Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Buzz Killington » 9. nov 2022, 21:56

Hajen skrev:
9. nov 2022, 21:30
EkstraBladet har en rimelig "go' artikel (for abonnenter) omkring AaB's situation på transfermarkedet nu, ligesom de virker ret sikre på, hvad der er gået galt tidligere

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... en/9506405

Historien kort:

- AaB er klar til at kaste min 10 min i transfervinduet, for primært at finde den bomber, der kan hjælpe os over stregen
- Næste transferønske er at hente Thelander tilbage - sandsynligvis på leje pga lønnen
- Anton Salétros er stadig et emne som Fossum-afløser
- Likviditeten er alvorligt stram i AaB, men man føler ikke, at man har råd til ikke at satse kassen...
- AaB afviste i sommer et bud på Fossum fra Lech Poznan på på 5,5 mio (9 mio med klausuler)
- AaB afviste sidste vinter et bud på 15 mio på Højholt..
- Planen med Makaric har hele tiden været, at han skulle sælges til Kina, men hans attitude har forpurret dette totalt, ligesom hans forhold til Hamrén
har, om muligt, spoleret endnu mere - eksempelvis var han fraværende til 'GF-kampen pga søsterens bryllup, og efterfølgende erfarer Hamrén, at
Makaric tidligere har fået fri til søsterens bryllup.........(Runde Truntevic..)
- Inge André var primært hevet ind igen pga hans kinesiske kontakter mhp at afsætte Makaric, men i takt med hans deroute blev IAO's rolle pludselig
tonet ned igen...

Ja, det er EkstraBladet, men det lyder s.. rigtigt nok i mine ører, og det er ikke en klub man omtaler med stolthed i øjeblikket...
Haha, sikke et shot show med de handler. Jesus Christ.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 9. nov 2022, 22:18

Buzz Killington skrev:
9. nov 2022, 21:56
Hajen skrev:
EkstraBladet har en rimelig "go' artikel (for abonnenter) omkring AaB's situation på transfermarkedet nu, ligesom de virker ret sikre på, hvad der er gået galt tidligere

Historien kort:

- AaB er klar til at kaste min 10 min i transfervinduet, for primært at finde den bomber, der kan hjælpe os over stregen
- Næste transferønske er at hente Thelander tilbage - sandsynligvis på leje pga lønnen
- Likviditeten er alvorligt stram i AaB, men man føler ikke, at man har råd til ikke at satse kassen...
- AaB afviste i sommer et bud på Fossum fra Lech Poznan på på 5,5 mio (9 mio med klausuler)
- Planen med Makaric har hele tiden været, at han skulle sælges til Kina, men hans attitude har forpurret dette totalt, ligesom hans forhold til Hamrén
har, om muligt, spoleret endnu mere - eksempelvis var han fraværende til 'GF-kampen pga søsterens bryllup, og efterfølgende erfarer Hamrén, at
Makaric tidligere har fået fri til søsterens bryllup.........(Runde Truntevic..)
- Inge André var primært hevet ind igen pga hans kinesiske kontakter mhp at afsætte Makaric, men i takt med hans deroute blev IAO's rolle pludselig
tonet ned igen...

Ja, det er EkstraBladet, men det lyder s.. rigtigt nok i mine ører, og det er ikke en klub man omtaler med stolthed i øjeblikket...
Haha, sikke et shot show med de handler. Jesus Christ.
Det er godt nok ærgerligt at vi ikke har taget imod de tilbud.
Men det er mere bekymrende at vi har så mange eksempler på dårlig kultur. Det er jo jammerlig læsning om Makaric, så man forstår godt at han er helt droppet. Hvis dette så bare var en enkeltstående historie, men det er det jo ikke. Trajkovski der blev lejet men var totalt umotiveret og ugidelig. Makaric der tilsyneladende tror det er et lejrskoleophold. Nadrani der truer sin holdkammerat så meget at han ikke tør sove i eget hjem. Man må da sige, at det er lykkedes at komme AaBs "familiekultur" til livs :S Det var bestemt tiltrængt at ruske lidt op i nogle ting og stille større krav på nogle områder, men det lyder godt nok til at der er gået mere positivt tabt end der er vundet på den front.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Proppen
Superliga
Superliga

Indlæg af Proppen » 9. nov 2022, 23:23

Hajen skrev:

Historien kort:

tonet ned igen...

Det er godt nok vildt, hvordan klubben har udviklet sig i Inges tid. Det er nærmest helt uhyggeligt. Havde han da så i det mindste bare i det mindste lykkedes med også at hente en forstærkning i ny og næ. Men han bliver den dyreste rekruttering i AaB’s historie. Måske fatalt.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 9. nov 2022, 23:39

Proppen skrev:
9. nov 2022, 23:23

Det er godt nok vildt, hvordan klubben har udviklet sig i Inges tid. Det er nærmest helt uhyggeligt. Havde han da så i det mindste bare i det mindste lykkedes med også at hente en forstærkning i ny og næ. Men han bliver den dyreste rekruttering i AaB’s historie. Måske fatalt.
Jeg ville nu sige, at det mest var i Inges tid, at problemerne opstod.
Nævn én god transfer fra den mand.
Én, Proppen.
Og så tænk dig lige om en ekstra gang, før du skyder efter andre igen og igen, når det er Inge, der måske i virkeligheden fortjener lige at blive kigget efter i sømmene.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 9. nov 2022, 23:40

Erasmus Montanus skrev:
9. nov 2022, 23:39
Proppen skrev:

Én, Proppen.
Og så tænk dig lige om en ekstra gang, før du skyder efter andre igen og igen, når det er Inge, der måske i virkeligheden fortjener lige at blive kigget efter i sømmene.
Gud, det er også det, du skriver. Sorry, sorry.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 10. nov 2022, 01:09

Erasmus Montanus skrev:
9. nov 2022, 23:40
Erasmus Montanus skrev:
9. nov 2022, 23:39
Proppen skrev:

Én, Proppen.
Gud, det er også det, du skriver. Sorry, sorry.
Haha. 😂
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

det bette egern
Lilleput
Lilleput

Indlæg af det bette egern » 10. nov 2022, 01:57

Nogle bud eller rygter på spillere som vi måske kigger på hertil januar vinduet?
Udover Thelander selvfølgelig
Jeg tænker selv kunne Babacar i FCK være noget? Gået i stå i FCK men har et godt cv fra serie A
Eller kunne Said Etazolahi fra Vejle være noget til midtbanen?
Eller nogen som måske har hørt lidt på vandrørende?

nikilo
2. div
2. div
Favoritspiller: Risgård
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af nikilo » 10. nov 2022, 08:17

det bette egern skrev:
10. nov 2022, 01:57
Jeg tænker selv kunne Babacar i FCK være noget? Gået i stå i FCK men har et godt cv fra serie A
Selvom han er gået i stå i FCK, så tror jeg ikke et eneste sekund på, at vi kommer i nærheden af en spiller med det CV i vores nuværende situation.

En midtbanegeneral må, og skal, være første prioritet.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Indlæg af Moen » 10. nov 2022, 08:25

Hajen skrev:

Historien kort:

tonet ned igen...

Dejligt, at få bekræftet at de er klar til at skyde penge i forstærkninger.

De andre ting har vel på den ene eller anden måde været fremme, udover Makaric' bryllupsrejse.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 10. nov 2022, 08:58

15 millioner for Højholt fatter jeg ikke st man nogensinde ville sige nej til..
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Bong
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo Matovac
Geografisk sted: 9000

Indlæg af Bong » 10. nov 2022, 09:10

jonas386 skrev:
10. nov 2022, 08:58
I bagklogskabens lys enig - men der var mange der dengang ville have halshugget Inge, hvis man fik mindre end 20 mio for Højholt.
A slightly more sophisticated hooligan...

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 10. nov 2022, 09:18

Bong skrev:
10. nov 2022, 09:10
jonas386 skrev:
I bagklogskabens lys enig - men der var mange der dengang ville have halshugget Inge, hvis man fik mindre end 20 mio for Højholt.
Dem, der ville det, havde nu stadig ønsket det, uanset hvad han havde gjort - om det var solgt for billigt, solgt for dyrt eller ikke solgt.

Det er så bizart at tænke på, at der var bud på tre af vores spillere, som nu er nogen af de ringeste, som kunne have givet måske 30-40 mio i kassen.

Men vandrørene fortæller jo, at det var Tørre Torben og de uduelige kumpaner, der vendte tomlen ned for derefter at gennemtrumfe et salg af Ross på det mest idiotiske tidspunkt. Forpulede amatører.
Ædruelighedens stemme

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 10. nov 2022, 09:28

Bong skrev:
10. nov 2022, 09:10
jonas386 skrev:
Det tror jeg bestemt du har ret i. Jeg havde dog ikke været en af dem. Det ville imo være mere imponerende end da vi fik solgt Abildgaard til noget lignende.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 10. nov 2022, 10:01

R Rosenberg skrev:
10. nov 2022, 09:18

Men vandrørene fortæller jo, at det var Tørre Torben og de uduelige kumpaner, der vendte tomlen ned for derefter at gennemtrumfe et salg af Ross på det mest idiotiske tidspunkt. Forpulede amatører.
Det har alle dage været bestyrelsen der skal træffe de endelige beslutninger når det drejer sig om større spillerkøb/salg. Vi aner ikke hvordan Inges indstilling til bestyrelsen har været. Det kan have været alt lige fra "hør her jeg synes vi skal sælge da vi mangler pengene og jeg tror ikke vi kan få mere for ham" til "Malthe er åben for forlængelse og jeg tror på at vi kan forhandle en bedre aftale på plads om ½-1 år".

Jeg har en ret stærk tro på at bestyrelsen langt hen af vejen vil følge de indstillinger som deres nøgleansatte bringer til dem. Dog tror jeg der har været uenighed omkring Ross og det er en af årsagerne til at Inge ikke er der mere.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 10. nov 2022, 10:19

Det bliver et vanvittigt spændende og vigtigt vindue.

Personligt vil jeg hellere have, at vi henter Grønning til 4 mill. end en afdanket udlænding, som liiiige skal i form først, før han kan bidrage. Vi spiller direkte angrebsspil under Hamrén med en del indlæg, så Grønning vil passe perfekt til spillestilen qua sine evner i boksen samt sit presspil og løbevillighed.

Derudover så jeg lige, at den tidligere Malmø FF spiller, Marcus Antonsson, har scoret mange mål hos Värnamo i denne sæson (21). Han har kontraktudløb til nytår.

Altså, det er da svært at forestille sig at vi kan tiltrække bedre angribere end disse. Eller er jeg helt væk nu? Det skal jo også være én med noget tro på tingene samt ærgerrighed, hvilket jeg ikke tror vi får ved at hente f.eks. en feteret Adama Diomande (bare et eksempel).

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 10. nov 2022, 10:32

Hanga skrev:
10. nov 2022, 10:01
R Rosenberg skrev:
10. nov 2022, 09:18

Det har alle dage været bestyrelsen der skal træffe de endelige beslutninger når det drejer sig om større spillerkøb/salg. Vi aner ikke hvordan Inges indstilling til bestyrelsen har været. Det kan have været alt lige fra "hør her jeg synes vi skal sælge da vi mangler pengene og jeg tror ikke vi kan få mere for ham" til "Malthe er åben for forlængelse og jeg tror på at vi kan forhandle en bedre aftale på plads om ½-1 år".

Jeg har en ret stærk tro på at bestyrelsen langt hen af vejen vil følge de indstillinger som deres nøgleansatte bringer til dem. Dog tror jeg der har været uenighed omkring Ross og det er en af årsagerne til at Inge ikke er der mere.
Nej, det ved vi naturligvis ikke med sikkerhed. Dog er forlydender jo mange steder fra, at det var bestyrelsen, der sagde nej til Prip og Fossum. Højholt kan det jo sagtens forholde sig anderledes med.
Ædruelighedens stemme

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 10. nov 2022, 10:33

Det er fint at bestyrelsen vil smide flere penge i vintervinduet, men 10 millioner er jo på ingen måde nok. Det er sådan et beløb, som AGF og Nordsjælland smider på én spiller med jævne mellemrum. Der skal mange, mange flere penge til for at være med i dansk fodbold, men det er som om, at AaB ikke vil forstå det.

Derudover: Hvad er det for nogle kontakter i Kina, som Inge angiveligt skulle hjælpe med? Den type, som suger 80 procent af en transfersum? Så skal man vist se sig om efter en anden mellemmand.

Man må jo bare sige, at AaB er i frit fald. Vinder ingen kampe, rykker med al sandsynlighed ned og kæmpe disciplinære problemer i en i øvrigt skævt sammensat trup. Hvilket shit show.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 10. nov 2022, 10:43

FIDEL skrev:
10. nov 2022, 10:19

Personligt vil jeg hellere have, at vi henter Grønning til 4 mill. end en afdanket udlænding, som liiiige skal i form først, før han kan bidrage. Vi spiller direkte angrebsspil under Hamrén med en del indlæg, så Grønning vil passe perfekt til spillestilen qua sine evner i boksen samt sit presspil og løbevillighed.

Derudover så jeg lige, at den tidligere Malmø FF spiller, Marcus Antonsson, har scoret mange mål hos Värnamo i denne sæson (21). Han har kontraktudløb til nytår.

Altså, det er da svært at forestille sig at vi kan tiltrække bedre angribere end disse. Eller er jeg helt væk nu? Det skal jo også være én med noget tro på tingene samt ærgerrighed, hvilket jeg ikke tror vi får ved at hente f.eks. en feteret Adama Diomande (bare et eksempel).
Bare rolig. Svenske og islandske landsholdsspillere i deres karrieres efterår vil flokkes for at træne under Erik igen.
Her taler vi formodentlig om typer som Emil Forsberg, Markus Berg, Kolbeinn Sigþórsson, Birkir Bjarnason, Aron Gunnarsson samt evt. Zlatan Ibrahimović.
Ædruelighedens stemme

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 10. nov 2022, 10:44

Gnu skrev:
10. nov 2022, 10:33
Det er fint at bestyrelsen vil smide flere penge i vintervinduet, men 10 millioner er jo på ingen måde nok. Det er sådan et beløb, som AGF og Nordsjælland smider på én spiller med jævne mellemrum. Der skal mange, mange flere penge til for at være med i dansk fodbold, men det er som om, at AaB ikke vil forstå det.

Derudover: Hvad er det for nogle kontakter i Kina, som Inge angiveligt skulle hjælpe med? Den type, som suger 80 procent af en transfersum? Så skal man vist se sig om efter en anden mellemmand.

Man må jo bare sige, at AaB er i frit fald. Vinder ingen kampe, rykker med al sandsynlighed ned og kæmpe disciplinære problemer i en i øvrigt skævt sammensat trup. Hvilket shit show.
Enig. Det lyder helt blæst. Mon ikke man kan sælge til Kina uden at Inges venner skal kunne stikke 60% i lommen til sig selv? Det er i hvert fald kontakter jeg sagtens kan være foruden. Forstår selvfølgelig godt at Inge er interesseret i at være med på sådan en handel eller to mere. Det virker rimelig lukrativt.

Ken det siger jo også bare noget om hvor malplaceret Thomas Bælum er i den stilling. Kan han ikke skride tilbage til Randstad eller noget i den stil?

Mr Gold
Superliga
Superliga

Indlæg af Mr Gold » 10. nov 2022, 11:27

R Rosenberg skrev:
10. nov 2022, 10:43
FIDEL skrev:
10. nov 2022, 10:19

Bare rolig. Svenske og islandske landsholdsspillere i deres karrieres efterår vil flokkes for at træne under Erik igen.
Her taler vi formodentlig om typer som Emil Forsberg, Markus Berg, Kolbeinn Sigþórsson, Birkir Bjarnason, Aron Gunnarsson samt evt. Zlatan Ibrahimović.
Tror bestemt heller ik man skal undervurdere vores træners respekt blandt spillere der er klar til at træde til.
Måske i sidste ende det kan ende positivt ud at vi overlever og faktisk står med et ret stærkt hold der til en ny sæson kan blive voldsomt gode UNDER Hamrén og at økonomien stille og roligt kan vende igen.

Hamrén rydder op og finder sig i noget og det er fedt!

Låst