Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)
Hvor søren skal vi have en 25 årig "tvivlsom" person ind som reserve på midtbanen. Vi har flere unge, som kunne være i spil og meget lidt mandefald på de pladser.
- FlæskeFrank
Jeg synes vi mangler en som både kan holde i bolden og slå den afgørende aflevering inde centralt. Jeg synes det var lovende mod AGF da Jönsson fik den rolle, men han fylder ikke meget defensivt, hvorfor det vil kræve en ændring af spillestilen. Abildgaard er der ikke endnu, og Kakeeto og Bust tror jeg ikke på...måske som Wurtz afløsere, men er de gode nok på bolden?FlæskeFrank skrev:Hvor søren skal vi have en 25 årig "tvivlsom" person ind som reserve på midtbanen. Vi har flere unge, som kunne være i spil og meget lidt mandefald på de pladser.
Jeg savner Winsnes
Det er fint nok at der er en masse ubekendte og et uforløst potentiale. Men hvorfor skulle en snart 24-årig spiller, der blev kasseret i en 1. divisionsklub, kunne forstærke nr. 2 i Superligaen?Martino skrev:Det gjorde jeg også. Selvfølgelig ringer alarmklokkerne, MEN...han var virkelig god mod os, og han var virkelig god igår. Der kan jo være mange grunde...måske følte fisker-david ikke at han var stærk nok defensivt eller bare ikke passede ind. Måske skal Daniel Jensen spille hver gang...der kan være flere scenarier. Jeg mener blot at han - ligesom Gytkjær - har niveau/potentiale til mere end 1.div. Om det så bliver forløst er en anden sag. Zinkernagel som var på prøve hos os, scorede og lavede en assist mod Vejle, det er vel også godkendt, men han er ikke bedre end det vi selv har på kanterne.
Lyngby har generelt et ret stærkt hold...
Fordi han er bedre på bolden end Abildgaard, Kakeeto, Bust. I kampen mod AGF var det tydeligt...de kunne jo ikke sætte 3 afleveringer sammen. Jeg har store forhåbninger til Magnus Christensen, men han er 18år...! Jeg siger ikke de absolut skal hente Vito...jeg mener blot at man ikke altid skal lade sig nare af 1.div. Jeg synes bare vi mangler en boldsikker midtbanespiller, som kan træde til når det ikke kører for Risgård(og det gør det ikke pt.). Vi hentede også AK efter han var blevet kasseret i OB, og var omkring 2.div i Næsby og et dårligt FC Fredericia hold. Det gik da ok.Yankee skrev:Det er fint nok at der er en masse ubekendte og et uforløst potentiale. Men hvorfor skulle en snart 24-årig spiller, der blev kasseret i en 1. divisionsklub, kunne forstærke nr. 2 i Superligaen?Martino skrev:Det gjorde jeg også. Selvfølgelig ringer alarmklokkerne, MEN...han var virkelig god mod os, og han var virkelig god igår. Der kan jo være mange grunde...måske følte fisker-david ikke at han var stærk nok defensivt eller bare ikke passede ind. Måske skal Daniel Jensen spille hver gang...der kan være flere scenarier. Jeg mener blot at han - ligesom Gytkjær - har niveau/potentiale til mere end 1.div. Om det så bliver forløst er en anden sag. Zinkernagel som var på prøve hos os, scorede og lavede en assist mod Vejle, det er vel også godkendt, men han er ikke bedre end det vi selv har på kanterne.
Lyngby har generelt et ret stærkt hold...
Jeg savner Winsnes
-
FlæskeFrank
- Allstar

Jeg er enig i, at 1. divisionsspiller sagtens kan bidrage med rigtig meget til holdet. Har selv slået meget på tromme for Niels Bisp, men problemet med denne plads er jo, at chancen for at få regelmæssig spilletid er begrænset og kan ikke se begrundelsen for at hente en 23-24 årig, som skyggespiller er fråds.Martino skrev:Jeg siger ikke de absolut skal hente Vito...jeg mener blot at man ikke altid skal lade sig nare af 1.div.
Så så jeg helt klart, at man gik efter f.eks. Jeppe Tverskov, som kunne konkurrere om spilletiden i midterforsvaret, men også tage tjansen på midtbanen. Det ville være væsentlig mere udvikling for spilleren og for holdet. Vi har med f.eks. Augu set, at han er nød til at spille et par kampe før han viser niveauet, det kan også være tilfældet med Vito - han skiftede vel netop til Helsingør for at få spilletid.
- FlæskeFrank
Jeg er jo ellers meget glad for talenter, men som jeg skrev efter GF-blamagen, så har vi brug for en voksen mand til at kæmpe med Risgård og Würtz og ikke en knægt. Her er vi fint dækket ind - og numerisk lidt til - af vores egne talenter/udviklingsspillere. Jeg køber derimod ikke præmisen om, at der er meget lidt mandefald på vores midtbane. Alene i denne sæson synes jeg, der har været småskader og karantæner nok til at retfærdiggøre en ekstra mand. Vores knægte er i hvert fald ikke fuldt flyvefærdige endnu, og vi taber generelt kampen om maskinrummet, når Würtz eller Risgård mangler.
Ideelt skal vi bruge en rutineret fyr, som kan dække både 6'eren og 8'eren. Har lederevner og fremskudt bryst når det bliver fysisk. Med vores offensive backs og letbenede kanter er der brug for et anker på midten. Jeg har forslået ham tidligere og gør det gerne igen. Slovakiske Filip Kiss - pt. udlejet til Haugesund - men på kontrakt i Cardiff, der udløber til sommer. Efter en god start i Cardiff har han været udlejet til en skotsk og nu norsk klub. Manden er 25 år. Han hiver i øvrigt nogenlunde ligeså mange kort som Würtz, så de vil kunne supplere hinanden fint.
http://www.transfermarkt.co.uk/filip-ki ... eler/90360
Ideelt skal vi bruge en rutineret fyr, som kan dække både 6'eren og 8'eren. Har lederevner og fremskudt bryst når det bliver fysisk. Med vores offensive backs og letbenede kanter er der brug for et anker på midten. Jeg har forslået ham tidligere og gør det gerne igen. Slovakiske Filip Kiss - pt. udlejet til Haugesund - men på kontrakt i Cardiff, der udløber til sommer. Efter en god start i Cardiff har han været udlejet til en skotsk og nu norsk klub. Manden er 25 år. Han hiver i øvrigt nogenlunde ligeså mange kort som Würtz, så de vil kunne supplere hinanden fint.
http://www.transfermarkt.co.uk/filip-ki ... eler/90360
In verbis simus faciles
Jeppe Tverskov kunne bestemt være en spændende signing. Jeg ved ikke om det er realistisk, men helt sikkert en dygtig spiller. En venste benet centerforsvarer ville også være lækkert men træerne vokser nok ikke ind i himlen.FlæskeFrank skrev:Jeg er enig i, at 1. divisionsspiller sagtens kan bidrage med rigtig meget til holdet. Har selv slået meget på tromme for Niels Bisp, men problemet med denne plads er jo, at chancen for at få regelmæssig spilletid er begrænset og kan ikke se begrundelsen for at hente en 23-24 årig, som skyggespiller er fråds.Martino skrev:Jeg siger ikke de absolut skal hente Vito...jeg mener blot at man ikke altid skal lade sig nare af 1.div.
Så så jeg helt klart, at man gik efter f.eks. Jeppe Tverskov, som kunne konkurrere om spilletiden i midterforsvaret, men også tage tjansen på midtbanen. Det ville være væsentlig mere udvikling for spilleren og for holdet. Vi har med f.eks. Augu set, at han er nød til at spille et par kampe før han viser niveauet, det kan også være tilfældet med Vito - han skiftede vel netop til Helsingør for at få spilletid.
Jeg kender ikke Filip Kiss, men hvis han kan lejes, vil jeg bestemt være positiv omkring mulighed, HVIS han kan finde ud af at spille bolden fremad og ikke kun til siden.
Jeg savner Winsnes
Jeg håber stadig, at vi henter Casper Sloth tilbage fra Leeds.
På hans topniveau blev han udtaget til landsholdet, og vi har brug for spillere i midten af tyverne på vores centrale midtbane.
Endvidere har Oliver Drost, årgang 95 og angriber på 187 cm, bombet med 4 mål i dag. Meget spændende spiller.
På hans topniveau blev han udtaget til landsholdet, og vi har brug for spillere i midten af tyverne på vores centrale midtbane.
Endvidere har Oliver Drost, årgang 95 og angriber på 187 cm, bombet med 4 mål i dag. Meget spændende spiller.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.
Det kan aldrig blive AaBs ansvar og forpligtelse at genstarte hans karriere, og AaB har mange spillere som byder sig til midtbane. At påstå at Casper Sloth kan hentes og sælges til en indtægt mere end dem, han skal holde ude fra AaBs spilletid finder jeg ikke sandsunligt.Arendt skrev:Jeg håber stadig, at vi henter Casper Sloth tilbage fra Leeds.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
Ret uenig.634 skrev:Det kan aldrig blive AaBs ansvar og forpligtelse at genstarte hans karriere, og AaB har mange spillere som byder sig til midtbane. At påstå at Casper Sloth kan hentes og sælges til en indtægt mere end dem, han skal holde ude fra AaBs spilletid finder jeg ikke sandsunligt.Arendt skrev:Jeg håber stadig, at vi henter Casper Sloth tilbage fra Leeds.
Det er kun grundet Casper Sloths situation, at vi ville have mulighed for at hente en spiller af hans kaliber. Han har 10 landskampe og et klart højere spillemæssigt niveau end Oliver Abildgaard samt Magnus Christensen.
Endvidere vil han kunne slå Risgård af, såfremt han genfinder sit topniveau.
Problemet med Casper Sloth er at han går til en ret fed løn derovre. Vil han til Aalborg skal han sige nej tak til en del pund. Er han frisk på det, så er han for min skyld velkommen.
Oliver Drost fra B93 er ret spændende. Igen...kan han komme til prøvetræning til sommer, så er jeg absolut positiv overfor at trænerteamet ser ham an.Arendt skrev:Jeg håber stadig, at vi henter Casper Sloth tilbage fra Leeds.
Casper Sloth til midtbanen synes jeg også kunne være godt, skønt hans niveau er virkelig ukendt pt.
Jeg savner Winsnes
Arendt skrev:Ret uenig.634 skrev:Det kan aldrig blive AaBs ansvar og forpligtelse at genstarte hans karriere, og AaB har mange spillere som byder sig til midtbane. At påstå at Casper Sloth kan hentes og sælges til en indtægt mere end dem, han skal holde ude fra AaBs spilletid finder jeg ikke sandsunligt.Arendt skrev:Jeg håber stadig, at vi henter Casper Sloth tilbage fra Leeds.
Det er kun grundet Casper Sloths situation, at vi ville have mulighed for at hente en spiller af hans kaliber. Han har 10 landskampe og et klart højere spillemæssigt niveau end Oliver Abildgaard samt Magnus Christensen.
jeg er temmelig sikker på at AaB ikke har indtægter til at hente spillere med 10 landskampe. Det er i bund og grund der den ligger, så kan man være skeptisk over egen udviklede spillere. Når AaB kun kan trække 7000 til en pokal semi mod AGF er det egen udviklede spillere som i det meste tegner holdet.
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
1.634 skrev:Arendt skrev:Ret uenig.634 skrev:Det kan aldrig blive AaBs ansvar og forpligtelse at genstarte hans karriere, og AaB har mange spillere som byder sig til midtbane. At påstå at Casper Sloth kan hentes og sælges til en indtægt mere end dem, han skal holde ude fra AaBs spilletid finder jeg ikke sandsunligt.Arendt skrev:Jeg håber stadig, at vi henter Casper Sloth tilbage fra Leeds.
jeg er temmelig sikker på at AaB ikke har indtægter til at hente spillere med 10 landskampe. Det er i bund og grund der den ligger, så kan man være skeptisk over egen udviklede spillere. Når AaB kun kan trække 7000 til en pokal semi mod AGF er det egen udviklede spillere som i det meste tegner holdet.
AaB har solgt Lukas Spalvis for et to-cifret millionbeløb. Sloth er ikke engang på bænken i Leeds, hvorfor det kan formodes, at de gerne vil af med ham hurtigst muligt, da han alligevel ikke tilføjer værdi i deres førsteholdskampe. Hvorfor skulle vi ikke have den økonomiske formåen?
2.
Jeg er ikke skeptisk overfor vores egen udviklede spillere, og det fremgår ikke i min indlæg. De udvikler sig i det tempo, som de skal og er begge inde over landsholdet i deres årgange. Det ændrer dog ikke på, at Sloth har et højere spillemæssige niveau, og vi godt kunne bruge en midtbanespiller, som kunne tilføje mere konkurrence og har landsholdsniveau.
3.
Hvordan kan du danne en sammenhæng imellem 7.000 tilskuere til en pokalkamp og tilføjelse af Casper Sloth?
Lasse Nielsen fra OB er transferfri til sommer. Hvor meget jeg end elsker tanken om hjemmeavlede spillere på holdet, er det min vurdering, at Lasse Nielsen ganske enkelt vil kunne gøre det bedre i midterforsvaret ved siden af den nye svensker, end Blåbjerg og Kasper Pedersen vil kunne. Jeg så gerne Lasse Nielsen i truppen, og så kunne man overveje at udleje Kasper Pedersen eller Morten Rokkedahl en sæson.
-
FlæskeFrank
- Allstar

Jeg tror vi fleste godt kunne se Lasse Nielsen i AaB dengang han var kontraktfri i FCV, men synes at de to år i OB og den udvikling som har været i AaB sideløbende gør, at Lasse Nielsen ikke længere er aktuel hos.
Jeg er stadig af den overbevisning, at der bliver hentet en ekstra forsvarsspiller ind. Enten venstreback eller en midterforsvarer som kan konkurrere med Holgersson, Blåbjerg og Kasper P.
Jeg er stadig af den overbevisning, at der bliver hentet en ekstra forsvarsspiller ind. Enten venstreback eller en midterforsvarer som kan konkurrere med Holgersson, Blåbjerg og Kasper P.
- FlæskeFrank
Der er nu ved at være god egen-kapital og ordentlighed i økonomien, men bruges mange også penge på fysiske og praktiske vilkar, og jeg tror ikke tiden er kommet til sats i stærkere spilletrup, når U19 truppen har lovende spillere. Den økonomiske formåen håndteres fortsat med omhu, og det mener jeg også er korrekt.Arendt skrev:1.634 skrev:Arendt skrev:Ret uenig.634 skrev:Det kan aldrig blive AaBs ansvar og forpligtelse at genstarte hans karriere, og AaB har mange spillere som byder sig til midtbane. At påstå at Casper Sloth kan hentes og sælges til en indtægt mere end dem, han skal holde ude fra AaBs spilletid finder jeg ikke sandsunligt.Arendt skrev:Jeg håber stadig, at vi henter Casper Sloth tilbage fra Leeds.
AaB har solgt Lukas Spalvis for et to-cifret millionbeløb. Sloth er ikke engang på bænken i Leeds, hvorfor det kan formodes, at de gerne vil af med ham hurtigst muligt, da han alligevel ikke tilføjer værdi i deres førsteholdskampe. Hvorfor skulle vi ikke have den økonomiske formåen?
2.
Jeg er ikke skeptisk overfor vores egen udviklede spillere, og det fremgår ikke i min indlæg. De udvikler sig i det tempo, som de skal og er begge inde over landsholdet i deres årgange. Det ændrer dog ikke på, at Sloth har et højere spillemæssige niveau, og vi godt kunne bruge en midtbanespiller, som kunne tilføje mere konkurrence og har landsholdsniveau.
3.
Hvordan kan du danne en sammenhæng imellem 7.000 tilskuere til en pokalkamp og tilføjelse af Casper Sloth?
Jeg er ikke sikker på at Sloth har et højere niveau, og i tilbage blikket kan jeg ikke lade være med at tænke, var det virkelig nødvendigt med Bjørn Kristensen, Allan K Jepsen og Duncan.
Jeg mener AaB har rigtig mange fans, som gerne vil følge holdet, men som alt for sjældent kommer til hjemmekampe, og deraf manglende intægter til at indfri forventninger. Hvis Sloth kan tiltrække marginal-tilskuere til at komme oftere til hjemmekampe gir det god mening at hente ham. Jeg tror bare slet ikke spiller-profilen Casper Sloth er tilskuer-magnetten.
Jeg forventer ikke at være ret meget ved debatside i de kommende dage.
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
Smider lige en gammel kending på banen. Michael Lumb. Han er transferfri til sommer. Hvis ahlmann skal have samme skadesfrekvens næste år, kunne det være optimalt med et dygtigt alternativ. Jeg ved godt Bardhec kommer op fra U19, men en 1årig kontrakt til Lumb ville jeg finde ideelt.
Jeg savner Winsnes
-
FlæskeFrank
- Allstar

Kan vi ikke lige blive enige om, at Duncan intet har at gøre i den ligning. Han var nødvendig. Synes endda springet fra Allan K til Bjørn Kristensen er næsten ligeså stort som springet fra Duncan til Allan K.634 skrev:Jeg er ikke sikker på at Sloth har et højere niveau, og i tilbage blikket kan jeg ikke lade være med at tænke, var det virkelig nødvendigt med Bjørn Kristensen, Allan K Jepsen og Duncan.
Hvis du endelig skal tage en fra vintervinduet januar 2011, så er det Michael Lumb. Hans straffe mod Silkeborg gør stadig ondt langt ind i sjælen. At jeg så godt kan se ham i AaB igen skyldes at han skal have en anden rolle end dengang.
- FlæskeFrank
Lumbs straffe mod Silke blev påvist forkert dommerkendelse med TV, det var der i hvertfald meget hype om. Ham havde jeg helt glemt, og vel gerne være fri for ham. Vi kender jo ikke resultatet af ikke at have hentet lejesvende i 2011, og var der ikke gået efter dem havde måske været andre som havde taget udfordringen op.FlæskeFrank skrev:Kan vi ikke lige blive enige om, at Duncan intet har at gøre i den ligning. Han var nødvendig. Synes endda springet fra Allan K til Bjørn Kristensen er næsten ligeså stort som springet fra Duncan til Allan K.634 skrev:Jeg er ikke sikker på at Sloth har et højere niveau, og i tilbage blikket kan jeg ikke lade være med at tænke, var det virkelig nødvendigt med Bjørn Kristensen, Allan K Jepsen og Duncan.
Hvis du endelig skal tage en fra vintervinduet januar 2011, så er det Michael Lumb. Hans straffe mod Silkeborg gør stadig ondt langt ind i sjælen. At jeg så godt kan se ham i AaB igen skyldes at han skal have en anden rolle end dengang.
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester