Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)
Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)
Det kunne helt sikkert være en fin kortsigtet løsning til en midtbane der virkelig skriger
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
-
PonySlaystation
- Superliga

Hvis AaB er interessant for Oliver Abildgaard i et par måneder, så vil det jo være lækkert.
Abildgaard i stedet for MC lyder som et drømme skifte for os.PonySlaystation skrev: ↑7. mar 2022, 21:21Hvis AaB er interessant for Oliver Abildgaard i et par måneder, så vil det jo være lækkert.
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona
-
raekkeettre
- Allstar

- Favoritspiller: Lars Thomsen
Var det ikke pga MC at Abildgaard ikke kunne komme på holdet rigtigt inden han blev solgt?Lyfe skrev: ↑7. mar 2022, 22:09Abildgaard i stedet for MC lyder som et drømme skifte for os.PonySlaystation skrev: ↑7. mar 2022, 21:21Hvis AaB er interessant for Oliver Abildgaard i et par måneder, så vil det jo være lækkert.
Der ud over har vi nok af spillere der ikke er her efter sommer, at jeg tænker det er bedre at køre dem ind vi gerne vil beholde end at hente en spiller ind og betale ham dyrt, da han jo nok som minimum vil have det samme i løn.
Abildgaard led vel mest under, at med den øvrige besætning på mditbanen manglede man mest en 6'er og oprydder og han er jo meget mere boks-til-boks som jeg husker. Udfordringen var vel lidt at få ham til at passe ind i vores spillestil dengang, men kæmpe ja tak herfra med ham som makker Pedro eller Højholt.raekkeettre skrev: ↑7. mar 2022, 23:02Var det ikke pga MC at Abildgaard ikke kunne komme på holdet rigtigt inden han blev solgt?Lyfe skrev: ↑7. mar 2022, 22:09Abildgaard i stedet for MC lyder som et drømme skifte for os.PonySlaystation skrev: ↑7. mar 2022, 21:21Hvis AaB er interessant for Oliver Abildgaard i et par måneder, så vil det jo være lækkert.
Der ud over har vi nok af spillere der ikke er her efter sommer, at jeg tænker det er bedre at køre dem ind vi gerne vil beholde end at hente en spiller ind og betale ham dyrt, da han jo nok som minimum vil have det samme i løn.
RAUS RAUS SSE!
Abildgård gjorde sig meget sjældent gældende på banens sidste tredjedel, så box to box vil jeg langt fra kalde ham. Nærmere endnu en Ball Winning Midfielder, hvis vi skal blive i de termer.Jakobsen skrev:Abildgaard led vel mest under, at med den øvrige besætning på mditbanen manglede man mest en 6'er og oprydder og han er jo meget mere boks-til-boks som jeg husker. Udfordringen var vel lidt at få ham til at passe ind i vores spillestil dengang, men kæmpe ja tak herfra med ham som makker Pedro eller Højholt.raekkeettre skrev: ↑7. mar 2022, 23:02Var det ikke pga MC at Abildgaard ikke kunne komme på holdet rigtigt inden han blev solgt?Lyfe skrev: ↑7. mar 2022, 22:09Abildgaard i stedet for MC lyder som et drømme skifte for os.PonySlaystation skrev: ↑7. mar 2022, 21:21Hvis AaB er interessant for Oliver Abildgaard i et par måneder, så vil det jo være lækkert.
Jeg siger ikke nej til at få ham tilbage, bestemt ikke, for selvfølgelig kan vi bruge en spiller der har leveret det niveau i Rusland... men i bund og grund synes jeg ikke han er den type vi mangler.
Sendt fra min SM-G970F med Tapatalk
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Mon ikke også, at gårsdagens resultat, som sender AaB i mesterskabsspillet, betyder at Børstings skifte til Brann effektueres? Kan godt forestille mig, at man har holdt på Børsting indtil var sikret. Vi må også gå ud fra at vores nye islænding efterhånden nærmer sig kampform.
Er sikker på at Børsting skifter indenfor de næste par dage
Ville give god mening, især når man kan dække 10 % af årets nederlag ved at undvære Børsting i en række ret betydningsløse kampe hvor vi skal finde ud af om AaB bliver nr. 4-5 eller 6. Yep, den har Hypercube virkelig ramt lige i røven.FlemmingG skrev: ↑8. mar 2022, 08:14Mon ikke også, at gårsdagens resultat, som sender AaB i mesterskabsspillet, betyder at Børstings skifte til Brann effektueres? Kan godt forestille mig, at man har holdt på Børsting indtil var sikret. Vi må også gå ud fra at vores nye islænding efterhånden nærmer sig kampform.
Jep - hvor ville jeg ønske der kom bred opbakning til 16 hold i ligaen. Tror jeg også ville gavne hele fankulturen i landet. Man kan jo passene skæve lidt til det svenskeEksil skrev: ↑8. mar 2022, 08:22Ville give god mening, især når man kan dække 10 % af årets nederlag ved at undvære Børsting i en række ret betydningsløse kampe hvor vi skal finde ud af om AaB bliver nr. 4-5 eller 6. Yep, den har Hypercube virkelig ramt lige i røven.FlemmingG skrev: ↑8. mar 2022, 08:14Mon ikke også, at gårsdagens resultat, som sender AaB i mesterskabsspillet, betyder at Børstings skifte til Brann effektueres? Kan godt forestille mig, at man har holdt på Børsting indtil var sikret. Vi må også gå ud fra at vores nye islænding efterhånden nærmer sig kampform.
Jeg savner Winsnes
Enig, kommer dog desværre aldrig til at ske efter perioden man afprøvede med 14 hold, omend strukturen ikke var traditionel ligaformat. De store hold vil hellere møde de andre store hold, om det så skal være 4 gange på en sæson, fremfor awayture til Fredericia, Nykøbing eller Skive.Martino skrev: ↑8. mar 2022, 08:25Jep - hvor ville jeg ønske der kom bred opbakning til 16 hold i ligaen. Tror jeg også ville gavne hele fankulturen i landet. Man kan jo passene skæve lidt til det svenskeEksil skrev: ↑8. mar 2022, 08:22Ville give god mening, især når man kan dække 10 % af årets nederlag ved at undvære Børsting i en række ret betydningsløse kampe hvor vi skal finde ud af om AaB bliver nr. 4-5 eller 6. Yep, den har Hypercube virkelig ramt lige i røven.FlemmingG skrev: ↑8. mar 2022, 08:14Mon ikke også, at gårsdagens resultat, som sender AaB i mesterskabsspillet, betyder at Børstings skifte til Brann effektueres? Kan godt forestille mig, at man har holdt på Børsting indtil var sikret. Vi må også gå ud fra at vores nye islænding efterhånden nærmer sig kampform.
Er sikker på at Børsting skifter indenfor de næste par dage![]()
On-topic, så skal Børsting bare skydes afsted nu, især hvis prisen på 1,5 mio stemmer!
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Man må vel give dem ret, som sagde, at færre hold gav bedre/mere Europa. Så valget er måske mellem national kamp eller mere international kamp. At vi så er et sted, hvor vi kunne have en fordel af at få flere hold i rækken, gør ikke, at jeg vil vælge den retning.
- FlæskeFrank
Mon ikke også det betyder at man nu vil/kan bruge de penge på at købe Friis fri i Viborg... at man ville have den sidste sikkerhed for at de ekstra millioner det giver i top 6 kontra uden top 6.emenike skrev: ↑8. mar 2022, 08:29Enig, kommer dog desværre aldrig til at ske efter perioden man afprøvede med 14 hold, omend strukturen ikke var traditionel ligaformat. De store hold vil hellere møde de andre store hold, om det så skal være 4 gange på en sæson, fremfor awayture til Fredericia, Nykøbing eller Skive.Martino skrev: ↑8. mar 2022, 08:25Jep - hvor ville jeg ønske der kom bred opbakning til 16 hold i ligaen. Tror jeg også ville gavne hele fankulturen i landet. Man kan jo passene skæve lidt til det svenskeEksil skrev: ↑8. mar 2022, 08:22Ville give god mening, især når man kan dække 10 % af årets nederlag ved at undvære Børsting i en række ret betydningsløse kampe hvor vi skal finde ud af om AaB bliver nr. 4-5 eller 6. Yep, den har Hypercube virkelig ramt lige i røven.FlemmingG skrev: ↑8. mar 2022, 08:14Mon ikke også, at gårsdagens resultat, som sender AaB i mesterskabsspillet, betyder at Børstings skifte til Brann effektueres? Kan godt forestille mig, at man har holdt på Børsting indtil var sikret. Vi må også gå ud fra at vores nye islænding efterhånden nærmer sig kampform.
On-topic, så skal Børsting bare skydes afsted nu, især hvis prisen på 1,5 mio stemmer!
AaB er en fattig klub. Truppen skal forstærkes til sommer. Hver en sten skal vendes, så top 6 (som man allerede har budgetteret med) kommer ikke til at rykke ved hvad Friis skal koste.hje1980 skrev: ↑8. mar 2022, 09:13Mon ikke også det betyder at man nu vil/kan bruge de penge på at købe Friis fri i Viborg... at man ville have den sidste sikkerhed for at de ekstra millioner det giver i top 6 kontra uden top 6.emenike skrev: ↑8. mar 2022, 08:29Enig, kommer dog desværre aldrig til at ske efter perioden man afprøvede med 14 hold, omend strukturen ikke var traditionel ligaformat. De store hold vil hellere møde de andre store hold, om det så skal være 4 gange på en sæson, fremfor awayture til Fredericia, Nykøbing eller Skive.Martino skrev: ↑8. mar 2022, 08:25Jep - hvor ville jeg ønske der kom bred opbakning til 16 hold i ligaen. Tror jeg også ville gavne hele fankulturen i landet. Man kan jo passene skæve lidt til det svenskeEksil skrev: ↑8. mar 2022, 08:22Ville give god mening, især når man kan dække 10 % af årets nederlag ved at undvære Børsting i en række ret betydningsløse kampe hvor vi skal finde ud af om AaB bliver nr. 4-5 eller 6. Yep, den har Hypercube virkelig ramt lige i røven.FlemmingG skrev: ↑8. mar 2022, 08:14Mon ikke også, at gårsdagens resultat, som sender AaB i mesterskabsspillet, betyder at Børstings skifte til Brann effektueres? Kan godt forestille mig, at man har holdt på Børsting indtil var sikret. Vi må også gå ud fra at vores nye islænding efterhånden nærmer sig kampform.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Ønsker mig bare en kompetent sportsdirektør med øjne i hovedet og en mindre kærlighed til håbløse nulbonner
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Betydningsløse kampe? Hvad snakker du om? Det er da ikke uden betydning om man fx kommer i Europa eller indfrier klubbens målsætning om top-4. Det er da netop nu, AaB skal ud og vise hvor langt man er kommet og måle sig mod de andre tophold i ligaen.
Og selv hvis vi går med på præmissen om at det er ligegyldigt om man bliver. 4, 5 eller 6 - hvad har det så med Hybercube at gøre? Det var vel også ligegyldigt i den gamle struktur? AaB har 19 point til nedrykningsstregen - er det den spænding, der er så afgørende for dig?
Der findes ikke ét håndgribeligt bevis på, at færre hold giver "mere/bedre Europa". Superligaen er da hverken en tøddel bedre eller værre end i 2017. Det er et floskelargument, der bare slynges ureflekteret ud. Til gengæld kan Superligaen sagtens bære flere hold og samtidig få en mere logisk struktur. Dét findes der masser af beviser på, ikke mindst de to oprykkere dette år.FlæskeFrank skrev: ↑8. mar 2022, 08:35Man må vel give dem ret, som sagde, at færre hold gav bedre/mere Europa. Så valget er måske mellem national kamp eller mere international kamp. At vi så er et sted, hvor vi kunne have en fordel af at få flere hold i rækken, gør ikke, at jeg vil vælge den retning.
AaB har nu i årevis stået med stribevis af de facto betydningsløse kampe grundet den nye struktur.
Fuldstændig enig.Hovedet skrev: ↑8. mar 2022, 15:19Der findes ikke ét håndgribeligt bevis på, at færre hold giver "mere/bedre Europa". Superligaen er da hverken en tøddel bedre eller værre end i 2017. Det er et floskelargument, der bare slynges ureflekteret ud. Til gengæld kan Superligaen sagtens bære flere hold og samtidig få en mere logisk struktur. Dét findes der masser af beviser på, ikke mindst de to oprykkere dette år.FlæskeFrank skrev: ↑8. mar 2022, 08:35Man må vel give dem ret, som sagde, at færre hold gav bedre/mere Europa. Så valget er måske mellem national kamp eller mere international kamp. At vi så er et sted, hvor vi kunne have en fordel af at få flere hold i rækken, gør ikke, at jeg vil vælge den retning.
AaB har nu i årevis stået med stribevis af de facto betydningsløse kampe grundet den nye struktur.
Tja... nok ikke tilfældigt at man dagen efter top6 blev sikret at man kom til enighed med Viborg... jeg står ved at det udelukkede skyldes at man får de penge for top6 - som du rigtig nok siger er i budgettet. Netop DERFOR man ville være sikker på det, inden man brugte pengene. Havde man misset top 6 er jeg sikker på AaB havde hentet en midlertidig træner ind da man alligevel var sikker på Friis fra august.Forza skrev: ↑8. mar 2022, 09:27AaB er en fattig klub. Truppen skal forstærkes til sommer. Hver en sten skal vendes, så top 6 (som man allerede har budgetteret med) kommer ikke til at rykke ved hvad Friis skal koste.hje1980 skrev: ↑8. mar 2022, 09:13Mon ikke også det betyder at man nu vil/kan bruge de penge på at købe Friis fri i Viborg... at man ville have den sidste sikkerhed for at de ekstra millioner det giver i top 6 kontra uden top 6.emenike skrev: ↑8. mar 2022, 08:29Enig, kommer dog desværre aldrig til at ske efter perioden man afprøvede med 14 hold, omend strukturen ikke var traditionel ligaformat. De store hold vil hellere møde de andre store hold, om det så skal være 4 gange på en sæson, fremfor awayture til Fredericia, Nykøbing eller Skive.Martino skrev: ↑8. mar 2022, 08:25Jep - hvor ville jeg ønske der kom bred opbakning til 16 hold i ligaen. Tror jeg også ville gavne hele fankulturen i landet. Man kan jo passene skæve lidt til det svenskeEksil skrev: ↑8. mar 2022, 08:22Ville give god mening, især når man kan dække 10 % af årets nederlag ved at undvære Børsting i en række ret betydningsløse kampe hvor vi skal finde ud af om AaB bliver nr. 4-5 eller 6. Yep, den har Hypercube virkelig ramt lige i røven.FlemmingG skrev: ↑8. mar 2022, 08:14Mon ikke også, at gårsdagens resultat, som sender AaB i mesterskabsspillet, betyder at Børstings skifte til Brann effektueres? Kan godt forestille mig, at man har holdt på Børsting indtil var sikret. Vi må også gå ud fra at vores nye islænding efterhånden nærmer sig kampform.
Vi to er meget fornuftige mennesker heheFIDEL skrev: ↑8. mar 2022, 15:37Fuldstændig enig.Hovedet skrev: ↑8. mar 2022, 15:19Der findes ikke ét håndgribeligt bevis på, at færre hold giver "mere/bedre Europa". Superligaen er da hverken en tøddel bedre eller værre end i 2017. Det er et floskelargument, der bare slynges ureflekteret ud. Til gengæld kan Superligaen sagtens bære flere hold og samtidig få en mere logisk struktur. Dét findes der masser af beviser på, ikke mindst de to oprykkere dette år.FlæskeFrank skrev: ↑8. mar 2022, 08:35Man må vel give dem ret, som sagde, at færre hold gav bedre/mere Europa. Så valget er måske mellem national kamp eller mere international kamp. At vi så er et sted, hvor vi kunne have en fordel af at få flere hold i rækken, gør ikke, at jeg vil vælge den retning.
Rimeligvis er vi ikke endt i en komplet bizar konstruktion med pointhalvering midt i sæsonen og konstruerede rækker, der eksisterer det ene halvår og er væk det næste osv. Det er også et fremskridt, at man har strammet bardunerne mht. nedrykningsspillet, og at der er ensartet struktur i de to bedste rækker. Og bevares da, det skaber et element af kunstig spænding at nå den 6. plads, som vi selvfølgelig ville have været komplet ligeglad med i gamle dage.
Men jeg accepterer simpelthen ikke uden videre en præmis om "bedre Europa" alene grundet et slutspil. Er der nogle, der i ramme alvor tror, at de danske resultater i Europa Cuppen i år havde været dårligere, fordi vi i fjor og forfjor havde spillet en lige ud - turnering. Jeg henviser stilfærdigt til AGF og Larne. Førnævnte var selvfølgelig et af den slags fluke, der nu sker, men skulle Randers og Brøndby have leveret mere kvalificeret modstand mod hhv. Leicester og Saltborg, hvis Superligaen havde rummet 10 hold, og der havde været et slutspil med kun 4 deltagere?
I hvert fald er det argument så tyndbenet og spekulativt, at det ikke retfærdiggør voldtægt og tivolisering af turneringsstrukturer, der bør afvikles så simpelt og logisk som muligt. Jeg er personligt ked af den måde, man fuldkommen har smadret systemet under de to bedste rækker. Jeg kan slet ikke finde hoved og hale i den måde, man afvikler 2. divisionerne på - og nu er der guddømemig indført en 3. division mellem 2. division og Danmarksserien, som jeg heller ikke kan forholde mig til. Mit spørgsmål lyder: Gør vi det bedre i Europa af den årsag?
Hvor svært kan det være? En 1. division, en 2. division og en 3. division - hvori der spiller lige mange hold, der mødes ude og hjemme.