Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
-
Maglau
- Allstar

- Geografisk sted: Århus
Pastorius skrev:Yankee skrev:Søren Frederiksen er en meget værdifuld breddespiller. For det første er han en af de efterhånden meget få venstrebenede spillere, vi har tilbage i truppen, og for det andet er han altså stadig en målfarlig indskifter. Vi skal som minimum spille 22 kampe på 4½ måned, så vi får brug for alle mand.
Han skal ingen steder, og jeg håber egentlig også at vi giver manden en ny kontrakt til januar.
Jeg er helt enig.
Helt isoleret betragtet kan man selvfølgelig godt mene vi har haft bedre spillere i truppen end ham, Curth og Due, og derfor nemt kan erstatte dem med nye talenter. Men de har alle bidraget værdifuldt til vores sæson og har alle haft en hvis rutine at falde tilbage på, selvom talenetet måske er større hos andre af vores spillere. Rutine i truppen *er* værdifuldt, og vi må altså ikke falde tilbage på kun at stole på vores talentudvikling. Der skal stadig være en balance - særligt når vi tænker på at vi risikerer at miste et par af de spillere der trods alder må betragtes som rutinerede kræfter i AaB.
Enig i at rutine er vigtigt i en trup og den har vi mistet en del af med Due og Curths afgang. Men deres rutine tror jeg har været vigtigere udenfor banen end på banen, for det er trods alt begrænset hvad de har fået af spilletid til at kunne være en afgørende faktor.
Men tror bestemt at de har kunnet bibringe noget ro og fokus i truppen i den afsluttende periode i sæsonen med deres erfaring fra 2008 sæsonen.
Angående SF.......rutine njaaa han er ikke særlig gammel så det er begrænset hvad han er rutineret i. Rutine er godt hvis det kombineres med det rette talent, men i det her tilfælde er det begrænset rutine kombineret med talentløshed.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
-
Pastorius
- Allstar

- Geografisk sted: Sorø
-
Kontakt:
Forza skrev:Pastorius skrev:Yankee skrev:Søren Frederiksen er en meget værdifuld breddespiller. For det første er han en af de efterhånden meget få venstrebenede spillere, vi har tilbage i truppen, og for det andet er han altså stadig en målfarlig indskifter. Vi skal som minimum spille 22 kampe på 4½ måned, så vi får brug for alle mand.
Han skal ingen steder, og jeg håber egentlig også at vi giver manden en ny kontrakt til januar.
Jeg er helt enig.
Helt isoleret betragtet kan man selvfølgelig godt mene vi har haft bedre spillere i truppen end ham, Curth og Due, og derfor nemt kan erstatte dem med nye talenter. Men de har alle bidraget værdifuldt til vores sæson og har alle haft en hvis rutine at falde tilbage på, selvom talenetet måske er større hos andre af vores spillere. Rutine i truppen *er* værdifuldt, og vi må altså ikke falde tilbage på kun at stole på vores talentudvikling. Der skal stadig være en balance - særligt når vi tænker på at vi risikerer at miste et par af de spillere der trods alder må betragtes som rutinerede kræfter i AaB.
Jeg er meget uenig.
Rutine er ekstremt vigtigt for en klub, men en mand med så få evner som SF hører ikke til. Han har stort set ingen spidskompetencer. Der kan ungdomsspillere ligeså godt tage over!
Han har nu alligevel budt ind med et par ret vigtige mål i sæsonen. Pas nu på med at undervurdere betydningen af spillere, selvom de ikke altid er stærke på de mest åbenlyse parametre. Jeg er helt enig i at han ikke er den største tekniker på holdet.
Med venlig Hilsen
--
Robert
-
Freddie
- Allstar

Jönsson var til træning i dag på Hornevej. Deltog ikke i formiddagens træning, ,em skal vel arbejde med fys i eftermiddagens.
Eksil skrev:
Svenskeren var indkøbt for + 10 mio, havde en millionhyre i Tyskland og en mindst lige så suspekt skadeshistorie som Ene.
Den dag Svenskeren bliver fyret i Wolfsburg eller når han kontrakt udløber skal vi stå klar, men husk at han er en stor fisk og vi har kun et lille net.
-
hje1980
- Allstar

- Geografisk sted: 9230
Freddie skrev:Jönsson var til træning i dag på Hornevej. Deltog ikke i formiddagens træning, ,em skal vel arbejde med fys i eftermiddagens.
Eksil skrev:
Svenskeren var indkøbt for + 10 mio, havde en millionhyre i Tyskland og en mindst lige så suspekt skadeshistorie som Ene.
Den dag Svenskeren bliver fyret i Wolfsburg eller når han kontrakt udløber skal vi stå klar, men husk at han er en stor fisk og vi har kun et lille net.
Ja han er vel stadig "vores" indtil udgangen af denne måned... men om man skal tænke videre... hvis han alligevel ikke kommer tilbage til os, hvorfor ophæver man så ikke lejekontrakten med det samme.
Tager det som et tegn på der arbejdes på at finde en løsning... og nej grunden til det ikke er sket, er nok at det svært at finde løsningen. Men så længe det ikke er meldt ud at den er DØD, så tror jeg på det lykkes. Jönsson vil gerne og det er første skridt!!!
-
Olly
- 2. div

- Favoritspiller: Kjetil Wæhler
hje1980 skrev:Freddie skrev:Jönsson var til træning i dag på Hornevej. Deltog ikke i formiddagens træning, ,em skal vel arbejde med fys i eftermiddagens.
Eksil skrev:
Ja han er vel stadig "vores" indtil udgangen af denne måned... men om man skal tænke videre... hvis han alligevel ikke kommer tilbage til os, hvorfor ophæver man så ikke lejekontrakten med det samme.
Tager det som et tegn på der arbejdes på at finde en løsning... og nej grunden til det ikke er sket, er nok at det svært at finde løsningen. Men så længe det ikke er meldt ud at den er DØD, så tror jeg på det lykkes. Jönsson vil gerne og det er første skridt!!!
Det kunne jo være helt fantastisk hvis det et tilfældet. Er han egentlig blevet opereret?
-
LordMessi
- Ynglinge

- Geografisk sted: Ørsø, Nordjylland
Olly skrev:hje1980 skrev:Freddie skrev:Jönsson var til træning i dag på Hornevej. Deltog ikke i formiddagens træning, ,em skal vel arbejde med fys i eftermiddagens.
Eksil skrev:
Det kunne jo være helt fantastisk hvis det et tilfældet. Er han egentlig blevet opereret?
Ja, det mener jeg.
-
Olly
- 2. div

- Favoritspiller: Kjetil Wæhler
LordMessi skrev:Olly skrev:hje1980 skrev:Freddie skrev:Jönsson var til træning i dag på Hornevej. Deltog ikke i formiddagens træning, ,em skal vel arbejde med fys i eftermiddagens.
Eksil skrev:
Ja, det mener jeg.
Wolfsburg vil af med Jöhsson
http://www.bold.dk/nyt/wolfsburg-vil-af-med-joensson" onclick="window.open(this.href);return false;
Og han er blevet opereret.
-
hje1980
- Allstar

- Geografisk sted: 9230
Olly skrev:LordMessi skrev:Olly skrev:hje1980 skrev:Freddie skrev:Jönsson var til træning i dag på Hornevej. Deltog ikke i formiddagens træning, ,em skal vel arbejde med fys i eftermiddagens.
Eksil skrev:
Ja, det mener jeg.
Wolfsburg vil af med Jöhsson
http://www.bold.dk/nyt/wolfsburg-vil-af-med-joensson" onclick="window.open(this.href);return false;
Og han er blevet opereret.
Så er vejen jo banet.... NICE... kom så Gaarde

-
troelsh
- Allstar

- Geografisk sted: 9000
Kunne være så godt med Jönsson! Han kunne måske erstatte Kusk på kanten, han har i hvert fald et fantastisk drev med bolden
-
Forza
- Allstar

troelsh skrev:Kunne være så godt med Jönsson! Han kunne måske erstatte Kusk på kanten, han har i hvert fald et fantastisk drev med bolden
Da jeg næsten ikke kan forestille mig at Jónsson OG helenius kommer til klubben håber jeg godt nok meget på at vi "nøjes" med Helenius som jeg har størst fidus til.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
af frederikshavneren » 16. jun 2014, 14:34
Forza skrev:troelsh skrev:Kunne være så godt med Jönsson! Han kunne måske erstatte Kusk på kanten, han har i hvert fald et fantastisk drev med bolden
Da jeg næsten ikke kan forestille mig at Jónsson OG helenius kommer til klubben håber jeg godt nok meget på at vi "nøjes" med Helenius som jeg har størst fidus til.
Jeg har skrevet det før, men skriver det gerne igen. Vi kommer til at mangle kreativitet uden Kusk og Jönsson. Ene kan selvfølgelig bidrage med tiltrængt kreativitet, men hvornår kan Ene overhovedet spille? Dels døjer Ene med mange skader, men han må også være meget rusten.
-
Forza
- Allstar

frederikshavneren skrev:Forza skrev:troelsh skrev:Kunne være så godt med Jönsson! Han kunne måske erstatte Kusk på kanten, han har i hvert fald et fantastisk drev med bolden
Jeg har skrevet det før, men skriver det gerne igen. Vi kommer til at mangle kreativitet uden Kusk og Jönsson. Ene kan selvfølgelig bidrage med tiltrængt kreativitet, men hvornår kan Ene overhovedet spille? Dels døjer Ene med mange skader, men han må også være meget rusten.
Helenius ville også kunne bringe noget kreativitet i spil.
Er ellers helt enig med dig.
-
gravballe
- Allstar

skal det være et valg mellem jonsson og helenius så vil jeg tage jonsson. Han kan erstatte kust, og oppe i front har vi spalvis og ak.
man kan selvfølgelig drømme om at få dem begge....
-
troelsh
- Allstar

- Geografisk sted: 9000
gravballe skrev:skal det være et valg mellem jonsson og helenius så vil jeg tage jonsson. Han kan erstatte kust, og oppe i front har vi spalvis og ak.
man kan selvfølgelig drømme om at få dem begge....
Det afhænger selvfølgelig også af om Jönsson kan blive sin skade kvit!
Men et drømme scenarie ville være dem begge, det kunne blive vanvittigt giftigt!
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Jeg er helt enig i at Jönsson sagtens kan spille Kusks plads, det tror jeg nu iøvrigt også Helenius ville kunne.
Men lad os nu iøvrigt klappe hesten bare en smule. Der er fortsat 14 dage til transfervinduet åbner, Kusk er stadig AaB spiller, og vi har i det hele taget i øjeblikket stort set samme trup som for kort tid siden vandt the double, og har fået tilgang af en spiller med VM slutrunde erfaring på CV'et.
Jeg tror iøvrigt stadig vi henter både Helenius og Jönsson, hvis Kusk bliver solgt.
-
jonas386
- Allstar

Ifht måden vi spiller på vil jeg 10 gange hellere have Jönsson (i form) i AaB end Helenius. Det handler ikke om at Helenius er dårlig, slet ikke, Jönsson er bare så overlegen en spiller, han gør jo bare hvad der passer ham, når det passer ham. Og så er han betydeligt bedre i opspillet end Helenius, der dog har andre stærke kvaliteter.
-
frederikshavneren
- Allstar

af frederikshavneren » 16. jun 2014, 14:57
Jesper Schmidt skrev:Jeg er helt enig i at Jönsson sagtens kan spille Kusks plads, det tror jeg nu iøvrigt også Helenius ville kunne.
Men lad os nu iøvrigt klappe hesten bare en smule. Der er fortsat 14 dage til transfervinduet åbner, Kusk er stadig AaB spiller, og vi har i det hele taget i øjeblikket stort set samme trup som for kort tid siden vandt the double, og har fået tilgang af en spiller med VM slutrunde erfaring på CV'et.
Jeg tror iøvrigt stadig vi henter både Helenius og Jönsson, hvis Kusk bliver solgt.
Hvis Jönsson kan blive skaderne kvit, vil det være et scoop hvis han bliver, men som tilfældet også er med Ene så vil Jönsson nok altid døje med et lidt skrøbeligt bentøj.
Hvis din spådom holder så får vi godt nok et giftigt angreb:
Jönsson
Spalvis
Helenius
AK
SF og Toft kan så spille på "mandagsholdet".
-
Forza
- Allstar

jonas386 skrev:Ifht måden vi spiller på vil jeg 10 gange hellere have Jönsson (i form) i AaB end Helenius. Det handler ikke om at Helenius er dårlig, slet ikke, Jönsson er bare så overlegen en spiller, han gør jo bare hvad der passer ham, når det passer ham. Og så er han betydeligt bedre i opspillet end Helenius, der dog har andre stærke kvaliteter.
´
Til gengæld kommer vi til at mangle Kusk's mange mål hvis han bliver solgt! Derfor tror jeg Helenius vil være en fremragende signing for os for han er om nogen en garant for mål. Samtidig er det ikke uvæsentligt at han er mindre skrøbelig end Jónsson.
Vores problem i denne sæson (svært at tale om problemer når man har vundet the double) var nogle gange at vi havde svært ved at lave noget oppe foran når Kusk havde en offday. Der ville Helenius passe perfekt ind til at byde ind med langskud og det uventede ryk han tit bød på i AaB trøjen.
-
frederikshavneren
- Allstar

af frederikshavneren » 16. jun 2014, 15:06
Forza skrev:jonas386 skrev:Ifht måden vi spiller på vil jeg 10 gange hellere have Jönsson (i form) i AaB end Helenius. Det handler ikke om at Helenius er dårlig, slet ikke, Jönsson er bare så overlegen en spiller, han gør jo bare hvad der passer ham, når det passer ham. Og så er han betydeligt bedre i opspillet end Helenius, der dog har andre stærke kvaliteter.
´
Til gengæld kommer vi til at mangle Kusk's mange mål hvis han bliver solgt! Derfor tror jeg Helenius vil være en fremragende signing for os for han er om nogen en garant for mål. Samtidig er det ikke uvæsentligt at han er mindre skrøbelig end Jónsson.
Vores problem i denne sæson (svært at tale om problemer når man har vundet the double) var nogle gange at vi havde svært ved at lave noget oppe foran når Kusk havde en offday. Der ville Helenius passe perfekt ind til at byde ind med langskud og det uventede ryk han tit bød på i AaB trøjen.
Jeg kan tildels godt følge dig. Helenius kunne ofte spille dårligt og jeg erindrer da også at han nogle gange blev kritiseret ganske voldsomt herinde på sitet, men Helenius har bare den der evne til lige pludselig at score et genialt mål ud af ingenting. Dels med sit fantastiske langskud, men også via nogle overraskende gode førsteberøringer inde i feltet.