Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
DarkHorse9000
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af DarkHorse9000 » 19. aug 2022, 13:34

Moen skrev:
19. aug 2022, 10:53
Hanga skrev:
19. aug 2022, 10:49
Moen skrev:
19. aug 2022, 10:40
Forza skrev:
19. aug 2022, 10:38
Moen skrev:
19. aug 2022, 10:08
R Rosenberg skrev:
18. aug 2022, 22:44
Nu har jeg endelig fået nosset mig sammen til at se en video med Salétros. Han virker virkelig til at være den type spiller, vi mangler på midtbanen - stort løbepensum MED output, målfarlig, stærke offensive afleveringer.

Jeg undrer mig bare over, at Nordjyske bragte historien om ham; de plejer ikke at løbe med løse rygter og snak. Måske den var oppe over, men dampet af igen?
Salétros-handlen er død
Det er hårdt at være fattig. Ærgerligt for jeg tænker ikke vi kan konkurrere før vi får en forstærkning til midtbanen. Vi taber den konsekvent i kampene.
Agreed. Men han var ikke kommet før januar alligevel, så det åbner måske for at man henter en forstærkning nu og her.
Jah mon ikke vi kunne få chancen for at købe ham fri hvis kontrakten allerede var indgået.
Ærgerligt for med mit begrænsede kendskab til "ledige" spillere og af de navne der har været nævnt, lød han i mine ører som den helt rigtige.
Det ville nok blive dyrt. Sarpsborg er i akut nedrykningsfare og har tabt de sidste 5 kampe. Så lader man næppe en bærende profil gå billigt.
God pointe!

Har du hørt rygtet om Haglskjær?

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 19. aug 2022, 13:55

Ikke videre overraskende at Høgh står stille. Spilforståelsen, teknikken og boldøjet giver min mindelser om en fyr i god form der aldrig har spillet fodbold.

Ærgerligt at Seletrosforbindelsen er død. Men som jeg siger, så er der desværre god sandsynlighed for, at Inge ikke henter en midtbanespiller inden vinduet lukker.

Omvendt vil det da gøre store underværker, hvis Ementa begynder at tillægge sig en spillestil der er mere kompatibel med at være en to meter høj angriber. Hvis han først forstår hvor svært modstanderne har ved at matche ham i anden sals højde, så kan man jo håbe han bliver mere tilbøjelig til bare at kaste sig ind i boldene når de kommer. Pt. vil han meget gerne tage bolden ned, og have kontrol med fødderne. Og det mister man hurtigt 2-3 berøringer på, hvor den bare kunne være knaldet imod mål istedet
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Mr Gold
Superliga
Superliga

Indlæg af Mr Gold » 19. aug 2022, 13:57

FIDEL skrev:
19. aug 2022, 13:15
Mr Gold skrev:
19. aug 2022, 13:01
Jakobsen skrev:
19. aug 2022, 12:10
R Rosenberg skrev:
19. aug 2022, 11:18
Yankee skrev:
19. aug 2022, 11:04
R Rosenberg skrev:
19. aug 2022, 10:53

Tjo... Modric er bare noget mere væver og direkte, hvor Lucas mere er én, der dribler rundt og tager fem på foden i en telefonboks. (Til de yngre kan det berettes, at det var sådan en opretstående kasse med glasvægge, der havde et gulvareal på vel omkring 0,5 m2, hvori man kunne telefonere.)

Men jeg kan godt se, hvor du vil hen - det kunne være en herlig udvikling. Heldigvis er han så fodboldintelligent, at han kunne lære det, men det kræver også, at staben er lige så intelligent i at undervise i det.
Enig - og så handler det jo altså også om spillestil. Lige nu kommer Lucas overhovedet ikke til sin ret - dels fordi han ikke bliver sat ordentligt op, men selvfølgelig også fordi han er meget langt fra det niveau, vi så i 2018-2020.
Enig. Og så fordi hans type vel næppe passer som Hans i Grete til den spillestil, man praktiserer disse år (og dansk fodbold generelt), da hans spil er meget skolegårdsagtigt.
Det er sgu tricky. Jeg kan virkelig godt lide tanken om at der nu er valgt en stil og vi holder fast i den, men hvad nytter det hvis man vælger en stiil som mange af holdets bedste spillere ikke trives? Jeg synes man burde foretage den stilrejse mere pragmatisk.
Jeg kunne nok egentlig godt se en fit Lucas blev en offensiv 8'er, men som LF vil spille, men med så mange højintense løb tror jeg simpelthen ikke på at Lucas anno 2022 rent fysisk kan klare den plads så reelt står vi i det nuværende system som jeg ser det tilbage med en kantplads eller det mere vovede at prøve ham som falsk 9'er.
Allehelst så jeg gerne at Friis var lidt pragmatisk og slog over i en 4-2-3-1 som selvfølgelig ikke er helt det samme som hans 4-3-3 ideal, men et skridt på vej derhen trods alt og så med flg. besætning

Posevec

Pallesen/Ludewig, Ross, Kramer, Poulsen

Fereira, Højholt

Prip, Lucas, Sousa

Makaric

Væsentligt flere spillere på de pladser, hvor de er gode fremfor at satse prøve på at spille noget holdet ikke kan og så losse efter Ementa og håbet om at hans kombination af Premier League fysik og fodboldspiller på DS niveau vil kaste noget af sig.
Fed opstilling egentligt.
Tror bare man må erkende at Makaric ligner til træning IKKE en der er ved at spille sig i start 11’er.

På den sidste uge bare er Ementa blevet bedre og vokser med opgaven. Det er ham der ligger på og Høgh og Maca står bom stille. Det er meget tydeligt. Fra Ementa modtager bolden og ligger den af vil Friis ha FART FART FART på Kant og løb ind i feltet så det åbner sig og gir flere afleverings muligheder. Det så virkelig sundt ud igår. Ser ud til de virkelig arbejder hårdt på offensive løsninger. Når det gik for langsomt samlede han dem lige og forklarede og så kørte de på igen.

“ I wanna see fire in your eyes” råbte han højt efter dem.

Samtidig vil han også have tålmodigheden i spillet MEN når DEN aflevering bliver slået så skal de flytte sig hurtigt og aggressivt
Det lyder godt. "Fire in your eyes", tja der kommer Fossum, Kusk og Lucas nok til kort. Det er nok for meget løb og aggression efter deres smag.
Nah synes faktisk Kusk Kører på men det var Prip og Sousa der blev brugt i øvelsen, og Lucas og Fossum på skift som fordeler af boldene. Men han er virkelig over dem og det er MEGET tydeligt at Sousa tager alt til sig og bare gør det. Og til UG+

nikilo
2. div
2. div
Favoritspiller: Risgård
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af nikilo » 19. aug 2022, 13:57

På den sidste uge bare er Ementa blevet bedre og vokser med opgaven. Det er ham der ligger på og Høgh og Maca står bom stille. Det er meget tydeligt. Fra Ementa modtager bolden og ligger den af vil Friis ha FART FART FART på Kant og løb ind i feltet så det åbner sig og gir flere afleverings muligheder. Det så virkelig sundt ud igår. Ser ud til de virkelig arbejder hårdt på offensive løsninger. Når det gik for langsomt samlede han dem lige og forklarede og så kørte de på igen.

Samtidig vil han også have tålmodigheden i spillet MEN når DEN aflevering bliver slået så skal de flytte sig hurtigt og aggressivt
Fedt med input fra en der har været til stede til træningen ude på Hornevej! Keep it coming :thumbsup:

Mr Gold
Superliga
Superliga

Indlæg af Mr Gold » 19. aug 2022, 14:44

nikilo skrev:
19. aug 2022, 13:57

Fedt med input fra en der har været til stede til træningen ude på Hornevej! Keep it coming :thumbsup:
Og det har været MEGET tydeligt at se tingene.
Men tak for det :aabfan:
Men nu er ferien desværre snart slut, så kan jeg ik mere :thumbsdown:

TK-allez
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Lucas Andersen

Indlæg af TK-allez » 20. aug 2022, 11:55

Det forlyder, at Brøndby er interesseret i Ohi Omoijuanfo. En angriber, der er garant for mål, og som Røde Stjerne gerne vil af med - det kan hverken være vildt dyrt eller urealistisk, at vi kan være med her sportsligt.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 20. aug 2022, 12:20

TK-allez skrev:
20. aug 2022, 11:55
Det forlyder, at Brøndby er interesseret i Ohi Omoijuanfo. En angriber, der er garant for mål, og som Røde Stjerne gerne vil af med - det kan hverken være vildt dyrt eller urealistisk, at vi kan være med her sportsligt.
Det er jo irrelevant om vi kan være med sportsligt, når vi ikke kan være med økonomisk. Vi har ikke midler til at købe nogen fri.

TK-allez
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Lucas Andersen

Indlæg af TK-allez » 20. aug 2022, 13:18

Kristian skrev:
20. aug 2022, 12:20
TK-allez skrev:
Det er jo irrelevant om vi kan være med sportsligt, når vi ikke kan være med økonomisk. Vi har ikke midler til at købe nogen fri.
Derfor det kunne være rart, at Inge havde skudt Prip og Fossum af. Det har han ikke været i stand til - og sidstnævnte har man prøvet at afskippe i flere vinduer.

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 20. aug 2022, 15:44

TK-allez skrev:
20. aug 2022, 13:18
Kristian skrev:
TK-allez skrev:
Derfor det kunne være rart, at Inge havde skudt Prip og Fossum af. Det har han ikke været i stand til - og sidstnævnte har man prøvet at afskippe i flere vinduer.
Det forlyder også der er interesse fra endnu større klubber end Brøndby, så hvad tænker du spilleren helst vil?

Han kan blive i Røde Stjerne hvor han har haft succes, en klub der ofte spiller europæisk gruppespil eller skifte til Brøndby, en dansk topklub, eller en endnu større klub...eller han kan skifte til en dansk bundklub med ondt i økonomien og ingen umiddelbare upsides.
Hvad tænker du han finder mest attraktivt?

Personligt tænker jeg det er hamrende urealistisk når Brøndby og andre klubber er interesseret i at tilknytte ham, men det kan være jeg står alene med det synspunkt.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 20. aug 2022, 16:32

TK-allez skrev:
20. aug 2022, 13:18
Kristian skrev:
TK-allez skrev:
Jovist. Der kan vi faktisk godt blive enige om, ville have været rigtig skønt.

Men de har jo tydeligt ikke ville betale det AaB vil have og sådan er det.

Ændre ikke på, at det sportsligt og økonomisk er helt urealistisk at AaB kan være med her.

Nautrup88
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Rinne

Indlæg af Nautrup88 » 20. aug 2022, 17:43

Brugeravatar
KongGulerod
Landshold
Landshold

Indlæg af KongGulerod » 20. aug 2022, 17:56

De tyrkiske klubber bliver altid sat i forbindelse med samtlige spillere rundt omkring i Europa, men man har vel lov til at håbe…

san
1. div
1. div
Favoritspiller: Matovac

Indlæg af san » 20. aug 2022, 19:59

Ikke nemt at gætte prisen 😊 Tipsbladet skriver at AaB vil have 13mill, mens Bold.dk sige at AaB har afvist bud fra Genoa på 2 mill euro

Lyfe
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Eric Cantona

Indlæg af Lyfe » 20. aug 2022, 20:25

san skrev:
20. aug 2022, 19:59
Ikke nemt at gætte prisen 😊 Tipsbladet skriver at AaB vil have 13mill, mens Bold.dk sige at AaB har afvist bud fra Genoa på 2 mill euro
Og debatsiden har meldt at der ingen interesse er på ham..
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 20. aug 2022, 20:43

Lyfe skrev:
20. aug 2022, 20:25
san skrev:
Artiklen om Genoa buddet er fra 9/6 - nogle ting kan have ændret sig siden
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Johansson

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 20. aug 2022, 21:20

Maglau skrev:
20. aug 2022, 20:43
Lyfe skrev:
20. aug 2022, 20:25
san skrev:
Artiklen om Genoa buddet er fra 9/6 - nogle ting kan have ændret sig siden
AC Horsens skal sikkert også have en andel ved et salg

martinaalborg
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af martinaalborg » 21. aug 2022, 08:05

TK-allez skrev:
Det var da noget af et transferønske!!!

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 21. aug 2022, 08:29

15 af de lange for Prip vil da være ganske godkendt. Alder og sådan noget taget i betragtning.
20 havde været bedre, men 15 burde vel være nok til, at der både kan kigges på midtbanen og angrebet, hvis Makaric er helt ude i kulden.

Det er ærgerligt med Makaric, men jeg håber da at vi i det mindste kan få ham sendt videre, så vi ikke brænder inde med en angriber vi åbenbart ikke satser på.

Jeg kan også leve med, at der for nu bare kommer noget til midtbanen, og at midterforsvaret og angrebet så kommer til genovervejelse til vinter, hvor der vel skal findes en permanent makker til Kramer.

Som erstatning for Prip er det vel ikke utænkeligt at Lucas, Kusk og den unge Ross kan erstatte ham på den korte bane, hvor det især for Ross må være en god mulighed for at bide sig fast.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 21. aug 2022, 10:40

san skrev:
Så går der vel 15 % til Horsens, så der 11 tilbage, så går der en mil til agenter, så der 10 tilbage, og vi gav selv 3,5 så der 6,5 tilbage, så har han vel fået et par millioner i løn i hans tid hos os.

Så vi ender vel med et økonomisk overskud på 4,5 mil på Louka casen, ikke noget der løfter os gevaldigt økonomisk, men alligevel en rigtig god case, når man ser på hvad vi har fået sportsligt for 3,5 mio.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 21. aug 2022, 10:48

troelsh skrev:
21. aug 2022, 10:40
san skrev:
Så går der vel 15 % til Horsens, så der 11 tilbage, så går der en mil til agenter, så der 10 tilbage, og vi gav selv 3,5 så der 6,5 tilbage, så har han vel fået et par millioner i løn i hans tid hos os.

Så vi ender vel med et økonomisk overskud på 4,5 mil på Louka casen, ikke noget der løfter os gevaldigt økonomisk, men alligevel en rigtig god case, når man ser på hvad vi har fået sportsligt for 3,5 mio.
Jeg tvivler på, at Prip har fået "et par millioner" i løn i det ene år i AaB.
At Horsens skulle have fået en klausul på 15% kunne være lige så rigtigt, som at de har fået én på 5%.
Hvor fremgår det, at vi gav 3,5 for ham? Jeg kan ikke finde det nogen steder.

Et salg af Prip ville være gevaldigt rart, og kan AaB få op imod €2 mio for ham, er det fandme godt.
Ædruelighedens stemme

Besvar