Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
PeterS
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af PeterS » 14. jan 2015, 16:50

Tobias Sana ude af billedet, han skifter til Malmø.

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af mich1596 » 14. jan 2015, 21:10

Forza skrev:
mich1596 skrev:Der er ikke noget der er umuligt.....men dejligt med lidt aktivitet....."håbede faktisk på Zohore" men.......alt har vist sig muligt i AaB:_)
Zohore ville være en hjernedød handel. Vi har angribere nok med kæmpe potentiale. Han har aldrig bevidst noget udover at han er tung i røven (som slet ikke passer ind til vores spillestil) og så er han efter omstændighederne sandsynligvis ret dyr.

Håber meget på en træner da dette er alfa omega at få på plads hurtigst muligt så fremtiden kan planlægges ift. kontraktforlængelser + nye signinger til sommer.
Ja....Men har vi en stil? vi skal ikke ret langt tilbage før dunken var en frelser "in spe" ved godt vi har spillet noget fantastisk fodbold i mesterskabs sæsonnen, men ligefrem at kalde en boksangriber (ikke nødvendigvis zohore) en hjernedød ide......det er altså efter min bedste overbevisning at undlade at betragte fakta omkring de 4 angribere vi kan stille med 5 hvis du vælger at regne ene for angriber.
1 Helenius.....der selv betragter sig som en bedre oplægger end målscore, i mine øjne teknisk god, har taget på, og er god at spille bolden op på.
2 AK væver type der kan det uventede.....men han er næppe en bokstype....
3 Jønson.....er i mine øjne lige så meget offensiv midt ....eller kant .....fantastisk drive med bolden i medløb...måske den bedste til det i suppen.
4 V Ahlmann...... yep.......skriv selv
5 Boksangriber efterlyses....det er i mine øjne ikke "hjernedødt"
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af mich1596 » 14. jan 2015, 21:19

jonas386 skrev:
Forza skrev:
mich1596 skrev:Der er ikke noget der er umuligt.....men dejligt med lidt aktivitet....."håbede faktisk på Zohore" men.......alt har vist sig muligt i AaB:_)
Zohore ville være en hjernedød handel. Vi har angribere nok med kæmpe potentiale. Han har aldrig bevidst noget udover at han er tung i røven (som slet ikke passer ind til vores spillestil) og så er han efter omstændighederne sandsynligvis ret dyr.

Håber meget på en træner da dette er alfa omega at få på plads hurtigst muligt så fremtiden kan planlægges ift. kontraktforlængelser + nye signinger til sommer.
Er han ikke også pt på en lejeaftale i Göteborg?
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... ub/5357640" onclick="window.open(this.href);return false;
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 15. jan 2015, 21:32

Søren Christensen er på free transfer og kunne være et godt supplement til midtbanen, nu hvor Mathias Wichmann har fået ophævet sin kontrakt.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

ebbejeppe
2. div
2. div

Indlæg af ebbejeppe » 16. jan 2015, 08:00

Arendt skrev:Søren Christensen er på free transfer og kunne være et godt supplement til midtbanen, nu hvor Mathias Wichmann har fået ophævet sin kontrakt.
Søren Christensen ville bestemt være en forstærkning, men han har givet tydeligt udtryk for, at han ønsker at komme til udlandet. Så en transfer til AaB er nok temmelig usandsynlig

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 16. jan 2015, 10:30

Så sker der måske endelig noget. Iflg. Nordjyske forhandler AaB samt Esbjerg med Kevin Mensah.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 16. jan 2015, 11:25

frederikshavneren skrev:Så sker der måske endelig noget. Iflg. Nordjyske forhandler AaB samt Esbjerg med Kevin Mensah.
Hvis han vælger at rejse nordpå er det maks en sommertransfer. Viborg vil op i år, så de sælger ikke et spiller der kan hjælpe dem i den mission, med mindre Gaarde kaster penge nok på bordet til erstatning.

Reyad
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Indlæg af Reyad » 16. jan 2015, 11:28

Jeg har ikke været imponeret over Kevin Mensah, de gange jeg har set ham i Superligaen. Jeg har svært ved at se ham, som en forstærkning af vores start-11. Både nu og i fremtiden. Jeg håber, jeg tager fejl.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 16. jan 2015, 12:05

Som den utaknemmelige fan jeg er, er jeg heller ikke specielt begejstret over Mensah. Ville have været det. hvis vi havde skrevet med ham i sommers, men nu...

Vi har på kanten: Enevoldsen(som vi forhåbentlig forlænger med), Bruhn, Børsting og Thrane. Nikolaj Thomsen forsvinder nok til sommer. Enevoldsen vil måske hellere spille andetsteds på banen, men "var" rigtig god på kanten og i mine øjne stadig rigtig god her. Bruhn og Børsting har vist de kan spille kant. Thrane har jeg store forventninger til. Altså vil Mensah være kant nr. 4. Og så har jeg ikke regnet Gilli med i ligningen.

Står vi til sommer uden Enevoldsen og Thomsen, så er det lidt urutineret tilgang med Mensah. Så kan det selv være, at jeg vil sige, at vi mangler en Wichmann!!!
- FlæskeFrank

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 16. jan 2015, 12:23

hvad blev det egentligt til med det pressemøde?

Brugeravatar
PFA
2. div
2. div
Geografisk sted: Aabybro

Indlæg af PFA » 16. jan 2015, 12:24

Mensah er måske ikke lige så teknisk som Kusk er, men han vil kunne bidrage med en masse speed på kanten, noget som vil være utrolig giftigt i vores omstillingsspil. Når nu ikke pengene var der til Sana, så virker det her fornuftigt, Mensah er kun 23 og har før været i kikkerten hos store klubber. En ung spiller med et lidt u forløst talent, som med lidt held og dygtighed kan blomstre i AaB. Er slet ikke så lunken over den her handel.

ebbejeppe
2. div
2. div

Indlæg af ebbejeppe » 16. jan 2015, 12:57

PFA skrev:Mensah er måske ikke lige så teknisk som Kusk er, men han vil kunne bidrage med en masse speed på kanten, noget som vil være utrolig giftigt i vores omstillingsspil. Når nu ikke pengene var der til Sana, så virker det her fornuftigt, Mensah er kun 23 og har før været i kikkerten hos store klubber. En ung spiller med et lidt u forløst talent, som med lidt held og dygtighed kan blomstre i AaB. Er slet ikke så lunken over den her handel.
Jeg er for så vidt enig hele vejen - det, der overrasker mig er, at man vælger at tilføre en ung kantspiller, når vi pt. har Thomsen, Ene, Bruhn, Børsting, Thrane, Gilli og for så vidt Patrick, der kan dække samme position. Og ja, Thomsen har snart være fortid, Ene benyttes helt fremme og de to sidstnævnte banker ikke umiddelbart på til en start på kanten - men der er stadig Børsting, Thrane og Bruhn.

Især med Wichmans afgang og Augus udløb til sommer håber jeg på, at man istedet finder noget til den centrale midt, hvor vi i øjeblikket kan bruge øget konkurrence/en ung, lovende spiller, der er klar til at tage over, hvis vi oplever formdyk

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 16. jan 2015, 13:12

Hvorfor omtales Mensah konsekvent som kantspiller? Han har lige så ofte spillet 10'er eller "andenangriber".

Og hvorfor omtales han som et talent? Han er 23 år, og har vel snart rundet 100 seniorkampe. Sidste år lavede han alligevel 7 mål - flere end lignende spillertyper som Rasmus Falk, Danny Olsen og Rasmus Jönsson.

På minussiden taler det selvfølgelig, at vi stadig har til gode at se om hans ledbånd holder efter en halvsæson på sidelinjen.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 16. jan 2015, 13:40

Yankee skrev:Hvorfor omtales Mensah konsekvent som kantspiller? Han har lige så ofte spillet 10'er eller "andenangriber".

Og hvorfor omtales han som et talent? Han er 23 år, og har vel snart rundet 100 seniorkampe. Sidste år lavede han alligevel 7 mål - flere end lignende spillertyper som Rasmus Falk, Danny Olsen og Rasmus Jönsson.

På minussiden taler det selvfølgelig, at vi stadig har til gode at se om hans ledbånd holder efter en halvsæson på sidelinjen.
Kevin Mensah er en meget interessant spiller, ham ser jeg gerne i AaB. Mensah kan spille flere forskellige pladser, men vigtigst af alt så er han kreativ, hurtig og driblestærk. Mensah har mange af de kvaliteter som vi så tydeligt manglede i efteråret.

Mensah gjorde det overraskende godt på et svagt Viborg hold da de var i Superligaen. Det der taler imod Mensah og her er jeg helt enig med dig, det er den drilske skade som plagede Mensah i efteråret. Vi har rigeligt af offensive spillere med skadesproblemer.

Det kan vel godt tænkes at Gaarde indgik en aftale med Viborg da viborgenserne fik Wichmann kvit og frit.
Om Mensah foretrækker fiskerne ved jeg ikke, nu har de fået endnu flere penge på kontoen i det vestjyske efter endnu et imponerende salg.

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 18. jan 2015, 11:32

Efterhånden er handlingslammelsen i vores ledelses ved at være skræmmende, vi er en måned fra opstart og en af de vigtigste kampe i klubbens historie, og vi har stadig ikke set skyggen af en forstærkning eller en ny træner.

Gaarde skal snart til at vise sit værd nu, vi mangler desperat en angriber og en back, også gerne en midterforsvarer til at tage over for Kenneth Emil, som desværre ikk har niveauet.

Hvis ikk vi skal få en ordentlig en på hatten af Brugge, skal der handles nu!
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Re: Sv: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Kristian » 18. jan 2015, 11:46

Brent skrev:Efterhånden er handlingslammelsen i vores ledelses ved at være skræmmende, vi er en måned fra opstart og en af de vigtigste kampe i klubbens historie, og vi har stadig ikke set skyggen af en forstærkning eller en ny træner.

Gaarde skal snart til at vise sit værd nu, vi mangler desperat en angriber og en back, også gerne en midterforsvarer til at tage over for Kenneth Emil, som desværre ikk har niveauet.

Men hvilken verden er det lige i, hvor vi skal forvente 3 spillere. Vi kan vist kun forvente en midtbanespiller til bredden.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 18. jan 2015, 11:51

Kristian skrev:
Brent skrev:Efterhånden er handlingslammelsen i vores ledelses ved at være skræmmende, vi er en måned fra opstart og en af de vigtigste kampe i klubbens historie, og vi har stadig ikke set skyggen af en forstærkning eller en ny træner.

Men hvilken verden er det lige i, hvor vi skal forvente 3 spillere. Vi kan vist kun forvente en midtbanespiller til bredden.

Præcis og jeg synes også man har været meget tydelig i kommunikationen. Vinduet var lukket indtil Wichmann skiftede, hvorefter Gaarde åbnede op for, at vi kunne hente en erstatning til midtbanen. Jeg forventer i hvert fald ikke mere, og er fint tilfreds så længe vi kan holde fast i resten af truppen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 18. jan 2015, 13:20

Hanga skrev:
Kristian skrev:

Præcis og jeg synes også man har været meget tydelig i kommunikationen. Vinduet var lukket indtil Wichmann skiftede, hvorefter Gaarde åbnede op for, at vi kunne hente en erstatning til midtbanen. Jeg forventer i hvert fald ikke mere, og er fint tilfreds så længe vi kan holde fast i resten af truppen.
Vi skal have offensiv forstærkning til midtbanen. Det er kun en fair forventning at forvente, at AaB er en top 4 klub og det klarer vi ikke kun ved kun at hente fra ungdomsholdet. Jeg synes holdet skal være stærkt lokalt forankret, men ambitioner og at spille med 11 lokale går trods alt ikke hånd i hånd og vi mangler nogen til at fodre alle vores angribere, så en eller to af dem måske slår til. Derudover bør Gaarde holde øjne og øre åbne ifht. venstre backs, som kan lejes i et halvt år. Blåbjerg er en fin spiller, men ikke født back og synes ikke Patrick skal spoleres med at spille en plads han ikke er god til + han jo er første reserve til en del pladser.

Til sommer bør vi se på at få sendt KEP videre og hentet en bedre stopper. Mon ikke der er stor chance for, at Kent gerne vil have Junior med til Odense. Det synes jeg egentlig han skal have lov til, hvis han spørger. Vores mest rutinerede midterforsvar og styrmand i forsvaret må bare ikke koge så meget så tit som KEP gør.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 18. jan 2015, 13:40

thomasjn skrev: Vi skal have offensiv forstærkning til midtbanen. Det er kun en fair forventning at forvente, at AaB er en top 4 klub og det klarer vi ikke kun ved kun at hente fra ungdomsholdet. Jeg synes holdet skal være stærkt lokalt forankret, men ambitioner og at spille med 11 lokale går trods alt ikke hånd i hånd og vi mangler nogen til at fodre alle vores angribere, så en eller to af dem måske slår til. Derudover bør Gaarde holde øjne og øre åbne ifht. venstre backs, som kan lejes i et halvt år. Blåbjerg er en fin spiller, men ikke født back og synes ikke Patrick skal spoleres med at spille en plads han ikke er god til + han jo er første reserve til en del pladser.

Til sommer bør vi se på at få sendt KEP videre og hentet en bedre stopper. Mon ikke der er stor chance for, at Kent gerne vil have Junior med til Odense. Det synes jeg egentlig han skal have lov til, hvis han spørger. Vores mest rutinerede midterforsvar og styrmand i forsvaret må bare ikke koge så meget så tit som KEP gør.
Det kan godt være du (og mange af os andre) forventer at vi er en top 4-klub, men en fair forventning ville være at tro på hvad klubben melder ud. Den siger at vi budgetterer med top 6, og at vi skal have økonomisk balance i driften.

Hvis du holder dig til de forventninger, fremfor at regne med vi får tilført spillere der kan hjælpe os til toppen, så er der en chance for du undgår at blive alt for skuffet i dette transfervindue.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 18. jan 2015, 15:59

WTF ?? En af de vigtigste kampe i klubbens historie ???
Den er da ikke i nærheden af at være det!
Jeg ser det som en bonus kamp. Skaber vi et godt resultat og kommer videre (Hvilket jeg ikke tror en forstærkning fra eller til kommer til at ændre på) Så er det fedt.
Ryger vi ud.. Tja så ryger vi ud. På ingen måde noget som kan pisse mig af.

De vigtige kampe var kval kampene, hvor vi kom ind og fik del i millionerne.
Alt hvad der kommer der efter er bare en bonus i min verden.

Låst