Nedrykningstråden

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Belgien

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Jacob » 18. maj 2011, 20:45

Gentleman Finn skrev:Jeg kan ikke blive enig med mig selv, om det var DECIDERET godt at FCN vandt. X havde været mest optimal.

Men Randers møder et (nok) bovlamt FCM oven på pokalfinalen, nede på heden og derefter EFB hjemme til slut. FCN møder Bif ude og FCM hjemme. FCN har mindre chancer for point, og spørger du mig, er de også et ringere hold.

Lige pt. foregår nedrykningskampen vist på 1. etage.

Omvendt var det vigtigste velsagtens at holdet med færrest point ikke vinder. Selv med X i Silkeborg er vi garanteret 4 point fra stregen med 2 kampe tilbage.
Er helt enig i, at det vigtigste var at Randers ikke vandt ifht afstand til stregen osv.
Men ud fra din analyse af forventet point til FCN er det vel heller ikke helt skidt at de fik 3 point i dag, såfremt vi kan hente 3-4 point i de sidste kampe. Hvis det sker er vi vel også foran FCN i slutstillingen = flere tv penge, evt europa plads osv.
Life is good..... AaB is better!

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 18. maj 2011, 20:53

Jacob skrev:Er helt enig i, at det vigtigste var at Randers ikke vandt ifht afstand til stregen osv.
Men ud fra din analyse af forventet point til FCN er det vel heller ikke helt skidt at de fik 3 point i dag, såfremt vi kan hente 3-4 point i de sidste kampe. Hvis det sker er vi vel også foran FCN i slutstillingen = flere tv penge, evt europa plads osv.
Jeg har det stadig sådan, at jeg først vil tænke på eventuelle midterplaceringer, når (hvis) det bliver matematisk umuligt, at vi rykker ud. Vi slutter jo af med den sværest mulige kamp, så lad bare bundboldene tabe så meget som muligt nu, således vi ikke partout skal ud og have point i parken. Og så vil jeg egentlig pølle på hvem der rykker ud i år, så længe det ikke bliver os!

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Belgien

Indlæg af Jacob » 18. maj 2011, 21:03

limey skrev:
Jacob skrev:Er helt enig i, at det vigtigste var at Randers ikke vandt ifht afstand til stregen osv.
Jeg har det stadig sådan, at jeg først vil tænke på eventuelle midterplaceringer, når (hvis) det bliver matematisk umuligt, at vi rykker ud. Vi slutter jo af med den sværest mulige kamp, så lad bare bundboldene tabe så meget som muligt nu, således vi ikke partout skal ud og have point i parken. Og så vil jeg egentlig pølle på hvem der rykker ud i år, så længe det ikke bliver os!
Selv i det lys må det vel være bedst, at det hold med færrest point - her Randers - tabte, ikke?
Hvis vi kan hive en sejr hjem på fredag, så har vi altså 6 point ned til stregen med 2 kampe tilbage. Det vil da være næsten sikkert så.
Life is good..... AaB is better!

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 18. maj 2011, 21:04

alithebeast skrev:
Elscorpio skrev:Kunne være fedt hvis Randers rykker ned (de er bagud 2-1 pt. mod Nordsjælland).

De har mange gode spillere vi godt kunne bruge nordpå, hvis de rykker ned.
Hvis de er så gode, hvorfor spiller de så om nedrykning?
Jeg tror nærmere på dommeren idag ville have at FCN vandt. Jonas Kampers skud i 8. minut var inde over stregen, hvilket tv billederne også viste.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar

Indlæg af limey » 18. maj 2011, 21:43

Jacob skrev:
limey skrev:
Selv i det lys må det vel være bedst, at det hold med færrest point - her Randers - tabte, ikke?
Hvis vi kan hive en sejr hjem på fredag, så har vi altså 6 point ned til stregen med 2 kampe tilbage. Det vil da være næsten sikkert så.
Jo jo, bestemt. Min pointe er, at jeg kun kigger nedad i øjeblikket og det bliver jeg ved med, så længe vi stadig kan rykke ned.

Brugeravatar
AaBlover4ever
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen, Søren Frederiksen
Kontakt:

Indlæg af AaBlover4ever » 19. maj 2011, 18:45

OB foran 1-0 mod Horsens.

Optimale resultater idag og imorgen er vel:

OB sejr over Horsens
SE sejr over EfB så de bliver isoleret i bunden
AaB sejr over SIF :aabfan:
BIF-sejr over Lyngby

Det ser ikke helt umuligt ud og såfremt ovenstående går i opfyldelse vil det se således ud imorgen aften:

AaB: 38
Silkeborg: 37
Horsens: 37
FCN: 37
SE: 36
RFC: 32
Lyngby: 32
EfB: 29

Altså vil vi med blot ét point mere (udover sejr imorgen) være sikker på overlevelse :thumbsup: :aabfan:

Lindvang

Indlæg af Lindvang » 19. maj 2011, 18:55

AaBlover4ever skrev:
Altså vil vi med blot ét point mere (udover sejr imorgen) være sikker på overlevelse :thumbsup: :aabfan:
Ja. Men nej ;)

Skulle det ende, som du skriver, er vi sikre. Dermed har vi seks point ned til Lyngby under stregen, men mens de nu har en målscore, der hedder -12, har vi en, der hedder -6. Deres vil i kraft af et nederlag blive minimum -13, mens vores i kraft af en sejr vil blive minimum -5.

Dermed vil Lyngby skulle hente mindst 8 mål på os i deres to sidste kampe, hvilket ikke sker. De har Silkeborg ude og OB hjemme. Vi har SønderjyskE hjemme og FCK ude.

Altså vil et nederlag til Lyngby og en sejr til os betyde sikkerhed. Måske ikke matematisk, men alligevel.

Eagledrop
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Kolding

Indlæg af Eagledrop » 19. maj 2011, 19:02

Lindvang skrev:
AaBlover4ever skrev:
Ja. Men nej ;)

Skulle det ende, som du skriver, er vi sikre. Dermed har vi seks point ned til Lyngby under stregen, men mens de nu har en målscore, der hedder -12, har vi en, der hedder -6. Deres vil i kraft af et nederlag blive minimum -13, mens vores i kraft af en sejr vil blive minimum -5.

Dermed vil Lyngby skulle hente mindst 8 mål på os i deres to sidste kampe, hvilket ikke sker. De har Silkeborg ude og OB hjemme. Vi har SønderjyskE hjemme og FCK ude.

Altså vil et nederlag til Lyngby og en sejr til os betyde sikkerhed. Måske ikke matematisk, men alligevel.
Tjaa.. vi taber 4 - 0 til FCK i parken og taber med 1 pind til Sønderjyske = 3 mål tilbage..
Lyngby vinder 2 - 0 over OB og 3 - 1 over Silkeborg.. og wupti.. så fører de med 1 mål på målkontoen med samme antal point :P

Jeg mindes en rundbarbering af OB inden jul, og FCK ville elske at vinde stort i parken og tage guld.

Lindvang

Indlæg af Lindvang » 19. maj 2011, 19:11

Eagledrop skrev:
Lindvang skrev:
AaBlover4ever skrev:
Ja. Men nej ;)

Tjaa.. vi taber 4 - 0 til FCK i parken og taber med 1 pind til Sønderjyske = 3 mål tilbage..
Lyngby vinder 2 - 0 over OB og 3 - 1 over Silkeborg.. og wupti.. så fører de med 1 mål på målkontoen med samme antal point :P

Jeg mindes en rundbarbering af OB inden jul, og FCK ville elske at vinde stort i parken og tage guld.
Tror du selv på det?

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar

Indlæg af jernskjorten » 19. maj 2011, 19:13

AaBlover4ever skrev:OB foran 1-0 mod Horsens.

OB sejr over Horsens
You jinxed it! You bloody jinxed it!

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 19. maj 2011, 19:24

jernskjorten skrev:
AaBlover4ever skrev:OB foran 1-0 mod Horsens.

OB sejr over Horsens
You jinxed it! You bloody jinxed it!
Det er sateme utroligt at OB kan ligge nr. 2 i Superligaen. Selvom der ikke var meget kreativt over spillet, så forstod spillerne alligevel at kæmpe dengang Lars Olsen sad på bænken.

Eagledrop
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Kolding

Indlæg af Eagledrop » 19. maj 2011, 19:26

Lindvang skrev:
Eagledrop skrev:
Lindvang skrev:
AaBlover4ever skrev:
Ja. Men nej ;)

Tror du selv på det?
Nej, jeg tror heller ikke vi rykker ned selv hvis vi taber i Silkeborg, jeg tror vi er mere eller mindre sikre. Men nu hvor du satte det så skråsikkert op, så er mærkelige ting sket.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar

Indlæg af jernskjorten » 19. maj 2011, 19:28

Sauer skrev:Det er sateme utroligt at OB kan ligge nr. 2 i Superligaen. Selvom der ikke var meget kreativt over spillet, så forstod spillerne alligevel at kæmpe dengang Lars Olsen sad på bænken.
Ja, to nederlag mindre end AaB... Og de er på nippet til at komme med i Champions League kval'en. Vi kæmper for at undgå overlevelse (EDIT: nedrykning - undgå nedrykning for hulen).

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 19. maj 2011, 19:34

jernskjorten skrev:
Sauer skrev:Det er sateme utroligt at OB kan ligge nr. 2 i Superligaen. Selvom der ikke var meget kreativt over spillet, så forstod spillerne alligevel at kæmpe dengang Lars Olsen sad på bænken.
Ja, to nederlag mindre en AaB... Og de er på nippet til at komme med i Champions League kval'en. Vi kæmper for at undgå overlevelse.
Netop. Lidt frustrerende at se dem spille, når de står overfor en ellers nogenlunde overkommelig modstander på hjemmebane, når det kan have indflydelse på AaBs placering.

Edit: Tak, Andreasen.

Lindvang

Indlæg af Lindvang » 19. maj 2011, 19:50

Eagledrop skrev:
Lindvang skrev:
Eagledrop skrev:
Lindvang skrev:
AaBlover4ever skrev:
Ja. Men nej ;)

Tror du selv på det?
Nej, jeg tror heller ikke vi rykker ned selv hvis vi taber i Silkeborg, jeg tror vi er mere eller mindre sikre. Men nu hvor du satte det så skråsikkert op, så er mærkelige ting sket.
Point taken ;) Men tror sgu, at den er sikker, hvis vi vinder i morgen og SønderjyskE og/eller Lyngby taber.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 19. maj 2011, 20:01

Og tak til Greven!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 19. maj 2011, 20:35

Lindvang skrev: Point taken ;) Men tror sgu, at den er sikker, hvis vi vinder i morgen og SønderjyskE og/eller Lyngby taber.
Selvfølgelig er vi det. Randers er også på 32 efter denne runde og derfor behøver SønderjyskE ikke engang tabe (selvom de er godt igang). Men det må være den matematiske sikkerhed, vi går efter. Det kan være et ekstra incitament til at køre SønderjyskE midt over, så vi også kan få 5.-6. pladsen og et par ekstra millioner i tv-penge.

Elegia

Indlæg af Elegia » 19. maj 2011, 20:37

Det er heller ikke nødvendigvis dumt, at OB åbnede op for kampen om sølvet. Taber de næste gang til PS&E, kan de være tvunget til at tage point fra Lyngby i sidste runde - en kamp som OB med en sejr i dag kunne have været ligeglade med.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar

Indlæg af limey » 19. maj 2011, 20:46

Yankee skrev:
Lindvang skrev: Point taken ;) Men tror sgu, at den er sikker, hvis vi vinder i morgen og SønderjyskE og/eller Lyngby taber.
Selvfølgelig er vi det. Randers er også på 32 efter denne runde og derfor behøver SønderjyskE ikke engang tabe (selvom de er godt igang). Men det må være den matematiske sikkerhed, vi går efter. Det kan være et ekstra incitament til at køre SønderjyskE midt over, så vi også kan få 5.-6. pladsen og et par ekstra millioner i tv-penge.
Men hvis vi nu tager det udgangspunkt at vi ikke vinder imorgen, så ville en sejr til SønderjyskE over Esbjerg vel være at foretrække, ikke? Så kan Esbjerg nærmest ikke nå os længere og dermed er den ene nedrykningsplads i hvert fald ikke vores.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar

Indlæg af Gentleman Finn » 19. maj 2011, 20:49

Elegia skrev:Det er heller ikke nødvendigvis dumt, at OB åbnede op for kampen om sølvet. Taber de næste gang til PS&E, kan de være tvunget til at tage point fra Lyngby i sidste runde - en kamp som OB med en sejr i dag kunne have været ligeglade med.
Har det på samme måde. OBs centrale spillere er meget lade, når de ikke skal præstere. De vil være ligeglade med den kamp ellers.

Samtidig giver Horsens nok ikke "lette" point væk mod Esbjerg næste kamp, de er ikke ude af nedrykningsfare. Det havde de været havde de vundet.

Låst