MHJ skrev:astonvilla skrev:hje1980 skrev:Provst i Brovst skrev:
og Helenius!!!!!
DET vil være vildt og give Spalvis tid til at udvikle sig. Fire gode angribere er heller ikke formeget med den spillestil AaB har og de vigtige kampe som vi kan se hen imod både i europa og ligaen.
- Vi vil gerne stadig have ham i vores trup. Men det bliver en svær øvelse, hvis det skal realiseres. Han er jo ejet af Wolfsburg, som i sin tid hentede ham i Helsingborg. Lige nu har jeg svært ved at sige, om det vil lykkes for os at få forhandlet en permanent kontrakt med ham på plads, siger Allan Gaarde.
http://www.bt.dk/superligaen/AaB-profil ... tiden-uvis" onclick="window.open(this.href);return false;
Hvis Jönsson bliver/kommer til så er det et Nej tak til Helenius... Spalvis udvikler sig ikke ved at sidde på bænken...
Hvis Jönsson bliver/kommer, bliver der vel maksimalt tale om han kommer til at spille en 15-20 kampe på sæsonen og ingen af disse 90 min (gennemsnit 60 min).
Det er nok et realistisk scenarie.
Og et drømme-scenarie for Spalvis at udvikle sig i, såfremt vi også får Helenius ind.
Helenius vil få fuld tid, såfremt han undgår skader. Jönsson får 60 min i de der 15-20 kampe. Spalvis og AK kæmper om resten - og her ser jeg naturligvis langt større perspektiver i Spalvis end i AK. Uden på nogen måde at forklejne AK, som gør det godt. Spalvis er bare yngre og med en potentiel kæmpe fremtid foran sig.
Det ville være ideelt for alle.
Dog er det bekymrende at spendere penge på en "glas-lyske" som Jönsson.
Hvis vi skøjtede rundt i kontanter var det vel ok - men det kan godt bliver nogle dyre minutter han får spillet i hans "pauser fra at være skadet".
Men alt afhænger jo af om Wolfsburg vil slippe ham gratis (de har vel reelt ikke mere at bruge ham til) og at Jönsson vil acceptere en særdeles beskeden løn (hans forhandlingssituation er jo ikke fantastisk, givet hans historik).
Har du nogen indsigt i den der med 15-20 kampe per saeson? Jeg spoerger da jeg selv er i tvivl om hvad perspektiverne er i hans operation. Hvis det er en operation der fjerner problemet, kan vi vel antage - hvis den er succesfuld - at han starter paa 100% efter genoptraening, og helt uden lyskeproblemer.
Det er naturligvis ren og skær gætteri fra min side af. Undskyld det ikke fremkommer klart nok.
Men det var i det niveau han præsterede i denne sæson, og der startede han (som jeg husker det) ikke sæsonen med at ligge på operationsbordet.
Og jeg vil være forsigtig med at antage at operationen gør ham helt uden lyskeproblemer - da (og igen gætter jeg bare) jeg formoder at såfremt et ligetil indgreb kan kurere skaden, ville dette være udført for nogen tid siden.
Dertil skal vi tage med, at såfremt vi skriver kontrakt med ham og han bryder helt sammen og bliver fodboldinvalid, så er det en ren afskrivning for AaB. Dette fordi (og nu tillader jeg mig at gætte for 3. gang!) AaB nok ikke får noget forsikringsselskab til at tage ham ind med hans historik, så vi evt ville kunne claime en forsikringssum i fald han erklæres fodboldinvalid.
Så det er sku et sats.
Men drømmen for mig er stadig Helenius, med Jönsson suppleret med Spalvis, som suppleres af AK.
Vi skal have noget ind i hvert fald - jeg tror det bliver svært med CL kval hvis vi kun har Spalvis og AK at skyde med. Jönsson er jo under ingen omstændigheder klar til CL kval hvis han går under kniven nu (det er ikke et gæt). Der kunne vi virkelig godt bruge Helenius.