BassogogsVen skrev:Jeg tror, vi ligger noget ganske forskelligt i ordet 'kant'. Fx ville spillere som Ronaldo, Zlatan eller Balotelli aldrig falde i nordjydernes smag, uagtet deres fodboldmæssige evner.
Nu er Ronaldo og Zlatan ret dårlige eksempler, fordi de er så professionelle omkring deres træning, at de rent faktisk også har noget at have arrogancen i. Sålænge man præsterer på banen og giver sig 100% for trøjen, så vil nordjyske fodboldfans, præcis som alle andre, også tage spillerne til sig. Hvorfor tror du eksempelvis Zanka er så populær i FCK? Det er fordi han præsterer.
Jeg er en smule nysgerrig. I hvilke klubber har Balotelli egentlig vundet fansenes hjerter? Mig bekendt, så har han haft problemer i alle sine klubber fordi han ikke bare har kant, men også har (eller hvertfald har haft) en lad indstilling til sit talent og slet ikke har fået det ud af det, som han burde. I forhold til Zlatan, så vil jeg iøvrigt også minde dig om, at Van der Vaart og andre Ajax stjerner festede, da Zlatan smuttede, fordi de ikke kunne snuppe hans attitude. Så at man i andre klubber kan rumme den slags personligheder uden problemer, er ganske enkelt ikke rigtigt. Pusic i FCM er et andet eksempel. Ingen er jo i tvivl om hans evner som målscorer, men alligevel er han både blevet bænket og lejet ud.
Har der egentlig været eksempler på AaB spillere, der har præsteret, men ikke har vundet tilskuernes gunst, mens de var i klubben, fordi de havde "kant"?
Der er iøvrigt forskel på at "have kant" og at være en idiot.