Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)
Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)
Torino vil udleje Warming. I stedet for at han bliver parkeret i en obskur Serie C-klub, så lad os da få ham på et lejemål.
Så røg Pellegrino til Bodø/Glimt.
Ah, nu har du jo selv gang på gang lagt voldsomt vægt på resultaterne i nedrykningsspillet 2019, hvor vi lå 300 point fra nedrykning, og ingen af de 4 hold i praksis havde noget at spille for. Så virker det måske lidt søgt at affærdige stribevis af sejre mod bedre hold i mesterskabsspillet året efter, der havde alt at spille for, som ligegyldige...Julgranen skrev: ↑18. aug 2021, 10:35I en række ligegyldige kampe i det famøse corona-slutspil, hvor vi kunne spille uden pres fordi vi var milevidt efter de sjove placeringer..Legum Magister skrev: ↑18. aug 2021, 02:03Tror umiddelbart, at det var i foråret 2020. (AGF-AaB 1-4, AaB-BIF 2-0, AaB-AGF 1-0).
Vores store problem er, at vi sjældent har evnet at sætte et par sejre sammen i træk i grundspillet.
Kan ikke se hvad vi skal med ham
1) Er han virkelig bedre end dem vi har/tilfører noget andet? Jeg har ikke set så meget Warming, men han har aldrig imponeret mig i de kampe jeg har set
2) Lejeaftaler er ikke vejen frem og da slet ikke til en spiller i periferien
3) Gør han det godt kan vi næppe beholde ham da Torino nok selv vil score transfersummen
RAUS RAUS SSE!
Jeg prøver lige igen:
"Vores store problem er, at vi sjældent har evnet at sætte et par sejre sammen i træk i grundspillet."
BARESI DU ER SAVNET

Den er jeg så til gengæld enig i. Vi har ganske rigtigt mere brug for pointene nu; kunne være skønt at prøve et slutspil, hvor vi for alvor havde noget at spille for - altså vel at mærke i den sjove ende.
@baresi kom med noget nyt!!!

-
OliverAaB123
- Miniput

- Favoritspiller: Tim Prica
Jeg er helt sikker på, at Baresi nok selv skal skrive ud, når/hvis han har en opdatering. 
-
Rockafellar
- 2. div

- Geografisk sted: Munken
- Kontakt:
Den forlængede arm af Taliban I Vensyssel har fået fat I ham efter at han kaldte Mads AlbækOliverAaB123 skrev: ↑19. aug 2021, 14:33Jeg er helt sikker på, at Baresi nok selv skal skrive ud, når/hvis han har en opdatering.![]()
Swing Like God's Own Dick
Tolnebanden?Rockafellar skrev: ↑19. aug 2021, 16:39Den forlængede arm af Taliban I Vensyssel har fået fat I ham efter at han kaldte Mads AlbækOliverAaB123 skrev: ↑19. aug 2021, 14:33Jeg er helt sikker på, at Baresi nok selv skal skrive ud, når/hvis han har en opdatering.![]()
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
hahaha konspirationsteorierne er da mega sjove....Men jeg er på debatten hver dag og følger med intenst lige i øjeblikket. Har alle antenner ude, men har her helt kort faktisk ikke noget nyt.
Kort Oprids:
Der søges intenst efter en offensiv højrebenet der kan udfordre, gerne lidt fart, og som passer til Cifus stil med mellemrumsspil. Så profilen er totalt klarlagt, og så forlyder det at man ikke går på kompromis med at han skal gå direkte i start 11eren.
OG så er det vist meget lettere sagt end gjort, for det er et vildt vindue, og selv danske klubber skal betale mere og mere (feks agf med 11 mio for et køb af en ung venstreback eller var det højre :-) )
Central Midt er et tema stadig - og her er der emner - men lige pt. afhænger det vist af kommende salg. Og det er også en profil hvis der kommer en ind (såfremt det er salg)
Ross bliver.
RInne bliver og forlængelse kommer i drøftelse (sælges kun hvis der dumper et stort bud, og det er der ikke og Rinne vil gerne blive, har også stiftet familie og er vild med Aalborg og klubben)
Fossum vil gerne videre og AaB vil gerne sælge NU, og det forsøger man. Men også derfor man kan være tilbageholdende for taktisk hører jeg altså at Cifu gerne vil have 2 CM og så 3 offensive, og pt er det kun Prip og Makaric der kører decideret offensiv med Fossum skiftende som 8er og 10er.
MC forlænges IKKE, og er på vej ud, måske allerede i dette vindue (hvis han forlænger så bliver mit netværk + egen holdning taget af debatten, jeg har aldrig hørt noget om at skal være en del af Cifus 11 - hører "kun" at han er en del af tingene fordi han har kæmpet og vist sig frem og også fordi at den centrale midt har været ramt af faldene niveau generalt. Hører intet om han bliver en stamspiller i AaB, samme billede, på vej ud af butikken:-))
TRANSFER IND FORVENTER JEG 100% OG AT DET BLIVER GODT. SLAGT MIG BARE EFTER VINDUET HVIS IKKE DET KOMMER. FAIR.
dette har jeg hørt fra anlægget:
Makaric får thumbs up, han knokler både til træning, og ikke mindst med det engelske. Han er PÅ. Der ses en masse video med ham osv, og han får tilliden ved at være den foretrukne angriber.
Vi skal lige huske han kommer fra 4 ugers ferie, nyt land, nyt sprog, kan ikke engelsk, ny spillestil. Han virker som en goalgetter og som en type man har manglet. Men tror vi skal være lidt tålmodige. Det er jo ikke robotter. men højrepoten sidder vist fint på ham.
Selve træningen er intens og der er virkelig power på, og kamp om at komme i start 11eren. Der er ikke mange der bare får en fast plads længere (ses vel med ahlmann og børsting for nylig, om man er enig eller ej)
Ross - her er vist tale om en meget proffesionel ung mand der knokler på og er ekstrem ærgerrig, for at blive bedre hver dag og opnå et flot salg til udlandet.
MEN JEG HAR IKKE SKREVET NOGET NYT, BARE DET JEG HAR SAGT FØR - MEN LOVER AT HOLDE ØJE, OG SÅ ER DET RETUR TIL TOLNEBANDEN M.FL. FOR MIT VEDKOMMENDE. :-)
GOD DAG TIL JER ALLE SAMMEN. OG LAD OS SÅ NAPPE RANDERS SØNDAG.
Kort Oprids:
Der søges intenst efter en offensiv højrebenet der kan udfordre, gerne lidt fart, og som passer til Cifus stil med mellemrumsspil. Så profilen er totalt klarlagt, og så forlyder det at man ikke går på kompromis med at han skal gå direkte i start 11eren.
OG så er det vist meget lettere sagt end gjort, for det er et vildt vindue, og selv danske klubber skal betale mere og mere (feks agf med 11 mio for et køb af en ung venstreback eller var det højre :-) )
Central Midt er et tema stadig - og her er der emner - men lige pt. afhænger det vist af kommende salg. Og det er også en profil hvis der kommer en ind (såfremt det er salg)
Ross bliver.
RInne bliver og forlængelse kommer i drøftelse (sælges kun hvis der dumper et stort bud, og det er der ikke og Rinne vil gerne blive, har også stiftet familie og er vild med Aalborg og klubben)
Fossum vil gerne videre og AaB vil gerne sælge NU, og det forsøger man. Men også derfor man kan være tilbageholdende for taktisk hører jeg altså at Cifu gerne vil have 2 CM og så 3 offensive, og pt er det kun Prip og Makaric der kører decideret offensiv med Fossum skiftende som 8er og 10er.
MC forlænges IKKE, og er på vej ud, måske allerede i dette vindue (hvis han forlænger så bliver mit netværk + egen holdning taget af debatten, jeg har aldrig hørt noget om at skal være en del af Cifus 11 - hører "kun" at han er en del af tingene fordi han har kæmpet og vist sig frem og også fordi at den centrale midt har været ramt af faldene niveau generalt. Hører intet om han bliver en stamspiller i AaB, samme billede, på vej ud af butikken:-))
TRANSFER IND FORVENTER JEG 100% OG AT DET BLIVER GODT. SLAGT MIG BARE EFTER VINDUET HVIS IKKE DET KOMMER. FAIR.
dette har jeg hørt fra anlægget:
Makaric får thumbs up, han knokler både til træning, og ikke mindst med det engelske. Han er PÅ. Der ses en masse video med ham osv, og han får tilliden ved at være den foretrukne angriber.
Vi skal lige huske han kommer fra 4 ugers ferie, nyt land, nyt sprog, kan ikke engelsk, ny spillestil. Han virker som en goalgetter og som en type man har manglet. Men tror vi skal være lidt tålmodige. Det er jo ikke robotter. men højrepoten sidder vist fint på ham.
Selve træningen er intens og der er virkelig power på, og kamp om at komme i start 11eren. Der er ikke mange der bare får en fast plads længere (ses vel med ahlmann og børsting for nylig, om man er enig eller ej)
Ross - her er vist tale om en meget proffesionel ung mand der knokler på og er ekstrem ærgerrig, for at blive bedre hver dag og opnå et flot salg til udlandet.
MEN JEG HAR IKKE SKREVET NOGET NYT, BARE DET JEG HAR SAGT FØR - MEN LOVER AT HOLDE ØJE, OG SÅ ER DET RETUR TIL TOLNEBANDEN M.FL. FOR MIT VEDKOMMENDE. :-)
GOD DAG TIL JER ALLE SAMMEN. OG LAD OS SÅ NAPPE RANDERS SØNDAG.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Nu studser man jo tit over det, som ikke står. Men når du formulere dig sådan. Så kunne Kusk salg godt ligne et muligt salg. Eller han er måske ikke en offensiv kraft mere ?baresi skrev: ↑20. aug 2021, 08:53...
...
Vedr. Makaric. Jeg tror det var omkring Prijovic, og noget som vi forkælede danskere nogen gange glemmer. Nemlig at de/serberne har slet ikke har fået den grundlæggende påvirkning af engelsk som vi har. Blandt andet fordi de historisk ikke har haft samme relation til England/USA som vi har. Derfor starter de nærmest som os, der har haft tre års fransk i gymnasiet pludselig skulle flytte til en udkantsby i Frankrig og skulle klare sig selv. For mit eget vedkommende ville det være op ad bakke...
- FlæskeFrank
Dejligt med en opdatering, Baresi. Det fortjener en Curth.
Lidt højt spil hvis man aktivt forsøger at sende Fossum videre allerede nu. Han er jo diskuteret til døde herinde, men selv hans største kritikere kan ikke løbe fra, at han er involveret i en stor andel af vores mål -- og hvem skal så fylde de støvler ud? Kusk kan (og skal) selvfølgelig tilbage og være mere kampafgørende og løfte noget af den pointbyrde, men et salg af Fossum vil alt andet lige efterlade os med en kampafgørende spiller mindre. Og at finde sådan én på transfermarkedet bliver da hverken nemt eller billigt.
Man tror dog virkelig på Makaric som kampafgørende, må forstås, og det kan man da håbe kommer til at lykkes. Men vi skal vel hen på den anden side af vinteren, før vi kan begynde at stille store krav til ham, og hvad kan det risikere at koste os i mål og point i løbet af efteråret? Hvis jeg sad i Inges stol ville jeg forholde mig cool og sætte et "not for sale"-skilt på Fossum indtil vinter som minimum. Så har han formentlig også fire-fem mål mere at kunne sælges på baggrund af.
Lidt højt spil hvis man aktivt forsøger at sende Fossum videre allerede nu. Han er jo diskuteret til døde herinde, men selv hans største kritikere kan ikke løbe fra, at han er involveret i en stor andel af vores mål -- og hvem skal så fylde de støvler ud? Kusk kan (og skal) selvfølgelig tilbage og være mere kampafgørende og løfte noget af den pointbyrde, men et salg af Fossum vil alt andet lige efterlade os med en kampafgørende spiller mindre. Og at finde sådan én på transfermarkedet bliver da hverken nemt eller billigt.
Man tror dog virkelig på Makaric som kampafgørende, må forstås, og det kan man da håbe kommer til at lykkes. Men vi skal vel hen på den anden side af vinteren, før vi kan begynde at stille store krav til ham, og hvad kan det risikere at koste os i mål og point i løbet af efteråret? Hvis jeg sad i Inges stol ville jeg forholde mig cool og sætte et "not for sale"-skilt på Fossum indtil vinter som minimum. Så har han formentlig også fire-fem mål mere at kunne sælges på baggrund af.
Det tænker jeg ikke. Både Kusk og Lucas er i samme situation - begge har helt små børn, og begge ønsker at være tæt på familien. Ingen af dem bør have nogen som helst interesse i at flytte.FlæskeFrank skrev: ↑20. aug 2021, 09:20Nu studser man jo tit over det, som ikke står. Men når du formulere dig sådan. Så kunne Kusk salg godt ligne et muligt salg. Eller han er måske ikke en offensiv kraft mere ?
Og AaB kan nok heller ikke undvære nogen af dem.
Jeg har selv været fortaler for at man burde afhænde Fossum mens der stadig kan scores noget mønt på ham. Men det vil også kræve at vi får to nye centrale midtbanefolk ind, og jeg tror desværre stadig mere på nul end noget andet (såfremt Fossum bliver altså).
Jeg kan dog meget godt li' tanken om Fossum foran Pedro og en anden boldstærk spiller med Højholt som back-up, og hvor Fossum til lejlighed kan rykkes ned centralt.
Jeg synes Højholt virker stærkere end tidligere, men jeg synes måske også, at det er en sæson for tidligt at binde den centrale midtbane op omkring ham, og jeg kan godt frygte det ender som med så mange tidligere AaB talenter der er kommet op, vist fine takter og så går helt i stå fordi de skal spille weekend efter weekend selvom der kommer træthed og formdyk.
Jeg kan dog meget godt li' tanken om Fossum foran Pedro og en anden boldstærk spiller med Højholt som back-up, og hvor Fossum til lejlighed kan rykkes ned centralt.
Jeg synes Højholt virker stærkere end tidligere, men jeg synes måske også, at det er en sæson for tidligt at binde den centrale midtbane op omkring ham, og jeg kan godt frygte det ender som med så mange tidligere AaB talenter der er kommet op, vist fine takter og så går helt i stå fordi de skal spille weekend efter weekend selvom der kommer træthed og formdyk.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Hmm, så lugter det jo af, man ikke finder en erstatning for PO / Hiljemark, men kun for Fossum. Det er da skuffende.Kenneth K skrev: ↑20. aug 2021, 09:37Dejligt med en opdatering, Baresi. Det fortjener en Curth.![]()
Det offensive indkøb er vel i bund og grund reelt for Lucas m.fl.
Nah. hvis du hører Rishøjs interview med Inge så snakker han om den her klare forstærkning til starte-elleveren og at der ikke sker så meget andet MEDMINDRE der sælges nogen også. Hvis Fossum ryger erstattes han også.Mephisto2 skrev: ↑20. aug 2021, 09:47Hmm, så lugter det jo af, man ikke finder en erstatning for PO / Hiljemark, men kun for Fossum. Det er da skuffende.Kenneth K skrev: ↑20. aug 2021, 09:37Dejligt med en opdatering, Baresi. Det fortjener en Curth.![]()
Det offensive indkøb er vel i bund og grund reelt for Lucas m.fl.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Men det er nu engang logisk, at man enten kan forstærke holdet ved at de eksisterende spillere løfter sig, eller ved at købe nyt udefra.
Hvis vores nuværende spillere løfter sig, så siger det sig selv at der er et mindre behov for forstærkninger.
Vi har desuden erstattet Patrick Olsen én gang, og som han spiller i AGF, så ville han knap nok kunne komme på hold i AaB.
Ja, det er jo dér, hvor man skulle have været mere proaktiv og hentet Simon Tibbling, hvis det var en mulighed. Da Randers skrev med ham, havde vi både Fossum og Hiljemark, men nu står man pludselig uden de to og kunne virkelig godt bruge en type som Tibbling. Nå, det er nemt at være bagklog.Kenneth K skrev: ↑20. aug 2021, 09:37Lidt højt spil hvis man aktivt forsøger at sende Fossum videre allerede nu. Han er jo diskuteret til døde herinde, men selv hans største kritikere kan ikke løbe fra, at han er involveret i en stor andel af vores mål -- og hvem skal så fylde de støvler ud? Kusk kan (og skal) selvfølgelig tilbage og være mere kampafgørende og løfte noget af den pointbyrde, men et salg af Fossum vil alt andet lige efterlade os med en kampafgørende spiller mindre. Og at finde sådan én på transfermarkedet bliver da hverken nemt eller billigt.
Generelt er det et sygdomstegn hvis der foregår en masse indkøb i de sidste to uger af transfervinduet. I hvert fald hvis det er spillere, der skal spille en stor rolle i dette efterår. Det skal man simpelthen have på plads længe før. Hvis man sælger Fossum, så skal man have alternativer klar i forvejen - ikke skulle ud og lave et dyrt panikkøb i 11. time.
Vi skal også væk fra den her 1-til-1 tankegang. Det er ikke sådan at når en spiller ryger ud, skal der partout en spiller ind - og slet ikke sådan at man kun skal hente spillere, når der er et hul. Se hvordan FCM arbejder med transfers. De henter typisk deres vigtige spillere så tidligt de kan og bruger så de sidste 1-2 uger af vinduet på at finpudse ved udlejninger og mindre transfers. De kører konsekvent med en trup, der er 5-7 mand for stor og tilpasser så med udlejninger. Det er en fremragende model der gør at de op til hver halvsæson kan vælge at hive nogle lejespillere hjem, hvis deres udvikling har været god. Så får du spillere ind der er skarpe fra dag 1 og hvor du ikke behøver bruge en masse penge og kræfter på en dyr transfer. Det er selvfølgelig lidt skarp tegnet op her, for de laver også store transfers sidst i vinduet af og til - men forhåbentlig kan man forstå princippet og tilgangen.