Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Hohenhaus Tenne
1. div
1. div

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Hohenhaus Tenne » 28. sep 2020, 14:08

Julgranen skrev:
28. sep 2020, 14:02
Brodernumsi skrev:
28. sep 2020, 13:52
Kusk brændte vist markant større chancer mod Horsens, end Børsting gjorde i går.
Der er forskel på at tvinge målmanden til gode redninger, og så til at sparke 3 meter forbi mål på en fri chance, og ikke få afsluttet i en 2-mod-1 situation...
Desuden satte Kusk gang på gang sine medspillere op til gode chancer mod Horsens, mens Børsting ikke satte en fod rigtigt.
Hvilket han heller ikke gjorde mod Lyngby, hvor han var banens ringeste...

Hvad nytter det at fighte godt, hvis ens slutprodukt er helt håbløst? Den ene har skabt 5 100% chancer til sine medspillere de sidste 2 kampe, mens den anden ikke engang kan hverken aflevere eller afslutte i en 2 mod 1-situation. Der er en verden til forskel.
Altså er du i familie med Kusk, eller hvad? Jeg siger ikke nødvendigvis du tager fejl, men du accepterer absolut ingen kritik af ham.

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 28. sep 2020, 14:09

Hanga skrev:
28. sep 2020, 14:06
Ikke at jeg uenig i din generelle konklusion, men Kusk formåede nu altså også at sparke en 100% chance forbi kassen. Hans afslutninger er generelt ikke så skarpe som de var engang desværre.

https://youtu.be/PV_Em7WVgmQ?t=49
Ja, mod Horsens, ikke mod Sønderjyske.
Mod Horsens kompenserede han så til gengæld med 3 oplæg til kæmpechancer og i det hele taget bare roame rundt og gøre som det passede ham. Chippet over til Van Weert var noget Børsting ikke kunne gøre om han så forsøgte 100 gange.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 28. sep 2020, 14:11

Julgranen skrev:
28. sep 2020, 14:09
Hanga skrev:
Ikke at jeg uenig i din generelle konklusion, men Kusk formåede nu altså også at sparke en 100% chance forbi kassen. Hans afslutninger er generelt ikke så skarpe som de var engang desværre.

Ja, mod Horsens, ikke mod Sønderjyske.
Mod Horsens kompenserede han så til gengæld med 3 oplæg til kæmpechancer og i det hele taget bare roame rundt og gøre som det passede ham. Chippet over til Van Weert var noget Børsting ikke kunne gøre om han så forsøgte 100 gange.
Som sagt, ikke uenig i din konklusion, men dit forsvar af ham ville nok virke endnu mere troværdigt, hvis du også anerkender de ting han ikke lykkes med.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 28. sep 2020, 14:15

Hohenhaus Tenne skrev:
28. sep 2020, 14:08
Altså er du i familie med Kusk, eller hvad? Jeg siger ikke nødvendigvis du tager fejl, men du accepterer absolut ingen kritik af ham.
Nej, jeg foretrækker bare at AaB’s hold udgør af teknisk stærke spillere der kan gøre hinanden farlige. Nu vil enkelte så bænke Kusk fremfor boldmongolen Børsting og argumenterer endda for at sælge ham, hvilket jeg ikke fatter noget af.

AaB har brug for en stærk fronttrio. Kusk var ikke god nok i den forfatning han var i store dele af sidste forår, men nu har en helt anden spilleglæde. Det har vi åbenlyst brug for, når det skorter på offensivt initiativ og Lucas’ høje niveau har lange udsigter.
Jeg er interesseret i at det her hold vinder fodboldkampe!
Ergo, at vi spiller med de bedste spillere, og de spillere der kan gøre hinanden farlige.
Vi har ikke 10 mål der kommer fra midtbanen, eller store kvaliteter på dødbolde. Derfor er vi død og pine nødt til at satse på den fronttrio der øger vores mulighed for point mest muligt.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Johansson

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 28. sep 2020, 14:16

Hanga skrev:
Julgranen skrev:
Brodernumsi skrev:
Kusk brændte vist markant større chancer mod Horsens, end Børsting gjorde i går.
Der er forskel på at tvinge målmanden til gode redninger, og så til at sparke 3 meter forbi mål på en fri chance, og ikke få afsluttet i en 2-mod-1 situation...
Desuden satte Kusk gang på gang sine medspillere op til gode chancer mod Horsens, mens Børsting ikke satte en fod rigtigt.

Jeg tænker også at Kusk med alderen er blevet en dårligere afslutter. Kusk har bestemt sin berettigelse på holdet men det er efterhånden meget sjældent at han laver de kongekasser som han gjorde tidligere i karrieren.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 28. sep 2020, 14:20

Hanga skrev:
Julgranen skrev:
Brodernumsi skrev:

Vi sidder vel ikke i ramme alvor og diskuterer om Børsting er en bedre fodboldspiller end Kusk? Han er en bedre pøler, and that's it.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 28. sep 2020, 14:22

Aalborg frederikshavner skrev:
28. sep 2020, 14:16
Jeg tænker også at Kusk med alderen er blevet en dårligere afslutter. Kusk har bestemt sin berettigelse på holdet men det er efterhånden meget sjældent at han laver de kongekasser som han gjorde tidligere i karrieren.
Det tror jeg ikke der er tvivl om.
Og han har lidt udfordringer med at holde fart ved direkte dueller hvor bolden er på modstanderes fødder.

Til gengæld er han blevet bedre til at beskytte bolden, og bliver ikke kyst på samme måde som for 6-7 år siden.
Hans drev med bolden skal vi bruge noget mere - det er ikke meget vi ser til vores lynhurtige omstillingsspil efter formationsskiftet.
Det er noget af det der ærgrer mest for når det lykkes - som ved Nkada-chancen i går - så ser det godt ud :)

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Indlæg af Moen » 28. sep 2020, 14:51

Jeg tror og håber at Inge henter mere. Det kan ikke passe, at vi får så lidt ud af chancerne ift. AGF.. Vi får 0 mål ud af 1,18xG, mens de fik 4 ud af 0,75.. Vi kan godt skabe chancer, men vi kan slet ikke score pt.

Tom er en fin angriber, men måske han snart har aftjent sin værnepligt hos os? Han bidrager ikke med vildt meget udover mål, men det synes jeg ikke han gør nok..

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 28. sep 2020, 15:01

Prica22 skrev:
28. sep 2020, 14:51
Jeg tror og håber at Inge henter mere. Det kan ikke passe, at vi får så lidt ud af chancerne ift. AGF.. Vi får 0 mål ud af 1,18xG, mens de fik 4 ud af 0,75.. Vi kan godt skabe chancer, men vi kan slet ikke score pt.

Tom er en fin angriber, men måske han snart har aftjent sin værnepligt hos os? Han bidrager ikke med vildt meget udover mål, men det synes jeg ikke han gør nok..
Jeg må sige jeg begynder at blive lidt nervøs. Jeg havde forventet at transfermarkedet omkring nu ville begynde at gå i panik, og gode spillere ville faldbyde sig selv for at få en kontrakt et eller andet sted. Lige nu ser det mere ud til at markedet nærmest er gået i stå, så hvis det sker på et tidspunkt og proppen ryger af, så tænker jeg der kommer tryk på, og der skal reageres hurtigt.

Det ligner i hvert fald ikke at markedet svømmer over af billige klassespillere, så der er nok ikke mange klubber der er så hårdt ramte som frygtet, eller også tænker de bare, at de nødt til at satse på at alt bliver godt, og opretholde aktivitetsniveauet. Så kommer de billige spillere først, når konkurserne begynder at tikke ind.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Hohenhaus Tenne
1. div
1. div

Indlæg af Hohenhaus Tenne » 28. sep 2020, 15:12

Prica22 skrev:

Det er sjovt, jeg synes Tom er enormt vigtig i vores angreb. Han er den eneste der kan tage bolden til sig med ryggen til mål og vinde en hovedstødsduel. Desuden synes jeg han indgår i mange kombinationer med back og midtbane. Imo klart den mest dynamiske (kusk kan have sine dage, men over tid) og pålidelige angriber vi har. At han så skal til at sparke lidt flere ind kan vidst siges om hele holdet.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 28. sep 2020, 15:15

Hohenhaus Tenne skrev:
28. sep 2020, 15:12
Prica22 skrev:

Det er sjovt, jeg synes Tom er enormt vigtig i vores angreb. Han er den eneste der kan tage bolden til sig med ryggen til mål og vinde en hovedstødsduel. Desuden synes jeg han indgår i mange kombinationer med back og midtbane. Imo klart den mest dynamiske (kusk kan have sine dage, men over tid) og pålidelige angriber vi har. At han så skal til at sparke lidt flere ind kan vidst siges om hele holdet.
Ja, og generelt om holdets effektivit er det vel karma fra den gode periode efter pokalen - der skulle vi stort set ingen chancer have for at score. Mon ikke vores modstandere også har luret vi har skiftet stil og er forberedte på det?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 28. sep 2020, 15:26

Bruno skrev:
28. sep 2020, 10:46
BoT skrev:
28. sep 2020, 08:15
Bruno skrev:
28. sep 2020, 01:28
BoT skrev:
27. sep 2020, 23:02
Mine favorit-indlæg herinde er, når brugere foreslår, at vi henter en angriber med "mål i støvlerne". Så tænker jeg hver gang: Jamen hvorfor fanden har Inge, Gaarde og Lynge ikke selv kunnet se det??
Det gjorde Lynge da jævnligt. Allan Gaarde not so much.
Hvis du kigger på alle de angribere, Lynge hentede i sin tid, vil du relativt set se lige så mange fejlskud, som under Gaarde. At Lynge kunne hente Strandli, Sahlin og Prica var helt unikt for en tid, da AaB og den danske liga var langt mere attraktiv end de skandinaviske modparter - og vi havde budgetter, der var i top-tre i Danmark. Pointen er, at hvis du skal hente en GARANTERET målscorer, skal du have en pengepund frem, som kun FCM og FCK har - og de skyder også forbi på den front.
Jo jo men du postulerer jo at Lynge nærmest ikke gjorde det. Det er jo ikke korrekt. Tværtimod.
Det er dog korrekt at Allan Gaarde ikke gjorde det.
Jeg postulerer, at Lynge vel i snit havde lige så mange fejlskud, som Gaarde havde på målscorerfronten. Det ER bare den plads på banen, hvor det er sværest at lykkes, fordi succeskriteriet er så konkret målbart - og fordi konkurrencen om garanterede målscorere er så hård.

Jyden
2. div
2. div
Favoritspiller: Siyabonga Nomvethe

Indlæg af Jyden » 28. sep 2020, 15:26

Er det mon AaB der leder efter noget erfaring fremad banen?

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/gis ... liga-klub/

Dennisjuul
Lilleput
Lilleput
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af Dennisjuul » 28. sep 2020, 15:28

Jeg tror det er os til gislason !

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 28. sep 2020, 15:28

Julgranen skrev:
28. sep 2020, 14:15
Hohenhaus Tenne skrev:
28. sep 2020, 14:08
Nej, jeg foretrækker bare at AaB’s hold udgør af teknisk stærke spillere der kan gøre hinanden farlige. Nu vil enkelte så bænke Kusk fremfor boldmongolen Børsting og argumenterer endda for at sælge ham, hvilket jeg ikke fatter noget af.

AaB har brug for en stærk fronttrio. Kusk var ikke god nok i den forfatning han var i store dele af sidste forår, men nu har en helt anden spilleglæde. Det har vi åbenlyst brug for, når det skorter på offensivt initiativ og Lucas’ høje niveau har lange udsigter.
Jeg er interesseret i at det her hold vinder fodboldkampe!
Ergo, at vi spiller med de bedste spillere, og de spillere der kan gøre hinanden farlige.
Vi har ikke 10 mål der kommer fra midtbanen, eller store kvaliteter på dødbolde. Derfor er vi død og pine nødt til at satse på den fronttrio der øger vores mulighed for point mest muligt.
Fuldstændig enig.
Kusk skal INGEN steder. Det er ham langt det meste kommer fra rent offensivt.
Kunne virkelig godt tænke mig at se Prica i Midten. Flankeret af Kusk og Lucas (når han kommer i form)
Den opstilling tror jeg, kunne være ren dynamit.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 28. sep 2020, 15:29

BoT skrev:
28. sep 2020, 15:26
Det ER bare den plads på banen, hvor det er sværest at lykkes, fordi succeskriteriet er så konkret målbart - og fordi konkurrencen om garanterede målscorere er så hård.
Det undskylder dog ikke f.eks. Safranko-handlen. En spiller hentet dyrt til et system han ikke kunne spille, og så var han milevidt fra at være god nok.
Ikke bare i AaB, men også efterfølgende hvor han nu render rundt hos det rumænsk/ungarske Sepsi, hvor træner Czaba Laszlo har hentet ham for 3./4. gang i karrieren. Der har han også været pivringe.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 28. sep 2020, 15:30

Dennisjuul skrev:
28. sep 2020, 15:28
Jeg tror det er os til gislason !
Ah vel? Det ligner under ingen omstændigheder noget med Inges signatur på.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 28. sep 2020, 15:30

Jyden skrev:

Ikke at jeg synes Gislason er en dårlig spiller.
Men var det ikke bedre at finde en central midtbane spiller. En angriber eller et supplement til højre back i stedet?

Salle17
Allstar
Allstar

Indlæg af Salle17 » 28. sep 2020, 15:39

Jyden skrev:

Det håber jeg bestemt ikke. Jeg har set nogle af Sandhausens kampe i forrige sæson, og han er ikke den samme spiller som i OB/FCK tiden. Han har mistet noget hurtigt, og er bestemt ikke arbejdsom. Det ligner mere en typisk Horsens eller Randers signing.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 28. sep 2020, 15:49

Jeg tænker heller ikke at Gislason er en spiller vi vil gå efter. Gad vide om det er FCK igen... :cool:

Låst