Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Hanga » 16. jul 2013, 09:15

hje1980 skrev:
Tyskeren skrev:http://www.bt.dk/fodbold/lang-svensker-spoeger-i-AaB

Ja lad os da få en spiller som først kan spille om halvanden måned...
Ja får Zaza var dæleme træls og have i klubben...

Venter gerne 1,5 måned for den rette angriber...
Men når der er tale om en lejeaftale, er det da ret væsentligt, at han kan gå direkte ind på holdet og gøre en forskel fra dag ét. Hvis han først er klar om halvanden måneds tid, håber jeg godt nok vi finder en anden løsning.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Tyskeren
Allstar
Allstar

Indlæg af Tyskeren » 16. jul 2013, 09:18

Hanga skrev:
hje1980 skrev:

Men når der er tale om en lejeaftale, er det da ret væsentligt, at han kan gå direkte ind på holdet og gøre en forskel fra dag ét. Hvis han først er klar om halvanden måneds tid, håber jeg godt nok vi finder en anden løsning.
:thumbsup:

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 16. jul 2013, 09:51

Hanga skrev:
hje1980 skrev:

Nu er det jo stadig ren spekulation, også om der skulle blive tale om et køb eller leje. Rasmus Jønsson minder vist en del om Helenius, både fysisk og med hensyn til spillestil. Han har spillet på samtlige u-landshold i Sverige ifølge wiki. Det eneste der kunne gøre en lidt forsigtig er den omtalte skade, men omovendt er det vel også den slags der gør at vi overhovedet skulle have en chance for at have råd til ham.

juul77
2. div
2. div

Indlæg af juul77 » 16. jul 2013, 10:25

- der står også at han ikke er ønsket i klubben, så det kan jo være at han på sigt er klar på en lønnedgang.. han har i øvrigt spillet 2 A landskampe for Sverige :thumbsup:

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... rg-spiller" onclick="window.open(this.href);return false;

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 16. jul 2013, 11:09

En mand, som kun har vist noget i den svenske liga, som aldrig har scoret et tocifret antal mål på en sæson, og som ikke er god nok til 2. bundesliga. Alarmklokkerne bimler.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 16. jul 2013, 11:12

Gnu skrev:En mand, som kun har vist noget i den svenske liga, som aldrig har scoret et tocifret antal mål på en sæson, og som ikke er god nok til 2. bundesliga. Alarmklokkerne bimler.
En mand der bombede i den svenske liga, blev solgt for 20 mio, rendte ind i Felix Magath og nu har brug for at genopbygge karrieren

For mig er de største reservationer skaden og løn.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 16. jul 2013, 11:38

God ide at bruge transfer pengene på en lejeaftale! Vi blev jo nødt til at sælge Helenius fordi vi kun havde kontrakt med ham et år endnu, heldigvis kan det så blive byttet med en gambling på en rusten svensker som vi også kun har i et år. Det er genialt det der.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 16. jul 2013, 11:40

Fordelen ved at lejeaftale MÅ være, at manden bliver væsentligt billigere i løn, fordi hans tyske klub så fortsætter med at betale en god del af lønsummen. Hvis det hedder "leje med forkøbs-ret", så er det måske ikke verdens mest dumme løsning... Så kan vi jo se ham an, og hvis det ikke er toppen af poppen (eller han bliver skadet), nåja, retur til Tyskland.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 16. jul 2013, 11:42

Er der indgået en lejeaftale allerede, eller er glasset bare endnu mere halvt tomt end det plejer være?

AalborgTrendies

Indlæg af AalborgTrendies » 16. jul 2013, 11:48

Provst i Brovst skrev:God ide at bruge transfer pengene på en lejeaftale! Vi blev jo nødt til at sælge Helenius fordi vi kun havde kontrakt med ham et år endnu, heldigvis kan det så blive byttet med en gambling på en rusten svensker som vi også kun har i et år. Det er genialt det der.
Keder det dig aldrig, at blive ved med at synge den samme, gamle sang i denne tråd?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 16. jul 2013, 12:20

AalborgTrendies skrev:
Provst i Brovst skrev:God ide at bruge transfer pengene på en lejeaftale! Vi blev jo nødt til at sælge Helenius fordi vi kun havde kontrakt med ham et år endnu, heldigvis kan det så blive byttet med en gambling på en rusten svensker som vi også kun har i et år. Det er genialt det der.
Keder det dig aldrig, at blive ved med at synge den samme, gamle sang i denne tråd?
Jeg bliver som provsten enormt skuffet, hvis angriberjagten ender med en lejeaftale. Det er og bliver en falliterklæring hvis det kommer til at ske. Vi er pisket til at opfinde spillere selv, som vi enten kan generere en indtægt på eller få udbytte af i en årrække. Medmindre vi finder en meget rig onkel, så kan vi på sigt ikke klare os med lejeaftaler, i hvert fald hvis vi taler om spiller med kvalitet til at gå direkte ind på førsteholdet.

Eneste mulige undtagelse er hvis vi har en købsoption på en længere kontrakt med manden, hvis han slår til, og har de økonomiske muligheder på plads for at gøre brug af den.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 16. jul 2013, 12:35

Jeg erklærer mig fuldstændig enig. Det vi har brug for er kontinuitet på spiller- og trænersiden. Lejeaftaler er - med mindre det drejer sig om talentudvikling - noget fanden har skabt. Generelt skal fodboldspillere som alle andre arbejdstagere bruge 4-6 mdr. til at blive fortrolige med deres job og dermed yde optimalt. Ofte spiller lejesvendene også mere for sig selv end for holdet.

Hvis man dropper vanetænkningen med, at det skal være en svensker - for så er det jo sikkert en ny Prica - burde der altså være muligheder for at hente en angriber ind på en 3-årig kontrakt for 3-5 mio. kr. Ondrej Smetana, Timo Furoholm, Liam Boyce og sikkert mange flere kunne være et bud.
In verbis simus faciles

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 16. jul 2013, 12:36

Jeg kan nu godt se nogle fordele ved en lejeaftale.

1 Økonomisk er det billigere.
2 Det giver nogle af vores angrebstalenter ro til udvikling
3 Der er stadig en feriepengesag, som ligger og gemmer sig.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 16. jul 2013, 12:36

Håber virkelig ikke på endnu en lejeaftale med en angriber.

Men har aldrig set ham spille, er der nogen der vil komme med en beskrivelse af hans kvaliteter og mangler?
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 16. jul 2013, 12:41

jensemand57 skrev:Jeg kan nu godt se nogle fordele ved en lejeaftale.

Jeg er uenig i punkt 1!
Jeg er helt sikker på, at det ville have været meget billere at købe en angriber i sin tid - i stedet for at leje Saganowski, Nielsson og Shelton. Hvis man i stedet havde købt en spiller på en 3-årig kontrakt, så havde man haft en hel anden kontinuitet, og så havde man oven i købet en spiller med 1,5 års kontrakt bagefter, som man måske så kunne sælge til omtrent samme pris.

Men det er vel hele historien om, at det er dyrt at være fattig!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 16. jul 2013, 12:49

le Cid skrev:
jensemand57 skrev:Jeg kan nu godt se nogle fordele ved en lejeaftale.

Jeg er uenig i punkt 1!
Jeg er helt sikker på, at det ville have været meget billere at købe en angriber i sin tid - i stedet for at leje Saganowski, Nielsson og Shelton. Hvis man i stedet havde købt en spiller på en 3-årig kontrakt, så havde man haft en hel anden kontinuitet, og så havde man oven i købet en spiller med 1,5 års kontrakt bagefter, som man måske så kunne sælge til omtrent samme pris.

Men det er vel hele historien om, at det er dyrt at være fattig!
Du har ret i, at det for år tilbage havde været bedre at købe end at leje. Men du giver selv lidt svaret anno 2013. Det er dyrt at være fattig.

Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga

Indlæg af budo » 16. jul 2013, 13:41

Nej tak til lejeaftale og nej tak til Rasmus Jönsson. Det eneste der taler for ham, er at der er en Wolfsburg scout der engang har set et potentiale i ham, som aldrig er blevet forløst. Selv i Helsingborg havde han et målsnit, der kun var marginalt bedre en Jeppe Curths er nu, efter flere åre målkrise.

Normalt kan man jo danse Youtube dansen, der får ethvert angrebsnavn til at se godt ud. Men selv Youtybe kan ikke få Rasmus Jönsson til at se spændende ud :(

Jeg undrer mig voldsomt over, at ingen danske klubber, AaB inklusiv, prøver at få fat i Mads Junker. Manden har over de sidste 8 sæsoner, scoret i hver anden kamp i snit, i henholdsvis Suppen og Æresdivisionen. Han har et år tilbage af sin kontrakt og vil åbenbart gerne væk fra Mechelen http://www.tipsbladet.dk/nyhed/benelux/ ... enevoldsen. Og når en småklub som RKC Waalwijk har råd, kan han ikke være alt for dyr?
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 16. jul 2013, 13:49

Vrøvl, en mand der har spillet på samtlige landshold i sverige har selvfølgelig et potentiale.

ContractManager
Ynglinge
Ynglinge
Favoritspiller: ...ingen over klubben
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af ContractManager » 16. jul 2013, 14:01

Poker-One-Kenobi skrev:Vrøvl, en mand der har spillet på samtlige landshold i sverige har selvfølgelig et potentiale.
Jeg er enig i din betragtning. Dog vil jeg mene, at en lejekontrakt er absolut sidste udvej. Vi bliver nødt til, at have en angriber i klubben, der kan være hos os i mere end et halvt år af gangen.

Men spændende ser han da ud! Targetman ved siden af SF ville ikke være dumt! :thumbsup:
Det bedste vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 16. jul 2013, 14:06

ContractManager skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Vrøvl, en mand der har spillet på samtlige landshold i sverige har selvfølgelig et potentiale.
Jeg er enig i din betragtning. Dog vil jeg mene, at en lejekontrakt er absolut sidste udvej. Vi bliver nødt til, at have en angriber i klubben, der kan være hos os i mere end et halvt år af gangen.

Men spændende ser han da ud! Targetman ved siden af SF ville ikke være dumt! :thumbsup:
Nu har jeg ikke taget mig sammen til at se YouTube med manden, men ud fra beskrivelser her på siden lyder han da ikke som en target-man trods højden. Var han ikke mere en Helenius-type?
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Låst