Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Sanchez94
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Sanchez94 » 31. maj 2016, 19:38

Alexis skrev: Marco M er vel mere en afløser for Kusk, som aldrig blev erstattet. Så han kan spille i højre side og rykke ind i banen, mens Børsting/Bruhn/Basso/evt ny kan spille til venstre og trække ind med højrebenet som er den optimale løsning når vi spiller sådan her.
Selvom det skriger til himlen at vi mangler en højre back så tror jeg simpelthen ikke på vi henter en ny med mindre vi ophæver kontrakten med Gilli. Vi kommer ikke til at have 3 spillere på højre back. Og ja ved godt Gilli ikke oprindeligt er back men nu har de brugt halvandet år på at skole ham derned, så han kan ikke pludselig bare gå ind på holdet længere fremme. Enten bliver han som reserve på backen ellers skal kontrakten ophæves. Mit helt store ønske er stadigvæk en centerforsvar og en ny målmand.
Ret mig endelig, hvis jeg tagerfejl, men jeg er ret sikker på Basso er venstrebenet.
Bruhn, tror jeg ikke på længere, han skulle have haft mere spilletid i år, hvis han skulle ha slået igennem. Børsting ser jeg mere som the upcomming centralkriger, hans løbevillighed og fandenivoldskhed passer perfekt inde centralt. Vi skal altså have en 1-1 erstatning for Thomsen, og nej det ikke Marco M, for han er venstrebenet, vi har brug for en seriøs god højrebenet til at trække ind i banen, så Ahlmann kan komme blæsende med frem!

9800
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Wurtz

Indlæg af 9800 » 31. maj 2016, 21:11

Thomsen på vej til Nantes igen, 600.000 EUR plus videresalgs klausul. Kilde ekstrabladet

Han har fortjent at komme afsted

Alexis
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Martin P

Indlæg af Alexis » 31. maj 2016, 22:39

Sanchez94 skrev:
Alexis skrev: Marco M er vel mere en afløser for Kusk, som aldrig blev erstattet. Så han kan spille i højre side og rykke ind i banen, mens Børsting/Bruhn/Basso/evt ny kan spille til venstre og trække ind med højrebenet som er den optimale løsning når vi spiller sådan her.
Selvom det skriger til himlen at vi mangler en højre back så tror jeg simpelthen ikke på vi henter en ny med mindre vi ophæver kontrakten med Gilli. Vi kommer ikke til at have 3 spillere på højre back. Og ja ved godt Gilli ikke oprindeligt er back men nu har de brugt halvandet år på at skole ham derned, så han kan ikke pludselig bare gå ind på holdet længere fremme. Enten bliver han som reserve på backen ellers skal kontrakten ophæves. Mit helt store ønske er stadigvæk en centerforsvar og en ny målmand.
Ret mig endelig, hvis jeg tagerfejl, men jeg er ret sikker på Basso er venstrebenet.
Bruhn, tror jeg ikke på længere, han skulle have haft mere spilletid i år, hvis han skulle ha slået igennem. Børsting ser jeg mere som the upcomming centralkriger, hans løbevillighed og fandenivoldskhed passer perfekt inde centralt. Vi skal altså have en 1-1 erstatning for Thomsen, og nej det ikke Marco M, for han er venstrebenet, vi har brug for en seriøs god højrebenet til at trække ind i banen, så Ahlmann kan komme blæsende med frem!
Det kan også sagtens være han er venstrebenet, det er lidt svært at se når han ikke afleverer :P. Helt enig mht Bruhn jeg tror heller ikke længere på ham som en kommende profil, det var mere bare tankegangen bag købet af Meilinger at man nu kan have en venstrebenet i højre side og en højrebenet i venstre side

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Indlæg af Ham der Emil » 31. maj 2016, 23:44

Sanchez94 skrev:
Helt enig med hensyn til Børsting. Han kan tilmed sætte en mand, engang i mellem. Jeg tror sagtens, at han ville kunne tage over for Risgård på sigt. Om end ikke på midten, så måske nede på en back. De offensive kvaliteter er der, og med hans fightervilje ville han kunne gøre det godt dernede på sigt - måske med lidt vejledning som Dalsgaard fik fra Bøgelund i sin tid.
Med det sagt, så skal der selvfølgelig en ny højreback ind nu.
Et Hjerte - En Klub

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 1. jun 2016, 11:17

Gamen skrev:Marco Meilinger kan jeg se, at flere ser som udpræget venstrekant og dermed direkte afløser for Thomsen.

Jeg hælder mere til de meldinger der er kommet fra Østrig, hvor man spiller ham som højre-kant, der ofte trækker ind i banen så han kan udnytte sit gode venstre-ben. De østrigske aviser skriver desuden, at vi vil bruge ham som højrekant. Nøjagtig på samme måde som vi har set med Thomsen i venstresiden.

Jeg kan ikke forestille mig, at man vil bruge Mailinger på den position og holde fast i Patrick Kristensen. En spiller med de kompetencer på højrekanten fordrer at højre back laver overlap (a la Ahlmann + Dalsgaard), og det har vi set ganske få gange fra PK. Der er han simpelthen ikke god nok.

Af den grund kan jeg ikke forestille mig, at vi ikke får en ny højre back ind.
Jeg tror, og håber, også at han ses som højrekant. Vi har SÅ meget brug for at få noget struktur og ide tilbage til vores højreside, og det får vi under alle omstændigheder noget nemmere med det man må gå udfra bliver en spiller som kommer til at spille konstant. Jeg er enig i at vi må have en ny højreback ind, efter at Gilli på ingen måde har levet op til de forventninger jeg havde, og gik fra at se lovende ud, til knapt at ligne en superligaspiller... meget underligt iøvrigt. PK mangler bare de spidskompetencer som vi har brug for hos en back.

Derudover er det egentlig min forventning at både Børsting og Bruhn (hvis han er her næste sæson) vil fungere bedre i venstreside, forhåbentlig sammen med Ahlmann, og skulle dagen komme hvor man ikke længere ser Ene som angriber, er det også den side han er bedst i. Hvad angår Ene, så jeg ham nu i øvrigt stadig gerne på den offensive centrale midtbane på sigt.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 1. jun 2016, 11:25

Den nye superliga starter 17. juli, hvornår starter træningen op til den nye sæson ? Det er vel omkring den 20. juli. Altså går de vel på ferie i løbet af denne uge og har 2-2½ uges ferie. Så Gaarde har vel 14 dage til at samle det kommende mesterhold.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Indlæg af Spanky » 1. jun 2016, 12:00

FlæskeFrank skrev:Den nye superliga starter 17. juli, hvornår starter træningen op til den nye sæson ? Det er vel omkring den 20. juli. Altså går de vel på ferie i løbet af denne uge og har 2-2½ uges ferie. Så Gaarde har vel 14 dage til at samle det kommende mesterhold.
Den 18/6 skal vi spille træningskamp mod Rosenborg i Norge - mon ikke vi starter op ugen op til kampen.

Det kommende superligaprogram skal gerne blive offentligjort senest på mandag, så har vi klarhed over, hvor mesterskabet skal fejres :aabfan:

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Indlæg af Spanky » 1. jun 2016, 12:16

Spanky skrev:
FlæskeFrank skrev:Den nye superliga starter 17. juli, hvornår starter træningen op til den nye sæson ? Det er vel omkring den 20. juli. Altså går de vel på ferie i løbet af denne uge og har 2-2½ uges ferie. Så Gaarde har vel 14 dage til at samle det kommende mesterhold.
Den 18/6 skal vi spille træningskamp mod Rosenborg i Norge - mon ikke vi starter op ugen op til kampen.

Det kommende superligaprogram skal gerne blive offentligjort senest på mandag, så har vi klarhed over, hvor mesterskabet skal fejres :aabfan:
Nej vent! Det gør vi jo ikke med den nye struktur ;)

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 1. jun 2016, 14:17

Smid de Thomsen penge efter Ajax og få Lucas hjem og brug Jönssons og Thranes løn til ham og hvis det ikke er nok drop Spalvis løn oven i.
Lucas kan spille kant og helt fremme.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 1. jun 2016, 14:28

Maglau skrev:Smid de Thomsen penge efter Ajax og få Lucas hjem og brug Jönssons og Thranes løn til ham og hvis det ikke er nok drop Spalvis løn oven i.
Lucas A udtalte så sent som i går, at Skandinavien er udelukket for hans vedkommende, hvis han skifter fra Ajax. Skulle det blive aktuelt alligevel, så tvivler jeg på at det bliver hos os, der hverken kan tilbyde europæisk fodbold eller en høj løn efter danske forhold... hjerteklub eller ej.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Gamen

Indlæg af Gamen » 1. jun 2016, 14:31

Edward Ofere måske på vej til Danmark.
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/ex-f ... perligaen/

Håber ikke det er til os, selvom vi tidligere har været meget interesserede i ham.

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 1. jun 2016, 14:49

Hanga skrev:
Maglau skrev:Smid de Thomsen penge efter Ajax og få Lucas hjem og brug Jönssons og Thranes løn til ham og hvis det ikke er nok drop Spalvis løn oven i.
Lucas A udtalte så sent som i går, at Skandinavien er udelukket for hans vedkommende, hvis han skifter fra Ajax. Skulle det blive aktuelt alligevel, så tvivler jeg på at det bliver hos os, der hverken kan tilbyde europæisk fodbold eller en høj løn efter danske forhold... hjerteklub eller ej.
Lucas A kommer ikke hjem til AaB, han har masser af tilbud i udlandet, hvis han ikke fortsætter i Ajax.

Edward Ofere...det må blive et nej tak. Ikke ligefrem en drømmesigning..
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 1. jun 2016, 14:56

Hvis vi taler om angribere, så er den svenske fodboldsigøjner Samuel Armenteros i øvrigt blevet fritstillet i Qarabag. Han har også tidligere været rygtet til Superligaen, men har nu mest slået sig løs i Holland. Hurtig fyr, der trods sin knap så store højde også har en fin springkraft ala Curth.

Spørgsmålet er om han gider kedelige Danmark eller om han skal finde et nyt eksotisk sted, hvor han kan få fyldt kufferten op.

http://www.transfermarkt.de/samuel-arme ... eler/55751

https://www.youtube.com/watch?v=zGSQpcdGOEA
In verbis simus faciles

Gamen

Indlæg af Gamen » 1. jun 2016, 15:04

Rams skrev:Hvis vi taler om angribere, så er den svenske fodboldsigøjner Samuel Armenteros i øvrigt blevet fritstillet i Qarabag. Han har også tidligere været rygtet til Superligaen, men har nu mest slået sig løs i Holland. Hurtig fyr, der trods sin knap så store højde også har en fin springkraft ala Curth.

Spørgsmålet er om han gider kedelige Danmark eller om han skal finde et nyt eksotisk sted, hvor han kan få fyldt kufferten op.

http://www.transfermarkt.de/samuel-arme ... eler/55751

https://www.youtube.com/watch?v=zGSQpcdGOEA
Armenteros har i flere omgange været interessant for danske klubber - en rigtig dygtig, tæt spiller. Jeg tror desværre bare han går efter pengene.

Frækt ellers, med en spiller der er døbt Kristiano Samuel Armenteros Nunez Mendoza Jansson.

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 1. jun 2016, 15:14

Men en troløs skøge, der er hoppet fra klub til klub. Kunne være rigtig fin til AaB, da han også kan dække begge kanter. Men, ja et ophold i Qarabag signalere vel nærmere, at næste destination bliver Kina eller Mellemøsten.
In verbis simus faciles

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 1. jun 2016, 17:32

Frit fra hukommelsen er dette vel det mest aktive transfervindue (inkl. afgange) siden sommeren 2009 hvor AaB bl.a. hentede DFH, Chanko, Würtz og KEP.
Det er meget atypisk AaB med så stor udskiftning i spillertruppen, men det er nok meget sundt med noget nyt blod i opbygningen af det nye hold som skal dannes på de tilbageværende rester af The Double mandskabet.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 1. jun 2016, 18:27

frederikshavneren skrev:Frit fra hukommelsen er dette vel det mest aktive transfervindue (inkl. afgange) siden sommeren 2009 hvor AaB bl.a. hentede DFH, Chanko, Würtz og KEP.
Det er meget atypisk AaB med så stor udskiftning i spillertruppen, men det er nok meget sundt med noget nyt blod i opbygningen af det nye hold som skal dannes på de tilbageværende rester af The Double mandskabet.
Vinteren 10/11 hentede vi Lumb, Duncan og vel Augu. Men det var jo leje for de to første.

Men ja. Det er lidt utaknemmeligt at være utilfreds med hvad klubben henter, når det ikke er overgået de sidste 5-7 år...
- FlæskeFrank

raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Indlæg af raekkeettre » 1. jun 2016, 19:20

Pis....nu røg Leager. Damn...hvem skal jeg nu snakke om til den centrale midt...argh. Havde virkelig udset mig ham som Wurtz afløser.

Gamen

Indlæg af Gamen » 1. jun 2016, 20:52

FlæskeFrank skrev: Men ja. Det er lidt utaknemmeligt at være utilfreds med hvad klubben henter, når det ikke er overgået de sidste 5-7 år...
Jeg ved ikke om man ligefrem kan kalde det utaknemmeligt. Det nytter jo ikke noget at sammenligne med sæsoner, hvor vi havde 200.000 i transferbudget og brugte dem på at leje den svenske Conehead og Dickson Nwakaeme.

Det er vidt forskellige udgangspunkter - man kan også vende den om og sige: Nu skal AaB for første gang i 6-7 år rent faktisk bevise deres kunnen på transfermarkedet. Det er altafgørende at vi henter de rigtige spillere.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 1. jun 2016, 21:03

Gamen skrev:
FlæskeFrank skrev: Men ja. Det er lidt utaknemmeligt at være utilfreds med hvad klubben henter, når det ikke er overgået de sidste 5-7 år...
Jeg ved ikke om man ligefrem kan kalde det utaknemmeligt. Det nytter jo ikke noget at sammenligne med sæsoner, hvor vi havde 200.000 i transferbudget og brugte dem på at leje den svenske Conehead og Dickson Nwakaeme.

Det er vidt forskellige udgangspunkter - man kan også vende den om og sige: Nu skal AaB for første gang i 6-7 år rent faktisk bevise deres kunnen på transfermarkedet. Det er altafgørende at vi henter de rigtige spillere.
Nu skal vi jo altid vise vores værd på transfermarkedet uanset størrelsen af pengene. Vi kan blot forvente denne sæson, at de fleste, som bliver hentet kan gå ind i startopstillingen.

Henter vi f.eks. Mayron George, så kan man mene hvad man vil om det, men så henter vi en profil i en anden superligaklub, hvilket vi ikke har gjort siden KEP. Og forhistorien skal man have i baghovedet inden man kritiserer AaBs valg af spiller.

AaB er kommet på den anden side, men økonomien buldrer ikke frem endnu. Derfor kan man ikke forvente AaB ligger 3 mio kr. for Lerager, for at have en reserve til Würtz og Risgaard. Jeg forventer dog, at AaB stort set fra nu vil hente en spiller i hvert transfervindue til enten startopstilling eller lige udenfor. Så jeg har også store forventninger til økonomien, men vi må ikke glemme de sidste 5-7 vinduer, hvor vi blot frygtede hvor mange forsvinder og ikke hvem kommer ind...
- FlæskeFrank

Låst