Det handler også om track record. Markedet ved, at hvis man køber fra FCN får man teknisk stærke spillere der fysisk kan begå sig i højere ligaer. I FCK får man velskolede spillere med international erfaring osv. Hvornår har et AaB salg sidst braget igennem internationalt?DenSataniskeHest skrev: ↑15. jan 2025, 08:33skuffende beløb når man har snakket beløbet sådan op. Men det viser vel at det ikke bare var Lynge, Inge, Allan der var dårlige til at sælge.. man kan ikke få store penge, før man ikke bløder penge.... og set i lyset med fossum, prip, højholdt og Pedro hvor man har afvist ellers ok bud for så at måtte sælge alt for billigt, er det nok fint nok at sælge ham nu, forudsat man magter at bygge op, og man beholder mathias og widel til i sommer.
Transfertråden Vol. 38 (Vintervinduet 24/25)
Re: Transfertråden Vol. 38 (Vintervinduet 24/25)
AaB har vel kun formået at udvikle og sælge én spiller der beviseligt kan begå sig på et top-5 liga niveau i Europa og på landsholdet de sidste 10-20 år. Han hedder Joakim.Eksil skrev: ↑15. jan 2025, 08:36Det handler også om track record. Markedet ved, at hvis man køber fra FCN får man teknisk stærke spillere der fysisk kan begå sig i højere ligaer. I FCK får man velskolede spillere med international erfaring osv. Hvornår har et AaB salg sidst braget igennem internationalt?DenSataniskeHest skrev: ↑15. jan 2025, 08:33skuffende beløb når man har snakket beløbet sådan op. Men det viser vel at det ikke bare var Lynge, Inge, Allan der var dårlige til at sælge.. man kan ikke få store penge, før man ikke bløder penge.... og set i lyset med fossum, prip, højholdt og Pedro hvor man har afvist ellers ok bud for så at måtte sælge alt for billigt, er det nok fint nok at sælge ham nu, forudsat man magter at bygge op, og man beholder mathias og widel til i sommer.
Enig og samtidig har øvelsen for ledelsen jo været at få hævet prisniveauet vi sælger på og det må siges at være sket i dette tilfælde.Eksil skrev: ↑15. jan 2025, 08:36Det handler også om track record. Markedet ved, at hvis man køber fra FCN får man teknisk stærke spillere der fysisk kan begå sig i højere ligaer. I FCK får man velskolede spillere med international erfaring osv. Hvornår har et AaB salg sidst braget igennem internationalt?DenSataniskeHest skrev: ↑15. jan 2025, 08:33skuffende beløb når man har snakket beløbet sådan op. Men det viser vel at det ikke bare var Lynge, Inge, Allan der var dårlige til at sælge.. man kan ikke få store penge, før man ikke bløder penge.... og set i lyset med fossum, prip, højholdt og Pedro hvor man har afvist ellers ok bud for så at måtte sælge alt for billigt, er det nok fint nok at sælge ham nu, forudsat man magter at bygge op, og man beholder mathias og widel til i sommer.
Så kan man sige det er skuffende ikke at få mere når man har kørt med en højere prissætning tidligere, men tag i betragtning at det også handler om at trække vores salgspriser op og derfor giver det mening at starte med en højere end man kan få.
Derudover var de fire millioner EUR jo for et år siden, hvor Otoa var et år ældre, hvilket betyder mere potentiale dengang fordi han var yngre og det er heller ikke sådan at Otoa har udviklet sig helt vildt det sidste års tid.
RAUS RAUS SSE!
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Synes ikke det er så afgørende om det liger 2,5 eller 3,0 millioner euro men jeg bliver alvorligt skuffet, hvis det ikke er lykkedes få en ordentligt videresalgsklausul ind på mindst 15, gerne 25 %AaB_Fan_since1995 skrev: ↑15. jan 2025, 06:46Otoa til lægetjek og pris på 2.5m EUR dvs 18m kr. + bonusser jf bold.dk. Tipsbladet siger 22.5m + bonusser.
Indspark fra to forskellige transfer journalister.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
Standard virker til at være 15 procent af beløbet fratrukket salgsprisen. Så hvis han ryger for 100 mio. får vi 15 procent af 78 mio eller ca. 11 mio. Det er hvad FCM og FCN har i mange af deres kontrakter.doukas skrev: ↑15. jan 2025, 09:41Synes ikke det er så afgørende om det liger 2,5 eller 3,0 millioner euro men jeg bliver alvorligt skuffet, hvis det ikke er lykkedes få en ordentligt videresalgsklausul ind på mindst 15, gerne 25 %AaB_Fan_since1995 skrev: ↑15. jan 2025, 06:46Otoa til lægetjek og pris på 2.5m EUR dvs 18m kr. + bonusser jf bold.dk. Tipsbladet siger 22.5m + bonusser.
Indspark fra to forskellige transfer journalister.
Jeg synes altså det er noget af et scoop. Lav lige svensker-testen på ham og overvej om ikke det lyder som en spiller, der er et godt stykke over den hylde vi på nuværende tidspunkt kan forvente at hente på.andrii skrev: ↑15. jan 2025, 09:33Så er Seydel tæt på. Det bliver spændende.![]()
https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... -trapperne
På trods af han spillede for Darmstadt og har været uden kontrakt i 6 mdr. spillede han stadig Bundesliga i forgangne sæson. Det kræver altså et vist niveau, og der altså ikke mange SL klubber, der henter Bundesligaspillere.
Dertil synes jeg det lyder til han har noget af det vi mangler. Vi mangler en mand, der er tilstede i boksen og som kan lave nogle af de lette og grimme mål. Dertil kan han med sin størrelse holde i bolden fejlvendt og sidst men ikke mindst har han et ok hovedspil, som kombineret med hans højde er endnu et våben vi ikke har haft i angrebet.
Hvis nu Otoa og Aaron Seydel handlerne går igennem.
Så kan det vel stadig nå at ske meget i det her vindue?
Lyder til på Ydelsen at der kan komme en 6'er ind i næste uge.
Men der skal vel også findes en løsning med: Jubril, Ask og evt Kasper Jørgense, som vel skal skydes af nu, hvis der skal lidt mønt ind. Og hvad med Kelvin John. Han burde vel også lejes ud ?
Hvis 2-3 mand mere forlader os. Så er truppen vel lige i det tyndeste ? Eller hvad mener i herinde ?
Men der skal vel også findes en løsning med: Jubril, Ask og evt Kasper Jørgense, som vel skal skydes af nu, hvis der skal lidt mønt ind. Og hvad med Kelvin John. Han burde vel også lejes ud ?
Hvis 2-3 mand mere forlader os. Så er truppen vel lige i det tyndeste ? Eller hvad mener i herinde ?
Nå, Gyamfi lejet ud til Hobro. Der er måske muligheder til sommer. Synes stadig han er spændende.
Fint nok med 9'eren. Er noget varm på ham B93'eren må jeg indrømme. Han kunne være fed at have som back-up, og kan måske også gøre sig på en kant i en snæver vending, hvis han har den fart der påstås.
Med Otoas afgang kunne der måske også være behov for en midterforsvar. Kramer har et halvt år tilbage, og så har vi pludselig kun Pudel, Diakhite og Arnor (alt efter om han skal bruges på backen), hvilket selvfølgelig er alt alt for lidt. Om det så bliver en tilgang de næste 14 dage eller først til sommer kan være lidt det samme. Ham svenskeren vi var rygtet sammen med først i vinduet synes jeg virkede som en meget interessant lottokupon, og kunne sikkert have godt af et halvt års tilvænning.
Fint nok med 9'eren. Er noget varm på ham B93'eren må jeg indrømme. Han kunne være fed at have som back-up, og kan måske også gøre sig på en kant i en snæver vending, hvis han har den fart der påstås.
Med Otoas afgang kunne der måske også være behov for en midterforsvar. Kramer har et halvt år tilbage, og så har vi pludselig kun Pudel, Diakhite og Arnor (alt efter om han skal bruges på backen), hvilket selvfølgelig er alt alt for lidt. Om det så bliver en tilgang de næste 14 dage eller først til sommer kan være lidt det samme. Ham svenskeren vi var rygtet sammen med først i vinduet synes jeg virkede som en meget interessant lottokupon, og kunne sikkert have godt af et halvt års tilvænning.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Flot salg af Otoa, så må vi håbe han bare kommer derned og brænder det hele af så vi kan få aktiveret nogen af de bonusser.. måske varmen i Italien hjælper på muskel skaderne 
Helenius er vi jo ikke kommet af med, så han er vel gardering sammen med Skovgaard, der er på B-listen nu og dermed kan bruges i ligatruppen. Tror Skovgaard, som vi jo hentede i B93, kan blive rigtig god.jonas386 skrev: ↑15. jan 2025, 10:32Nå, Gyamfi lejet ud til Hobro. Der er måske muligheder til sommer. Synes stadig han er spændende.
In verbis simus faciles
Læste også den anden dag, at der er stor tiltro til Skovgaard, men han er jo kun 17, så der går jo nok i hvert fald et års tid, før han er relevant som 2./3. valg til 9'eren. Kender ham så ikke godt nok til at vide om han kan dække andre positioner sidst i en kamp, og om han har fart, teknik eller andet vi på den helt korte bane kan bruge på en kant eller som offensiv midt.Rams skrev: ↑15. jan 2025, 10:40Helenius er vi jo ikke kommet af med, så han er vel gardering sammen med Skovgaard, der er på B-listen nu og dermed kan bruges i ligatruppen. Tror Skovgaard, som vi jo hentede i B93, kan blive rigtig god.jonas386 skrev: ↑15. jan 2025, 10:32Nå, Gyamfi lejet ud til Hobro. Der er måske muligheder til sommer. Synes stadig han er spændende.
Enig med Bertram Skovgaard. Ham er jeg spændt på!jonas386 skrev: ↑15. jan 2025, 10:57Læste også den anden dag, at der er stor tiltro til Skovgaard, men han er jo kun 17, så der går jo nok i hvert fald et års tid, før han er relevant som 2./3. valg til 9'eren. Kender ham så ikke godt nok til at vide om han kan dække andre positioner sidst i en kamp, og om han har fart, teknik eller andet vi på den helt korte bane kan bruge på en kant eller som offensiv midt.Rams skrev: ↑15. jan 2025, 10:40Helenius er vi jo ikke kommet af med, så han er vel gardering sammen med Skovgaard, der er på B-listen nu og dermed kan bruges i ligatruppen. Tror Skovgaard, som vi jo hentede i B93, kan blive rigtig god.jonas386 skrev: ↑15. jan 2025, 10:32Nå, Gyamfi lejet ud til Hobro. Der er måske muligheder til sommer. Synes stadig han er spændende.
Men kan det passe, at vi kun har kontrakt på ham indtil sommer, jvf. Transfermarkt: https://www.transfermarkt.com/bertram-s ... er/1026790
Hvis det er tilfældet må man vel forvente at de får skrevet en lang kontrakt lige så snart han fylder 18 i februar.
Vi har kontrakt med Skovgaard til 26' (forlænget december 23') i følge internettet, men mon ikke der arbejdes på en forlængelse uanset hvis han bliver 18 i næste måned.NikM skrev: ↑15. jan 2025, 10:59Enig med Bertram Skovgaard. Ham er jeg spændt på!jonas386 skrev: ↑15. jan 2025, 10:57Læste også den anden dag, at der er stor tiltro til Skovgaard, men han er jo kun 17, så der går jo nok i hvert fald et års tid, før han er relevant som 2./3. valg til 9'eren. Kender ham så ikke godt nok til at vide om han kan dække andre positioner sidst i en kamp, og om han har fart, teknik eller andet vi på den helt korte bane kan bruge på en kant eller som offensiv midt.Rams skrev: ↑15. jan 2025, 10:40Helenius er vi jo ikke kommet af med, så han er vel gardering sammen med Skovgaard, der er på B-listen nu og dermed kan bruges i ligatruppen. Tror Skovgaard, som vi jo hentede i B93, kan blive rigtig god.jonas386 skrev: ↑15. jan 2025, 10:32Nå, Gyamfi lejet ud til Hobro. Der er måske muligheder til sommer. Synes stadig han er spændende.
Men kan det passe, at vi kun har kontrakt på ham indtil sommer, jvf. Transfermarkt: https://www.transfermarkt.com/bertram-s ... er/1026790
Hvis det er tilfældet må man vel forvente at de får skrevet en lang kontrakt lige så snart han fylder 18 i februar.
Ja, både numerisk og på kvalitet kan vi blive lidt presset, efter det særligt numerisk har set rigtig fint ud. På kvaliteten og især målene, har det dog åbenlyst haltet, og forhåbentlig kan Seydel være med til at løse dette. Kunne dog være rart med en spiller mere med mål i. Men det bliver et mere spændende transfervindue end længe set! Dejligt med liv og opmærksomhed om vores klub.Gaarde6 skrev: ↑15. jan 2025, 10:29Hvis nu Otoa og Aaron Seydel handlerne går igennem.
Det er spændende.andrii skrev: ↑15. jan 2025, 11:22Ja, både numerisk og på kvalitet kan vi blive lidt presset, efter det særligt numerisk har set rigtig fint ud. På kvaliteten og især målene, har det dog åbenlyst haltet, og forhåbentlig kan Seydel være med til at løse dette. Kunne dog være rart med en spiller mere med mål i. Men det bliver et mere spændende transfervindue end længe set! Dejligt med liv og opmærksomhed om vores klub.Gaarde6 skrev: ↑15. jan 2025, 10:29Hvis nu Otoa og Aaron Seydel handlerne går igennem.
Hvis 2-3 mand mere forlader os. Så er truppen vel lige i det tyndeste ? Eller hvad mener i herinde ?![]()
Frem for alt syntes jeg det er spændende at SE22 kommer med, hvad der virker til, en helt ny strategi på transferområdet. Truppen bliver sat sammen tidligt i vinduet - det har vi ikke været vant til de sidste mange år (måske nogensinde - det er I andre som bedre kan svare på).
Vi kan i hvert fald konstatere at man ikke afventer og ser hvad der er tilbage, men prioriterer at have truppen på plads så man ved hvad man har at arbejde med.
-
Lyngehoevdingen
- 1. div

- Favoritspiller: Milan Timko
Altså, det er måske lidt tidligt med den konklusion. Vi er nået til den 15. og hvis de stadig skal have en 6'er på plads, kan vi da sagtens være nået til den sidste uge inden alle tilgange er på plads. Så nogen paladsrevolution er der ikke tale om. Mestendels kan vi konkludere, at der ikke er tale om noget meget travlt vindue. Hvilket primært handler om, at vi har en rigtig dårlig økonomi.slammer skrev: ↑15. jan 2025, 11:33Det er spændende.andrii skrev: ↑15. jan 2025, 11:22Ja, både numerisk og på kvalitet kan vi blive lidt presset, efter det særligt numerisk har set rigtig fint ud. På kvaliteten og især målene, har det dog åbenlyst haltet, og forhåbentlig kan Seydel være med til at løse dette. Kunne dog være rart med en spiller mere med mål i. Men det bliver et mere spændende transfervindue end længe set! Dejligt med liv og opmærksomhed om vores klub.Gaarde6 skrev: ↑15. jan 2025, 10:29Hvis nu Otoa og Aaron Seydel handlerne går igennem.
Hvis 2-3 mand mere forlader os. Så er truppen vel lige i det tyndeste ? Eller hvad mener i herinde ?![]()
Frem for alt syntes jeg det er spændende at SE22 kommer med, hvad der virker til, en helt ny strategi på transferområdet. Truppen bliver sat sammen tidligt i vinduet - det har vi ikke været vant til de sidste mange år (måske nogensinde - det er I andre som bedre kan svare på).
Vi kan i hvert fald konstatere at man ikke afventer og ser hvad der er tilbage, men prioriterer at have truppen på plads så man ved hvad man har at arbejde med.
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.
Det var Fossums brændte straffespark, der rykkede os ned.
Det var Fossums brændte straffespark, der rykkede os ned.
Seydel officiel.
Til forskel fra sommervinduet har vi også ca. tre uger at arbejde med, fra luk til første ligakamp. Det er selvfølgelig fedest med afklaring så tidligt som muligt, men det bør ikke have en afgørende betydning, at en spiller først kommer i vinduets sidste uge, hvor vi i sommervinduet allerede ville være 1/4-del inde i sæsonen. Det samme gælder for salg.
Fint nok. Stort skur og tilsyneladende glad for at komme i boksen. Jeg forventer ikke det store målmonster, men hvis han kan være bedre end Iredale til at løfte spillerne omkring sig - navnlig Widell og Jørgensen - er jeg egentligt fint tilfreds på den korte bane. Det er ikke en transfer jeg er helt oppe at støde over, og håber der kommer noget mere ind, men han skal selvfølgelig være mere end velkommen.