Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
Patmand
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)

Indlæg af Patmand » 27. maj 2024, 21:27

Kasper skrev:
27. maj 2024, 16:23
Patmand skrev:
27. maj 2024, 16:15
Kasper skrev:
27. maj 2024, 15:12
Patmand skrev:
27. maj 2024, 14:59
Sønderhof skrev:
27. maj 2024, 10:41
Gnu skrev:
27. maj 2024, 10:09

Hvorfor bliver I ved med at foreslå spillere, som helt tydeligt ikke passer til strategien?
Jeg tror ikke man tror på strategien. Indtil der kommer en mere officiel udmelding fra SSE22, der hedder UDELUKKENDE gratis spillere, under 25, helst også under 23. Til en månedsløn på 30-60.000

Jeg løb lige spillere med udløb fra Superligaen igennem. Her er der ingen, realistiske, der passer på beskrivelsen: https://bold.dk/fodbold/stillinger/supe ... -har-udlob

Jo mere jeg fundere over det, jo mere lyder SSE's profil på hvad der scoutes efter, den samme ramme som de forhåndværende ejere af SønderjyskE og Esbjerg jagtede efter. Altså uforløste talenter uddannet i topklubber. Har James Gow (og/eller hvem der nu scouter) gudsbenåede evner til at spotte talenter, kan vi ende med spillere i kaliberen af Haji Wright, Mathias Jørgensen, Gyamfi og Tsimikas. Her efter 1.årsstatus, er det mere realistisk at det er mere Ask, Toku og Odada, end Widell-niveau.
Jeg mener det var ifm. vinterens transfervindue at jeg skrev, at mig bekendt er der aldrig nogen der er lykkedes med en strategi, der består i udelukkende at hente billige spillere fra inferiøre rækker og forblive i Superligaen.

Så kan man trække ja-hatten godt ned om ørene og håbe på, at SSE bliver de første der lykkedes med netop det.
Men selv den største jubeloptimist, og de findes bestemt her på debatsiden, må alligevel føle en vis uro i maven.

Det var nok lidt nemmere at tro på, hvis der var et solidt fundament at bygge videre på - men det er der aldeles ikke.
Der har også allerede været en del fejlskud, men det kan være sigtekornet er blevet indstillet korrekt efterfølgende.

Jeg mindes svagt at Moses delte havet, med den stav Gud havde givet ham, og førte israelitterne tørskoede i sikkerhed på den anden side.

Hvem siger at Kappmeier ikke er i stand til at udføre et tilsvarende mirakel? Det kan vi da ikke udelukke!
Silkeborg. Nordsjælland førhen.
Nå, en af dine berømte oneliners.

Kasper, prøv og stram op. Silkeborg har en trup fyldt med spillere de har hentet med erfaring fra enten Superligaen, tilsvarende eller en stærkere liga.
Nordsjælland - også helt ved siden af.
Det passer ikke mht Silkeborg. Du må selv tjekke op på tramsfermarkt.

Nordsjælland er selvfølgelig lang tid tilbage.
Det er nu dig der lyver. DU kan tjekke før du skriver en ligegyldig oneliner.

Nicalai Larsen: et hav af Superliga-kampe for AaB og FCN
Jens Martin Gammelby: Superliga for SIF, Lyngby, Brøndby + Eliteserien og Ekstraklasa
Mark Brink: Superliga for Esbjerg
Lubambo Musonda: Superliga for Horsens, Ekstraklasa for Slask Wroclaw
Kasper Kusk: AaB, Twente, FCK
Andreas Poulsen: FCM, Gladbach, AaB

I nyere tid et hav af andre, blandt andet: Søren Tengstedt, Helenius, Lasse Vigen, Robert Gojani, Milan Massop, Andre Calisir

Vi er enige om det er noget vrøvl du skriver.

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 27. maj 2024, 21:32

jonas386 skrev:
27. maj 2024, 16:29
Patmand skrev:
Kasper, prøv og stram op. Silkeborg har en trup fyldt med spillere de har hentet med erfaring fra enten Superligaen, tilsvarende eller en stærkere liga.
Virkelig? Udover Nikolai Larsen og til dels Mark Brink, hvem er det så? Spillere som Klynge og Östrom har måske 'erfaring', minimalt, men er begge rejects fra OB. Så er der Jens Martin-Gammelby der er gammel SIF'er, og ikke rigtigt får spilletid, og en Kasper Kusk + Andreas Poulsen, der begge var i overskud hos os. Ingen af dem har været egentlige profiler for dem. Poulsen kan selvfølgelig blive det.
Jeg kan ikke sådan umiddelbart spotte spillere med erfaring fra stærkere ligaer.
Puds brillerne. De har spillere nu de har hentet der allerede havde Superliga erfaring eller tilsvarende. Tidligere har de også hentet den type spillere - og så har de øvrigt tilbragt en del tid i 1. division.

Nu spørger jeg: hvem er lykkedes med at hente spillere udelukkende, eller stort set udelukkende, fra lavere rækker?

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 27. maj 2024, 23:04

Patmand skrev:
27. maj 2024, 21:32
jonas386 skrev:
Patmand skrev:
Virkelig? Udover Nikolai Larsen og til dels Mark Brink, hvem er det så? Spillere som Klynge og Östrom har måske 'erfaring', minimalt, men er begge rejects fra OB. Så er der Jens Martin-Gammelby der er gammel SIF'er, og ikke rigtigt får spilletid, og en Kasper Kusk + Andreas Poulsen, der begge var i overskud hos os. Ingen af dem har været egentlige profiler for dem. Poulsen kan selvfølgelig blive det.
Jeg kan ikke sådan umiddelbart spotte spillere med erfaring fra stærkere ligaer.
Puds brillerne. De har spillere nu de har hentet der allerede havde Superliga erfaring eller tilsvarende. Tidligere har de også hentet den type spillere - og så har de øvrigt tilbragt en del tid i 1. division.

Nu spørger jeg: hvem er lykkedes med at hente spillere udelukkende, eller stort set udelukkende, fra lavere rækker?
Hvis nogen skulle være i tvivl, så er jeg IKKE fan af en strategi, der går på at sælge ud fra toppen af holdet, for så at "forstærke" et i forvejen middelmådigt 1. div hold med lykkeriddere.

Når det er sagt, så er det mange gange lykkedes andre klubber, at skabe solide superligaklubber netop på baggrund af at håndplukket dygtige spillere i de danske divisioner krydret med (primært nordiske) spillere som ikke tidligere har præstret i de bedste ligaer.

Silkeborgs udgangspunkt i 18/19 var næmrest udelukkende båret af egen udviklede spillere og signings fra lavere rækker.
Viborgs det samme i 2020. Krydret med en håndfuld, sindssygt godt scoutet, hollændere.
Før det, formåede HJ. Haysen egenrådigt at holde SønderjyskE i ligaen i hvad, 10 år?, på et hold der på trods af det ene brandudsalg efter det andet blev genopbygget af spillere hentet fra føromtalte niveau.
I den ekstreme ende har vi Hobro, der især i deres 1. sæson i Superligaen viste at man "sagtens" kan sammensætte et slagkraftigt hold på lavbudget.

Fællesnævneren for de ovenstående, var at deres trup var både sammenspillet, struktureret og særdeles afklaret i forholde til spillestil. Den slags gør man ikke henover en sommerferie.

Det der er historisk i AaB's tilgang til oprykningen er, i følge Ydesen, at man har i sinde at sælge ud og sænke budgettet.

Brugeravatar
YentotreKaffe
2. div
2. div

Indlæg af YentotreKaffe » 28. maj 2024, 00:59

Det der er historisk i AaB's tilgang til oprykningen er, i følge Ydesen, at man har i sinde at sælge ud og sænke budgettet.
På Twitter skriver Ydesen slet ikke så skarpt, når der spørges ind til artiklen. Især angående den del med at sælge for 3 mio euro, virker til at være noget af en journalistisk stramning. Og så tænker jeg jo, hvad ellers er sat lige så skarpt op i den artikel, og hvad ved manden egentligt om hvad der sker i det kommende vindue.

De anede ikke engang at Van Dam skulle præsenteres i dag. De anede ikke Müller blev hentet. Etc. Det får mig da ikke ligefrem til at tro han/de ved noget detaljeret, udover det vi allesammen ved. Nemlig at man har skåret budgettet ind til benet denne sæson. Man har stadig et par kontrakter man gerne vil af med. Og man er naturligvis open for business, til den rigtige pris. Ross er nok på rampen, medmindre en forlængelse kommer på tale.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 28. maj 2024, 07:17

YentotreKaffe skrev:
28. maj 2024, 00:59
På Twitter skriver Ydesen slet ikke så skarpt, når der spørges ind til artiklen. Især angående den del med at sælge for 3 mio euro, virker til at være noget af en journalistisk stramning. Og så tænker jeg jo, hvad ellers er sat lige så skarpt op i den artikel, og hvad ved manden egentligt om hvad der sker i det kommende vindue.

De anede ikke engang at Van Dam skulle præsenteres i dag. De anede ikke Müller blev hentet. Etc. Det får mig da ikke ligefrem til at tro han/de ved noget detaljeret, udover det vi allesammen ved. Nemlig at man har skåret budgettet ind til benet denne sæson. Man har stadig et par kontrakter man gerne vil af med. Og man er naturligvis open for business, til den rigtige pris. Ross er nok på rampen, medmindre en forlængelse kommer på tale.
Du aner ikke hvad de vidste. Du gætter løs og tror du ved mere end nordjyske på den baggrund. Fair nok - men lad være med at gøre dine gætterier til fakta.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 28. maj 2024, 08:12

Patmand skrev:
27. maj 2024, 21:27
Kasper skrev:
27. maj 2024, 16:23
Patmand skrev:
Kasper skrev:
27. maj 2024, 15:12
Patmand skrev:
27. maj 2024, 14:59
Sønderhof skrev:
27. maj 2024, 10:41

Jeg tror ikke man tror på strategien. Indtil der kommer en mere officiel udmelding fra SSE22, der hedder UDELUKKENDE gratis spillere, under 25, helst også under 23. Til en månedsløn på 30-60.000

Jeg løb lige spillere med udløb fra Superligaen igennem. Her er der ingen, realistiske, der passer på beskrivelsen: https://bold.dk/fodbold/stillinger/supe ... -har-udlob

Jo mere jeg fundere over det, jo mere lyder SSE's profil på hvad der scoutes efter, den samme ramme som de forhåndværende ejere af SønderjyskE og Esbjerg jagtede efter. Altså uforløste talenter uddannet i topklubber. Har James Gow (og/eller hvem der nu scouter) gudsbenåede evner til at spotte talenter, kan vi ende med spillere i kaliberen af Haji Wright, Mathias Jørgensen, Gyamfi og Tsimikas. Her efter 1.årsstatus, er det mere realistisk at det er mere Ask, Toku og Odada, end Widell-niveau.
Jeg mener det var ifm. vinterens transfervindue at jeg skrev, at mig bekendt er der aldrig nogen der er lykkedes med en strategi, der består i udelukkende at hente billige spillere fra inferiøre rækker og forblive i Superligaen.

Så kan man trække ja-hatten godt ned om ørene og håbe på, at SSE bliver de første der lykkedes med netop det.
Men selv den største jubeloptimist, og de findes bestemt her på debatsiden, må alligevel føle en vis uro i maven.

Det var nok lidt nemmere at tro på, hvis der var et solidt fundament at bygge videre på - men det er der aldeles ikke.
Der har også allerede været en del fejlskud, men det kan være sigtekornet er blevet indstillet korrekt efterfølgende.

Jeg mindes svagt at Moses delte havet, med den stav Gud havde givet ham, og førte israelitterne tørskoede i sikkerhed på den anden side.

Hvem siger at Kappmeier ikke er i stand til at udføre et tilsvarende mirakel? Det kan vi da ikke udelukke!
Silkeborg. Nordsjælland førhen.
Nå, en af dine berømte oneliners.

Det passer ikke mht Silkeborg. Du må selv tjekke op på tramsfermarkt.

Nordsjælland er selvfølgelig lang tid tilbage.
Det er nu dig der lyver. DU kan tjekke før du skriver en ligegyldig oneliner.

Nicalai Larsen: et hav af Superliga-kampe for AaB og FCN
Jens Martin Gammelby: Superliga for SIF, Lyngby, Brøndby + Eliteserien og Ekstraklasa
Mark Brink: Superliga for Esbjerg
Lubambo Musonda: Superliga for Horsens, Ekstraklasa for Slask Wroclaw
Kasper Kusk: AaB, Twente, FCK
Andreas Poulsen: FCM, Gladbach, AaB

I nyere tid et hav af andre, blandt andet: Søren Tengstedt, Helenius, Lasse Vigen, Robert Gojani, Milan Massop, Andre Calisir

Vi er enige om det er noget vrøvl du skriver.
Det ville nok hjælpe din sag, hvis der var tale om profiler. Altså Lasse Vigen der spillede 14 kampe for dem er simpelthen værd at nævne synes du?

Men okay, hvis man tager "erfaring" i sin mest ekstreme betydning, kan du da godt principielt have ret. Milan Massop har spillet 0 minutter ifølge superstats og Calisir hele 21 kampe. Det ville nok også hjælpe, hvis du ikke udelukkende nævnte spillere, udover Brink og Musonda, der har været rejects i egne klubber. Musonda var i øvrigt kun lejet, og har ikke et bedre CV end eks. Toku.

Du trækker begrebet "erfaring" så langt ud, at det ikke længere har betydning, og så er Allsvenskan hverken på niveau eller stærkere end superligaen.

Aprospos vrøvl.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 28. maj 2024, 08:14

Patmand skrev:
27. maj 2024, 21:32
jonas386 skrev:
Patmand skrev:

Så nævn da de SIF profiler der er hentet som erfarne spillere i tilsvarende eller stærkere ligaer. Jeg har nævnt Helenius, Brink og Larsen. Man skal godt nok være desperat, hvis man prøver st lade som om at SIFs primære succes kommer fra erfarne spillere. Næsten som om der ligger en eller anden dagsorden bag.

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 28. maj 2024, 08:53

YentotreKaffe skrev:
28. maj 2024, 00:59

Altså, de skrev jo allerede i lørdags at han var på plads og at der var tale om en fireårig kontrakt. Er dit halmstrå, at de ikke skrev, at han blev præsenteret mandag?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Alexis
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Martin P

Indlæg af Alexis » 28. maj 2024, 09:21

Mit største transferønske til debatsiden er at der ikke kommer nogen referencer til noget der er sagt/skrevet at hhv. Søndergaard, Ottesen eller Ydesen.
Det er 3 personer der bliver nævnt alt for ofte og deres spekulationer ophøjes til sandheder. Fælles for alle 3 er at de bare sidder og finder på ting og sager og gætter. De har ingen, som i absolut ingen kilder. De nævner bare random ting i flæng og håber det på lykkedes.

Jeg græmmer mig hver gang en bruger herinde skriver som argument for en påstand at det er noget de har hørt i ridposten eller det var noget Ydesen eller Søndergaard skrev på twitter.

Sådanne journalister kan kun overleve deres virken fordi så stor en andel af folk bare falder i med begge ben så snart en påstand kommer fra en med titlen journalist.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 28. maj 2024, 09:28

Alexis skrev:
28. maj 2024, 09:21
Mit største transferønske til debatsiden er at der ikke kommer nogen referencer til noget der er sagt/skrevet at hhv. Søndergaard, Ottesen eller Ydesen.
Det er 3 personer der bliver nævnt alt for ofte og deres spekulationer ophøjes til sandheder. Fælles for alle 3 er at de bare sidder og finder på ting og sager og gætter. De har ingen, som i absolut ingen kilder. De nævner bare random ting i flæng og håber det på lykkedes.

Jeg græmmer mig hver gang en bruger herinde skriver som argument for en påstand at det er noget de har hørt i ridposten eller det var noget Ydesen eller Søndergaard skrev på twitter.

Sådanne journalister kan kun overleve deres virken fordi så stor en andel af folk bare falder i med begge ben så snart en påstand kommer fra en med titlen journalist.
At sætte Ydesen i bås med de to andre er skammeligt. Han breakede Van Dam for mange uger siden som den allerførste. Du aner ikke hvad du snakker om, tydeligvis.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 28. maj 2024, 09:30

Alexis skrev:Mit største transferønske til debatsiden er at der ikke kommer nogen referencer til noget der er sagt/skrevet at hhv. Søndergaard, Ottesen eller Ydesen.

Enig mht Ottesen og Søndergaard. De er trumpister i AaB land. Ydesen er trods alt en rigtig journalist selvom han måske tager fejl/er fejlinformeret. Derudover er der ikke den der underlæggende smædekampagne i Ydesens skriveri.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
RAUS RAUS SSE!

Martino1
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Winsnes

Indlæg af Martino1 » 28. maj 2024, 09:38

Alexis skrev:

Jeg synes det er trist at du trækker Ydesen navn ned på niveau med de to selvfede twitterkonger(er det i øvrigt ikke kun journalister og wanna-be journalister som bruger X/Twitter efterhånden)

optimisten
2. div
2. div

Indlæg af optimisten » 28. maj 2024, 09:39

Alexis skrev:

Jeg har ikke grundlag for at mene noget om Ydesens troværdighed. Men hans tidligere kollega Kasper Ørkild fremhæver Ydesen som en mand med mange gode kilder i fodboldmiljøet. Man må også sige at han var meget tidlig til at kalde Menno van Dam. Det er vel ikke et navn man lige slynger ud, hvis man bare sidder og finder på ting?
Hvad får dig til at mene at Ydesen bare sidder og finder på ting?

Når det gælder hans analyse af AaB's økonomi, synes jeg dog billedet begynder at blive lidt mudret med nogle ubesvarede spørgsmål. Men det kan jo også skyldes at økonomisk analyse ikke er Ydesens stærkeste område, mere end det er mangel på kilder.
Men alle dem som mener at Ydesen er fuld af løgn, må jo have en viden og nogle gode kilder. Kan I ikke dele den viden?
Vi må da håbe det bliver bedre i morgen.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 28. maj 2024, 09:39

Jakobsen skrev:
28. maj 2024, 09:30
Alexis skrev:Mit største transferønske til debatsiden er at der ikke kommer nogen referencer til noget der er sagt/skrevet at hhv. Søndergaard, Ottesen eller Ydesen.

Enig mht Ottesen og Søndergaard. De er trumpister i AaB land. Ydesen er trods alt en rigtig journalist selvom han måske tager fejl/er fejlinformeret. Derudover er der ikke den der underlæggende smædekampagne i Ydesens skriveri.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Jeg forstår heller ikke lige, hvorfor Ydesen skal sidestilles med de to. Virker ret ufortjent.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

jayC
Landshold
Landshold

Indlæg af jayC » 28. maj 2024, 13:14

Hvis Sønderjyske kan købe Gyamfi for 2,5 mio kroner, er det sku ærgeligt at AaB ikke har de penge og bød det samme
AaB - nu, i morgen & altid! :)

Alexis
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Martin P

Indlæg af Alexis » 28. maj 2024, 13:18

Det er nok på denne hylde vi kan forventes at skulle kæmpe med om

https://bold.dk/fodbold/stillinger/supe ... efb-profil

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 28. maj 2024, 13:26

jayC skrev:
28. maj 2024, 13:14
Hvis Sønderjyske kan købe Gyamfi for 2,5 mio kroner, er det sku ærgeligt at AaB ikke har de penge og bød det samme
Der skal vi da selvfølgelig kunne være med. Men hvor ser du beløbet?

jayC
Landshold
Landshold

Indlæg af jayC » 28. maj 2024, 13:31

jonas386 skrev:
28. maj 2024, 13:26
jayC skrev:
Den artikel som blev linket til lige efter mit opslag :) min telefon fuckede op og mistede linket 😅
AaB - nu, i morgen & altid! :)

Martino1
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Winsnes

Indlæg af Martino1 » 28. maj 2024, 13:40

jayC skrev:
28. maj 2024, 13:31
jonas386 skrev:
28. maj 2024, 13:26
jayC skrev:
Den artikel som blev linket til lige efter mit opslag :) min telefon fuckede op og mistede linket 😅
Ja 2.5 mio burde AaB kunne skrabe sammen på en eller anden måde. Så må de få solgt Bakiz hurtigst muligt.

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Indlæg af bonanza » 28. maj 2024, 13:51

Elias Sørensen og Richmond Gyamfi er fine spillere, men jeg tror ikke det er den vej AaB går. Jeg tror helt sikkert, at man først kigger på de transferfri muligheder, og kun bruger penge hvis man identificere en finansierbar musthave spiller som analyse afdelingen har lavet en ret god business case på.
Jeg tror virkelig at vi ser AaB holder godt sammen på udgifterne, og prioritere afgange blandt de løntunge. I første omgang Posavec, uden at kende løn niveauet, men mon ikke hans løn alene kan brødføde mere end én ny tilgang.

Besvar