Det ved jeg ikke rigtigt. Syntes det er sjældent han levere det man kan forvente og der er langt imellem snapsene fra ham. Vil ønske han var blevet mere tone angivende end han blev. Men selv da vi vandt dm med ham var der kampe hvor han helt forsvandt i spillet og gik og kiggede ned i græsset. Jeg syntes bare vi ser det mere nu end dengang og det burde jo gå den anden vej. Jeg tror han får det svært, men håber da jeg tager fejlMaglau skrev: ↑5. sep 2021, 22:16Er glad for at kusk ikke sælges her efter vinduet er lukket og vi ikke kan erstatte ham. Det vil kun være en svækkelse af holdet.
Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)
Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)
Man kan ikke bare sælge Kusk, med mindre han gerne vil væk fra AaB. Det er der intet der tyder det mindste på. Hvis AaB skal have en trup, der er bred i toppen, skal man selvfølgelig ikke sælge løs af dem, der måske må en tur på bænken ind imellem.gravballe skrev: ↑5. sep 2021, 23:30Det ved jeg ikke rigtigt. Syntes det er sjældent han levere det man kan forvente og der er langt imellem snapsene fra ham. Vil ønske han var blevet mere tone angivende end han blev. Men selv da vi vandt dm med ham var der kampe hvor han helt forsvandt i spillet og gik og kiggede ned i græsset. Jeg syntes bare vi ser det mere nu end dengang og det burde jo gå den anden vej. Jeg tror han får det svært, men håber da jeg tager fejlMaglau skrev: ↑5. sep 2021, 22:16Er glad for at kusk ikke sælges her efter vinduet er lukket og vi ikke kan erstatte ham. Det vil kun være en svækkelse af holdet.
-
R Rosenberg
- Allstar

Principielt enig. Hvis AaB havde været en anden klub.Freddie skrev: ↑6. sep 2021, 11:41Man kan ikke bare sælge Kusk, med mindre han gerne vil væk fra AaB. Det er der intet der tyder det mindste på. Hvis AaB skal have en trup, der er bred i toppen, skal man selvfølgelig ikke sælge løs af dem, der måske må en tur på bænken ind imellem.gravballe skrev: ↑5. sep 2021, 23:30Det ved jeg ikke rigtigt. Syntes det er sjældent han levere det man kan forvente og der er langt imellem snapsene fra ham. Vil ønske han var blevet mere tone angivende end han blev. Men selv da vi vandt dm med ham var der kampe hvor han helt forsvandt i spillet og gik og kiggede ned i græsset. Jeg syntes bare vi ser det mere nu end dengang og det burde jo gå den anden vej. Jeg tror han får det svært, men håber da jeg tager fejlMaglau skrev: ↑5. sep 2021, 22:16Er glad for at kusk ikke sælges her efter vinduet er lukket og vi ikke kan erstatte ham. Det vil kun være en svækkelse af holdet.
Nu 20+ år efter indtoget på fondsbørsen har AaB stadig til gode at skabe en økonomi, der kan give os den slags fremskridt, at vi kan have spillere til en løn på 2-3-4 mio siddende på bænken.
Man nærer til stadighed et naivt, for ikke at sige spejlblankt, håb om, at den dag kommer, hvor det kan lade sig gøre.
Og ja, jeg ønsker heller ikke, at Kusk sælges, men jeg anerkender dilemmaet for en klub, der ikke kan finde ud af at generere indtægter.
Ædruelighedens stemme
R Rosenberg skrev: ↑6. sep 2021, 11:51Principielt enig. Hvis AaB havde været en anden klub.Freddie skrev: ↑6. sep 2021, 11:41Man kan ikke bare sælge Kusk, med mindre han gerne vil væk fra AaB. Det er der intet der tyder det mindste på. Hvis AaB skal have en trup, der er bred i toppen, skal man selvfølgelig ikke sælge løs af dem, der måske må en tur på bænken ind imellem.gravballe skrev: ↑5. sep 2021, 23:30Det ved jeg ikke rigtigt. Syntes det er sjældent han levere det man kan forvente og der er langt imellem snapsene fra ham. Vil ønske han var blevet mere tone angivende end han blev. Men selv da vi vandt dm med ham var der kampe hvor han helt forsvandt i spillet og gik og kiggede ned i græsset. Jeg syntes bare vi ser det mere nu end dengang og det burde jo gå den anden vej. Jeg tror han får det svært, men håber da jeg tager fejlMaglau skrev: ↑5. sep 2021, 22:16Er glad for at kusk ikke sælges her efter vinduet er lukket og vi ikke kan erstatte ham. Det vil kun være en svækkelse af holdet.
Nu 20+ år efter indtoget på fondsbørsen har AaB stadig til gode at skabe en økonomi, der kan give os den slags fremskridt, at vi kan have spillere til en løn på 2-3-4 mio siddende på bænken.
Man nærer til stadighed et naivt, for ikke at sige spejlblankt, håb om, at den dag kommer, hvor det kan lade sig gøre.
Og ja, jeg ønsker heller ikke, at Kusk sælges, men jeg anerkender dilemmaet for en klub, der ikke kan finde ud af at generere indtægter.
Problemet er at han med sin alder, burde være stabil og bærende for holdet. Istedet er hans stabilitet som en første års senior på førsteholdet.
-
R Rosenberg
- Allstar

Enig. Men igen: Den slags spillere skulle der være plads til, hvis man ønsker at være tophold. Men det er der ikke, fordi man ikke har råd til det.degn skrev: ↑6. sep 2021, 12:08R Rosenberg skrev: ↑6. sep 2021, 11:51Principielt enig. Hvis AaB havde været en anden klub.Freddie skrev: ↑6. sep 2021, 11:41Man kan ikke bare sælge Kusk, med mindre han gerne vil væk fra AaB. Det er der intet der tyder det mindste på. Hvis AaB skal have en trup, der er bred i toppen, skal man selvfølgelig ikke sælge løs af dem, der måske må en tur på bænken ind imellem.gravballe skrev: ↑5. sep 2021, 23:30Det ved jeg ikke rigtigt. Syntes det er sjældent han levere det man kan forvente og der er langt imellem snapsene fra ham. Vil ønske han var blevet mere tone angivende end han blev. Men selv da vi vandt dm med ham var der kampe hvor han helt forsvandt i spillet og gik og kiggede ned i græsset. Jeg syntes bare vi ser det mere nu end dengang og det burde jo gå den anden vej. Jeg tror han får det svært, men håber da jeg tager fejl
Problemet er at han med sin alder, burde være stabil og bærende for holdet. Istedet er hans stabilitet som en første års senior på førsteholdet.
Ædruelighedens stemme
Jeg er da godt klar over man ikke kan sælge en spiller der ikke vil væk, jeg ser bare ikke den store værdi fra bænken. Med mindre han genopfinder sig selv. Som jeg skrev, så syntes jeg bare det bliver længere og længere med de gode kampe fra ham, og typisk bør spiller der bliver mere modnet lære at levere på et højere nivue mere fast. Men jeg kan da godt forstå hvis Kusk får en god løn, heller vil sidde i Aalborg hvor han har sin familie osv.Freddie skrev: ↑6. sep 2021, 11:41Man kan ikke bare sælge Kusk, med mindre han gerne vil væk fra AaB. Det er der intet der tyder det mindste på. Hvis AaB skal have en trup, der er bred i toppen, skal man selvfølgelig ikke sælge løs af dem, der måske må en tur på bænken ind imellem.gravballe skrev: ↑5. sep 2021, 23:30Det ved jeg ikke rigtigt. Syntes det er sjældent han levere det man kan forvente og der er langt imellem snapsene fra ham. Vil ønske han var blevet mere tone angivende end han blev. Men selv da vi vandt dm med ham var der kampe hvor han helt forsvandt i spillet og gik og kiggede ned i græsset. Jeg syntes bare vi ser det mere nu end dengang og det burde jo gå den anden vej. Jeg tror han får det svært, men håber da jeg tager fejlMaglau skrev: ↑5. sep 2021, 22:16Er glad for at kusk ikke sælges her efter vinduet er lukket og vi ikke kan erstatte ham. Det vil kun være en svækkelse af holdet.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Altså vi kan hverken sælge 2,2 mio kr. løn Kusk eller 1,2 mio kr. løn Magnus, hvis de ikke selv vil. Og sådan skal det selvfølgelig også være.gravballe skrev: ↑6. sep 2021, 12:56Jeg er da godt klar over man ikke kan sælge en spiller der ikke vil væk, jeg ser bare ikke den store værdi fra bænken. Med mindre han genopfinder sig selv. Som jeg skrev, så syntes jeg bare det bliver længere og længere med de gode kampe fra ham, og typisk bør spiller der bliver mere modnet lære at levere på et højere niveau mere fast. Men jeg kan da godt forstå hvis Kusk får en god løn, heller vil sidde i Aalborg hvor han har sin familie osv.
Men vi skal jo heller ikke være bange for at sælge nogle, som har været gode engang og som måske nu ikke er så dominerende.
Ift. Kusk så skal Cifuentes og Inge Andre jo vurdere, om Kusk kan få en betydende rolle igen, når forsvar og midtbane er blevet endnu bedre til systemet og dermed bedre kan kompensere for Kusks manglende pres og defensive mangler. Hvis han kan det, så skal de jo bare lade ham sidde på bænken indtil det sker. Men har han ikke startet inde i ca. halvdelen af efteråret, så er hans rolle nok udspillet. Han har hidtil startet inde i 2 af 7 kampe og der er 17 kampe i efteråret.
Iøvrigt er de næste fire kampe jo mod bund6-hold(nr. 7, 8, 9 og 10) og dermed måske muligheder for friere offensive folk.
- FlæskeFrank
Ulvestad har skrevet kontrakt med Sivasspor.
-
OrkSatme
- 2. div

- Favoritspiller: Tulio de Melo / Melker Widell
Det skulle ifølge min kilde være Russiske Khimki der var ude efter Kasper Kusk. De ville dog ikke betale nok penge i transfer eller løn til det for alvor var realistisk.
Ramol Sillamaa har bud fra flere klubber og overvejer sin situation.
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Kom nu Inge - hold fast i ester-forbindelsen!
Desuden er Mark Anders Lepik stadigvæk et interessant estisk navn, men har hørt, at FCN er meget varme på ham da de drømmer om en stenhård angrebsduo bestående af Lepik og Dickman.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
Estiske talenter ser faktisk overraskende stærke ud i disse år. AaB havde jo chancen, da Martin Vetkal (nu Roma) var på besøg. Oliver Jürgens bomber løs på Inters ungdomshold.
Angående Lepik og Dickman, så er det et ret liderligt angreb i mine øjne
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Prica22 skrev: ↑9. sep 2021, 08:59Estiske talenter ser faktisk overraskende stærke ud i disse år. AaB havde jo chancen, da Martin Vetkal (nu Roma) var på besøg. Oliver Jürgens bomber løs på Inters ungdomshold.
Angående Lepik og Dickman, så er det et ret liderligt angreb i mine øjne
Men jokes aside, så er det fedt, at esterne er begyndt at lykkedes med deres talentarbejde. Har sgu altid haft et lille soft spot for det land.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
Kan se at der også er en del talenter i SPAL, som også har været interesseret i vores etiske ven. Af et land der aldrig har produceret fodboldspillere af synderlig betydning, så virker de til at have nogle ret fine årgange på vej.
Er der sket markante ændringer i estisk fodbold, eller er det tilfældigt at de pludselig har en række unge spillere der er interessante for det øvrige fodboldeuropa
Er der sket markante ændringer i estisk fodbold, eller er det tilfældigt at de pludselig har en række unge spillere der er interessante for det øvrige fodboldeuropa
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Det arbejde Aivar Pohlak har kørt de sidste 10 år som ejer af Flora Tallinn og præsident for det nationale fodboldforbund er begyndt at give pote. Jeg har nævnt det tidligere, for der har de senere år været optræk til at Flora Tallinn er begyndt at lave resultater i internationale kampe.
Grundlæggende er den estiske liga ringe, men det markante skifte - som er mest udtalt i Flora - er at der spilles med lav gennemsnitsalder og så med et par enkelte ældre rollemodeller - altså en light-udgave af Ajax-modellen.
De største talenter ryger nu også udenlands tidligere, som f.eks. Karl Hain i Arsenal og drengene i SPAL, så på den måde minder det om meget om den udvikling islandsk fodbold har været igennem. De spillere der så bliver hængende i den estiske liga vil ofte være de næstbedste talenter, der så alligevel i start-20erne ryger videre til stærkere ligaer i Polen eller Skandinavien. Før i tiden var Finland hovedaftager samtidig med at spillere fra den russiske minoritet drog mod sekundaklubber i Rusland.
Grundlæggende er den estiske liga ringe, men det markante skifte - som er mest udtalt i Flora - er at der spilles med lav gennemsnitsalder og så med et par enkelte ældre rollemodeller - altså en light-udgave af Ajax-modellen.
De største talenter ryger nu også udenlands tidligere, som f.eks. Karl Hain i Arsenal og drengene i SPAL, så på den måde minder det om meget om den udvikling islandsk fodbold har været igennem. De spillere der så bliver hængende i den estiske liga vil ofte være de næstbedste talenter, der så alligevel i start-20erne ryger videre til stærkere ligaer i Polen eller Skandinavien. Før i tiden var Finland hovedaftager samtidig med at spillere fra den russiske minoritet drog mod sekundaklubber i Rusland.
In verbis simus faciles
Aner intet om opblomstringen og ej heller hvordan kolonien i Italien er opstået, men det er et kæmpe + for SPAL med alle deres estere. Tryghed er enormt vigtigt, så derfor er det fint at have ligesindede omkring sig. Som danskerne i Ajax i sin tid.jonas386 skrev: ↑9. sep 2021, 11:14Kan se at der også er en del talenter i SPAL, som også har været interesseret i vores etiske ven. Af et land der aldrig har produceret fodboldspillere af synderlig betydning, så virker de til at have nogle ret fine årgange på vej.
Spændende indsigt i projektet. Jeg kender ikke så meget til Flora, men lidt i Paide, hvor de kører nogenlunde samme stil. Dog satser de også enormt på afrikanske talenter. En anden ting, AaB kunne drage inspiration fra.Rams skrev: ↑9. sep 2021, 11:33Det arbejde Aivar Pohlak har kørt de sidste 10 år som ejer af Flora Tallinn og præsident for det nationale fodboldforbund er begyndt at give pote. Jeg har nævnt det tidligere, for der har de senere år været optræk til at Flora Tallinn er begyndt at lave resultater i internationale kampe.
Hvordan er det et plus for SPAL? Det er vel kun succesfuldt at starte en sådan 'koloni', hvis der også kommer solide førsteholdsspillere eller videresalg ud af eksperimentet. Har SPAL fået noget ud af deres estiske forsøg endnu? Bare en førsteholdsspiller, nogle salg eller andet?Prica22 skrev: ↑9. sep 2021, 14:15Aner intet om opblomstringen og ej heller hvordan kolonien i Italien er opstået, men det er et kæmpe + for SPAL med alle deres estere. Tryghed er enormt vigtigt, så derfor er det fint at have ligesindede omkring sig. Som danskerne i Ajax i sin tid.jonas386 skrev: ↑9. sep 2021, 11:14Kan se at der også er en del talenter i SPAL, som også har været interesseret i vores etiske ven. Af et land der aldrig har produceret fodboldspillere af synderlig betydning, så virker de til at have nogle ret fine årgange på vej.
Men det er da rigtigt nok et fint sted at forsøge sig. Spillere fra Baltikum er sjældent i super høj kurs, og det er vel rimeligt sigende, at flere af de mere profillerede spillere fra regionen (hvis man ser på de sidste 20 år) har været i AaB eller dansk fodbold. Oper og Zelinski selvfølgelig, men ellers var Spalvis vel også den første egentlige profil fra Litauen siden Jankauskas. Af lettiske spillere kan jeg kun nævne Igor Stapanovs, og jeg er ikke engang sikker på, at han var specielt dygtig. Meget sigende har han også både været i Arsenal.. Og Esbjerg
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Du befinder dig i det forkerte årti. Udgangspunktet er helt anderledes. I Litauen er basket nationalsporten, i Letland ishockey og i Estland ski og andet vintersport. I Sovjettiden var fodbold nul og niks og man har måtte starte helt forfra. Den eneste succes var Letland en kort årgang med Pahars som stjerneangriber. Så gik Skonto Riga konkurs og Letland blev bombet tilbage.
I Estland er fodbold vokset meget de sidste år. Den store nationalhelt var målmand Mart Pooms, der spillede i Premiere League. Hans søn spiller i dag for Flora som midtbanespiller.
Det er mit klare indtryk i dag, at Estland og Litauen er førende og faktisk har talenter ude rundt omkring på europæiske akademier. Letland er i dag kørt agterud.Der spiller drenge fortsat hockey og ikke fodbold
I Estland er fodbold vokset meget de sidste år. Den store nationalhelt var målmand Mart Pooms, der spillede i Premiere League. Hans søn spiller i dag for Flora som midtbanespiller.
Det er mit klare indtryk i dag, at Estland og Litauen er førende og faktisk har talenter ude rundt omkring på europæiske akademier. Letland er i dag kørt agterud.Der spiller drenge fortsat hockey og ikke fodbold
In verbis simus faciles