Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af thomasjn » 10. dec 2015, 10:49

Eksil skrev:David Boysen er en af første divisions største profiler og har scoret 11 mål som kant/sideangriber. Samtidig er hans kontrakt kun frem til sommer, så AaB kan hente ham gratis der eller billigt til vinter hvis Thomsen smutter. Han fejlede i Viborg, men tror også det handlede om et defensivt system.
Han fejlede jo big time i Viborg og var heller ikke videre overbevisende da Lyngby var i suppen. Kan ikke se han er manden vi skal hente. Så vil jeg næsten hellere have Akharraz.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 10. dec 2015, 13:11

David Boysen. Hedder han ikke Andreas Bruhn på nordjysk.
- FlæskeFrank

Alpa Chino
Superliga
Superliga

Indlæg af Alpa Chino » 10. dec 2015, 13:33

Nu er jeg ny på dette site, så nu skal jeg passe på med hvad jeg skriver :innocent:
Men hvad med Jens Stryger Larsen? Det virker ikke til at han har været en stor succes i Wien. Han kan både spille højre kant og højre back, og minder meget om Dalsgaard.

Mogens
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Indlæg af Mogens » 10. dec 2015, 13:41

Vi mangler vist ikke folk til de pladser, og hvis der endelig skal bruges penge på de pladser, skal der mere kvalitet til end Jens Stryger. Derudover har han spillet i bif...
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 10. dec 2015, 13:52

Jens Stryger er da ikke noget dårligt bud. Jeg kender ikke til hans situation i Østrig, men han kunne da være et bud på, formegentligt billige, spillere der er mulige at lokke til AaB.
Når det er sagt, så er jeg dog enig i at Stryger ikke er en spiller Gaarde bør have for meget opmærksomhed på. Som afløser for Dalsgaard synes jeg i den grad at Gilli har fortjent at få chancen. Hvis ikke vi kan give vores udviklingsspillere chancen når den opstår, og de tildels har grebet den, så synes jeg heller ikke det virker videre seriøst at slå sig på at være en klub der går op i spillernes udvikling. Vi skal ikke være som FCM der lukker en masse lort ud, og gør det helt modsatte.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 10. dec 2015, 14:04

FlæskeFrank skrev:David Boysen. Hedder han ikke Andreas Bruhn på nordjysk.
Det er jo rent hypotetisk, men tvivl på Bruhn ville være topscorer med 11 mål i 15 kampe i 1.div.

Boysen fejlede bl.a. i Viborg fordi kan ikke spiller forsvar særligt godt, men der er jo plads til at kanter kan freelance lidt mere i AaB.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 10. dec 2015, 15:45

Eksil skrev:
Det er jo rent hypotetisk, men tvivl på Bruhn ville være topscorer med 11 mål i 15 kampe i 1.div.

Boysen fejlede bl.a. i Viborg fordi kan ikke spiller forsvar særligt godt, men der er jo plads til at kanter kan freelance lidt mere i AaB.
Nemlig Thomsen og Børsting er ikke meget med i forsvarsspillet, eller not.
- FlæskeFrank

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 10. dec 2015, 15:54

FlæskeFrank skrev:
Eksil skrev:

Tidligere har en Kusk og Lucas sluppet afsted med en minimal indsats.

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 10. dec 2015, 16:01

Eksil skrev:
FlæskeFrank skrev:
Eksil skrev:

De var satme også væsentlig bedre end Boysen...!!!

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 10. dec 2015, 16:19

hje1980 skrev:
Eksil skrev:
FlæskeFrank skrev:
Eksil skrev:

Fordi manden ikke passer ind i et Ove C koncept, så han vel ikke nødvendigvis ubruglig?

swfc
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Midthimmerland

Indlæg af swfc » 10. dec 2015, 21:28

Eksil skrev:
hje1980 skrev:
Eksil skrev:
FlæskeFrank skrev:
Eksil skrev:

Fordi manden ikke passer ind i et Ove C koncept, så han vel ikke nødvendigvis ubruglig?

Hvad er chancen for at Boysen vil tage til Jylland igen? Væk fra Lyngby der rykker op? Come on!
AaB i hjertet

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 10. dec 2015, 22:12

swfc skrev:
Hvad er chancen for at Boysen vil tage til Jylland igen? Væk fra Lyngby der rykker op? Come on!
Hvis han ville rejse til Viborg vil han nok også rejse til Aalborg. Lyngby er i økonomiske problemer og kan få svært ved at forstærke til til SL.

Gamen

Indlæg af Gamen » 11. dec 2015, 02:51

Der er interesse for Guillermo Molins fra flere danske topklubber ifølge fotbollskanalen, men også fra AIK, UAE og Tyrkiet. Hans kontrakt udløber til sommer. Han har haft 2 korsbåndsskader indenfor de sidste 4 år, en i hvert knæ. Men han er en utroligt god spiller, både til at sætte sine medspillere op og til selv at afslutte. Var anfører i Malmö inden han blev skadet, og går altid forrest på banen.

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 11. dec 2015, 08:55

Kaalund søger nye udfordringer. Nu har han fikset Spalvis' og Ahlmanns korsbånd og ordnet Enevoldsens fusser, så han han har sikkert banket i bordet hos Gaarde og sagt "stik mig en semi-fodboldinvalid" :P
In verbis simus faciles

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 11. dec 2015, 09:27

Hvad er sandsynligheden for, at vi får en ny spiller i vintervinduet ?

Vi mister to: Raitala og Dalsgaard.

Forsvaret: Hvis Ahlmann vurderes til at være fuldstændig fit om 2-2½ måned. Så han kan spille alle kampene. Så kan Rokkedal eller Blåbjerg vel agerer reserve på pladsen. Så har vi vel fået en "tilgang".

Midtbane: Her mangler vi muligvis Augu. Han bliver nok ikke erstattet eller vil være halv reserve i foråret. Der er Bust og Kakeeto, som skal steppe op. Altså ingen ny her.

Midtbanen kan dog miste Blomquist pga. manglende spilletid og Thomsen pga. kvalitet. Så skal der måske hentes en ny. Men talent Børsting har snuppet en plads og måske andre kan gøre det. Ligesom Jönsson måske kommer herned.

Angrebet. Forventer status quo. Tror ikke Spalvis bliver solgt. Vi får Ahlmann hjem, men mon ikke han eller Pohl udlejes i foråret. Vi har for mange angribere(Spalvis, Enevoldsen, Jönsson, Helenius, Pohl og Ahlmann).

Så selv med afgangen af Raitala og Dalsgaard, så har vi numerisk nok til pladserne. Vi spillede i efteråret 21 kampe(20/7-7/12), mens foråret byder på maks. 19 kampe(15 SL og op til 4 pokalkampe). Foråret løber fra 28/2-29/5, altså 1½ måned mindre til 2 kampe færre. Efteråret havde i snit 5 kampe/måneden, mens foråret kan have lige over 6 kampe/måneden.

Så jeg tror, at vi kan forvente et kedeligt transfervindue. Man vil kunne forsvare at sy pengene ind i madrassen istedet.
- FlæskeFrank

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 11. dec 2015, 09:45

Er det mig eller er et forsvar bestående af KEP, Pedersen, Blåbjerg, PK, Ahlmann og Gilli ikke mindst en for lidt, især med tanke på Ahlmanns knæ?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 11. dec 2015, 10:28

Jeg ser også gerne en ekstra i forsvaret, men tror ikke på det.

Hvis fornemmelsen er at Ahlmann er hel klar(trods alt 1½ år siden hans skade), så vil han kunne spille 14-15 kampe i foråret uden problemer og dermed flere kampe end han og Raitala spillede tilsammen i efteråret.

Jeg tror ikke, at man skriver med f.eks. Kristian Pedersen fra HB Køge, hvis man nogenlunde forventer Ahlmann tilbage. Det vil være for meget navn til bænken.

Har svært ved at påberåbe sig yderligere til de centrale pladser(KEP, Kasper P og Blåbjerg). Her er vi kvalitets- og navnemæssigt fint besat. Ingen af dem plejer at være skadet i længere tid. Højrebacken har vi den solide og den spændende spiller til pladsen.

Så vi mangler "kun" en 2.-3. reserve. Starteren og 1. reserven har vi. Mon ikke f.eks. Rokkedal kan være 3. reserve ? Og hvem i den nuværende trup har ikke spillet højreback på reserveholdet ?

Ellers kan vi jo hente Anders Due i FCV. Han kan jo både spille venstre back og venstre kant.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 11. dec 2015, 10:41

Problemet er vel lige så meget at de nævnte 6 forsvarsspillere ikke holder ret højt niveau. I min verden er det kun KEP og Ahlmann, der er gode nok til toppen af Superligaen.

I efteråret lukkede vi næsten lige så mange mål ind som København og Midtjylland tilsammen, så vi har ikke brug for at blive endnu mere sårbare bagude.

9000AaB
Superliga
Superliga
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Indlæg af 9000AaB » 11. dec 2015, 10:49

Yankee skrev:Problemet er vel lige så meget at de nævnte 6 forsvarsspillere ikke holder ret højt niveau. I min verden er det kun KEP og Ahlmann, der er gode nok til toppen af Superligaen.

I efteråret lukkede vi næsten lige så mange mål ind som København og Midtjylland tilsammen, så vi har ikke brug for at blive endnu mere sårbare bagude.

Arhhh Kasper Pedersen klarer sig rigtig godt, og det var trods alt ham der har scoret nogle af de vigtige mål i dobbelt sæsonen.

Men højre bak er Kristensen ikke aktuelt i min verden som fast mand, han er ikke offensiv nok, og i forhold til Gilli er det svært at have et billede af, før han har spillet 4-5 kampe i træt, så lad os nu give ham en chance inden vi kan sige han ikke er til en topklub niveau i DK.

Og til sidst Blåbjerg har jeg ALTID syntes var en skod spiller MEN vil gerne bide mig i tungen og sige undskyld for mine vredesudbrud for i de sidste 4-5 kampe har han klaret sig upåklageligt i forsvaret både som VB og Central.

Men syntes stadig vi mangler en enkelt spiller til forsvaret, der måske er reserve men som kan udfordre de andre spillere på holdet yderligere.
Det skal ikke være en middelmådig spiller men en som kan hjælpe med at rykke lidt rundt i ny og næ.

Brugeravatar
Kristian60
1. div
1. div

Indlæg af Kristian60 » 11. dec 2015, 10:56

9000AaB skrev:Arhhh Kasper Pedersen klarer sig rigtig godt, og det var trods alt ham der har scoret nogle af de vigtige mål i dobbelt sæsonen.
Ét. Han scorede ét mål i double-sæsonen. Sidste runde, efter vi VAR blevet mestre.
Det været sagt så synes jeg han har gjort det glimrende i år.

Låst