Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 29. jun 2015, 13:54

Puha, den forventede afgang af Thelander giver Gaarde travlt. Han har nu få uger til at finde en midterforsvarer, en kantspiller og en angriber fra hylde A og en gardering til backen. I det lys er det godt, at vi ikke skal spille i Europa.

Jeg frygter dog under alle omstændigheder, at Gaarde ikke magter at løfte den opgave. De signaler, han sender i medierne om, hvor aktive AaB er i dette vindue, skal vel også ses som et røgslør i forhold til den naturlige kritik, hvis missionen mislykkes.
Fodbold skal ses med hjertet!

9520AaB
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af 9520AaB » 29. jun 2015, 14:03

AaB 85 95 99 08 skrev:Puha, den forventede afgang af Thelander giver Gaarde travlt. Han har nu få uger til at finde en midterforsvarer, en kantspiller og en angriber fra hylde A og en gardering til backen. I det lys er det godt, at vi ikke skal spille i Europa.

Jeg frygter dog under alle omstændigheder, at Gaarde ikke magter at løfte den opgave. De signaler, han sender i medierne om, hvor aktive AaB er i dette vindue, skal vel også ses som et røgslør i forhold til den naturlige kritik, hvis missionen mislykkes.
Har det sgu lidt svært med al den optimismeBillede

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 29. jun 2015, 14:07

Bak nu op om klebben!!!!!1
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af jernskjorten » 29. jun 2015, 14:29

AaB 85 95 99 08 skrev:Puha, den forventede afgang af Thelander giver Gaarde travlt. Han har nu få uger til at finde en midterforsvarer, en kantspiller og en angriber fra hylde A og en gardering til backen. I det lys er det godt, at vi ikke skal spille i Europa.

Jeg frygter dog under alle omstændigheder, at Gaarde ikke magter at løfte den opgave. (...)
Den direkte erstatning for Thelander findes i enten Kasper Pedersen eller Jakob Blåbjerg, der har haft fine præstationer i dette forår. Vi mangler jo så nok noget backup, men mener klart, at vi fortsat har den nødvendige kvalitet til start-11'eren, når vi taler centerforsvaret.
AaB 85 95 99 08 skrev:De signaler, han sender i medierne om, hvor aktive AaB er i dette vindue, skal vel også ses som et røgslør i forhold til den naturlige kritik, hvis missionen mislykkes.
Hvordan kan udmeldinger om, at vi gerne vil forstærke truppen udefra (eller er det andre udmeldinger, du tænker på?), være Gaardes røgslør for den kritik, der måtte komme, hvis ikke der kommer forstærkninger?

I øvrigt vil jeg sige, at jeg generelt ikke har de store forventninger til Gaardes evner på transfermarkedet. Manden er stadig uerfaren i det spil, og når man ser hvor meget lort mere erfarne sportsdirektører kan grave op, så skulle det da være mærkeligt, om ikke Gaarde også laver sine egne Schweinenbergere undervejs.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 29. jun 2015, 14:47

Det primære mål i dette transfervindue må være en kantspiller, Helenius og gerne en talentfuld VB.

Enten ser vi ikke Ahlmann tilbage på det høje niveau han tidligere har vist eller også får vi ham tilbage på et højt niveau der gør ham salgsbar (igen).

Uanset hvad kunne det være rart med en fuldgod VB i truppen udover ham. PK skal forhåbentligt holdes LANGT væk fra den plads fremover.

Vores kreative del offensivt har haltet og her mangler vi tydeligt en kreativ kantspiller til højrekanten.

Sidst men ikke mindst kan vi godt klare os uden Helenius. Det virker dog til at være et godt match for begge parter hvis han vender permanent hjem. Især med tanke på at det lader til at AK følger med Kent til O'ense.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 29. jun 2015, 14:56

andersboand
Miniput
Miniput
Favoritspiller: Jakob Ahlmann

Indlæg af andersboand » 29. jun 2015, 21:27

Lige for at spørge om noget andet, vedr. angriber kabalen. Er der nogen der ved, hvad Jannik Pohl er for en spiller? Har hørt meget om ham, med er i tvivl om talentets omfang.ner der nogen der har lidt indsigt der?

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 29. jun 2015, 22:58

jernskjorten skrev:

Jeg frygter dog under alle omstændigheder, at Gaarde ikke magter at løfte den opgave. (...)
Den direkte erstatning for Thelander findes i enten Kasper Pedersen eller Jakob Blåbjerg, der har haft fine præstationer i dette forår. Vi mangler jo så nok noget backup, men mener klart, at vi fortsat har den nødvendige kvalitet til start-11'eren, når vi taler centerforsvaret.
AaB 85 95 99 08 skrev:De signaler, han sender i medierne om, hvor aktive AaB er i dette vindue, skal vel også ses som et røgslør i forhold til den naturlige kritik, hvis missionen mislykkes.
Hvordan kan udmeldinger om, at vi gerne vil forstærke truppen udefra (eller er det andre udmeldinger, du tænker på?), være Gaardes røgslør for den kritik, der måtte komme, hvis ikke der kommer forstærkninger?

I øvrigt vil jeg sige, at jeg generelt ikke har de store forventninger til Gaardes evner på transfermarkedet. Manden er stadig uerfaren i det spil, og når man ser hvor meget lort mere erfarne sportsdirektører kan grave op, så skulle det da være mærkeligt, om ikke Gaarde også laver sine egne Schweinenbergere undervejs.
Hvis Thelander bliver solgt så skal der hentes en ny midterforsvarer. Det er ikke nok med 3 centrale forsvarsspillere i truppen (KEP, Kasper P. og Blåbjerg). Det er bare at se tilbage på forårssæsonen hvor vi ofte manglede to centrale forsvarsspillere.
Karantæner, formnedgang og træningskultur gør det også oplagt at hente en erstatning for at sikre tilstrækkelig konkurrence.

Hvis Gaarde går efter en forsvarsspiller med samme kompetencer som Thelander så kan Hjørrings Mads Greve (tidl. OB talent) eventuelt være et emne. Greve er et venstrebenet højt skur som er fysisk stærk, god i duelspillet samt på dødbolde. Greve har problemer teknisk samt i pasningsspillet, men det har Thelander også. Da Hjørring spiller et andet system vil det kræve noget tilvænning.

fish
Superliga
Superliga

Indlæg af fish » 29. jun 2015, 23:25

Genopfrisk lige for mig hvem vi har solgt i dette vindue? Hvor mange penge har vi d.d fået ind i kassen på transfers?

Hvordan ser du det i forhold til mandatet fra bestyrelse og aktionærer omkring ligevægt i transfer udgifter og indtægter samt udvikling af egne talenter?

Jeg er med på, jf tidligere diskussioner med dig som bidrager, at Gaarde sammen med resten af AaBs ledelse har gjort det til en personlig kamp at udnytte enhver mulighed til at køre AaB i sænk. Og os der nærer blot lidt tiltro til de samme er blåøjede lemminger.

Men i dette tilfælde må jeg endnu engang bede dig at slukke for dit manager spil og bevæge dig lidt ud i den virkelige verden. Herude hvor AaB ikke har en onkel Jan eller Benham, og hvor sportsdirektøren rent faktisk skal følge bestyrelsens mandat.

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 30. jun 2015, 08:56

Især med tanke på at det lader til at AK følger med Kent til O'ense.
Opdater mig lige, hvorfor er det lige at folk her på debatsiden går ud fra at AK skal med til Odense?

Og ja jeg er med på at vores ex-træner og hans fynske fortid...men han kunne jo have så mange andre planer?
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 30. jun 2015, 10:11

Der er ikke en af de unge, der er rykket op, som kan være ny gardering i centerforsvaret??? Ret beset spillede Risgaard vel også den plads på et tidspunkt, og såfremt man fik en felt til felt spiller med lidt mere fart, kunne Risgaard måske bruges i det centrale forsvar i en sæson eller to???

Ellers er den vigtigste kontrakt, helt klart at få Dalle til at skrive under på 5 år uden klausul. Kunne vi hente en gardering på venstre back samt en kreativ kant vil det også pynte. Hvis vi tager centerforsvareren med giver det 3 nye spillere plus eventuelt Helenius. Det lyder dyrt :S

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 30. jun 2015, 10:15

KlaskmyggenNoah skrev:
Især med tanke på at det lader til at AK følger med Kent til O'ense.
Opdater mig lige, hvorfor er det lige at folk her på debatsiden går ud fra at AK skal med til Odense?

Og ja jeg er med på at vores ex-træner og hans fynske fortid...men han kunne jo have så mange andre planer?
Fortiden og træneren taler for at AK tager til Odense. Derudover ved vi at de med LEasy penge i ryggen kan tilbyde en god økonomi. og AK har ikke været villig til at forhandle kontrakt med os hidtil.

Derudover skal AK's kæreste på rygtebasis studere i Odense.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar

Indlæg af jernskjorten » 30. jun 2015, 10:24

Forza skrev:(...)
Derudover skal AK's kæreste på rygtebasis studere i Odense.
He's gone...

Gamen

Indlæg af Gamen » 30. jun 2015, 15:35

Kan vi ikke få Helenius, og/eller ryger AK, så mangler vi i den grad en spiller med stærke afslutninger som spidskompetence i front.
Nu hvor Kent er væk, kan Schwartz nok godt lokkes hertil på leje, indtil vores unge angriber Pohl er klar.

Kempes
1. div
1. div

Indlæg af Kempes » 30. jun 2015, 17:05

Jeg er uenig med de der mener at 3 midterforsvare i truppen er nok, hvis Thelander sælges.

Skader og karantæner kan hurtigt betyde at vi står med 1 der er kampklar.

Jeg synes vi mangler Thelander-typer - altså høje og fysisk robuste folk der kan gøre gavn ved standardsituationerne.

Bisp lyder interessant, men er der nogen herinde der kender noget til Mads Nordam fra Lyngby? Jeg kan se han er inde omkring U19 og U20 landsholdet.

Lmk
Miniput
Miniput

Indlæg af Lmk » 30. jun 2015, 18:06

Schwartz kunne være en mulighed
http://www.bold.dk/nyt/agent-ronnie-sch ... al-udlejes

Men hans ego er selvfølgeligt nødt til at være med, ved ikke om det er for tidligt at hive ham hjem fra ulandet, selvom det kun er for en kort visit.

Læste et sted at Bille skulle være tilgænglig for 2,5 mio. Ville elske at se ham i Aalborg, selvom det nok er urealistisk :S

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 30. jun 2015, 18:12

Schwartz er helt sikkert dygtig, men vi står jo ikke ligefrem og mangler offensiv spillere. Vi har pt 6-7 angribere i truppen, og det virker noget voldsomt at hente endnu en spiller til den plads. Samme med kanterne. Vi mangler pt spillere i defensiven og måske på den centrale midtbane (rent numerisk), det vil ikke give meget mening at hente en angriber, eller en kantspiller for den sags skyld.

Jeg ser gerne vi henter en midterforsvar samt en der evt kan dække venstre back (Conboy måske). Ellers synes jeg ikke vi mangler så meget.

Nej tak til Bille. Selvom vi kun havde en angriber og han var den eneste i verden der ville til AaB, så ville jeg stadig håbe Gaarde sagde pænt nej tak.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Lmk
Miniput
Miniput

Indlæg af Lmk » 30. jun 2015, 18:23

Ingen tvivl om vi først og fremmest skal kigge mod en midterforsvar, evt. Kigge mod 1. Div hvor der løber mange unge og talentfulde spillere rundt. Tænker på bisp som i sin tid blev udnævnt til en af tidens største forsvarstalenter.
Men er fuldstændigt uenig i, at der skal hentes en venstreback ind. Når først Ahlmann er tilbage, bliver evt indkøb alligevel bænket. Og synes virkeligt gilli har vidst gode takter, han skal have lov, at bevise hvad han kan.

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 1. jul 2015, 10:56

Gamen skrev:Kan vi ikke få Helenius, og/eller ryger AK, så mangler vi i den grad en spiller med stærke afslutninger som spidskompetence i front.
Nu hvor Kent er væk, kan Schwartz nok godt lokkes hertil på leje, indtil vores unge angriber Pohl er klar.
Han findes allerede... SPALVIS...

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 1. jul 2015, 19:14

hje1980 skrev:
Gamen skrev:Kan vi ikke få Helenius, og/eller ryger AK, så mangler vi i den grad en spiller med stærke afslutninger som spidskompetence i front.
Han findes allerede... SPALVIS...
hvis vi får Helenius så mener jeg godt vi kan undvære AK.
ved godt de ikke er helt samme type, men vi har så Helenius (Som begynder at ligne sit gamle jeg) Spalvis (Som også må nærme sig god form)
Jönsson (Som bestemt også burde være i bedre form) Ahlman (Som man må tro meget på siden man forlængede) Pohl og Til deles Ene (selvom jeg ikke ser ham som angriber) Det bør og skal være nok.

Jeg ser meget hellere man finder en gardering mere til midterforsvaret, hvis Thelander ryger. Det behøver ikke være en starter, da jeg mener at både Pedersen og Blåbjerg har vist sig sig som fuldgode erstatninger. Der må kunne snuses en op i de lavere div, som i første omgang skal agere reserve.

Så skal der findes en vestre back, som kan spille fra dag 1. Om det skal være en leje aftale eller et køb er jeg fløjtens ligeglad med. Vi er sårbar på den position. PK og Gilli kan vikariere, men er bestemt ikke født til pladsen nogen af dem.

En driblestærk kant med fart i fødderne er også en mangelvare. Jeg ville faktisk gå så langt som at sige vi kunne bruge 2. Men Børsting, Bruhn eller Thrane må vel for pokker også snart gribe chancen?

Der kan selvfølgelig ske meget endnu. Men ovenstående er min mening, hvis kun Thelander ryger.
Jeg tror dog også Thomsen kan risikere at ryge og så skal der selvfølgelig også en erstatning ind for ham.
Og så håber jeg af hele mit hjerte at Dalsgaard vælger at forlænge oven i købet.

Låst