Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Gaarde6 » 26. maj 2014, 21:31

Arendt skrev:Jeg kan sagtens følge dig, Gaarde6. Jeg vil dog alligevel anføre, at i og med at vi skal i Europa og skal spille en masse kampe, har vi brug for rutine på kanterne. Hvis Kusk og Thomsen bliver skadet, så er jeg ikke tryg ved at smide Andreas Bruhn og Gilli Sørensen ind. De har ikke hår nok på brystet.

Jeg frygter, at vi ellers laver en Esbjerg i næste sæson.
For 2 år siden ville jeg give dig fuldstændig ret.
Vi har bare så mange eksempler i den nuværende trup på unge spillere, som har taget chancen når de har fået den.
Det ville være nonsens ikke at give de næste i rækken de få minutter Due skulle ha haft.

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 26. maj 2014, 21:32

Arendt skrev:Jeg kan sagtens følge dig, Gaarde6. Jeg vil dog alligevel anføre, at i og med at vi skal i Europa og skal spille en masse kampe, har vi brug for rutine på kanterne. Hvis Kusk og Thomsen bliver skadet, så er jeg ikke tryg ved at smide Andreas Bruhn og Gilli Sørensen ind. De har ikke hår nok på brystet.

Jeg frygter, at vi ellers laver en Esbjerg i næste sæson.
Vi kan i realiteten ende med 4 kvalkampe i Europa, og så er det slut. Tør vi gamble med klubbens økonomi ved at hive spillere ind, der skal have noget mere end vores egne talenter, på en chance for at komme i et af de to gruppespil?
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 26. maj 2014, 21:43

I denne sæson har hver eneste mand præsteret, når de har fået chancen. Det har været fantastisk at opleve. Forhåbentligt kan Andreas Bruhn og Gilli Sørensen tage det næste skridt, men det er vigtigt med en stor bredde i truppen til næste sæson, hvis vi vil spille med om top 4, deltage i pokalen og skal spille i Europa. En enkelt kantspiller kunne jeg godt tænke mig udover Jacob Barrett og Nicklas Helenius.

I forhold til dig Gaarde6, så vil jeg give dig fuldstændig ret i, at vi ikke skulle forlænge med Anders Due. Hvis vi henter Enevoldsen, så kommer han ligeledes til at være backup. Det ville betyde at enten Gilli eller Bruhn ikke kommer til at spille. Så står vi i denne samme problematik.

På et tidspunkt bliver enten Kusk eller Thomsen skadet, og så er det vigtigt med erfaring.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 26. maj 2014, 21:53

Gaarde6 skrev:
Arendt skrev:Jeg vil tilslutte mig dem, som har Nicklas Helenius som 1. prioritet. Det er jeg fuldstændig enig i. Jeg synes ligeledes, at Mathias Thrane lyder som en spændende spiller. Jeg må dog erkende, at jeg aldrig har set ham spille. Det taler alligevel for ham, at han har prøvetrænet i klubben. Han må have noget af det, som Kent og Kuhn værdsætter rigtig meget.

Jeg vil i forhold til transferønsker nævne yderligere spillere. Vi har mistet Anders Due, og derfor mangler vi en venstrebenet spiller. Her vil jeg kigge mod Nordsjælland, hvor Andreas Laudrup løber rundt med kontraktudløb efter en sæson, hvor han har været meget skadet. Han vidste dog i Nordsjællands mesterskabs sæson, at han er en rigtig dygtig teknisk spiller. Han vil efter mit hoved passe ind. I forhold til en ny venstreback kunne det være Jakob Barrett, som oprindeligt er AaB'er og kender til vores dyder. Han ville klart være mit førstevalg. Et andet spændende navn kunne være venstrebenede Nicolai Johannesen, som også er 94'er og har spillet rigtig mange U-landsholdskampe. I forhold til at Jakob Blåbjerg eller evt. Nicolai Johannesen skulle være backup på venstrebacken vil jeg overlade til vores fremragende trænerstab :aabfan:
Jeg tror vi skal passe på med at gå væk fra det vi netop har været gode til.
At erstatte en reserve med en reserve ude fra er som at skyde de unge spillere i nakken.
Vi skal på ingen måde have Laudrup ind!
Vi skal bla give Bruhn, Gilli og lille Ahlmann de spille minutter som Due før fik.
På den måde modner vi dem.

Skal der folk ind skal det vel være forstærkninger?!
Back up SKAL vi finde internt.
Det er vel altid en vurdering af den aktuelle situation. Skulle vi også have satset på Blåbjerg/Pedersen i midterforsvaret og have undladt at hente Thelander? Han blev også købt ind som 3. valg og dermed reserve. AK blev hentet, hvilket betød at Spalvis kunne få et halvt år mere i skyggen før han kom ind og bombede. Vi skal altid satse på talenterne, hvis det vurderes at vi har nogen der er klar til at steppe op inden for kort tid. Men derfor skal vi stadig være gode til at supplere op, hvor vi kan være tynde i talenterne og ikke smide dem unødigt i ilden før tid. Thrane kunne derfor være fin i min optik, hvis han forventes at kunne være med til at dække en fløj, når Thomsen/Kusk flyver fra reden.. Så skal man vurdere, kan Blåbjerg snart dække backen? Er han midterforsvarer på sigt eller skal han køres i stilling til at tage over for Ahlmann, hvis han pludselig også skulle rykke videre? Hvis ikke, så skal man jo rent faktisk på jagt efter en konkret venstreback (talent self.), hvis man vurderer at der ikke står en klar om 1-2 år.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 26. maj 2014, 22:58

Eneste oplagte emner er Helenius på en lejeaftale (eller køb hvis vi har fået fyldt guldkisten op).
Derudover må Jacob Barrett Laursen være aktuel som reserve for Ahlmann.

Glæder mig meget til at se hvor meget spilletid Viktor Ahlmann og Frederik Børsting får i den kommende sæson.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 26. maj 2014, 23:37

Aner ikke hvad Ene og Helenius ville koste, men at komme i Euro-league handler ikke kun om 10-15 mil ekstra i kassen, det handler også om danske rangliste point, samt AaB vil blive rangeret højere i fremtiden. Jeg synes vi mangler lidt kvalitet/rutine i breden, et par karantæner og skader så synes jeg vi ser svage ud.

Men om ikke andet så håber jeg da at Jönsson bliver erstattet af ligende kvalitet og at vi får en gardering til venstresiden, uden Due ser breden på venstresiden meget tynd ud.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Mogens
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Indlæg af Mogens » 27. maj 2014, 09:36

frederikshavneren skrev:
astonvilla skrev:Kusk, Thomsen & Ahlmann - der om nogen personificerer vores mirakel-sæson - drøner med ekspresfart hen imod Legendestatus i AaB.

http://borsen.dk/nyheder/sport/artikel/ ... nhavn.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Well done, Jungs. Hold hovedet koldt og hjertet rent.

I fald Gaarde kan forlænge med Kusk vil det også være et ekstremt stærkt signal at sende til omverdenen. Sådan lidt: Go F*** Yourself! Det er egentlig mig største "transferønske" - også selvom det naturligvis kommer til at kost en hel del på lønkronerne.
Dyr - men vigtig løsning på alle parametre.
Det er så smukt hvis det er sandt at trekløveret har afvist FCK :aabfan: FC Købeklub (de har pt. hentet Mussis, Høgli, Per Nilsson, Stephan Andersen og Steve De Ridder. Augustsson fra IFK Göteborg er ifølge rygter næste spiller på vej til FCK ) smider om sig med penge og køber ind til højre og venstre, jeg håber virkelig at Ståle fejler big time ift. denne voldsomme powershopping.

Det bliver spændende at se hvilket hold der står bedst i CL Kvalen. Vi skifter forhåbentlig ikke særlig meget ud og kan stille med et sammenspillet hold, mens FCK har hentet gode spillere på papiret, men samtidig kan de umuligt være sammenspillede når det går løs ultimo juli.

Jeg tror stadig at Gaarde leder efter en gardering til venstre back samt en ny angriber som afløser for Jönsson (sikkert Helenius). Ene er vel kun aktuel hvis enten Kusk eller Thomsen bliver solgt.
Ski´da mæ´ at fck køber stort ind, så længe de køber dansk:-)
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 27. maj 2014, 10:19

Hvordan er status nu på Bendtner? Som jeg forstår det, var vi milimeter fra at hente ham i vinterpausen (eller var det i sommers?) - primært fordi han var så imponeret over vores ungdomsarbejde...

:)
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 27. maj 2014, 10:27

le Cid skrev:Hvordan er status nu på Bendtner? Som jeg forstår det, var vi milimeter fra at hente ham i vinterpausen (eller var det i sommers?) - primært fordi han var så imponeret over vores ungdomsarbejde...

:)
Vores udsendte i Aalborg Lufthavn fortæller at der skrumler en høj ranglet, langskægget, spritstiv ung mand rundt derovre nede i caféen og skriger på "Mere Fernet!".

Kunne være en nordmand på mellemlanding på vej til Mallorca - eller de kunne være Bendtner på vej til Hornevej og få de sidste detaljer på plads (det er vist nok noget med fri bar 3 ugentlige dage på Heidi's den er strandet lidt på lige pt).
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 27. maj 2014, 10:51

Arendt skrev:Jeg vil tilslutte mig dem, som har Nicklas Helenius som 1. prioritet. Det er jeg fuldstændig enig i. Jeg synes ligeledes, at Mathias Thrane lyder som en spændende spiller. Jeg må dog erkende, at jeg aldrig har set ham spille. Det taler alligevel for ham, at han har prøvetrænet i klubben. Han må have noget af det, som Kent og Kuhn værdsætter rigtig meget.

Jeg vil i forhold til transferønsker nævne yderligere spillere. Vi har mistet Anders Due, og derfor mangler vi en venstrebenet spiller. Her vil jeg kigge mod Nordsjælland, hvor Andreas Laudrup løber rundt med kontraktudløb efter en sæson, hvor han har været meget skadet. Han vidste dog i Nordsjællands mesterskabs sæson, at han er en rigtig dygtig teknisk spiller. Han vil efter mit hoved passe ind. I forhold til en ny venstreback kunne det være Jakob Barrett, som oprindeligt er AaB'er og kender til vores dyder. Han ville klart være mit førstevalg. Et andet spændende navn kunne være venstrebenede Nicolai Johannesen, som også er 94'er og har spillet rigtig mange U-landsholdskampe. I forhold til at Jakob Blåbjerg eller evt. Nicolai Johannesen skulle være backup på venstrebacken vil jeg overlade til vores fremragende trænerstab :aabfan:
Ja, mht. Johannesen, så er der da muligheder efter denne nyhed:

http://www.bold.dk/nyt/FCN-farvel-til-L ... ohannessen

Ung spiller, der var et kæmpe talent i Lyngby. Kunne være interessant, hvis han har mod på at være backup til Ahlmann. Dog må der være en grund til FCN siger farvel.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 27. maj 2014, 11:45

At få Jönsson tilknyttet permanent er ikke helt død i følge Gaarde.

At se en Jösson på 100 % for de røde er tæt på en fodboldmæssig orgasme...

http://www.bt.dk/superligaen/AaB-profil ... tiden-uvis" onclick="window.open(this.href);return false;
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 27. maj 2014, 11:50

doukas skrev:At få Jönsson tilknyttet permanent er ikke helt død i følge Gaarde.

http://www.bt.dk/superligaen/AaB-profil ... tiden-uvis" onclick="window.open(this.href);return false;
og Helenius!!!!!

DET vil være vildt og give Spalvis tid til at udvikle sig. Fire gode angribere er heller ikke formeget med den spillestil AaB har og de vigtige kampe som vi kan se hen imod både i europa og ligaen.
- Vi vil gerne stadig have ham i vores trup. Men det bliver en svær øvelse, hvis det skal realiseres. Han er jo ejet af Wolfsburg, som i sin tid hentede ham i Helsingborg. Lige nu har jeg svært ved at sige, om det vil lykkes for os at få forhandlet en permanent kontrakt med ham på plads, siger Allan Gaarde.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 27. maj 2014, 13:50

Provst i Brovst skrev:
doukas skrev:At få Jönsson tilknyttet permanent er ikke helt død i følge Gaarde.

og Helenius!!!!!

DET vil være vildt og give Spalvis tid til at udvikle sig. Fire gode angribere er heller ikke formeget med den spillestil AaB har og de vigtige kampe som vi kan se hen imod både i europa og ligaen.
- Vi vil gerne stadig have ham i vores trup. Men det bliver en svær øvelse, hvis det skal realiseres. Han er jo ejet af Wolfsburg, som i sin tid hentede ham i Helsingborg. Lige nu har jeg svært ved at sige, om det vil lykkes for os at få forhandlet en permanent kontrakt med ham på plads, siger Allan Gaarde.
Hvis Jönsson bliver/kommer til så er det et Nej tak til Helenius... Spalvis udvikler sig ikke ved at sidde på bænken...

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar

Indlæg af astonvilla » 27. maj 2014, 14:19

hje1980 skrev:
Provst i Brovst skrev:

og Helenius!!!!!

Hvis Jönsson bliver/kommer til så er det et Nej tak til Helenius... Spalvis udvikler sig ikke ved at sidde på bænken...
Hvis Jönsson bliver/kommer, bliver der vel maksimalt tale om han kommer til at spille en 15-20 kampe på sæsonen og ingen af disse 90 min (gennemsnit 60 min).
Det er nok et realistisk scenarie.
Og et drømme-scenarie for Spalvis at udvikle sig i, såfremt vi også får Helenius ind.

Helenius vil få fuld tid, såfremt han undgår skader. Jönsson får 60 min i de der 15-20 kampe. Spalvis og AK kæmper om resten - og her ser jeg naturligvis langt større perspektiver i Spalvis end i AK. Uden på nogen måde at forklejne AK, som gør det godt. Spalvis er bare yngre og med en potentiel kæmpe fremtid foran sig.

Det ville være ideelt for alle.

Dog er det bekymrende at spendere penge på en "glas-lyske" som Jönsson.
Hvis vi skøjtede rundt i kontanter var det vel ok - men det kan godt bliver nogle dyre minutter han får spillet i hans "pauser fra at være skadet".

Men alt afhænger jo af om Wolfsburg vil slippe ham gratis (de har vel reelt ikke mere at bruge ham til) og at Jönsson vil acceptere en særdeles beskeden løn (hans forhandlingssituation er jo ikke fantastisk, givet hans historik).
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 27. maj 2014, 14:27

astonvilla skrev:
hje1980 skrev:
Provst i Brovst skrev:

og Helenius!!!!!

Hvis Jönsson bliver/kommer, bliver der vel maksimalt tale om han kommer til at spille en 15-20 kampe på sæsonen og ingen af disse 90 min (gennemsnit 60 min).
Og et drømme-scenarie for Spalvis at udvikle sig i, såfremt vi også får Helenius ind.

Helenius vil få fuld tid, såfremt han undgår skader. Jönsson får 60 min i de der 15-20 kampe. Spalvis og AK kæmper om resten - og her ser jeg naturligvis langt større perspektiver i Spalvis end i AK. Uden på nogen måde at forklejne AK, som gør det godt. Spalvis er bare yngre og med en potentiel kæmpe fremtid foran sig.

Hvis vi skøjtede rundt i kontanter var det vel ok - men det kan godt bliver nogle dyre minutter han får spillet i hans "pauser fra at være skadet".

Men alt afhænger jo af om Wolfsburg vil slippe ham gratis (de har vel reelt ikke mere at bruge ham til) og at Jönsson vil acceptere en særdeles beskeden løn (hans forhandlingssituation er jo ikke fantastisk, givet hans historik).
Har du nogen indsigt i den der med 15-20 kampe per saeson? Jeg spoerger da jeg selv er i tvivl om hvad perspektiverne er i hans operation. Hvis det er en operation der fjerner problemet, kan vi vel antage - hvis den er succesfuld - at han starter paa 100% efter genoptraening, og helt uden lyskeproblemer.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Jennum
Lilleput
Lilleput

Indlæg af Jennum » 27. maj 2014, 14:35

Jeg kan ikke forstå hvorfor vi skal have to klasse angribere ind i truppen. Problemet med jonson er jo netop at han vil være tvivlsom til chl da han bliver opereret nu, men jeg foretrækker stadig svenskeren og så lade Spalvis og AK spille resten. Vi har også stadig Søren F. Jeg kan godt lide ham, selvom jeg erkender at han har været lidt en skuffelse, men han tonser og det kan jeg godt lide.
V. Ahlman er også rykket op, så efter min mening er der nok kvalitet af angribere med svenskeren.
Så hellere forstærke med en der kan spille ventre back. Ahlman for rigtig mange kort, og husk at Due afløste Ahlman - ikke blåbjerg

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar

Indlæg af astonvilla » 27. maj 2014, 14:45

MHJ skrev:
astonvilla skrev:
hje1980 skrev:
Provst i Brovst skrev:

og Helenius!!!!!

Har du nogen indsigt i den der med 15-20 kampe per saeson? Jeg spoerger da jeg selv er i tvivl om hvad perspektiverne er i hans operation. Hvis det er en operation der fjerner problemet, kan vi vel antage - hvis den er succesfuld - at han starter paa 100% efter genoptraening, og helt uden lyskeproblemer.
Det er naturligvis ren og skær gætteri fra min side af. Undskyld det ikke fremkommer klart nok.

Men det var i det niveau han præsterede i denne sæson, og der startede han (som jeg husker det) ikke sæsonen med at ligge på operationsbordet.
Og jeg vil være forsigtig med at antage at operationen gør ham helt uden lyskeproblemer - da (og igen gætter jeg bare) jeg formoder at såfremt et ligetil indgreb kan kurere skaden, ville dette være udført for nogen tid siden.

Dertil skal vi tage med, at såfremt vi skriver kontrakt med ham og han bryder helt sammen og bliver fodboldinvalid, så er det en ren afskrivning for AaB. Dette fordi (og nu tillader jeg mig at gætte for 3. gang!) AaB nok ikke får noget forsikringsselskab til at tage ham ind med hans historik, så vi evt ville kunne claime en forsikringssum i fald han erklæres fodboldinvalid.

Så det er sku et sats.

Men drømmen for mig er stadig Helenius, med Jönsson suppleret med Spalvis, som suppleres af AK.

Vi skal have noget ind i hvert fald - jeg tror det bliver svært med CL kval hvis vi kun har Spalvis og AK at skyde med. Jönsson er jo under ingen omstændigheder klar til CL kval hvis han går under kniven nu (det er ikke et gæt). Der kunne vi virkelig godt bruge Helenius.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 27. maj 2014, 14:47

Jennum skrev:Jeg kan ikke forstå hvorfor vi skal have to klasse angribere ind i truppen.
Fordi så er der to klasseangribere i startopstillingen, som sikkert er nødvendigt for at kunne kvalificere sig til CHL.

Pas nu på med Spalvis, han er bare 19, den yngste i en ung trup, sammen med Blåbjerg.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 27. maj 2014, 14:52

Gaarde melder om omsværmede spillere http://www.bt.dk/superligaen/AaBs-dansk ... lyverskjul" onclick="window.open(this.href);return false;

Tror dog at Wurtz skal byttes ud med Nicolai Larsen, der bør være ligeså attraktiv som Lössl, der rygtes til Frankrig. Venstre back og målmandsposten er klart der, hvor vores trup er tyndest, hvis der tikker tilbud ind fra det store udland.

Ryger Ahlmann og Larsen vil et godkendt transfervindue med mine øjne se sådan ud:

Ind:
- Erik Marxen, Venstre back, Horsens
- Kristian Fæste, målmand, Vejle
- Nicklas Helenius, angriber, Aston Villa
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 27. maj 2014, 15:03

Rams skrev:Gaarde melder om omsværmede spillere http://www.bt.dk/superligaen/AaBs-dansk ... lyverskjul" onclick="window.open(this.href);return false;
Vildt der er tale om fem omsværmede spillere.
Han ønsker ikke at offentliggøre navnene på de spillere, der er flest henvendelser på.
Allan Gaarde oplyser dog, at der er tale om en kvintet.
BT
Kvintet: ensemble på fem musikere eller sangere.

Mit gæt er
Lukas Spalvis
Kasper Kusk
Nicolaj Thomsen
Jakob Ahlmann
Rasmus Thelander

Låst