fornuftigt. Og har et setup omkring holdet, der kan både rumme og udnytte det.
Jeg vil hellere end gerne have spillere med kant. Men det skal også være spillere der ikke tilsidesætter holdets bedste for dem selv. Og går til den på banen, fremfor udenfor. Jeg synes f.eks. spillere som José Mota og Chanko var nogle af de mest pinlige spillere vi har set i Aalborg. Chanko, der offentligt gik og jokede med at AaB gav ham en vanvidshyre for nul og niks og havde travlt med alt muligt andet end at levere for AaB, og Mota der festede og knaldede udenom, fremfor at levere noget der mindede om værdige præstationer på banen.
Okore virker for mig f.eks. som en spiller med kant, hvilket vi også så i interviewet i går. Ikke bange for at stille krav til sig selv og sine holdkammerater, og en type der stikker ud - den slags er helt fint med mig.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 16. jul 2017, 13:34

Enig med Gamen her: der er kæmpe forskel på at have kant og på at være en uprofessionel egoist. Risgård har i mine øjne kant - tør sige sin mening og kræve præstationer, men er et forbillede rent professionelt.

Vi SKAL have en makker til Pohl, der kan levere fra dag 1 - Og det kræver, at han også passer ind udenfor banen!

BassogogsVen
Allstar
Allstar

Indlæg af BassogogsVen » 16. jul 2017, 13:43

Gamen skrev:
BassogogsVen skrev:Der er ikke meget nyt her i Nordjylland, hvor man (fans) stadig er så bange for spillere, der stikker lidt ud eller har noget kant. Nej, de skal helst være pæne, velfriserede, nordjyske drenge, der ikke gør for meget væsen af sig. Sådan har det efterhånden lydt i en menneskealder.

Jeg vil hellere end gerne have spillere med kant. Men det skal også være spillere der ikke tilsidesætter holdets bedste for dem selv. Og går til den på banen, fremfor udenfor. Jeg synes f.eks. spillere som José Mota og Chanko var nogle af de mest pinlige spillere vi har set i Aalborg. Chanko, der offentligt gik og jokede med at AaB gav ham en vanvidshyre for nul og niks og havde travlt med alt muligt andet end at levere for AaB, og Mota der festede og knaldede udenom, fremfor at levere noget der mindede om værdige præstationer på banen.
Okore virker for mig f.eks. som en spiller med kant, hvilket vi også så i interviewet i går. Ikke bange for at stille krav til sig selv og sine holdkammerater, og en type der stikker ud - den slags er helt fint med mig.
Jeg tror, vi ligger noget ganske forskelligt i ordet 'kant'. Fx ville spillere som Ronaldo, Zlatan eller Balotelli aldrig falde i nordjydernes smag, uagtet deres fodboldmæssige evner.

Ala
1. div
1. div

Indlæg af Ala » 16. jul 2017, 14:04

Gaarde6 skrev:
Legum Magister skrev:Tomás Pekhart på 1.94 cm ville fylde godt i feltet. Han har vist tidligere været linket til Randers; men endte i græsk fodbold i stedet. Er transferfri, og burde være indenfor AaB's økonomiske rækkevidde.
Spændende spiller.
Jeg ser dog gerne en spiller eller to, som rent faktisk kan bringe bolden frem til de chancer, som angriberne skal have.
Der med ikke sagt at vi ikke mangler en angriber. For det gør vi!
Men vi har stadig ingen spillere (kanter eller 10'er)som rent faktisk kan skabe chancerne.
Skabte vi ingen chancer i går på Danmarks sværeste udebane?

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 16. jul 2017, 14:19

BassogogsVen skrev:Jeg tror, vi ligger noget ganske forskelligt i ordet 'kant'. Fx ville spillere som Ronaldo, Zlatan eller Balotelli aldrig falde i nordjydernes smag, uagtet deres fodboldmæssige evner.
Nu er Ronaldo og Zlatan ret dårlige eksempler, fordi de er så professionelle omkring deres træning, at de rent faktisk også har noget at have arrogancen i. Sålænge man præsterer på banen og giver sig 100% for trøjen, så vil nordjyske fodboldfans, præcis som alle andre, også tage spillerne til sig. Hvorfor tror du eksempelvis Zanka er så populær i FCK? Det er fordi han præsterer.

Jeg er en smule nysgerrig. I hvilke klubber har Balotelli egentlig vundet fansenes hjerter? Mig bekendt, så har han haft problemer i alle sine klubber fordi han ikke bare har kant, men også har (eller hvertfald har haft) en lad indstilling til sit talent og slet ikke har fået det ud af det, som han burde. I forhold til Zlatan, så vil jeg iøvrigt også minde dig om, at Van der Vaart og andre Ajax stjerner festede, da Zlatan smuttede, fordi de ikke kunne snuppe hans attitude. Så at man i andre klubber kan rumme den slags personligheder uden problemer, er ganske enkelt ikke rigtigt. Pusic i FCM er et andet eksempel. Ingen er jo i tvivl om hans evner som målscorer, men alligevel er han både blevet bænket og lejet ud.

Har der egentlig været eksempler på AaB spillere, der har præsteret, men ikke har vundet tilskuernes gunst, mens de var i klubben, fordi de havde "kant"?
Der er iøvrigt forskel på at "have kant" og at være en idiot.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 16. jul 2017, 14:29

Ala skrev:
Gaarde6 skrev:
Spændende spiller.
Jeg ser dog gerne en spiller eller to, som rent faktisk kan bringe bolden frem til de chancer, som angriberne skal have.
Der med ikke sagt at vi ikke mangler en angriber. For det gør vi!
Men vi har stadig ingen spillere (kanter eller 10'er)som rent faktisk kan skabe chancerne.
Skabte vi ingen chancer i går på Danmarks sværeste udebane?
Jo ca det samme antal, som vi skabte de sidste 15 kampe i sidste sæson til sammen.
Ro på nu. Vores problemer er ikke løst fordi vi nu har spillet EN god kamp ud af de sidste 15 -20 kampe.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 16. jul 2017, 15:27

Gamen skrev:
Så er man sgu sart, hvis det er at være "umulig".
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

BassogogsVen
Allstar
Allstar

Indlæg af BassogogsVen » 16. jul 2017, 15:30

Brodernumsi skrev:
Gamen skrev:
Så er man sgu sart, hvis det er at være "umulig".
Amen, brother!

Låst