Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af AllanPedersen » 10. jul 2015, 11:19

Superligaen starter lige om lidt .. Hvis nu vi tager et øjebliks billede..

Hvad synes du så mr. Positiv
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 10. jul 2015, 11:21

AllanPedersen skrev:Superligaen starter lige om lidt .. Hvis nu vi tager et øjebliks billede..

Jeg synes det er fint! Jeg har tiltro til at Gaarde har styr på tingene.
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 10. jul 2015, 11:24

Patmand skrev:
Forza skrev:Det ser ud til at vi mister Dalgaard og Thomsen er uden tvivl også på vippen.

Næste sæsons opstilling er derfor på nuværende tidspunkt:

Larsen
PK - KEP - KP - Ahlmann
Børsting - Wurtz - Ris - Ene
Hele - RJ

Såfremt Ene skal være angriber kan RJ også rykkes ned som højrekant.

Det er dog åbenlyst at vi mangler en reserve for vores backs samt en god kantspiller. Får vi fuldgode erstatninger på disse pladser ser jeg faktisk ikke de store mangler.
Ingen mangler? Nej jeg tror da også sagtens ovenstående hold kan kæmpe med om 9. pladsen.

Du sætter din lid til at Ahlman er tilbage i topform, at PK igen overpræsterer over en længere periode. Børsting havde mod slutningen af sæsonen nogle kampe hvor han var totalt væk og jeg har endnu til gode at se en offensiv aktion der lykkedes for ham.
Så er der Enevoldsen - han er også væk i en del kampe.
Så har vi heldigvis en dynamisk midtbane til at støbe kuglerne? Øøøhh nej. Risgård var anonym hele sidste sæson. Han ligner en der har checket ud.
På toppen har du placeret sprudlende RJ. Han fik trods alt lavet en kasse mod slutningen af sidste sæson. Helenius....den hjemvendte søn, lad os håbe han efter to år ude i mørket endelig finder formen.

Gud forbyde det bliver det hold vi stiller med.
Væk er alt dynamik, hurtighed, ingen gennembrudsspillere.
Jeg mener helt seriøst at med den opstilling bliver det en 9. plads.
Heh, med andre ord skal vi udskifte hele truppen for at gøre os forhåbninger om top 6. Pis mand.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 10. jul 2015, 11:27

MrBangDK skrev:
AllanPedersen skrev:Superligaen starter lige om lidt .. Hvis nu vi tager et øjebliks billede..

Ok.. Uenig. Vi sled os til en midterplacering sidste sæson.. Vi har de samme spillere.. Men mistet AK og Thelander..

Og du ser os så præstere bedre nu?.. Giver det mening?

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar

Indlæg af MrBangDK » 10. jul 2015, 11:30

AllanPedersen skrev:
MrBangDK skrev:

Ok.. Uenig. Vi sled os til en midterplacering sidste sæson.. Vi har de samme spillere.. Men mistet AK og Thelander..

Og du ser os så præstere bedre nu?.. Giver det mening?
Vi har Spalvis tilbage, vi har Kasper P. i forsvaret.. Vi har en Helenius og Ene som har afklaret deres fremtid. Jönsson håber (og bid mærke i at jeg håber!!) jeg får gang i det elegante spil han kan.

Jeg er enig i, at vi har en udfordring på venstre back.
Ska' vi hak'?

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 10. jul 2015, 11:35

Kasper P var bag ved Thelander i køen og er ikke 18 år gammel.. Er det så fordi vi ser stærkere eller ringere på pladsen nu??
Eller er de 2 helt identiske..

Vi havde også Enevoldsen og Helenius sidste år??
Og jønnsson?

Din tillid til denne sæson afhænger af en masse spillere der ikke gjorde det ret godt sidste sæson.. Pludselig genfinder en form der kun i dag er dokumenteret med lysbilleder.

Vi har ikke fået nogle ind.. Kun mistet.. Ergo har vi en ringere trup end dem der spillede sig til en 5 plads..

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar

Indlæg af MrBangDK » 10. jul 2015, 11:43

AllanPedersen skrev:Kasper P var bag ved Thelander i køen og er ikke 18 år gammel.. Er det så fordi vi ser stærkere eller ringere på pladsen nu??

Og jønnsson?

Din tillid til denne sæson afhænger af en masse spillere der ikke gjorde det ret godt sidste sæson.. Pludselig genfinder en form der kun i dag er dokumenteret med lysbilleder.

Vi har ikke fået nogle ind.. Kun mistet.. Ergo har vi en ringere trup end dem der spillede sig til en 5 plads..
Kasper P. kan sagtens matche Thelander!

Ene viste konge momenter i foråret. Helenius, som efter at have været helt nede i kulkælderen, og været forvist til bænken, har fået afklaret sin fremtid. Tror du det kan have en positive effekt? Jönsson var ikke oppe i gear efter skade, men vi ved hvad han kan..

Muligt at vi er ringere stillet i din optik. Jeg er dog langt fra enig i din evindelige negative focus og har en tiltro til at holdet løfter sig denne sæson!
Ska' vi hak'?

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 10. jul 2015, 11:47

Hvis Kasper P kan matche Thelander hvorfor havde han så ikke pladsen?
Eller spillede Kent ikke den bedste?, det påstod han bare han gjorde.

Måske er jeg negativ. Men du er så også blind som en rigtig fan..
Du har ikke 1 men 3-4, spillere der skal løfte sig.. Meget.. Uden nyt blod. Og med en stribe af konkurrenter der henter nye spillere.

Synes du er hamrende ulogisk og urealistisk optimistisk.

Brugeravatar
AnyFellow
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af AnyFellow » 10. jul 2015, 11:50

AllanPedersen skrev:Kasper P var bag ved Thelander i køen og er ikke 18 år gammel.. Er det så fordi vi ser stærkere eller ringere på pladsen nu??

Og jønnsson?

Det kan godt være Kasper P var bag Thelander, men der skete meget i de sidste 3 måneder af sæsonen og man skal vist være blind for ikke at erkende at Kasper P steppede gevaldigt op. Jeg er ikke sikker på at Thelander var trådt ind i startopstillingen igen.

I forhold til din måde at anskue tingene på er vi ikke dårligere stillet end hvis Thelander havde været her, da han grundet hans halvlange skadespause selvfølgelig ikke kan levere og vi skulle derfor alligevel var væsentlig svække.

En spiller der toppræsterede i mesterskabssæsonen kan altså ikke, efter en mellem sæson, kommer tilbage på det niveau?
Vi kan da ikke udskifte alle spillere der ikke leverer en sæson.

Jeg kan ikke se problemer med at vurdere at f.eks. Ene og Helenius vil levere på et højere niveau end i foråret, idet deres skadesperiode kommer længere og længere væk.

Alle dine konklusioner går på at vi er svækket og derfor forventeligt vil levere dårligere end i sidste sæson. Den præmis køber jeg ikke, da vi på mange pladser har underpræsteret og på andre pladser (f.eks. Ene og Helenius), har spillere der må forventes at tage næste skridt op, således de kommer tættere på hvad vi forventer de kan levere.

Samtidig lader det til du overser at vi altså er en top-6 klub, og derfor ikke kan skifte et halv hold hver gang vi har spillet en middelsæson. Vi spillede ikke som vi gjorde sidste sæson fordi vores hold bare ikke er bedre, vi endte på den skuffende placering pga. skader, spillere på vej tilbage fra skader, spillere der ikke ramte i nærheden af deres topniveau osv.

I mesterskabssæsonen leverede alle spillere det højeste niveau de kunne. I sidste sæson leverede stort set ingen på et højt niveau, men jeg kan ikke se hvorfor det ikke skulle kunne ske i sæsonen vi træder ind i. Bevares vi er da svækket, så vi må nok erkende at vi ikke kan stile efter første pladsen, men leverer spillerne som vi har set de kan levere for nyligt, er det da ikke urealistisk at ende i top 6.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 10. jul 2015, 11:52

AllanPedersen skrev:Vi har brug for udskiftning.. Vi ser metaltrætte ud??

Så er det bare skidt at det er vores 2 mest hårdtarbejdende spillere og hurtige spillere lige nu der er på vej væk.. Thomsen of dalle.
Det hjælper sku ikke på metal trætheden.

Folk der sætter PK ind på pladsen og børsting ind for Thomsen og skriver "det ser fint ud".

Hvor fanden er jeres realitets sans.. . Har i set de transfers de andre klubber har gang i?.. Vi er lysår bagud..
Så siger i.. Vi er en udviklings klub.

Vi har i hvertfald udviklet os til ikke at tjene penge på vores talenter.. Hvad fanden skal vi så udvikle for..
Realitetssans? PK spillede fremragende som VB i mesterskabssæsonen. Børsting er et stort talent som har brug for spilletid - jeg kunne dog også godt ønske mig en kvalitetsspiller på denne position. Men din evigt negative tilgang til debatten er ret trættende.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 10. jul 2015, 11:55

Forza skrev:

Så er det bare skidt at det er vores 2 mest hårdtarbejdende spillere og hurtige spillere lige nu der er på vej væk.. Thomsen of dalle.

Folk der sætter PK ind på pladsen og børsting ind for Thomsen og skriver "det ser fint ud".

Hvor fanden er jeres realitets sans.. . Har i set de transfers de andre klubber har gang i?.. Vi er lysår bagud..

Vi har i hvertfald udviklet os til ikke at tjene penge på vores talenter.. Hvad fanden skal vi så udvikle for..
Realitetssans? PK spillede fremragende som VB i mesterskabssæsonen. Børsting er et stort talent som har brug for spilletid - jeg kunne dog også godt ønske mig en kvalitetsspiller på denne position. Men din evigt negative tilgang til debatten er ret trættende.
Er ligeglad med din holdning til min indstilling. Så enten bloker mig eller håndter det..

Børsting spillede som nødder i foråret .. Og pk overpræsterede sammen med flere. Har du ikke set ham i mange år nu?, det her er ikke mesterskabs sæsonnen mere. Pk var også på banen sidste sæson. Hvordan gik der der?

Og helt ærligt hvis ikke nogen brokkede sig over en 5 plads efter mesterskabet
så ville den her klub helt forsvinde.. Passive fluer der intet forventer af klubben..

Det vi har brug for er folk og fans der forventer noget af holdet og Gaarde.. Så de ikke falder i søvn.
Men det forstår i slet ikke. I forstår ikke at fans ikke bare skal juble og støtte. Men også stille krav og forventninger. Der gør klubben ønsker at leve op til deres fans

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 10. jul 2015, 12:33

AllanPedersen skrev:
Forza skrev:

Er ligeglad med din holdning til min indstilling. Så enten bloker mig eller håndter det..

Børsting spillede som nødder i foråret .. Og pk overpræsterede sammen med flere. Har du ikke set ham i mange år nu?, det her er ikke mesterskabs sæsonnen mere. Pk var også på banen sidste sæson. Hvordan gik der der?

så ville den her klub helt forsvinde.. Passive fluer der intet forventer af klubben..

Det vi har brug for er folk og fans der forventer noget af holdet og Gaarde.. Så de ikke falder i søvn.
Men det forstår i slet ikke. I forstår ikke at fans ikke bare skal juble og støtte. Men også stille krav og forventninger. Der gør klubben ønsker at leve op til deres fans
Og hvor gammel er Børsting? Hvis unge talenter ikke må have udsving så havde vi aldrig set Kusk, Helenius osv de senere år!

PK spillede aldrig som VB sidste sæson, det er et argument du med fordel glemmer. Jeg er enig i at han er elendig på andre positioner. Men nu nævner du om jeg ikke har set ham i "flere år". Så vidt jeg husker er mesterskabet ikke flere år siden.

Hvis du forventer AaB konsekvent er en top 3 klub så har du et urealistisk billede af virkeligheden og klubben ville gå konkurs indenfor få år hvis de delte dine hovedløse tanker. Gudskelov gør de ikke det.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 10. jul 2015, 12:38

http://www.bold.dk/nyt/zinckernagel-paa-proeve-i-AaB

Zinckernagel? Nogen der kender ham?
Det er jo ikke just flere unge talenter, som truppen skriger efter lige nu...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 10. jul 2015, 12:44

Forza skrev:
AllanPedersen skrev:
Forza skrev:

Og hvor gammel er Børsting? Hvis unge talenter ikke må have udsving så havde vi aldrig set Kusk, Helenius osv de senere år!

PK spillede aldrig som VB sidste sæson, det er et argument du med fordel glemmer. Jeg er enig i at han er elendig på andre positioner. Men nu nævner du om jeg ikke har set ham i "flere år". Så vidt jeg husker er mesterskabet ikke flere år siden.

Hvis du forventer AaB konsekvent er en top 3 klub så har du et urealistisk billede af virkeligheden og klubben ville gå konkurs indenfor få år hvis de delte dine hovedløse tanker. Gudskelov gør de ikke det.
De spillere får heller ikke lov til at blive en fast 11'er.. før de er klar til det..
Jeg forventer vi har ambitioner om altid at komme i europa.. er det ikke også vores mål?
At være en top 4 klub? det har jeg hørt synes jeg tit.

Og du skyder bare med spredehagl Forza..
"Klubben ville gå fallit hvis det står til dig"

Ja fordi jeg vil ud og bruge 40 millioner?..
jeg vil bare have vi kan holde på et par af vores spillere, og dem vi ikke kan holde på, skal vi tjene penge på
er det virkelig så meget forlangt at en spiller som dalsgaard ikke går til 0 kr..
eller vores topscorer heller ikke gør det?

Nu udløber Jønssons kontrakt forresten til næste sommer.. så hvis han kommer op i gear som i alle håber(tror) han gør
så skal du se det store show starte der igen...

Du taler som om min logik er den som fører os til undergrunden..
Men hvis du læser lidt længere oppe, kan du se vi er den dårligste klub til transfers.. vi er den klub som får mindst for vores spillere.
Og det er netop fordi ledelsen deler 'DIN' tankegang.. som er at AaB er en lille bitte klub, og bare det nogen gider være her skal vi være evig lykkelige for.

FCN og OB er 2 klubber der tjener mere end os på salg af eget avl...
Synes du er ikke det er helt hen i vejret?!.. jeg eftersøger ikke vi skal bruge en masse penge.
jeg eftersøger vi viser klodser..

Hvorfor skal vi altid opføre os som om vi er den tabende part af en forhandling på forhånd.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 10. jul 2015, 12:47

Phillip Zinckernagel på prøvetræning i AaB de her dage, han kunne sagtens være et scoop!

Går ud fra han får spilletid mod agf imorgen :-)

http://www.bold.dk/nyt/zinckernagel-paa-proeve-i-AaB

https://www.youtube.com/watch?v=s7IQTfUBuz0

Brugeravatar
AnyFellow
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af AnyFellow » 10. jul 2015, 13:07

AllanPedersen skrev: De spillere får heller ikke lov til at blive en fast 11'er.. før de er klar til det..
Jeg forventer vi har ambitioner om altid at komme i europa.. er det ikke også vores mål?

jeg vil bare have vi kan holde på et par af vores spillere, og dem vi ikke kan holde på, skal vi tjene penge på
er det virkelig så meget forlangt at en spiller som dalsgaard ikke går til 0 kr..

Nu udløber Jønssons kontrakt forresten til næste sommer.. så hvis han kommer op i gear som i alle håber(tror) han gør

Men hvis du læser lidt længere oppe, kan du se vi er den dårligste klub til transfers.. vi er den klub som får mindst for vores spillere.
Og det er netop fordi ledelsen deler 'DIN' tankegang.. som er at AaB er en lille bitte klub, og bare det nogen gider være her skal vi være evig lykkelige for.

Synes du er ikke det er helt hen i vejret?!.. jeg eftersøger ikke vi skal bruge en masse penge.

Hvorfor skal vi altid opføre os som om vi er den tabende part af en forhandling på forhånd.
Hvis der er nogen der skyder med spredehagl er det da vist dig.

På den ene side vil du kassere spillere der ikke har leveret i én sæson.

På den anden side vil du have en situation hvor vi ikke risikerer at vores spillere forlader AaB uden vi får penge fra dem. Det må betyde lange kontrakter. Den maksimale længde er 5 år. Selv med så lange kontrakter risikerer vi at en spiller forlader AaB uden vi får en krone.

Hvad mener du AaB skal gøre hvis en spiller ikke vil forlænge og ikke vil sælges?

Du har tidligere skrevet at det er tvivlsomt om Jønsson kommer tilbage på niveau. Skal vi forlænge med ham nu?
Der er 2 scenarier hvis vi forlænger:
1. Han leverer varen og vi kan måske sælge ham og tjene penge på ham (hvis han gerne vil sælges).
2. Han leverer ikke varen og vi hænger på ham i x antal år.

Hvis vi ikke forlænger er der 3 scenarier:
1. Han leverer varen og bliver solgt for peanuts et halvt år før kontraktudløb.
2. Han leverer ikke varen og vi forlænger ikke med ham.
3. Han leverer varen og vi forlænger kontrakten med ham.

Man skal vist være spåmand for at forudse hvad der vil være bedst for AaB at gøre i den situation, og så alligevel ikke.
AaB skal træffe deres beslutning ud fra hvad de VED vil være den mindst risikable beslutning, frem for at poste penge i lange kontrakter.

Laver vi lange kontrakter med for mange spillere, risikerer vi netop at ende ud med spillere til et bundhold, uden økonomisk mulighed for at gøre noget ved det.

Ved kortere kontrakter risikerer vi at spillere forlader AaB uden vi tjener på dem ved salg, men hellere 1 fugl i hånden end 10 på taget.

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 10. jul 2015, 13:12

AnyFellow skrev:
AllanPedersen skrev: De spillere får heller ikke lov til at blive en fast 11'er.. før de er klar til det..

Hvis der er nogen der skyder med spredehagl er det da vist dig.

På den ene side vil du kassere spillere der ikke har leveret i én sæson.

På den anden side vil du have en situation hvor vi ikke risikerer at vores spillere forlader AaB uden vi får penge fra dem. Det må betyde lange kontrakter. Den maksimale længde er 5 år. Selv med så lange kontrakter risikerer vi at en spiller forlader AaB uden vi får en krone.

Hvad mener du AaB skal gøre hvis en spiller ikke vil forlænge og ikke vil sælges?

Du har tidligere skrevet at det er tvivlsomt om Jønsson kommer tilbage på niveau. Skal vi forlænge med ham nu?
Der er 2 scenarier hvis vi forlænger:
1. Han leverer varen og vi kan måske sælge ham og tjene penge på ham (hvis han gerne vil sælges).
2. Han leverer ikke varen og vi hænger på ham i x antal år.

Hvis vi ikke forlænger er der 3 scenarier:
1. Han leverer varen og bliver solgt for peanuts et halvt år før kontraktudløb.
2. Han leverer ikke varen og vi forlænger ikke med ham.
3. Han leverer varen og vi forlænger kontrakten med ham.

Man skal vist være spåmand for at forudse hvad der vil være bedst for AaB at gøre i den situation, og så alligevel ikke.
AaB skal træffe deres beslutning ud fra hvad de VED vil være den mindst risikable beslutning, frem for at poste penge i lange kontrakter.

Laver vi lange kontrakter med for mange spillere, risikerer vi netop at ende ud med spillere til et bundhold, uden økonomisk mulighed for at gøre noget ved det.

Ved kortere kontrakter risikerer vi at spillere forlader AaB uden vi tjener på dem ved salg, men hellere 1 fugl i hånden end 10 på taget.
I er mange der er dygtige til bagefter vi har mistet penge på et talent at sige .. "det kunne vi ikke have vidst jo.. at han OGSÅ ville blive penge værd"
Som alle andre..
Men hvor mange spillere er det lige reelt set vi har hængt på?.. Chanko? og 1-2 mere.. ud af hvad.. 100 spillere.

så for at svare på dit spørgsmål.. så ja.. helt klar forlæng med Jønsson.. selv hvis han ikke kommer helt tilbage til 100%.. repræsenterer han en salgsværdi.. de kan nok stadig huske hans værd i hans gamle svenske klub.

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 10. jul 2015, 13:17

Hundrede år om at finde en træner.
Profil solgt for peanuts.
Stort besvær med at forlænge kontrakter med profiler.
Nøler med at hente forstærkninger.

Det ser desværre ud til at Allan Gaarde har kopieret alle Lynge Jakobsens dårlige sider.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 10. jul 2015, 13:23

Buzz Killington skrev:
Patmand skrev:
Forza skrev:Det ser ud til at vi mister Dalgaard og Thomsen er uden tvivl også på vippen.

Næste sæsons opstilling er derfor på nuværende tidspunkt:

Larsen
PK - KEP - KP - Ahlmann
Børsting - Wurtz - Ris - Ene
Hele - RJ

Såfremt Ene skal være angriber kan RJ også rykkes ned som højrekant.

Det er dog åbenlyst at vi mangler en reserve for vores backs samt en god kantspiller. Får vi fuldgode erstatninger på disse pladser ser jeg faktisk ikke de store mangler.
Ingen mangler? Nej jeg tror da også sagtens ovenstående hold kan kæmpe med om 9. pladsen.

Du sætter din lid til at Ahlman er tilbage i topform, at PK igen overpræsterer over en længere periode. Børsting havde mod slutningen af sæsonen nogle kampe hvor han var totalt væk og jeg har endnu til gode at se en offensiv aktion der lykkedes for ham.
Så er der Enevoldsen - han er også væk i en del kampe.
Så har vi heldigvis en dynamisk midtbane til at støbe kuglerne? Øøøhh nej. Risgård var anonym hele sidste sæson. Han ligner en der har checket ud.
På toppen har du placeret sprudlende RJ. Han fik trods alt lavet en kasse mod slutningen af sidste sæson. Helenius....den hjemvendte søn, lad os håbe han efter to år ude i mørket endelig finder formen.

Gud forbyde det bliver det hold vi stiller med.
Væk er alt dynamik, hurtighed, ingen gennembrudsspillere.
Jeg mener helt seriøst at med den opstilling bliver det en 9. plads.
Heh, med andre ord skal vi udskifte hele truppen for at gøre os forhåbninger om top 6. Pis mand.
Så tror jeg du har misset pointen totalt.
I mesterskabssæsonen sprudlede AaB. Så røg Kusk. Hele sidste sæson kæmpede vi med at spille os frem til chancer. Fjerner du så Dalsgaard og Thomsen, så er hele balancen smadret. Det er fint med nogle grå mus på holdet, men hvis der er en 8-9 af dem så er det uendelig let at dæmme op for de par spillere som har lidt x-faktor.
Indtil Dalsgaard kom tilbage så var højresiden totalt bovlam. AK som jeg forventer skifter her i sommeren kan også skabe noget ravage på egen hånd.
Thomsen var ved at være i omdrejninger ved slutningen af sæsonen.
Man fjerner altså de spillere som kreerer de offensive aktioner.
Hvor svært tror du så det bliver at komme frem til chancer uden den slags spillere??
Hvis Jönsson, Helenius, Enevoldsen og Ahlman var i topform - så ville jeg ikke være helt så bekymret. Men det er de jo langt fra.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 10. jul 2015, 13:28

AllanPedersen skrev: I er mange der er dygtige til bagefter vi har mistet penge på et talent at sige .. "det kunne vi ikke have vidst jo.. at han OGSÅ ville blive penge værd"
Som alle andre..
Men hvor mange spillere er det lige reelt set vi har hængt på?.. Chanko? og 1-2 mere.. ud af hvad.. 100 spillere.

så for at svare på dit spørgsmål.. så ja.. helt klar forlæng med Jønsson.. selv hvis han ikke kommer helt tilbage til 100%.. repræsenterer han en salgsværdi.. de kan nok stadig huske hans værd i hans gamle svenske klub.
Jeg er fuldstændig enig. Som jeg viser på forrige side bør AaB have et vækstpotentiale vedr. transfers på over 10 mio. kr. om året. Hvis vi kan udfylde det potentiale kan vi godt leve med nogle fejlkøb - ja faktisk kunne vi godt leve med konstant at have 2-3 Chanko'er gående, hvis bare vi blev lige så gode til at sælge spillere som vores konkurrenter.

Vi skal til at se vores førstehold som et udstillingsvindue. Når vi sætter en ung spiller på holdet stiger hans værdi i princippet minut for minut. Den værditilvækst er vi alt for dårlige til at realisere. Vi sælger simpelthen spillerne på de værst tænkelige tidspunkter - nemlig når vi står i en dårlig forhandlingsposition.

Hvis ikke der kommer bud mens spilleren har mange år tilbage af kontrakten - så må vi skabe bud! Vi må markedsføre vores spillere bedre internationalt og opsøge de lukrative salg. Ellers vil FCM hvert år have et forspring på 10 mio. kr. alene på salg af spillere, og det er for dumt.

Låst