Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Jakobsen » 2. jan 2017, 09:42

le Cid skrev:
Kokkefar skrev:
Tyskeren skrev:Pusic er meget tæt på AaB, fortæller min kontakt! De er enige om pris (knap 3 millioner), men længden er de ikke enige om.. AaB vil have 3 år og Pusic lejren siger max 2 år..Så der er den nu!
Er det kun mig der synes 3 mio er meget for en 29-årig? Der må formodes at være et begrænset videresalgspotentiale.
AaBs generelle evne til at sælge spillere taget i betragtning så synes jeg ikke, at det er noget større problem.
Nej og vi må også bruge penge på vores stamme en gang imellem. Vi kan ikke være sikre på vi altid har unge der kan tage over på det rette tidspunkt og en stærk stamme er en forudsætning for, at vi kan lykkedes med talentstrategien.
RAUS RAUS SSE!

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 2. jan 2017, 10:35

Jakobsen skrev:
le Cid skrev:
Kokkefar skrev:
Tyskeren skrev:Pusic er meget tæt på AaB, fortæller min kontakt! De er enige om pris (knap 3 millioner), men længden er de ikke enige om.. AaB vil have 3 år og Pusic lejren siger max 2 år..Så der er den nu!
Er det kun mig der synes 3 mio er meget for en 29-årig? Der må formodes at være et begrænset videresalgspotentiale.
AaBs generelle evne til at sælge spillere taget i betragtning så synes jeg ikke, at det er noget større problem.
Nej og vi må også bruge penge på vores stamme en gang imellem. Vi kan ikke være sikre på vi altid har unge der kan tage over på det rette tidspunkt og en stærk stamme er en forudsætning for, at vi kan lykkedes med talentstrategien.
For at sige det på en anden måde har vi ikke haft unge spillere i årevis, der er slået igennem som profiler, så automatpilotdyrkelsen af 2014-nostalgien giver efterhånden ikke rigtig mening længere.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 2. jan 2017, 10:45

Hovedet skrev:
Jakobsen skrev:
le Cid skrev:
Kokkefar skrev:
For at sige det på en anden måde har vi ikke haft unge spillere i årevis, der er slået igennem som profiler, så automatpilotdyrkelsen af 2014-nostalgien giver efterhånden ikke rigtig mening længere.
Nej og det er utvivlsomt flere grunde til det. For det første har vi nok bare ikke lige så store (natur)talenter som vi havde med Kusk, Lucas, Thomsen, Helenius mfl. For det andet tror jeg dog også det er sværere at slå igennem post 2013/2014 fordi vores stamme er smuldret uden man har skabt en ny. Da vi integrerede alle de unge i årene 2011-2014 havde vi Augu, Würtz, Wæhler, Bøgelund, Due og Curth. Læg dertil vi havde Lasse der voksede til at være en ledende skikkelse og KEP har vel været i periferien af toppen. Eneste tilføjelse til den gruppe af spillere var Risgård i 2013. Enevoldsen og Helenius har jo aldrig været solide ledertyper og synes heller ikke just vores nye udlændinge ligner nogen der kan være en del af fremtidens stamme. Jeg er ret bekymret over, at vi står tilbage med en stamme hvor kun Würtz og Risgård er tilbage. Jeg tror ikke nødvendigivis Pusic på den måde er en ledertype der skaber en god stamme, men vi har brug for spillere der er i toppen af hierakiet, både som ledere og på deres sportslige niveau.
RAUS RAUS SSE!

McMark
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Indlæg af McMark » 2. jan 2017, 11:06

Buzz Killington skrev:
McMark skrev:
MrBangDK skrev:
McMark skrev:
MrBangDK skrev:
McMark skrev:
I min verden er det lige præcis hvad vi har brug for. Noget vindermentalitet og fandenivoldskhed! At han så er Guds søn kan jeg leve med, hvis han bomber fra påske til jul...
Det har ikke en skid med vindermentalitet at gøre, når man tilsidesætter holdet for egen vindings skyld! Det er tabermentalitet!
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcm- ... -af-pusic/
En artikel med udtalelser fra Back Bach Bak Bakc giver jeg ikke fem flade potter pis for! Og så er den i øvrigt fra 2015. Pusic har vist gentagne gange siden, at han ikke hører til på et hold hvor der er modgang!
Det var nu heller ikke så meget kildekritik, at vi diskuterede, men hvorvidt Pusic har vindermentalitet eller ej. Det mener jeg, at han har, og det gør du ikke!
Et style vådt kransekage til den første der kan give en nogenlunde substantiel definition på hvad pokker "vindermentalitet" er for noget.
Spørg vores sportsdirektør. Han forklarer om ansættelsen af WeakHorse:
- Endelig besidder Morten Wieghorst enorm vindermentalitet, stor professionalisme og gode menneskelige egenskaber, og vi har en stærk tro på, at vi sammen kan få opfyldt vores ambitioner.
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 2. jan 2017, 12:21

Spilleren i den ungarnske liga skulle eftersigende være en spiller fra LSs netværk, så om den er død nu kan jeg desværre ikke informere mere om.
Men det ville være mærkeligt af AaB at sende en tidligere spiller helt til Ungarn for at scoute, når man nok godt vidste Søndergaard var fortid, hvis man ikke som klub har en vis interesse.
Jeg savner Winsnes

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 2. jan 2017, 15:58

Kokkefar skrev:
Nu skal alle køb ikke kun ske med syn på videresalg. Køb af rutine er for at FORSTÆRKE os nu og her... og der er jeg ikke i tvivl om at Pusic kan løfte os.

Brugeravatar
Glenn Francisco
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Søren Frederiksen
Geografisk sted: København

Indlæg af Glenn Francisco » 2. jan 2017, 16:10

hje1980 skrev:
Kokkefar skrev:
Nu skal alle køb ikke kun ske med syn på videresalg. Køb af rutine er for at FORSTÆRKE os nu og her... og der er jeg ikke i tvivl om at Pusic kan løfte os.
Det giver jo også mening med Pusic at vi har forhandlet med ham før offentliggørelsen af Wieghorst hvis de har været enige om en kontrakt inden.

Så har de jo haft rig lejlighed til at diskuterer transferemner :)
En rigtig AaB fan råber såååå'uuh!

degn
1. div
1. div
Geografisk sted: nordjylland

Indlæg af degn » 2. jan 2017, 20:26

Martino skrev:Spilleren i den ungarnske liga skulle eftersigende være en spiller fra LSs netværk, så om den er død nu kan jeg desværre ikke informere mere om.
Men det ville være mærkeligt af AaB at sende en tidligere spiller helt til Ungarn for at scoute, når man nok godt vidste Søndergaard var fortid, hvis man ikke som klub har en vis interesse.
Da Midtjylland spillede imod videoton fra Ungarn. Havde videoton en højreback/kant som var sindsyg god. Kan ikke huske hvad han hed, mener han var franskmand

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 2. jan 2017, 20:36

degn skrev:
Martino skrev:Spilleren i den ungarnske liga skulle eftersigende være en spiller fra LSs netværk, så om den er død nu kan jeg desværre ikke informere mere om.
Da Midtjylland spillede imod videoton fra Ungarn. Havde videoton en højreback/kant som var sindsyg god. Kan ikke huske hvad han hed, mener han var franskmand
Du er hermed anmeldt til moderator for at ha' set en FCM-kamp uden AaB-detagelse. Det lugter af livstidsban. Godt nytaar!

Det er nok Loic Nego du taenker paa. Han har tidligere vaeret i baade Roma og Nantes, dog uden at slaa igennem tilsyneladende. Jf. transfermarkt er han mest hoejre back, saa det er naeppe en spiller vi har brug for, i hvert fald hvis transfermarkt har ret i at han er 750k euro vaerd. Kontraktudloeb 30.06.2018
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

McMark
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Indlæg af McMark » 2. jan 2017, 20:38

degn skrev:
Tror du tænker på Loïc Négo :-)

Edit: Buzz var hurtigst!
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 2. jan 2017, 20:57

Buzz Killington skrev:
degn skrev:
Du er hermed anmeldt til moderator for at ha' set en FCM-kamp uden AaB-detagelse. Det lugter af livstidsban. Godt nytaar!

Det er nok Loic Nego du taenker paa. Han har tidligere vaeret i baade Roma og Nantes, dog uden at slaa igennem tilsyneladende. Jf. transfermarkt er han mest hoejre back, saa det er naeppe en spiller vi har brug for, i hvert fald hvis transfermarkt har ret i at han er 750k euro vaerd. Kontraktudloeb 30.06.2018
Spændende navn. Men nej højre back burde være Mæhles fremadrettet. Håber Wieghorst har samme syn. .

Dette er iøvrigt god læsning http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... re-truppen
Jeg savner Winsnes

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 3. jan 2017, 08:23

Ny verden. Medfans vågn op.

I diskuterer om 3 mio kr. for en 29 årig Pusic er for meget.

Her glemmer I fuldstændig det primære i den sammenhæng. Hvornår har AaB sidst smidt 3 mio kr. i transfersum ???!!! Andres Oper eller ?

AaB er tilbage på sporet, hvor vi faktisk kan smide penge efter en spiller, hvis han er den rigtige.

Vi er på vej op mod den økonomiske overflade, hvor vi faktisk kan kigge på en spiller og sige, at ham har vi råd til også selvom han er på kontrakt andetsteds.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 3. jan 2017, 08:34

FlæskeFrank skrev:Ny verden. Medfans vågn op.

Her glemmer I fuldstændig det primære i den sammenhæng. Hvornår har AaB sidst smidt 3 mio kr. i transfersum ???!!! Andres Oper eller ?

AaB er tilbage på sporet, hvor vi faktisk kan smide penge efter en spiller, hvis han er den rigtige.

Vi er på vej op mod den økonomiske overflade, hvor vi faktisk kan kigge på en spiller og sige, at ham har vi råd til også selvom han er på kontrakt andetsteds.
Tag venligst din nej-hat på. Du passer ikke ind her.
Janteloven eksisterer IKKE!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 3. jan 2017, 08:35

Køllen I Møllen skrev:Tag så din nej-hat på igen. Du passer ikke ind her.
Jeg havde også cykelhjelm på vej til arbejde i morges - det spiller bare ikke.
- FlæskeFrank

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 3. jan 2017, 10:10

FlæskeFrank skrev:Ny verden. Medfans vågn op.

Frit fra hukommelsen har vi hentet KEP, Würtz, Flores, Martin Ericsson, Mota, i denne prisklasse efter Oper....
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 3. jan 2017, 10:20

Forza skrev:Frit fra hukommelsen har vi hentet KEP, Würtz, Flores, Martin Ericsson, Mota, i denne prisklasse efter Oper....
På 17 år - I rest my case...

Flores i sommeren 2017 og Pusic i januar 2018. Det svarer vel til hele transferbudgettet 2011-2014.
- FlæskeFrank

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 3. jan 2017, 10:29

FlæskeFrank skrev:
Forza skrev:Frit fra hukommelsen har vi hentet KEP, Würtz, Flores, Martin Ericsson, Mota, i denne prisklasse efter Oper....
På 17 år - I rest my case...

Flores i sommeren 2017 og Pusic i januar 2018. Det svarer vel til hele transferbudgettet 2011-2014.
Nu er transferfees jo ikke alt. Lynge var jo kendt for at hente transferfrie spillere med millioner i signon fees. Noget som man ellers kun så i FCK og BIF.

Men du har da ret i at vi siden den økonomiske krise har slået bremserne helt i og jo nærmest ingen penge har brugt på transfer i 2010-2014.

Men jeg forstår ikke helt hvor du vil hen med det?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 3. jan 2017, 10:59

Jeg har som sagt bare ja-hatten på i dag.

Synes en transfer som Pusic virker som et meget stort sundhedstegn. Det virker til, at vi har råd til at købe en spiller fri af en kontrakt. En spiller, som er stamspiller og spiller en plads, hvor lønningerne sjældent er lavest.

Beklager, men jeg har også smilet til en kollega i dag. Det skal nok være bedre i morgen.
- FlæskeFrank

seamann

Indlæg af seamann » 3. jan 2017, 11:03

FlæskeFrank skrev:Jeg har som sagt bare ja-hatten på i dag.

Synes en transfer som Pusic virker som et meget stort sundhedstegn. Det virker til, at vi har råd til at købe en spiller fri af en kontrakt. En spiller, som er stamspiller og spiller en plads, hvor lønningerne sjældent er lavest.

Beklager, men jeg har også smilet til en kollega i dag. Det skal nok være bedre i morgen.
Pusic er da ikke stamspiller i FCM.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 3. jan 2017, 11:13

seamann skrev:
FlæskeFrank skrev:Jeg har som sagt bare ja-hatten på i dag.

Pusic er da ikke stamspiller i FCM.
Det er da kun fordi deres træner er både blind og dum.
Lange Poul og van der vart er vel to af de mindst målfarlige spillere i ligaen?!
Først skiller de sig af med Duncan og nu måske Pusic og så beholder man de 2 andre. Jeg ville godt nok være skuffet hvis jeg holdte med plastic klubben!

Men jeg er faktisk en anelse bekymret over alt angriber snakken. Jeg mener også vi laver alt for få mål og selvfølgelig skal det løses.
Men synes i den grad at vores evne til ikke at kunne holde nullet er endnu mere bekymrende!
Det sætter vores offensiv under endnu større pres at 1 mål i en kamp stort set aldrig resulterer i 3 point!
Jeg synes man skulle få forsvaret på plads til at starte med.

Låst