Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 16. jul 2017, 15:31

Brodernumsi skrev:
Så er man sgu sart, hvis det er at være "umulig".
Det ville også ligne dig at sætte det prædikat på mig. Jeg mener blot at det er himmelråbende uprofessionelt. Og så er det en rigtig dårlig taktik at vælge, hvis man gerne vil spille fodbold.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 16. jul 2017, 17:01

Jeg er med Gamen her. Det Sloth reelt sagde med sine udtalelser var "AaB har løjet for mig", samtidig med at han fralagde sig alt ansvar for sin egen situation. Jeg synes han har optrådt voldsomt illoyalt, og jeg tror sådan set at han reelt fyrede sig selv allerede første gang han fyrede den udtalelse af.

Jeg ville have elsket at have set Sloth folde sig ud på sit gamle niveau i AaB, men jeg er godt nok glad for at vi har fået ham ud af vagten. Jeg mener at den indstilling hans udtalelser fortæller at han har, er det rene gift for en gruppe. Der er ingen fællesskaber som har brug for nogen som trækker i en gal retning.

Gamen

Indlæg af Gamen » 16. jul 2017, 18:07

Hvem har vi af realistiske angrebsemner der kan listes op? Man må gå ud fra at det er der vi leder nu, og formodentlig også udenfor Norden. Der er ikke specielt mange spændende emner tilbage i Norden på dette tidspunkt.

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 16. jul 2017, 18:18

Nagoya Grampus ser ud til at have spillet sig ud af de to direkte oprykningspladser til J League. Så vil de skulle spille playoff lotteriet, og så kan Robin Simovic måske være et emne.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 16. jul 2017, 18:46

Gaarde6 skrev:
Ala skrev:
Gaarde6 skrev:
Legum Magister skrev:Tomás Pekhart på 1.94 cm ville fylde godt i feltet. Han har vist tidligere været linket til Randers; men endte i græsk fodbold i stedet. Er transferfri, og burde være indenfor AaB's økonomiske rækkevidde.
Spændende spiller.
Jeg ser dog gerne en spiller eller to, som rent faktisk kan bringe bolden frem til de chancer, som angriberne skal have.
Der med ikke sagt at vi ikke mangler en angriber. For det gør vi!
Men vi har stadig ingen spillere (kanter eller 10'er)som rent faktisk kan skabe chancerne.
Skabte vi ingen chancer i går på Danmarks sværeste udebane?
Jo ca det samme antal, som vi skabte de sidste 15 kampe i sidste sæson til sammen.
Ro på nu. Vores problemer er ikke løst fordi vi nu har spillet EN god kamp ud af de sidste 15 -20 kampe.
Min pointe har hele tiden været at vi ville have klaret os meget bedre i medaljeslutspillet sidste år end i nedrykningsslutspillet.

Jeg er meget enig i at vi mangler at se holdet mod knoldesparkerholdene, før vi kan sige noget som helst om AaB's styrker i år.
Med venlig Hilsen
--
Robert

degn
1. div
1. div
Geografisk sted: nordjylland

Indlæg af degn » 16. jul 2017, 18:58

lad os hente Claudio Pizzaro så Flores får en landsmand at lege med. Han har også rigeligt erfaring

DonSilicone
1. div
1. div
Geografisk sted: Aalborg

Re: RE: Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af DonSilicone » 16. jul 2017, 19:11

degn skrev:lad os hente Claudio Pizzaro så Flores får en landsmand at lege med. Han har også rigeligt erfaring
38 år og 1 mål på 853 minutter. Nej tak!

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 16. jul 2017, 19:20

degn skrev:lad os hente Claudio Pizzaro så Flores får en landsmand at lege med. Han har også rigeligt erfaring
Så hellere André Carrillo.
Hader København!

Legum Magister
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Indlæg af Legum Magister » 16. jul 2017, 19:28

Gamen skrev:Hvem har vi af realistiske angrebsemner der kan listes op? Man må gå ud fra at det er der vi leder nu, og formodentlig også udenfor Norden. Der er ikke specielt mange spændende emner tilbage i Norden på dette tidspunkt.
Gustav Engvalls lejeaftale med Djurgården er lige udløbet, så han er sendt retur til Bristol City, der aldrig rigtig har brugt ham. Han vil i hvert fald næppe belaste budgettet med det helt store.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 16. jul 2017, 20:21

Jeg er ret overbevist om, at Gaarde og Wieghorsts første prioritet er en angriber, der kan præstere i ligaen fra dag et. Det betyder altså enten én, der tidligere Jafar præsteret i superligaen eller én, der er i periferien af sit landshold (på skandinavisk niveau).

Det reducerer antallet af spillere voldsomt.

Gamen

Indlæg af Gamen » 16. jul 2017, 20:39

BoT skrev:Jeg er ret overbevist om, at Gaarde og Wieghorsts første prioritet er en angriber, der kan præstere i ligaen fra dag et. Det betyder altså enten én, der tidligere Jafar præsteret i superligaen eller én, der er i periferien af sit landshold (på skandinavisk niveau).

Ja, både og... Jeg tror måske de i højere grad leder efter en som har præsteret på højere niveau, men som de er overbevist om kan gøre sig i Superligaen også. Udbuddet af spillere i den kategori du nævner er for smalt, og så tror jeg de er meget bevidste om truppens sammensætning også, hvilket udelukker en type som Pusic. Lesniak og Okore-købene indikerer at man er igang med en foryngelseskur på de centrale pladser, så jeg tror de går efter en type á la Pukki, da han røg til Brøndby fra Schalke. En yngre spiller, der kan tage ansvar, har prøvet en del og kan bibringe nogle af de kvaliteter som dette hold har skreget på, og som indkøbene i seneste vindue i den grad manglede.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 16. jul 2017, 20:40

Jesper Schmidt skrev:Jeg er med Gamen her. Det Sloth reelt sagde med sine udtalelser var "AaB har løjet for mig", samtidig med at han fralagde sig alt ansvar for sin egen situation. Jeg synes han har optrådt voldsomt illoyalt, og jeg tror sådan set at han reelt fyrede sig selv allerede første gang han fyrede den udtalelse af.

Jeg ville have elsket at have set Sloth folde sig ud på sit gamle niveau i AaB, men jeg er godt nok glad for at vi har fået ham ud af vagten. Jeg mener at den indstilling hans udtalelser fortæller at han har, er det rene gift for en gruppe. Der er ingen fællesskaber som har brug for nogen som trækker i en gal retning.
Interessant, i og med at vi så har fået en gut ind i truppen nu, som så vidt jeg kan høre siger det samme, bare om sin tidligere arbejdsgiver. Altså en voldsomt illoyal person.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Gamen

Indlæg af Gamen » 16. jul 2017, 20:41

Legum Magister skrev:
Gustav Engvalls lejeaftale med Djurgården er lige udløbet, så han er sendt retur til Bristol City, der aldrig rigtig har brugt ham. Han vil i hvert fald næppe belaste budgettet med det helt store.
Han er kaldt retur fordi han er i spil i Bristol. Ellers havde Djurgården fået lov at forlænge aftalen. Jeg kan ikke forestille mig at han kan blive et emne.

OmkringAarhus
2. div
2. div
Favoritspiller: Larsen

Indlæg af OmkringAarhus » 16. jul 2017, 20:43

BoT skrev:Jeg er ret overbevist om, at Gaarde og Wieghorsts første prioritet er en angriber, der kan præstere i ligaen fra dag et. Det betyder altså enten én, der tidligere Jafar præsteret i superligaen eller én, der er i periferien af sit landshold (på skandinavisk niveau).

Hvad med ham her - https://www.transfermarkt.de/emil-bergg ... ler/234375
Altså, har været skadet i halvandet år, men kunne vel prøves på en lejeaftale til 31.12?

OmkringAarhus
2. div
2. div
Favoritspiller: Larsen

Indlæg af OmkringAarhus » 16. jul 2017, 20:49

OmkringAarhus skrev:

Hvad med ham her - https://www.transfermarkt.de/emil-bergg ... ler/234375
Altså, har været skadet i halvandet år, men kunne vel prøves på en lejeaftale til 31.12?
Jeg håber stadig på Robert Skov, men det sker nok kun, hvis vi smider 3 mio euro her og nu. Men han må da udvikle sig til landsholdsspiller over de næste tre år. Tænk hvad han har leveret for et hold som SIF i så ung en alder.

Ellers kunne Johannes Wurtz fra Bochum måske være et skud værd - dog kontrakt til 2019.

Gamen

Indlæg af Gamen » 16. jul 2017, 20:51

OmkringAarhus skrev: Hvad med ham her - https://www.transfermarkt.de/emil-bergg ... ler/234375
AaB har én kortsigtet løsning i spil i angrebet, vi skal ikke have endnu en. Henter vi en angriber, skal det være på en fler-årig kontrakt. Det skal ikke blive en Lynge-løsning med en ligegyldig lejekontrakt, for så skal vi alligevel ud og hente to nye angribere til vinter.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 16. jul 2017, 21:27

Gamen skrev:
OmkringAarhus skrev: Hvad med ham her - https://www.transfermarkt.de/emil-bergg ... ler/234375
AaB har én kortsigtet løsning i spil i angrebet, vi skal ikke have endnu en. Henter vi en angriber, skal det være på en fler-årig kontrakt. Det skal ikke blive en Lynge-løsning med en ligegyldig lejekontrakt, for så skal vi alligevel ud og hente to nye angribere til vinter.
Enig. Vi skal op på en højere hylde, og mit gæt er at AaB er klar på at lægge boksen for den rette mand.

To ønsker:

1) Michael Ishak - Har ikke spillet meget for Nürnberg, som lige har købt en tjekkisk angeiber. Han kom dog ind og scorede mod Inter i forgårs.

2) Aron Johansson - Havde problemer med trænerstaben sidste sæson, hvor han ellers var rimeligt skadesfri. Tydeligvis ude i kulden i Werder, men har nok muligheder i Holland.

Det er to ambitiøse bud, men det er den hylde, vi skal kigge på. Vi skal nok op og lægge 5-7 millioner og en top-løn, men det tror jeg faktisk også AaB er klar til.

Gamen

Indlæg af Gamen » 16. jul 2017, 21:48

Så er det slut for Thelander i Panathinaikos, og han er i fremskredne forhandlinger med en skandinavisk klub! En aftale skulle blive offentliggjort i midtugen, hvis alt går vel.

Han forlader klubben med 40 % af lønnen i kompensation, og lidt ekstra udbetalt i rater over resten af kontraktperioden. Han er tydeligvis blødt væsentligt op efter at klubben tog ham med på træningslejr.
Lad os da håbe fromt på at det er os, så vi kan få noget reel konkurrence i midterforsvaret.

AalBoyeBK
1. div
1. div

Indlæg af AalBoyeBK » 16. jul 2017, 21:53

Aron Johannsson vil være drømmesigningen for mig. Han jagter dog nok større adresser i første omgang.

Ishak er også et godt bud, selvom det nok er lige tidligt nok at give op for ham, allerede efter et halvt år. Men han er vel eksemplet på en spiller der kan blive tilgængelig til sidst i vinduet, hvis han ikke spiller sig tættere på holdet.

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 16. jul 2017, 22:03

Gamen skrev:Så er det slut for Thelander i Panathinaikos, og han er i fremskredne forhandlinger med en skandinavisk klub! En aftale skulle blive offentliggjort i midtugen, hvis alt går vel.

Han forlader klubben med 40 % af lønnen i kompensation, og lidt ekstra udbetalt i rater over resten af kontraktperioden. Han er tydeligvis blødt væsentligt op efter at klubben tog ham med på træningslejr.
Lad os da håbe fromt på at det er os, så vi kan få noget reel konkurrence i midterforsvaret.
Vil ikke blive overrasket hvis han lander i OB... Jeg tror ikke det er AaB der henter endnu en defensiv spiller ind.

Låst