Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
-
Freddie
- Allstar

Man kunne måske begynde at spekulere i, om Jakob Ahlmann er ved at være klar igen. Ellers er vi jo ikke uden muligheder på venstre back.
Vores angribere vil jo klart vokse i styrke, når vores midtbane igen begynder at skabe chancer. Det kunne godt ske når Jønne er på banen igen.
AaB 85 95 99 08 skrev:
Det her er sgu tæt på absurd. At man lader os gå svækket gennem vinduet i den nuværende situation. Det er helt galt at fortsætte sæsonen uden angriber. Og decideret letsindigt ikke at reagere på Gorters skade og gå nedrykningskampen i møde med så historisk smal en bagkæde. Frederiksen, som i en snæver vending også kunne gardere der, er endda også væk.
Det virker alt for åbenlyst at Kents tanker er et andet sted. Det kan blive kostbart, at trænersituationen ikke er håndteret professionelt.
-
Gaarde6
- Allstar

- Geografisk sted: Sæby Nordjylland
Jonas Kamper har udløb til sommer.
Kunne godt tænke mig en hurtig kant og det må man sige han er!
Spørgsmålet er om han er færdig selvom han kun er 31?
Synes han var klart deres bedste spiller for 1 år siden men siden har han jo nærmest ikke spillet.
-
thomasjn
- Allstar

Bedømt på kampen idag skal vi dælme have en ny angriber.
Helenius: En regulær katastrofe, kan og vil INTET. Han forsøger ikke en gang på at afslutte, men tager bare endnu et træk og mister bolden. Det er uhyggeligt man kan falde så meget i niveau. Han er elendig.
AK: Simpelthen for svingende til at være starter. Nogle gange i landsholdsklasse, andre gange kunne han knap gøre sig i 1. division
V. Ahlmann: Ligner ikke en spiller der er klar tl at spille fast i Superligaen.
Pohl: Slet ikke i nærheden at at være førsteholdsspiller.
Spalvis: Vi mangler stadig og se hvor god han er over tid og han er ude i et stykke tid.
Den eneste acceptable angriber vi har er Jönsson og hvornår han for alvor er fit igen må guderne vide. At tro på nogle af de andre angribere skulle være i stand til at score mod Brügge om en måned foreligger meget fjern.
-
Mogens
- Allstar

- Favoritspiller: Mig selv
- Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk
Medmindre vi henter nye FORSTÆRKNINGER til midtbanen til foråret, så mener jeg ikke, at vi behøver hente flere spillere. Der er kommet en ny mand til startopstillingen ligesom Jønsson er tilbage - dermed to nye spillere og ud er gået to marginalspillere.
Jeg har tidligere foreslået Nicolai Høgh, som er transferfri - dette med baggrund i at KEP meget gerne må tage med Kent til OB. Derudover kan man med rette forvente, at Thelander snart kan være fortid. Selvom han måtte forlænge, skal der stadig en ny ind, når KEP (forhåbentlig) smutter.
Angrebet er som sådan ok, de mangler dog noget selvtillid, så Kent skal have en opblomstring i gang - potentialet er der, det ved vi. FOrhåbentlig og formentlig kommer der også noget mere at arbejde med.
Hvis blot vi kan blive fri for skader her i optakten, så står vi markant bedre end ved sæsonstarten, hvor vi måtte undvære en del af de bærende kræfter fra guldsæsonen. Kusk var helt væk, Thomsen og Wurtz haltede bagefter, Ahlmann og Spalvis helt ude ligesom de to nye, som man med rette kunne forvente sig noget mere af end det der rent faktisk blev præsteret (Helenius og Ene), nu har haft noget tid til at vænne sig til at være tilbage i den rigtige trøje, og nu skal de vise, at de ikke har glemt at spille fodbold.
Summa summarum er, at jeg er ok optimist før foråret.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
af frederikshavneren » 25. jan 2015, 18:13
thomasjn skrev:Bedømt på kampen idag skal vi dælme have en ny angriber.
Helenius: En regulær katastrofe, kan og vil INTET. Han forsøger ikke en gang på at afslutte, men tager bare endnu et træk og mister bolden. Det er uhyggeligt man kan falde så meget i niveau. Han er elendig.
AK: Simpelthen for svingende til at være starter. Nogle gange i landsholdsklasse, andre gange kunne han knap gøre sig i 1. division
Spalvis: Vi mangler stadig og se hvor god han er over tid og han er ude i et stykke tid.
Den eneste acceptable angriber vi har er Jönsson og hvornår han for alvor er fit igen må guderne vide. At tro på nogle af de andre angribere skulle være i stand til at score mod Brügge om en måned foreligger meget fjern.
Enig i din vurdering af angriberne. Nu var dagens kamp kun en træningskamp, men hvis niveauet ikke bliver hævet gevaldigt de kommende uger så bliver vi kørt over af Club Brugge.
Det var godt nok ringe af Helenius og AK idag, men som det også var tilfældet i efteråret så har de igen idag svære arbejdsbetingelser. Alligevel så skuffede de begge to. For mig at se ligner AK i bedste fald en habil superliga angriber på de gode dage, men som han spiller idag vil han få svært ved at komme på holdet i Jetsmark.
Helenius var også ringe, det er trist at han stadigvæk slider voldsomt med at genfinde tidligere tiders niveau.
-
AaB 85 95 99 08
- Landshold

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: København
thomasjn skrev:Bedømt på kampen idag skal vi dælme have en ny angriber.
Nej, den flertalsdikterede sandhed herinde er, at vi har masser af topklasseangribere, og hvis man mener andet, er man enten en tumpe eller en troll.
Fodbold skal ses med hjertet!
-
Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
AaB 85 95 99 08 skrev:thomasjn skrev:Bedømt på kampen idag skal vi dælme have en ny angriber.
Nej, den flertalsdikterede sandhed herinde er, at vi har masser af topklasseangribere, og hvis man mener andet, er man enten en tumpe eller en troll.
At vores angribere ikke har praesteret laenge goer dig ikke til nogen martyr. Det er de fleste enige om. Det er naermere dine dommedagsprofetier og tendens til at se den mindste modgang som en undskyldning for at angribe Lynge, Gaarde, Kent og alle andre, der faar dig til at virke ekstremt irrationel. Og din manglende evne til at argumentere for dine synspunkter og det at du altid forsvinder efter at have affyret en panikbombe, goer heller ikke at folk staar i koe for at tage dig serioest. Hvis du i stedet droppede at vaere kontraer, og rent faktisk deltog i diskussionen, ville du nok indse at folk ville behandle dig lidt flinkere.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
-
Kunji
- Allstar

- Geografisk sted: Hjørring
AaB 85 95 99 08 skrev:thomasjn skrev:Bedømt på kampen idag skal vi dælme have en ny angriber.
Næh. De fleste synes såmænd bare, at du er en komplet tåbe uden realitetssans, og som i øvrigt gentager sig selv i en uendelighed.
Vi har en rigtig god angriber, og han er stadig på vej tilbage fra skade. Til gengæld har vi en bunke mellemklasse angribere, som har vist potentiale til mere, og derfor henter vi ikke en ny angriber.
Vi rykker ikke ned - men vi vinder heller ikke guld. Og det er vist okay med de fleste. Målsætningen for klubben er top 6. Hvis du nu kunne forholde dig til det, så ville det gøre livet lidt nemmere for dig. Du virker depressiv.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.
-
abbifar
- Superliga

- Favoritspiller: Alle der hedder Prica
- Geografisk sted: 6933 Kibæk
Det er rart at se dig tilbage AaB, efter en katastrofe af et forår, hvor alt gik dig imod og vi trods alle dine dommedagsvisioner i sidste vinterpause irriterende nok vandt The double.
Nu er vi tilbage, hvor du er tryg... midt i feltet. Det er skønt at se, at der nu er arbejde til en troll som dig igen. Velkommen tilbage.
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983
-
OlleBruun
- 2. div

Den gode gamle Marc Nygaard blev iøvrigt spottet på Vendiaparken i Hjørring i dag, mon han er udset som en erstatning for Helenius?
-
Gaarde6
- Allstar

Nu synes jeg ikke vi mangler en angriber.
Men skulle Gaarde mene vi gjorde, burde han så ikke indløse den latterlige lave frikøbs klausul i Emil Berggrens kontrakt ?
Jeg mener bare, 1 million for en spiller, som allerede har været meldt til udlandet og som har fået debut på U21.
De penge kan da næsten ikke tabes kan de ?
-
thomasjn
- Allstar

Gaarde6 skrev:Nu synes jeg ikke vi mangler en angriber.
Men skulle Gaarde mene vi gjorde, burde han så ikke indløse den latterlige lave frikøbs klausul i Emil Berggrens kontrakt ?
Jeg mener bare, 1 million for en spiller, som allerede har været meldt til udlandet og som har fået debut på U21.
Er han virkelig så god? Synes langt fra han er noget særligt, bevares alle der laver to kasser mod de pis-gule vil altid have en stjerne hos mig, men som fodboldspiller synes jeg ikke han er imponerende. Han er blevet et mediefænomen fordi han er Københavner-knægten der tog over til bondeknoldene i Hobro. Kan ikke se det løser noget for AaB at signe ham.
-
jonas386
- Allstar

thomasjn skrev:Gaarde6 skrev:Nu synes jeg ikke vi mangler en angriber.
Er han virkelig så god? Synes langt fra han er noget særligt, bevares alle der laver to kasser mod de pis-gule vil altid have en stjerne hos mig, men som fodboldspiller synes jeg ikke han er imponerende. Han er blevet et mediefænomen fordi han er Københavner-knægten der tog over til bondeknoldene i Hobro. Kan ikke se det løser noget for AaB at signe ham.
Jeg er faktisk meget enig i den her. Jeg forstår ikke rigtigt hypen omkring ham, han har da været fint med i spillet osv, men han har da ikke gjort det så godt at han allerede er for stor til Hobro og partout allerede skal videre i sin karriere.
Han har da selvfølgelig nogle spidskompetancer vi godt kunne bruge, men synes virkelig ikke han er noget specielt. Men hypen har tilsyneladende steget ham til hovedet hvorfor han også selv mener det er på tide at komme videre efter en halvsæson på det jævne. En spiller som Mads Hvilsom har da feks gjort det meget bedre, men ham ser jeg heller ikke til værende mere end bunden af suppen.
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
af frederikshavneren » 25. jan 2015, 22:02
Det er da bedre end Helenius som kun scorede 1 mål i åbent spil i Superligaen...
-
jonas386
- Allstar

frederikshavneren skrev:thomasjn skrev:Gaarde6 skrev:Nu synes jeg ikke vi mangler en angriber.
Det er da bedre end Helenius som kun scorede 1 mål i åbent spil i Superligaen...
Men nu hypes Helenius jo heller ikke til det helt store.
-
Hanga
- Allstar

- Geografisk sted: 7200 Grindsted
Jeg har absolut ikke opgivet Helenius endnu. Vi kan alle blive enige om, at hans tilbagevenden til AaB indtil videre har været en fiasko. Men vi VED at han har kvaliteterne til at være en ligaprofil, og jeg tror fortsat på, at han kan finde dette niveau igen. Foruden Helenius har vi så AK, Jönsson, Spalvis og V. Ahlmann i truppen. AK er svingende men på sine gode dage fremragende. Jönsson har været skadet hele sæsonen men er nu på vej tilbage, og vi ved også, at han er en klasseangriber. Spalvis kommer sig forhåbentlig over sin skade og er klar til næste sæson, og vi ved at han er utrolig giftig. Slutteligt har vi i Viktor Ahlmann et stort talent, der dog stadig har et stykke vej til at kunne gøre sig gældende.
Jeg synes absolut IKKE vores angrebssituation skriger på tilgang, tværtimod synes jeg vores liste over angribere er den stærkeste vi længe har set. Hvad vi derimod har behov for, er at disse angribere skal finde selvtilliden og performe på et konstant højt niveau, og så har vi behov for, at få først Jönsson og senere Spalvis tilbage på holdet. Så skal vi nok se et godt angreb igen i AaB. At købe en angriber nu vil for mig være at bruge penge på et område, hvor vi har gode spillere der dog kæmper med deres spil lige nu. Så kunne man overveje at leje, for at løse dette midlertidige angrebsproblem, men jeg er nu engang tilhænger af, at vi forsøger at få gang i de dygtige angribere vi allerede har!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
-
Ham der Emil
- Allstar

- Favoritspiller: David Beckham og Martin P
- Geografisk sted: 50939
jonas386 skrev:
Men nu hypes Helenius jo heller ikke til det helt store.
ENDNU! Han kommer til at hamre kasser ind på stribe i foråret. Minimum 11-12 stykker (han laver to hattricks mod henholdsvis Hobro og Randers).
Et Hjerte - En Klub
-
Gaarde6
- Allstar

Jeg må tilstå at jeg ikke har set ham meget i Superligaen.'
Men mens han spillede i 1 div så jeg ham nogle gange og her imponerede han mig stort!
Jeg tror nu nok han er bedre end et bare et mediefænomen, siden både FCN og Viking vil have ham og siden han kom med på U21

Desuden tror jeg ikke Helenius bliver og så kunne det ligne en satsning på en fremtiden angriber.
-
Funky
- Allstar

Hanga skrev:Jeg har absolut ikke opgivet Helenius endnu. Vi kan alle blive enige om, at hans tilbagevenden til AaB indtil videre har været en fiasko. Men vi VED at han har kvaliteterne til at være en ligaprofil, og jeg tror fortsat på, at han kan finde dette niveau igen. Foruden Helenius har vi så AK, Jönsson, Spalvis og V. Ahlmann i truppen. AK er svingende men på sine gode dage fremragende. Jönsson har været skadet hele sæsonen men er nu på vej tilbage, og vi ved også, at han er en klasseangriber. Spalvis kommer sig forhåbentlig over sin skade og er klar til næste sæson, og vi ved at han er utrolig giftig. Slutteligt har vi i Viktor Ahlmann et stort talent, der dog stadig har et stykke vej til at kunne gøre sig gældende.
Jeg synes absolut IKKE vores angrebssituation skriger på tilgang, tværtimod synes jeg vores liste over angribere er den stærkeste vi længe har set. Hvad vi derimod har behov for, er at disse angribere skal finde selvtilliden og performe på et konstant højt niveau, og så har vi behov for, at få først Jönsson og senere Spalvis tilbage på holdet. Så skal vi nok se et godt angreb igen i AaB. At købe en angriber nu vil for mig være at bruge penge på et område, hvor vi har gode spillere der dog kæmper med deres spil lige nu. Så kunne man overveje at leje, for at løse dette midlertidige angrebsproblem, men jeg er nu engang tilhænger af, at vi forsøger at få gang i de dygtige angribere vi allerede har!
"Fiasko" er et stort ord at bruge om Helenius's efterår. Under hvad vi havde håbet på? Ja bestemt. Langt under, hvad man objektivt set kunne forvente, med tanke på den historie, han mødte op med? Næh, det synes jeg egentlig ikke. Jeg synes i højere grad AK har præsteret under, hvad "man" kunne forvente. Han kom ikke til den nye sæson med et års alvorlig sygdom, depression og nul spilletid, men med masser af god form, spilletid og 2 pokaler. Mit bud er, at begge spillere har lidt problemer med at få hovedet "skruet rigtigt på", og derfor tror jeg, at de begge vil opleve at blive alvorligt pressede på positionerne når både Jönsson og Spalvis er klar igen, for DE to gutter virker bare til at have det helt rigtige mindset.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
-
Yankee
- Allstar

Problemet med at finde en ny angriber er, at AaB som klub typisk kun kan vælge to af følgende parametre:
1: Har bevist sig som profil i Superligaen eller bedre liga
2: Skadesfri og i god form
3: Vil hurtigt falde til i Aalborg
Vi kan godt finde en angriber, der er i god form og som hurtigt vil falde til. Men så er et usikkert kort, der skal bruge tid på at vænne sig til Superligatempoet - hvis han er god nok til det (tænk Jeppe Curth eller AK).
Vi kan godt finde en topangriber, der snakker dansk eller svensk og kan falde til fra dag 1. Men så er han skadet eller ude af kamptræning og skal bruge tid på at spille sig i form - hvis han nogensinde kommer det (tænk Prica eller Jönsson).
Vi kan godt finde en skadesfri topangriber, men så er han sandsynligvis afrikaner eller østeuropæer og skal bruge tid på at vænne sig til livet i Danmark - hvis han nogensinde kan det (tænk Oper eller Franco Mussis i FCK).
Uanset hvilken type angriber vi finder vil vi aldrig kunne forvente at han brager kasser ind fra dag 1. Altså skal han bruge tid. Og hvis han alligevel skal bruge tid - hvorfor så ikke bruge den tid på at få mest muligt ud af Lukas Spalvis, Nicklas Helenius og Rasmus Jönsson? Især når vi står over for en halvsæson, hvor 2-3 point fra eller til ikke gør den store forskel.