Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af AllanPedersen » 11. jan 2016, 06:39

Hvordan kan man i ramme alvor snakke om Ikke at erstatte KEP..

Hvis blåbjerg pk Kasper P og ahlmann er holdet...
Hvad er bænken så?

Det vil give 0 konkurrence på pladserne og u19 spillere til backup.

hvis blåbjerg ikke kan tåle at skulle dyste mod andre som flere af jer frygter ja så
Må han søge væk.. Center forsvaret er da afsindig vigtigt. Specielt i standard situationerne mod os hvor vi altid har været håbløse. Og her har specielt blåberg godt nok dummet sig er par gange i efteråret. Specielt på hjørnespark synes jeg han er alt for ringe.

Vi scorer mange mål men vi har virkelig også lukket mange ind.. Der skal være 3 i center forsvaret til at slås om 2 pladser.. Mindst.. Ellers falder De da i søvn.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Gamling
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Indlæg af Gamling » 11. jan 2016, 07:23

Når KEP er væk må de rykke en u17 spiller op som backup for Rokkedal ;-)
Gamling
"Ib Simonsen forever"

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 11. jan 2016, 08:29

Forsvaret har i dette vindue mistet Raitala og Dalsgaard. I næste forsvinder KEP(og Augu). Selvfølgelig bliver der hentet ind til forsvaret.
- FlæskeFrank

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 11. jan 2016, 09:32

FlæskeFrank skrev:Forsvaret har i dette vindue mistet Raitala og Dalsgaard. I næste forsvinder KEP(og Augu). Selvfølgelig bliver der hentet ind til forsvaret.
Det vil være hovedløst IKKE at hente noget ind udefra.. en med erfaring og kvalitet. At tro vi kan erstatte KEP med unge folk er utopi... KEP er uanset hvilket niveau man synes han er på - en leder for holdet. Det kan du ikke forvente en 22 årige kan overtage.
Så håber Gaarde kigger på en centerforsvarer omkring de 30 år, og har vist sig på et fornuftigt niveau. Han skal hentes for at styrke holdet, ikke for at kunne tjene penge på ham senere...

Remark
1. div
1. div
Geografisk sted: Amager

Indlæg af Remark » 11. jan 2016, 09:54

Ro på. Der kommer en til forsvaret. Her citeret fra Aabsport.dk den 7/1

- Selvom vi fra sommer råder over både Kasper Pedersen, Jakob Blåbjerg og U/19-landsholdsspiller Morten Rokkedal til positionerne i midterforsvaret, så vil nu begynde at kigge os omkring efter endnu en spiller til at dække de defensive pladser centralt.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 11. jan 2016, 10:57

hje1980 skrev:
FlæskeFrank skrev:Forsvaret har i dette vindue mistet Raitala og Dalsgaard. I næste forsvinder KEP(og Augu). Selvfølgelig bliver der hentet ind til forsvaret.
Det vil være hovedløst IKKE at hente noget ind udefra.. en med erfaring og kvalitet. At tro vi kan erstatte KEP med unge folk er utopi... KEP er uanset hvilket niveau man synes han er på - en leder for holdet. Det kan du ikke forvente en 22 årige kan overtage.
Så håber Gaarde kigger på en centerforsvarer omkring de 30 år, og har vist sig på et fornuftigt niveau. Han skal hentes for at styrke holdet, ikke for at kunne tjene penge på ham senere...
Er der nogen som har snakket om at der ikke skulle hentes noget ind udefra? Jeg har ikke set en eneste have den mening, og det ville da også være tæt på vanvittigt ikke at hente nyt ind udefra, når vi til sommer sandsynligvis som tingene ser ud nu står med to midterforsvarere, KEP og Augo væk, og 1-2 nyoprykkede talenter. Selvfølgelig skal der noget ind udefra.

Gamen

Indlæg af Gamen » 11. jan 2016, 13:56

Det paradoksale her er bare, at flere foreslår et par helt unge spillere som afløsere for KEP. Nu har Würtz, KEP og Risgård alle været ude at sige, at der mangler erfarne kræfter i truppen for at undgå alt for store udsving. Enten præcis det, eller noget i retning deraf har de alle 3 udtalt sig om. Hvis 3 bærende, erfarne kræfter går ind og efterlyser det, hvorfor mener folk så at vi skal blive ved med at hente unge spillere? De må da om nogen kende noget til balancen på holdet under træningerne, og i kamp.

Jeg synes det er galimatias, og ser man ned over FC Nordsjællands hold, så er det ikke just stabilitet der har præget dem over de sidste par år, og særligt ikke i midterforsvaret. Vi mangler erfaring, og vi mangler en leder der går forrest i de bagerste geledder til at afløse KEP. Det ligner hverken Blåbjerg eller Kasper Pedersen hidtil, selvom det er de samme der bliver ved med at hype dem. Ærligt talt, så har de haft hver deres gode periode i denne halvsæson, men ingen af dem har været specielt stabile.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 11. jan 2016, 14:31

Jeg vil stadig mene, at 22 årige Niels Bisp er en spændende løsning. Mange års erfaring og kaptajn for hans hold.

22 årige Jeppe Tverskov fra Randers kunne også være spændende.

Men det ideelle vil da være en 26-28 årig. Men sådan en kender jeg ikke. Slet ikke med kontraktudløb.

I øvrigt forventer jeg, at Kasper P vokser stadig mere i dette vindue. Håber Blaabjerg også gør det. Men før vi solgte Thelander havde vi fire til midterforsvaret. Det får vi også til sommer, men det betyder også en ekstra ind.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 11. jan 2016, 14:48

Den ideelle spiller er Pierre Kanstrup fra SønderjyskE. Man kan sige meget negativt om Brøndby, men Køhlert havde styr på talentudvikling indtil, at der gik Mister Laudrup og almindelig forfald i Brøndby. Siden da har han været anfører i Brønshøj, Fredericia og nu SønderjyskE. Manden var oprindelig midtbanemand, så han kan spille bold og dirigere et forsvar. Med den måde som vi spiller på, hvor vi står højt og tager chancer i opspillet, så vil jeg være særdeles tryg med to boldspillende typer som Kanstrup og Kasper P.

Eneste minus er selvfølgelig, at han har halvandet år tilbage endnu af kontrakten, men SønderjyskE er trods alt under AaB i fødekæden, så mon ikke man kan lande på en transfer omkring de 3-4 mio. kr. I betragtning af at Søndergaard ikke fik nogen assistent med, og heller ikke har været ude i pressen og kæfte op om hin og dat, så ville det være en sympatisk handling, hvis Gaarde gav ham Kanstrup i forsinket julegave. Manden fik trods alt sit gennembrud i Suppen under Søndergaard, og har med sine 26 år den perfekte alder. Så smid bare 4 år i røven af ham, han er det nærmeste vi kommer en garanteret succes, hvis man tager økonomi med i ligningen.

Jeg tror i øvrigt ikke at Bisp eller Sanneh er billigere. Slet ikke så lang tid klubberne fortsat er med i ræset om det forjættede land.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 11. jan 2016, 15:03

Gamen skrev:Det paradoksale her er bare, at flere foreslår et par helt unge spillere som afløsere for KEP. Nu har Würtz, KEP og Risgård alle været ude at sige, at der mangler erfarne kræfter i truppen for at undgå alt for store udsving. Enten præcis det, eller noget i retning deraf har de alle 3 udtalt sig om. Hvis 3 bærende, erfarne kræfter går ind og efterlyser det, hvorfor mener folk så at vi skal blive ved med at hente unge spillere? De må da om nogen kende noget til balancen på holdet under træningerne, og i kamp.

Jeg synes det er galimatias, og ser man ned over FC Nordsjællands hold, så er det ikke just stabilitet der har præget dem over de sidste par år, og særligt ikke i midterforsvaret. Vi mangler erfaring, og vi mangler en leder der går forrest i de bagerste geledder til at afløse KEP. Det ligner hverken Blåbjerg eller Kasper Pedersen hidtil, selvom det er de samme der bliver ved med at hype dem. Ærligt talt, så har de haft hver deres gode periode i denne halvsæson, men ingen af dem har været specielt stabile.
Helt enig. Kasper P og Blåbjerg skal nok blive gode - jeg tror på de begge har noget at give AaBs førstehold, men vi er afhængige af ledere på holdet. Det skaber fundamentet for at kunne spille godt med mange talenter. Hidtil har vi kunnet lavede glidende lederskift i forsvaret fra Wæhler til Lasse/KEP og så til KEP. Hverken Kasper P eller Blåbjerg er dog i nærheden af at have spillet nok til at være klar til den rolle. Det kan de sagtens blive, men det ligger nogle sæsoner ude i fremtiden. Derudover er de simpelthen for ens rent fysisk. En startopstilling med Kasper P og Blåbjerg vil være alt for sårbar overfor store angribere. Det vil gøre, at vi kun har en plan defensivt og det er at stoppe indlæg og det vil godt nok være svært at gardere sig fuldt imod med så offensive backs. Grundet lederskab og fysik alene bør vi have en ny stopper, som skal være fast mand. Blåbjerg og Kasper P er cirka på niveau så de kan sagtens konkurrere og slå hinanden af sådan lidt på skift. Derudver vil Blåbjerg også få spilletid som back Jeg er i øvrigt helt med på ideen om Kanstrup. Ville være en fantastisk signing da det rammer den profil vi mangler, ville være langsigtet og vi har råd.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 11. jan 2016, 15:04

Gamen skrev:Det paradoksale her er bare, at flere foreslår et par helt unge spillere som afløsere for KEP. Nu har Würtz, KEP og Risgård alle været ude at sige, at der mangler erfarne kræfter i truppen for at undgå alt for store udsving.
Alder er jo ikke ligmed erfaring. Eksempelvis har Pierre Kanstrup kun spillet fast i Superligaen i to kalender-år - præcis det samme som Andreas Maxsø, selvom han er 5 år yngre end Kanstrup.

Det er færdigheder og ikke alder, vi skal kigge på.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 11. jan 2016, 15:30

Rams skrev:Jeg tror i øvrigt ikke at Bisp eller Sanneh er billigere. Slet ikke så lang tid klubberne fortsat er med i ræset om det forjættede land.
Nu skal der jo ikke hentes i dag. KEP har jo officielt ikke underskrevet med andre. Mht. Bisp så er han billig til sommer. Han er kontraktfri til sommer. I øvrigt har Vejle hentet Anders Kure, så Bisp kunne måske gå allerede nu til billigere penge.

Mht. Sanneh. Er det ikke mest hans træner Bo Henriksen som omtaler ham som verdens bedste. Andre underkender ikke hans kvaliteter, men snakker ikke i samme overskrifter som Bo Henriksen.
- FlæskeFrank

Gamen

Indlæg af Gamen » 11. jan 2016, 15:40

Yankee skrev:
Alder er jo ikke ligmed erfaring. Eksempelvis har Pierre Kanstrup kun spillet fast i Superligaen i to kalender-år - præcis det samme som Andreas Maxsø, selvom han er 5 år yngre end Kanstrup.

Men færdighederne hos Maxsø og Gregor har da bestemt ikke været noget at klappe af. Sammen med, i mine øjne, ret overvurderede David Jensen er de 3 ikke fem potter pis værd. FCN har lukket 44 mål ind i begge de seneste 2 sæsoner, hvilket er 19 flere end AaB i samme periode. Tager vi dette halvår med, er vi på 23 mål flere. Og det trods, at vi spiller væsentligt mere chancebetonet end de gør.

Kanstrup har kun for alvor imponeret det seneste år, men jeg håber klubben vil se andre steder hen for at finde en ny forsvarsspiller, end et uprøvet evighedstalent fra Vejle eller en Maxsø, der bl.a. mod Brøndby tidligere på sæsonen spillede en gennemført elendig kamp og ikke har været den store åbenbaring indtil videre.

Vi skal bruge rutine, som i en der kan inspirere vores øvrige forsvarsspillere, og det gør vi ikke ved at hente en der er jævnaldrende med dem. Vi har jo gjort det før, med Jozo Matovac, Olfers, KEP, Wæhler osv. Går Würtz og Risgård i stykker i perioder, hvilket vel for sidstnævnte ikke er specielt urealistisk, så ser holdet altså meget svagt ud når det kommer til ledertyper blandt de bagerste 9. Og nej, man bliver ikke en leder af at have spillet mange kampe, men ved at gå forrest på banen.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 11. jan 2016, 15:45

Gamen skrev:
Yankee skrev:

Men færdighederne hos Maxsø og Gregor har da bestemt ikke været noget at klappe af. Sammen med, i mine øjne, ret overvurderede David Jensen er de 3 ikke fem potter pis værd. FCN har lukket 44 mål ind i begge de seneste 2 sæsoner, hvilket er 19 flere end AaB i samme periode. Tager vi dette halvår med, er vi på 23 mål flere. Og det trods, at vi spiller væsentligt mere chancebetonet end de gør.

Kanstrup har kun for alvor imponeret det seneste år, men jeg håber klubben vil se andre steder hen for at finde en ny forsvarsspiller, end et uprøvet evighedstalent fra Vejle eller en Maxsø, der bl.a. mod Brøndby tidligere på sæsonen spillede en gennemført elendig kamp og ikke har været den store åbenbaring indtil videre.

Vi skal bruge rutine, som i en der kan inspirere vores øvrige forsvarsspillere, og det gør vi ikke ved at hente en der er jævnaldrende med dem. Vi har jo gjort det før, med Jozo Matovac, Olfers, KEP, Wæhler osv. Går Würtz og Risgård i stykker i perioder, hvilket vel for sidstnævnte ikke er specielt urealistisk, så ser holdet altså meget svagt ud når det kommer til ledertyper blandt de bagerste 9. Og nej, man bliver ikke en leder af at have spillet mange kampe, men ved at gå forrest på banen.
Nu var paastanden fra Yankee bare at erfaring ikke noedvendigvis er = alder. At Maxsoe eller Gregor har spillet en daarlig kamp mod Broendby aendrer ikke ved at de har masser af erfaring fra superligaen. Nu ser jeg ikke vanvittigt mange FCN kampe, men de to plejer f.eks. begge at spille godt mod os (minus sidste kamp i mesterskabssaesonen). Og Maxsoe spillede fint for u21, bl.a. paa midtbanen - hvilket kun kan vaere en fordel naar nu Wurtz insisterer paa at sidde ude hver femte kamp.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Gamen

Indlæg af Gamen » 11. jan 2016, 15:50

Buzz Killington skrev: Nu var paastanden fra Yankee bare at erfaring ikke noedvendigvis er = alder. At Maxsoe eller Gregor har spillet en daarlig kamp mod Broendby aendrer ikke ved at de har masser af erfaring fra superligaen. Nu ser jeg ikke vanvittigt mange FCN kampe, men de to plejer f.eks. begge at spille godt mod os (minus sidste kamp i mesterskabssaesonen). Og Maxsoe spillede fint for u21, bl.a. paa midtbanen - hvilket kun kan vaere en fordel naar nu Wurtz insisterer paa at sidde ude hver femte kamp.
Der er flere spillere, der har masser af erfaring fra Superligaen, også unge forsvarsspillere. Men det er ikke ensbetydende med at de kan lede et AaB-forsvar. Jeg ville være alvorligt bekymret for balancen for holdet, hvis det eneste vi køber er unge spillere. De udfald de har i deres spil, er netop dem KEP, Würtz og Risgård har forsøgt at adressere. Det bliver næppe anderledes med en svingende type som Maxsø.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 11. jan 2016, 16:11

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev: Nu var paastanden fra Yankee bare at erfaring ikke noedvendigvis er = alder. At Maxsoe eller Gregor har spillet en daarlig kamp mod Broendby aendrer ikke ved at de har masser af erfaring fra superligaen. Nu ser jeg ikke vanvittigt mange FCN kampe, men de to plejer f.eks. begge at spille godt mod os (minus sidste kamp i mesterskabssaesonen). Og Maxsoe spillede fint for u21, bl.a. paa midtbanen - hvilket kun kan vaere en fordel naar nu Wurtz insisterer paa at sidde ude hver femte kamp.
Der er flere spillere, der har masser af erfaring fra Superligaen, også unge forsvarsspillere. Men det er ikke ensbetydende med at de kan lede et AaB-forsvar. Jeg ville være alvorligt bekymret for balancen for holdet, hvis det eneste vi køber er unge spillere. De udfald de har i deres spil, er netop dem KEP, Würtz og Risgård har forsøgt at adressere. Det bliver næppe anderledes med en svingende type som Maxsø.
Jeg er helt enig. Jeg synes bare det samme er problemet med Pierre Kanstrup. Grunden til at Brøndby dumpede ham i sin tid er at han ikke har det særlig godt i en høj forsvarslinje. Han er rimeligt hurtig, men han er ikke ret god til at forsvare bagrum - især ikke når han også skal forsvare bredt i banen. Desuden synes jeg ikke han tackler særlig godt med venstre ben, men det kan jo løses ved at han spiller højre stopper.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 11. jan 2016, 23:29

Problemet er, at dem, som vil have en ledertype omkring de 28- 30 år, som de unge kan læne sig op ad. Og alle de andre ord som bliver nævnt.

Det er Michael Jakobsen i Esbjerg man beskriver. Og hans AaB-tid er vel ovre.
- FlæskeFrank

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 12. jan 2016, 00:53

FlæskeFrank skrev:Problemet er, at dem, som vil have en ledertype omkring de 28- 30 år, som de unge kan læne sig op ad. Og alle de andre ord som bliver nævnt.

Det er Michael Jakobsen i Esbjerg man beskriver. Og hans AaB-tid er vel ovre.
Det må vi da håbe!!!
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Silvermoon
1. div
1. div
Geografisk sted: Terndrup

Indlæg af Silvermoon » 12. jan 2016, 08:56

Man kunne vel prøve at hører sig på Andreas Bjelland hvis har stadig væk ingen kampe har fået til sommer så kunne det måske være en mulighed for at få genstartet sin karriere.

Et andet bud kunne være Jonas okore det er ikke mange kampe han får

Sanchez94
Superliga
Superliga

Indlæg af Sanchez94 » 12. jan 2016, 09:05

Silvermoon skrev:Man kunne vel prøve at hører sig på Andreas Bjelland hvis har stadig væk ingen kampe har fået til sommer så kunne det måske være en mulighed for at få genstartet sin karriere.

Et andet bud kunne være Jonas okore det er ikke mange kampe han får
Tror ikke AaB er villige til at smide så store lønposer afsted, Bjelland spiller i FCMs søsterklub med uendelig mange millioner, og Okore i Aston Villa, eneste der skulle kunne lokke Okore til AaB, er vel Helenius' omtale omkring AaB.

Låst