Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Gamen

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gamen » 27. maj 2015, 01:09

Arendt skrev: I forhold til om svenskernes hold er mere talentfuldt end danskernes, så har Sverige John Guidetti fra Celtic, Victor Nilsson i Benfica, Oscar Hiljemark i PSV, Branamir Hrgota fra Borussia Mönchengladbach, Mathias Johansson fra AZ Alkmaar, Sam Larsson fra Heerenveen og Simon Tibbling fra Groningen. Mange af disse spillere spiller ikke i weekenden for førsteholdet.

På danskernes hold har vi Pierre-Emilie Højbjerg fra Bayern München, Lucas og Viktor Fischer fra Ajax, Jores Okore fra Aston Villa, Jannik Vestergaard fra Werder Bremen, Alexander Scholz fra Standard Liege, Lasse Vigen fra Fulham, Yussuf Poulsen fra RB Leipzig og Frederik Sørensen fra Hellas Verona.

Derudover har vi Uffe Bech, Nikolaj Thomsen, Christian Nørgaard og Jonas Knudsen som også snart spiller i udlandet. Jeg er ikke rigtig enig med dig.
Lucas har været ude af holdet i Ajax i en lang periode.
Viktor Fischer har været skadesramt, og var også meget op og ned i Ajax inden sin skade, på trods af hans åbenlyst store talent.
Okore har været meget skadet, men er klart et af Nordens største forsvarstalenter lige nu.
Jannik Vestergaard har endelig fået startplads i Bremen, men var jo altså reserve i Hoffenheim til sidst.
Lasse Vigen har været skadet i 5 måneder og er først lige blevet klar for 3-4 uger siden - det er nok tvivlsomt om han er i superform.
Frederik Sørensen har spillet 10 kampe hele sæsonen i Verona.
Yussuf Poulsen har haft en super-sæson i RB Leipzig - han er god.

Branimir Hrgota er et stort talent, som dog nok kommer mere til sin ret i en mindre Bundesliga-klub. Med salget af Max Kruse kommer Gladbach til at lave et par store offensive indkøb inden næste sæsons CL, og så skifter han nok.
Simon Tibbling, Mattias Johansson og Sam Larsson spiller fast i Eredivisie, hvor især Larsson har været en stor profil siden skiftet fra IFK Göteborg.
Oscar Hiljemark var fast mand sidste år, men grundet skader og trænerskifte er han ude i kulden hos PSV. Skifter i dette vindue.
John Guidetti er muligvis et større angrebstalent end Nicklas Bendtner var, og har også imponeret meget de gange han har været udlejet til Feyenoord og nu Celtic.
Issac Kiese Thelin spiller fast i Ligue 1 for Bordeaux.
Ludwig Augustinsson er det største back-talent i Superligaen.
Simon Gustafson er Allsvenskans pt. mest interessante spiller og scoutes af alle belgiske og hollandske storklubber. Har været fulgt af både Anderlecht og Club Brügge igennem det meste af et år.
Kæmpetalentet Melker Hallberg misser nok desværre slutrunden pga. en skade.

Svenskerne halter måske efter i centerforsvaret, især nu hvor Alexander Milosevic har været skadet og nok ikke er i form til EM. Deres backpar er stærkere end vores, deres angreb er stærkere end vores. Midtbanen er i Danmarks favør, men ellers synes jeg Sverige har det bedste hold. Og har også leveret bedre resultater end DK, bl.a. med sejre ovre Frankrig og Serbien (som slog Spanien ud). Men vi får se om 14 dage, når de tørner sammen i Lyngby :-)

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 27. maj 2015, 10:11

Fart og kreativitet.
Som jeg ser det må det klart være førsteprioriteten i transfervinduet. Hvis vi mister Ene og Thomsen så står vi uden to af truppens mest kreative spillere, hvilket gør behovet for forstærkning endnu mere udtalt. I den nuværende trup mangler vi i den grad spillere som kan gøre det uventede, som har fart og som kan afdrible modstandere. Vi har en del kantspillere i truppen, men jeg ser absolut ikke Thrane, Børsting, Gilli eller Bruhn som løsningen.

Det er bare at se forårets kampe som for en stor dels vedkommende har været elendige. Når modstandererne parkerer bussen og står godt så har vi enorme problemer med at skabe chancer, hvilket bl.a. skyldes at vi spiller enormt forudsigeligt.

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 27. maj 2015, 10:15

frederikshavneren skrev:Fart og kreativitet.
Som jeg ser det må det klart være førsteprioriteten i transfervinduet. Hvis vi mister Ene og Thomsen så står vi uden to af truppens mest kreative spillere, hvilket gør behovet for forstærkning endnu mere udtalt. I den nuværende trup mangler vi i den grad spillere som kan gøre det uventede, som har fart og som kan afdrible modstandere. Vi har en del kantspillere i truppen, men jeg ser absolut ikke Thrane, Børsting, Gilli eller Bruhn som løsningen.

Det er bare at se forårets kampe som for en stor dels vedkommende har været elendige. Når modstandererne parkerer bussen og står godt så har vi enorme problemer med at skabe chancer, hvilket bl.a. skyldes at vi spiller enormt forudsigeligt.
Rurik Gislason er et godt bud, mens der gerne må komme en venstrebenet højre kant, som er kampafgørende og kan udfordre modstandernes forsvar.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Kenneth K » 27. maj 2015, 10:46

15-17 millioner? Bon voyage!

Men Thomsen vil blive savnet. Han knokler altid som en hest, og har samtidig overblikket og de tekniske evner til at iscenesætte sine medspillere samt sætte sine modspillere. En yderst sjældent set kombination; ikke bare i Danmark, men også internationalt.

Samtidig virker Thomsen som typen, der har psyken til at kunne håndtere den modgang, som mange andre har så svært ved, når de rejser fra en rolle som profil i Superligaen, til en meget mindre markant rolle i en stærkere liga.

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 27. maj 2015, 10:53

15 millioner for Thomsen? Så er det bare om at tage pengene og løbe. Sådan et tilbud får vi aldrig igen.

Rurik Gislason skal under ingen omstændigheder til AaB. Han kan løbe, men som regel løber han de forkerte steder hen og i vejen for sine medspillere. Manden har absolut ingen taktisk forståelse eller teknisk snilde og spiller generelt med hovedet oppe i røven. Nej tak til ham.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 27. maj 2015, 11:03

Ud fra melding på Twitter vil jeg gætte på op til 2 mio euro, måske får vi lidt mindre i hånden nu.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 27. maj 2015, 11:48

Eksil skrev:Ud fra melding på Twitter vil jeg gætte på op til 2 mio euro, måske får vi lidt mindre i hånden nu.
HVilken melding på Twitter henviser du til?

Jeg er desværre enig. Jeg tror ikke nødvendigvis prisen bliver på 15-17 mio.

Det virker til at ekstra bladet er den eneste kilde på historien og iflg. det jeg har læst gisner de kun om prisen. Erfaringen med AaB's salgshistorik gør at det virker sandsynligt den er lavere.

Thomsen har masser af kvaliteter men en pris på dette beløb ville være fantastisk. Vi har brug for en mere afgørende midtbanespiller lidt a la Kusk da han var her. Det er Thomsen desværre for sjældent.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Gamen

Indlæg af Gamen » 27. maj 2015, 12:58

Uden at spekulere for meget i det, så læste jeg for nyligt at et svensk medie spekulerede i at Blomqvist har det meget svært i Aalborg lige nu. Om det udelukkende var fordi at han ikke har fået andet end én kamp ved jeg ikke.

I og med at bl.a. IFK var villig til at betale det samme som os (1,1 mio.) da vi købte ham, så er det vel ikke urealistisk at han flytter tilbage til Allsvenskan hvis han heller ikke rigtig bliver brugt under en ny træner.
Han virkede noget forknyt og tilbageholdende i det interview der var med ham på Kanal Sport, og selvom man ikke skal tolke alverden ud fra det, så har der altså været meget stille omkring ham.

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 27. maj 2015, 13:38

Gamen skrev:Uden at spekulere for meget i det, så læste jeg for nyligt at et svensk medie spekulerede i at Blomqvist har det meget svært i Aalborg lige nu. Om det udelukkende var fordi at han ikke har fået andet end én kamp ved jeg ikke.

I og med at bl.a. IFK var villig til at betale det samme som os (1,1 mio.) da vi købte ham, så er det vel ikke urealistisk at han flytter tilbage til Allsvenskan hvis han heller ikke rigtig bliver brugt under en ny træner.
Han virkede noget forknyt og tilbageholdende i det interview der var med ham på Kanal Sport, og selvom man ikke skal tolke alverden ud fra det, så har der altså været meget stille omkring ham.
Der er nok ingen tvivl om at han ikke finder det særlig interessant at spille reserveholdskampene med en flok U19 spillere. I en sammenligning med Kusk, så har Kusk jo været en bragende succes i Twente.

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 27. maj 2015, 17:11

Udover Larsson fra Granada skulle Bruninho fra HB Køge også være en spiller AaB holder øje med. Han er så vidt jeg ved højre kant.
Jeg savner Winsnes

Arendt
Landshold
Landshold

Indlæg af Arendt » 27. maj 2015, 17:15

Martino skrev:Udover Larsson fra Granada skulle Bruninho fra HB Køge også være en spiller AaB holder øje med. Han er så vidt jeg ved højre kant.
Teknisk utrolig stærk, venstrebenet og målfarlig. Kan udvikle sig meget rent taktisk, da han er en udisciplineret spiller.

AalBoyeBK
1. div
1. div

Indlæg af AalBoyeBK » 27. maj 2015, 17:18

Hvad fanden skal vi bruge Daniel Larsson til? Nægter at tro på der er noget i den historie, det er jo ikke fordi vi går og mangler angribere.

Bruninho er spændende dog, venstrebenet højre kant der minder lidt om en Hulk-light når jeg har set ham. Nok ikke klar til at gå direkte ind i startopstillingen nu, men helt sikkert en spiller med potentiale.
Synes vi mangler venstrebenede i vores trup for tiden.

I øvrigt et klip fra HB Køges sejr over Vendsyssel i weekenden med netop Bruninho: https://instagram.com/p/3Han3fAJ-c/

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 27. maj 2015, 17:47

Martino skrev:Udover Larsson fra Granada skulle Bruninho fra HB Køge også være en spiller AaB holder øje med. Han er så vidt jeg ved højre kant.
Men han er altsaa 26 om et halvt aar, saa med mindre han kan gaa direkte ind i star-11'eren, kan jeg ikke se fornuften i saadan et koeb. Hvis man dog ser ham som en betydelig forstaerkning i forhold til de unge, saa er det naturligvis cool nok, da han naeppe koster alverden. Men hvis han er det loeb han nok ikke rundt i bunden af 1.div.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 27. maj 2015, 17:56

Buzz Killington skrev:
Men han er altsaa 26 om et halvt aar, saa med mindre han kan gaa direkte ind i star-11'eren, kan jeg ikke se fornuften i saadan et koeb. Hvis man dog ser ham som en betydelig forstaerkning i forhold til de unge, saa er det naturligvis cool nok, da han naeppe koster alverden. Men hvis han er det loeb han nok ikke rundt i bunden af 1.div.

Nuff said

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 27. maj 2015, 18:13

AalBoyeBK skrev:Hvad fanden skal vi bruge Daniel Larsson til? Nægter at tro på der er noget i den historie, det er jo ikke fordi vi går og mangler angribere.

Bruninho er spændende dog, venstrebenet højre kant der minder lidt om en Hulk-light når jeg har set ham. Nok ikke klar til at gå direkte ind i startopstillingen nu, men helt sikkert en spiller med potentiale.

I øvrigt et klip fra HB Køges sejr over Vendsyssel i weekenden med netop Bruninho: https://instagram.com/p/3Han3fAJ-c/
Daniel Larsson spillede kant i Valladolid men jeg er også lidt lunken ved ham.
Jeg savner Winsnes

Arendt
Landshold
Landshold

Indlæg af Arendt » 27. maj 2015, 18:21

Martino skrev:
AalBoyeBK skrev:Hvad fanden skal vi bruge Daniel Larsson til? Nægter at tro på der er noget i den historie, det er jo ikke fordi vi går og mangler angribere.

Daniel Larsson spillede kant i Valladolid men jeg er også lidt lunken ved ham.
Bliver et nej herfra.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 27. maj 2015, 19:25

Hvor har du læst/hørt disse rygter ?

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 27. maj 2015, 20:00

Fra en journalist jeg kender, meeeeen jeg tænker Gaarde har en blok med mange spillere, som kan komme i spil alt efter hvilke scenarier der udspiller sig i AaB i løbet af sommeren. :danmarkfan:
Jeg savner Winsnes

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 27. maj 2015, 20:53

Eksil skrev:Ud fra melding på Twitter vil jeg gætte på op til 2 mio euro, måske får vi lidt mindre i hånden nu.
Jamen, 2 millioner Euro er vel også - lige knap og nap - 15 millioner kr. Og vi siger bare ja tak og amen.

Og i øvrigt: Vi har bestemt ikke behov for flere 23-årige "udviklingsspillere", og vi har ikke den fornødne kvalitet blandt vores egen ungdomsspillere til at afløse Nikolaj Thomsen.

Vi skal handle ved Thomsensalg, og vi skal have etablerede skadesfri spillere direkte til startopstillingen. Vi skal ikke tro så blindt på vores egne spillere, at vi risikerer at ende som f.eks. Esbjerg i år.

9800
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Wurtz

Indlæg af 9800 » 27. maj 2015, 20:55

Gamen skrev:
Hovedet skrev: Enigknappen helt i bund, som de unge siger. Hér høster vi nogle frugter af en stærk økonomi. Jeg forestiller mig, at en 10-12 millioner anvendes til styrkelse af truppen, og den resterende sjat kommer ned til de mange andre millioner og samler noget støv :-)
Jeg tror en del af transferindtægterne går til at styrke klubben i henhold til den nye forretningsplan man har lagt, hvor man i høj grad satser på at opgradere faciliteter (træningsbaner, styrketræningsfaciliteter mm.), og styrke af organisationen, fordi det selvfølgelig også er en betydningsfuld faktor for at lokke spillere til.
Kunstgræsbanerne på AaB (og ikke mindst træningsbanen) er AGF-standard, og det vil de forbedre inden alt for længe. Det er uholdbart at skulle træne andre steder om vinteren, fordi ens egne faciliteter ikke holder niveau.
De ting du nævner er ikke noget man bruger overskuddet på. En investering på eksempelvis 5 mio vil blive afskrevet over (antageligvis) 10 år, så den vil belaste hvert regnskab de næste 10 år med 0,5 mio. Det er helt klart den rigtige vej at gå! Hvis man ønsker de bedste talenter må man sørge for de bedste faciliteter.

Låst