Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af doukas » 11. maj 2017, 10:35

9000AaB skrev:
Forza skrev:Mikkel Andersen er et navn der går igen og igen. Jeg hæfter mig ved at Ene også selv nævnte ham i Ripodsten som en keeper han anså som en mulighed.

Jeg må indrømme jeg ikke har det store kendskab til ham, men hans højde og alder/erfaring ser umiddelbart godt ud.

Er der nogle der kan give en konkret beskrivelse af hans evner/udfordringer som målmand?
Bliver virkelig trist hvis Mikkel Andersen kommer til AaB, han er virkelig - efter min mening- ikke særlig imponerende.
Så hellere Jesper Hansen i Lyngby eller Højbjerg i Esbjerg eller også en helt 3.
Tror Mikkel Andersen vil blive virkelig trist over at komme til AaB - som efter hans mening, ikke er særlig imponerende.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 11. maj 2017, 10:52

9000AaB skrev:
Forza skrev:Mikkel Andersen er et navn der går igen og igen. Jeg hæfter mig ved at Ene også selv nævnte ham i Ripodsten som en keeper han anså som en mulighed.

Jeg må indrømme jeg ikke har det store kendskab til ham, men hans højde og alder/erfaring ser umiddelbart godt ud.

Er der nogle der kan give en konkret beskrivelse af hans evner/udfordringer som målmand?
Bliver virkelig trist hvis Mikkel Andersen kommer til AaB, han er virkelig - efter min mening- ikke særlig imponerende.
Så hellere Jesper Hansen i Lyngby eller Højbjerg i Esbjerg eller også en helt 3.
Han er stor, god på stregen, god i feltet og har en fin alder hvor han også kan bidrage med noget rutine. What is not to like? Jeg har ikke lagt mærke til hvordan han spiller med fødderne, men han kan dårligt være ringere end hvad Larsen har præsteret denne sæson.

Synes til gengæld Højbjerg er et sats. Han svinger utroligt meget, som en ung keeper self. nogle gange gør, men jeg synes ikke det er hvad vi har brug for. Jesper Hansen kunne være spændende, men det bliver kun aktuelt hvis Lyngby går konkurs. Hvorfor skulle han skifte? Og det vil kræve en formentlig 'stor' transfersum, han har lige forlænget.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 11. maj 2017, 10:54

Forza skrev:
Andersen har stor erfaring fra ca. 60 kampe i League One og lidt færre i Superligaen. Har været førstemålmand i FCM sidste sæson, men har i denne sæson delt kampene lidt med Jonas Dahlin. FCM satser mest på Dahlin og har derfor hentet en mere entydig reserve i Michael Falkesgaard, hvorfor Andersen er lidt i overskud.

Andersen er en kæmpestor målmand, der er meget stærk i feltet og har fremragende udkast og udspark. Han er ikke så stærk på stregen eller 1-mod-1, men har i FCM forbedret sit spil med fødderne enormt efter min mening.

De Fem
Landshold
Landshold

Indlæg af De Fem » 11. maj 2017, 10:56

I vejle har de en knap 2m brasser i Dominic Vinicius der har scoret 14 mål i år. Nogen der ser bold fra den division der kan fortælle om han kan noget?

seamann

Indlæg af seamann » 11. maj 2017, 10:58

De Fem skrev:I vejle har de en knap 2m brasser i Dominic Vinicius der har scoret 14 mål i år. Nogen der ser bold fra den division der kan fortælle om han kan noget?
Du kan se ham kl. 18.00 i dag mod Hobro.

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 11. maj 2017, 11:54

De Fem skrev:I vejle har de en knap 2m brasser i Dominic Vinicius der har scoret 14 mål i år. Nogen der ser bold fra den division der kan fortælle om han kan noget?
Hvis man kan ramme ham i feltet er han stærk og en dygtig spiller. Om han kan passe til AaB - dunno. Kan nok bedre lide Thiago Leonco fra Vendsyssel.
Jeg savner Winsnes

Gamen

Indlæg af Gamen » 11. maj 2017, 12:19

Et af mine sidste bud på en forsvarsløsning er Thomas Rogne, hvis kontrakt udløber nu her med IFK Göteborg. Der er kæmpe krise deroppe nu - massiv utilfredshed med sportschefen, og det halve af truppen sidder på kontrakter der løber ud. Han kan godt være til at lokke.

Erfaring fra Celtic og Wigan, og desværre lidt skadesramt i IFK. Ellers måske en af de største forsvarsprofiler i ligaen. I min optik et af de mest oplagte bud, hvis vi kigger rundt i Norden på hvad der er tilgængeligt. Får 1 mio. årligt i løn i Göteborg, og fik så også en sign-on på 2,7 mio. da de hentede ham.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 11. maj 2017, 13:16

doukas skrev:
9000AaB skrev:

Tror Mikkel Andersen vil blive virkelig trist over at komme til AaB - som efter hans mening, ikke er særlig imponerende.
Tak for svarene Søgaard og Yankee - det lyder umiddelbart som en god type.

- i forhold til ovenstående citat kan jeg ikke se hvorfor han skulle være trist over at komme til AaB. Manden er reserve i FCM og AaB er en traditionsklub der er kendt for at give ekstrem lang snor til sin førstemålmand.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 11. maj 2017, 13:52

Martino skrev:
Hvis man kan ramme ham i feltet er han stærk og en dygtig spiller. Om han kan passe til AaB - dunno. Kan nok bedre lide Thiago Leonco fra Vendsyssel.
Vinicius er et stort skur. Han er en tankcenterforward, god i luftspillet og fysisk stærk. Det negative er at Vinicius er langsom, klodset og er teknisk dårlig, han vil passe godt til et hold som ønsker at bombardere feltet med indlæg i de højere luftlag.

De Leonco er en langt mere elegant spiller og han kan tilmed udfordre og indgå i kombinationsspillet.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 11. maj 2017, 15:00

Thomas Rogne ville være et scoop, ellers er der gode gamle Kjetil

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/41-a ... karrieren/

Stadig bedre end Holger! :thumbsup:

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 11. maj 2017, 15:22

frederikshavneren skrev:
Martino skrev:
Vinicius er et stort skur. Han er en tankcenterforward, god i luftspillet og fysisk stærk. Det negative er at Vinicius er langsom, klodset og er teknisk dårlig, han vil passe godt til et hold som ønsker at bombardere feltet med indlæg i de højere luftlag.

De Leonco er en langt mere elegant spiller og han kan tilmed udfordre og indgå i kombinationsspillet.
Thiago de Leonco er bestemt en spændende spiller, med 12 mål i 28 kampe for Vendsyssel, teknisk stærk, god fysik og god i hovedspillet! Med kontrakt udløb til sommer, burde det heller ikke være en spiller vi skal bruge kæmpe summer på at hente.

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 11. maj 2017, 15:27

Tilbage til målmandsemner. Finske Jesse Joronen har udløb med Fulham her til sommer. Han er 24 år, har fået sin fodboldopdragelse i Fulham efterfulgt af de obligatoriske udlejninger til de lavere rækker i England, men har ikke slået igennem til Fulhams 1. Hold. Stor dreng på knap et par meter, der er god til at dominere sit felt. Tror AaB truppen vil have godt af nogle knægte udefra, der har været igennem den hårde skole. Lidt det samme med tyske Daehne i Helsinki, som jeg tidligere har foreslået.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 11. maj 2017, 16:17

troelsh skrev:
frederikshavneren skrev:
Martino skrev:

Thiago de Leonco er bestemt en spændende spiller, med 12 mål i 28 kampe for Vendsyssel, teknisk stærk, god fysik og god i hovedspillet! Med kontrakt udløb til sommer, burde det heller ikke være en spiller vi skal bruge kæmpe summer på at hente.
En ny AK, klart. Ham og evt. Djuricin kunne fungere som en 9'er 10'er kombi i Wiggos system.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Steven Madvig
Lilleput
Lilleput

Indlæg af Steven Madvig » 11. maj 2017, 17:34

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/naml ... e-klubber/

Mon vi kunne være en af klubberne fra Superligaen?
Hvad siger I? Kunne Namli i AaB ikke være interessant?

Jeg kender ham ikke specielt godt, men har et billede af at han er driblestærk og ret hurtigt, noget som jeg synes vores kanter pt. mangler.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 11. maj 2017, 17:53

Steven Madvig skrev:http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/naml ... e-klubber/

Jeg kender ham ikke specielt godt, men har et billede af at han er driblestærk og ret hurtigt, noget som jeg synes vores kanter pt. mangler.
Jeg har et billede af han minder mere om Meilinger. Altså hverken hurtig eller god til at udfordrer. Men han passer vel godt ind i en trup som må kunne spille med om DM i futsal :danmarkfan:

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 11. maj 2017, 19:13

Sønderhof skrev:
Steven Madvig skrev:http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/naml ... e-klubber/

Jeg har et billede af han minder mere om Meilinger. Altså hverken hurtig eller god til at udfordrer. Men han passer vel godt ind i en trup som må kunne spille med om DM i futsal :danmarkfan:
Har kun set et par kampe med ham, og det var ikke sådan han skilte sig ud. Jeg ville foretrække noget andet.
Og som Buzz skriver, så tror jeg også Leonco kunne blive et giftigt og billigt supplement til vores angreb.
Jeg savner Winsnes

binderup
Ynglinge
Ynglinge

Indlæg af binderup » 11. maj 2017, 19:45

Nogen som har et kendskab til en vis Brandon Borrello fra australske Brisbane Roar? Overhørte nogle australske fyre tale om at han eftersigende skulle være på vej til en europæisk klub, og vist nok en dansk en :aabfan:
:cheers:

Gamen

Indlæg af Gamen » 11. maj 2017, 20:10

binderup skrev:Nogen som har et kendskab til en vis Brandon Borrello fra australske Brisbane Roar? Overhørte nogle australske fyre tale om at han eftersigende skulle være på vej til en europæisk klub, og vist nok en dansk en :aabfan:
Nix, han skal til Kaiserslautern - desværre sammen med min foretrukne AaB-signing Jamie MacLaren, som tidligere var rygtet til AGF men som denne sæson har været helt fænomenal.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 11. maj 2017, 22:06

Matthias Lindström aka Jesus foreslår på Twitter en keeper keeper ved navn Pär Hansson til AaB. Han spiller ikke for Feyenoord og har kontraktudløb til sommer.

Lindström nævner at det er den bedste målmand han har spillet med (udover den hvide Puma) ;)

Så vidt jeg kan se er han 3. Keeper for Sverige. Lyder umiddelbart som et oplagt bud for AaB.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Gamen

Indlæg af Gamen » 11. maj 2017, 22:14

Forza skrev:Matthias Lindström aka Jesus foreslår på Twitter en keeper keeper ved navn Pär Hansson til AaB. Han spiller ikke for Feyenoord og har kontraktudløb til sommer.

Lindström nævner at det er den bedste målmand han har spillet med (udover den hvide Puma) ;)

Så vidt jeg kan se er han 3. Keeper for Sverige. Lyder umiddelbart som et oplagt bud for AaB.
Ja, ham har jeg foreslået nogle sider tilbage...

Låst